Április 2-án ünnepli születésnapját Fabrizio Barbazza olasz autóversenyző, aki számtalan kategóriában kipróbálta magát. Némely sorozatban sikeres volt, néhol semmi sem sikerült neki. 1986-ban került át Amerikába, ahol is az American Racing Series (tekinthetjük az Indy Lights elődjének) sorozatot rögtön első próbálkozásra, négy győzelmet szerezve a szezonban megnyerte. A következő évadban már a CART-ban próbálkozott és rögtön egy szenzációs 3. helyet szerzett az Indy 500-on, az évad végén pedig az év újonca lett a sorozatban.
Sikerei ellenére nem sikerült megvetnie a lábát az Indycarban, nem kapott szerződést 1988-ra. A következő években előbb Japánban, majd a F3000-ben próbálkozott mérsékelt sikerrel. 1991-ben a pénzügyi gondokkal küszködő AGS istálló Formula-1-es versenyzője lett, Stefan Johansson helyén. Tizenkét kísérletéből egyszer sem sikerült kvalifikálnia magát rettentően gyenge autójával, az AGS csapat pedig a Spanyol Nagydíj után becsukta a boltot.
1992-ben újra az Egyesült Államokban próbálkozott, ám miután összetörte Lola versenyautóját az egyik edzésen, nem tudta magát kvalifikálni a versenyre. 1993-ban sokkal jobb lehetőséget kapott a Formula-1-ben, a Minardi istálló igazolta le. Versenyezhetett Ayrton Senna ellen is az évad első nyolc versenyén. Mindegyik alkalommal továbbjutott az időmérőn, kétszer pontot is sikerült szereznie egy-egy hatodik helyezéssel. A Francia Nagydíj után azonban az istálló lecserélte őt a jóval rutinosabb Pierluigi Martinire, így Barbazza számára befejeződött az F1-es kaland.
1995-ben nagyon súlyos balesetbe keveredett az atlantai utcai pályán Ferrarijával, komoly fej és mellkasi sérüléseibe kis híján belehalt, sokáig feküdt kómában, lélegeztető gépen. Szerencsére végül sikerült teljesen felépülnie, ám az autóversenyzéssel felhagyott. Kubába költözött, ahol egy horgász szabadidő központot üzemeltet.