Wolff: Bottas coachként is segíti majd Antonellit
https://formula.hu/parc-ferme/38998
Miután a 2026-ban Audivá váló Sauber istállónál nem maradt helye az idei évre Valtteri Bottasnak, a finn versenyző visszatért a Mercedeshez, ahol tartalékversenyzőként kap szerepet.
Bottas számára nem ismeretlen a régi-új közeg, feladatai között pedig ott lesz a 18 éves Andrea Kimi Antonelli támogatása is.
„Valtteri egyik feladata az lesz, hogy Kimivel foglalkozzon és coachként segítse őt, valamint folyamatosan figyeli majd a pályán zajló eseményeket. Kimi nagyon sokat fog tanulni Valtteritől és George-tól is” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
Több csapatnál, az F1-nél és az FIA-nál is megfordult veterán lehet az Alpine új csapatmenedzsere
https://formula.hu/parc-ferme/39466
Steve Nielsent nevezheti ki új F1-es csapatmenedzserének az Alpine – számolt be értesülései alapján a Motorsport.com portál. Azok után keres új főnököt az enstone-i alakulat, hogy néhány hete váratlanul, a hivatalos kommunikáció szerint személyes okok miatt távozott a csapatvezetői posztról a tavaly nyár végén kinevezett Oliver Oakes, akinek a pozícióját ideiglenes a vezérigazgatói tanácsadóként visszatért Flavio Briatore tölti be.
Nielsen igazi F1-es veteránnak számít, csaknem négy évtizedes Formula-1-es karrierje során megfordult többek között a Lotus tesztcsapatánál, a Tyrrellnél, a Benettonnál – ahol együtt dolgozott Briatoréval –, a Hondánál, az Arrowsnál, a Caterhamnél, a Toro Rossónál és a Williamsnél. Néhány csapatnál több időszakban is dolgozott, a legtöbbször sportigazgatóként, és ezek közé tartozik a Benetton is, ahol csaknem egy évtizeden át töltötte be ezt a posztot, miközben a jelenlegi Alpine annak idején Renault-vá, majd Lotussá vedlett át. Nielsen ráadásul 2017-ben magának a Formula-1-nek lett a sportigazgatója, 2023-ban tizenegy hónapon át pedig az FIA-nál is dolgozott ugyanebben a minőségben.
fotó: DPPI
Hozzányúltak Gasly és Lawson autójához, változott az F1-es Kanadai Nagydíj rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/39465
Csak a bokszutcából vághat neki Pierre Gasly a Formula-1-es Kanadai Nagydíjnak – közölte az Alpine. Az eredetileg az utolsó helyre kvalifikáló, majd Yuki Tsunoda tízhelyes rajtbüntetése révén a 19. pozícióba előrelépő francia autóját ugyanis kivették a parc fermé hatálya alól, ami automatikusan bokszutcai rajtot eredményez az F1-es sportszabályzat szerint.
Nem sokkal később az is kiderült, hogy Liam Lawson autójához is hozzányúlt a Racing Bulls, ráadásul új erőforrást is beszereltek neki, amellyel átlépi az egy idényben felhasználható mennyiséget: mindezek pedig az új-zélandi számára is bokszutcai rajtot eredményeznek a 18. rajtkocka helyett. Ezzel annyiban módosul a rajtsorrend, hogy Tsunoda lép előre a 18. rajthelyre – hacsak később vele nem lép meg hasonlót a Red Bull. A teljes montreali rajtrács ide kattintva böngészhető.
„Mintha úgy táncolnál, hogy nincs ritmusérzéked” – Hamilton a Ferrari F1-es autójáról
https://formula.hu/parc-ferme/39464
Továbbra sem igazán érzett rá a Ferrari 2025-ös Formula-1-es autójára Lewis Hamilton. A Kanadai Nagydíj időmérőjén az ötödik rajthelyet kaparintotta meg a hétszeres világbajnok, amely után csalódottan értékelt – igaz, a dobogós helyezés esélyéről még nem akart lemondani. A Canal+ csatornának nyilatkozva pedig igazán érzékletes hasonlattal írta le a brit, milyen érzés vezetni számára az SF-25-öst:
„Ez az autó… olyan, mint amikor valaki nem tud táncolni. Valaki, akinek nincs ritmusérzéke. Megpróbálni ritmust követtetni valakivel, akinek nincs ritmusérzéke… nagyon-nagyon nehéz. Pontosan ilyen érzés ezzel az autóval” – fogalmazott Hamilton.
Ez lehet a döntő tényező Verstappen és Russell között a futamon
https://formula.hu/parc-ferme/39463
A második helyet szerezte meg Max Verstappen az F1-es Kanadai Nagydíj tegnapi időmérőjén. A holland erős kört rakott össze utolsó próbálkozásán, de ez így sem volt elég ahhoz, hogy legyőzze a remeklő, pole-pozíciót szerző George Russellt. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója szerint a második helyről is egyértelműen van esélye pilótájának a futamgyőzelem megszerzésére.
„Együtt tudunk élni ezzel a második hellyel, különösen, ha a hosszabb meneteket nézzük. A Mercedes lényegesen rosszabbnak tűnt a gumikopást illetően, és tavaly is sikerült Maxnak a második helyről nyernie” – nyilatkozta a tanácsadó a ServusTV-nek.
„Elég komplikált volt a helyzet a gumikkal, így megtartottuk a lágyakat és a közepeseket is, hogy megnézzük őket.”
Verstappen végül a közepes keverékű abroncsokon futotta meg a második helyet érő körét, a gumiválasztás Marko elmondása szerint utolsó pillanatos döntés volt a csapattól.
„A hőmérséklet jelentősen lecsökkent a végére. Az utolsó pillanatban hoztuk meg a döntést, de szerencsések voltunk – ha nem is terveztük meg jól a dolgot –, hogy mindkét gumit használhattuk” – mondta Marko.
Hadjar három rajthelyes büntetést kapott Sainz feltartásáért
https://formula.hu/parc-ferme/39462
Isack Hadjar három rajthelyes büntetést kapott a Kanadai Nagydíjra, miután a kvalifikáción feltartotta Carlos Sainzot. Az eset a Q1 során történt, amikor a Williams versenyzője gyors körön volt, de a Racing Bulls újonca akadályozta őt a 6-os kanyarban.
A stewardok szerint Hadjar későn próbált lehúzódni, így Sainz elveszítette az esélyt a továbbjutásra – végül 0,020 másodperccel maradt le a Q2-ről. Hadjar eredetileg bejutott a Q3-ba és a 9. rajtkockát szerezte meg, de a büntetés nyomán a 12. helyről indulhat.
A versenyző elismerte hibáját, ugyanakkor elmondta, hogy a csapat a rádión előbb figyelmeztette Sainz közeledtére, majd tévesen azt közölte vele, hogy a Williams versenyzője megszakította körét – ezért nem számított a spanyol érkezésére.
Tíz rajthelyes büntetést kapott Tsunoda
https://formula.hu/parc-ferme/39461
Yuki Tsunoda tíz rajthelyes büntetést kapott a vasárnapi futamra, amiért a Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén piros zászló alatt megelőzte Oscar Piastrit.
Az FP3-at piros zászlóval szakították meg, miután Piastri a Bajnokok Falának csapódott, defektet kapott, és lassú tempóban visszaindult a bokszutcába. Tsunoda eközben már piros zászló alatt megelőzte őt, amit a sportfelügyelők szigorúan szankcionáltak.
Bár a japán pilóta azzal védekezett, hogy biztonsági megfontolásból előzte meg Piastrit – elmondása szerint azért, hogy elkerülje az esetleges törmelékeket –, a stewardok ezt nem fogadták el, és egyértelmű szabályszegésként értékelték a manővert.
Horner reagált a távozásáról szóló híresztelésekre
https://formula.hu/parc-ferme/39460
A Red Bull teljesítményének idei visszaesése miatt egyre több olyan híresztelés lát napvilágot a nemzetközi sportsajtóban, miszerint Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke távozni szeretne a bikásoktól – vagy éppen az istálló szeretné látni a szakember távozását. A csapatfőnök most Montrealban reagált ezen pletykákra.
„Nem megyek sehova” – jelentette ki a Sky Sports F1 kameráinak Horner.
„Teljes mértékben elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Annyi sok jó dolog vár ránk, hamarosan bemutatjuk a saját motorunkat 2026-ra, ami egy hatalmas projekt és vállalás volt részünkről.”
„Természetesen mindig megtisztelő, ha szóba hoznak más csapatokkal, különösen olyanokkal, mint a Ferrari, de nem, nem megyek sehova, még az Alpine-ba sem. Ebben a paddockban mindig sok a spekuláció, de 21 éve vagyok itt, és nem áll szándékomban távozni” – mondta.
fotó: Red Bull Content Pool
Bemutatta új Hypercar-autóját a McLaren – fotók és videó!
https://formula.hu/parc-ferme/39459
A Le Mans-i 24 órás rajtjának délelőttjén lerántotta a leplet jövőbeli Hypercar-versenygépéről a McLaren. Az alakulat nemrég jelentette be, hogy 2027-től visszatérnek az Endurance-világbajnokság csúcskategóriájába, ezzel pedig Le Mans-ba is, most pedig az idei futam előtt meg is pillanthattuk az első fotókat róla. A McLaren célja ezzel, hogy újra megnyerjék a tripla koronát, azaz az F1-es Monacói Nagydíjat, az Indy 500-at és a Le Mans-i 24 órást, hiszen mindhárom szériában lesz két év múlva az istálló.
Ami az autó specifikációját illeti: a McLaren hivatalosan nem Hypercar-, hanem LMDh-géppel fog indulni, a négy homologizált karosszériából pedig a Dallaráét választották Zak Brownék (amelyet a Cadillac és a BMW is használ). Mindezt egy V6-os ikerturbó erőforrás meghajtani. Az sem meglepő, hogy a McLaren WEC-autóit Brown másik csapata, az LMGT3-as gépekért is felelő és az LMP2-ben is induló United Autosports fogja indítani, így a csapat hivatalosan a McLaren United AS névre fog hallgatni. A csapatfőnököt is megnevezték: a Formula-E-ben szereplő Jaguart irányító James Barclay vezeti majd az alakulatot.
Az idei Le Mans-i 24 órás szombaton 16 órakor startol, a Formula.hu pedig a szokásoknak megfelelően folyamatos szöveges tudósítás formájában követi majd a verseny eseményeit.
We came. We won. We're back! #McLaren | #NeverStopRacing | #LeMans24 pic.twitter.com/en6u09KE0Q
— McLaren Endurance Racing (@MCLEndurance) June 14, 2025
Nyilatkozatai miatt felfüggesztette az F1-es versenyzői stewardot az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/39458
Felfüggesztette az eredetileg a hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj sportfelügyelőként ténykedő Derek Warwickot az FIA, miután a korábban az F1-et is megjárt, Le Mans-t pedig meg is nyerő pilóta az elmúlt napokban több aktuális téma kapcsán is megszólalt egy interjúban. Warwick többek között Max Verstappen barcelonai büntetése kapcsán is megszólalt, megvédve az FIA által kiszabott tíz másodperces szankciót, de elmondta azt is, hogy szerinte hiba volt Sergio Perez menesztése a Red Bulltól, valamint úgy véli, Lewis Hamilton a visszavonulást fontolgathatja a ferraris szenvedése kapcsán. Mindezek után az FIA péntek este az alábbi közleményt adta ki:
„A mostanában tett jogosulatlan médiamegnyilvánulásai után az FIA úgy döntött, felfüggeszti Derek Warwickot a hétvégi Kanadai Nagydíjon ellátandó sportfelügyelői feladatai alól. Helyét Enrique Bernoldi veszi át, aki a versenyhétvége további részében a Genfben található Távoli Műveleti Központból látja el a feladatokat. A megbeszéléseket követően Derek elismerte, hogy a nyilatkozatai nem voltak helyénvalók az FIA felügyelői szerepében, és elnézést kért. Derek a következő Osztrák Nagydíjon újra felveszi sportfelügyelői feladatait.”
Érdekesség, hogy alig pár hónapja ugyancsak felmerült az összeférhetetlenség egy másik steward, Johnny Herbert kapcsán, aki a médiában is munkát vállalva ugyancsak megszólalt F1-es témákban, emiatt pedig még a télen távozott az FIA sportfelügyelői közül.
fotó: DPPI
Megerősítve: Leclerc kihagyja a második szabadedzést
https://formula.hu/parc-ferme/39457
Nem tud részt venni a második F1-es szabadedzésen Charles Leclerc – ezt Fred Vasseur csapatfőnök erősítette meg a két gyakorlás közötti sajtótájékoztatón.
A monacói pilóta úgy összetörte az autóját az első edzés első negyedórájában, hogy túl sok mindent kell átépíteni, amire nincs idő a második gyakorlást megelőzően.
Leclerc így 15 percet tölthetett a pályán a teljes pénteki nap során.
Alonso Hamiltonról: „Ugyanez volt tavaly is”
https://formula.hu/parc-ferme/39456
Kilenc versenyhétvége elteltével sem találja a ritmust új csapatánál, a Ferrarinál Lewis Hamilton. A brit jócskán elmarad csapattársától, Charles Leclerc-től, ezzel tavaly után idén is istállójának gyengébbik erejének számít a hétszeres világbajnok – a Mercedesben George Russell teljesítette túl gyakran a 40 éves versenyzőt.
A mezőny rangidőse, Fernando Alonso szerint Hamilton idei szituációja nagyban hasonlít a 2024-ben látotthoz – azaz idén is Hamilton csapattársának fekszik jobban az autó.
„Szerintem nem sok minden változott, tavaly is ez volt a szituáció Russell-lel. Ugyanez volt tavaly: úgy tűnik, a Mercedes egy nehezen vezethető autó, Russell egy kicsit kényelmesebben érezte magát, és talán idén ismét ez a helyzet. De anélkül, hogy látnánk a teljes képet, nehéz állást foglalni” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a montreali médianapon.
„Lewis egy nagyszerű pilóta, különösen olyan pályákon, mint a kanadai. Képes lesz kihasználni minden erősségét. Számold ki, mit jelent ez 24 futamon keresztül. Jelenleg küszködik, de szerintem elég hamar képes lesz visszafordítani a szituációt.”
fotó: Red Bull Content Pool
Hivatalos: ralis legendát választottak meg az FIA új sportért felelős elnökhelyettesének
https://formula.hu/parc-ferme/39455
Az FIA hivatalos közleményben jelentette be, hogy megválasztották a Mohammed ben Sulayem által jelölt Malcolm Wilsont a Nemzetközi Automobil Szövetség sportért felelős elnökhelyettesének. Az FIA a Makaóban rendezett közgyűlésen szavazott Wilsonról, akinek kinevezésére azok után volt szükség, hogy a korábbi elnökhelyettes, Robert Reid korábban egy éles hangvételű és Ben Sulayem irányítási módszereit kritizáló nyílt levél kíséretében távozott a posztjáról.
Malcolm Wilson a brit motorsport meghatározó alakja, az 1997 óta a Ford rali-világbajnoki programját működtető M-Sport ügyvezető igazgatója. Ezt megelőzően sikeres raliversenyző volt, 1994-ben megnyerte a Brit Ralit, a British Racing Drivers Club tiszteletbeli tagja. Az M-Sport Wilson vezetésével komoly sikereket ért el, 2006-ban és 2007-ben megnyerték a gyártók világbajnoki címét a WRC-ben, amit 2017-ben is megismételtek, emellett 2017-ben és 2018-ban övék lett az egyéni cím is.
Videó: Egy kör Talmácsival az átalakított Balaton Park Circuiten
https://formula.hu/parc-ferme/39454
Néhány hete fejeződtek be az átalakítási munkálatok a Balaton Park Circuiten, amelynek nyomvonalán is három ponton változtatni kellett, hogy megfeleljen a nyáron érkező MotoGP és Superbike-világbajnokság biztonsági és egyéb követelményeinek. És ki más teljesíthette volna motoron az első kört a balatonfőkajári helyszín módosított vonalvezetésén, mint hazánk egyetlen gyorsaságimotoros világbajnoka, a 2007-ben a 125 köbcentisek között csúcsra érő Talmácsi Gábor, aki menet közben be is mutatja a pályát:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Superbike-világbajnokság július 25-től 27-ig, míg a MotoGP augusztus 22-től 24-ig vendégeskedik majd a Balaton Park Circuiten, mindkét széria több mint három évtized után látogat el Magyarországra.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Le Mans-i 24 órás is ütközni fog egy F1-es futammal 2026-ban – itt a WEC naptára
https://formula.hu/parc-ferme/39453
Közzétették az Endurance-világbajnokság 2026-os versenynaptárát, amelyben június 13-14-i dátummal kapott helyet a Le Mans-i 24 órás verseny – jelentette az idei viadal pénteki szünnapján tartott sajtótájékoztatóról helyszíni tudósítónk, Fekete Balázs. Mindez azt is jelenti, hogy a Le Mans-t azonos hétvégén rendezik a barcelonai Formula-1-es futammal, és bár idén is tartanak F1-es nagydíjat a legendás egynapos viadallal egy napon, ám ezúttal Kanada a helyszín, így az időeltolódásnak köszönhetően a futam maga nem, csupán az időmérő esik a 24 órás verseny idejére. Ha viszont maradnak az idei rajtidőpontok, úgy a katalán F1-es futam 15 órai startjára egy órával a Le Mans-i befutó előtt kerül sor – igaz, ezen még akár módosíthatnak majd a szervezők. Mindenesetre így az Indy 500 után úgy tűnik, a tripla korona másik F1-en kívüli állomására is közvetlenül rászervezett átalakított versenynaptárával a száguldó cirkusz.
Ami amúgy a WEC jövő évi menetrendjét illeti, az teljes egészében megegyezik az ideivel: ugyanabból a nyolc fordulóból áll majd a szezon, amely viszont egy hónappal később, március végén fog indulni a katari 1812 km-es versennyel a Ramadán miatt. Az említetteken kívül öt hatórás (Imolában, Spában, Interlagosban, Austinban és Fujiban) és az évadzáró bahreini 8 órás alkotja a 2026-os versenynaptárat.
A sajtótájékoztató további fontos és kiemelendő bejelentése, hogy az eredeti 2029-es végdátumhoz képest egészen 2032-ig meghosszabbították a Hypercar kategória szabályrendszerének homologizációját. A lépés nem meglepő, hiszen a 2021-ben bevezetett formula óriási sikernek számít, a hosszútávú sportautózás új aranykorát hozta el azzal, hogy már több mint 10 gyártót vonzott be az LMDh-val közös platformot jelentő elitkategóriába: ebből nyolc idén is szerepel Le Mans-ban (Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac, Alpine, BMW és Aston Martin), de a következő években csatlakozik hozzájuk a Ford, a Genesis és a McLaren is.
A WEC 2026-os versenynaptára:
Március 28. | Katari 1812 km-es (Katar) |
Április 19. | Imolai 6 órás (Olaszország) |
Május 9. | Spái 6 órás (Belgium) |
Június 13-14. | Le Mans-i 24 órás (Franciaország) |
Július 12. | Sao Pauló-i 6 órás (Brazília) |
Szeptember 6. | Lone Star Le Mans/Austini 6 órás (Egyesült Államok) |
Szeptember 27. | Fuji 6 órás (Japán) |
November 7. | Bahreini 8 órás (Bahrein) |
fotó: DPPI/WEC Media
„Amíg nem teljesítek jól, tudom, mi fog történni” – Tsunoda
https://formula.hu/parc-ferme/39452
Hiába erősítette meg a Red Bull korábban, hogy Yuki Tsunoda a szezon végéig a nagycsapat versenyzője marad, a japán tisztában van vele, hogy elküldhetik, ha nem hozza az eredményeket. Márpedig Tsunoda, aki a harmadik nagydíjtól kezdve vette át Liam Lawson helyét a Red Bull Racingtől, ugyan szerzett már pontokat és jutott már Q3-ba, de csak hajszállal szerepel jobban új-zélandi elődjénél, és legutóbb az F1-es Spanyol Nagydíj időmérőn például az utolsó helyre kvalifikált.
Helmut Marko, az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója korábban kijelentette, hogy év végéig biztosan Tsunodáé az ülés, de nemrég például már utalt rá, hogy a pilótának is köszönhető az, hogy csak a negyedik helyen állnak a konstruktőri vb-n, és Christian Horner csapatvezető sem zárta ki határozottan a további csere lehetőségét. Ennek veszélyével pedig maga Tsunoda is tisztában:
„Amíg nem igazán teljesítek jól, tudom, mi fog történni” – idézi a japán montreali sajtónapon elhangzott szavait a RacingNews365.com. „Tudom magam is, hogy nem ez az a hely, ahol lennem kellene. De igen, meglátjuk. Magabiztos vagyok annak kapcsán, hogy erősen vághatok vissza. Ti szerettek a Red Bull második üléséről beszélni, de ez van. Tudom, hogy vannak dolgok, amiket bizonyítottam a múltban és a korábbi versenyeken, különösen az idei szezon kezdetén. Szóval igen, sok minden zajlik.”
Hiába a heves tiltakozás, megszavazták az FIA vitatott alapszabály-módosításait
https://formula.hu/parc-ferme/39451
A BBC Sport és a RacingNews365.com szakportálok egybehangzó értesülései szerint 83,35 százalékos többséggel megszavazták az FIA tagszervezetei a Szövetség alapokmányának sokat vitatott módosításait. Annak ellenére fogadta el a többség a változtatásokat, hogy a csütörtöki szavazás előtt az osztrák autóklub, az ÖAMTC nyílt levélben kérte ennek ellenkezőjére a tagszervezeket, többek között úgy fogalmazva, hogy „a demokratikus hanyatlás sötét időszaka” következhet a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetésében.
A szóban forgó módosítások az elnök, Mohammed ben Sulayem hatalmát igyekeznek megszilárdítani a kritikusok szerint a decemberi választás előtt. Többek között a változtatások között szerepel, hogy szigorúbban ellenőrzik az elnökjelölteket: hivatalosan egyébként még nincs kihívója Ben Sulayemnek, csupán idősebb Carlos Sainz jelezte, hogy fontolgatja az indulást, és esetében például állítólag a módosítás lehetővé tenné, hogy megnehezítsék a kandidálását amiatt, mert a fia az F1-ben versenyez. Kritizálták azt is, hogy eltörölték azt a szabályt, hogy a Motorsport Világtanács 28 tagjából 21-nek különböző nemzetiségűnek kell lennie: az ellenzők szerint ez lehetővé teszi, hogy az elnök a saját embereivel töltse fel a szervezetet a sokszínűségre való törekvés helyett. Hasonló aggályok övezik a Szenátus és a különböző felügyelő bizottságokat illetően is, amelyek fölött nagyobb irányítást gyakorolhat az FIA-elnök, miközben tőle függetlenül kellene működniük.
fotó: DPPI
Marko: Max csak fejlődik, egyre jobb és jobb
https://formula.hu/parc-ferme/39450
Max Verstappen fejlődése még most, négyszeres világbajnokként sem torpant meg – fogalmazta meg véleményét dr. Helmut Marko.
A Red Bull tanácsadója szerint a holland klasszis még a tizenegyedik idényében is tud újat mutatni, például olyan előzést, mint amit Oscar Piastri ellen hajtott végre Imolában, de egyébként is egyre csak jobb és jobb pilóta lesz.
„Egyértelműen ő a valaha volt legjobb pilótánk. Fejlődik, folyamatosan fejlődik, nem látom, hogy az előrelépése megállna. Mindig előhúz valami extrát” – mondta Marko a BBC-nek.
„Egyre gyorsabbá válik, miközben kevesebbet kockáztat és nyugodtabb marad. Nem kell minden körben nyomnia, nyugodt, és nem tűnik, hogy feszegetné a határokat. De amikor szükséges, akkor teljesít” – tette hozzá.
„Még mindig fejlődik, de van egy tulajdonsága, ami nem változik: nem kell neki semmilyen bemelegítés. Ha mondjuk esik az eső, kimegy és elsőre két-három másodperccel gyorsabb mindenki másnál. Aztán a többiek mennek három-négy kört és felzárkóznak hozzá, de elsőre mindig ő a legjobb. Ez az egyik legnagyobb erőssége. 2023-ban Japánban az első körében például döbbenetesen nagy előnyben volt az első szabadedzésen közvetlenül a szingapúri vereség után.”
fotó: Red Bull Content Pool
Le Mans: Kizárták a világbajnok autót az időmérőről
https://formula.hu/parc-ferme/39449
Utólag kizárták a világbajnoki címvédő #6-os Porschét a Le Mans-i 24 órás verseny időmérőjéről.
Az egység a negyedik helyen zárta a szerda esti kvalifikációt, ezzel bejutott a csütörtök esti Hyperpole-ba, de az utólagos technikai ellenőrzés során kiderült, hogy az autó nem érte el az előírt minimumsúlyt, így törölték az eredményeit – így a hypercar kategória utolsó helyéről vághat majd neki a 24 órás versenynek szombaton.
A kizárás miatt a #009-es Aston Martin jutott be a hyperpole-ba. Az időmérő beszámolója itt olvasható!
Az eset érdekessége az, hogy a Porsche programját az a Penske csapat üzemelteti, amely az utóbbi időszakban több hangos IndyCar-botrányt is megélt technikai szabálytalanságok miatt.
Le Mans: Cadillac-vezetés és Toyota-kiesés az első időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/39448
Alex Lynn 3:22,847-es köre révén a #12-es Cadillac volt a leggyorsabb a Le Mans-i 24 órás első, szerdai időmérőjén, amelyen a Hypercar-kategóriában a legjobb tizenöt egység közé kerülés volt a cél. És bizony volt nagynevű búcsúzó már az első nap során is, meglepetésre ugyanis csupán a 17. helyen végzett a #7-es Toyota legénysége (Nyck de Vries, Mike Conway és Kamui Kobayashi). Rajtuk kívül a #99-es Proton Porsche, valamint a két-két Peugeot és Aston Martin esett el a csütörtöki folytatástól. Az élen egyébként változatos a kép, hiszen a leggyorsabb Cadillac mögött a #15-ös BMW (Dries Vanthoor), az #51-es Ferrari (Antonio Giovinazzi) és a #6-os Porsche (Kevin Estre sorakozott).
Az LMP2-es géposztályban – amely csak Le Mans-ban csatlakozik a WEC mezőnyéhez – az AO by TF #199-es egysége zárta az élen az első kvalifikációt, míg a legnagyobb nevű kieső az André Lotterert és Jamie Chadwicket is a soraiban tudó #18-as IDEC Sport volt. Az LMGT3-ban a Valentino Rossi nevével fémjelzett #46-os Team WRT BMW húzta be az első időmérőt Ahmad Al Harthy körével, érdekességképp pedig meg lehet jegyezni, hogy kiesett viszont a női egység, azaz az Iron Dames – ahol Michelle Gatting már a tesztnap során megsérült.
Folytatás csütörtökön 20 órától a további két szakaszból álló Hyperpole-edzésekkel (illetve előtte ma este és holnap délután még két szabadedzéssel). A verseny maga szombaton 16 órakor startol, és szokásainknak megfelelően folyamatos élő szöveges közvetítés formájában tudósítunk majd róla!
A Hypercar kategória első időmérőjének sorrendje:
1. | 12 | Cadillac Hertz Team Jota | A. Lynn, N. Nato, W. Stevens |
2. | 15 | BMW M Team WRT | D. Vanthoor, K. Magnussen, R. Marciello |
3. | 51 | Ferrari AF Corse | A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi |
4. | 6 | Porsche Penske | L. Vanthoor, K. Estre, M. Campbell |
5. | 38 | Cadillac Hertz Team Jota | E. Bamber, S. Bourdais, J. Button |
6. | 50 | Ferrari AF Corse | A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen |
7. | 5 | Porsche Penske | J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet |
8. | 20 | BMW M Team WRT | R. Rast, R. Frijns, S. Van der Linde |
9. | 311 | Cadillac Whelan | J. Aitken, F. Drugovich, F. Vesti |
10. | 36 | Alpine Endurance Team | J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher |
11. | 8 | Toyota Gazoo Racing | S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa |
12. | 83 | AF Corse | Y. Ye, P. Hanson, R. Kubica |
13. | 101 | Cadillac Wayne Taylor Racing | J. Taylor, R. Taylor, F. Albuquerque |
14. | 4 | Porsche Penske | F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein |
15. | 35 | Alpine Endurance Team | P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi |
Nem jutott be a Hyperpole 1-be: | |||
16. | 009 | Aston Martin Thor Team | A. Riberas, M. Sorensen, R. De Angelis |
17. | 7 | Toyota Gazoo Racing | M. Conway, N. De Vries, K. Kobayashi |
18. | 94 | Peugeot Totalenergies | S. Vandoorne, M. Jakobsen, L. Duval |
19. | 93 | Peugeot Totalenergies | J. Vergne, P. Di Resta, M. Jensen |
20. | 99 | Proton Competition | N. Jani, N. Pino, N. Varrone |
21. | 007 | Aston Martin Thor Team | H. Tincknell, T. Gamble, R. Gunn |
fotó: DPPI/WEC Media
Ráejtették az autót, kihagyja a hétvégi Le Mans-i 24 órást a pilótahölgy
https://formula.hu/parc-ferme/39447
Kihagyja az idei Le Mans-i 24 órás versenyt Michelle Gatting, az Iron Dames egyik pilótája, miután csapata a tesztnapon véletlenül ráejtette a pilótahölgy lábára autójukat a bokszutcában. Gatting lába több helyen is eltört, így a trióban Sarah Bovy veszi majd át a helyét Rahel Frey és Célia Martin mellett.
„Amikor kiszálltam az autóból, láttam, hogy Rahel nincs ott mellettem, úgyhogy körbenéztem, hogy megkeressem. Ebben a pillanatban sajnos a csapatom elejtette az autót és az a lábamra esett. Tiszta balszerencse volt, senkit sem hibáztatok.”
„Több száz, több ezer cserét hajtottam már végre karrierem során – a legtöbbet pont Rahellel –, szóval ez csak egy nagyon rossz, szerencsétlen szituáció volt.”
„Az autó pont a lábfejem kellős közepére esett, emiatt három helyen eltörött a lábam. Megpróbáltam meggyőzni a csapatot, hogy képes vagyok így is vezetni, de ők nem voltak erről meggyőződve” – idézi a Motorsport szaklap a versenyzőhölgyet.
A hétvége teljes programja, köztük a Le Mans-i 24 órásé, itt megtekinthető.