DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

A világbajnoki második helyért is jár az ökölpacsi

tumblr_nficvkjCqR1qe84n2o1_400

Még kérdéses, menthető-e Leclerc sérült motorja

A Ferrari F1-es pilótája az USA Nagydíj harmadik szabadedzésén szenvedett el egy erőforráshoz köthető műszaki hibát, ami miatt a versenyen egy régebbi, kettes specifikációjú típus került az autójába. Mivel a meghibásodott egység egy frisebb verzió, a csapat reméli, hogy az utolsó két hétvégére visszarakhatja a monacói autójába.

"Visszaszállítjuk Maranellóba. Olajszivárgás volt, de nem tudjuk, honnan ered. Ki kell vizsgálnunk, hogy eldönthessük, használható-e még" - magyarázta Mattia Binotto csapatfőnök, aki elismerte, a pilóta emiatt némi teljesítményhátrányba került. "Olyan mértékű volt [a visszaesés], amekkorára számítottunk" - idézte őt a PlanetF1.

Charles Leclerc 52 másodperces hátránnyal a negyedik helyen zárta az USA Nagydíjat.

ferrari-pit-2019-1

Még a Mercedesnek is nehéz lesz beérnie a Ferrari futamgyőzelmi rekordját

Szemléletes animáción mutatja be az alábbi videó, hogy a Formula-1 hetvenéves története során a különböző csapatok hány futamgyőzelmet szereztek, és ezzel hol helyezkedtek el az örökranglistán. Az első éveket még az olasz Ferrari és Alfa Romeo uralta, de aztán jöttek a britek, amelyek közül a Lotus és a McLaren egy ideig még a Ferrarit is maga mögé utasította. A maranellóiak a kétezres évek elejére azonban egy új szintre emelkedtek, és visszavették a tabella első helyét, amit a Mercedes aktuális dominanciája ellenére azóta is birtokolnak.

Őrület, mennyi munka van egy visszavonult F1-es autóval

Mindössze egy régebbi, utcai parádézásra használt Red Bullról van szó, mégis látszólag annyit kell szerelni, mintha versenyhétvégére készülne. A csapat egy timelapse videón mutatja be, min megy keresztül egy nyugdíjazott versenyautó azért, hogy a világ különböző városaiban bemutatózhasson.

Így bulizik együtt a McLaren pilótapárosa

Carlos Sainz osztotta meg az alábbi videót, ahol Lando Norrisszal "megőrülnek"...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Classic @mclaren commute to work with @landonorris HOW IS YOURS?? #carlossainz

Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés,

Ezek az idők hiányoznak Hamiltonnak

"Ez én voltam tíz évesen, amikor megnyertem az első British Cadet bajnokságomat. Az álom olyan nagy volt, a tűz annyira erősen lobogott a szívemben és a lelkemben. Elhatároztam, hogy senkit nem engedtek az utamba és édesapám volt az, aki ezt lehetővé tette. Hiányoznak ezek a gokartos idők. Csak azt akarom mondani, hogy álmodjatok nagyot, soha ne engedjétek, hogy bármi is az utatokba álljon, de ugyanakkor éljetek a mának. Az idő minden, amink van" - írta közösségi oldalán Lewis Hamilton az alábbi fotóhoz.

pf7_14

Ezek voltak eddig az F1-es szezon legnagyobb csattanásai

A top 20 ütközést szedték össze ebben a videóban.

F1-es erősorrend: Hamilton növelte előnyét, új arc a legjobbak között

Kijött az USA Nagydíj utáni szokásos F1-es erősorrend, amely során a Formula-1.com szakértői értékelik a versenyzők teljesítményét a maximálisan megszerezhető ötven ponton belül és így folyamatosan frissítik a listát. Nos, Austin után továbbra is a múlt héten élre kerülő Lewis Hamilton vezet és mivel 46 pontot kapott, míg a második Max Verstappen csak 43-at, így a brit még növelte is előnyét. Rontott pozícióján Charles Leclerc és Sebastian Vettel, a szezon során viszont először került be a top tízbe Daniel Ricciardo, akit az USA Nagydíjon szintén 46 pontra értékeltek.

Íme a lista (helyezés, pilóta, átlagpont a szezon során):

1. Lewis Hamilton 43,6
2. Max Verstappen 43,0
3. Carlos Sainz 41,4
4. Lando Norris 40,3
5. Charles Leclerc 39,9
6. Alexander Albon 39,4
7. Valtteri Bottas 39,2
8. Sergio Perez 37,7
9. Sebastian Vettel 37,6
10. Daniel Ricciardo 37,4

pow

fotó: dppi

Ez a DTM jövője: 1000 lóerős elektromos vagy hidrogéncellás versenygépek

Kiadott egy videót futurisztikus jövőképéről a DTM promótere, az ITR. Kétféle koncepció szerepel benne az eljövendő túraautókról, melyek 1000 lóerő teljesítményre lesznek képesek. Az egyik verzió szerint teljesen elektromos hajtással, a másik alapján hidrogén üzemanyagcellákkal valósítják meg ezt. A videóban sci-fibe illő bokszutcai reformok is láthatók: az üzemanyagcellák és kerekek cseréjét ipari robotok végzik.

Természetesen egyelőre nincs szó semmilyen kiforrott tervről, a koncepció egyelőre csak mérnöki fantáziálás, hiszen a sorozat csupán idén állt át az új, kétliteres turbós motorformulára. Az viszont sokat elárul a széria vezetőinek szándékairól, hogy a DTM-főnök Gerhard Berger még nyáron is hangoztatta, a bajnokság márpedig kitart a benzinmotorok mellett, most viszont a videóval együtt kiadott sajtóanyagban ő hangsúlyozta, hogy haladni kell a korral és előre tekinteni.

Tesztel a McLaren IndyCar-csapata

Egy különleges tesztfestéssel – ami minket leginkább valamilyen nagymacskára emlékeztet – Sebringben tegnap megkezdte a tesztelést az Arrow McLaren SP, a wokingi csapat IndyCar-programja. A két igazolt pilóta, Patricio O’Ward és Oliver Askew vezettek, a versenygépet pedig már aeroscreennel szerelték fel.

Megünnepelték a világbajnoki címet a Mercedes-bázison is

Megtartotta szokásos vb-ünneplését a Mercedes: a helyszín Brixworth, a motorrészleg angliai központja volt. Megjelent Hamilton, Bottas, Wolff és a többi főnök, mindenki kapott egy egyforma pólót, bónuszként pedig kitolták a parkolóba a 2014 óta bajnoki címet nyert autókat (és motorjaikat): az Ezüst Nyilak gyakorlatilag megtöltötték a férőhelyeket.

Szavazás: Ki a kedvenc F1-es világbajnokod?

Most nem azt kérdezzük, hogy szerintetek ki minden idők legjobbja - ezt a vitát akárhányszor meg lehet vívni, és talán mindig más-más jön ki győztesként a szokásos 5-6 névből.

Ez a szavazás most kicsit más, itt ugyanis a személyes kedvenceitekre vagyunk kíváncsiak a Formula-1 történetének eddigi 33 világbajnoka közül. Mely nevek hoznak titeket a legjobban lázba, kiket követtek, követtetek különös figyelemmel a pályán, kik fogtak meg titeket legjobban a hőskor elbeszéléseiből? Az alábbi szavazófelületen a 33 névből legfeljebb 10 választható ki.  

Hihetetlen, mennyi futamgyőzelmet szereztek a Mercedes motorjai 25 év alatt

A német márka csapata büszkén hirdeti Twitteren, hogy immár 178 F1-es futamgyőzelemnél tart a brixworth-i központú, erőforrásért felelős gyára, amely 1995 óta épít versenymotorokat. 

1,3 milliót adtak egy Michelisz-relikviáért

Hazánk népszerű túraautósa, Michelisz Norbert is felajánlott egy adományt egy izomsorvadásos betegségben küzdő magyar kisfiú, Levente 700 millió forintos kezelésére - utólag kiderült, tetemes mennyiségű összeget hajlandóak kiadni a magyar szurkolók egy ilyen értékű relikviáért. A versenyző ugyanis az idén használatban lévő bukósisakját bocsátotta licitre, ami 50 000 forintról indult, ám végül egészen 1,3 millió forintért talált gazdára. 

Jó hír, hogy a támogatóknak hála összegyűlt az összeg a kezelésre, így Levente megkaphatja a várva várt kezelést.

Videó: így autóztatta meg Tony Stewart Romain Grosjeant egy NASCAR-autóban

Tony Stewart NASCAR-sztárként "hurcolta" meg a Haas F1-es pilótáit a hétvégi USA Nagydíj keretein belül, Romain Grosjean pedig közzé is tett erről egy videót.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Enjoy the sound of that engine

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés,

Ezek az USA Nagydíj legjobb belső felvételei

A Formula-1 szokásos válogatásvideója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Saját gokartmárkája lett Charles Leclerc-nek

"Extrém boldog vagyok, hogy bejelenthetem, most már van egy saját gokartmárkám. Tizennyolc évvel ezelőtt kezdtem versenyezni azzal az álommal, hogy eljutok a Formula-1-be, a legtöbb szép napom viszont a gokartos időkből van, de ugyanakkor itt is tanultam a legtöbbet. Alig várom, hogy lássam ezt a gyönyörűséget a pályán" - posztolta közösségi oldalán az alábbi fotóhoz Leclerc, akinek a CL logója látható is a gokarton.

pf5_14

Így csinál 360-as kanyart egy 74 éves ralikrosszos

Jaroslav Hosek igazi legenda a ralikrosszban és úgy látszik, hogy van olyan manőver, amit nem lehet elfelejteni: 74 esztendősen is képes így megforgatni egy Buggyt.

 

Nyíregyházi polgárőrként állt munkába a rali-Eb bajnokesélyese

Chris Ingram komoly előnnyel érkezik meg a hétvégén Nyíregyháza környékén megrendezésre kerülő Rally Hungaryre, ami a rali-Eb szezonzárója és bajnoki döntője lesz egyben. Ingramet azonban a ciprusi futamon gyorshajtáson kapták etapon, ezért közmunkára ítélték, amit most, Magyarországon kellett letöltenie. Ezen alkalomból kedden a nyíregyházi Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskola diákjait kísérgette át a zebrán - emiatt tiszteletbeli nyíregyházi polgárőrnek nevezték ki, a helyiek pedig minden bizonnyal neki fognak szurkolni a hétvégén.

A szon.hu fotógalériája ezen a linken megtekinthető!

ingram1

fotó: Dodó Ferenc / szon.hu

Hamilton ünnepel, Norris énekel: így szólt a csapatrádió Austinban

Az USA Nagydíj legjobb rádióbeszélgetéseit összeválogató videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra áttkattintva megtekinthető!

Másfél hónapra bezárják a COTA-t, hogy kezeljék a problémákat

Komoly kritikákat kapott az austini versenypálya a Formula-1-es hétvégén, hiszen olyan dobálós volt az aszfalt, hogy főleg az első szektorban alig lehetett a pályán tartani az autókat az eredeti beállításokkal, Lewis Hamiltonnak még a feje is belefájdult a rázkódásba. A pályát üzemeltető cég akkor nem nagyon tudott ezzel mit kezdeni, a tél folyamán viszont komoly változásokat ígérnek.

Bobby Epstein, a COTA főnöke elmondta az Autosportnak, hogy decemberben végig, januárban pedig félig be lesz zárva az egész létesítmény annak érdekében, hogy a szükséges munkálatokat el tudják végezni, különös tekintettel a bokszutca kijáratára. Ezen felül az egyes kanyart, a hátsó egyenest, a kilences kanyart és a 18-19-es kombinációt is rendbe fogják tenni - Epstein szerint a munka egy részét megcsinálták már tavaly a MotoGP itteni futama előtt, úgyhogy az egész pályát nem most kell felújítani.

austin_1

fotó: dppi