DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

Retro – A legnagyobb playboy emlékére

1993-ban ezen a napon hunyt el az F1 történetének egyik legszínesebb egyénisége, az 1976-os világbajnok James Hunt – a legenda alakját ezúttal idézeteken keresztül világítjuk meg.

Hunttól:

Van egy hazugság, ezt mondja magának minden pilóta: a halál egy olyan dolog, ami csak más emberekkel történik meg. Így lesz elég bátorságod ahhoz, hogy egyáltalán beszállj az autóba. Viszont minél közelebb vagy a halálhoz, annál jobban érzed, hogy élsz, magánál a félelemnél pedig van erősebb: a győzni akarás.

A legfontosabb célom, hogy a föld felett, és ne alatta végezzek.

hunt_1979



Ha kihajtok a pályára egy versenyautóval, olyan gyorsan megyek, ahogy csak tudok. Ennyi!

9 pontot, 20 000 dollárt és rengeteg örömöt
(Válasz a kérdésre: mit jelent számodra ez a győzelem?)

Ha normális embert keresel, ne menj oda egy olyanhoz, aki meg is halna, csak hogy körbe-körbe vezessen.

Ez az autó teljesen reménytelen, olyan érzés vezetni, mint egy nedves szivacsot.
(Első McLaren-tesztje után)

Mielőtt beszálltam az autóba, mindent összehánytam, a rajtrácson pedig csak egy remegő roncs voltam.

hunt_motor

Azt gondoltam, hogy meg akarok házasodni, és szükségem is volt rá, hogy egy szép, stabil, csendes otthonom legyen, csakhogy valójában nem így volt. És ez az én hibám.

Vonzódnak a gyors autókhoz, amiket mindig szexisnek tartottak, de a legtöbben szerintem azért, mert a versenyzők mocskosak. A nők mindig jobban szeretik a mocskos férfiakat, annak kell lenned, hogy versenyképes legyél. Persze erősen próbálkozom, hogy ne legyek egy rohadék. De valószínűleg az vagyok.
(Hogy miért szeretik a nők a pilótákat?)

Sokan gondolják, hogy sokat szórakozom és egész jó versenyző vagyok, csakhogy nem veszik elég komolyan, amit a pályán csinálok.

Huntról:

Azt kell mondanom, hogy az enyém volt a legjobb autó, de James hihetetlenül jól vezetett a szezon vége felé.
(Niki Lauda 1976-ról)

hunt_lauda

Szerintem nyílt küzdelemben James nem csupán felért Nikihez, hanem jobb volt nála. Az autónk meglehetősen átlagos, James viszont pokolian meghajtotta.
(Teddy Mayer 1976-ról)

Kommentátorként:

Andrea de Cesarist inkább de Crasherisnek kellene hívni, annyi autót összetört a teszteken. Szégyent hoz magára, a csapatára, a sportágra, talán jobb lenne, ha visszavonulna.

Murray Walker: Lángok csapnak fel Prost autójából, ahogy megérkezik az Uszodába!
Hunt: Nos, ez akkor el is oltja majd őket!

Piquet-nek semmilyen motivációja nincsen, csak azért van az F1-ben, hogy megtarthassa 45 méteres jachtját és legyen üzemanyag a helikopterében.

hunt_comm

Az a baj Jarier-vel, hogy egy francia seggfej. Mindig az volt, mindig az lesz.

Szerintem tulajdonképpen szar volt.
(Így értékelte első kommentátorként követett versenyét)

Walker: Arnoux feltartja Prostot, miközben lekörözi. Rene azt mondta nekem, hogy miután évekig vezetett turbókat, nehezen alkalmazkodik a szívómotoros autókhoz, ezért ilyen lassú...
Hunt: Nos, ez természetesen baromság.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: