DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek

Lawson mentális erősségének köszönheti a Red Bull-ülést

Liam Lawson mellett tette le a voksát a Red Bull, őt igazolták le Yuki Tsunoda helyett Max Verstappen mellé a nagycsapatba Sergio Perez távozását követően. A japán pilóta jobban teljesített a Visa Cash App RB-nél, mint csapattársa, Lawson, az energiaitalosok főtanácsadója, Dr. Helmut Marko így most elárulta, mégis miért az új-zélandit választották.

„A mérnökök olyan adatokat prezentáltak nekünk, amelyek alapján össze tudtuk hasonlítani őket, és ez volt az alapja a döntésünknek. Elég luxus volt ez a problémánk, hiszen mindketten megérdemelték volna a kinevezést. De Lawson talán többet tud fejlődni a jövőben. Különösen a mentális erőssége volt az, ami végül az ő irányába billentette a mérleghintát” – mondta az F1-Insidernek a főtanácsadó.

Marko elmondása szerint Tsunoda jól fogadta a friss híreket.

„Jelenleg Japánban van, beszéltem vele telefonon. Viszonylag nyugodt volt a hír hallatán. Azt mondtam neki, hogy nyomja tovább a gázt a Racing Bullsnál, és aztán meglátjuk. Pozitívan reagált” – mesélte Marko.

Russell: Az erős motor nem garancia a 2026-os sikerre

Bár jelen pillanatban nincs szerződése 2026-ra, és olyan hangokat is hallani, miszerint Toto Wolff Max Verstappen megszerzéséért indított hadjárata veszélybe sodorhatja a helyét, George Russell lelkesen várja az új érát, s a RacingNews365 által idézett nyilatkozatában megpróbált úgy kommunikálni, mint akit nem zavar a bizonytalanság: „Szuper izgalmas a 2026-os év a Mercedesszel. Még semmi sincs aláírva a jövőre nézve, de nem is gondolkozom ezen, tényleg” – mondta Russell.

russell-smile-1

A brit rámutatott, hogy bár nagyon bízik a Mercedes újgenerációs erőforrásában, ez önmagában nem garancia a sikerre, hiszen más csapatok is használják a Brixworth-ben készülő motorokat: „A Mercedes nagyszerű hely lesz, különösen a motorok tekintetében, de több csapat is Mercedes-motorral fut, szóval nem lehetünk túlságosan elbizakodottak csak azért, mert úgy gondoljuk, hogy gyors motorunk lesz.”

„A McLarennek is lesz egy gyors motorja, és a Williamsnek is lesz egy gyors motorja. Jelenleg a McLaren ver minket. Nem tekintek rájuk ügyfélcsapatként, mert minden egyenlő. Ők egy önálló csapat, mely ugyanazzal a motorral fut, mint mi. És jelen állás szerint jobb munkát végeznek nálunk.”

russell-austria-5

Raikkönen a fiáról: A legfontosabb, hogy jól érezze magát!

A monzai paddock egyik legnagyobb sztárja az F1-ből való visszavonulása óta a nyilvánosság előtt viszonylag ritkán mutatkozó Kimi Raikkönen volt, aki – ha már ott volt – interjút adott a száguldó cirkusz hivatalos honlapjának, melyben többek között arról kérdezték, mivel töltötte az elmúlt éveket, mióta már nem szerepel az F1-ben. Raikkönen válaszában röviden beszélt három gyermekéről, köztük a gokartos karrierjét építhető Robinról:

„Mozgalmas volt. Olaszországba költöztünk, Robin szerelője lettem, Rianna tornászik, és megszületett a legkisebb is. Sűrű a családi élet, de nagyszerű!” – mondta Raikkönen, majd arra a kérdésre is válaszolt, hogy fia eljuthat-e az F1-ig a gokartozástól: „Élvezi, és minden rendben megy. Meglátjuk, mi lesz belőle, ki tudja, lesz-e valami lehetőség. De a legfontosabb az, hogy jól érzi magát!”

És hogy hogy érezte magát Monzában? „Remekül! Meglátogattam sok embert, jó újra itt lenni. Szerintem a gyerekek is örömmel jöttek, élvezték, sok régi baráttal találkoztam, szóval nem panaszkodhatom. Persze sok új arc is volt a csapatoknál, melyeket meglátogattam, gyorsan változnak a dolgok!”

robin-raikkonen

A Williams idő előtt „elkérné” Sainzot a Ferraritól

A Ferraritól Lewis Hamilton érkezése miatt távozni kényszerülő Carlos Sainz a következő idényt a Williams színeiben kezdi meg, s a csapatfőnök, James Vowles bízik benne, hogy a szezonzáró teszten már kékben láthatja a spanyolt: „Még meg kell állapodnunk a Ferrarival, hiszen 2024 végéig szerződése van velük, de remélem, hogy Abu Dhabiban már az autóban láthatjuk őt” – nyilatkozta Vowles, aki arra is kitért, milyen reményei lehetnek a Monzában szépen debütáló Franco Colapintónak tekintve, hogy a Williamsnek már megvan a felállása 2025-re.

sainz-imola

„Mivel az akadémiánk tagja, a mi felelősségünk az, hogy vele és a körülötte lévő csapattal együtt dolgozzunk a jövőjén. És vannak lehetőségek más versenysorozatokban is. Attól függően, hogy hogyan teljesít, a jövő bizonyos mértékig az ő kezében van, ez alatt azt értem, hogy ha kivételesen jól teljesít, akkor biztosan itt marad, mint tartalékversenyző” – mondta Vowles, majd hozzátette:

„Igazság szerint senki sem tudja, hogy milyen lehetőségek adódhatnak bármely csapatnál 2025-ben vagy 2026-ban, szóval olyasvalakibe fektetünk be, akinek szerintem lesz lehetősége. És még most is vannak szabad helyek a rajtrácson!”

vowles-2024

Kiket választana Le Mans-i csapattársnak Verstappen?

Max Verstappen már többször kifejezte érdeklődését más kategóriák és versenysorozatok iránt, amelyeket F1-es karrierje után kipróbálna. A listája első helyén pedig alighanem a Le Mans-i 24 órás verseny áll, így meg is kapta a kérdést a Red Bull e-sport-versenyzője, Jarno Opmeer YouTube-csatornáján, hogy kiket választana maga mellé csapattársnak a legendás viadalra. A holland két olyan pilótát választott, akik az F1-ben is megfordultak és a WEC-ben is nyertek:

„Az egyik pilóta, akit határozottan szeretnék a csapatomban, az Nyck de Vries. Gyors és nagyon könnyű, ami jelenleg nagyszerű tulajdonság Le Mans-ban. Aztán folyamatosan viccelődünk Fernandóval [Alonso], hogy közösen akarunk majd indulni, szóval ez klassz lenne. Úgyhogy ezzel meg is van a három versenyző!”

Verstappen azért persze az édesapját, a Le Mans-t szintén megjárt Jost is említette: „Állandóan mondom apukámnak, hogy meg kellene csinálnunk. De ő nem akarja, szóval őt adnám hozzá negyediknek. Szórakoztató hét lenne, az biztos!”

f1-verstappen

Videó: Raikkönen fia „F1-es üléspróbán” járt a Mercedesnél

Visszavonulása óta Kimi Raikkönen elvétve fordult meg a Formula-1-es paddockban, a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon azonban ő is megjelent a helyszínen. S ha már ott volt, a Mercedes rövid videója alapján az Ezüst Nyilakhoz is benézett a családjával, a már szép gokartos eredményeket is felmutató fia, Robin pedig még a W15-ösbe is beülhetett:

Bagnaiáé a misanói péntek Marquez és Martin előtt

Alig néhány nappal az Aragóniai GP után már Misanóban, a San Marinó-i Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. Délelőtt Jorge Martin diktálta a tempót, a már téttel bíró délutáni tréningen viszont a múlt vasárnapi ütközés után némi váll- és nyakfájdalmakkal küzdő Francesco Bagnaia volt a leggyorsabb.

Őt szűk két tizedmásodperces távolságból követte Marc Marquez, majd jött Jorge Martin, valamint Franco Morbidelli és Enea Bastianini, azaz az első öt helyet Ducatik sajátították ki. A top 10-ben – és ezáltal a holnapi Q2-ben – viszont rajtuk kívül már csak Marco Bezzecchi képviseli a bolognai márkát, befért azonban két KTM Pedro Acostával és Jack Millerrel, egy Aprilia Maverick Vinalesszel, valamint kisebb meglepetésre egy Yamaha Fabio Quartararóval. A pénteki napot gyomorbántalmak kihagyta Joan Mir.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.685  
2. Marc Márquez Gresini Ducati 1'30.870 0.185
3. Jorge Martín Pramac Ducati 1'30.966 0.281
4. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'30.967 0.282
5. Enea Bastianini Ducati 1'31.067 0.382
6. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'31.203 0.518
7. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'31.229 0.544
8. Maverick Viñales Aprilia 1'31.301 0.616
9. Fabio Quartararo Yamaha 1'31.313 0.628
10. Jack Miller KTM 1'31.320 0.635
11. Brad Binder KTM 1'31.422 0.737
12. Aleix Espargaró Aprilia 1'31.433 0.748
13. Pol Espargaró KTM 1'31.434 0.749
14. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'31.724 1.039
15. Johann Zarco LCR Honda 1'31.735 1.050
16. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'31.779 1.094
17. Alex Rins Yamaha 1'31.886 1.201
18. Álex Márquez Gresini Ducati 1'31.908 1.223
19. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'31.961 1.276
20. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'32.208 1.523
21. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'32.227 1.542
22. Luca Marini Repsol Honda 1'32.388 1.703
23. Stefan Bradl Honda 1'33.816 3.131

motogp-bagnaia-ducati

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Colapinto sosem érzett még olyan fájdalmat, mint az F1-es autóban

Mivel csak néhány nappal korábban tudatta vele a Williams, hogy Monzában F1-es autóba ülhet és azzal versenyezheti végig a hétvégét, így a debütálására való felkészülés nem volt éppen ideális Franco Colapinto esetében.

Az argentin versenyző az Olasz Nagydíj végén, a kockás zászló alatt áthaladva jelezte is a csapatrádióban, hogy mit érez – ezt érdemes idézni.

„Igazad volt abban, hogy fájni fog a futam vége.. ááá… sosem éreztem még ilyen fájdalmat egy versenyautóban korábban! Kezdenünk kell pár dolgot az üléssel, de nagyon élveztem. Köszönöm szépen” – mondta a mérnökének, aki így válaszolt:

„Biztos, hogy megtaláljuk a megoldást, és a tested is hozzá fog szokni. Ezek most gyors autók, üdv az F1-ben” – reagált.

Majd Colapinto következő mondata is beszédes volt azt illetően, hogy mennyire újonc még:

„Igen, igen, biztos. Mondjatok mindent, hogy mit kell csinálnom, amikor megállítom az autót a parc fermében, mert fogalmam sincs róla…”

f1-williams-colapinto

„Adriannel is szenvednénk” – állítja Horner

Nem gondolja, hogy Adrian Newey távozása miatt esett vissza a Red Bull teljesítménye – erről beszélt Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke.

f1-redbull-newey-horner

A brit szerint a problémák még akkor kezdődtek, amikor Newey is a csapatnál volt, az általa elképzelt fejlesztések nem működtek később, úgyhogy szerinte nincs összefüggés aközött, hogy elvesztették a mérnökzsenit, és hogy a pályán is elfogyott az előnyük.

„Szerintem ugyanezek a problémáink lettek volna vele is, mert ezek már léteztek, és egy ember hozzáadott értéke sosem ilyen drámai ennyire gyorsan. Miamiban kezdett el megmutatkozni, és Adrian ott volt még Miami pénteki napjáig, szóval nem létezik, hogy ennek ilyen gyorsan jelentkezett volna a hatása” – idézi Horner szavait a Racingnews365.com.

Az F1 hivatalos partnere lesz a Ferrarival szakító szponzor

Mint arról mi is írtunk, a Santander a 2024-es Formula-1-es idény végén távozik a Ferrari támogatóinak sorából. A Scuderia nyert viszont egy új szponzort is az UniCredit révén.

Viszont a Santander sem távozik a sportból, ugyanis bejelentették, hogy 2025 elejétől kezdve magának az F1-nek lesz a hivatalos banki partnere. Az együttműködés értelmében a Santander logói feltűnnek a pálya széli reklámtáblákon számos nagydíjon, így az amerikai versenyeken vagy épp Spanyolországban, de emellett exkluzív tartalmakat is ígérnek a rajongóknak.

f1-ferrari-santander

Csaknem fél évszázada nem volt olyan változatos az F1, mint idén

Azzal, hogy Charles Leclerc és a Ferrari nyerte vasárnap a Formula-1-es Olasz Nagydíjat, immár négy csapat mondhatja el magáról, hogy legalább három versenyen győzni tudtak 2024-ben: a Scuderia mellett a Red Bull, a McLaren és a Mercedes. Márpedig ilyesmire, hogy négy csapat is legalább három győzelmet arasson egy szezonon belül, az F1 háromnegyed évszázada íródó történetében még csak kétszer volt példa ezt megelőzően.

Értelemszerűen ennek teljesüléséhez persze szükséges az is, hogy egy idény legalább 12 nagydíjból álljon, erre pedig először 1968-ban volt példa, de ha onnan számoljuk ezt a statisztikát, akkor is kifejezetten ritkaságnak számít az ilyesfajta kiegyenlítettség és változatosság. A másik két szóban forgó évad az 1974-es és az 1977-es – magyarán legutóbb 47 éve fordult elő ilyesmi. Mindkét említett szezonban ott volt a triplázó istállók között a Ferrari és a McLaren, valamint a Lotus is, emellett pedig 1974-ben a Brabhamnek, 1977-ben pedig az akkor debütáló Wolfnak jött össze három siker.

f1-csapatok-spa

„Fantasztikus” – így jellemezte Colapinto debütálását a Williams F1-es főnöke

Első Formula-1-es nagydíját teljesítette Monzában a Logan Sargeantot váltó Franco Colapinto. Aki abszolút megállta a helyét: bár a Q1-ben belehibázott a mindent eldöntő körébe és kiesett a 18. helyen, a futamon egészen a 12. pozícióig kapaszkodott előre, ami még úgy is megsüvegelendő teljesítmény a Williamsszel, hogy a csapattárs Alexander Albon közben pontot szerzett. Colapinto úgy érzi, neki is lett volna erre a sansza a kvalifikációs hiba nélkül, míg a Williams F1-es csapatfőnöke, James Vowles ezzel együtt is csak dicsérni tudta az argentin újoncot a csapat futam utáni videójában:

„Franco ezen a hétvégén, figyelembe véve, hogy kivettük az F2-ből és egyből beraktuk az F1-be – de természetesen jelentős felkészüléssel a színfalak mögött –, jó munkát végzett. Tökéletesen hajtotta végre a versenyt, előrelépdelt, előzött autókat. És szerintem ha az időmérő tényleg a tervek szerint alakul – és csak az átláthatóság kedvéért mondom: bőven egy tizeden belül volt Alexhez, ahogy átment a 7-es kanyaron, vagyis nagyon-nagyon közel –, akkor vasárnap valószínűleg esélye lett volna harcba szállni a pontokért. Ez pedig fantasztikus első alkalommal egy adott autóval.”

f1-colapinto-williams-monza_1

Sainz szerint a vb-címért is harcolhat a Ferrari

Akár a konstruktőri vb-címet sem tartja kizártnak Carlos Sainz: az Olasz Nagydíjon a Ferrari szerezte a legtöbb pontot, és bár az utóbbi hetekben, hónapokban nem beszéltünk róluk ilyen kontextusban, de látótávolságon belül vannak az olaszok a Red Bullhoz és a McLarenhez is a gyártók tabelláján.

„Olaszországban éles meccsben voltunk a McLarenekkel, olyanok jelentettek különbséget, mint a szélárnyék. Fontos volt a konstruktőri bajnokság szemszögéből, hogy mi szereztük a legtöbb pontot. Ez azt jelenti, hogy van esély, nemcsak arra, hogy idén még több győzelmet arassunk, hanem arra is, hogy harcoljunk a vb-címért. Szerintem ha gyorsak tudunk lenni máshol is, akkor szoros lesz a küzdelem a McLaren és a Red Bull ellen” – mondta a spanyol.

Sainz azért azt is hozzátette, hogy Monza speciális helyszín, így nem lehet ebből kiindulni – mindenesetre nyolc versenyhétvégével a szezon vége előtt 39 pont a hátrányuk a Red Bullhoz és 31 a Mclarenhez képest.

240829_R16_ITALIA_CA_R1607145_60125920-77f9-4b65-8f29-1ede9f229a77_resize

fotó: Scuderia Ferrari HP

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Vasseur a fejlesztések fontosságát emelte ki

A Ferrari csapatfőnökének véleménye szerint a Monzában aratott győzelmük leginkább a gumikezelésnek volt köszönhető, ám az Olasz Nagydíjra hozott fejlesztéseik jelentősek voltak.

„Hogy őszinte legyek, a monzai pályán elég nehéz látni azt, hogy mennyit is jelentenek a fejlesztéseink. A soron következő pályák karakterisztikája nagyon eltérő lesz” – mondta Fred Vasseur.

A francia szakember úgy véli, hogy az élcsapatök közötti szoros verseny miatt minden egyes újítás kiemelet fontossággal bír.

„Azt látjuk, hogy az időmérőn hat vagy hét autó is kevesebb, mint egy tizeden belül van egymáshoz képest. Minden egyes fejlesztés különbséget jelenthet. A mostani csomag természetesen kulcsfontosságú volt, de a mutatott tempónk leginkább a gumikezeléshez volt köthető” – tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.

 

Erősorrend: A McLarenek Verstappen nyomában, Albon a top10-ben

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A rangsort az Olasz Nagydíj is  Max Verstappen vezeti, de az üldözők közelítenek rá, Alexander Albon pedig újabb remek produkciójával már betört az első tízbe. A monzai hétvégén aligha meglepő módon Charles Leclerc kapta a legmagasabb pontszámot, de nagyon jóra értékeltük Piastri, Albon és az újonc Colapinto teljesítményét is.

Itt látható az F1-es versenyzők erősorrendje az első 16 nagydíj alapján – az összesítésbe csak azok kerültek be, akik már legalább három futamon rajthoz álltak.

podcast-rankings_16

A Formula Podcast Olasz Nagydíjat értékelő adását – benne a pontszámokkal – itt tudjátok meghallgatni:

Formula1.5 – Alonso kiemelkedik a „vert mezőnyből”

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

A gyenge ausztriai szereplés óta sorozatban ötödször végzett a „másodosztály” első három helyének valamelyikén Fernando Alonso, így továbbra is magabiztos fölénnyel vezeti a tabellát. Hülkenberg tisztes lemaradással a második, és jelen állás szerint Stroll ellenében küzd a második helyért, Albon idei első győzelmével nagyot lépett előre, negyedik hellyel debütált a Williams újonca.

pf-bliga16

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Videó: Alonso Aston Martin Valkyrie-je lerobbant Monacóban

A videót posztoló Instagram-oldal szerint egy órával az átvétel után már meg is állt Fernando Alonso vadonatúj sportautója, az Aston Martin Valkyrie, Monaco utcáin adta meg megát a technika.

Célkeresztben 2026 az Astonnál: hosszú távú megállapodást kötöttek technikai partnereikkel

„Jelentős mérföldkőhöz” ért közleményük megfogalmazása szerint az Aston Martin a 2026-os Formula-1-es szabályokra való felkészülésben, ugyanis a keddi bejelentés értelmében technikai és stratégiai megállapodást kötöttek partnereikkel, a Hondával, az Aramcóval és a Valvoline Global Operationsszel.

Az együttműködés egyik féllel sem új keletű vagy legalábbis nem hat újdonságként, hiszen azt már jó ideje tudni lehet, hogy a Honda az Aston Martin gyári partnereként „tér vissza” 2026-ba az F1-be teljes értékű motorgyártóként, az Aramco és a Valvoline pedig szintén korábban is a silverstone-i gárda partnere volt. A Honda dolgozik az új erőforráson, amelynél 50-50 százalékos aránya lesz a belsőégésű motornak és az elektromos komponensnek; az istálló nevében is megjelenő Aramco látja majd el őket üzemanyaggal, a Valvoline pedig kenőanyagokkal.

aston-aramco-honda-valvoline

„Köszönjük a sportszerűségüket!” – a McLarenen gúnyolódik Marko

Az első sorból rajtolhatott a két McLaren a vasárnapi Formula-1-es Olasz Nagydíjon, a Ferrari azonban megviccelte őket Charles Leclerc egykiállásos taktikájával, így csak a második és harmadik helyen futottak be. Ráadásként Oscar Piastri a start után megelőzte Lando Norrist, és később sem kérték őket pozíciócserére, így a brit csupán nyolc pontot faragott a hatodikként célba érő Max Verstappennel szembeni hátrányán.

Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója némileg élcelődött is a wokingiak újabb elszalasztott esélyein, amikor arról kérdezte a De Telegraaf, hogy csalódásként élik-e meg a monzai teljesítményt: „Csalódáskeltő eredmény? Dehogyis! Bizonyos mértékig tudtuk, hogy ez lesz, és szeretnék gratulálni a Ferrarinak a győzelemhez, és megköszönni a McLarennek a sportszerűséget. Értékelem, ez könnyíti a helyzetünket.”

A McLaren helyzetéről és az esetleges csapatutasításról már Toto Wolff Mercedes-főnök is kifejtette a véleményét, de természetesen Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője sem kerülhette ki a kérdést a rivális gárdánál zajló eseményekről: „Nem tudom, mik a ’papaja szabályok’, de majdnem kiütötték egymást a második sikánban. A pilóták világbajnoksága szempontjából ez segített ma nekünk” – idézi Horner a RacingNews365.com portál. „Mindig nehéz helyzet ez csapatként. De elkerülhetetlen, hogy egy ponton a jobbik lábadat rakd előrébb. És ezt lehetetlen megtenni, ha ilyen helyzet alakul ki.”

f1-marko-redbull

Piastri: Stroll olyan volt, mint egy kezdő gokartos

Az Olasz Nagydíjat megnyerő Charles Leclerc egy kiállásnyi előnye 2,6 másodpercre csökkent a végén a második Oscar Piastrihoz képest: a győzelemért hajrázó ausztrál felzárkózását ketten akasztották meg, Carlos Sainz, aki a Ferrari sikere érdekében érthető módon megtette a tőle telhetőt, valamint a lekörözött Lance Stroll, akinek ügyetlensége kevésbé volt elfogadható. Piastri kritikusan beszélt az amatőr elengedésről a futamot követően:

„Lényegében olyan tempóra volt szükségem, mint az első körökben, és egy ponton optimista is voltam” – mondta az FIA-sajtótájékoztatón Piastri. „De jelentős időt vesztettem Carlos mögött, aztán Stroll úgy vezetett, mintha az első gokartversenyén lenne. Nem tudom, mi futott át az agyán, amikor a kék zászlót látta. Ez még egy másodpercembe került.”

A felvételek tanúsága szerint Stroll rögtön reagált a kék zászlóra, de rosszul helyezkedett, az Ascari sikán bemenetének külső ívén maradt, ezért akadályozta az ideális ívet, Piastrinak fékeznie kellett. A szektoridők alapján fél másodpercet veszített azon a pályaszakaszon.

„Tökéletes etapra lett volna szükségem, hogy megnyerjem a futamot. És látjuk, ezek az apróságok végső soron elvették az esélyt” – mondta a 2024-ben már negyedik alkalommal másodikként leintett Piastri.

Fotó: Ollé Iván