A dűnenap névre keresztelt szakasz nem hazudtolta meg a nevét. „Négy 20 kilométeres kört kellett megtennünk a szervizpark előtti dűnerendszerben, a finish pedig a legmagasabb ponton, 876 méteren volt. Szerencsére az autóknak és a quadoknak a siratófal lábánál volt a vége, a motorosoknak viszont a csúcson kitűzött zászlónál. Ez nagyon izgalmas volt, mert aki nem tudott motorral felkaptatni, annak gyalog vagy négykézláb kellett felmászni a meredek homokfalon. Mindenki egy emberként küzdött, szurkolt, biztatta a másikat a leadni való menetlevelekért” – mesélte az UNIQA Sandlander Team versenyzője.
A jó hangulatot beárnyékolja, hogy egy súlyos baleset is történt: egy 47 éves olasz motoros egy 15 méteres dűnelyukba esett és noha a quados orvosmentő 2, a helikopter pedig 3 percen belül megérkezett, jelenleg is életveszélyes az állapota.