DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat
Retro

F1-Archív: A Toyota vinné Raikkönent

Több szezonzáró hétvége egyik napja esett október 20-ra, így például a 2006-os és a 2007-es, ami két felejthetetlen szezont zárt le. Button egyesek szerint világbajnok lesz, mások szerint pedig nem.

2022: Mick Schumacher nem egy őstehetség, nem a következő szupersztár – mondta a német édesapjának egykori riválisa, Damon Hill. Az 1996-os világbajnok szerint a Haas már gondolkodhat azon, hogy inkább olyan pilótát keres, aki biztonságban hazahozza az autót, miután Schumacher már három karosszériát már összetört.

2021: Daniel Ricciardo elismerte, hogy korábban volt benne némi keserűség amiatt, hogy nem szerzett még vb-címet a Formula-1-ben, állítása szerint azonban mostanra megváltozott a hozzáállása ennek kapcsán és megbékélt ezzel a ténnyel.

2020: Nem akart már az F1-ről olvasni, mert minden héten ott van. Ezek voltak azok az okok, amiért Max Verstappen kikövette az Instagramon a Red Bullt. A holland pilóta nem tulajdonít ennek nagy jelentőséget, bár többen azt pletykálták, talán már nem elégedett a csapatával.

2019: Azok után, hogy egy tájfun miatt már előre le kellett fújni a Japán Nagydíj szombati napját, több versenyző is felvetette, hogy bevezethetnék állandó jelleggel a kétnapos versenyhétvégéket, a szabályalkotók viszont nem hajlanak erre.

2018: Lewis Hamilton megszerezte kilencedik pole-pozícióját az éven, míg legfőbb riválisa, Sebastian Vettel csak az ötödik helyről indulhat egy büntetés miatt. Az első sorból Kimi Raikkönen indulhat még Hamilton mellől, aki lágyabb gumikon várja a vasárnapi versenyt.

2017: A 17 éves kora óta a Red Bull F1-es csapataiban versenyző Max Verstappen egy évvel meghosszabbította 2019 végéig szóló szerződését, így 2020-ig biztosan az energiaitalosok versenyzője marad.



2016: Jenson Button szerint az F1 vezetőségének meg kellene fontolnia a rövidebb futamokat, mivel a mai fiatal közönség már nem képes végig ülni egy másfél órás versenyt.

2015: A DTM újdonsült bajnoka, Pascal Wehrlein kivár, hogy kap-e ülést valamelyik csapatnál a Formula-1-ben a 2016-os szezonra: „Egyelőre még nem tudom, mi lesz. Most ünnepelni fogunk, aztán két-három héten belül döntök.”

2014: A Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon azt mondja, mindent meg kell tenniük a hátralévő versenyeken, hogy megtartsák pozíciójukat a világbajnoki összetettben, hiszen a nemrég balesetet szenvedő Jules Bianchinak tartoznak ennyivel.

2012: A Formula Renault 3,5 literes kategóriájában Jules Bianchi szerezte meg a pole-pozíciót a szezonzáró barcelonai hétvégén. A francia számára végül a vasárnap nem alakult jól, és Robert Frijnsszel szemben elbukta a bajnokságot.

2010: A Mercedes csapatfőnöke szerint istállója túlságosan konzervatív a fejlesztések terén és nem mernek semmi merészet húzni. Szerinte már csak a 2011-es autóra kell koncentrálni.

2009: A Toyota elnöke szerint Kimi Raikkönen nagyszerűen beleillene a Toyota portfoliójába, így tettek is egy ajánlatot a világbajnok finn versenyzőnek, hogy 2010-ben náluk versenyezzen – aki végül inkább ralizni ment el.

2008: A McLaren óvatosan áll hozzá a 2008-as szezonzáróhoz a 2007-ben történtek után. Lewis Hamilton csakúgy, mint egy évvel korábban, ezúttal is hétpontos előnnyel érkezik Brazíliába, ahol ezúttal Felipe Massa jelent rá némi veszélyt.

2007: Felipe Massa hazai közönsége előtt szerzi meg a pole-pozíciót a szezonzárón. Mellőle Lewis Hamilton rajtolhat majd, a harmadik rajtkocka pedig a világbajnoki címre hajtó Kimi Raikkönené lett. Massa tisztában van vele, mi lesz a feladata vasárnap.

2006: Michael Schumacher utolsó versenyhétvégéjére készül, s szerinte a világbajnoki cím már elúszott számára, így nem is gondol másra, minthogy megnyerje a versenyt, ezzel hozzásegítve a Ferrarit a konstruktőri címhez.

2005: Az Autosport információi szerint Nico Rosbergre esett a Williams választása, így 2006-tól ő lesz Mark Webber csapattársa.

2004: A BAR-Hondánál rendkívül örülnek, hogy sikerült megtartaniuk Jenson Buttont a következő szezonra is, miután a brit versenyző nagyban hozzájárult, hogy a csapat a második helyen zárja a 2004-es szezont.

2002: A Renault korábbi technikai igazgatója, Mike Gascoyne úgy véli, Jenson Button nem világbajnok alapanyag. Szerinte nincs meg benne az a plusz, amitől egy napon világbajnokká válhatna.

2001: A Jaguar versenyzője, Eddie Irvine alaposan kiosztotta a McLarent és a Benettont, mondván Buttont ki kellett volna rúgni a szezon végeztével, Raikkönen helyett pedig sokkal inkább megérdemelte volna Nick Heidfeld a McLaren ülését.

2000: Johnny Herbert szerint honfitársa, Jenson Button világbajnok alapanyag, minden megvan benne, ami szükséges ehhez: „Ha minden rendben megy számára a Benettonnál jövőre, akkor nem lesz gond” – végül neki lett igaza.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: