DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. november 20. csütörtök

Russell-lel és Doohannel zárult a Pirelli jerezi tesztje

A szerdai nap után csütörtökön is folytatódott a Pirelli tesztje Jerezben, ahol különböző konstrukciókat és keverékeket próbálgatott a gumigyártó a 2026-os slick abroncsok közül (amelyek továbbra is 18 colosak lesznek, viszont keskenyebbek a jelenleginél). A második napon is az Alpine volt az egyik csapat, amely segítette a Pirelli munkáját, viszont immár Pierre Gasly helyett Jack Doohan ült a szokatlan fekete-rózsaszín festést kapó, a 2026-os szabályokhoz igazított A523-asba, míg hozzájuk ezúttal a McLaren helyett a Mercedes csatlakozott, amely első gumitesztes napján vett részt idén. A Mercedes nem 2023-as, hanem a 2024-es versenygépét módosította öszvérautóvá – viszont érdekes, hogy a Pirelli ezúttal erről és az azt vezető George Russellről nem osztott meg fotókat szokásos nap végi közleményében, csak Doohanről.

Mindenesetre azt megtudhattuk, hogy Doohan 113, Russell pedig 137 kört teljesített, ezek közül a leggyorsabb az ausztráltól 1:17,255-ös, a brittől pedig 1:17,976-os volt – aminek persze sok jelentősége nincs, hiszen a Pirelli által diktált programot teljesítették mindketten. A gumigyártó részéről Mario Isola motorsportfőnök elmondta: a kedvező időjárás révén annak ellenére is hasznos tudással gyarapodtak, hogy Jerez nem része az F1-es naptárban. Legközelebb pedig március 2-án és 3-án, azaz a hivatalos kollektív teszt utáni napokban teljesít gumitesztet a Pirelli Bahreinben, ahol ismét az Alpine, valamint újonnan csatlakozva a Williams lesz majd a segítségükre.

f1-doohan-pirelli-teszt-jerez

Steiner: „Ha Piastri nem nyer, akár távozhat is a McLarentől”

Guenther Steiner, a korábbi F1-es csapatfőnök szerint Oscar Piastri előtt nyitva áll az ajtó más topcsapatoknál, ha nem sikerül megnyernie az idei világbajnokságot.

 

Piastri három futammal a szezon vége előtt 24 ponttal van lemaradva a bajnoki pontversenyben Lando Norris mögött, az elmúlt hetekben ráadásul látványosan megtorpant, és saját bevallása szerint is más vezetési stílusra kényszerült, mint a szezon nagy részében.

Steiner szerint, ha az ausztrál nem fordítja meg a küzdelmet, komolyan el kell gondolkodnia a váltáson: „Ha nem nyeri meg a bajnokságot, szerintem komoly esély mutatkozik arra, hogy bármely másik jó csapat autójába beüljön. Néha jót tesz a változás: fiatal, és tud alkalmazkodni. Ha nem tudja megfordítani a bajnoki állást, akkor a váltás lehet a legjobb út számára. Mindezek ellenére szerintem képes lehet megcsinálni, sokra tartom őt.”

MotoGP: Acostáé a szezon utolsó pénteki edzésnapja Valenciában

Pedro Acosta zárta az élen a pénteket a MotoGP idényzáró Valenciai Nagydíján: a KTM spanyolja 1:29,240-es időt produkált a délutáni egyórás gyakorlás hajrájában. Őt az apriliás Marco Bezzecchi követte a sorban, megelőzve a VR46-os Franco Morbidellit és a vb-ezüstérmes Alex Marquezt. Kiemelendő Ai Ogura ötödik és Jack Miller hatodik helyezése is, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Fabio di Giannantonio, Fermin Aldeguer, Joan Mir és a menet közben műszaki gondokkal is küzdő Fabio Quartararo fért még be.

Kiszorult viszont a tízből a két gyári Ducati: Francesco Bagnaia a 14. lett, míg az ismét a sérült Marc Marquezt helyettesítő Nicolo Bulega a sor végén zárt. A visszatérő Jorge Martin sem sokkal előzte utóbbit a 22. pozícióban, miközben a két szabadkártyás közül a hondás Aleix Espargaro 13. helye egészen biztató, míg az újfent a V4-es Yamahát próbálgató és azt egyszer el is dobó Augusto Fernandez 20. lett, igaz az ő lemaradása is alig egy másodperc volt az éllovassal szemben.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Pedro Acosta KTM 1'29.240  
2. Marco Bezzecchi Aprilia 1'29.293 0.053
3. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'29.425 0.185
4. Álex Márquez Gresini Ducati 1'29.473 0.233
5. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'29.555 0.315
6. Jack Miller Pramac Yamaha 1'29.556 0.316
7. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'29.593 0.353
8. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'29.597 0.357
9. Joan Mir Honda 1'29.634 0.394
10. Fabio Quartararo Yamaha 1'29.673 0.433
11. Brad Binder KTM 1'29.729 0.489
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'29.806 0.566
13. Aleix Espargaró Honda 1'29.832 0.592
14. Francesco Bagnaia Ducati 1'29.833 0.593
15. Johann Zarco LCR Honda 1'29.891 0.651
16. Luca Marini Honda 1'29.896 0.656
17. Alex Rins Yamaha 1'29.999 0.759
18. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'30.147 0.907
19. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'30.237 0.997
20. Augusto Fernández Yamaha 1'30.267 1.027
21. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'30.304 1.064
22. Jorge Martín Aprilia 1'30.404 1.164
23. Somkiat Chantra LCR Honda 1'30.529 1.289
24. Nicolò Bulega Ducati 1'30.552 1.312

acosta-motogp-valencia-day1

Wheatley Verstappent akarja az F1-es Audiba

Nem köntörfalazott Jonathan Wheatley: a leendő Audi F1-es csapatvezetője szeretné Max Verstappent leigazolni magukhoz. Wheatley közeli kapcsolatot ápol a Red Bull négyszeres világbajnokával abból az időből, amikor sportigazgatóként dolgozott az energiaitalosoknál. Ám a jelenleg még Stake néven futó Sauber főnöke tudja: ez még önmagában kevés ahhoz, hogy át tudja csábítani a jövőre átalakuló istállóhoz a hollandot.

„Igen, azt akarom, hogy Max Verstappen vezesse az autónkat. Milyen csapatfőnök lennék, ha nem akarnám ezt?” – nyilatkozta Wheatley a De Telegraafnak az Audi festéskoncepció-bemutatója után. „Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy Maxszal régóta barátok vagyunk, ahogy az apjával, Josszal és a menedszerével, Raymonddal is. És egy ilyen barátság akkor alakul ki, ha mindig őszinték vagytok egymással és sosem áruljátok el a kiépített bizalmat. De nem hiszem, hogy ez jelenleg elegendő ahhoz, hogy közvetlenül kapcsolatba hozzuk Verstappent az Audi Formula-1-es ülésével.”

verstappen-1-f1

Már a hivatalos teszt előtt pályára viszi F1-es autóját a Cadillac

Graeme Lowdon, a jövőre tizenegyedik csapatként beszálló Cadillac Formula-1-es csapatfőnöke elárulta: még a január végi barcelonai közös gyakorlás előtt pályára viszik a 2026-os autójukat. A háttérben már hosszú hónapok óta zajlanak az előkészületek az amerikai formációnál, több versenyhétvégén párhuzamosan leszimuláltak a valós eseményekkel, a minap pedig egy feketére festett Ferrari segítségével a pályán is megkezdték a munkát. Egy újabb fontos mérföldkő azonban az autójukba beszerelt motor beindítása, majd pedig a 2026-os F1-es versenygép pályára vitele lesz – ennek időtervéről nyilatkozott Lowdon még a Sao Pauló-i Nagydíjon:

„Minden az ütemterv szerint halad. Ami azt illeti, kevesebb mint 50 napon belül beindítjuk a motort, az autót pedig jövő januárban fogjuk először pályára vinni. Utána megyünk tesztelni január végén Barcelonába” – fogalmazott a csapatvezető. Azaz még karácsony előtt várható, hogy felbőg a Ferrari-motorjuk, és az első teszt előtt pályára fognak hajtani jövő januárban. Ezt alighanem egy filmforgatási nap keretében fogják megtenni, ahol maximum 200 kilométert tehetnek meg, de arra mindenképp jó egy ilyen alkalom, hogy a legelső és legkomolyabb gyerekbetegségeket kiszűrjék.

Lowdon amúgy elmondta: az idő a projekt fő ellensége, hiszen tudják, hogy március elején szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, az a határidő nem fog változni, emellett plusz nehézségként említette, hogy mivel új szabályrendszerről van szó, nincs referencia sem arról, ki vagy kik lesznek majd a leggyorsabbak, akikhez viszonyítaniuk kell magukat.

cadillac-f1-1

Tsunoda észre sem vette, hogy meglökte Strollt

Yuki Tsunoda saját bevallása szerint nem is észlelte, hogy hozzáért Lance Stroll autójához a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíj elején. A biztonsági autós fázist követő újraindítás utáni kanyarokban a japán jóval nagyobb tempóval érkezett meg a kanyarba, mint az előtte haladó Franco Colapinto, az Alpine-t el is kellett kerülnie, így viszont hátulról épp megkoccolta az Aston Martint, amely megforgott ettől.

„Hogy őszinte legyek, észre sem vettem a kontaktot. Nem tudom… vissza kell néznem, hogy mi történt” – fogalmazott a leintés után Tsunoda. A Red Bull pilótáját a felügyelők megbüntették, azt viszont rosszul töltötte le a bokszban, amiért újabb büntetést kapott, így Tsunoda végül a pontszerzéstől is nagyon messze volt Interlagosban.

„Kár a koccanásért, de szerintem a tempó rendben volt, főleg az utolsó etapban. Teljesen pozíción kívül voltam, szóval… Kár a büntetésekért és az extra bokszkiállásért, amire nem volt ráhatásért. Kár ezért, mert valami jól működött, ugyanakkor más meg nem. Ezen a hétvégén számomra semmi sem működött.”

tsunoda-stroll-brazil-f1

Betörtek az Alpine F1-es gyárába – de nem vittek el semmit

Furcsa eset történt a napokban az Alpine franciaországi, Viry-Chatillonban található gyárában: a rendőrségi jelentősek szerint hétfő este 10 óra körül két tolvaj tört be az F1-es istálló központjába. A Le Parisien lap szerint betörték a bejárati előcsarnok ablakát, majd onnan az emeleten található vezetői irodákba mentek: több ajtót is feltörtek, a nyomozati anyag szerint úgy tűnik, ismerhették a járást a tolvajok. Ami az ügyet érdekessé teszi, hogy a rendőrség szerint nem történt anyagi kár, üres kézzel távoztak a betörők.

A nyomozás még zajlik, egyelőre senkit nem tartóztattak még le. Az Alpine részéről egyelőre ennyi kommunikáció történt az idézett lap számára: „Semmit sem loptak el, minden rendben van, egyetlen alkalmazott sem volt jelen” – írták.

alpine-f1-1

Cadillac: TikToktól érkezik az F1-es marketingigazgató

A 2026-ban bemutatkozó Cadillac F1-es csapata újabb kulcsembert szerződtetett: bejelentették Ahmed Iqbal, a TikTok korábbi autóipari stratégiavezetőjének megszerzését, aki marketingigazgatóként csatlakozik az amerikai márkához.

Iqbal feladata lesz a Cadillac F1 márkaidentitásának és kommunikációs stratégiájának kialakítása, valamint a rajongói elköteleződés és a nemzetközi partnerségek irányítása. A vállalat célja, hogy a sportágba belépve egy modern, digitálisan aktív és erősen amerikai karakterű F1-csapatot építsen fel.

„A Cadillac F1-hez való csatlakozás generációs lehetőség, hogy új fejezetet írjunk az amerikai motorsport történetében. Olyan márkát akarunk létrehozni, amely a pályán és azon kívül is inspiráló” – nyilatkozta Iqbal.

A szakember a TikToknál töltött időszakot megelőzően a Twitter (X) autóipari részlegét vezette, pályafutását pedig a JP Morgan pénzügyi vállalatnál kezdte, de az Audi USA-nál is megfordult.

„Stroll folyamatosan kiüt másokat” – Colapinto

Mögöttük haladva a páholyból nézte végig Franco Colapinto a Gabriel Bortoleto és Lance Stroll közötti első körös összeérést a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, amelynek köszönhetően az első hazai futamán szereplő a falban kötött ki. Bortoleto külső íven haladt Stroll mellett az egyik kanyarban, amikor finoman összeért a két autó, ez vezetett a Stake-pilóta kieséséhez. Colapinto a történtek után alaposan beleszállt a kanadaiba:

„Stroll folyamatosan kiüt másokat, egyszerűen csak nem néz a tükörbe, nem hagy helyet a pályán, és ő rakta Gabit a falba. Ezt csinálja minden alkalommal” – fogalmazott a MotorsportWeek által idézett pilóta. Maga az érintett Bortoleto azonban sokkal elnézőbb volt az Aston Martin versenyzőjével szemben:

„Fej fej mellett voltunk a 9-es kanyarból kijövet. Nem mutogatok ujjal senkire. Első kör volt, kívül voltam. Kicsit jobban nyitott a kormányon, mint amennyi hely még volt ott. Hozzáért az első gumimhoz, és a falban kötöttem ki. Szerintem ez versenybaleset. Természetesen ha kicsivel több helyet hagy, bevettem volna a kanyart, és talán meg is előzöm, mert rosszabb abroncsokon volt, hiszen én lágy gumin rajtoltam. De ismétlem, ez egy versenybaleset, biztosan nem direkt csinálta. Akárhányszor csatázom vele, mindig fair velem. Szóval ilyen a versenyzés.”

Luke Browning újra F1-es autóba ül Abu Dhabiban

A Williams hivatalosan megerősítette, hogy junior versenyzője, Luke Browning részt vesz az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén decemberben. A brit pilóta számára ez lesz a harmadik FP1-es szereplés az idei szezonban, miután korábban Bahreinben és Mexikóvárosban is lehetőséget kapott a csapattól.


Fotó: Williams

Browning jelenleg a Formula–2-es bajnokságban versenyez teljes idényben, ahol két fordulóval a vége előtt az összetett harmadik helyén áll. A fiatal tehetség az abu dhabi hétvégén ismét kettős feladatot lát majd el: az F2-es finálé mellett vezeti majd a Williams F1-es autóját is a Yas Marina pályán, ahogy azt tavaly is tette.

 

A versenyző a szezon zárását követően részt vesz a fiatal pilóták tesztjén is. „Felejthetetlen hétvége lesz Abu Dhabiban a Formula–2-es címért harcolni és újra visszaülni az FW47-be – ez egy kihívás, amit nagyon várok” – mondta Browning. „A fiatal pilóták tesztje újabb lehetőséget ad, hogy segítsem a csapatot a 2026-os felkészülésben. Köszönöm a bizalmat a Williams Akadémiának és az egész csapatnak.”

Sajtó: Wolff eladja a Mercedes-részvényeinek egy részét?

Sajtóhírek szerint Toto Wolff előrehaladott tárgyalásokat folytat arról, hogy eladja a hozzá tartozó Mercedes-részvények egy részét. Az értesülésről saját információk alapján a Sportico számolt be először: úgy tudják, az F1-es csapat vezetője nagyjából 5 százaléknyi, de mindenképp egy számjegyű részesedést adna el a jelenleg a nevén lévő 33 százalékból. A riport hozzáteszi, hogy Wolff rekordáron válhat meg a részvényektől, az idézett lap szerint ugyanis a Mercedes Formula-1-es gárdájának érte 6 milliárd dollár körül mozoghat (ami felülmúlná a nemrég szintén részvényeket eladó McLaren 4,7 milliárdos értékét).

A Mercedes egy szóvivője a Sportico megkeresésére így reagált: „Nem fogjuk ezt kommentálni. A csapat vezetése változatlan marad, és mindhárom partner teljes mértékben elkötelezett a Mercedes-Benz Formula-1-es sikerei érdekében” – fogalmazott. Az említett három partner maga a Mercedes, az INEOS és maga Wolff, ők jelenleg egyaránt 33-33 százalékos részesedéssel rendelkeznek.

wolff-f1-mercedes

Január közepén mutatja be új festését a Red Bull és a Racing Bulls

A Red Bull és a Ford megerősítette a 2026-os szezonra vonatkozó autóbemutatási terveit, amelyek egy új korszakot jelentenek a sport számára.

A Milton Keynes-i csapat január 15-én egy amerikai rendezvényen mutatja be az új szezonra készült festését, akárcsak testvércsapata, a Racing Bulls.

A festést a Michigan állambeli Detroitban, az új motorpartner, a Ford székhelyén mutatják be, még a január végi barcelonai zártkörű teszt előtt. 

f1-redbull-brazil

Szavazás: Jogos volt Piastri brazíliai büntetése?

Oscar Piastri tíz másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott, amiért a verseny eleji újraindításnál belül próbált elmenni Kimi Antonelli mellett a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, de elfékezte magát, így nekicsúszott a Mercedesnek, amely ettől nekiforgott a külső íven haladó Charles Leclerc-nek (akinek fel is kellett adnia a verseny).

A stewardok teljes mértékben az ausztrált látták felelősnek, de Piastri, a McLaren-főnök Andrea Stella, sőt még Leclerc is azon az állásponton volt, hogy Antonelli is hibás volt. Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére is: szerintetek jó ítélet született? Szavazzatok az alábbi modul segítségével:

Így pontoztuk a MotoGP-sek portimaói teljesítményét

Bár a Formula Motocast majd csak a szezonzáró Valenciai Nagydíj után jelentkezik adással, az idén bevezetett versenyzői pontozás az Ausztrál GP kapcsán sem maradhat el. A műsor két állandó stábtagja, Balogh Tamás és Ferenci Péter ezúttal is 1-től 10-ig terjedő skálán értékelte a motorosok teljesítményét, a két pont átlagából pedig kijött a végső pontérték.

A mezőnyből a sprint és a verseny három dobogósa, Marco Bezzecchi, Alex Marquez és Pedro Acosta emelkedett ki, ám mivel egyikük sem futott tökéletes hétvégét, mindhármukat 9 ponttal jutalmaztuk. Kiemelendő még a Yamahával a márkatársai fölé növő Fabio Quartararo és a Tech3 KTM-nél Maverick Vinalest top 10-es helyezésekkel pótló Pol Espargaro, de abszolút megállta a helyét a Marc Marquez motorján debütáló Nicolo Bulega is – miközben átmeneti gyári ducatis csapattársa, Francesco Bagnaia ismét bukott, de ezúttal legalább elfogadható tempó produkálása után.

Ducati Team   Aprilia Racing  
Francesco Bagnaia 4,5 Marco Bezzecchi 9
Nicolo Bulega 6,5 Lorenzo Savadori 2,5
       
Gresini Ducati   Trackhouse Aprilia  
Alex Marquez 9 Ai Ogura 7
Fermin Aldeguer 6,5    
    Monster Yamaha  
VR46 Ducati   Fabio Quartararo 8,5
Fabio di Giannantonio 6 Alex Rins 4
Franco Morbidelli 3,5    
    Pramac Yamaha  
KTM Factory   Jack Miller 4,5
Pedro Acosta 9 Miguel Oliveira 4
Brad Binder 6,5    
    Honda HRC  
Tech3 KTM   Joan Mir 5,5
Enea Bastianini 4,5 Luca Marini 5
Pol Espargaro 7    
    LCR Honda  
    Johann Zarco 7
    Somkiat Chantra 3,5

portimao-motogp-start

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leclerc: Ez nagyon frusztráló, nehéz lenyelni...

Lewis Hamilton mellett Charles Leclerc is nagyon frusztráltan értékelt a kettős Ferrari-kieséssel záruló interlagosi hétvégét követően – a monacói pilóta szerint ha másodikak akarnak lenni a konstruktőrök között, akkor tökéletes teljesítményre lesz már szükségük a hátralévő három hétvégén.

A Scuderia visszacsúszott a negyedik pozícióba, a Red Bull mögé, a második Mercedeshez képest pedig 36 pontra nőtt a hátránya, amely persze még behozható, de hasonló betlik már biztosan nem férnek bele.

„Ez az egész nagyon frusztráló a bajnoki harc miatt. Csak mi nem tudjuk befejezni a futamot, így nagyon nehéz lesz már megszerezni azt a második helyet a csapatok között. Nagyon frusztrált vagyok ezzel, nehéz lenyelni. A következő három hétvégét abszolút tökéletesen kell végrehajtanunk, ha másodikak akarunk lenni” – értékelt Leclerc.

f1-ferrari-leclerc-interlagos

fotó: Scuderia Ferrari HP

„Ha lenne hozzá tehetségem!” – Verstappen számára a MotoGP volt a B terv

Max Verstappenről eddig is tudni lehetett, hogy kedveli a MotoGP-t és a motorversenyzést, most azonban azt is elárulta, hogy gyerekként a két kerék iránt is érdeklődött. A Pelas Pistas podcast vendégeként nem hezitált az F1-es világbajnok, amikor arról kérdezték, melyik versenysorozatot kedveli a legjobban: „A MotoGP-t. Ha választhatnék valamit, ha nem tudnék négy keréken, autókkal versenyezni, akkor a MotoGP-t mondanám. Ha lenne hozzá tehetségem!” – tette hozzá nevetve.

Gyerekként ugyanis a motorozásba is belekóstolt a holland: „Versenyeztem minimotorokkal valamikor 8-12 éves koromban. Nagyon élveztem, de hamar ráeszméltem, hogy a négy kerékhez több tehetséggel rendelkezem, de igazán szerettem. De így is szeretem nézni a MotoGP-t. Őrültek, de jó értelemben őrültek” – fogalmazott Verstappen, aki megerősítette, hogy a motorversenyzés lett volna a B terve: „Ez lett volna, ha nem lettem volna sikeres négy keréken. Mármint… valamit csak csinálnod kell!”

Verstappen azt is elmondta, hogy szívesen kipróbálna egy MotoGP-motort, bár hozzátette, hogy elsőként több értelme lenne egy Moto2-es vagy Moto3-as géppel kezdenie. „Szívesen megcsinálnám, de megértem a csapatom aggályait. Egyelőre megelégszem azzal, hogy nézőként élvezem.”

verstappen1

Hamilton és Tsunoda is büntetőpontokat kapott az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj után

Nem csak Oscar Piastrit szankcionálták a verseny közben és részben utána a felügyelők vasárnap Interlagosban: Lewis Hamilton és Yuki Tsunoda is kapott büntetőpontokat a licenszére (az ausztrál bajnokesélyes kettővel „gazdagodott”, az ő szankciójáról itt írtunk bővebben).

Hamilton Franco Colapintónak ment neki hátulról az első kör végén. A felügyelők teljes mértékben a hétszeres világbajnokot látták hibásnak, ám enyhítő körülményként vették figyelembe, hogy kis tempókülönbségnél történt az ütközés, Colapintóra nézve nem volt közvetlen hatása, és a kontakt is kis mértékű volt, ezért kapta a brit a szokásos 10 másodperc helyett az 5 másodperces időbüntetést, valamint az egy büntetőpontot – ez utóbbival a Ferrari pilótája háromnál jár az elmúlt 12 hónapban.

Tsunoda esetében már nem voltak elnézőbbek a stewardok, hiszen „sokkal nagyobb sebességgel” érkezett meg a kanyarba, mint az előtte lévők, és megpöckölte Lance Stroll autóját, aki ettől megforgott. A Red Bull-os ezért tíz másodperces időbüntetést kapott – majd mivel azt nem megfelelően töltötte le, mert a szerelők hamarabb hozzáértek az autójához a bokszban, egy újabbat is –, illetve két büntetőpontot, amiből így már öttel rendelkezik összesen.

ham-col-crash

Bokszutcából rajtolhat Verstappen?

Max Verstappen és a Red Bull számára katasztrofálisan alakult a Sao Pauló-i Nagydíj időmérő edzése – a holland versenyző csapattársával együtt már a Q1-ben búcsúzott, ami az energiaitalos gárda első dupla Q1-es kiesése volt 2006 óta.

A Red Bullnál drasztikusan hozzányúltak a beállításokhoz az az időmérő előtt Max Verstappennél, de ez épp visszafelé sült el: kockázatot vállaltak, nem jött be.

Helmut Marko a kvalifikáció után az ORF-nek megerősítette, hogy a csapat fontolóra veszi annak a lehetőséget, hogy további módosítások miatt megszegjék a parc fermé szabályokat: „Most meg kell néznünk, mit fogunk tenni ebben a helyzetben. Az is benne van, hogy további drasztikus változtatásokat eszközölünk. Ez azt jelentené, hogy a bokszutcából kell rajtolnunk, de le kell ülni nyugodtan, és eldönteni, mi a legjobb megoldás.”

Verstappen: Miért dobna el Palou mindent az F1-ért?

Max Verstappen elismerően beszélt az IndyCar jelenleg megkérdőjelezhetetlenül legnagyobb sztárjáról, Alex Palouról, akit szerinte „teljesen érthetően” nem csábít el a tengerentúlról a Formula–1. A négyszeres világbajnok egy podcastben idézte fel, hogy régóta ismeri a spanyol pilótát: „Gokartban csapattársak voltunk a CRG-nél, és a szimulátoros Redline-csapatban is. Néhányszor együtt is versenyeztünk. Nagyon jó srác, barátságos, és amit az IndyCarban elért, az tényleg lenyűgöző, és az is, ahogy elérte.”

Verstappen szerint Palou a lehető legbölcsebb döntést hozta azzal, hogy nem hagyta el az IndyCart az F1 kedvéért: „Ha a helyében lennék, nem hagynám ott az IndyCart. Kevés embernek adatik meg, hogy győzhessen. Jól kell élni, pénzt kell keresni, és ha domináns helyzetben vagy, biztosíthatod a saját jövődet. Miért kockáztatnád, hogy eldobd mindezt pár F1-es évért, ha azt nem topcsapatban töltöd?”

A holland pilóta szerint a Formula–1-be való átigazolásnak csak akkor lenne értelme Palou számára, ha azonnal ütőképes autóba ülhetbe: „Mondhatod, hogy megpróbálom, hátha működik, de ha nem, akkor elveszíted a lendületet, amit felépítettél. Szerintem jól döntött, hogy marad ott, ahol továbbra is nyerhet.”

palou-2025-4

Bearmant és Lawsont is büntették az F1-es sprinten történt incidens után

Mindkét pilótát elmeszelték a felügyelők az Oliver Bearman és Liam Lawson között az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintversenyének elején történt jelenetsorért. Kezdjük Bearmannel, aki kapcsán a stewardok arra jutottak, hogy miután lendületet veszített a 3-as kanyarból kijövet és ezért Lawson megérkezett rá, majd mellé, a brit nem hagyott elegendő helyet a Racing Bullsnak, így az új-zélandi autója két kerékkel a nedves fűre került. Bár sem kontakt nem történt, sem Lawson nem veszítette el az irányítását az autó felett, potenciálisan veszélyesnek ítélték a Haas-pilóta megmozdulását, amit öt másodperces időbüntetéssel és egy büntetőponttal „jutalmaztak” – utóbbiból így ismét kilenccel rendelkezik Bearman, azaz háromra van az automatikus egyfutamos eltiltástól.

Ugyanilyen büntetéscsomagot kapott aztán Lawson is, de ő már a 4-es kanyarban történt ütközésükért, ami Bearman megforgását eredményezte. A felügyelői indoklás szerint a felvételek alapján nem egyértelmű, hogy Lawson autójának első tengelye legalább egy vonalba került-e Bearman visszapillantójával a kanyarcsúcspont előtt és közben, ahogy azt a versenyzési irányelvek előírják. Lawson magyarázata szerint a kontakt az előző incidens következménye volt, a hidegebb és nedves gumik miatt vált alulkormányzottá az autója. A stewardok végül úgy ítélték meg, hogy ő volt „elsősorban” a felelős az ütközésért, ám enyhítő körülménynek tekintették az új-zélandi által említetteket, ezért nem a szokványos tíz másodperces büntetést szabták ki rá. Az időbüntetések egyébként érdemben nem befolyásolták a pilóták eredményét, hiszen eleve a top 10-en és a pontszerzőzónán kívül értek célba a történtek után.

„Rejtélyes” – Tsunoda nem érti, miért szenved

Ismét már az első szakaszban búcsúzott az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj pénteki sprintidőmérőjén Yuki Tsunoda, aki így csak a 18. helyről startolhat majd szombaton. Bár ezúttal Max Verstappen is küszködött a Red Bull-lal, hiszen csak hatodik lett, így is jelentős volt a különbség kettejük között. A japán pedig nem is tudott magyarázatot adni minderre – de állítja, hogy nem az első szabadedzésen történt kisebb autótörésre vezethető vissza a kiesése:

„Nem, nem mondanám, hogy őszinte legyek. Nem segített, de így is elég jól zártam az FP1-et. Így is elegendő rövid és hosszú etapot futottam” – idézi Tsunodát a RacingNews365. „Az időmérős köröm is eléggé rendben volt, szóval rejtélyes a dolog. Egyszerűen csak hiányzott a tapadás összességében. De ha magát a kört nézem, nem igazán tudom megtalálni, miért voltam lassú.”

A várható esős körülményektől sem vár megváltást a pilóta: „Meglátjuk. Nem igazán imádkozom sem az esőért, sem azért, hogy száraz legyen, csak találni akarok valamit az autóban. Egyszerűen csak nem értem, miért küszködöm.”

tsunoda-f1-redbull-brazil-1