Az alábbi összeállítás megmutatja, hogy egy-egy adott szezonban melyik pilóta volt a legfiatalabb, illetve a legidősebb a mezőnyben - mindenkit figyelembe vettem, aki legalább egy futamon elrajtolt, s a 11 Indianapolis 500 is beleszámít a statisztikába.
Szezon | Legfiatalabb | Életkor | Nemzet | Legidősebb | Életkor | Nemzet |
1950 | Troy Ruttman | 20 | USA | Philippe Etancelin | 53 | FRA |
1951 | Troy Ruttman | 21 | USA | Philippe Etancelin | 54 | FRA |
1952 | Peter Collins | 20 | GBR | Philippe Etancelin | 55 | FRA |
1953 | Peter Collins | 21 | GBR | Arthur Legat | 54 | BEL |
1954 | Peter Collins | 22 | GBR | Louis Rosier | 48 | FRA |
1955 | Cesare Perdisa | 22 | ITA | Louis Chiron | 55 | MCO |
1956 | Billy Garrett | 23 | USA | Louis Rosier | 50 | FRA |
1957 | Cesare Perdisa | 24 | ITA | Juan Manuel Fangio | 46 | ARG |
1958 | A.J. Foyt | 23 | USA | Juan Manuel Fangio | 47 | ARG |
1959 | Fritz D'Orey | 21 | BRA | Jack Fairman | 46 | GBR |
1960 | Bruce McLaren | 22 | NZL | Jack Fairman | 47 | GBR |
1961 | Ricardo Rodriguez | 19 | MEX | Jack Fairman | 48 | GBR |
1962 | Ricardo Rodriguez | 20 | MEX | Maurice Trintignant | 44 | FRA |
1963 | Chris Amon | 19 | NZL | Maurice Trintignant | 45 | FRA |
1964 | Chris Amon | 20 | NZL | Edgar Barth | 47 | GER (GDR) |
1965 | Chris Amon | 21 | NZL | Ian Raby | 43 | GBR |
1966 | Chris Amon | 22 | NZL | Jack Brabham | 40 | AUS |
1967 | Jacky Ickx | 22 | BEL | Al Pease | 45 | CAN |
1968 | Jacky Ickx | 23 | BEL | Sam Tingle | 46 | RHO |
1969 | George Eaton | 23 | CAN | Al Pease | 47 | CAN |
1970 | Emerson Fittipaldi | 23 | BRA | John Love | 45 | RHO |
1971 | Niki Lauda | 22 | AUT | John Love | 46 | RHO |
1972 | Jody Scheckter | 22 | RSA | John Love | 47 | RHO |
1973 | Jody Scheckter | 23 | RSA | Graham Hill | 44 | GBR |
1974 | Hans Joachim Stuck | 23 | GER | Graham Hill | 45 | GBR |
1975 | Tony Brise | 23 | GBR | Graham Hill | 45 | GBR |
1976 | Ingo Hoffmann | 22 | BRA | Vittorio Brambilla | 38 | ITA |
1977 | Hector Rebaque | 21 | MEX | Vittorio Brambilla | 39 | ITA |
1978 | Eddie Cheever | 20 | USA | Vittorio Brambilla | 40 | ITA |
1979 | Elio De Angelis | 20 | ITA | Vittorio Brambilla | 41 | ITA |
1980 | Mike Thackwell | 19 | NZL | Vittorio Brambilla | 42 | ITA |
1981 | Andrea De Cesaris | 21 | ITA | Mario Andretti | 41 | USA |
1982 | Andrea De Cesaris | 22 | ITA | Mario Andretti | 42 | USA |
1983 | Corrado Fabi | 21 | ITA | Jaques Laffite | 39 | FRA |
1984 | Corrado Fabi | 23 | ITA | Jaques Laffite | 40 | FRA |
1985 | Ivan Capelli | 22 | ITA | Jaques Laffite | 41 | FRA |
1986 | Alex Caffi | 22 | ITA | Jaques Laffite | 42 | FRA |
1987 | Alex Caffi | 23 | ITA | René Arnoux | 39 | FRA |
1988 | Bernd Schneider | 23 | GER | René Arnoux | 40 | FRA |
1989 | JJ Lehto | 23 | FIN | René Arnoux | 41 | FRA |
1990 | Gianni Morbidelli | 22 | ITA | Nelson Piquet | 38 | BRA |
1991 | Mika Häkkinen | 22 | FIN | Nelson Piquet | 39 | BRA |
1992 | Christian Fittipaldi | 21 | BRA | Nigel Mansell | 39 | GBR |
1993 | Rubens Barrichello | 20 | BRA | Philippe Alliot | 40 | FRA |
1994 | Rubens Barrichello | 21 | BRA | Nigel Mansell | 41 | GBR |
1995 | Jan Magnussen | 22 | DEN | Nigel Mansell | 41 | GBR |
1996 | Tarso Marques | 20 | BRA | Giovanni Lavaggi | 38 | ITA |
1997 | Tarso Marques | 21 | BRA | Gerhard Berger | 38 | AUT |
1998 | Esteban Tuero | 19 | ARG | Damon Hill | 38 | GBR |
1999 | Ricardo Zonta | 22 | BRA | Damon Hill | 39 | GBR |
2000 | Jenson Button | 20 | GBR | Jean Alesi | 36 | FRA |
2001 | Fernando Alonso | 19 | ESP | Jean Alesi | 37 | FRA |
2002 | Felipe Massa | 20 | BRA | Eddie Irvine | 36 | GBR |
2003 | Fernando Alonso | 21 | ESP | Olivier Panis | 37 | FRA |
2004 | Christian Klien | 21 | AUT | Olivier Panis | 38 | FRA |
2005 | Christian Klien | 22 | AUT | Michael Schumacher | 36 | GER |
2006 | Nico Rosberg | 20 | GER | Michael Schumacher | 37 | GER |
2007 | Sebastian Vettel | 19 | GER | David Coulthard | 36 | GBR |
2008 | Sebastian Vettel | 20 | GER | David Coulthard | 37 | GBR |
2009 | Jaime Alguersuari | 19 | ESP | Luca Badoer | 38 | ITA |
2010 | Jaime Alguersuari | 19 | ESP | Michael Schumacher | 41 | GER |
2011 | Jaime Alguersuari | 21 | ESP | Michael Schumacher | 42 | GER |
2012 | Jean-Éric Vergne | 21 | FRA | Michael Schumacher | 43 | GER |
2013 | Esteban Gutierrez | 21 | MEX | Mark Webber | 37 | AUS |
2014 | Daniil Kvyat | 19 | RUS | Kimi Räikkönen | 35 | FIN |
2015 | Max Verstappen | 17 | NED | Kimi Räikkönen | 36 | FIN |
2016 | Max Verstappen | 18 | NED | Kimi Räikkönen | 37 | FIN |
2017* | Lance Stroll | 18 | CAN | Kimi Räikkönen | 37 | FIN |
A leghosszabb ideig Chris Amon volt a mezőny legfiatalabbja, 4 szezonon keresztül tartotta, ebben a 4 évben mindig más-más pilóta volt a legidősebb. A leghosszabb ideig Vittorio Brambilla volt a mezőny legidősebbje, ő 5 szezonon át tartotta ezt a pozíciót. Az ő esetében is elmondható, hogy amíg ő volt a legidősebb, minden évben más-más pilóta lett az újabb legfiatalabb (ha Raikkönen jövőre is a mezőny tagja lesz, akkor beállítja ezt a rekordot, de Verstappen révén már nem lesz minden évben más-más fiatalsági listavezető társa).
Legtöbbször olasz pilóta foglalta el a fiatalsági lista első helyét, összesen 11 szezonban 7 különböző versenyző. Az idősségi listát a legtöbbször franciák vezették, összesen 19 szezonban 8 különböző pilóta. Egyhuzamban 7-7 szezonon át tartotta ugyanezen két nemzet a listavezetést, Olaszország '81 és '87 között, Franciaország '83 és '89 között. Legfiatalabbnak 47 különböző versenyző mondhatta magát, míg legidősebbnek "csak" 32, az arány a kettő között 68%-os eltérést mutat.
1975-ben az azévi mezőny legfiatalabbja és legidősebbje ugyanazon a napon haltak meg (1975. november 29), mert ugyanazzal a géppel zuhantak le (Graham Hill és Tony Brise). Bár kanadai versenyző viszonylag ritkán fordul elő ezen a listán (2-2 szezonban), 1969-ben mégis mindkét listavezető kanadai volt (George Eaton, Al Pease). Kissé rontja az összhatást, hogy nem ugyanazon a nagydíjon álltak rajthoz abban az évben (Eaton USA és Mexikói Nagydíjakra nevezett be, míg Pease a Kanadaira, a híres és egyedülálló "too slow" indokkal való kizárásakor).
Végezetül, soha nem fordult még elő az az eset, hogy egy legfiatalabb pilóta később a legidősebb legyen a mezőnyben. Talán 1-2 év múlva Massának vagy Alonsónak lehet erre esélye, később pedig Vettelnek, de ehhez Hamilton és Grosjean visszavonulását is meg kellene várni. A diagramon pedig az a legszembetűnőbb, hogy az évek alatt a legiatalabb és legidősebb között a másfél generációnyi korkülönbség egy generációnyira csökkent.