Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 28. hétfő
Túraautó

DTM: Asseni esőkatyvasz, dél-afrikai meglepetés

Eső, csúszás, nagy baleset, piros zászló, minifutam a végén: ez mind beleért a Német Túraautó-bajnokság vasárnapi futamába Hollandiában, melynek Robin Frijns volt a favoritja, mégis Sheldon van der Linde nyerte meg.

Az esős asseni pályán 10 perc késéssel, biztonsági autó mögött indult a DTM holland hétvégéjének második futama: a szabályok értelmében az 55 perces számláló elindult, három safety car mögötti kör után viszont állórajttal indult újra a futam. A délelőtti időmérőn pole-pozíciót szerző René Rastnál jobb rajtot vett Loic Duval a második rajtkockából és még jobbat Robin Frijns a harmadikból: végül a belső íven kedvezőbb pozícióban levő francia vette át a vezetést az első kanyarban, Frijnsnek a második hely jutott, Rast harmadik pozícióba csúszott vissza.



Duval kanyarokon belül két másodperc előnyt épített ki, amit kényelmesen tartott a futam kezdeti szakaszában: mögötte a márka fölényét jelezve öt Audi sorakozott fel, Frijns, Rast, Habsburg, Müller és Rockenfeller, legjobb BMW-sként Timo Glock a hetedik pozíciót tartotta.

A magabiztos első körök után Duval előnye csökkenni kezdett: a 11. kör kezdetén, a célegyenesben DRS segítségével Frijns átvette tőle az első pozíciót. A francia métereken belül megkapta maga mögé Rastot, de a címvédő bajnoknak három körbe telt áthámoznia magát márkatársán. Ezzel Duval Frijns malmára hajtotta a vizet, hiszen a holland már több mint öt másodperc előnnyel vezetett.

Duvalt rövidesen Müller és a sorban előrelépegető Glock is bedarálta, aki a BMW-vel kiváló formában volt: rövidesen Rastot és Müllert is letudta, így a második helyen találta magát, 10 másodperccel a vezető Frijns mögött.

Frijns, Glock és Rast utolsóként álltak ki a 23. körben: eddig vártak, hátha megéri száraz abroncsra váltani, de bebizonyosodott, hogy a pálya vizes marad a futam végéig. A kiállások után nem Frijns jött vissza az első helyre: Sheldon van der Linde vezetett, aki már a 10. körben teljesítette kerékcseréjét. Mögötte következett Frijns, Müller, Glock, Duval és Rast.

A különbségek ezen a ponton nagyok voltak, de a slick abroncson próbálkozó Fabio Scherer összetörte a WRT Audijának első részét, amiért beküldték a biztonsági autót, rövidesen pedig piros zászlóval leintették a versenyt, amelyből már csak 11 perc és egy kör maradt hátra.

Az újraindítás is biztonsági autó mögött zajlott két kör erejéig, az esőutánpótlásból kifolyólag a piros zászló előbbinél jóval nedvesebb pályán. Hat perc maradt az időkeretből (plusz egy kör), a sprint azonban nem hozott változásokat az első pozíciókban.

Van der Linde biztos kézben tartott az első helyet, így megszerezte pályafutása első DTM-győzelmét. A futam során favoritnak tűnő Frijnsnek nem sikerült a duplázás, szombati győzelme után be kellett érnie a második hellyel, a bajnokság éllovasa, Müller pedig harmadik lett. Változások mögöttük történtek: Rast lett a negyedik Duval és a hatodik helyre visszacsúszó Glock megelőzésével.

Az asseni 2. futam eredménye:

  Versenyző Autó Hátrány
1 Sheldon Van der Linde BMW 31 kör
2 Robin Frijns Audi 2.621
3 Nico Müller Audi 3.658
4 Loic Duval Audi 9.414
5 René Rast Audi 9.455
6 Timo Glock BMW 9.87
7 Ferdinand Habsburg Audi 11.048
8 Marco Wittmann BMW 11.666
9 Philipp Eng BMW 12.436
10 Lucas Auer BMW 13.033
11 Mike Rockenfeller Audi 14.015
12 Jamie Green Audi 14.396
13 Jonathan Aberdein BMW 17.018
14 Robert Kubica BMW 17.863
15 Harrison Newey Audi 1 kör
  Fabio Scherer Audi kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?