DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Kizárás: Mégsem Lucas di Grassi nyerte a Formula-E mexikói versenyét

A brazil pilóta csak néhány óráig örülhetett a futamgyőzelemnek és a bajnokság vezetésének, az Abt csapat versenyzőjét ugyanis megfosztották első helyétől: az autó nem felelt meg a Formula-E versenyszabályzatának 5.1 cikkelyében megszabott minimumtömegnek, amely 888 kilogramm: ehelyett 886,2 kg-ot nyomott a mérlegen.

Érdekes, hogy di Grassi nem első alkalommal veszít el győzelmet kizárás útján: májusban Berlinben diszkvalifikálták szabálytalanul módosított aerodinamikai alkatrészek miatt.

A mexikói győzelmet Jerome d’Ambrosio örökölte meg – ahogy egyébként akkor Berlinben is –, Sebastien Buemi lépett előre a második helyre és a bajnokság első pozíciójába, és mivel a negyedik Loic Duvalt többszöri kanyarlevágás miatt szintén megbüntették, a csupán ötödikként beérő Nicolas Prosté az utolsó dobogós hely.

Ritkán adódó lehetőséggé kovácsolta a rajtbaleset után a futamát Oscar Piastri

Bár az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjának startjánál alapvetően a két Haas és Alexander Albon ütközött össze, Oscar Piastri McLarenjét is eltalálta hátulról Nico Hülkenberg autója. Piastri versenygépét a bokszban meg tudták szerelni a piros zászlós megszakítás alatt, ám akárcsak az erre irányuló szabályokat élesen kritizáló Daniel Ricciardo, ő is körhátrányban folytathatta csak az újraindítást követően. Az ausztrál újonc azonban tesztelésre fordította a versenyt:

„A szombati napot követően volt néhány nyilvánvaló dolog, amit ki akartam próbálni és amin javítani akartam. Szerintem sokat kísérleteztem ezekkel, néhány közülük sikeresnek bizonyult, mások nem. De nagyon ritkán adódik ilyen lehetőség, hogy így tesztelj dolgokat” – fogalmazott Piastri, akit a Motorsport.com idézett. „Persze jobban örültem volna, ha elő sem áll ez a helyzet. De amikor adódik, le kell rá csapni és ki kell használni, figyelembe véve a korlátozott tesztlehetőségeket. Köszönet mindenkinek az elképesztő erőfeszítésért, hogy 20 perc alatt összerakták az autót, ami nem egyszerű feladat, és így nyertünk extra 70 kört. Úgyhogy rengeteget tanultam.”

f1-piastri-mclaren-brazil

„A legjobb motorra ülök át, nem lehet kifogás” – Marquez

Marquez a szezon végén 11 év után távozik a Repsol Hondától, és 2024-ben immár a Gresini Ducatinál fog versenyezni a MotoGP-ben. Bár a szatellit istállónál csak egyéves specifikációjú motorra ülhet fel a spanyol, sokan arra számítanak, hogy a nyolcszoros világbajnok az egyik favoritja lesz a következő szezonnak. Azt maga Marquez is elismerte, hogy nem lehet kifogása, hiszen jelenleg a Ducati a legjobb technika a mezőnyben:

„Egy ilyen nagy döntés után mindig vannak kételyek. Rendkívül nehéz átülni egy másik motorra és egyből az első évben nyerni. De tény, hogy az eredmények alapján a legjobb motorra ülök át. A bajnokság első, második és harmadik helyezettje is ezzel a motorral megy. Úgyhogy végső soron nem lehet kifogás, a motor adott” – idézi a motorost a Crash.net portál. Hozzátette: majd az idő eldönti, hogy helyes döntést hozott-e a váltással, amelynek egyébként a személyes aspektusa volt a legnehezebb számára, hiszen hiányozni fog neki a Honda és a körülötte dolgozó emberek.

motogp-marquez-honda_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leclerc olyan szentháromságot hozott össze idén, amire legutóbb 2011-ben volt példa az F1-ben

Charles Leclerc műszaki hiba miatt már a felvezetőkörben a falnak csapta a Ferrarit a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, így rajthoz sem tudott állni a futamon. Ezzel Leclerc idén könyvelhetett el már kiesést, kizárást (az USA Nagydíjon) és rajthoz nem állást, amiknek az angol rövidítése DNF, DSQ és DNS (did not finish, disqualified, did not start). Nos, ilyen hármast egyetlen F1-es szezonon belül legutóbb 2011-ben produkáltak: akkor Sergio Perezt kapásból a debütáló versenyén, az Ausztrál Nagydíjon diszkvalifikálták technikai szabálytalanság miatt, Monacóban a szombati balesete után nem tudott indulni a versenyen, kiesést pedig többet is elszenvedett a Sauber színeiben.

f1-leclerc-ferrari-brazil

„Ez volt az egyik legjobb versenyünk idén” – Gasly

Bár mindkét Alpine már a Q2-ben búcsúzott az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj kvalifikációján, ráadásul mindketten rajthelybüntetést is kaptak feltartásért, végül Pierre Gasly és Esteban Ocon is pontokat szerzett: előbbi a hetedik, utóbbi a tizedik helyen futott be. Gasly elmondta: számítottak rá, hogy nehezebb lesz az időmérőjük, mivel az egyetlen szabadedzésen a futamra igyekeztek beállítani az autót, így viszont a vasárnapjuk az idei egyik legjobbjuk volt a felzárkózással és azzal, hogy megelőzték a Mercedeseket és tartották a lépést a Ferrarival és Lance Stroll Aston Martinjával:

„Úgy vélem, ez volt az egyik legjobb versenyünk az évben. Két nagyon-nagyon erős rajtot produkáltunk. Mindkétszer sikerült előzgetnünk autókat, második alkalommal pedig tapadtam Sainzra, és szinte az egész futamon tartottam vele a lépést, az előtte lévő Astonnal, a Mercedest pedig el is kaptam. És sikerült működésre bírnunk a kétkiállásos stratégiát, jól kezeltük a gumikat, jók voltak a kerékcserék, George-ot és Lewist a pályán előztük meg, és végül egy tizeden belül tudtam teljesíteni a köröket Sainzhoz képest az egész versenyen” – idézi Gaslyt az F1i.com szaklap.

f1-gasly-alpine-brazil

Kicsit újratervezte a pilóták overálját Las Vegasra a Ferrari

Egy picit más, piros-fehér öltözetet kap Carlos Sainz és Charles Leclerc a soron következő F1-es hétvégére. Íme néhány fotó:

Horner szerint Verstappen 2019 után fejlődött nagyot, mára tökéletesen olvassa a futamokat

Szorosabb küzdelemben győzött Brazíliában Max Verstappen, mint ahogy azt idén megszokhattuk, de Christian Horner szerint a háromszoros világbajnok olyan tökéletesen átlátja a helyzetet, hogy pontosan tudja, hol tart – mikor kell gumit spórolni, mikor kell sietni, mikor mire van szükség és lehetőség.

„Mindenki másképp menedzseli a tempóját egy futam alatt. Max viszont most már annyira jól olvassa a versenyeket, hogy nem pánikol, amikor azt látja, hogy mások gyorsabbak nála a középső szektorban,vagy ilyesmi. Hosszabb távon gondolkodik és szerintem megvan már az az önbizalma saját magában, hogy tudja, hol van. 2019-ben volt egy időszak, amikor nagyon-nagyon előrelépett, 2019-ről 2020-ra nagyot fejlődött. A Mercedesnek 2020-ban űrhajója volt, és mégis képesek voltunk pár futamot nyerni abban az évben, majd 2021 nyilván elég masszívra sikerült” – idézi Horner szavait a Racingnews365.com.

f1-verstappen-redbull-brazília_1

 

„Norris túl sokat hibázik” – Schumacher szerint olyan, mint Leclerc

Karcos véleményt fogalmazott meg Lando Norrisszal kapcsolatban Ralf Schumacher a Sao Pauló-i Nagydíj után:

„Lando Norris vált már az első számú üldözővé, de még mindig túl sok hibát követ el, főleg az időmérőkön. Egy kicsit Charles Leclerc-re emlékeztet, azonban ő remek munkát  végez a futamon, az ő problémája az, hogy túl sokat akar az időmérőkön. Aztán elfékezi és túl sokat hibázik” – írta Schumacher a Sky Germanyn.

f1-norris-mclaren_5

Emailt küldött a Mercedes gyárába a „padlón lévő” James Allison

Frusztrált emailt küldött a Mercedes alkalmazottainak James Allison – a technikai igazgató szerint „padlóra kerültek” az interlagosi mélyütéssel, erről beszélt az F1 Nation podcastnek.

„Most írtam egy emailt a gyárba, hogy mennyire kiütve, padlóra küldte érzem magam. Úgy jöttünk ide, hogy nyilván túl sok lett volna a tavalyi győzelem megismétlését várni, mert ahhoz a csillagoknak pont úgy kellene állniuk, de azért azt gondoltuk, hogy harcolhatunk a dobogóért” – mondta Allison.

„Legvadabb álmaimban sem gondoltam, hogy ilyen hétvégénk lesz. Egyrészt ez azért valahol biztató, mert biztos, hogy valamit elrontottunk és meg fogjuk találni, hogy mi volt az, és egy kis szerencsével pár hét múlva elfelejthetjük” – tette hozzá a technikai igazgató.

f1-mercedes-brazília

Mick Schumachert nem érdekli a Formula-E

Mick Schumacher tavaly év végén szorult ki az F1-es mezőnyből, miután a Haas elküldte, és bár a Mercedes leigazolta teszt- és tartalékversenyzőnek, rövid távon nemigen van esélye arra, hogy visszatérjen a rajtrácsra. Idén egyáltalán nem is versenyzett a német, 2024-re azonban egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Alpine endurance-világbajnoki projektjében köthet ki: már tesztelte is a franciák LMDh-autóját nemrég.

Persze formulaautós múlttal felmerülhetne a Formula-E is, ahogy több ex-F1-es is az elektromos széria felé vette az irányt. Schumacher azonban nem érdeklődik a Formula-E iránt – méghozzá pont amiatt, mert elektromos: „Hogy teljesen őszinte legyek: nem” – felelte az e-formula.news erre irányuló kérdésére. „Szeretem a belső égésű motorokat, szeretem a benzin illatát. Sajnos a Formula-E nem a megfelelő sorozat számomra jelenleg. De ki tudja, mit hoz a jövő. Ha ilyeneket vezethetünk majd annak idején, akkor nyilván némileg módosítanom kell az elvárásaimat. De imádom a régivágású versenyautókat: a V10-es és V8-as erőforrásokat, amelyeknek van illata, van hangja, és így tovább. Ez az, ami igazán érdekel.”

f1-mick-schumacher-mercedes_2

Verstappen versenymérnöke elárulta, mitől tart a legjobban

Nyolc éve Gianpiero Lambiase Max Verstappen versenymérnöke a Red Bull F1-es alakulatánál. A holland pilóta és „GP” között a rádiózások során számos élesebb szóváltást hallhattunk az utóbbi években, s még idén is, amikor a háromszoros világbajnok kiemelkedett a mezőnyből, ám a Red Bull vezetősége és maga Verstappen is mindig jelezte, hogy valójában nagyon is jó a kapcsolat versenyző és mérnöke között.

Lambiase azért a Red Bull saját podcastjában, a Talking Bullsban viccesen megjegyezte, hogy bele sem mer gondolni, mit fog kapni Verstappentől, amikor már nem lesz ilyen győzelmi szériában: „A legnagyobb félelmem jelenleg az, hogy komolyabb versenyre késztetnek minket és nem nyerünk meg minden futamot. Hiszen látható, hogyan bánik velem most, amikor minden versenyt megnyer! Nagyon nem várom ezt” – fogalmazott a mérnök. Azt Lambiase és Verstappen is elmondta, hogy a versenyhétvégéken kívül ritkán töltenek el közösen időt, elvégre nyolc éve dolgoznak együtt minden futamon, így a szabadidejüket inkább a családjukkal és a barátaikkal töltik.

f1-verstappen-lambiase-redbull

Közel a kerékcserebajnoki cím is a Red Bullnak – videó

Az elmúlt futamokon a Ferrari és a McLaren diktálta a tempót a bokszutcában – utóbbi Katarban 1,8 másodperces világrekordot is felállított –, az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon azonban újra a Red Bull végezte el a leggyorsabb kerékcserét: Max Verstappen szervizelésével 2,22 másodperc alatt végeztek. Ez már az idei kilencedik elsősége volt a bikáknak ezen a téren, vagyis ebben már nem érhetik utol őket. Ráadásul mivel a harmadik leggyorsabb bokszkiállását is ők jegyezték Sergio Perezzel és 2,27 szekundummal (a McLaren fért be közéjük Oscar Piastri 2,25 másodperces cseréjével), már 85 pont az előnyük a Scuderiával szemben – és miután a pontrendszer megegyezik a Formula-1-es világbajnoki összetettben használttal, már csak 86 egység gyűjthető Las Vegasban és Abu Dhabiban, azaz a Red Bull karnyújtásnyira van attól, hogy itt is megvédje a címét.

Mikor dönthet az F1 az Andretti érkezéséről?

A Nemzetközi Automobil Szövetség már néhány hete bejelentette, hogy az Andretti Global kapott egyedüliként zöld jelzést a részükről a jelentkező csapatok közül arra, hogy csatlakozzanak a Formula-1-es mezőnyhöz. A neheze azonban még csak most jön az amerikai istálló számára, hiszen innentől a kereskedelmi jogokat birtokló FOM-mal kell megállapodnia – úgy, hogy Stefano Domenicaliék a jelenlegi csapatokkal együtt a kezdetektől fogva ellenzik a létszámbővítést.

Domenicali ráadásul arról sem adott ki információt egy részvényeseknek tartott múlt heti értekezleten, hogy mikorra várható döntés Andrettiék kapcsán: „Van egy folyamat, ami éppen zajlik, szóval mint mindig, most sem kell semmiféle előrejelzést adnunk erről. Az FIA betöltötte a megfelelő szerepét azzal, hogy lefolytatták az első értékelést. Jelenleg zajlik a mi értékelésünk folyamata a kereskedelmi és marketingoldalról. Amint véget ér ez a folyamat, természetesen mindenkit megfelelően tájékoztatni fogunk. Mindenekelőtt természetesen az FIA-val osztjuk meg ezt az információt” – idézi az F1 vezérigazgatóját a RaceFans.net portál.

michael-andretti-1

Horner: Kit érdekel egy sprintbajnokság?

Keményen odaszólt a sprintet érintő tervezett változtatásoknak a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki pilótájához hasonlóan nem nagy rajongója a formátumnak, ő ugyanakkor látja azt, hogy van igény a rajongók részéről a még több versenyre.

"Nem tudom, hogy jó ötlet-e ez a sprintbajnokság, mert úgy őszintén: kit érdekelne? Szerintem ettől tudnánk jobbat. Látom, hogy a nézők felől van igény, hiszen a szombati versenyre is rengetegen látogattak ki. De hogyan kellene kinéznie ennek? Fordított rajtrács, bajnoki sorrend szerint rajtoljanak, vagy két nagydíj legyen egy hétvégén? Én nem tudom a választ, de abban biztos vagyok, hogy azon, ahogy most kinéz a sprint, változtatnunk kell."


Fotó: Red Bull Content Pool

Elképesztő összeget fizethet Verstappen a 2024-es nevezésért

Már az idei szezont megelőzően is szóvá tette Max Verstappen, hogy abszurdnak tartja az FIA által kiszabott szuperlicenszének díját, ami 2023-ban a következőképp alakult: egységesen 10.400 euró fejenként, plusz 2100 euró minden, a 2022-es szezonban megszerzett pont után. A hollandnak így 963.800 eurót kellett befizetnie az FIA felé azért, hogy indulhasson a 2023-as szezonban is, a Speedcafe értesülései szerint pedig az infláció miatt tovább emelik a 2024-es szuperlicenszek megváltásának díját.

Ami azért is fájhat még inkább a már háromszoros világbajnoknak, mert két versennyel a szezon vége előtt idén már 524 pontot gyűjtött, ami már most 70 ponttal több, mint amennyit tavaly összesen szerzett. Ez azt jelenti, hogy átléi az egymillió eurós összeget Verstappen 2024-es nevezési díja, ami még az idei számokkal szorozva is 1.110.800 euró, ami forintba átszámolva több mint 420 milliót jelent és erre ugye még rátesz majd egy lapáttal az infláció is, na még a maradék két versenyen szerzett pontok is...


Fotó: Red Bull Content Pool

 

Alonso odaszúrt Lando Norrisnak a képe alatt

A múlt hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjat Max Verstappen nyerte meg, ami szezonbeli 17. sikere volt, mellette Lando Norris és - a Sergio Perezt nagy csatában legyőző - Fernando Alonso állhatott még fel a pódiumra. Az eredményhirdetést követően Norris feltöltött egy szelfit, képaláírása pedig a következő volt: "Két világbajnok és én". Fernando Alonso nem volt rest odaszúrni a fiatal McLaren-pilótának: "Három világbajnok. Ne feledd, hogy te is megnyerted már a vb-t az Alonso Karttal."

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés

 

Mégis a Ducati gyári csapatában köthet ki 2024-ben Jorge Martin a MotoGP-ben?

Mindössze 13 pont választja el egymástól a MotoGP világbajnoki összetettjében a címvédő Francesco Bagnaiát és a Pramac Ducatinál szereplő Jorge Martint három fordulóval az évad vége előtt. Martin a MotoGP-érában az első versenyző lehet, aki szatellit csapat versenyzőjeként ér fel a csúcsra: legutóbb ez 2001-ben még az 500 köbcentis kategóriában jött össze Valentino Rossinak, aki azonban komoly gyári támogatással rendelkezett a Honda irányából (ahogy egyébként Martinnál és a teljes Pramac Racingnél is hasonló a helyzet a Ducati részéről).

Éppen ezért felmerült, hogy a remek szezon után nem léptetné-e elő Martint a gyári csapatához a Ducati. Tavaly Enea Bastianinit választották helyette a bolognaiak, ám az olasz 2023-as idényét sérülések hátráltatták, de a visszatérése óta is elmarad a teljesítménye a várakozásoktól a tavalyi vb-bronzérem után. Bár eddig a Ducati számos alkalommal leszögezte, hogy Bastianini helye biztosított a gyári alakulatnál 2024-re is, nemrég a spanyol AS lap arról számolt be, hogy a vörösök mégis megfontolhatják a kérdéskört – főleg abban az esetben, ha Martin tényleg világbajnok lesz.

Egy ducatis forrás a Motorsport.com lapnak arról beszélt, hogy egyelőre nem egyeztettek erről a feltevésről. A pramacos motoros ügynöke, Alberto Valera pedig azt mondta, hogy nem siettetik a dolgot: „Jorge szándéka, hogy 2025-re és 2026-ra bebiztosítsa magának azt a vörös motort. Ha bekerül a gyári csapathoz 2024-ben, az a nagyszerű szezonjának lenne a következménye. De ez a Ducati kezében van, övék a döntés, és mostanáig nem mondtak nekünk semmit” – fogalmazott. Alighanem a világbajnokság kimenetelének szerepe lehet majd az esetleges döntésben, hiszen ha Martin nyer, valóban logikus lehet előléptetni az első számú gárdához – még ha Bastianinivel nem is lenne feltétlenül fair a visszafokozás (még ha technikai feltételek tekintetében gyakorlatilag nincs is különbség a két ülés között).

motogp-martin-bagnaia-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Több mint hét évtizedes F1-es rekordot döntött meg Verstappen

Újabb komoly mérföldkőhöz ért Max Verstappen 2023-as dominanciája a Formula-1-ben. A Sao Pauló-i Nagydíjon aratott diadala már a 17. győzelme volt a szezonban, amely természetesen új csúcs, a saját rekordját növelte még tovább a holland (aki már a tavalyi 15 elsőségével átvette a vezetést az egy idényen belüli győzelmek tekintetében).

Viszont most egy egészen elképesztő korszakos rekordot is átadott a múltnak. A 22 futamos idényben gyűjtött (legalább) 17 diadalával ugyanis eldőlt, hogy Verstappen legrosszabb esetben is 77,3 százalékos győzelmi mutatóval zárja az évadot, amely jobb, mint Alberto Ascari 1952 óta fennálló 75 százalékos csúcsa. Az olasz Ferrari-versenyző az F1 harmadik szezonjában nyolc forduló alatt gyűjtött hat elsőséget – igaz, akkoriban még az Indy 500 is a versenynaptár részének számított, ahova Ascari F1-es kollégáival együtt nem utazott át. Ascari 75 százalékos rekordját olyan pilóták sem tudták felülmúlni legdominánsabb szezonjaikban, mint Michael Schumacher vagy Lewis Hamilton – igaz, előbbi egy ízben 72 százalékig eljutott. Most Verstappen akár 86 százalékot (!) is elérhet, amennyiben a hátralévő Las Vegas-i és Abu Dhabi Nagydíjakat is megnyeri.

f1-verstappen-redbull-interlagos-gyozelem

Ezért nem tudta levadászni Hamiltont Tsunoda

Ha meglepő teljesítményt akarunk kiemelni a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjról, akkor egyértelműen azt emelhetjük ki, hogy az AlphaTauri gyorsabbnak tűnt a Mercedesnél. Yuki Tsunoda a verseny középső fázisában határozottan közelített Lewis Hamiltonékra, ezért úgy tűnt, a hajrában akár el is kaphatja a hétszeres F1-es világbajnokot (akinek csapattársa, George Russell idő közben kiállni kényszerült). Végül azonban messze volt ettől a kilencedikként célba érő és ezzel két pontot szerző japán:

„Egyértelműen többet érhettem volna. Sajnálom a csapatot. A végén több okból kifolyólag sem tudtam maximumon nyomni. De a tizenötödik helyről indulva a kilencedik hely is jó, szóval szép munka a csapattól” – mondta el a RaceFans.net portál által idézett Tsunoda. Mint azt később az AlphaTauri megerősítette, potenciális kuplungproblémát észleltek az autójával, ezért az utolsó etapban óvatosabb felváltásokra kérték őt. Arra a kérdésre, hogy utolérhette-e volna az előtte haladókat, Tsunoda így felelt: „Pierre-t nem tudom, de Lewist elég nagy eséllyel.”

f1-tsunoda-alphatauri-brazil

Majdnem leszaladt a pályáról Verstappen, annyira belefeledkezett Alonsóék csatájába

Kétségkívül az utolsó etapban látott Fernando Alonso és Sergio Perez közötti csatáról marad igazán emlékezetes a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíj. A mexikói hosszas üldözés után az utolsó előtti kör elején tudott elmenni a spanyol mellett, az Aston Martin versenyzője azonban az utolsó körben visszaszerezte a harmadik pozíciót, amelyet aztán a befutónál 53 ezredmásodperces előnnyel meg is tartott a Red Bull-ossal szemben.

Kettejük párharca pedig nemcsak a nézőket, hanem a futamot ismételten megnyerő Max Verstappent is lebilincselte az autóban ülve – olyannyira, hogy majdnem ráfázott: „Az utolsó néhány körben néztem. Majdnem le is szaladtam a pályáról, miközben néztem, ahogy csatáznak az egyenesben. A 4-es kanyarban majdnem kimentem egyenesen, mert annyira a kivetítőket néztem. Nagyon közel voltak egymáshoz, az utolsó két körben pedig folyamatosan változott a helyzet.

f1-verstappen-alonso-redbull

Célfotó: Ennyi döntött Alonso javára Perezzel szemben

Fantasztikus csatát hozott a Sao Pauló-i Nagydíj utolsó két köre Fernando Alonso és Sergio Perez között. A mexikói hosszú körökön keresztül üldözte a spanyolt a harmadik helyért, aki fantasztikusan védekezett a Red Bull-ossal szemben, mígnem Perez az utolsóelőtti körben megelőzte Alonsót a célegyenesben. Bár Alonso visszatámadt, ekkor úgy tűnt, hogy elúszik a dobogó az Aston Martin versenyzője számára, de az utolsó kör kezdetén vissza tudta előzni ellenfelét, aki a befutóig üldözte. A két verenyző között végül 53 ezredmásodperc döntött Fernando Alono javára, ami az F1 fotóján látszik, mennyire csekély különbség.

Videón a befutó