DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

Heidfeld szerint Kubica félrebeszélt a BMW-nél

Több mint tíz évvel ezelőtti emlékeket idézett fel Nick Heidfeld a Robert Kubicával együtt töltött BMW-s időkből. Valaha volt legjobb csapattársának tartja a lengyelt, de a sajtóban való kommunikációját helyteleníti.

Heidfeld a 2006-os Magyar Nagydíjtól 2009 végéig, a BMW Formula-1-es kivonulásáig volt Kubica csapattársa az olykor az élmezőny bajszát is ráncigáló bajor istállónál. A német pilóta 2011-ben állt rajthoz utoljára F1-es futamon, majd több évet lehúzott a Formula-E-ben is, jelenleg azonban már nem versenyez aktívan. Vendége volt azonban az F1.com podcastműsorának, a Beyond the Gridnek, amelyben kifaggatták őt karrierjéről, minek során felfedte eddig nem ismert véleményét lengyel kollégájáról is.

„Ő volt a leghosszabb ideig a csapattársam, közel három évig” – utalt Heidfeld Kubicára, akivel valójában ennél tovább, több mint három szezonon át tekerték együtt a kormányt a BMW-nél. „És azt mondanám, hogy az összes csapattársam közül ő volt a legsokoldalúbb. Nem volt olyan gyors a versenyeken, mint Kimi [Raikkönen] és nem volt olyan jó az időmérős tempója, mint [Mark] Webbernek, de a teljes csomagot nézve a legjobb volt.”

„Egy dolgot nem szerettem benne, és ezzel szerintem saját magának sem segített, miszerint legtöbbször azt gondolta, hogy a csapat előnyben részesít engem vele szemben, mivel a BMW is német volt, meg én is. Nem tetszett, hogy ezt a véleményét elég gyakran kiteregette a sajtó előtt is, pedig egész egyszerűen nem volt igaz. Mindig elmondta ugyanazt, hogy engem támogat a csapat, és ezért vagyok jobb, vagy valami… Nem volt igaz.”

 



Heidfeld megállapításának fényében érdekes az a tény, hogy a 2019-es F1-es szezonban a Williamsszel visszatérő Kubica szintén gyakran védte azzal a teljesítményét, hogy a nehéz helyzetben lévő grove-i istálló csapattárást, George Russellt részesíti előnyben – ennek viszont információink szerint és a Williams alkatrészhiányának ismeretében alighanem volt valóségalapja.

Heidfelddel és Kubicával mindenesetre a Sauberrel együttműködő gyári BMW eltöltött néhány sikeres évet az F1-ben, számos dobogójuk mellett meglepő kettős győzelmet arattak a 2008-as Kanadai Nagydíjon a lengyel pilóta vezetésével, a szezon közepén pedig még a bajnoki címre is esélyesnek tűntek. A BMW azonban elállt a fegyverkezési versenytől és inkább a 2009-es, új szabályok szerint épülő autóba fektette erőforrásait, ami viszont ezzel együtt is rémesen sikerült, ráadásul annak az évnek a végén a gyártó ki is szállt az F1-ből a gazdasági válság miatt. Bár Heidfeld a márka kivonulásról hozott, nyár közepi döntését utólag is elhamarkodottnak gondolja, de azt nem hiszi, hogy sokat változtatott volna a BMW sikerességén, ha 2008-ban rámennek a bajnoki címre.

„Más csapatoknál láthatjuk, hogy amikor esélyük van a bajnoki címre, akkor ténylegesen mindent beleadnak ennek érdekében. Ez nem történt meg a BMW-nél, de hogy őszinte legyek, egyébként sem hiszem, hogy lett volna esélyünk. Nézzük csak meg az autó teljesítményét: noha Robert győzött Kanadában és a bajnokságot is vezette, az autónk nyers tempója sohasem volt olyan szinten, mint néhány riválisunké” – mutatott rá Heidfeld, a győzelem nélküli legtöbb F1-es dobogó tulajdonosa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: