Már a beszállás pillanatában egyértelművé teszi letisztult és sportos karakterét a TT Roadster. Az ajtók kinyitásával életre kel az Audi virtual cockpit, a teljesen digitális kombinált műszeregység. Képernyőjén látványos, plasztikus grafikákkal jeleníti meg az összes információt – az opcionális navigációs térképtől a TTS Roadster nagy, központi fordulatszámmérőjéig. Az MMI kezelési koncepció is tartogat egy innovációt: immár szabadszavas keresést és a természetes beszédet megértő hangvezérlést is kínál.
Az Audi új nyitott kétülésese egy jövőbe mutató, vezetőközpontú autó – erős, gazdaságos és következetes. Vezethetősége rendkívül sportos – a Roadster spontán magabiztossággal veszi a kanyarokat, az érzékeny, közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás pontos irányíthatóságot biztosít.
Az új fejlesztésű quattro állandó összkerékhajtás a vezetési élményt és a stabilitást ötvözi. Ezt az elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsoló teszi lehetővé, amely a forgatónyomatékot a menethelyzet, az útfelület jellemzői és a vezetési stílus alapján optimálisan osztja el az első és a hátsó tengely között.
A TT Roadster a 2.0 TDI motorral az „ultra” emblémát is viselheti – átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,3 liter száz kilométerenként. Csupán 114 gramm/km szén-dioxid kibocsátásával pedig új rekordot állít fel a sportautók kategóriájában.
A TTS Roadster 2.0 TFSI motorjának lenyűgöző tulajdonságai többek között 228 kilowatt (310 lóerő) teljesítménye és vérpezsdítő hangzása. A nulla és száz kilométer/óra közötti sprintet 4,9 másodperc alatt teljesíti – az új Audi TTS Roadster egy igazán magával ragadó sportautó.
Az Audi TT Roadster harmadik generációja teljes gyártási mélységben, kizárólag Győrben, az Audi Hungariánál készül. A modell sorozatgyártása 2014. november 5-én indult el a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában.
Az Audi TT Roadster rendelése február közepén indul, az ügyfelek az első példányokat április végén vehetik át a márkakereskedésekben.