DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 6. szombat

Tsunoda sportpszichológus segítségével próbál javítani

Helmut Marko elmondása szerint intenzív megbeszéléseket folytattak Yuki Tsunodával, aki a gyenge sorozata ellenére még mindig fejlődési pályán van a Red Bull értékelése szerint. A japán pilóta zsinórban öt versenyt zárt pont nélkül, és beállította Mark Webber 2009-es negatív szériáját.

Marko szerint azonban Silverstone-ban már láttak biztató jeleket: a szabadedzéseken kisebb volt a lemaradása Max Verstappenhez képest, mint korábban, Tsunoda ráadásul sportpszichológussal dolgozik, hogy mentálisan is előrelépjen.

"Tsunoda küzdött néhány hétvégén, de Silverstone-ban már láttunk egy felfelé ívelő tendenciát. A legtöbb szabadedzésen kisebb volt a lemaradása Maxhoz képest, mint korábban, és a tizenegyedik helyről rajtolhatott. Intenzív megbeszéléseket folytattunk Yukival, aki sportpszichológusokkal is dolgozik. Sajnos, akárcsak Maxnak, neki sem volt esélye a legutóbbi hétvégén” – mondta Marko.

„Észrevettük a teljesítmény javulását Yukinál, és optimisták vagyunk, hogy ez hamarosan a pontokban is megmutatkozik” – tette hozzá a bikások tanácsadója.

Egy jelenlegi és egy korábbi F1-es pályával duzzasztja jövőre naptárát a Formula-E

A Motorsport Világtanács keddi ülésén nemcsak a Formula-1, a Formula-2 és a Formula-3 2026-os versenynaptárát fogadták el, hanem a Formula-E-ét is – amelynek hivatalosan 2025-2026-os szezonja lesz majd a következő, hiszen az évadnyitóra már idén decemberben sor kerül Brazíliában. Az évad rekordot jelentő 18 futamból (összesen 12 helyszínen) fog állni, igaz az elektromos világbajnokság egyelőre nem engedte el azt a „jó” szokását, hogy úgy teszi közzé a következő évi menetrendjét, hogy még vannak benne kérdőjelek: ezúttal két helyszín is ismeretlen még, amelyek a The Race értesülése szerint Sanya révén egy második kínai állomást, valamint az idei naptárban szereplő, de a jövő éviből egyelőre hiányzó Jakartát takarhatja.

A Formula-E naptár egyik fő érdekessége, hogy a Miami ePrix helyszínt vált, jövőre immár az F1-es nagydíjnak is otthont adó utcai pályán fogják rendezni a versenyt január végén a közeli Homestad Speedway helyett. Emellett pedig egy korábbi F1-es pálya is bekerült a körforgásba, méghozzá Jarama révén, amely több évtizeddel ezelőtt a Spanyol Nagydíjaknak adott otthont: tavaly az előszezoni tesztet már ezen a madridi pályán tartották a valenciai áradások után, 2026-ban pedig immár versenynek is otthont fog adni.

A Formula-E 2025-2026-os versenynaptára:

December 6. Sao Paulo, Brazília
Január 10. Mexikóváros, Mexikó
Január 31. Miami, Egyesült Államok
Február 13-14. Dzsidda, Szaúd-Arábia (dupla futam)
Március 21. Jarama, Spanyolország
Május 2-3. Berlin, Németország (dupla futam)
Május 16-17. Monte-Carlo, Monaco (dupla futam)
Május 30. ???
Június 20. ???
Július 4-5. Sanghaj, Kína (dupla futam)
Július 25-26. Tokió, Japán (dupla futam)
Augusztus 15-16. London, Egyesült Királyság (dupla futam)

fe

Adrian Newey hatása: mérnökök hada akar az Astonhoz igazolni!

Bár Adrian Newey csak nemrég kezdte meg a munkát az Aston Martinnál, hatása máris kézzelfogható – állítja a csapat F1-es nagykövete, Pedro de la Rosa. A legendás mérnök érkezése hatalmas motivációs löketet adott, és új lendületet hozott a toborzásba is.

„A változás óriási. Amióta bejelentették, hogy Newey csatlakozik hozzánk, teljes szemléletváltás történt a csapatnál. Egyre többen jelentkeznek az Aston Martinhoz – más F1-es csapatoktól is, de különösen sok friss diplomás, fiatal mérnök az egyetemekről. Ez olyasmi, amivel előzetesen nem számoltunk, de természetes: a fiatalok a legnagyobb nevektől akarnak tanulni.”

Az F2 és az F3 is ellátogat az új madridi pályára

Nem sokkal a Formula-1 2026-os versenynaptára után az FIA közzétette a két betétszéria, a Formula-2 és a Formula-3 jövő évi menetrendjét is. Meglepetés nincs az idei leosztás fényében: az F2-esek 14, az F3-asok 10 fordulót teljesítenek majd, és mindkét sorozat elkíséri a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra az F1-et, ám Melbourne az egyetlen helyszín, amely nem Európában vagy a Közel-Keleten található.

Az öreg kontinens futamai közül egyébként csak a Holland Nagydíj és Zandvoort marad ki a két bajnokság 2026-os naptárából, viszont ott szerepel az állomások között az új madridi pálya, a Madring. Sőt, mivel az F3 nem követi az F2-et a szezon végi Katar–Abu Dhabi duplára (ahogy áprilisban Dzsiddába, szeptember végén pedig Bakuba sem látogatnak el), számukra konkrétan Madrid ad majd otthont a szezonzárónak.

A Formula-2 2026-os versenynaptára:

Március 6-8. Ausztrália, Melbourne
Április 10-12. Bahrein, Szahír
Április 17-19. Szaúd-Arábia, Dzsidda
Június 5-7. Monaco, Monte-Carlo
Június 12-14. Spanyolország, Barcelona
Június 26-28. Ausztria, Spielberg
Július 3-5. Egyesült Királyság, Silverstone
Július 17-19. Belgium, Spa-Francorchamps
Július 24-26. Magyarország, Hungaroring
Szeptember 4-6. Olaszország, Monza
Szeptember 11-13. Spanyolország, Madrid
Szeptember 25-27. Azerbajdzsán, Baku
November 27-29. Katar, Lusail
December 4-6. Abu Dhabi, Yas Marina

 

A Formula-3 2026-os versenynaptára:

Március 6-8. Ausztrália, Melbourne
Április 10-12. Bahrein, Szahír
Június 5-7. Monaco, Monte-Carlo
Június 12-14. Spanyolország, Barcelona
Június 26-28. Ausztria, Spielberg
Július 3-5. Egyesült Királyság, Silverstone
Július 17-19. Belgium, Spa-Francorchamps
Július 24-26. Magyarország, Hungaroring
Szeptember 4-6. Olaszország, Monza
Szeptember 11-13. Spanyolország, Madrid

f2-start

Csak egy kis lépés kell a Red Bullnak?

Sebastien Buemi szerint nincs szükség hatalmas előrelépésre ahhoz, hogy a Red Bull ismét harcban legyen a világbajnoki címért. Az endurance-klasszis, aki régóta dolgozik a csapattal fejlesztőpilótaként, úgy látja, a McLaren előnye nem behozhatatlan. „Nem kell sok ahhoz, hogy jobb legyen az autó, és újra valós esélyük legyen harcolni” – mondta Buemi a RacingNews365 podcastjában.

„Max képes felülteljesíteni, idén három pole-t is szerzett, sokszor egészen szoros volt a küzdelem” – tette hozzá Buemi, aki példaként a barcelonai futamot emelte ki, ahol a biztonsági autós fázis után Verstappen mindössze négy másodpercre volt Lando Norristól: „Nem volt olyan messze.”

Buemi szerint a Red Bull jól kezeli az erőforrások elosztását, miközben már készülnek a 2025-ös autóra is: „Nem hiszem, hogy a Red Bull egyszerűen feladná ezt az évet és csak a következő szezonra koncentrálna. Ez egy jól szervezett csapat, képesek egyszerre több fronton dolgozni” – mondta, ugyanakkor elismerte, hogy ha egy ponton kiderül, nincs már esély a címre, érdemesebb lehet az új szabályrendszerre előre dolgozni: „Ha már nincs mit nyerni, logikus, hogy az ember inkább a 2026-os előnyt próbálja meg kiépíteni.”

buemi-redbull

Hill: Schumacher nélkül nem tudtam volna meg, mire vagyok képes

Damon Hill a High Performance Podcast vendégeként idézte fel pályafutása legnagyobb riválisával, Michael Schumacherrel való harcait. Mint mondta, a német legenda komoly hatással volt rá: „Michael mindig az volt, ami: egy versenyző. Képes volt nyomást gyakorolni az életed minden apró részletére.”

„Kimondom, Michael nélkül sosem tudtam volna meg, milyen magasságokat érhetek el versenyzőként. Miatta kellett túllépnem a saját határaimon” – mondta, majd így folytatta: „Van egy kép, amin gratulál nekem Suzukában, és ezt nem tette meg gyakran. Azt hiszem, elismerte, hogy jól versenyeztem, ami nagyvonalúságra vall. A rivalizálás lehetőséget adott számomra.”

A brit pilóta több alkalommal is legyőzte Schumachert a pályán, és végül világbajnoki címet is szerzett, de hangsúlyozta, hogy a bajnoki címet évben riválisa épp egy gyengébb autóban ült. „De egyébként is a legnagyobbak ellen küzdhettem” – folytatta Hill. „Alain Prost ellen is megálltam a helyem, Ayrton ellen sajnos nem volt esélyem, nem voltam olyan gyors, de jó lett volna látni, mennyire tudtam volna megközelíteni. Michael és Nigel Mansell ellen is versenyeztem, és azt hiszem, nem csináltam rosszul.”

hill-schumacher-dppi

Fotó: DPPI

A Haas különleges festéssel ünnepel Kanadában

A Haas különleges festéssel tiszteleg fennállása 200. Formula–1-es nagydíja előtt a Kanadai Nagydíjon.

haas-kanada-1

Az amerikai csapat részben visszatér a 2016-os, debütáló idényének színvilágához: a szokásos fekete-piros kombináció mellé ezúttal szürke szín is társul, a megszokott fehér helyett.

haas-kanada-2

A világbajnok jogosítványa nyelvi akadályokba ütközött

A 1979-es F1-es világbajnok, Jody Scheckter, aki tavaly költözött át az Egyesült Királyságból Olaszországba, jelenleg nem vezethet választott otthonában, mivel lejárt a jogosítványa, és az új engedély megszerzéséhez elméleti vizsgát kellene tennie – olaszul. Scheckter a Corriere della Serának adott interjúban elmondta:

„Olaszországot választottam hazámnak, itt akarok élni. A probléma az, hogy nagyon rosszul beszélek olaszul, így képtelen lennék átmenni a vizsgán. Egy évig még vezettem a régi jogosítványom alapján, de most az is lejárt.”

A tízszeres futamgyőztes, aki 1979-ben négy ponttal előzte meg csapattársát, Gilles Villeneuve-öt a világbajnoki címért vívott küzdelemben, jelenleg jogi úton próbál megoldást találni. Scheckter ügyvédet fogadott, és a Ferraritól is támogatást kért, akiknek egészen Michael Schumacher érkezéséig az utolsó világbajnoka volt.

scheckter-dppi

Fotó: dppi

Bottas nem akar újra hibázni: az IndyCar lehet a B-terv

Valtteri Bottas nyíltan beszélt arról, mennyire hiányzik számára a versenyzés, és hogy miként látja saját jövőjét, ha nem sikerül visszakerülnie az F1-es rajtrácsra 2026-ban. A finn pilóta jelenleg a Mercedes tartalékversenyzőjeként tevékenykedik, de ez nem pótolhatja számára az igazi küzdelmet. „Az első futam volt talán a legnehezebb. Hiányzik az időmérő, amikor mindent beleadsz, a versenyek egésze, a rajtrács előtti pillanatok.”

„Csak arra tudok gondolni, hogy a fenébe, ott akarok lenni" – mondta a Mirror Sportnak, majd hozzátette: „Ez csak megerősíti, hogy még bőven van bennem néhány év versenyzés. Továbbra is imádom, és sosem kételkedtem benne, hogy folytatni akarom. Jövőre a rajtrácson akarok lenni, ez a célom, ilyen egyszerű” – mondta a finn, aki nemrég arról is beszélt, hogy vonzza a Cadillac projektje, és szerinte akár a Red Bull is jól járna vele, de egyelőre semmi sem dőlt el, amíg nincs aláírt szerződés.

Bár Bottas hangsúlyozta, hogy az F1 maradt számára az első számú cél, de tanult a korábbi tapasztalatokból, ezért már dolgozik egy B-terven is. „Az F1 a prioritás, de kell egy vészforgatókönyv. Egy stabil lehetőség lehetne az IndyCar, már folytattam is erről néhány megbeszélést” – árulta el. „Az évek során megtanultam, hogy kell egy B-terv. Amíg a toll nem érinti meg a papírt, semmi sem biztos, tavaly is láttam, hogy mennyire gyorsan változhatnak a dolgok. Nem fogom ugyanazt a hibát még egyszer elkövetni.”

bottas-2025-2

Monaco: Norris rekordja évtizedekre szólhat

A legendás monacói pálya történetében először 70 másodperc alatti köridőt teljesítő Lando Norris úgy véli, hogy idei pole-pozíciós köre hosszú évekig pályacsúcs marad majd, mivel a sportág 2026-tól jelentős technikai szabályváltozások elé néz, s az aerodinamikai és motorváltoztatások várhatóan lassabb köridőket eredményeznek.

„A 1:09-et nagyon valószínűtlen, hogy egyhamar megdöntsék, hacsak a pálya nem változik valamiért. Az autók jövőre meg sem közelítik majd ezt a tempót. Remélem, ez az idő nagyon-nagyon sokáig fennmarad” – mondta, Norris, aki különösen büszke arra, hogy a Hercegség utcáin tudott pole-t szerezni, hiszen ez pályafutása során először sikerült neki.

„A jelentősége, a történelme, azok a pilóták, akik itt nyertek… Nem mindegyikük lett bajnok, de a legtöbben igen. Harminc év múlva is elmondhatom majd, hogy abban az évben én uraltam Monacót, persze remélhetőleg nem csak akkor, mindenesetre örömmel mondom majd” – tette hozzá a brit.

norris-monaco-3

Sajtó: Három F1-es személy látogatja még Schumachert

A 2013-as síbaleset óta, az első néhány hónapot leszámítva nem sokat tudunk a fejsérülést szenvedett Michael Schumacher pontos állapotáról. Csak néhányan ismerhetnek konkrétumokat a családtagokon kívül, köztük az a három személy a hétszeres világbajnok Formula-1-es múltjából, akik a mai napig rendszeresen látogatják a család svájci otthonában.

A brit Telegraph szerint egyikük az egykori ferraris csapatfőnök, Jean Todt – ő időnként nyilatkozik a sajtóban Schumacher kapcsán, innen tudjuk, hogy havonta két alkalommal látogatja a családot, és nagydíjakat is néz a némettel. Ross Brawn szintén a Ferrari 2000-es évekbeli sikercsapatának alapembere volt. A harmadik név a legérdekesebb, róla ugyanis korábban nem esett szó a sajtóban: Gerhard Berger sosem volt Schumacher csapattársa, de a család közeli barátjává vált az évek során, a lap forrásai szerint ő is visszatérő látogató.

Beszámolók szerint Schumacher korábbi menedzsere, Willi Weber, a márciusban elhunyt Eddie Jordan, valamint az egykori Ferrari-tesztpilóta Luca Badoer korábban szintén látogathatták Schumachert, de később kitiltották őket a svájci villából, mivel nem kívánatos részleteket osztottak meg nyilvánosan.

Fotó: DPPI

Csak az NFL-ben mozog több szponzorpénz, mint az F1-ben

2024-ben 2,04 milliárd dollár szponzorbevételt generált a világbajnokság és a tíz csapat összesítve – olvasható a sportszponzorációval foglalkozó SponsorUnited jelentésében. A Formula-1 ezzel megelőzte a nagy amerikai sportbajnokságokat, az NBA-t, MLB-t és NHL-t, egyedül az amerikaifutball-bajnokság, az NFL van előtte, amely 2,5 milliárd dollár értékű szponzorációt termelt tavaly.

A két bajnokság bevétele eltérő forrásból fakad, mivel az NFL-nél elsősorban a ligát támogató megállapodásokból folyik be az összeg nagy része, a Formula-1-nél viszont a csapatszponzorációból.

A jelentés több mint 365 márkáról és 400 megállapodásról tud az F1-ben: egy átlagos szponzoráció értéke 6,01 millió dollár. A legtöbb bevétel technológiai cégektől származik, 543 millió dollár, a pénzügyi szektorból pedig 379 millió dollár érkezik. Jelentős a kriptovaluták szerepe is, tavaly 174 millió dollár értékű szponzorációval.

Fotó: Red Bull Content Pool

Közel járt a top 10-hez kategóriájában a motoros endurance-vb magyar csapata Spában

A Superstock-kategória 11. helyén, összesítésben a 23. pozícióban ért célba a FIM Endurance-világbajnokság idei második futamán, a spái 8 órás versenyen a Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle alakulata. A Kovács Bálint, Számadó Máté, Görbe Soma összeállítású trió a kategória hetedik (összesítésben a 17.) helyéről vághatott neki a viadalnak, amely végig változó, jórészt esős körülmények között zajlott. A #713-as BMW legénysége két kicsúszás – ebből az egyiket az utolsó órában gyűjtötték be – és néhány kisebb műszaki probléma után futott be a kategória 11. helyén, ezzel pedig a HERT a fennállása harmadik EWC-s versenyén (előzőleg két 24 óráson, a tavalyi Bol d’Oron és az idei Le Mans-i nyitányon álltak rajthoz) első értékelt célba érkezését könyvelhette el.

A spái 8 órást egyébként az F.C.C. Honda TSR #5-ös rajtszámú alakulata nyerte a #37-es BMW és az élről kétszer is bukó #7-es YART Yamaha előtt.

hert2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fejlesztésekkel készül Montreal az F1-es Kanadai Nagydíjra

Jelentős infrastrukturális fejlesztésekkel igyekeznek javítani a szurkolói élményen és a paddock körülményein a Kanadai Nagydíj szervezői – a tavalyi problémák nyomán nem csak a nézőknek, de az F1-es csapatoknak is kényelmesebb környezetet ígérnek. A Kanadai Nagydíj hétfői hivatalos bejárásán a szervezők bemutatták azokat a változtatásokat, amelyeket az idei évre vezetnek be Montrealban.

A CTV News beszámolója szerint a szurkolók számára javítottak az útvonaljelzéseken, valamint egyszerűbbé és gyorsabbá téve a lelátók megközelítését. A helyszín biztonsági rendszerét is megerősítették, hogy a nagy tömegeket jobban tudják kezelni.

Emellett az F1-es csapatokat is új, modernebb vendéglátóterületek várják a paddockban – a versenyzők és szerelők pedig immár nem fűre parkolnak, amely tavaly a heves esők nyomán sártengerré változott.

A változtatások célja, hogy minden érintett számára gördülékenyebbé és komfortosabbá tegyék az eseményt, amely az idei szezon tizedik futama lesz június 13–15. között.

Wheatley: Futamokat és vb-címeket fog nyerni az Audi az F1-ben!

Biztos az Audi-projekt sikerességét illetően a Sauber/Stake csapatvezetője, Jonathan Wheatley. Az Audi 2026-ban érkezik meg a Formula-1-be a hinwili istálló gyári partnereként, a projektet irányító Mattia Binotto pedig nemrég elismerte: nem számítanak arra, hogy a jövő évi motorjuk egyből az etalon fogja jelenteni az F1-ben. Wheatley ugyanakkor biztos abban, hogy a csapat idővel sikeres lesz:

„Tervezünk egy kampuszbővítést, ambiciózus program áll előttünk, valamint befektetések az Audi és a Katari Befektetési Hatóság oldaláról. Nagyon-nagyon rendkívül izgatott vagyok amiatt, ahol állunk. Nem azért dolgozom, hogy csak a létszámot növeljem. Abszolút hiszek abban, hogy elindulunk ezen az úton, és futamokat és világbajnokságot fogunk nyerni” – jelentette ki a Reutersnek nyilatkozva a csapatfőnök.

f1-wheatley-sauber

MotoGP: Marquez-uralom és Yamaha-rémálom pénteken Aragónban

Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett, nagy fölényben kezdte az Aragóniai GP hétvégéjét Marc Marquez. A délelőtti szabadedzésen csaknem egy másodperces előnnyel zárt az élen, délutánra ez aztán bő két tizedre olvadt az öccse, Alex előtt. A testvérpár mögött KTM-ek és Hondák sorakoztak Maverick Vinales vezetésével, aki már fél másodpercet kapott a vb-éllovastól, míg a top 10 végére három ducatis fért még be Fermin Aldeguer, Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli révén.

Aprilia nem jutott Q2-be, hiszen a legutóbbi győztes Marco Bezzecchi 11. lett, viszont az igazi katasztrófát a Yamaha élte át: a legjobb Alex Rins lett a 15. helyen, az egész nap során folyamatosan küszködő, az előző három pole-t megszerző Fabio Quartararo pedig mindössze a 18. időt motorozta a délutáni tréningen – még a szabadkártyás márkatárs, Augusto Fernandez is megelőzte. A hétvége két hiányzója a Silverstone-ban bukott Ai Ogura és a suzukai teszten súlyosan megsérülő Luca Marini.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marc Márquez Ducati 1'46.397  
2. Álex Márquez Gresini Ducati 1'46.601 0.204
3. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'46.953 0.556
4. Joan Mir Honda 1'46.953 0.556
5. Pedro Acosta KTM 1'47.000 0.603
6. Johann Zarco LCR Honda 1'47.058 0.661
7. Brad Binder KTM 1'47.096 0.699
8. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'47.130 0.733
9. Francesco Bagnaia Ducati 1'47.185 0.788
10. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'47.213 0.816
11. Marco Bezzecchi Aprilia 1'47.222 0.825
12. Fabio d Giannantonio VR46 Ducati 1'47.241 0.844
13. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'47.471 1.074
14. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'47.480 1.083
15. Alex Rins Yamaha 1'47.509 1.112
16. Jack Miller Pramac Yamaha 1'47.552 1.155
17. Augusto Fernández Yamaha 1'47.623 1.226
18. Fabio Quartararo Yamaha 1'47.842 1.445
19. Lorenzo Savadori Aprilia 1'48.123 1.726
20. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'48.290 1.893
21. Somkiat Chantra LCR Honda 1'48.501 2.104

motogp-marquez-aragon-ducati-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Sajtó: Stroll rajthoz tud állni az F1-es Kanadai Nagydíjon

Lance Stroll várhatóan rajthoz tud állni a jövő hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj, miután a napokban megműtötték a csuklóját – írja értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Az Aston Martin múlt szombaton este jelentette be, hogy pilótájuk hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek vélhetően még a 2023-as tesztidőszak alatt elszenvedett kerékpárbalesetére vezethetők vissza, emiatt pedig a kanadai nem tudott részt venni a vasárnapi futamon Barcelonában.

Az Aston sem akkor, sem később nem közölt további részleteket Stroll állapotáról – bár azt a pletykát cáfolták, hogy sérülésének köze lenne ahhoz, hogy a versenyző tört-zúzott az időmérős Q2-es búcsúja után –, viszont a hírek szerint a hét elején megoperálták: az a Dr. Xavier Mir műtötte, aki két éve is, és akinek a nevét elsősorban MotoGP-s motorosok orvosi beavatkozásai kapcsán ismerhetünk. Az idézett szaklap úgy tudja, Stroll versenykész fizikai állapotban lesz a jövő hétvégére, így el tud indulni hazai versenyén Montrealban, s ezáltal az Aston mindkét tartalékosa – Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne – rajthoz állhat a Le Mans-i 24 óráson.

f1-stroll-aston

Hamilton és a szomszédok: Folytatódik a lombháború!

Nem elég, hogy a Ferrarival nyújtott eddigi teljesítménye finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után, Lewis Hamilton a pályán kívül is harcban áll – méghozzá saját szomszédaival! Napi bulvársztori a Daily Mailnek köszönhetően: a konfliktus abból fakad, hogy a 40 éves pilóta két almafa teljes kivágására, valamint egy hársfa és egy magnólia visszametszésére kért és kapott engedélyt. Indoklása szerint az almafák „gyenge példányok”, a másik két fa pedig már túlnőtte a helyét, és „veszélyesen közel” került a szomszédos épületekhez.

A konfliktus évekkel ezelőttre nyúlik vissza, akkor ugyanis Hamilton kivágatott egy cukorszilvafát, ami miatt heves szomszédháború robbant ki. Az akkori kritikák szerint a versenyző „pusztítja a természetet”, és egyes szomszédok most is felháborodtak: „Ezek a fák több mint száz éve állnak itt, a kivágásuk árt Kensington és egész London levegőjének” – panaszkodott egyikük.

Persze akadnak támogató szomszédok is, akik a galambpiszokkal teli kerteket látva inkább örülnek a ritkításnak, Hamilton pedig nyilvánvalóan nem hagyja, hogy a faállományi vita megakadályozza abban, hogy luxusingatlanját tökéletesítse: korábban már bontatott le nyári pavilont, majd újat húzott fel a helyére, új kaput is építtetett, és úgy általában mindent megtesz, hogy az otthona méltó legyen sztárstátuszához.

Kensingtonban tehát nemcsak az ingatlanárak emelkednek, de a lombháború intenzitása is, Hamilton pedig egyelőre nyerésre áll – legalábbis a szomszédok ellen biztosan.

hamilton-ferrari-4

Briatore: „Ígéretet tettem de Meónak – dobogóra visszük az Alpine-t”

Flavio Briatore az utóbbi időben több ízben is kifejtette, hogy meglátása szerint az Alpine néhány éven belül újra az élmezőnyben lehet – és ezt meg is ígérte a Renault-csoport vezérének, Luca de Meónak.

Az olasz szakember a The New York Timesnak adott interjúban elárulta, hogy komoly célokat tűzött ki az Alpine csapatánál: „Megígértem Lucának, hogy két-három éven belül a csapat a dobogón lesz, vagy nagyon közel hozzá.”

Briatore szerint még a bajnoki cím sem kizárt: „Miért is ne? Ha megnézzük az előttünk lévő csapatokat, nincs bennük semmi különös. Csupán elkötelezettebbek és kevésbé szétszórtak az embereik.”

Kritikát is megfogalmazott a francia istálló korábbi működéséről: „Nem volt könnyű ennél a csapatnál. Embereket felvenni, kirúgni… nem volt rend, nem volt irány, semmi. Mindenki felelős volt, de valójában senki sem vállalta a felelősséget. Sok jó embert elvesztettünk, de most lassacskán visszatérnek hozzánk.”

Hamilton bocsánatot kért barcelonai interjújáért

Az F1-es Spanyol Nagydíjat követően Lewis Hamilton őszintén megmutatta frusztrációját, amikor Rachel Brookesnak nyilatkozott a Sky Sportsnak. A Ferrarihoz idén csatlakozó hétszeres világbajnok lehangolt és szűkszavú válaszokat adott az interjúban: „Nem igazán, nem volt jó nap” – válaszolta Hamilton, amikor Brookes arról kérdezte, tud-e valami pozitívat mondani a futamról. A stratégiáról is csak annyit mondott: „A stratégia jó volt, a csapat remek munkát végzett. Ennyi.”

Brookes igyekezett biztatni: „Nem szeretelek így látni téged.” Hamilton azonban keserű őszinteséggel felelt: „Mit mondhatnék? Nagyon rossz napom volt, és nincs mit mondanom. Nehéz nap volt, nincs mit hozzátenni, szörnyű volt. Nincs értelme magyarázni, nem a te hibád, egyszerűen nem tudom, mit mondjak.” Mikor Brookes felvetette, hogy a Ferrari valószínűleg kideríti majd, mi okozta a gondot, Hamilton önkritikusan annyit felelt: „Biztos vagyok benne, hogy nem fogják, valószínűleg csak én vagyok az oka.”

David Croft, a Sky kommentátora később elárulta: Hamilton a kamerák leállása után is bocsánatot kért Brookestól a hangulatáért. „Nagyon maga alatt volt, a felvétel vége után bocsánatot is kért Racheltől, amiért ilyen kedvetlen volt” – mondta Croft, aki hozzátette, hogy Hamilton ekkor még nem tudott arról, hogy a Ferrari problémát talált az autóján, ami részben magyarázhatta a gyenge teljesítményt.

hamilton-barcelona-1

Marko „badarságnak” nevezte Schumacher elméletét Verstappenről

Max Verstappen a Spanyol Nagydíj után a Russell-lel történt ütközés következtében kapott büntetés miatt elvesztett pontokról azt mondta, hogy „egyébként is túl lassúak vagyunk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljunk, ez ma ismét világosan látszott.” Verstappen jelenleg 49 pontos hátrányban van az összetettben, és a Red Bull egyelőre nem találja a megfelelő megoldást az autó fejlesztésére.

A helyzetet tovább eszkalálták azok a pletykák, amelyeket Ralf Schumacher vetett fel a Sky Germany egyik elemzésében. A korábbi F1-es pilóta szerint elképzelhető, hogy Verstappen szerződésében létezik egy olyan záradék, amely lehetővé tenné számára a Red Bull elhagyását, ha nem végez az idény végén a top háromban — emiatt akár szándékosan is „veszíthetne” pontokat.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója élesen reagált az elméletre: „Nem tudom, honnan vette ezt a badarságot” – vágott vissza az osztrák az OE24 kérdésére. „Legközelebb, ha találkozom vele, ezt meg is fogom mondani neki.”

Marko elismerte, hogy Verstappen mutathatott volna több önmérsékletet a pályán, de hangsúlyozta, hogy a szerződéses feltételek kapcsán minden efféle találgatás csupán „spekuláció”. A holland hangulata kapcsán ezt mondta: „Próbálom lelkesíteni őt, nem adjuk fel, de végre változtatni kell az autón.”

marko-verstappen-2025