Hogyan kerültél kapcsolatba az autósporttal?
Édesapám amellett, hogy a Ferencváros élvonalbeli labdarúgója volt, ralizott is, és vele voltam versenyeken, itt fertőződtem meg a benzingőzzel. Először csak hobbi szinten kezdtem el gokartozni 2014 körül, majd vettünk egy versenygokartot, és nagyjából ekkor kezdtem el mondogatni apának, hogy én autóversenyző szeretnék lenni. Ő kijelentette, hogy erről szó sem lehet, és kipróbáltatott velem más sportágakat, de végül visszatértünk az autósporthoz.
Mik a főbb eredményeid eddig?
Életem második autóversenyén, 2018-ban a 3. helyet szereztem meg a Swift Cup Europe junior értékelésében a Salzburgringen, majd 2019-ben a 2. helyezett lettem a 16 éven aluli versenyzők kategóriájában. A 2020-as szezon során pályafutása első abszolút futamgyőzelmét értem el Brnóban, majd 2021-ben a korábbiaknál erősebb, 1,4 literes, turbós autóval 1. helyezett lettem a Salzburgringen és a Slovakiaringen, végül a kategória pontversenyének 4. helyén zártam a szezont.
Melyik a három kedvenc pályád azok közül, ahol versenyeztél?
Az első helyen a Salzburgring és Red Bull Ring van holtversenyben, főleg a miliő és a jó vonalvezetés miatt. Ezen kívül a Slovakiaringet és Hungaroringet szerettem meg, leginkább az 1.4 turbós Suzukival. A Hungaroring azon kívül, hogy hazai pályám, azért is az egyik kedvencem, mert mindenféle kanyartípus megtalálható rajta, emiatt igencsak technikás, így nagyon izgalmas kihívás, csakúgy, mint a Slovakiaring.
Hol folytatod a pályafutásodat?
A legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) állandó betétfutamára, a MINI CHALLENGE JCW kategóriájára esett a választásunk, ahol a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 MOTORSPORT színeiben indulok. A JCW kategória a MINI CHALLENGE erősebb géposztálya, a márkakupában egyforma versenyautókat használhatunk Goodyear slick gumikkal, szekvenciális sebességváltókkal, legalább 240 lóerős teljesítménnyel.
Miért vonzó számodra ez a bajnokság?
A túraautózás egyik központjában, az Egyesült Királyságban fejlődhetek, és olyan legendás pályákon versenyezhetek mint Donington Park, Brands Hatch vagy Silverstone. Még a koronavírus közepette is jelentős létszámú helyszíni közönség előtt rendezték a futamokat, Angliában nagy hagyománya van a motorsportoknak.
Milyen célokat tűztél ki magadnak?
A rövidtávú célom az, hogy a MINI Challenge-ben jó eredményt érjek el az újoncok értékelésében, a hosszútávú célom pedig az, hogy tovább lépjek a BTCC-be vagy a WTCR-be.
Melyik angol pályát várod leginkább a MINI Challenge-ben?
A knockhilli pálya vonalvezetése nagyon érdekes, azt várom a legjobban. Nagyon tetszik Silverstone is, a pálya eleje és az utolsó harmada igencsak technikás, nagyon jól kell eltalálni az érintési pontokat. ahhoz, hogy az ember gyors lehessen. A szimulátor alapján Donington Park elsőre nagyon furcsa, nagyon korán kell fékezni és utána oda kell figyelni a kigyorsításokra.
Hogyan készülsz a holtszezonban a versenyzésre?
Egyrészt sokat szimulátorozok, iRacinggel és Assetto Corsával is versenyzek. A Hungarian GTR Masters jóvoltából hétről hétre rajthoz állhatok a Masters MINI Challenge-bajnokságban, ahol a valós sorozat helyszínein versenyezhetünk, nagyon nívós, erős mezőnyben. Ez ritmusban tart, valamint keményen edzek a Fit4Race-szel.
Miben segít neked a szimulátor?
Szervezett formában tudok versenyezni már a tesztelés előtt, nagyon jól lehet gyakorolni különböző versenyszituációkat. Előfordulnak kiélezett helyzetek, az online versenyek is emlékeztetnek az igazi túraautózásra. Kisebb kontaktok a játékban is előfordulnak, és ezek kellenek is. A pályák nyomvonalát mindenképpen be lehet gyakorolni, és az előszezon során ez a lehetőség áll a legközelebb az igazi MINI-hez.
Milyen gyakorlatokat végeztek a Fit4Race edzésein?
A Fit4Race-nél kifejezetten a motorsportokra szakosodott edzők és élettani szakértők dolgoznak. A versenyek között edzéseken vehetek részt és a főbb versenyeken a helyszínen is ott van velem az edzőm, aki a bemelegítések és a koncentrációt fejlesztő gyakorlatok mellett az étrend kialakításában is segít nekem. Jelenleg Kathy Róbert készít fel a versenyekre Budapesten és a helyszínen is.
Miben fejlesztett legtöbbet a Fit4Race programja?
Amiben nagyon sokat fejlődtem, az a kudarcélmény feldolgozása, most már sokkal gyorsabban el tudok engedni bizonyos szituációkat vagy rossz eredményeket, így sokkal jobban tudok koncentrálni az adott feladatra és helyzetre.
Milyen egyéb versenysorozatokat követsz?
Néha WRC-t nézek, a WTCR-t és a Forma-1-et követem folyamatosan. Max Verstappen a kedvenc versenyzőm.
Van időd a versenyzésen kívül egyéb hobbira?
Nagyon szeretek például fotózni! Négy éve kaptam meg az első gépemet, és két éve foglalkozom komolyabban a fotózással, nemrég elindítottam ebben a témában elindítottam egy külön Instagram-oldalt is.