Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. január 29. szerda
Top50

Díszvendégünk: Bernd Mayländer

Bernd Mayländer a motorsport világának egyik csendes legendája: változatos versenyzői pályafutás áll mögötte, két évtizede pedig a Formula-1-es futamok biztonsági autóját is vezeti. Az Autósport és Formula Magazin örömmel jelenti be, hogy a 48 esztendős német pilóta december 12-én díszvendégként érkezik lapunk hagyományos évadzáró eseményére, a TOP50 magyar autóversenyző gálára.

00118001_028



Bernd Mayländer a szokásos módon, gokartozással kezdte pályafutását a ’80-as években, majd a Formula-Ford révén belekóstolt a formulaautózás világába, hogy aztán a túraautózás felé vegye az irányt. 1994-ben megnyerte a német Porsche Carrera kupát, majd a következő évben már a nemzetközi terjeszkedésbe kezdő DTM-ben szerepelt a Mercedes-Benz pilótájaként. Miután a sorozat kifulladt, Mayländer az FIA GT bajnokságában szerepelt, a csillagos márka autóival.

Az 1999-es évad pályafutása egyik legváltozatosabb szezonja volt, a Porsche vonzásában: a Le Mans-i 24 órás viadal GT kategóriájában ezüstérmesként végezett társaival, a francia Bob Wollekkel és a német Dirk Müllerrel, s ugyanebben az évben versenyzett a Porsche Szuperkupában és a német Carrera-kupában is. 2000-ben Michael Bartels, Uwe Alzen és Altfrid Heger társa volt a legendás nürburgingi 24 órás futam abszolút elsőségét megszerző Porsche-formációban, a Porsche Szuperkupát ezüstérmesként fejezte be, és ebben az évben nevezték ki a Formula-1-es futamok biztonsági autójának állandó pilótájává.

„1999-ben a Porsche Szuperkupa mezőnyében versenyeztem a San Marinó-i Nagydíjon. Az volt az évad második futama, és sikerült megszereznem a pole-pozíciót. A semmiből egyszercsak kaptam egy telefonhívást Charlie Whitingtól, aki arra kért, hogy menjek be az irodájába. Azt hittem, hogy valami gond van az autómmal. Kiderült, hogy nem erről van szó. Charlie jelezte, hogy 2000-re új pilótát keresnek a biztonsági autóba, mert Oivier Gavin, aki addig ellátta ezt a feladatot, úgy döntött, hogy versenyezni fog az Egyesült Államokban. Charlie azt mondta, hogy ’ismered az autót, elég régen itt vagy már a paddockban, volna-e kedved vezetni a biztonsági autót a holnapi F3000-es futamon?’ Beszéltem a csapatommal, aztán igent mondtam. Így kezdődött a biztonsági autós sztorim. 1999-ben még csak az F3000-es futamokon dolgoztam, 2000-től pedig a Formula-1-es futamokon is én vezetem a safety cart” – idézte fel a kezdeteket Mayländer, aki egy darabig folytatta a versenyzést is: az újjáéledt DTM-ben szerepelt a Mercedes-Benz kötelékében, 2001-ben Hockenheimben futamgyőzelmet is aratott, de aztán 2004 végén – mint mondta – „úgy döntöttem, hogy az FIA-nál ellátott feladataimra összpontosítok”.

00001096_013

Mióta belevágott az új kalandba, a német csupán egyszer hiányzott, a 2001-es Kanadai Nagydíj idején, amikor egy sérülés miatt honfitársa, Marcel Fässler helyettesítette. Manapság már 350 F1-es futamon is túl van, jóval több mint 700 kört töltött a mezőny élén – többet, mint néhány világbajnok az egész pályafutása során. „A 2007-es, esős Japán Nagydíj a Fuji versenypályán igazán emlékezetes volt, akárcsak a 2011-es Kanadai Nagydíj, ahol én álltam a mezőny élén a teljes táv majd’ ötven százalékában. Trófeát nem kaptam érte, viszont majdnem lekéstem a hazafelé tartó gépemet, mert olyan sokáig tartott a futam. A munkám az, hogy higgadtan, biztonságban tartsam a mezőnyt, amikor erre van szükség. Az idei Német Nagydíj is jó példa, remek verseny volt, a határon kellett autóznom. Biztonsági okokból néhány kanyart szélesebbre is kellett vennem. Ha versenyautót vezetsz, a pályán kell maradnod, de a biztonsági autóval az a legfontosabb, hogy ne legyen baleset!” – mondta nemrég a német pilóta.

Mayländer az évek során megszerette Magyarországot is, hazánkról mindig, mindenütt, szerte a nagyvilágban pozitívan nyilatkozik. „Csupa, csupa kellemes emlékem van az ottani versenyekről, a pályáról és a lelkes helyi emberekről. Egyórányira repülőútra van Stuttgarttól, ahol élünk a családommal, hamar odaérek, így őszintén szólva hazai pályaként kezelem a Hungaroringet. Budapest csodálatos város, a pálya remek, az emberek pedig hihetetlenül nyitottak és barátságosak. Az egész fantasztikus, úgy ahogy van” – mondta a formula.hu-nak korábban a német, akinek 2018 januárja óta egy másik, egészen különleges kötődése is van hazánkhoz: felesége ikerpár kisfiúknak adott életet, akik a Béla és a Sámuel nevet kapták.

Az Autósport és Formula Magazin, valamint a formula.hu szerkesztősége számára nagy megtiszteltetés, hogy Bernd Mayländer elfogadta meghívásunkat, és december 12-én, csütörtökön hagyományos évadzáró eseményünkön, a TOP50 magyar autóversenyző gálán díszvendégként köszönthetjük Budapesten.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?