Az esős asseni pályán 10 perc késéssel, biztonsági autó mögött indult a DTM holland hétvégéjének második futama: a szabályok értelmében az 55 perces számláló elindult, három safety car mögötti kör után viszont állórajttal indult újra a futam. A délelőtti időmérőn pole-pozíciót szerző René Rastnál jobb rajtot vett Loic Duval a második rajtkockából és még jobbat Robin Frijns a harmadikból: végül a belső íven kedvezőbb pozícióban levő francia vette át a vezetést az első kanyarban, Frijnsnek a második hely jutott, Rast harmadik pozícióba csúszott vissza.
Duval kanyarokon belül két másodperc előnyt épített ki, amit kényelmesen tartott a futam kezdeti szakaszában: mögötte a márka fölényét jelezve öt Audi sorakozott fel, Frijns, Rast, Habsburg, Müller és Rockenfeller, legjobb BMW-sként Timo Glock a hetedik pozíciót tartotta.
A magabiztos első körök után Duval előnye csökkenni kezdett: a 11. kör kezdetén, a célegyenesben DRS segítségével Frijns átvette tőle az első pozíciót. A francia métereken belül megkapta maga mögé Rastot, de a címvédő bajnoknak három körbe telt áthámoznia magát márkatársán. Ezzel Duval Frijns malmára hajtotta a vizet, hiszen a holland már több mint öt másodperc előnnyel vezetett.
Duvalt rövidesen Müller és a sorban előrelépegető Glock is bedarálta, aki a BMW-vel kiváló formában volt: rövidesen Rastot és Müllert is letudta, így a második helyen találta magát, 10 másodperccel a vezető Frijns mögött.
Frijns, Glock és Rast utolsóként álltak ki a 23. körben: eddig vártak, hátha megéri száraz abroncsra váltani, de bebizonyosodott, hogy a pálya vizes marad a futam végéig. A kiállások után nem Frijns jött vissza az első helyre: Sheldon van der Linde vezetett, aki már a 10. körben teljesítette kerékcseréjét. Mögötte következett Frijns, Müller, Glock, Duval és Rast.
A különbségek ezen a ponton nagyok voltak, de a slick abroncson próbálkozó Fabio Scherer összetörte a WRT Audijának első részét, amiért beküldték a biztonsági autót, rövidesen pedig piros zászlóval leintették a versenyt, amelyből már csak 11 perc és egy kör maradt hátra.
Az újraindítás is biztonsági autó mögött zajlott két kör erejéig, az esőutánpótlásból kifolyólag a piros zászló előbbinél jóval nedvesebb pályán. Hat perc maradt az időkeretből (plusz egy kör), a sprint azonban nem hozott változásokat az első pozíciókban.
Van der Linde biztos kézben tartott az első helyet, így megszerezte pályafutása első DTM-győzelmét. A futam során favoritnak tűnő Frijnsnek nem sikerült a duplázás, szombati győzelme után be kellett érnie a második hellyel, a bajnokság éllovasa, Müller pedig harmadik lett. Változások mögöttük történtek: Rast lett a negyedik Duval és a hatodik helyre visszacsúszó Glock megelőzésével.
Az asseni 2. futam eredménye:
Versenyző | Autó | Hátrány | |
1 | Sheldon Van der Linde | BMW | 31 kör |
2 | Robin Frijns | Audi | 2.621 |
3 | Nico Müller | Audi | 3.658 |
4 | Loic Duval | Audi | 9.414 |
5 | René Rast | Audi | 9.455 |
6 | Timo Glock | BMW | 9.87 |
7 | Ferdinand Habsburg | Audi | 11.048 |
8 | Marco Wittmann | BMW | 11.666 |
9 | Philipp Eng | BMW | 12.436 |
10 | Lucas Auer | BMW | 13.033 |
11 | Mike Rockenfeller | Audi | 14.015 |
12 | Jamie Green | Audi | 14.396 |
13 | Jonathan Aberdein | BMW | 17.018 |
14 | Robert Kubica | BMW | 17.863 |
15 | Harrison Newey | Audi | 1 kör |
Fabio Scherer | Audi | kiesett |