DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

IndyCar: O’Ward és Palou győzött az iowai oválon

Dupla fordulóval folytatódott az IndyCar 2025-ös idénye az iowai oválpályán. Szombaton az Arrow McLarent erősítő Pato O’Ward aratta idei első győzelmét, miután a bokszkiállások utolsó köre során átugrották az addig a futamot nagyjából uraló Josef Newgardent, akit aztán maga mögött is tudott tartani a mexikói. A dobogót egy másik Penske-pilóta, Will Power tette teljessé, megelőzve harmadik társukat, a mezőny végéről felzárkózó Scott McLaughlint és a bajnokságot domináló Alex Palout.

 

Palou aztán vasárnap a pole-ból indulva megnyerte a második versenyt: ez volt idei hetedik sikere, ebből a második oválon az Indy 500 után. Hiába előzte meg ugyanis kétszer is a spanyolt Newgarden, az amerikai számára rosszul jöttek ki a sárga zászlók, így az egyébként jobban is spóroló címvédő diadalmaskodott. Newgarden ráadásul csupán tizedik lett, a dobogót végül Scott Dixon és Marcus Armstrong tette teljessé. A tabellán Palou 129 ponttal vezet a vasárnap ötödik O’Ward előtt, aki kissé leszakította magáról Dixont és a gyenge hétvégét produkáló Kyle Kirkwoodot.

 

A szombati futam végeredménye:

1. Patricio O'Ward Arrow McLaren  
2. Josef Newgarden Team Penske 0.2352
3. Will Power Team Penske 1.2128
4. Scott McLaughlin Team Penske 2.3576
5. Alex Palou Chip Ganassi Racing 3.0020
6. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 3.6218
7. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 3.7720
8. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 4.0938
9. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 4.9885
10. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 5.5263
11. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 6.1942
12. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 6.3619
13. Colton Herta Andretti Global 7.2357
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 7.9742
15. Marcus Ericsson Andretti Global 8.2510
16. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 1 kör /9.5249
17. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 1 kör /9.8674
18. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 1 kör /10.2390
19. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing 1 kör /10.8018
20. Robert Shwartzman Prema Racing 1 kör /11.7636
21. Christian Lundgaard Arrow McLaren 1 kör /12.5108
22. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.8566
23. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
24. Nolan Siegel Arrow McLaren Kiesett
25. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Kiesett
26. Kyle Kirkwood Andretti Global Kiesett
27. Jacob Abel Dale Coyne Racing Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi Racing  
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 0.5280
3. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 2.7436
4. David Malukas A.J. Foyt Interprises 4.0007
5. Patricio O'Ward Arrow McLaren 4.8250
6. Christian Lundgaard Arrow McLaren 6.4378
7. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 6.9021
8. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 7.8354
9. Robert Shwartzman Prema Racing 9.0457
10. Josef Newgarden Team Penske 10.1300
11. Jacob Abel Dale Coyne Racing 11.8122
12. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 11.8317
13. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 13.4066
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 14.5475
15. Santino Ferrucci A.J. Foyt Interprises 1 kör /12.2954
16. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.7896
17. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 1 kör /15.0914
18. Kyle Kirkwood Andretti Global 1 kör /15.5878
19. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 3 kör /1.5617
20. Colton Herta Andretti Global Kiesett
21. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
22. Marcus Ericsson Andretti Global Kiesett
23. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Kiesett
24. Will Power Team Penske Kiesett
25. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
26. Scott McLaughlin Team Penske Kiesett
27. Nolan Siegel Arrow McLaren Nem indult

indycar-oward-iowa

Stellát interjú közben hívta vissza a McLaren, mi történik a csapatnál?

Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelentette, hogy Andrea Stella csapatfőnököt interjú közben rendelte vissza a garázsba a McLaren a Las Vegas-i Nagydíjat követően.

Pontosan még nem tudni, hogy mi történik, de a paddockban az a pletyka járja, hogy Lando Norris futam végén látott lelalassulásához lehet köze, nem biztos, hogy marad a végeredmény.

Frissítés: A versenyt követően Lando Norris és Oscar Piastri autóján sem érte el a kopólemez vastagsága a minimális 9 mm-t, amivel a McLaren megszegte a technikai szabályzat 3.5.9 e) bekezdését.

norris7

Büntetés: Tsunoda a bokszutcából rajtolhat Las Vegasban

Yuki Tsunoda számára tovább folytatódik a nehéz hétvége Las Vegasban, a Red Bull ugyanis megerősítette, hogy a japán versenyző a bokszutcából lesz kénytelen megkezdeni a futamot, miután teljes hajtáslánc-cserét hajtottak végre a japán versenyző autóján.

Tsunoda rendkívül nehéz időmérőt tudhat maga mögött, a nedves pályaviszonyok között nem sikerült ritmust találnia, és mindössze a 19. helyre kvalifikált: egyedül Lewis Hamilton végzett mögötte, aki pályafutása egyik leggyengébb időmérőjét futotta.

Tsunoda autójába immár a szezonban hatodik belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K került, noha ebből a négy elemből legfeljebb négy használható büntetés nélkül. A Red Bull emellett új kipufogót is beszerelt – ez már a kilencedik az idényben, miközben a szabályok nyolcat engedélyeznek.

Újabb emberek távoznak: Verstappen négy mérnökéből három is eligazol

Max Verstappen évek óta ugyanazzal a szoros kötelékű csapattal dolgozik: Gianpiero Lambiase versenymérnökkel, Tom Hart teljesítménymérnökkel, Michael Manning vezérlőmérnökkel és David Mart motormérnökkel. De a De Telegraaf szerint ez a csapat most felbomlik.

Manning már 2024 végén utalt arra, hogy készen áll egy új kihívásra, és a szezon után elhagyja a Red Bullt. Mart pénteken a De Telegraafnak elmondta, hogy az Audihoz igazol. Hart távozása az igazi meglepetés. Elfogadta a Williams ajánlatát, ahol magasabb beosztást fog betölteni. Hogy mikor vált, egyelőre nem tudni.

verstappen2_6

fotó: Red Bull Content Pool

Sainzot is felmentették – az Alpine-t viszont megbírságolták

Akárcsak a beállítási dokumentációt önhibákán kívül késve leadó Mercedes, úgy Carlos Sainz is elkerülte a büntetést a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzését követően. A spanyolt azért vizsgálták a felügyelők, mert a Q1-ben egy bukótér-látogatás után állítólag nem biztonságosan tért vissza a pályára.

A stewardok beidézték őt és a mögötte érkező Lance Stroll egyik csapatképviselőjét. Utóbbi elmondta, hogy Sainz visszatérése egyáltalán nem zavarta meg a kanadait, aki nem érezte veszélyesnek a Williams-pilóta manőverét. A felügyelők erre, a nehéz időjárási körülményekre és a sárga zászlós jelzésre való tekintettel felmentették Sainzot, aki így megtarthatja a parádés harmadik rajthelyét a Las Vegas-i rajtrácson.

Egy csapatot azért így is büntettek pénteken Vegasban: az Alpine-t bírságolták meg 5 ezer euróra amiatt, mert ugyan fizikailag visszaadták az előírt szabályokban meghatározott gumiszettet a harmadik szabadedzés után, ennek elektronikus lejelentését elmulasztották megtenni.

sainz-williams-vegas-day2-1

IT-probléma hátráltatta a Mercedest, megúszták a büntetést

Mint arról írtunk, vizsgálat alá helyezték a Mercedeseket az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője során és után, mivel az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer jelezte: késve érkezett meg George Russell és Kimi Antonelli autójáról a beállításokat tartalmazó dokumentáció. Ezt a parc fermé-szabály miatt kell leadniuk a csapatoknak, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurult az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz – márpedig a Mercedes-pilóták esetén ez jóval a Q1 kezdete után sem érkezett meg.

Az Ezüst Nyilak azonban szankció nélkül megúszták a történteket. Az FIA indoklásából kiderül, a Mercedes bizonyítani tudta a releváns e-mailek másolatával, hogy a dokumentációkat időben elküldték az illetékesek részére, azonban IT-biztonsági problémák miatt azt a másik fél nem kapta meg. Így Russell és Antonelli megtarthatja a negyedik, illetve 17. rajthelyét a másnapi futamra.

mercedes-vegas-1

Piastri nem tudja, hogyan osztotta meg azt a posztot, mely szerint a McLaren Norrist támogatja

Nem tudott magyarázattal szolgálni arra Oscar Piastri, hogy hogyan osztotta meg a közösségi oldalán Bernie Ecclestone mondatait.

Az F1 korábbi vezére arról beszélt a Sport.de-nek, hogy szerinte a McLaren Lando Norrist favorizálja, mert ő az angol, és sokkal inkább sztárkaliber, nagyobb marketingértékkel bír, így ő a jobb választás a csapat számára, és nem Piastri.

November 21-én, vagyis pénteken azonban ez a poszt megosztásként megjelent Piastri Instagram-oldalán is – az ausztrál aztán nem sokkal később törölte azt.

Az időmérő után rákérdeztek nála arra, hogy mi történt, de nem tudta megmagyarázni:

„Nem tudom. Felkeltem reggel és megláttam, szóval nem tudom, talán véletlenül csináltam. Nyilván nem volt szándékos. De nem tudom, mi történt. Nem tudom” – reagált az ausztrál.

f1-piastri-mclaren-vegas

Veszélyben lehet Sainz harmadik rajthelye, a Mercedeseket akár ki is zárhatják

Több vizsgálatra is sor fog kerülni az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője után, amely alaposan átrajzolhatja akár a futam rajtrácsát is. Az egyik felügyelők által beidézett versenyző Carlos Sainz, aki még a Q1-ben tért vissza a pályára állítólag nem biztonságos módon az esőben történt egyik kicsúszását követően: az esethez a stewardok Lance Strollt is beidézték, aki előtt történt a spanyol megmozdulása. Sainz a szenzációs harmadik helyen zárta a kvalifikációt, így érzékenyen érintené egy esetleges rajthelybüntetés a Williams pilótáját.

Emellett bajban lehet a Mercedes is, csak más okból. Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja ugyanis jelezte, hogy mind George Russell, mind Kimi Antonelli esetén késve adták le a beállításokról szóló dokumentumokat a csapat részéről: már 12 perce zajlott a Q1, amikor még mindig nem érkezett be tőlük az előírt dokumentáció. Erre a parc fermé-szabály miatt van szükség, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurul az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz, ezt rögzítik ebben a dokumentumban.

A szabályzat nem konkretizálja az ilyen kihágásért kiosztható büntetést, szóval megrovástól akár a kizárásig bármi szóba jöhet: jó pár éve a Williams egyszer megúszott az előbbivel egy hasonló szabálysértést, ám ott volt enyhítő körülmény, részben saját hibájukon kívül nem tudták eljuttatni az FIA részére a dokumentációt – kiderül majd, hogy a Mercedes esetén most mi a helyzet, mindenesetre Russellnél a negyedik, Antonellinél viszont csupán egy 17. rajthely foroghat kockán.

sainz-williams-vegas-day2

Ezért volt hasznos a Cadillac számára a ferraris teszt Perezzel

Újabb mérföldkőhöz ért múlt héten a 2026-ban az F1-es mezőnyhöz tizenegyedik csapatként csatlakozó Cadillac felkészülése, amikor Imolában egy feketére festett 2023-as Ferrarival pályára gurultak, Sergio Perezzel a volánnál. A háttérben az amerikai formáció már régóta párhuzamosan szimulálja a központból a nagydíjhétvégéket – ez olyan szintig igaz, hogy egy ál-FIA-s e-mail-címre elküldik a versenyeken leadandó dokumentumokat, valamint azt is szimulálják, mi történik, ha alkatrészhiány lépne fel –, viszont mint arra Graeme Lowdon csapatfőnök rámutatott: az autóval kapcsolatos procedúrákat a mérnökök és a szerelők csak élesben tudják kipróbálni. És pontosan ezt a célt szolgálta a Ferrari segítségével megvalósuló TPC-teszt:

„Nem a mi autónk volt, és hálásak vagyunk a Ferrarinak azért, hogy kölcsönadtak nekünk egy Formula-1-es autót, mert azt akartuk, hogy minden a lehető legrealisztikusabb legyen. A szerelőknek olyan dolgokon kellett keresztül menniük, mint a gumimelegítővel kapcsolatos folyamatok, startprocedúrák, a Q1 és a Q2 közötti gyors átállások, és ezt csak F1-es autóval lehet megtenni” – magyarázta Lowdon, akit a RacingNews365.com idézett.

„Rengeteg dolgot kellett csinálni: kimenni, visszajönni, mindezt leszimulálni, meg hogy mi történik, ha figyelmeztetés jelenik meg az ERS-rendszerben, hogy jöhetnek autók a bokszutcában, és emlékeztetni kellett a mérnököket, akik különböző csapatoktól érkeztek, hogy az egyes erőforrások eltérő ERS-vészhelyzeti procedúrákkal rendelkezhetnek. Úgyhogy rendkívül hasznos volt, nagyon örülök, hogy ezt megcsináltuk, és más F1-be érkező csapatoknak is ajánlom, hogy ugyanezen a folyamaton menjen keresztül.”

cadillac-ferrari-perez-video-teszt-1

Wolff eladott része alapján 6 milliárd dollár a Mercedes F1-es csapatának értéke

Mint arról beszámoltunk, Toto Wolff a korábbi pletykáknak megfelelően eladta a Mercedes F1-es istállójában meglévő részesedésének egy részét. A csapatvezető holding vállalata, a Motorsport Invest Limited magához a Mercedes-Benzhez és az INEOS-hoz hasonlóan az alakulat egyharmadát birtokolta, most ennek a Wolffékhoz tartozó 33,33 százaléknak a 15 százaléka – azaz nagyjából a teljes részvények 5 százaléka – került a CrowdStrike alapító-vezéréhez, George Kurtzhoz, aki egyúttal technológiai tanácsadóként is csatlakozik a gárdához.

Wolff a hírek szerint 300 millió dollárért adta el a részesedést, ami azt is jelenti, hogy a Mercedes F1-es csapatának értékét döbbenetesnek ható 6 milliárd dollárra taksálták ezzel. „Úgy gondolom, ez szép fejlődést mutat, hiszen a csapatok fenntarthatóvá és nyereségessé váltak” – magyarázta a csapatfőnök a Las Vegas-i Nagydíj csütörtöki edzései között a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Nem a semmiből jött ez az értékelés. Ha megnézzük a bevételeinket és a pénzáramlásunkat, akkor ott vagyunk az öt vagy talán három legnyereségesebb sportcsapat között a világon, és innen jön ez a minősítés. Ez a sokéves munkának és annak az eredménye, hogy jó helyzetben van a sport.”

Fontos kihangsúlyozni, ahogy azt a Mercedes közleménye is tette, hogy Kurtz érkezése nem hoz változást a csapat vezetésében (már csak azért sem, mert a Wolff-féle MIL-en keresztül szerzett részesedést, ráadásul személyes szinten, nem pedig a CrowdStrike szállt be ezzel a csapatba), Wolff is minden pozícióját megtartja. A felek egyébként a többéves jó munkakapcsolattal indokolták a lépést: Wolff egy megbízható és eltökélt partnert lát Kurtzban, aki egyébként maga is versenyző, idén is rajthoz állt az IMSA-ban és a Le Mans-i 24 óráson is, és több kategóriagyőzelmet is aratott már.

wolff-kurtz-mercedes-f1

Az FIA megerősítette: mozgott a csatornafedél Las Vegasban

Két piros zászlós megszakítást is láttunk a második F1-es szabadedzésen Las Vegasban, a második le is zárta a gyakorlást a végén.

Előbb egy sportbíró jelentette, hogy szerinte mozog egy csatornafedél a 17-es kanyarban, majd a versenyirányítás emiatt piros zászlót rendelt el. Az ellenőrzés során viszont úgy tűnt, hogy minden rendben van, így negyedóra késlekedéssel, de tovább engedték az edzést – viszont néhány FIA-ellenőr ott maradt az újraindítás után a helyszínen, és szabad szemmel látták, hogy mozog a fedlap, amikor az autók átmennek rajta.

Emiatt rendelték el a második megszakítást és zárták le az edzést – és emiatt kezdődött késve az F1 Academy időmérő edzése is.

lsvegas

Távozik az FIA aerodinamikáért felelős vezetője

Az FIA rövid közleményben jelentette be, hogy elhagyja a Nemzetközi Automobil Szövetséget Jason Somerville, az aerodinamikai részlegük vezetője. Somerville korábban ugyanilyen szerepkört töltött be a Williamsnél és magánál az F1-nél is, miután eleinte a Toyotánál és a Lotusnál ismerkedett meg az autósporttal.

A RacingNews365 információi szerint a szakember most is az egyik Formula-1-es alakulatnál köthet majd ki. Ám csak az úgynevezett kertészkedési szabadsága után, az FIA kommünikéje ugyanis arra is kitért, hogy Somerville-nek azt is teljes egészében ki kell töltenie, addig nem állhat munkába releváns projekt keretében.

fia-logo

Lábfájdalmai voltak Bortoletónak az 57G-s brazíliai baleset után

Gabriel Bortoleto elárulta: néhány napig kisebb fájdalmakkal küzdött az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamán elszenvedett balesete után. A hivatalos adatok szerint a Stake versenyzője 57G-s erővel csapódott neki a falnak. Szerencsére Bortoleto komolyabb sérülés nélkül megúszta az incidenst, másnap a futamon is rajthoz tudott állni – bár hamar kiesett –, most azonban Las Vegasban kiderült, hogy némi következménye azért volt a fallal való találkozásának:

„Nagyon szerencsés voltam. Volt egy kis fájdalom a bal lábamban, de egy-két nappal a baleset után elmúlt, szóval minden remek volt. Amikor ráléptem a fékre, a DRS még a zárási procedúra közben járt: nem volt teljesen zárt, emiatt nagyot blokkoltak a hátsók. Eltaláltam egy huplit is, amikor ráléptem a fékre, úgyhogy nekiforogtam a belső falnak. Sokat tanultam arról, mit kell csinálni, ha bevetődésre van szükségem jövőre a Sao Pauló-i 1-es kanyarban!”

bortoleto-crash-brazil-f1

fotó: DPPI

Ricciardo rajtszámára csapna le Verstappen?

Könnyen lehet, hogy nem a korábban használt #33-as rajtszámára váltana vissza Max Verstappen 2026-ban, amennyiben idén nem sikerülne neki a címvédés – amihez saját bevallása szerint a 49 pontos hátránya fényében „sok szerencsére” lenne szüksége. Amikor ugyanis rákérdeztek nála a hétvégi F1-es Las Vegas-i Nagydíj szerdai médianapján, milyen számot használna, így felelt a holland: „Ez egy nagyon jó kérdés! Meg fogom nézni a tél során, de a kedvenc számom a #3-as. Csak meg kell néznünk, hogy ez valójában lehetséges-e.”

Verstappen megjegyzése magyarázatot adhat arra, miért került elő az állandó rajtszámok kérdése az F1 Bizottság legutóbbi ülésén: a Motorsport információi szerint valóban a Red Bull kezdeményezhette a témafelvetést. A jelenlegi szabályok értelmében egy versenyző a teljes karrierjére választ állandó rajtszámot magának a Formula-1-ben, amelyet a világbajnoki címvédő cserélhet le #1-esre, ha úgy kívánja – ahogy ezzel Verstappen él is 2022 óta, ellentétben előtte Lewis Hamiltonnal, aki végig maradt a 44-esnél. A szabályváltoztatási javaslat értelmében viszont megengednék ezentúl a pilótáknak, hogy a pályafutásuk során rajtszámot váltsanak.

Verstappen számára viszont az is akadály lehet a #3-as használatához, hogy az Daniel Ricciardo rajtszáma volt, márpedig a szabályok értelmében legalább két idénynek el kell telnie az adott pilóta távozása után, hogy a száma újra választható legyen. Az FIA szóvivője ugyanakkor a Motorsportnak megerősítette: a módosítás részletei még kidolgozás alatt állnak, s a Motorsport Világtanács szokásos december közepi ülésén dönthetnek róla, azaz Verstappennek is addig kell majd várnia arra, hogy esetleg választhat-e a korábbi #33-asától eltérő számot magának, és lehet-e az az egykori csapattársa által használt #3-as.

A Red Bull-os egyébként más számokat is kedvel: „Valójában a #69-est akartam, de apám azt mondta, hogy az nem jó ötlet!” – jegyezte meg. „De az a szám mindenhonnan nézve ugyanúgy néz ki az autón: nagyon jó lett volna a fotók és a marketing szempontjából, meg a sapkákra is is, hiszen nem számít, hogyan viseled, mindig #69-es marad. Emellett szeretem a #27-est is, de az már Nicóé [Hülkenberg], szerintem a 2-es és a 7-es is jól mutat együtt a formát illetően. Szóval a #3-as a kedvencem, de több számot is klassznak találok.”

verstappen-ricciardo-2018

„Norris nagyon jól passzolt volna hozzánk” – Marko

Helmut Marko elárulta: az F1-es karrierjének kezdete előtt ők is tárgyaltak Lando Norris, mielőtt a McLaren megszerezte volna előlük. A tárgyalás tényéről már tavaly is nyilatkozott a Red Bull sportszakmai tanácsadója, aki akkor arról beszélt, hogy 2019-re igazolták volna le a Toro Rossóhoz a jelenlegi vb-éllovast. Most újfent előkerült a téma az F1 Beyond the Grid podcastjának adásában:

„Nagyon korai szakaszában jártunk az egyeztetéseknek Lando Norrisszal. Végül nem szereztük meg őt, de szerintem nagyon jól passzolt volna hozzánk” – vélekedett Marko. „Másfelől viszont nem szerezhetünk meg mindenkit. Bajnokokat keresünk.”

norris-f1-mclaren

Újabb F1-es lehetőségeket kap az Aston Martin amerikai tartalékosa

Jak Crawford ismét autóba ülhet egy hivatalos Formula-1-es versenyhétvégén: a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén kapja meg ismét a lehetőséget – ráadásul néhány nappal később a hagyományos idény utáni fiatal pilóták tesztjén is részt fog venni. A közben a Formula-2-ben is vitézkedő – jelenleg az összetett második helyén áll – amerikai versenyző pár hete Mexikóban ejtette meg az FP1-es debütálását az Aston Martinnál, amely menet közben a Formula-E-be távozó Felipe Drugovich helyére harmadik versenyzőnek, azaz gyakorlatilag tartalékosnak léptette őt elő.

A szabályok idén már négy alkalmat írnak elő a csapatoknak, amikor fiatal újoncot kell ültetniük az autójukba egy nagydíjhétvége első szabadedzésén, és az előző évekhez hasonlóan sokan az évadzárón pipálják ki az utolsót. Crawford és az Aston Martin mellett már a Williams is jelezte, hogy Luke Browning is bevetésen lesz december első péntekjén, de további bejelentések várhatók ilyen fronton, hiszen több istálló is még adós a negyedik alkalommal.

crawford-aston-f1

Nem ad ki jövőre új F1 26-os videojátékot az EA Sports

Meglepőnek tűnő bejelentést tett a hivatalos Formula-1-es játékokat hosszú évek óta fejlesztő EA Sports: 2026-ban nem adnak ki új videojátékot. A közleményük szerint ehelyett teljes mértékben egy átszabott, még autentikusabbnak ígért 2027-es kiadásra fognak koncentrálni, míg a rajongók a jövő évi autókkal, csapatokkal egy „fizetős bővítés” révén játszhatnak majd az érdeklődők az F1 25-ön belül.

A döntés egybeesik az F1 jelentős jövő évi szabálymódosításaival: nem kizárt, hogy az EA Sports is inkább kivár azzal, hogy felmérje az új technikai előírások hatásait, hogy azt majd minél realisztikusabban építhessék be a 2027-es videojátékba – valamint ez természetesen lehetőséget kínál arra is, hogy tényleg alaposabban átszabják az egész játékot.

f1-jatek-easports

Perez már „álomszerű forgatókönyvként” éli meg az egyéves kihagyást

Sergio Perez most már úgy érzi, jót is tett neki, hogy a Red Bulltól való elküldésével szabaddá vált az idei éve, így feltöltődhetett a cadillaces kalandra. A mexikóinak ugyan érvényes szerződése volt 2025-re, ám a gyenge eredményei okán nem maradhatott az energiaitalosoknál. Jövőre viszont visszatér a leendő 11. csapattal – a kihagyás alatt pedig rájött, hogy hiányzik neki a Formula-1:

„Az elején az első néhány hónap nagyszerű volt. Ráeszméltem, hogy hiányzik az F1, mert elkezdtem követni. Felkeltem a versenyekre. Láttam, mi történik, beszéltem paddockbeli barátokkal, és rájöttem, hogy talán jobban hiányzik, mint gondoltam. Aztán elkezdődtek az egyeztetések a Cadillackel, és láthattuk a versenyzés iránti szenvedélyt. Igen, úgy éreztem, maradt még bennem valami” – fogalmazott Perez az F1.com hasábjain.

„Így most visszatekintve, mintha egy álomszerű forgatókönyv lett volna, hogy ki tudtam hagyni egy évet és felfrissülhettem. Nagyjából 15 Formula-1-ben eltöltött év után ez a felfrissülés és az, hogy újra megvan bennem az energia a karrierem utolsó szakaszára…”

perez-f1-redbull

„Colapinto egy fizetős versenyző” – Villeneuve

Kemény kritikát fogalmazott meg az Alpine-nal nemrég 2026-ra is hosszabbító Franco Colapinto kapcsán Jacques Villeneuve. Az nem titok, hogy az idén menet közben tesztpilótából állandó versenyzővé előlépő komoly szponzori háttérrel rendelkezik, ám a szerződés aláírása után Steve Nielsen, az Alpine ügyvezetője jelezte: a pilóta eredményei számítottak, az anyagi vonatkozás „csak kellemes egybeesés” számukra. Villeneuve azonban másképp látja:

„Úgy gondolom, ez nagyon hasonló a fizetős versenyzők időszakához. A csapat egyi versenyzője egy fizetős pilóta, aki finanszírozza az istállót. Colapinto pontosan ez” – jelentette ki az 1997-es F1-es világbajnok a BetVictor Casinónak nyilatkozva. „Nem a kívülről látott pályán nyújtott eredmények igazolhatják a hosszabbítást az Alpine-nál. Voltak pillanatai, amikor megmutatta a gyorsaságát, de ez nem konstans.”

colapinto-f1-alpine

Ecclestone: Mikor leszek már túl öreg a pletykákhoz?

A 95 esztendős Bernie Ecclestone a közelmúltban nemcsak az úgynevezett Massa-ügy miatt került a figyelem középpontjába került, hanem azért is, mert felmerült, hogy Christian Hornerrel közösen Formula–1-es csapatot vásárolhatnak. A Red Bulltól a nyáron távozó Horner állítólag több hatalmat szeretne a jövőben, akár tulajdonosként vagy részvényesként, ez pedig találgatásokat indított el kettejük lehetséges összefogásáról.

Ecclestone a spekulációkra fanyar humorral reagált a svájci Blicknek: „Hány évesnek kell lennem ahhoz, hogy ezek a pletykák végre abbamaradjanak?” – tette fel a költői kérdést, majd szóba került az Aston Martin is, amelynak kapcsán Ecclestone ironikusan megjegyezte: Még egy csapat, amit állítólag meg kellene vennem Hornerrel. De hát nem azért hagyta ott Adrian Newey a Red Bullt az Aston Martin kedvéért, mert már nem akart együtt dolgozni Hornerrel?”

Emellett az Alpine is opció lehet Horner számára, hiszen jó kapcsolatot ápol Flavio Briatoréval, de a Ferrari körül kering a legtöbb vele kapcsolatos hír, noha a csapat idén szerződést hosszabbított Frederic Vasseurrel. Ecclestone szerint azonban semmit sem lehet biztosra venni: „Nem zárnám ki a Ferrarit! Teljes káosz van ott. És Elkann most már a két versenyzőjét is sértegeti.”

ecclestone

Már megint a Racing Bulls hozta a legdögösebb speciális festést!

Az Alpine, a Stake és a Williams is különleges festéssel készül Las Vegasra, de ahogy az mostanában lenni szokott, a Racing Bulls ismét az etalon – szerintünk legalábbis mindenképpen…

rb-vegas-2

 

rb-vegas-4

rb-vegas-1

rb-vegas-3