Alexandre Dias Ribeiro – az egyszerűség kedvéért Alex Ribeiro – 20 versenyt teljesített rövid Formula-1-es pályafutása során, ebből 10-szer tudta magát kvalifikálni a futamra, 6-szor pedig célba is ért. Legnagyobb eredményét az a verseny jelentette (1977-ben, az Egyesült Államokban), amelyen négy riválisa is mögötte végzett a leintésnél. Nem egy túlságosan meggyőző karrier.
Ribeiro a leáldozóban levő Hesketh csapatnál kezdte 1976-ban, amely abban a szezonban néha egy, néha kettő autóval állt rajthoz, a másodikat kapta meg egyetlen versenyre a Belo Horizonte-i brazil, akinek világlátása oly távol állt az istállóban korábban szereplő, csapodár James Huntétől. Igaz, az eredményei is, de erre a nagydíjra Watkins Glenben legalább kvalifikált, majd be is fejezte. A következő szezont végig teljesítette a gyári March istállóval, a Max Mosley-féle brigád azonban szenvedett abban az évben, túlvállalták magukat, mivel a gyári alakulat mellett másoknak is számos autót építettek. Aki azt gondolja, a fizetős versenyzők a mai Formula-1 rendellenes jelenségei, annak érdemes pár pillantást vetnie Ribeiro pályájára: egy brazil bank és egy dohánycég finanszírozta azt a szezont a Marchnál. 1978-ban saját csapattal indult a Formula-2-es bajnokságban, egy versenyt meg is nyert.
Egy évre rá honfitársai, a Fittipaldi-testvérek csapatában kapott lehetőséget két nagydíjra. Watkins Glenben, ahol csupán néhány évvel azelőtt teljesítette első futamát, majdnem 250 kilométer/órás sebességnél a kezében maradt a kormány az egész kormányoszloppal együtt. Megmagyarázhatatlan módon sikerült visszanyomnia a helyére, aztán lassú tempóban a bokszba evickélt. Tudta, hogy ez volt utolsó Formula-1-es szereplése.
Alex Ribeiro – az 1948-as születésű versenyző épp ma ünnepli születésnapját, így kerülhetett be a Retro rovatba – a legnagyobb figyelmet azonban azzal a felirattal keltette, amely egy évtizeden keresztül állt versenyzői overallján, sisakján vagy éppen óriási betűkkel autója elején. „Jesus Saves” vagy "Cristo Salva", azaz „Jézus megment” – így szólt a felirat, amelyet a mélyen hívő versenyző számos országba, megszámlálhatatlan emberhez eljuttatott. Formula-2-es csapata a Jesus Saves Racing nevet viselte.
„Annyira vágytam rá, hogy világbajnok legyek, de le kellett nyelnem a vereséget. Ez pedig savanyú ízt hagyott maga után. Egy új, nyers valósággal találtam szembe magam” – idézte fel a Formula-1-es álom végét. Miután visszatért hazájába, autókat adott el, könyvet írt, aztán vásárolt egy farmot, amelyen ötvenezer jojobacserjét ültetett. Majd mégis visszatért a versenyzéshez, hosszú évekig túraautózott, 1992-ben meglepő módon 42 évesen újra Formula-3-ast vezetett. Tőzsdézéssel is próbálkozott, amelyben kedvezett neki a szerencse, de a vele járó stressz kis híján felőrölte. A Biblia döbbentette rá, hogy változtatnia kell. „Ahol a kincsed, ott a szíved is” – eleveníti fel kedvenc idézetét Ribeiro.
Egy ideig a Formula-1 hivatalos lelkészeként szolgált, illetve ugyanezt a feladatot látta el az 1994-es világbajnoki címet megnyerő brazil futballválogatottnál – erről a kalandról egy újabb könyvet írt. Tagja a Christians In Motorsport (Keresztények a Motorsportban) nevű kezdeményezésnek, korábban pedig a brazil Krisztus Sportolói mozgalmat vezette, 25 dolláros havi bérért.
Elképesztő életpályája azonban itt nem ért véget, újabb fordulat következett: 1999-ben az orvosi autót kezdte el vezetni a Formula-1-es helyszíneken, az anyósülésen a legendás Sid Watkins professzorral. Efféle karrierje két balesetről híres, a 2000-es Monacói Nagydíj szabadedzése előtt összetörte az autót, ekkor Watkins professzor három bordája eltört. A két év múlva, Brazil Nagydíjon bekövetkező eseményekért már nem ő hibáztatható. A képek sokak számára emlékezetesek: Enrique Bernoldi balesetének helyszínére megérkezett az orvosi kocsi, a két ajtó pedig kinyílt, hogy az utasok kiszállhassanak. Bernoldinak nem esett baja, hisz ekkor már elkezdett kikászálódni az Arrows üléséből, de egy sokkal komolyabb vész majdnem bekövetkezett: a hátrébb érkező Nick Heidfeld megcsúszott a pályán, és eltalálta Ribeiro oldalán a nyitott ajtót. A szerencsének köszönhető, hogy sem Heidfeld, sem az orvosi kocsi sofőrje nem sérült meg.
Alex Ribeiro, a Formula-1 történetének egyik legkülönösebb figurája azóta sem tűnt el a múlt homályában: 2006-ban ismét járt a futball-vb-n, legutóbb pedig a Jesus Saves Racinget élesztette újra, amelynek különlegessége, hogy minden versenyen vendégül lát bizonyos számú hívőt, a közös programok között pedig evangéliumolvasás is szerepel.