DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 15. csütörtök

Top 10-es eredménnyel és dupla pontszerzéssel debütált a MotoE vb-n Varga Tibor

A hétvégén a MotoGP Francia Nagydíjának betétsorozataként elrajtolt a MotoE Világbajnokság 2025-ös idénye is, az elektromos széria mezőnyében pedig ott van Varga Tibor, akinek köszönhetően hosszú évek után van ismét magyar szereplője a gyorsaságimotoros-vb-nek. A Snipers Team színeiben induló motoros a pénteki időmérőn a 15. helyet szerezte meg a 17 fős mezőnyben, és saját bevallása szerint is rá kell még éreznie a MotoE-gépekre.

A szombat déli első futamon – amelyet egy baleset miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani – a 12. helyen futott be Varga Tibor. Ezt követően módosítottak és kockáztattak még a beállításokkal, és ez láthatóan bejött: bár néhány bukás is hozzájárult ehhez, de a délutáni második versenyen már a 10. pozícióban intette le őt a kockás zászló. Varga ezzel összesen tíz pontot gyűjtött karrierje első MotoE világbajnoki hétvégéjén. A két versenyt amúgy Oscar Gutierrez és a 2023-as bajnok Mattia Casadei nyerte Le Mans-ban.

motoe-varga-tibor-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen GT3-as Ferrarival tesztelt a Nordschleifén

Álnéven tesztelt egy GT3-as Ferrarit a Nordschleifén Max Verstappen – adta hírül a német Auto Motor und Sport. A szaklap szerint a négyszeres F1-es világbajnok álnéven vett részt a helyi sportautós széria, az NLS tesztjén: az autójára „Franz Hermann” név került fel a holland zászló mellé. Az AMuS szerint azonban a pilóta overallján már a saját neve szerepelt, így bukott le – pedig állítólag igyekeztek titokban tartani az eseményt, a garázson kívül nem is engedték a fotózást. A német portálnak azért így is sikerült lebuktatnia őt, lásd a lentebbi posztokat.

Verstappen évek óta szívesen tesztel GT-autókat, a Hungaroringen is többször járt már ilyen apropóból, sőt Verstappen.com Racing néven saját csapata is van, amelynek színeiben az Emil Frey Racinggel együttműködve menedzserének fia, Thierry Vermeulen is versenyez. A holland abból sem csinált soha titkot, hogy a Nordschleife az egyik kedvenc pályája, az AMuS értesülései szerint pedig Verstappen ráadásul még idén szeretné megszerezni a legendás 25 kilométeres pályán való versenyzéshez szükséges licenszet és engedélyt, amellyel az NLS futamain és a patinás nürburgringi 24 óráson is rajthoz állhatna. Úgy tűnik tehát, hogy újdonsült apukaként is szeret versenyautózni a szabadidejében a 27 éves pilóta.

Hazai pályán kap F1-es lehetőséget a McLaren IndyCar-sztárja

Pato O’Ward vezetheti a McLaren egyik autóját az október végi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj első pénteki szabadedzésén – jelentette be meglehetősen korán az alakulat. O’Ward az IndyCarban versenyez évek óta az Arrow McLaren színeiben, több futamot is nyert már, idén egy dobogós helyezéssel az összetett negyedik helyén áll. A wokingiak tehetségnevelő programjának tagjaként viszont már nem először fog F1-es autóba ülni: először a 2021-es fiatal pilóták tesztjén tette meg ezt Abu Dhabiban, azóta pedig már több pénteki szabadedzésen is lehetőséget kapott, legutóbb épp tavaly ugyancsak hazai közönség előtt Mexikóban.

A 2025-ös szabályok értelmében a csapatok immár négyszer – autónként két-két alkalommal – kötelesek lehetőséget adni fiatal újoncoknak az FP1-eken, O’Ward mexikói szerepeltetésével ebből tudnak le majd egyet a McLarennél.

f1-oward-mclaren

Lekerült a védőborítás a Hungaroring célegyeneséről

Újabb helyzetjelentést adott a felújítási munkálatok haladásáról az F1-es Magyar Nagydíjnak szűk három hónap múlva otthont adó Hungaroring. „A célegyenes autóversenyzésre kész (lekerült róla a védőborítás, amely hónapig elcsúfította), a bokszokba szinte már most beköltözhetnének a csapatok, a főlelátó pedig hamarosan megtelhet nézőkkel. Naponta 1200 ember dolgozik a Hungaroringen, ahol lassan célegyenesébe fordul a felkészülés a Magyar Nagydíjra” – írták egy fotós posztban a közösségi oldalakon.

Formula1.5 – Albon tovább szárnyal

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Alexander Albon lett az idei szezon másodosztályának első duplázója, így tovább növelte előnyét a tabella élén: a Bahrein kivételével az összes eddigi nagydíjat az első két hely egyikén záró thai pilóta már 44 pontos előnyt épített ki az ezúttal harmadikként záró Isack Hadjar előtt. Bár a sprinten kiesett, a nagydíjra ismét pole-t szerző Sainz második lett, ezzel felzárkózott a gyenge hétvégét produkáló Bearman mögé a tabellán.

albon-sainz-lego

Lawson ismét pontot szerzett, ezúttal a sprinten, de a nagydíjról történt kiesése azt jelentette, hogy négy hétvége is kevés volt ahhoz, hogy elérje Yuki Tsunoda két hétvége alatt gyűjtött pontmennyiségét – Gabriel Bortoleto pedig továbbra is messze le van szakadva a többiektől.

pf-bliga-6

Hamilton a 2025-ös sprinttabella élén

Azt követően, hogy karrierje első 18 sprintversenyéből a dobogóra is csak négyszer ért oda, Lewis Hamilton idén kettőnél kettőből jár a szombati F1-es futamokon, ami már csak azért is figyelemre méltó, mert a hat 2025-ös nagydíjon az első hatba is csak egyszer tudott odakeveredni. Kínában megnyerte a sprintet, Miamiban harmadik lett, ami azt eredményezi, hogy két verseny után ő áll az idei sprinttabella élén, a Ferrari pedig a második helyet foglalja el a csapatok között.

hamilton-china-sprintpole-2

Feltétlenül ki kell még emelni azt a Yuki Tsunodát, aki mindkét idei sprinten a hatodik helyen ért célba, és így összesítésben is a hatodik legjobb a mezőnyben.

 

 

Kína

Miami

 

1.

Hamilton

8

6

14

2.

Piastri

7

7

14

3.

Russell

5

5

10

4.

Norris

1

8

9

5.

Verstappen

6

 

6

6.

Tsunoda

3

3

6

7.

Leclerc

4

 

4

=

Stroll

 

4

4

9.

Antonelli

2

2

4

10.

Gasly

 

1

1

         

 

 

Kína

Miami

 

1.

McLaren

8

15

23

2.

Ferrari

12

6

18

3.

Mercedes

7

7

14

4.

Red Bull

6

3

9

5.

Aston Martin

 

4

4

6.

Racing Bulls

3

 

3

7.

Alpine

 

1

1

Nem látja értelmét az F1-es költségsapkának az FIA elnöke

Negatív hangvételben nyilatkozott a Formula-1-es költséglimitről Mohammed ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke. A költségplafont 2021-ben vezették be annak érdekében, hogy így próbálják meg összébb rázni a mezőnyt, és egyúttal egy fontos pillére annak, hogy mostanra minden F1-es istálló profitábilissá vált. Ennek ellenére Ben Sulayem szerint a pénzügyi szabályzat csak bosszúságot okoz nekik:

„Nézem a költségsapkát, és csak fejfájást okoz az FIA-nak. Szóval mi is ennek az értelme? Én nem látom az értelmét, tényleg nem” – nyilatkozta Ben Sulayem az AP-nek.

f1-bensulayem

„Őrület volt, igazságtalan” – Magnussen mclarenes korszakáról beszélt

Kevin Magnussen a McLaren csapatánál mutatkozott be a Formula-1-ben 2014-ben, és noha hatalmas tehetségnek ígérkezett, a körülmények a csapatnál megnehezítették a dolgát. Magnussen a Motor Sport Magazine-nak nyilatkozva elmondta, milyen igazságtalanul bántak vele a McLarennél főnökei, különösen Jonathan Neale ügyvezető és Éric Boullier versenyigazgató: a vezetőség elvárta tőle, hogy debütánsként olyan különbséggel győzze le világbajnok csapattársát, Jenson Buttont, mint ahogyan azt elődje, a szintén világbajnok Lewis Hamilton tette az azt megelőző években.

„Elfogadtam, de így utólag visszatekintve, igazságtalan volt. Lewis és Jenson mindketten F1-es világbajnokok voltak, sokkal tapasztaltabbak, mint én. Jonathan és Éric azt mondták nekem, hogy ha nem leszek olyan jó a debütáló szezonomban, mint amilyen Lewis volt a harmadik, negyedik, ötödik F1-es szezonjában, akkor kiraknak.”

„Ez őrület volt, és tiszteletlen Jensonnal szemben. Most már bánom, hogy nem álltam ki magamért. Naiv voltam, de mentségemre szóljon, új fiú voltam az F1-ben.”

„Elkerülhetetlen volt, ez az igazságtalan elvárás velem szemben hatalmas nyomást helyezett rám, és elkezdtem hibázni. Nevetséges volt, hogy ilyen elvárásokat támasztottak egy 21 éves újonccal szemben. Megvolt a tehetségem, a tempóm, de mentális és érzelmi támogatásra volt szükségem, és a McLaren felsővezetése az ellenkezőjét adta nekem” – magyarázta Magnussen.

Hadjar és a Tsunoda elleni láthatatlan csata a pontszerzésért: „Túl sok hibát követtem el”

A vasárnapi Formula-1-es Miami Nagydíj hajrájának egyik érdekes „csatája” Yuki Tsunoda és Isack Hadjar között zajlott. De nem kerék a kerék elleni küzdelemről volt szó, hanem virtuálisról, a Red Bull japánja ugyanis öt másodperces büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért a futamon, a Racing Bulls franciája pedig épp nagyjából ekkora távolságból üldözte őt. A leintéskor aztán végül Tsunoda a büntetésével együtt is Hadjar előtt maradt – mindössze 168 ezredmásodperccel. Az újonc sajnálta is, hogy lecsúszott a pontszerzésről:

„Élőben láttam a különbséget és mindent beleadtam, de nem volt elég” – nyilatkozta Hadjar, akit a RacingNews365.com idéz. „Yuki is hibázgathatott, de ami fontosabb, hogy úgy éreztem, én túl sokat követtem el, és ebbe került a top 10-es eredményem. Könnyű itt-ott eldobni egy tizedet 30 kör alatt, és ezt tettem az utolsó körben. Tudtam, hogy öt másodpercen belül vagyok. Időmérős csatát vívtunk egymással. Túlságosan is akartam, ezért elkövettem néhány hibát.”

f1-hadjar-racingbulls-miami

Marko már nem tart Verstappen távozásától

Hosszú hónapok óta beszédtéma az F1-es paddockban Max Verstappen esetleges átigazolása – annak ellenére, hogy 2028 végéig szerződéssel rendelkezik a Red Bull-lal. Az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko korábban maga is elismerte, hogy benne lehet a pakliban a négyszeres világbajnok váltása, főleg úgy, hogy valóban teljesítményre vonatkozó kilépési záradék a megállapodásukban, amely a nyár körül léphet akár életbe.

Marko ugyanakkor mostanra már másképpen, nyugodtabban látja a helyzetet: „Ez igaz, de ezek már alábbhagytak” – nyilatkozta a Bildnek a korábban általa említett félelmekről. „Max hűséges, és nyilvánosan is elkötelezte magát a Red Bull iránt. Ez passzol ahhoz, ahogyan most látom őt. Teljesen az itteni munkájára koncentrál. Ezért nem gondolom, hogy akár csak fontolóra veszi a váltást. Pont ellenkezőleg. Meggyőződésem, hogy Max 2026-ban is a Red Bullnál fog versenyezni.”

Marko azt is hozzátette, hogy Verstappen maradása nem függ pusztán attól, hogy idén is megvédi-e a címét: „A szezon előtt beszéltünk a 2025-ös várakozásainkról. Mindenki, beleértve Maxot, egyetértett abban, hogy nyilván a címvédés a cél, de nem vállalhatjuk, hogy ez sikerülni is fog. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, de senki sem várhatja tőlünk, hogy mindig nyerjünk. A maximálisan megszerezhető pontmennyiséget kell hazavinnünk.”

f1-marko-verstappen-redbull

Tragédia a Brit Superbike nyitányán: két motoros elhunyt a 11 fős balesetben

Kettős tragédia történt a Brit Superbike Oulton Parkban rendezett évadnyitójának hétfői Supersport-versenyén: a start után az 1-es kanyar kijáratán 11 versenyző volt érintett a láncreakcióként végbemenő tömegbalesetben. A bajnokság szervezőinek közleménye szerint a futamot természetesen azonnal leállították, ám hiába az azonnali orvosi beavatkozás, két motoros életét már nem tudták megmenteni: a 21 éves Owen Jenner a pálya orvosi központjában hunyt el súlyos fejsérülése miatt, a 29 éves Shane Richardson pedig a kórházba szállítás közben halt bele mellkasi sérüléseibe.

Rajtuk kívül a 47 éves Tom Tunstallt is komoly hát- és hasi sérülésekkel vitték kórházba, míg öt motoros könnyebb sérüléseket szenvedett, amelyek nem igényeltek kórházi ellátást, ketten pedig sértetlenül megúszták a tragikus balesetet. A történtek után a BSB-versenyhétvége további részét törölték, és megindult a vizsgálat a baleset körülményeinek teljes feltárására.

bsb-halalos-baleset-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Triplázók a McLarennél: Prost, Senna, Hakkinen, Piastri

Oscar Piastri sorozatban harmadik futamgyőzelmét aratta, ezzel a McLaren történetében mindössze a negyedik versenyző lett, aki triplázni tud Prost, Senna és Hakkinen után. De egyébként sem sokan teljesítettek ilyesmit, az elmúlt 30 évben az ausztrál mindössze a kilencedik, akinek ez sikerült. Nem meglepő módon rajta kívül csak világbajnokok vannak a listában, ábécérendben Alonso, Button, Hakkinen, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Verstappen és Vettel.

piastri-miami-win-2

Összességében egyébként ez a 67. alkalom az F1 történetében, hogy valaki zsinórban háromszor nyer, és csupán egyszer fordult elő, hogy olyan versenyzőnek sikerült ez, aki karrierje során egyszer sem lett világbajnok: Stirling Moss 1957 és 1958 között.

A hétvége további statisztikáival hamarosan jövünk a FormulaPlusz rovatban!

IndyCar: Palou a pole-ból dominálva húzta be harmadik győzelmét

Négyből három: ez Alex Palou győzelmi mérlege az IndyCar 2025-ös idényében a Barber Motorsports Parkban rendezett vasárnapi futamot követően. A Chip Ganassi címvédője ezúttal már az időmérőt is megnyerte, s a pole-ból startolva csak a bokszkiállások idejére engedte ki a kezéből a vezetést.

A spanyol ezzel tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán: immáron 60 ponttal vezet a mögötte 16 másodperces lemaradással befutó Christian Lundgaard előtt. A dobogót Scott McLaughlin tette teljessé a szezonja legjobb hétvégéjét produkáló Rinus VeeKay, valamint Will Power előtt, miközben a legutóbbi, Long Beach-i futamot megnyerő Kyle Kirkwood ezúttal 11. lett, s ezzel visszacsúszott a pontverseny harmadik helyére.

A futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi  
2. Christian Lundgaard Arrow McLaren 16.0035
3. Scott McLaughlin Team Penske 23.4453
4. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 23.7783
5. Will Power Team Penske 32.7718
6. Patricio O'Ward Arrow McLaren 33.2559
7. Colton Herta Andretti 34.0216
8. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 45.7556
9. Nolan Siegel Arrow McLaren 46.2254
10. Josef Newgarden Team Penske 48.0484
11. Kyle Kirkwood Andretti 57.9913
12. Scott Dixon Chip Ganassi 58.6974
13. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 59.3510
14. Graham Rahal RLL Racing 1'08.2589
15. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 1'09.2260
16. David Malukas A. J. Foyt Enterprises 1'10.1133
17. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 1 kör /9.9188
18. Santino Ferrucci A. J. Foyt Enterprises 1 kör /12.7074
19. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 1 kör /14.7322
20. Marcus Ericsson Andretti 1 kör /21.8551
21. Kyffin Simpson Chip Ganassi 1 kör /22.1019
22. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /22.8973
23. Callum Ilott Prema 1 kör /25.4119
24. Devlin Defrancesco RLL Racing 1 kör /25.9266
25. Robert Shwartzman Prema 1 kör /31.8825
26. Louis Foster RLL Racing 2 kör /20.3070
27. Jacob Abel Dale Coyne Racing 2 kör /1'06.0720

indycar-palou-barber

Russell „orvosi okokból” kihagyta a Miami Nagydíj utáni F1-es sajtótájékoztatót

Nem vett részt a dobogósoknak rendezett szokásos FIA-sajtótájékoztatón George Russell a Formula-1-es Miami Nagydíj után. A brit pilóta a harmadik helyen futott be a vasárnapi versenyen, a számára remek időzítéssel érkező virtuális biztonsági autós fázisnak is köszönhetően. Russell a pályán a leintés után még adott interjút, a dobogón is ünnepelt, ám a későbbi sajtóeseményen már nem vett részt. A Mercedes annyit közölt ennek kapcsán, hogy a versenyző „orvosi okokból” hagyta ki a sajtótájékoztatót.

Maga a pilóta az F1 TV-nek nyilatkozva elárulta, mi volt a gond: „Az utolsó 15 körben borzalmas gyomorgörcsöt kaptam, és most nagyon szenvedek. Nem tudok egyenesen állni, fáj a gyomrom. Meg kell értenem, mi történt. Kicsit többet reggeliztem a szokásosnál, szóval ez lehet az oka.”

Russell ugyanakkor jelen volt a stewardok meghallgatásán, amelyen a Red Bull óvását tárgyalták, s amelyen végül neki és a Mercedesnek adtak igazat a felügyelők, így megtarthatta a pódiumot – a részletekről itt írtunk.

f1-russell-miami-mercedes-podium-1

Elhunyt Jochen Mass, egykori F1-es futamgyőztes és Le Mans-győztes pilóta

Vasárnap 78 éves korában elhunyt Jochen Mass, aki 105 nagydíjon állt rajthoz a Formula–1-ben, és egy futamot nyert, a világbajnokságban pedig háromszor végzett az első tíz között. A német versenyző karrierje legnagyobb sikerét 1989-ben érte el, amikor a Sauber Mercedes csapatával megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Formula–1 nevében Stefano Domenicali így búcsúzott tőle:

„Mély szomorúsággal értesültem róla, hogy barátom, Jochen Mass elhunyt. Rendkívüli életet élt, mindig a sportágunk középpontjában, és csodálatos ember volt, aki élvezte az életet és szerette a Formula–1-et. Mindazok, akik ismerték és csodálták őt, szeretettel fognak rá emlékezni. Gondolataink és imáink most a családjával és barátaival vannak ebben a rendkívül szomorú időszakban.”

Legyen neki könnyű a föld.

mass

Fotó: F1 Media

Ítéletidő van Miamiban, borul a napi program

A szombati naphoz hasonlóan az időjárás ma is beleszól az F1-es Miami Nagydíj programjába: a szakadó eső miatt a száguldó cirkuszt betétprogramként elkísérő F1 Academy versenyét nem tudták elkezdeni a terv szerint, sem a látási, sem a pályaviszonyok nem voltak alkalmasak erre, így néhány safety car mögött megtett kör után megszakították a céltalan körözgetést.

Nem sokkal később jelezték, hogy mivel elállni látszik az eső, hamarosan megkezdik a futamot, de percekkel a tervezett újrarajt előtt egy váratlan közlés érkezett a versenyirányítástól, miszerint nem fogják megkezdeni a futamot.

Az előrejelzések alapján a következő órákban is minden esély megvan a hasonló viharok érkezésére, így arra senki ne vegyen mérget, hogy éjfél előtt ágyba kerülhet, ha szeretné végignézni a Miami Nagydíjat. A rend kedvéért jegyezzük meg: a nap magyar idő szerint pár perccel hajnali kettő óra előtt megy le, azaz van némi mozgástere a versenyirányításnak, ha halasztani kell a rajtot.

tv-f1academy

Monacói FE: Rowland elhúzott, Buemi közel hat év után nyert újra

A hétvégén Monacóban versenyzett a Formula-E mezőnye, méghozzá ezúttal két versenyt is rendeztek a hercegség legendás utcáin. A szombati versenyen a bajnokságot is vezető Oliver Rowland taktikázott a legjobban, így a Nissan pilótája idei harmadik győzelmét aratta, míg mögötte két korábbi világbajnok, Nyck de Vries és Jake Dennis futott be a dobogós helyeken.

A vasárnapi viadalra vizes pályán került sor, ahol Rowland akár duplázhatott is volna, de végül Sebastien Buemi diadalmaskodott: az Envision Jaguar versenyzője a 2019-es New York-i évadzáró óta először, azaz csaknem hat év után nyert ismét futamot a Formula-E-ben, 14. sikerével ráadásul ismét egyedüli rekorder az elektromos szériában. Rowland lett a második, Nick Cassidy a harmadik, előbbi pedig ezzel tetemes, 48 pontos előnybe került a vb-összetettben a szombaton kieső, vasárnap negyedik Antonio Felix da Costával szemben, aki egyetlen ponttal előzi porschés csapattársát, a Monacóban hatodik és hetedik helyezéseket gyűjtő Pascal Wehrleint.

fe-buemi-monaco

A szombati futam végeredménye:

1. Oliver Rowland Nissan  
2. Nyck de Vries Mahindra 2.116
3. Jake Dennis Andretti 7.523
4. Edoardo Mortara Mahindra 11.375
5. Nico Mueller Andretti 11.531
6. Pascal Wehrlein Porsche 11.887
7. Dan Ticktum Cupra Kiro 12.731
8. Robin Frijns Envision 14.848
9. Stoffel Vandoorne Maserati 16.306
10. Max Günther DS Penske 16.340
11. Sam Bird McLaren 16.683
12. Jean-Éric Vergne DS Penske 17.579
13. Lucas di Grassi Lola 18.105
14. Norman Nato Nissan 18.129
15. Taylor Barnard McLaren 20.913
16. Jake Hughes Maserati 26.274
17. David Beckmann Cupra Kiro 53.761
18. Nick Cassidy Jaguar 57.435
19. Sébastien Buemi Envision 1'06.542
20. Mitch Evans Jaguar 1'07.087
21. Zane Maloney Lola 1'14.218
  Antonio Felix da Costa Porsche Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Sébastien Buemi Envision  
2. Oliver Rowland Nissan 4.169
3. Nick Cassidy Jaguar 6.342
4. Antonio Felix da Costa Porsche 6.561
5. Nyck de Vries Mahindra 10.978
6. Jean-Éric Vergne DS Penske 16.537
7. Pascal Wehrlein Porsche 16.764
8. Max Günther DS Penske 17.545
9. Jake Dennis Andretti 17.882
10. Stoffel Vandoorne Maserati 18.780
11. Robin Frijns Envision 20.337
12. Edoardo Mortara Mahindra 21.811
13. Norman Nato Nissan 23.592
14. Zane Maloney Lola 26.190
15. Dan Ticktum Cupra Kiro 37.787
16. Taylor Barnard McLaren 49.001
17. Jake Hughes Maserati 50.783
18. Mitch Evans Jaguar 1'13.103
19. David Beckmann Cupra Kiro 1'23.354
20. Sam Bird McLaren 1'39.021
  Nico Mueller Andretti Kiesett
  Lucas di Grassi Lola Kiesett

Jön a vihar Miamiba: mi lesz az esti nagydíjjal?

Továbbra is azt jósolja az időjárás-előrejelzés, hogy vihar szakíthatja félbe, vagy késleltetheti az F1-es Miami Nagydíjat. A hét során már írtunk erről, de a mai előrejelzés is ugyanazt mutatja: éppen a tervezett rajt időpontja előtt éri el a térséget egy jelentős vihar dél felől, az eső valószínűsége 99% jelenleg.

Két órával később távozhat a pálya környékéről a vihar a mostani előrejelzés szerint.

f1_16

Verseny közben kapott szívrohamot, életét vesztette egy olasz ralipilóta

Tragédia történt az olaszországi Rally della Valle d’Aostán: verseny közben elhunyt az 54 esztendős Massimiliano Ponzetti. 

A halálesetet azonban nem baleset okozta: a Renault Clio sofőrje két gyorsasági szakasz között, az összekötő etap útvonalon haladt a közúti forgalomban, amikor rosszul lett, és nekiütközött egy korlátnak. A rendőrség és a mentők perceken belül megérkeztek, de már nem tudtak mit tenni, az első jelentések szerint Ponzetti szívrohamot kapott, és életét veszítette.

A versenyt természetesen megszakították. Az aostai rendőrség nyomozást indít a haláleset körülményeivel kapcsolatban.

rali-olaszország-haláleset

forrás és fotó: laprimaalinea.it

 

„Nem értek egyet a büntetéssel” – Lawson

Liam Lawson öt másodperces időbüntetésben részesült a sprintfutamot követően Fernando Alonsóval történt ütközése miatt, ráadásul egy büntetőpont is felkerült a neve mellé – az új-zélandi versenyző nem ért egyet a szankcióval.

„Büntetés nélkül pontszerző helyen végeztem volna, de ez ellen most már semmit sem tehetek” – mondta Lawson.

„Nem igazán, de ez nem az én döntésem” – válaszolta arra a kérdésre, hogy egyetért-e a rá kiszabott öt másodperces időbüntetéssel.

Ami a kvalifikációt illeti, Lawson autójával akkumulátorproblémák adódtak, ami további frusztrációt okozott a 23 éves versenyzőnek.

„Az egész edzés alatt csökkent az autó ereje. Próbáltunk küzdeni és megjavítani a dolgot.  Nem tudom, hogy mi a probléma, de ez elég frusztráló. Ami az autó egyensúlyát illeti, jó lépést tettünk előre, szóval ez a probléma most sokba került nekünk. A sprintversenyünk erős volt, szóval a vasárnapi futamon újra próbálkozunk majd.”

Perez bejelentése helyett egy videót kaptak a rajongók a Cadillac bemutatóeseményén

A 2026-os debütálásra készülő Cadillac a szezon első amerikai helyszínén, Miamiban szombat este „exkluzív indítóeseményt” tartott: a város elit sushiéttermében, zárt ajtók mögött fogadták a meghívott vendégeket.

Bár Dan Towriss, a TWG Motorsports (az Andrettit felvásárló vállalkozás) vezetője kijelentette, versenyzői bejelentés nem várható egyelőre, számos Sergio Perez-rajongó jelent meg az étterem előtt, „Checót válasszátok” kiáltást skandálva.

A rajongóknak csalódniuk kellett, bejelentés helyett a Cadillac csupán egy videót tett közzé. A képkockákon F1-es autónak csak a sziluettje látszik, viszont felbukkan benne egy overall kék-fehér motívummal – talán ez utalás, hogy a projekt ezeket a színeket fogja használni 2026-tól.