DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

IndyCar: O’Ward és Palou győzött az iowai oválon

Dupla fordulóval folytatódott az IndyCar 2025-ös idénye az iowai oválpályán. Szombaton az Arrow McLarent erősítő Pato O’Ward aratta idei első győzelmét, miután a bokszkiállások utolsó köre során átugrották az addig a futamot nagyjából uraló Josef Newgardent, akit aztán maga mögött is tudott tartani a mexikói. A dobogót egy másik Penske-pilóta, Will Power tette teljessé, megelőzve harmadik társukat, a mezőny végéről felzárkózó Scott McLaughlint és a bajnokságot domináló Alex Palout.

 

Palou aztán vasárnap a pole-ból indulva megnyerte a második versenyt: ez volt idei hetedik sikere, ebből a második oválon az Indy 500 után. Hiába előzte meg ugyanis kétszer is a spanyolt Newgarden, az amerikai számára rosszul jöttek ki a sárga zászlók, így az egyébként jobban is spóroló címvédő diadalmaskodott. Newgarden ráadásul csupán tizedik lett, a dobogót végül Scott Dixon és Marcus Armstrong tette teljessé. A tabellán Palou 129 ponttal vezet a vasárnap ötödik O’Ward előtt, aki kissé leszakította magáról Dixont és a gyenge hétvégét produkáló Kyle Kirkwoodot.

 

A szombati futam végeredménye:

1. Patricio O'Ward Arrow McLaren  
2. Josef Newgarden Team Penske 0.2352
3. Will Power Team Penske 1.2128
4. Scott McLaughlin Team Penske 2.3576
5. Alex Palou Chip Ganassi Racing 3.0020
6. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 3.6218
7. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 3.7720
8. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 4.0938
9. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 4.9885
10. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 5.5263
11. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 6.1942
12. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 6.3619
13. Colton Herta Andretti Global 7.2357
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 7.9742
15. Marcus Ericsson Andretti Global 8.2510
16. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 1 kör /9.5249
17. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 1 kör /9.8674
18. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 1 kör /10.2390
19. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing 1 kör /10.8018
20. Robert Shwartzman Prema Racing 1 kör /11.7636
21. Christian Lundgaard Arrow McLaren 1 kör /12.5108
22. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.8566
23. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
24. Nolan Siegel Arrow McLaren Kiesett
25. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Kiesett
26. Kyle Kirkwood Andretti Global Kiesett
27. Jacob Abel Dale Coyne Racing Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi Racing  
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 0.5280
3. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 2.7436
4. David Malukas A.J. Foyt Interprises 4.0007
5. Patricio O'Ward Arrow McLaren 4.8250
6. Christian Lundgaard Arrow McLaren 6.4378
7. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 6.9021
8. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 7.8354
9. Robert Shwartzman Prema Racing 9.0457
10. Josef Newgarden Team Penske 10.1300
11. Jacob Abel Dale Coyne Racing 11.8122
12. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 11.8317
13. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 13.4066
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 14.5475
15. Santino Ferrucci A.J. Foyt Interprises 1 kör /12.2954
16. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.7896
17. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 1 kör /15.0914
18. Kyle Kirkwood Andretti Global 1 kör /15.5878
19. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 3 kör /1.5617
20. Colton Herta Andretti Global Kiesett
21. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
22. Marcus Ericsson Andretti Global Kiesett
23. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Kiesett
24. Will Power Team Penske Kiesett
25. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
26. Scott McLaughlin Team Penske Kiesett
27. Nolan Siegel Arrow McLaren Nem indult

indycar-oward-iowa

Későbbre tolták az F1-es Miami Nagydíj időmérőjét

Negyed órával elcsúsztatta az FIA a Formula-1-es Miami Nagydíj szombati időmérőjének kezdetét: így magyar idő szerint 22 óra 15 perckor veszi kezdetét a vasárnapi futam rajtsorrendjét meghatározó kvalifikáció. A módosításra azok után van szükség, hogy az eső miatt halasztott sprintfutam jócskán, bő fél órával megcsúsztatta a szombati programot a 2025-ös idény hatodik állomásán: az F1-esek két eseménye között például még az F1 Academy első viadalát is megrendezik a menetrend szerint.

f1-miami-delay

Tsunoda a bokszutcából indul, változott az F1-es Miami Nagydíj sprintfutamának rajtrácsa

Csak a bokszutcából vághat neki Yuki Tsunoda a 2025-ös Formula-1-es idény második sprintversenyének Miamiban. Azok után ugyanis, hogy a japán már az első szakaszban kiesett – többek között kommunikációs hibából adódóan –, a Red Bull Racing úgy döntött, módosítja a futómű-beállításokat az autóján, ami automatikusan a parc fermé-szabály megsértését és bokszutcai startot jelent. Tsunoda ezzel a 18. rajthelyét veszítette el, Gabriel Bortoleto és Oliver Bearman is előrelép egyet a sorrendben – amely ide kattintva böngészhető.

f1-tsunoda-redbull-miami-day1-1

Brown visszatáncolt: „Inkább látom Maxot a Red Bullnál, mint a Mercedesnél”

Másfél hónapja hangzatos kijelentést a McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown, amikor arról beszélt, hogy szerinte Max Verstappen a 2025-ös idény végén távozik a Red Bulltól, és úgy érzi, a Mercedeshez fog igazolni. A regnáló F1-es világbajnok jövője annak ellenére beszédtéma már több mint egy éve, hogy 2028 végéig szóló szerződése van az energiaitalosokkal – igaz, ebben szerepel kilépési záradék, amely állítólag lehetővé teszi, hogy bizonyos gyenge eredmények esetén távozzon az istállótól –, s az utóbbi időben a Mercedesszel és az Aston Martinnal is szóba hozták.

Előbbivel kapcsolatos találgatásokra épp a nagy rivális wokingi alakulat vezére tett rá egy lapáttal, valami azonban megváltozhatott Brown szerint, most már ugyanis másik álláspontra helyezkedett, amikor erről nyilatkozott a De Telegraafnak: „Ha most kérdeztek és ha megnézem a jelenlegi helyzetet, akkor inkább látom Maxot a Red Bullnál vezetni, mint a Mercedesnél” – fogalmazott a McLaren első embere.

f1-verstappen-redbull-miami

Döntöttek a stewardok a Norris F1-es McLarenjében felejtett eszközök ügyében

Szokatlan incidens zavarta meg Lando Norris felkészülését a Formula-1-es Miami Nagydíj egyetlen szabadedzésének elején: a brit autójának pilótafülkéjében több alkatrészt – például zseblámpát – bent felejtettek a McLaren szerelői. Az esetet a felügyelők is vizsgálták, mivel „nem biztonságos állapotban” engedték ki Norris autóját a pályára, végül azonban megúszta figyelmeztetéssel az esetet a wokingi istálló. A stewardok az indoklásukban arról írtak, hogy az alakulat elismerte a hibát, és enyhítő körülménynek tekintették, hogy a versenyző nagyon gyorsan észlelte a problémát és biztonságba helyezte az alkatrészeket, elkerülve így a veszélyes helyzeteket.

Egy másik vizsgálatban is érintett volt Norris az FP1, csak itt elszenvedő félként. Esteban Ocon tartotta ugyanis fel egy kissé veszélyes helyzetet előidézve a hátsó egyenes végén. A francia pilóta azzal érvelt a stewardok előtt, hogy későn kapott jelzés a közeledő McLarenről a csapatától, amit a Haas is elismert. A felügyelők úgy ítélték meg, hogy elsődleges a csapat felelőssége az incidens, ezért 7500 eurós pénzbírságot róttak ki rájuk, ám mivel Ocon is szerepet játszott az eset veszélyessé válásában azzal, hogy az utolsó pillanatban akarta félrerántani a kormányt Norris útjából az ideális ívről, így a versenyző is kapott egy hivatalos figyelmeztetést.

Mindeközben pedig Jack Doohan és Alpine is begyűjtött egy 1000 eurós bírságot, miután az ausztrál a megengedett 80 km/h-nál jóval gyorsabban, 97,5 km/h-val hajtott a bokszutcában a szabadedzés alatt.

nor-eszkozok

Meghosszabbított DRS-zóna vár a mezőnyre Miamiban

Az előzések lehetőségének növelése érdekében az FIA meghosszabbította a hétvégi Miami Nagydíjon használt három DRS-zóna egyikét.

A döntés értelmében a 11-es kanyarhoz vezető ívelt egyenesben 75 méterrel hosszabbították meg az előzési zónát, az aktiválási pont pedig 30 méterrel a 9-es kanyar után lesz. Az érzékelési pont nem változott, az ugyanúgy a 8-as kanyar után 90 méterrel található.

További kisebb módosítások is történtek a versenypályán, ezek közé tartozik a fehér vonal áthelyezése és egy kék vonal hozzáadása a 6-os kanyarban, a 3-as, 6-os, 8-as és 9-es kanyarban a csatornanyílásokon módosítottak, míg a 16-os kanyarnál a pálya oldalfala változott.

 

Örömhír: Megszületett Lily Verstappen

A négyszeres világbajnok Max Verstappen Instagram-posztban közölte követőivel a nagy hírt: megszületett párjával, Kelly Piquet-vel közös lánya, aki szüleitől a Lily nevet kapta. A mellékelt két fotóból kiderül, hogy az újdonsült édesapa is jelen volt a születésnél, mielőtt Miamiba kellett repülnie.

„Üdv a világban, édes Lily! Szívünk örömmel telibb, mint valaha – te vagy a legnagyobb ajándékunk. Nagyon szeretünk” – írta a képekhez Verstappen a közösségi oldalon.

A Miami Nagydíj médianapján nem volt jelen Verstappen: magángépe csak csütörtökön szállt fel a nizzai repülőtérről, késve utazott az Egyesült Államokba. Akkor még annyit tudtunk, hogy Kelly Piquet várandóssága utolsó napjaiban jár – Lily világra jövetelét a legjobban időzítette, édesapja is tanúja lehetett élete első óráinak.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

Több pályán is felemelhetik a bokszutcai sebességhatárt

Zandvoortban és Szingapúrban 60-ról 80 km/h sebességre emelheti a bokszutcai limitet az FIA az Autosport információi szerint – és más pályákon is változtathatnak a határon, hogy csökkentsék a bokszutcában töltött időt, ezáltal több bokszkiállásra ösztönözzék a csapatokat.

Ennek érdekében szállított a Pirelli a korábbi éveknél puhább abroncsokat Szaúd-Arábiába és Miamiba, Dzsidda azonban a törekvés ellenére egykiállásos verseny maradt. A szaúdi hétvégén összeült a Formula-1 részéről Stefano Domenicali, a Pirelli részéről pedig Mario Isola, hogy a szezon további részének opcióit mérlegeljék. Ugyancsak a stratégiai változatosság miatt fogadták el februárban kötelezőként a minimum két kiállást a Monacói Nagydíjon.

Jelenleg 80 km/h a bokszutcai felső sebességhatár a Formula-1-es helyszíneken, kivéve biztonsági okok miatt négy pályát, ahol 60 km/h a limit: ezek Melbourne, Monaco, Szingapúr és Zandvoort. A hercegségben nem biztonságos a magasabb tempó, a másik két versenynaptárban hátralevő pályán azonban apróbb bokszutcai átalakítások mellett igen – amint ezekre sor kerül, az FIA hivatalosan bejelentheti a sebességhatár megemelését. Ehhez szabályváltozásra sem lesz szükség, hiszen a sportszabályzat eleve 80 km/h limitet ír elő, kivéve, ha a versenyigazgató más határról rendelkezik.

Számítások szerint Szingapúrban a bokszutcában töltött idő 29 másodpercről 23-ra rövidül a 80-as sebességlimit mellett.

Fotó: Williams

Alonso Newey-val ebédelt: Nincs ok az aggodalomra 2026 miatt

Múlt héten az Aston Martin silverstone-i főhadiszállásán találkozott egymással Fernando Alonso és Adrian Newey, mely képek bejárták a közösségi médiát – a kétszeres világbajnok Miamiban a találkozó részleteiről is beszélt.

„Találkoztam a gyárban Adriannal, és ebédeltünk egyet. A beszélgetésünk során nem ejtettünk túl sok szót az idei évről, inkább csak egy általános párbeszédet folytattunk a csapatról, és arról, hogy milyenek az első benyomásai az Astonnál. Beszéltünk még néhány lehetséges változásról, ami a szebb és jobb jövő érdekében történhet a csapatnál” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a Miami Nagydíj csütörtöki sajtónapján.

„Mindig izgalmas vele beszélgetni, és végre együtt dolgozgatunk. Ez egy jó nap volt – azt pedig már Adrian érkezésekor is tudtuk, hogy a munkája még nem az idei, hanem a jövő évi autóra lesz hatással" – tette hozzá a kétszeres világbajnok.

 

Verstappen 2026-ra még marad a Red Bullnál kedvese bátyja szerint

Bár egyre többen találgatják, vajon Max Verstappen elhagyja-e a Red Bullt 2026-ra, a holland versenyzőhöz közel álló Nelsinho Piquet szerint erre egyelőre nincs sok esély. A háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia, aki egyben Verstappen párjának, Kelly Piquet-nek a bátyja is, úgy véli: a címvédő pilóta legalább még egy évig marad Milton Keynesben.

„Max 2026 közepe táján fog dönteni arról, mit szeretne a jövőjével kezdeni” – fogalmazott a Pelas Pistas podcastban a brazil exversenyző. Szerinte a holland sztár nem fog elhamarkodott döntést hozni, hanem kivárja, miként alakulnak az erőviszonyok a radikálisan megváltozó technikai korszak kezdetén. „Tegyük fel, hogy a Mercedes akkorát ugrik, mint 2014-ben, akkor a többi csapatnak két-három év is kellhet a felzárkózáshoz.”

Piquet úgy véli, Verstappen Red Bull-pilótaként fogja végigversenyezni a 2026-os évet, és a szeozn során határoz majd a jövőjéről: „A döntést nyáron fogja meghozni, de csak az év végén jelenti majd be.” Szavai egybecsengenek a Red Bull-vezérigazgató Oliver Mintzlaff legutóbbi kijelentésével, miszerint „meg van győződve róla”, hogy Verstappen jövőre folytatja a közös munkát a csapattal.

verstappen-2025-1

Bearman manővere nyomán módosítanak a biztonsági autós szabályon

Egy váratlan versenyhelyzet miatt módosították a Formula–1 sportszabályzatának 55.14-es cikkelyén. Melbourne-ben egy safety car fázis során Oliver Bearman a szabályok értelmében visszavehette a körhátrányát, és megpróbálhatott volna felzárkózni a mezőny végére. A Haas azonban kihozta őt kerékcserére, s amikor visszatért a pályára, éppen a vezető csoportba, a McLarenek és Verstappen közé tért vissza – azaz ismét körhátrányba került, majd ezt követően ismét visszavette körét.

Annak érdekében, hogy hasonló helyzet a jövőben ne fordulhasson elő, a versenyigazgató mostantól jogosult lezárni a bokszutca kijáratát, amennyiben a biztonsági autó és a vezető boly épp elhalad előtte. Az FIA szerint így megelőzhető, hogy lekörözött versenyzők visszatéréskor megzavarják a sorrendet a verseny újraindítása előtt. A szabályt itt idézzük, a változtatást dőlt betűvel jelöltük:

„Miután [a lekörözöttek] megelőzték a vezető körön haladó versenyzőket és a biztonsági autót, megfelelő tempóban kell végighaladniuk a pályán anélkül, hogy előznének, és mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy felzárkózzanak a biztonsági autó mögötti sor végére. Amíg ezek az autók a pályán haladnak, hogy újra csatlakozzanak a biztonsági autó mögötti sorhoz, a versenyigazgató kizárólagos mérlegelése alapján a bokszutca kijárata lezárható, ha a biztonsági autó és a mögötte haladó sor közeledik vagy elhalad a bokszkijárat előtt.”

bearman-melbourne-2

Apai örömök: Verstappen kihagyja a mai napot

Max Verstappen kihagyja az F1-es Miami Nagydíj csütörtöki médiakötelezettségeit, ám természetesen részt vesz a versenyhétvége további részén – erősítette meg a Red Bull Racing. A holland pilóta magángépe csütörtök délelőtt még a monacóihoz legközelebbi nizzai repülőtéren tartózkodott, ami találgatásokat indított el, miért nem indult még el Floridába.

A csapat hivatalos közleménye szerint Verstappen az első gyermeke érkezését várja, emiatt marad távol a médianaptól. A Red Bull hozzátette: „Minden rendben van, Max holnap már csatlakozik a csapathoz a versenyhétvégére. További részleteket nem közlünk, hogy tiszteletben tartsuk Max és családja magánéletét.”

verstappen-pressconf-suzuka

„Micsoda vadállat!” – lenyűgöző autót villantott Russell

Gyönyörű autóval gazdagodott a Mercedes Formula-1-es csapatának versenyzője, George Russell. A brit pilóta közösségimédia-oldalán mutatta meg új autóját, egy Mercedes-AMG ONE büszke tulajdonosa lett. A jármű különlegessége, hogy a benne lévő motor a 2015-ös F1-es Mercedes motorjának átalakított verziója – egyébként pont ez volt az első F1-es versenyautó, amelyet Russell valaha vezetett. 

Az autóból mindössze 275 darab létezik a világon, 7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 200 kilométer per órára, 15,6 másodperc alatt 300-ra. Maximális sebessége 352 kilométer per óra. 

„Az álomautóm!” – írta Russell Instagram-oldalán. „Megtiszteltetés, hogy enyém lehet ez az autó, azóta erről álmodom, hogy 2017-ben csatlakoztam a Mercedes F1-hez. Micsoda vadállat!”

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

Művészi festéssel készül a Stake Miamira!

A Stake lett az első csapat, amely bemutatta különleges festését a hétvégi Miami Nagydíj előtt. Az egyszer használatos dizájn a csapat közleménye szerint a város pezsgő vizuális kultúrájából táplálkozik, s az új megjelenés nemcsak az autókon, hanem a bokszutcai felszereléseken és a garázsban is visszaköszön majd.

stake-miami-1

A festéshez illő különleges versenyoverált kap Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto is, akik a Stake reményei szerint nemcsak teljesítményükkel, hanem megjelenésükkel is kitűnnek majd: „Ez a festés több mint egy új külső, ez Miami kreatív szellemiségének ünnepe, és annak a szándékunknak a jele, hogy új energiát vigyünk a sportba a rajongóink számára” – fogalmazott Stefano Battiston, a csapat kereskedelmi igazgatója. A Stake célja, hogy a pályán nyújtott teljesítmény mellett a stílusban és látványvilágban is emlékezeteset alkosson.

stake-miami-3

Eközben más csapatok, így a Ferrari és a Racing Bulls is beharangozták saját Miami-dizájnjukat, míg a Mercedes egy külön ruhakollekcióval készült a hétvégére.

stake-miami-2

Vettel a család miatt nem térhet vissza?

Bár Sebastian Vettel 2022 végén hivatalosan is búcsút intett a Formula–1-nek, időről időre újra felmerül a neve, ha egy versenyzői ülés megüresedik – nemrég még Lewis Hamilton is úgy nyilatkozott nemrég, hogy nem lepődne meg, ha a négyszeres világbajnok visszatérne. A legvalószínűbb célállomás az Audi lehetett volna, de a csapat már bejelentette Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto szerződtetését, így Vettel esélye minimálisra csökkent.

Nem mintha a német klasszis nagyon visszavágyódna. A Sky Sports F1 német nyelvű podcastjában elárulta, hogy családi okok miatt sem folytatná a versenyzést: „A gyerekeim jelezték, hogy nem vezethetek többet” – mondta mosolyogva. – „Tényleg szeretik, hogy otthon vagyok, és ez persze nekem is jó érzés. Megtaláltam a ritmust az F1-en kívül, és sikerült fenntartanom az édes családi békét.” A háromgyermekes apuka hozzátette, már hozzászokott az új életformához.

Ami viszont nem zárható ki teljesen, az egy másfajta visszatérés: Vettel neve felmerült a Red Bull utánpótlásprogramjának élén Helmut Marko potenciális utódjaként. Bár egyre többen beszélnek erről, a korábbi világbajnok egyelőre nem adott egyértelmű választ. „Ezek nagy kérdések, amikre nincs gyors válasz” – fogalmazott sokatmondóan.

vettel-imola-2

Ocon női versenymérnökét méltatta

A Formula-1 történetének első női versenymérnökével dolgozik együtt új csapatánál, a Haasnál Esteban Ocon. A francia pilóta öt közös futam után nagyon pozitívan beszélt Laura Müllerről, aki rendkívül elhivatott munkájában.

„Eddig remek volt együtt dolgozni Laurával. Igazán nagyszerű mérnök. Rengeteg tapasztalattal rendelkezik különböző kategóriákból. Volt a DTM-ben, én is vezettem ott, úgyhogy ez közös bennünk. De azon kívül is sok helyen megfordult, és nagyon lenyűgöző a fejlődése” – mondta Ocon a Beyond The Grid podcast adásában. 

„Nagyszerű vele dolgozni. Lenyűgöző, mennyi időt belefektet a munkába, nem számolja az órákat. Emlékszem, Suzukában nehéz futamunk volt. Sok meetingünk és megbeszélésünk volt, mert nem úgy alakult a teljesítményünk, ahogy azt akartunk. Ő fel sem állt egy szendvicsért vagy italért egész nap.”

„Mondta nekem, ’Esteban, most elmegyek enni, mert este fél nyolc vagy nyolc van’, én meg kérdeztem, hogy ’még nem is ettél?’, mire ő azt mondta, hogy nem, mert végig teljes erővel dolgozott” – mesélte a francia.

„Max egy traktorral is nyerne!” – állítja Verstappen volt főnöke

Nem szűkölködött Max Verstappen dicséretével az a Franz Tost, aki korábban még a Toro Rossónál volt a csapatfőnöke az akkor debütáló hollandnak. Ugyanis amikor a Sport1-nek adott interjúban arról kérdezték a korábbi F1-es csapatvezetőt, hogy a négyszeres világbajnok sikerei annak tudhatók-e be, hogy rászabták a Red Bullt, így felelt:

„Max Verstappen egy traktorral is nyerne! Például tavaly Max tesztelt egy Ferrari GT-versenyautót. Rögtön két másodperccel gyorsabb volt, mint a többiek. Max érzi a sebességet, hihetetlen látása van, hihetetlenül kontrollálja a versenygépet, elképesztően érzi az autót – nem számít, milyet. Éppen ezért egyből összepasszolna bármely Formula-1-es autóval. Természetesen aztán finomhangolná azt, hogy passzoljon a vezetési stílusához.”

„Max nagyon különleges versenyző. Először is, a természetes sebessége mindenkié fölött áll. Másodszor pedig mentálisan annyira erős, hogy képes a természetfeletti tehetséget a döntő pillanatokban átültetni. Ez teszi őt felsőbbrendűvé” – magyarázta Tost, aki felidézte azt is, hogy anno egy F3-as Európa-bajnoki futamon is kiemelkedett: az esős Norisringen olyan magabiztosan vezetett, „mintha a többiek álltak volna”, s ez Michael Schumacherre emlékeztette őt.

f1-verstappen-redbull

A Racing Bulls és a Stake is egyedi festéssel készül az F1-es Miami Nagydíjra?

Úgy tűnik, nem csak a Ferrari fog különleges autófényezéssel rajthoz állni a 2025-ös Formula-1-es idény hatodik állomásán, a Miami Nagydíjon, amely az előző években is népszerűnek bizonyult az egyedi dizájnok frontján. Két másik alakulat ugyanis szintén arra tett utalást a közösségi médiában, hogy ilyesmire készül: a Racing Bulls rózsaszín hátterű videóban célozgatott erre az április 30-i dátum kíséretében, azaz a Scuderiához hasonlóan szerdán leplezhetik le a Miamira szánt dizájnt, míg a Stake videójában a Sauber autója hajt be a GTA videojáték ikonikus szerelőműhelyébe.

Saját filmet kap a Netflixen Antonelli

Netflixes dokumentumfilm készül a Mercedes újonc pilótájáról, Andrea Kimi Antonelliről. A The Seat (Az ülés) című film bemutatja, miképpen kapott szerződést a Formula-1-ben mindössze 18 évesen az olasz versenyző, kiemelve olyan kulcsfontosságú pillanatokat, mint például Antonelli balesete az Olasz Nagydíj szabadedzésén, amelyet a Mercedes volánja mögött teljesített (volna). 

Emellett bepillantást nyerhetünk az olasz versenyző életébe, valamint figyelemmel kísérhetjük a színfalak mögött zajló egyeztetéseket, amelyek Antonelli leigazolásához vezettek. A 45 perces film a Mercedes egyik partnere, a WhatsApp üzenetküldő alkalmazás támogatásával jött létre, amely központi szerepet játszik a filmben.

A dokumentumfilm május ötödikén jelenik meg a Netflixen, előzetese pedig alább megtekinthető. 

Alonso: Mindenki nagyon motivált az Astonnál

Öt fordulót követően még nulla pont áll Fernando Alonso neve mellett a bajnoki tabellán – a kétszeres világbajnok versenyző aligha ilyen szezonkezdésről álmodott, a 2026-os új szabályok és a csapatnál történő változások miatt azonban mindannyian nagyon motiváltak Silverstone-ban a spanyol elmondása szerint.

Alonso egyébként 2017-ben, még a McLaren színeiben kezdett hasonlóan, akkor egészen a nyolcadik fordulóig kellett várnia az első világbajnoki pontokra.

„Nyilvánvaló, hogy az ember mindig jól akar lezárni egy szezont, ezzel magasan tartva a motivációt mindenki számára, a következő évben viszont egy teljesen új szabályrendszernek kell megfelelünk, szóval az idei tanulságok nem lesznek relevánsak” – nyilatkozta Alonso.  

„A motiváció a csapatban rendkívül magas. Ahogy már sokszor mondtuk, néhány hete beüzemeltük szélcsatornánkat, megérkezett Adrian Newey, jön a Honda, jönnek az új szabályok... A motiváció szintje nagyon magas.”

A „rossz Verstappenbe” fektetett be az üzletember

Michel Perridon holland vállalkozó, a Trust nevű elektronikai cég alapítója hatalmas összegeket fektetett be Max Verstappen édesapjának, Jos Verstappennek motorsport-karrierjébe. Cégének logója az idősebbik Verstappen F1-es Minardiján is látható volt.

Noha Jos karrierjének támogatásával nem kaszált sokat az üzletember, a jóval sikeresebbnek bizonyuló Max pályafutását is támogathatta volna – de nem tette. Perridon egy podcast adásában arról beszélt, utólag belátja, hogy ez hatalmas hiba volt. 

„Mindig is támogattam Jos Verstappent, Max édesapját a cégemmel, és ez milliókba került. Egyszer odajött hozzám a menedzsere, aki Max menedzsere is. Megkérdezett, hogy nem akarok-e befektetni ötmilliót. Akkor megkapnám Max keresetének tíz százalékát az élete végéig.”

„De mit mondtam? Nem fogok. Már befektettem eleget a családodba” – mondta a The Dutch Dragons podcastban Perridon. 

„Egy kis hiba volt... Néha hibázik az ember, ugye?” – ismerte be az üzletember.