DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. november 20. csütörtök

„A saját s*ggét akarja fedezni a Mercedes Bottasszal”

Tartalékversenyzőként tér vissza régi csapatához, a Mercedeshez Valtteri Bottas. A finn pilóta azután szorult ki az F1 mezőnyéből, hogy csapata, a Stake nem hosszabbította meg a szerződését a 2024-es szezon végén. Legfőbb feladata 2025-ben a németeknél az lesz, hogy segítse a száguldó cirkuszban debütáló fiatal pilótát, Andrea Kimi Antonellit. Az ex F1-es pilóta Juan Pablo Montoya szerint viszont egy fontosabb oka is van annak, hogy a Mercedes visszafogadta Bottast.

„Kimi Antonelli az érme másik oldala: az egyik legjobb csapat reflektorfényében van, egy olyan csapattárs mellett, aki remek munkát végez. És úgy beszélnek róla, mint a következő Max Verstappenről. Ha nem teljesít jól, az kemény lesz.”

„Én úgy értelmezem, hogy Bottasszal a Mercedes a saját s*ggét akarja fedezni. Egy biztonsági hálóként szolgál, akire számíthat a Mercedes, ha nem működnek a dolgok Antonellivel. És ezt ő is tudja” – idézi a kolumbiai szavait a racingnews365.com szaklap egy spanyol nyelvű oldalra hivatkozva.

Bottas korábban egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy noha fájdalmas feladat lesz, de igyekszik mindenben segíteni Antonellit a német istállónál, és átadni neki minden tudását.

Hamilton megúszta a piros zászlós „gyorshajtást”

Nem büntették meg Lewis Hamiltont, akit azért vizsgálták az F1-es Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzése után, mert a gyanú szerint túl gyorsan hajtott a Liam Lawson balesete által kiváltott piros zászlós fázis során. A stewardok azonban arra jutottak a felvételek és a telemetria kielemzése után, hogy bár úgy tűnt, a Ferrari gyors tempóban közlekedik, valójában végig a sportszabályzatban meghatározott deltaidő fölött maradt.

Ami pedig a bokszbejáratot illeti: ott ugyan gyorsabban hajtott a többi autóhoz képest a hétszeres világbajnok, Hamilton végig irányítása alatt tartotta az autót, így nem vezetett „nem biztonságosnak tekinthető módon”. A felügyelők megjegyezték: bár kívánatos lett volna a nagyobb mértékű lassítás, a brit nem szegte meg a vonatkozó szabályokat, éppen ezért szankció nélkül megúszta az esetet.

„Naiv voltam a Red Bullnál” – Lawson önkritikusan vallott a menesztéséről

Liam Lawson egy interjúban beszélt arról, hogy túl naivan állt hozzá a Red Bull-os lehetőségéhez. A fiatal új-zélandi idén az első két futamon kapott lehetőséget Max Verstappen csapattársaként, ám Kína után lefokozták, és azóta a Racing Bulls csapatánál versenyez.

„Naiv voltam, amikor csatlakoztam a Red Bull csapatához” – mondta a The Independentnek.

„Azt hittem, lesz időm bizonyítani. Visszatekintve, Ausztráliában és Kínában másképp cselekedtem volna. Ez két olyan pálya volt, ahol még soha nem versenyeztem, ráadásul az egyik sprinthétvége volt. Ha tudtam volna, hogy Kína lesz az utolsó versenyem, sokkal óvatosabban állok hozzá a hétvégéhez és a beállításokhoz. Nem kockáztattam volna annyit egy olyan autóval, ami teljesen más volt, mint amivel korábban dolgoztam.”

Sajtó: A Red Bullnál köthet ki a McLarentől távozó ifjonc – de még nem úgy

A BBC Sport értesülései szerint közel jár ahhoz Alex Dunne, hogy bekerüljön a Red Bull utánpótlás-programjába, ám egyelőre ez nem jelentene számára F1-es ülést 2026-ra.

A McLaren csütörtökön jelentette be, hogy azonnali hatállyal szerződést bont az idén a Formula-2-ben futamokat nyerő és egy ideig a bajnokságot is vezető, viszont több incidensbe is belekeveredő és a tabella ötödik helyére visszacsúszó Dunne-nal. A találgatások szerint a szakítás oka, hogy nem egyeztek a felek tervei a jövőt illetően, ebbe pedig nem nehéz belelátni, hogy az ír nem látott reális esélyt arra, hogy a közeljövőben a McLarennel debütáljon a Formula-1-ben, hiszen Oscar Piastrit és Lando Norrist is hosszú távú szerződés köti a wokingiakhoz.

Így jöhet képbe a Red Bull, amelynek érdeklődése – és különösen Helmut Markóé – az ír iránt már hetekkel ezelőtt felröppent. A BBC most arról ír, hogy az idén két pénteki F1-es szabadedzésen is szerepet kapó Dunne közel járhat ahhoz, hogy bekerüljön az energiaitalosok pilótaprogramjába: erre utalhatott maga a versenyző is az Instagram-posztjából, ahol arról írt, hogy „izgatott annak kapcsán, ami jön”.

Viszont a BBC úgy tudja, hogy Dunne 2026-ra is maradna az F2-ben, és ha jól teljesít, akkor kaphatna majd lehetőséget a királykategóriában – azaz állítólag nem egyből a Racing Bulls ülése jött szóba. Arra sajtóhírek szerint a Formula-2-ben idén a vártnál haloványabban szereplő Arvid Lindblad lehet esélyes, akinek Yuki Tsunoda vagy Liam Lawson lehet a társa, miután Isack Hadjar valószínűsíthetően fellép a nagycsapathoz Max Verstappen mellé.

dunne-mclaren-2

Újabb fejlesztéssel készült az F1-es Szingapúri Nagydíjra a Red Bull

Mindössze két csapat érkezett újításokkal Szingapúrba az FIA által közreadott dokumentum szerint: a Red Bull és a Mercedes. Az elmúlt két futamot megnyerő, az éjszakai versenyen viszont még győzni nem tudó Max Verstappen(ék) esélyét igyekszik növelni az új első szárny: a Red Bull tájékoztatása szerint egyes szárnyelemek görbületén módosítottak, hogy nagyobb leszorítóerőt termeljen az alkatrész, miközben „megmarad a levegő áramlásának stabilitása”. Emellett megbízhatósági szempontból a motorborításhoz is hozzányúltak: a hűtőnyílásokat növelték meg felül, amely a várható szingapúri forróság miatt szükséges.

Eközben a Mercedes ugyancsak az első szárnyon változtatott: konkrétan a felső szárnylap profilját rajzolták át, hogy ezzel megfelelő legyen az autó egyensúlya. Az összes többi istálló – így a konstruktőri címvédésre készülő McLaren, a vb-második helyért harcoló Ferrari, valamint az alsóház hat csapata – egyáltalán nem jelentett le hivatalosan fejlesztést az FIA felé.

redbull

MotoGP: Bezzecchi az élen, Marquez dupla bukás után a Q1-ben

Meglepő eredményeket hoztak a MotoGP Indonéz Nagydíjának pénteki edzései. A délelőtti tét nélküli szabadedzésen a hondás Luca Marini volt a leggyorsabb, míg délutánra Marco Bezzecchi ragadta magához az irányítást az Apriliával – ráadásul négy tizedet osztott ki a második Fermin Aldeguernek. A Gresini Ducati újonca mögött a KTM-es Pedro Acosta lett a harmadik, a Honda pedig ezúttal is remekelt: Marini negyedik, Joan Mir hatodik helyet hozott. De örülhetett a Yamaha is, hiszen Fabio Quartararo vezetésével három versenyzőjük is befért a top 10-be.

A Ducati viszont pocsék pénteket könyvelhetett el, ugyanis Aldeguer mellett csak a hajrában eleső Alex Marquez kvalifikálta magát a Q2-be. Pórul járt viszont a gyári alakulat: Marc Marquez kétszer is bukott az egyórás tréning során, és a legvégén a 11. helyre csúszott vissza, míg a múlt heti győztes Francesco Bagnaia mindössze 17. lett – azaz mindkettőjüknek lesz jelenése az időmérő első fázisában, a vb-címét pár napja bebiztosító spanyolnak idén először.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marco Bezzecchi Aprilia 1'29.240  
2. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'29.648 0.408
3. Pedro Acosta KTM 1'29.664 0.424
4. Luca Marini Honda 1'29.730 0.490
5. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'29.733 0.493
6. Joan Mir Honda 1'29.768 0.528
7. Fabio Quartararo Yamaha 1'29.837 0.597
8. Alex Rins Yamaha 1'29.868 0.628
9. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'29.930 0.690
10. Álex Márquez Gresini Ducati 1'29.985 0.745
11. Marc Márquez Ducati 1'30.053 0.813
12. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'30.108 0.868
13. Brad Binder KTM 1'30.156 0.916
14. Johann Zarco LCR Honda 1'30.230 0.990
15. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'30.385 1.145
16. Jack Miller Pramac Yamaha 1'30.175 0.935
17. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.496 1.256
18. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'30.496 1.256
19. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'30.529 1.289
20. Somkiat Chantra LCR Honda 1'31.434 2.194

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Lawson: Marko csak a rossz futamok után hív

Liam Lawson élete legjobb Formula–1-es eredményét érte el az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol az harmadik helyről rajtolva az ötödik helyen ért célba. A fiatal új-zélandi tehetség ezzel minden bizonnyal erősítette istállón belüli pozícióját, ám saját bevallása szerint Helmut Marko, a csapat tanácsadója nem hívta fel őt a siker után.

„Általában a telefonhívások a rossz futamok után érkeznek, úgyhogy mostanában nem sokat hallottam felőle” – viccelődött Lawson, ami nagy derültséget keltett a sajtótájékoztatón. Hozzátette: teljesen tisztában van vele, hogy a jó eredmények kulcsfontosságúak a jövője szempontjából, hiszen még nem dőlt el, ki kapja meg a Red Bull második ülését Verstappen mellett, illetve mi lesz a Racing Bulls két helyével.

A fiatal pilóta szerint a bakui teljesítmény lendületet adhat, ugyanakkor nem szabad abba a hibába esni, hogy egy jó versenytől automatikusan további sikereket várjon. „Nagyszerű érzés volt Baku, de ettől még nem jelenti azt, hogy innentől minden futam így alakul. Fontos, hogy a földön maradjunk és dolgozzunk tovább” – fogalmazott, és azt is kiemelte, hogy a csapat több apró fejlesztést talált, amelyek révén sokkal komfortosabban érzi magát az autóban.

lawson-hadjar-baku

Hamiltont meghatotta a rengeteg üzenet, amelyet Roscoe elvesztése után kapott

Mint arról mi is írtunk néhány napja, Lewis Hamilton a közösségi oldalán számolt be róla, hogy miután tüdőgyulladása lett, leállt a szíve és kómába is került, szeretett kutyája, Roscoe elhunyt a kórházban. Az Instagramon rengeteg F1-es szereplő fejezte ki együttérzését a hétszeres világbajnokkal, a Ferrari pilótája pedig a Szingapúri Nagydíj csütörtöki médianapján mindenkinek köszönetet mondott:

„Sok üzenetet kaptam. Lenyűgöző volt látni, hány embert megérintett világszerte Roscoe, és szívmelengető volt ezeket kapni. Nem tudtam mindenkinek válaszolni, de ő volt a legfontosabb az életben, szóval nagyon nehéz volt. És tudom, hogy sokan keresztülmentek ilyesmin és tudják, milyen az, ha van egy háziállatod, aki ennyi szeretetet ad és ennyire bámulatos élmény. De most csak várom, hogy visszaüljek az autóba, és csináljam itt, amit imádok.”

Arra a kérdésre, hogy Roscoe emlékéért szeretne-e a hétvégén egy erős eredményt elérni a Ferrarival, így felelt Hamilton: „Szerintem sok ember megérdemel egy jó eredményt tőlem és a csapattól: a tifosi, az emberek, akik követnek, és mindenki, aki érdeklődött felőlem és támogató volt az elmúlt évben, de főleg a múlt héten. Úgy gondolom, ilyen pillanatokban látod igazán, kik állnak melletted. És megható és örömteli volt ezt látni.”

roscoe-hamilton

Hadjarnak néha fogalma sincs, mit csinál a social mediában

Isack Hadjar, a Racing Bulls F1-es újonca őszintén beszélt arról, hogy nem mindig érzi magát komfortosan a közösségi médiában. Bár több mint egymillió követője van a különböző platformokon, elmondása szerint sokszor egyszerűen nem tudja, mit is csinál, amikor a csapat marketinges stábja különböző feladatokat ad neki.

„Néha egyszerűen csak megbízom a kamera mögött dolgozó srácokban, mert fogalmam sincs, mit csinálok” – árulta el a The Fast and the Curious című podcastben. „Ez időnként vicces, de voltak alkalmak, amikor egyszerűen azt mondtam, hogy srácok, ez mi a fenét jelent?

A 19 éves pilóta hozzátette, hogy nem minden kérést fogad el, mivel néha olyan tartalmakat kérnek tőle, amelyekkel egyszerűen nem tud azonosulni: „Időnként visszautasítok dolgokat, mert nem érzem őket helyénvalónak.”

Hadjar hangsúlyozta, hogy nem vár dicséretet azért, mert részt vesz a csapat közösségimédia-kampányaiban. „Ez nem teljesítmény. Nem ezért jöttem a Formula–1-be. Amíg sikeres vagyok a pályán, addig az a fontos, és elégedett vagyok.”

hadjar-lawson-5

Olasz sajtó: Verstappen–Albon páros 2026-tól?

Újra felröppentek a pletykák Alex Albon jövőjével kapcsolatban: sajtóértesülések szerint a Red Bull komolyan fontolgatja a thaiföldi pilóta visszahívását a 2026-os szezonra. A Motorsport Italia információi szerint újraindultak a tárgyalások egy esetleges szerződtetésről, ami érdekes fordulat lenne, hiszen Albon első, 2019 közepén kezdődő Red Bull-karrierje mindössze 18 hónap után véget ért.

A 29 éves versenyző azóta Williamsnél találta meg a helyét, ahol kulcsfigurává vált, és teljesítményével segítette a csapatot abban, hogy visszakapaszkodjon a középmezőnybe. Nem véletlen, hogy James Vowles csapatfőnök többször is hangsúlyozta: Albon központi szereplője a Williams újjáépítésének, és a hosszú távú tervek egyik pillére.

Az ügylet legnagyobb akadálya az lehet, hogy Albon szerződése 2027 végéig érvényes. A Williams a Mercedes új generációs erőforrásaival és folyamatos fejlődésével minden oka megvan arra, hogy harcoljon pilótája megtartásáért. Ennek ellenére a háttérben zajlanak az események: Red Bull befolyásos részvényese, Chalerm Yoovidhya – aki szintén thaiföldi és régóta támogatja Albont – állítólag kész jelentős pénzügyi csomagot mozgósítani annak érdekében, hogy a versenyző visszatérhessen Milton Keynesbe.

verstappen-albon

„Remélem, esni fog Szingapúrban” – Hamilton

Lewis Hamilton abban bízik, hogy az időjárás is közbeszól a hétvégi Szingapúri Nagydíjon, ahol ugyan az Egyenlítő közelsége miatt gyakoriak a záporok, a futamot eddig mindössze kétszer érintette eső: 2017-ben és 2022-ben. Az előrejelzések alapján idén esély mutatkozik egy esős versenyre.

A Ferrari hétszeres világbajnok versenyzője nem bánná, ha a változékony körülmények izgalmasabbá tennék a hétvégét.

„Ez egy olyan helyszín, ahol a kvalifikáció mindent eldönt. Nincs új fejlesztésünk, mert a fókusz már a 2026-os autón van, így abból kell kihozni a legtöbbet, ami rendelkezésünkre áll. A futam alapvetően nem tartozik a legizgalmasabbak közé, ezért is remélem, hogy lesz egy kis eső, ami érdekesebbé teheti az egészet.”

Amikor arról kérdezték, hogy megkönnyebbülne-e egy dobogós helyezéssel, így felelt: „Jó lenne, de alapvetően nem változtatna semmin.”

Emel a bokszutcai sebességhatáron Szingapúrban az FIA

Megemeli a bokszutcai sebességhatárt Szingapúrban az FIA – erről döntött a szövetség a hétvége kezdete előtt.

Ezen a pályán a szokásos 100 km/h-s sebességhatár helyett 60 km/h volt érvényben eddig biztonsági okok miatt, itt ugyanis nagyon szűk a bokszutca, és a csapattagokat védték ezzel a szabályozással.

Most azonban ezt a törekvést átírta az, hogy izgalmasabb futamokat szeretne az FIA, ugyanis a lassú tempó miatt nagyon sokáig tartott egy bokszkiállás, ezért mindenki arra törekedett, hogy csak egyszer jöjjön ki kerékcserére. Most a 60 km/h-s határt 80 km/h-ra növelik, amitől azt remélik, hogy stratégiailag érdekesebb lehet a vasárnapi verseny.

f1-bokszutca

Videó: Sainz meghajtotta apja Dakar-Fordját

Idősebb Carlos Sainz tereprali-autójába pattant be fia, ifjabb Carlos Sainz: a Williams F1-es pilótája az apja Ford Raptorját tesztelte Zaragozában még a nyári szünet végén. 

Sainz vlogjának legfrissebb epizódjában láthattok erről egy videót, a beszélgetések angolul zajlanak spanyol felirattal, vagy fordítva:

Sainz azt mondja, hogy számára ez ott van élete top3 autóverseny-élménye között, az első F1-es tesztje mögött/mellett. Számára hihetetlen volt a Dakar-autó és az is, hogy a pilóták mit csinálnak a kormány mögött, a jobb egyben ülve inkább ijesztő volt számára az egész, de vezetni természetesen más sokkal élvezetesebb volt. Azt viszont bevallotta, hogy voltak olyan pontok, ahol a mellette ülő apja jelezte, hogy padlógázzal menjen át, ő pedig elsőre visszaváltott, másodikra még mindig elemelte a gázt, és csak harmadikra merte átnyomni...

Videó: Fedélzeti kamerás felvételen Verstappen leggyorsabb köre a Nordschleifén

A múlt hétvégén, az azeri és szingapúri F1-es futamok között Max Verstappen megejtette GT3-as debütálását a Norschleifén, amelyet annak rendje és módja szerint meg is nyert a holland, aki számára az egyik végcél, hogy rajthoz állhasson majd a legendás nürburgringi 24 óráson. A 28. születésnapját a minap ünneplő regnáló Formula-1-es világbajnok feltöltötte YouTube-csatornájára a Zöld Pokolban az Emil Frey Racing GT3-as Ferrarijával futott 7:51,514-es leggyorsabb körét – íme:

Lefokozza Antonellit a Mercedes? Wolff „nonszensznek” nevezte a pletykákat

Cáfolta a Mercedes Formula-1-es csapatfőnöke, hogy egyik ügyfélcsapatukhoz raknák át Andrea Kimi Antonellit a 2026-os idényre. Az ifjú olasz hiába kezdte pontszerzésekkel újoncszezonját, az európai futamok borzalmasan sikerültek számára – olyannyira, hogy Monzában már Toto Wolff is kritikusan nyilatkozott védence produkciójáról.

Ennek kapcsán már olyan vad találgatások is terjengeni kezdtek, hogy a Mercedes a gyári csapatából visszafokozná egyik motorpartneréhez, például a Williamshez vagy a jövőre már szintén a csillagosok erőforrásait használó Alpine-hoz a 19 éves pilótát, s így cserébe Carlos Sainz vagy Pierre Gasly kerülhetne George Russell mellé. Wolff azonban a Sky Italiának nyilatkozva határozottan tagadta ezeket a pletykákat:

„Az alpine-os és williamses találgatások teljes mértékben nonszenszek. Száz százalék, hogy itt marad nálunk 2026-ban” – jelentette ki Wolff. A Mercedes egyébként még mindig adós azzal, hogy hivatalosan kommunikálja a jövő évi párosát, bár garantálható Russell és Antonelli maradása.

f1-antonelli-mercedes

Egyedi csapatruházatban feszít a Red Bull Szingapúrban és Las Vegasban

Különleges csapatruházatot mutatott be szerdán a Red Bull: a csapat és ruházati partnere, a Castore összefogott a Hypebeasttel, és megalkottak egy limitált kiadású, éjszakai mintázatú kollekciót. Max Verstappen és Yuki Tsunoda a hétvégi F1-es Szingapúri Nagydíjon használja először a speciális dizájnt, de ugyanezt láthatjuk majd Las Vegasban, egy másik éjszakai futamon is. A kollekció egy rövid ujjú pólót, egy hosszú ujjú cipzáras pulóvert és egy esőkabátot tartalmaz. Mutatjuk:

redbull-ruha-1

redbull-ruha-2

Leclerc a fordított rajtrácsról: Nem kell feltalálni semmit...

Nem rajong az F1-es versenyhétvégék túlzott átalakításáért Charles Leclerc: a Ferrari klasszisa szerint éppen elég ennyi sprintfutam, amennyi most van, Stefano Domenicali fordított rajtrácsos ötletét pedig udvariasan visszautasította.

„Ez nem olyasmi, aminek szerintem benne kellene lennie a Formula–1 DNS-ében. Szerintem ahogy az F1 most működik, úgy kellene hagyni, nem szükséges feltalálni semmit” – fogalmazott a monacói.

f1-leclerc-ferrari

A legjobb versenyzőkéhez hasonlította Tsunoda képességeit a Racing Bulls F1-es főnöke

Alan Permane elismerte: meglepte Yuki Tsunoda tempója és a képességei, amikor tavaly együtt dolgozott vele. A szakember előbb versenyigazgatói poszton csatlakozott a Racing Bulls alakulatához, amelynek akkor lépett elő a csapatfőnökévé, amikor Laurent Mekies átkerült a Red Bullhoz a távozó Christian Horner helyére. Permane pedig nem győzte dicsérni a „kisbikáknál” tavaly valóban remeklő, idén viszont a nagycsapatnál az elődjeihez hasonlóan jobbára csak küszködő Tsunodát:

„A sebessége volt az egyik, ami kitűnt. Egyáltalán nem ismertem Yukit, mielőtt elkezdtem a csapatnál dolgozni 2024-ben, és egyből lenyűgözött – a tempója, ahogy a gumikat kezeli, az időmérős sebessége, és amilyen gyorsan úrrá tud lenni a gumikon, hogy kihozza a legtöbbet az autóból a kvalifikáción. Ez volt a legelső, ami meglepett” – nyilatkozta Permane az F1 hivatalos honlapjának.

„És hogy őszinte legyek, a visszajelzései, ahogy az autóban viselkedik, ahogy vezet, az autón kívüli viselkedése mind olyan, mint a legjobb versenyzőknél. Ő egy nagyszerű pilóta. És mondjuk úgy, hogy ez kissé meglepetés volt. Azt hiszem, bele sem gondoltam ebbe addig, de kellemes meglepetés volt, amikor elkezdtem vele dolgozni.”

f1-tsunoda-permane

Megkezdődött a tárgyalás Palou és a McLaren között, a csapat 20 millióra perli az IndyCar-bajnokot

Hétfőn kezdetét vette az a polgári peres eljárás, amelyben a McLaren nagyságrendileg 20 millió dolláros kártérítést vár Alex Palou köreitől. Mint emlékezetes, néhány éve – nem sokkal a rendkívül hasonló Oscar Piastri–Alpine–McLaren-ügy előtt – az akkor még csak egyszeres IndyCar-bajnok spanyol cáfolta, hogy hosszabbított volna a Chip Ganassi Racinggel, helyette pedig aláírt a wokingiak ottani istállójához, az Arrow McLarenhez. Palou aztán azonban megállapodott Ganassiékkal, visszatáncolt a mclarenes szerződésből, jelenlegi alakulatával pedig azóta sikert sikerre halmoz, hiszen immár négyszeres bajnoknak vallhatja magát az IndyCarban.

A fiatal spanyol tehát ugyan sosem versenyzett a McLaren színeiben, ugyanakkor részt vett velük egy austini F1-es szabadedzésen, valamint számos privát teszten is. A McLaren az ebből adódó veszteségei miatt perel: az alakulat ügyvédei szerint ezen alkalmak költségei, valamint a potenciálisan elmaradó sikerek, szponzori szerződések miatt perlik Palouékat 19,7 millió dollárra. Palou maga elismeri, hogy megszegte a szerződésüket, ám az ő ügyvédei szerint a McLaren jelentősen felfújta a kért összeget, és „enyhítettek a veszteségeiken” is – számolt be az ügyről a Reuters.

palou-mclaren

„Roscoe mindörökké” – érzelmes videóban búcsúzik a kutyájától Hamilton

Mint arról már beszámoltunk, Lewis Hamilton hétfő kora délután közölte az Instagramon, hogy az F1-es paddockban népszerű kutyája, Roscoe nem élte túl, hogy a múlt héten tüdőgyulladást kapott, ami miatt újra is kellett éleszteni, majd kómába került. A hétszeres világbajnok most egy megható videót is megosztott a Roscoe-val közös pillanatokról:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Ég veled, Roscoe! Hamilton elvesztette legjobb barátját

Szívszorító hírt osztott meg követőivel Lewis Hamilton: négy nap küzdelem után, vasárnap este elhunyt hűséges társa, Roscoe. A Formula–1 hétszeres világbajnoka megható sorokkal emlékezett vissza kedvencére, aki évek óta állandó társa volt a versenypályákon és azon kívül is.

„Négy nap gépi lélegeztetés után, miközben minden erejével küzdött, meg kellett hoznom életem legnehezebb döntését, és el kellett búcsúznom Roscoe-tól. Egészen az utolsó pillanatig harcolt, sosem adta fel. Hálás vagyok és megtiszteltetésnek érzem, hogy megoszthattam az életemet egy ilyen gyönyörű lélekkel – egy angyallal és igaz baráttal. Roscoe örökbefogadása volt életem egyik legjobb döntése, és örökké meg fogom őrizni az együtt átélt emlékeket."

„Bár elvesztettem már Cocót, még sosem kellett korábban altatás mellett döntenem. Tudom, hogy az édesanyámnak és sok közeli barátomnak már volt ilyen fájdalmas tapasztalata. Ez az egyik legfájdalmasabb élmény, és mélyen együttérzek mindenkivel, aki már elveszített egy szeretett házikedvencet. Bár borzasztóan nehéz, Roscoe-val élni életem egyik legszebb része volt – ilyen mélyen szeretni és viszont szeretve lenni. Köszönöm mindenkinek a szeretetet és támogatást, amit Roscoe iránt az évek során tanúsítottatok. Különleges érzés volt mindezt látni és megtapasztalni. Roscoe vasárnap este, szeptember 28-án halt meg a karjaimban."

Roscoe gyakran szerepelt Hamilton Instagramján, sőt, sok F1-es rajongó is megkedvelte a barátságos bulldogot, aki gyakran utazott gazdájával versenyekre, edzésekre, sőt, még saját Instagram-fiókja is volt.

A rajongók és barátok szerte a világból fejezik ki részvétüket a versenyzőnek, aki nyíltan és őszintén vállalta fájdalmát.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés