Leclerc-t is elmeszelték a trágárságért – de másképp, mint Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/38627
Charles Leclerc a múlt vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj utáni sajtótájékoztatón ejtett el egy trágárkodást, amikor a futam végi nagy hibájáról és mentéséről kérdezték: „Volt egy túlkormányzottságom, azt megfogtam, majd egy a másik oldalról is, és úgy éreztem, hogy ’b*ssza meg’. Ó, bocsánat! Ó, ne, ó, ne, nem akarok Maxhoz csatlakozni!” – kapott észbe egyből a Ferrari pilótája, hogy néhány hete Max Verstappent nagy vitákat és a Red Bull-os részéről bojkottot is kiváltva közhasznú munkára ítélték a szingapúri sajtóeseményen való káromkodásért.
Sokáig a levegőben lógott, hogy a monacói is hasonló sorsra jut-e: Verstappen az interlagosi médianapon oda is szúrt, hogy szemlátomást csak nála probléma a trágárkodás. Pénteken azonban az FIA vizsgálni kezdte az ügyet, és Leclerc-t is beidézték magukhoz a felügyelők a sprintidőmérő után. A büntetés aztán ezúttal sem maradt el, de más jellegű volt, mint a címvédőé: Leclerc-t csak megbírságolták 10 ezer euróra, amelyből ráadásul 5000 eurót 12 hónapra felfüggesztettek.
A stewardok az indoklásukban kiemelték, hogy az FIA szabályai szerint egy társadalmilag elfogadott színvonalat kell tartani a nyilvános megszólalások során, és ezt Leclerc megsértette vasárnap. Enyhítő körülménynek vették viszont, hogy a ferrarist konkrétan arról kérdezték, „mit mondott magának” az említett hiba során, a pilóta pedig csak felidézte azt – ráadásul egyből elnézést kért a szavaiért. Ezt Leclerc a felügyelőkkel való beszélgetés során is megtette, elismerve a szerepét, hogy sokan példaképként tekintenek rá. Emiatt a stewardok úgy ítélték meg, a monacói kihágása kevésbé volt súlyos, „mint a legutóbbi eset”, utalva Verstappen szingapúri káromkodására.
A felügyelők amúgy Pierre Gaslyt is vizsgálták pénteken, amiért nem jelent meg időben a versenyzői megbeszélésén. Itt azonban futni hagyták a versenyzőt, mivel az Alpine bizonyította, hogy problémájuk volt a WiFi-vel, ezért nem tudott csatlakozni a francia a videohíváshoz.
Norris a leggyorsabb körről: Így megy ez az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38464
A Szingapúri Nagydíj hajrájában kibontakozó „leggyorsabb kör-ügyről”, melyet illetően a McLaren kérdéseket vetett fel, Christian Horner viszont úgy nyilatkozott, hogy nincs itt semmi látnivaló, természetesen a futamgyőztes Lando Norrist is megkérdezték, aki emiatt a „tervezettnél” eggyel kevesebb pontot tudott faragni a hátrányán Max Verstappennel szemben. A brit versenyző úgy érzi, esélye sem volt gyorsabb kört futni, mint a verseny végén alig használt lágy gumival és üres tankkal tette az ausztrál:
„Szép volt, Daniel” – kezdte. „Nem is tudom… Semmit sem tudok tenni, jó neki. Mindent megtettem, hogy megpróbáljak gyorsabb kört menni, amikor a gumik jó állapotban voltak, de mindig nem sikerülhet. Az elmúlt néhány hétvégén mindent megtettem ezért, és többször sikerült is [az előző három leggyorsabb kör az övé lett – a szerk.], de nem tudok a kemény gumin az etap közepén legyőzni egy új lágy gumival versenyző srácot. Ez van, ilyen az élet.”
Bár csapatával ellentétben nem kezdett vádaskodásba, Norris is egyértelművé tette, hogy a VCARB szerinte is a Red Bull kezére játszott a kerékcserével: „Így megy ez az F1-ben, nem is tudom, talán már születésem előtt is így volt. Nincs miért panaszkodnom” – mondta, majd hozzátette: „Szóval igen, ez volt a logikus dolog, az okos húzás a részükről. Örülök Danielnek, ennyi.”
Horner: Ricciardo bónuszt kapott a leggyorsabb körért
https://formula.hu/parc-ferme/38463
A minden valószínűség szerint az F1-től tegnap elbúcsúzó Daniel Ricciardót a verseny hajrájában kihívta egy extra kerékcserére a csapata, aminek köszönhetően meg tudta futni a Szingapúri Nagydíj leggyorsabb körét, s ezzel megfosztotta Lando Norrist az ezért járó extra ponttól. A VCARB lépése nem aratott osztatlan sikert a McLarennél, s Zak Brown azt is felvetette, hogy felül kellene vizsgálni a Red Bull két istállójának együttműködését.
Christian Horner ezzel szemben úgy érzi, hogy nincs itt semmi látnivaló: „Az RB végrehajtott egy kiállást a verseny végén, hogy megfussák a leggyorsabb kört. Ez ennyi és nem több” – mondta Horner a SiriusXM mikrofonja előtt. „Korábban Kevin Magnussené lett volna a leggyorsabb kör, ha nem hagyja el a pályát, és neki Ferrari-motorja van. Minden csapat független! Ezt mindig szóba hozzák majd, mert azonos tulajdonban van a két csapat, szóval elkerülhetetlenül felmerülnek kérdések…”
„De azt se feledjük el, hogy ő bónuszt kap a leggyorsabb körért” – zárta le a kérdést a maga részéről Horner.
Formula1.5 – Colapinto újabb dobogója
https://formula.hu/parc-ferme/38462
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?
Sorozatban harmadik versenyét is az első négy között zárta az F1 „másodosztályában” a debütálása óta remeklő Franco Colapinto, azaz minden alkalommal jobb eredményt ért el, mint elődje bármikor. Ez alatt a három verseny alatt csak a Szingapúrban újabb győzelmet arató, bajnoki előnyét száz pontra növelő Alonso, valamint csapattársa, Alex Albon szerzett több pontot nála.
Másik is remekeltek Bakuban, Tsunoda Magyarország, Hülkenberg Silverstone, Zhou pedig Kanada óta a legjobb eredményét érte el, és Strollnak is sikerült visszaverekednie magát a pontszerzők közé.
„Sokat tanultam Bottastól” – Zhou
https://formula.hu/parc-ferme/38461
Guanyu Zhou, a Stake kínai versenyzője nemrég csapattársával való kapcsolatáról beszélt egy interjúban – az F1-ből minden valószínűség szerint 2024 végén távozni kényszerülő Zhou elismerően nyilatkozott Valtteri Bottasról.
„Valtteri nagyszerű csapattárs. Elképesztően gyors és mindig támogatott engem. Sokat tanultam tőle, különösen az F1-es pályafutásom elején. Leginkább azt tudtam ellesni tőle, hogy mennyire fontos nyugodtnak és fókuszáltnak maradni egy verseny során, különösen a hektikus szituációkban" – mondta Zhou.
Valtteri Bottas szerződéshosszabbításának nyélbeütésére egyébként már ezen a héten sor kerülhet, melyről Mészáros Sándor számolt be helyszíni bejelentkező videójában.
Marquez szerint büntetni kellett volna Bastianinit a Martin elleni manőverért
https://formula.hu/parc-ferme/38460
Az utolsó körben, egy kontakttal járó előzéssel dőlt el a győzelem sorsa a MotoGP Emilia-romagnai Nagydíján: Enea Bastianini a 4-es kanyarban bújt be Jorge Martin mellé, ám a két motor összeért, s így győzött az olasz. A Pramac vb-éllovas spanyolja látványosan frusztrált volt az incidens után, és bár a gesztikulációja miatt utólag elnézést kért, Bastianini megmozdulását soknak találta:
„Úgy gondolom, a manőver kicsit sok volt, hiszen leszorított a pályáról, és nem tudtam visszatámadni. Utána tettem néhány kézmozdulatot, mert még indulatos voltam, de mindegy is. Szerintem én voltam a legerősebb, megérdemeltem volna a győzelmet, de rendben van, legközelebb újra megpróbáljuk. Szerintem nem volt ott hely ehhez a manőverhez, de nincs értelme róla beszélni, mert úgysem változik semmi.”
ONE LAP TO GO! @BESTIA23 FORCES @88JORGEMARTIN TO GIVE! #EmiliaRomagnaGP pic.twitter.com/l7zz01URvj
— MotoGP (@MotoGP) September 22, 2024
Bastianini ugyanakkor megvédte a manőverét: „Jorge nyilván nem volt boldog, de sokat zárt az íven, amikor megelőztem. A határon volt, de szerintem jó előzés volt. Ha van esélyed nyerni, meg kell csinálnod. Igen, kicsit a határon volt, de ez volt az egyetlen esély, csak a 4-es kanyarban láttam támadási lehetőséget az utolsó körben. Határon voltam a motor elejével, aztán zártam a kanyart és megnyertem a futamot.”
A versenytársak is megosztottak voltak a kérdésben: Aleix Espargaro nem értette, mit csináltak a stewardok például. Az viszont érdekes, amire Marc Marquez hívta fel a figyelmet, ugyanis a nyolcszoros világbajnoknak magával a kemény, kontakttal járó manőverrel nem volt gondja, szerinte viszont azért lehetett volna büntetni, hogy az előzés végén Bastianini is lement a pályáról: „Ha Enea lement a pályáról, akkor egy pozíciót át kell adnia. Mert ha csinálsz egy agresszív manővert, de a pályán belül maradsz, az nem probléma. De ha lemész a pályáról, akkor át kell adnod egy helyet. Úgyhogy nem értek egyet a döntéssel” – idézi Marquezt a Motorsport.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hamilton és Russell sem érezte jól magát az F1-es Szingapúri Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/38459
A negyedik és hatodik helyen futott be George Russell és Lewis Hamilton a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, amely után azonban kihagyták az újságírókkal való beszélgetés. A Mercedes rövid tájékoztatásában azt közölte, hogy a két versenyző a futam „megpróbáltatásaitól” kimerült. Később Toto Wolff csapatfőnök arról beszélt, hogy „hőguta közeli” kerültek Hamiltonék a hőségben, de azt is jelezte, hogy már jobban vannak: „Mindketten túlhevüléssel küzdenek, de most már rendben vannak. Beültek egy jeges fürdőbe, és szerintem az segített kicsit” – mondta Wolff a Formula.hu jelenlétében vasárnap este.
Verstappen már hosszabb válaszokat adott az FIA sajtótájékoztatóján – de csak egy hajszállal
https://formula.hu/parc-ferme/38458
Szombaton kisebb botrányt kavart, hogy Max Verstappen azok után, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott trágárságért – konkrétan az autójára tette azt a megjegyzést, hogy „el volt b*szódva” – büntetést kapott és közösségi munkára ítélték, az időmérőt követő eseményen csak egyszavas válaszokat adott, s csak a termen kívül volt hajlandó rendesen beszélni az újságírókkal.
Mivel a vasárnapi versenyen is második lett, így a Red Bull-os újra részt vett az FIA hivatalos dobogós sajtótájékoztatóján. Verstappen ezúttal már valamelyest hosszabb, de továbbra is mindenféle érzelemtől és kis túlzással érdemi tartalomtól mentes válaszokat adott a moderátori és az újságírói kérdésekre. Majd amikor a legvégén megkérdezték tőle, hogy továbbra is inkább a termen kívül beszélgetne velük, így felelt: „Hosszú nap volt, igen” – mondta a vb-éllovas, aki aztán később valóban külön is tartott egy sajtóbeszélgetést Szingapúrban.
Ricciardo talán az utolsó versenyén happolta el a leggyorsabb kört Norristól – a McLaren inkább nem szólt neki
https://formula.hu/parc-ferme/38457
Lando Norris fölényes rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, és sokáig úgy tűnt, a leggyorsabb kört és az azzal járó bónuszpontot is behúzza. Csakhogy a Visa Cash App RB – a Red Bull második számú csapata – a legvégén kihívta egy extra kerékcserére Daniel Ricciardót, aki a friss lágyakon elhappolta a McLaren britje elől a leggyorsabb kört.
Igaz, a szabályok értelmében az utolsó célba érkezőként értékelt ausztrál a 18. helyen ezért nem kapott világbajnoki egységet, a Norristól elvett egy pont azonban még fontos lehet a Max Verstappen elleni világbajnoki versenyfutás szempontjából. Ricciardo tehát akár igen fontos szolgálatot tehetett a Red Bullnak azon a versenyen, amely egybehangzó sajtóértesülések szerint talán az utolsó volt számára az F1-ben.
De vajon a McLaren jelezte-e Norrisnak, hogy elvehetik tőle a plusz egy pontot? Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója a Sky Sports F1 kameráinak így felelt erre a kérdésre: „Nem, azt gondoltuk, jobb, ha inkább nem tesszük” – utalt arra Brown, hogy Norrisnak amúgy is volt már néhány falérintése a futamon, így nem akarták, hogy fölösleges kockázatot vállaljon.
Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj: íme a mai program!
https://formula.hu/parc-ferme/38456
Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj, de lesz MotoGP, Moto2, Moto3 és Superbike is: íme a mai menetrend!
10:00 Moto3, futam (Aréna4)
11:00 Superbike, Super Pole futam (Match4)
11:15 Moto2, futam (Aréna4)
13:00 MotoGP, futam (Aréna4)
14:00 Superbike, második futam
14:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
Ricciardón csak a safety car segíthet: „Bárcsak itt lenne Piquet”
https://formula.hu/parc-ferme/38455
Ha valóban a Szingapúri Nagydíj Daniel Ricciardo utolsó Formula-1-es versenye, akkor a szombati nap hűen összefoglalja, miért vesztette el az ausztrál a Red Bull család bizalmát: miközben Yuki Tsunoda nyolcadik rajthelyet szerzett, ő erős edzéstempója ellenére már a Q1-ben kiesett. Hátulról, a 16. rajtkockából már csak a csoda vagy egy biztonsági autó segíthet rajta – az ausztrál így viccelődött:
„Remélhetőleg jól időzített biztonsági autót kapunk… Hozzák vissza Piquet-t, és megcsináljuk!” – tréfálkozott a 15 éve kirobbant szingapúri ütközésbotrány helyszínén.
„Azt mondanám, nyomorult dolog, mert tegnap még voltunk valahol, tényleg, és erre nem számítottunk… Nem voltak nagy hibáim, de amint átléptem a célvonalat, tudtam, hogy nem voltam elég gyors. Ez nem egy kellemes érzés” – mondta el Ricciardo, akinek másokhoz hasonlóan tempója eltűnt szombaton a lágy keveréken. „A sok sz***ság közepette őszintén úgy éreztem, ma jó napunk lesz. Ezért van az az érzésem, hogyan lett ez a vége a Q1-ben?”
Fotó: Red Bull Content Pool
„Különös Verstappen büntetése” – Wurz
https://formula.hu/parc-ferme/38450
A versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz is felszólalt Max Verstappen tegnapi büntetésével szemben, akit közérdekű munkára ítélt az FIA.
„Ez egy kivételes büntetés. A tény, hogy a versenyzővel való előzetes párbeszéd nélkül bejelentik a büntetést, az a versenyzők véleménye szerint egyáltalán nem jó dolog” – mondta Wurz.
„Egy versenyzőnek engedni kell, hogy kifejezze saját magát. A Formula-1 egykoron ezért vált népszerűvé, mert a versenyzők számára megengedett volt önmaguk kifejezése, aminek a nyelvek használata is részét képezi.”
Wurz hozzátette, hogy nyilatkozatával nem a káromkodás mellett áll, csupán túlzónak találja az FIA döntését: „Személy szerint én sem támogatom azt, hogy verbálisan támadjuk az ellenfeleinket. Ha a versenyző a saját autójáról panaszkodik, akkor azt a csapatfőnökével kell elrendeznie.”
Bagnaia körrekorddal, Martin bukással tért vissza Misanóba
https://formula.hu/parc-ferme/38449
Két héttel a San Marinó-i GP után az indiai, majd a helyére halasztott kazah fordulót pótló Emilia-romagnai Nagydíj keretében tért vissza a MotoGP mezőnye Misanóba, ahol szokás szerint két edzés volt a menü pénteken. A tét nélküli délelőtti gyakorláson eleinte száradó, a végén már teljesen száraz pályán Marc Marquez volt a leggyorsabb, de a lényeg persze a délutáni tréning volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be.
Ezen aztán Francesco Bagnaia futotta meg a legjobb időt, amely ezredekkel ugyan, de új rekordidőt is jelentett. A címvédőt hét ponttal megelőző éllovas, Jorge Martin lett a második, pedig a hajrában bukott is. Rajta kívül amúgy többek között Enea Bastianini, Brad Binder, Alex Marquez és Fabio di Giannantonio is elesett. Közülük csak a gyári ducatis harcolta ki a Q2-t, miután negyedik lett: Marc Marquez fért még be elé a két vb-aspiráns mellett, azaz az összetett első négy helyezettje sajátította ki a legjobb pozíciókat. Mögöttük némi meglepetésre Fabio Quartararo jött a Yamahával, a top 10-be pedig Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi, Maverick Vinales, Pedro Acosta és Aleix Espargaro fért még be pénteken. Az edzést magas láz miatt kihagyta a másik Yamahán ülő Alex Rins.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'30.286 | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'30.484 | 0.198 |
3. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'30.585 | 0.299 |
4. | Enea Bastianini | Ducati | 1'30.607 | 0.321 |
5. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'30.886 | 0.600 |
6. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'30.932 | 0.646 |
7. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'30.990 | 0.704 |
8. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'30.991 | 0.705 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'31.003 | 0.717 |
10. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'31.167 | 0.881 |
11. | Jack Miller | KTM | 1'31.217 | 0.931 |
12. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'31.250 | 0.964 |
13. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'31.393 | 1.107 |
14. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'31.636 | 1.350 |
15. | Brad Binder | KTM | 1'31.648 | 1.362 |
16. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'31.668 | 1.382 |
17. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'31.720 | 1.434 |
18. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'31.924 | 1.638 |
19. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'32.070 | 1.784 |
20. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'32.100 | 1.814 |
21. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'32.210 | 1.924 |
Alex Rins | Yamaha | - |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Perez visszavonulhat? Marko: „Érdekes alternatíva”
https://formula.hu/parc-ferme/38448
Mexikóban szárnyra kelt a pletyka, miszerint Sergio Perez hamarosan bejelentheti visszavonulását, hogy több időt tudjon a családjával tölteni, amire a rendkívül sűrű F1-es versenynaptár nem ad lehetőséget. Az osztrák Kronen Zeitung megkérdezte a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót arról, hogy mit gondol erről a felvetésről.
Marko, akiről sejteni lehet, hogy nem hullatna krokodilkönnyeket Perez távozása esetén, nem tagadta a pletykát, sőt érdekesnek nevezte azt: „Most hallom ezt először. Viszont a felesége a negyedik gyereküket várja. Ez egy érdekes alternatíva.”
Hoppá: Csúnya beszédért beidézték Verstappent a stewardok!
https://formula.hu/parc-ferme/38447
A héten komoly vihart kavart az a kezdeményezés az FIA-elnök részéről, hogy a versenyzők fogják vissza magukat, és ne káromkodjanak a csapatrádióban, valamint más nyilvános felületeken. Többek között Max Verstappen is kikelt a felvetés ellen, s az FIA tegnapi hivatalos sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy nem ötévesek már, hogy így kelljen szabályozni őket.
„Sajnos” eddigre már az „f-betűs szó” egyszer elhagyta a száját, amikor azt találta mondani, hogy tudta, hogy az autója „el van b***va”, majd később megismételte ezt a kifejezést annak illusztrálására, hogy ezek szerint mostantól ilyesmit se mondhat.
És úgy tűnik, hogy tényleg nem mondhat, a sportfelügyelők ugyanis beidézték Verstappent magyar idő szerint 13 órára, mivel a sajtótájékoztatón megsértette a nyelvhasználatra vonatkozó szabályokat. Mindezt a nemzetközi sportszabályzat 12.2.1.k pontjára, azaz „nem megfelelő viselkedésre” hivatkozva tették meg.
Milleré az utolsó hely, teljes a MotoGP 2025-ös rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/38446
Csütörtökön egy másik fontos bejelentés is történt a MotoGP világában amellett, hogy jövő augusztusban a Balaton Park Circuitre érkezik a mezőny. Ez a bizonyos mezőny ugyanis teljessé vált azáltal, hogy a Pramac Yamaha a várakozásoknak megfelelően Jack Millert nevezte meg második versenyzőjeként 2025-re.
Miguel Oliveira mellé egy darabig egy Moto2-ből érkező újonc tűnt esélyesnek, de az utóbbi hetekben már a KTM-től távozni kényszerülő ausztrált pedzegették befutóként, köszönhetően a rutinjának: Miller a 2015 óta íródó királykategóriás karrierje során ült Hondán, Ducatin és KTM-en is, ami értékes lehet a Yamaha számára az új szatellit csapatuk versenyzőjeként. A Pramac amúgy nem lesz ismeretlen közeg a motorosnak, hiszen korábban versenyzett náluk még Ducatival.
Ezzel pedig ahogy említettük, elkelt mind a 22 ülés a jövő évi MotoGP-rajtrácson – íme, tehát a teljes 2025-ös mezőny:
Ducati: Francesco Bagnaia, Marc Marquez
VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli
Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer
KTM: Brad Binder, Pedro Acosta
Tech3 KTM: Enea Bastianini, Maverick Vinales
Aprilia: Jorge Martin, Marco Bezzecchi
Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura
Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins
Pramac Yamaha: Miguel Oliveira, Jack Miller
Honda: Joan Mir, Luca Marini
LCR Honda: Johann Zarco, Somkiat Chantra
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Marko szerint Verstappen a leggyorsabb autót keresi, ez alapján fog dönteni
https://formula.hu/parc-ferme/38445
Az év nagy részében Max Verstappent a Red Bulltól való távozásával hozták összefüggésbe, annak ellenére, hogy 2028-ig élő szerződéssel rendelkezik.
A kiszivárgó információk és az érintettek nyilatkozatai alapján sokan úgy vélik, hogy a szerződésében vannak bizonyos kilépési záradékok, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pedig az év elején nyilvánosan csábította Verstappent.
Miután megerősítést nyert, hogy a Red Bull eddigi technikai vezetője, Adrian Newey jövőre az Aston Martinhoz szerződik, Verstappent most azzal hozzák összefüggésbe, hogy a silverstone-i bázisú alakulathoz igazol.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója most kiemelte, hogy Verstappen mindig a leggyorsabb autót fogja keresni a rajtrácson, annak ellenére, hogy hűségesnek érzi magát a Red Bullhoz.
„Max erősen kötődik a Red Bullhoz, és nagyon lojális” – mondta. „Bíztunk benne, amikor 17 éves volt, és adtunk neki egy ülést, ezt nem felejtette el. De nem lesz addig az F1-ben, mint Fernando Alonso, amikor már elmúlt 40 éves. Ezért akar most a lehető legsikeresebb lenni.”
fotó: Red Bull Content Pool
„Mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/38444
Bakuban helycsere történt a konstruktőri világbajnokság élén, a McLaren ugyanis átvette a vezetést a Red Bull csapatával szemben. Az energiaitalosok számára tehát korántsem alakult ideálisan az azeri hétvége, Sergio Perez ráadásul a verseny legvégén ütközött Carlos Sainz Ferrarijával, ami további fejfájást okoz a bajnoki címvédő istálló számára.
„Mint egy lavina... Checo ütközése nélkül nem lett volna olyan rossz hétvégénk. Ez a dolgozóinknak is rosszul jött, hiszen mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát, nem pedig az egyéni pontverseny állása szerint” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
„Nincs ok pánikra, de Checo autója nagyon komolyan megsérült. Lesznek problémáink egyes alkatrészekkel és a megfelelő beállítások megtalálásával. Úgy gondolom, hogy Szingapúrban az elsődleges cél az lesz, hogy Checo versenyezni tudjon, a valós potenciálját pedig majd Austinban mutathatja meg az autó.”
Aggályok a pluszsúly miatt: mégsem lesz egyedi Red Bull-festés Szingapúrban és Austinban
https://formula.hu/parc-ferme/38443
A Red Bull még hónapokkal ezelőtt jelentette be, hogy a rajongóik pályázaton keresztül tervezhetik meg a Formula-1-es Brit, Szingapúri és USA Nagydíjakon használandó egyedi festéseiket. Silverstone-ban láthattunk is speciális dizájnt Max Verstappenéknél, amelyet a pályázat győztese tervezett meg, és a mostani hétvégén lett volna esedékes a következő ilyen, ám az energiaitalosok feladták ezt a tervüket. Méghozzá a pályázók számára kiküldött közlemény szerint azért, mert a festések extra súlyt adtak volna az autó tömegéhez, ami kompromittálta volna a versenyképességüket:
„Sajnos amikor a tesztelési fázisba értünk, hogy megnézzük, hogyan festenének ezek az egyedi dizájnok az igazi autókon, azt találtuk, hogy a hozzáadott festék előre nem látott és szükségtelen súlyt adott a karosszéria tömegéhez. Mint el tudjátok képzelni, bármilyen plusz súly kompromittálja a teljesítményt, a csapat pedig továbbra is azt tartja elsődlegesen szem előtt, hogy minél versenyképesebb legyen az autó a 2024-es szezon hátralévő részére. Ennek eredményeként nehéz szívvel arra a döntésre jutottunk, hogy nem fogjuk használni az egyedi festéseket a Szingapúri és az USA Nagydíjon” – olvasható a Red Bull közleménye.
A Motorsport úgy tudja, nagyjából egy kilogrammos súlynövekedést eredményeztek volna a speciális festések, ami megközelítőleg csupán három századmásodpercet jelent körönként, de az egyre kiélezettebb világbajnoki versenyfutás és a négycsapatossá bővült élboly szoros küzdelmei miatt mégis úgy döntött a Red Bull, hogy minden gramm és ezredmásodperc számít. Érdekesség egyébként, hogy a Mercedes viszont Petronas-zöldbe öltözik Szingapúrban, és a posztok alapján a bikák másik alakulata, a Visa Cash App RB is egyedi dizájnnal készülhet a hétvégi F1-es nagydíjra.
Így festene Jacques Villeneuve F1-es álomcsapata
https://formula.hu/parc-ferme/38442
1997 F1-es világbajnoka Jacques Villeneuve Bakuban kapta meg a kérdést, hogy miként alakítaná ki saját F1-es álomcsapatát.
Villeneuve Enzo Ferrarit jelölte meg csapattulajdonosnak, míg a csapatfőnök kilétére nem tudott egyértelmű választ adni. Amikor az autó tervezőjéről kérdezték, akkor határozottan Adrian Newey személyére esett a választása, míg a versenyzők tekintetében egy korábbi négyszeres világbajnokot és Max Verstappent választotta.
„Max mindig a legjobbját nyújtja, mindent kihoz az autójából és nélkülözi a politikai játszmákat. A másik versenyző Alain Prost lenne, aki megingathatatlan módon képes a munkájára összpontosítani és kiváló autófejlesztései képességekkel bír” – mondta Villeneuve.
Negyedik DRS-zónát is kijelöltek az F1-es Szingapúri Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/38441
A szingapúri pálya utcai jellegéből adódóan azok közé tartozik, amelyen hagyományosan nehéz előzni – annak ellenére, hogy már eddig is három DRS-zóna volt található a nyomvonalon. Annak érdekében, hogy még egy plusz lehetőség nyíljon a versenyzők számára, az FIA az idei futamra egy negyedik zónát is kijelölt, amely a 14-es és 16-os kanyarok között található.
Ez az a szakasz, ahol tavaly változott a nyomvonal a korábbiakhoz képest, több kanyar is kikerült a vonalvezetésből a „grandstand” szekcióval – csak 2023-ban még nem született konszenzus arról, hogy DRS-nyitási lehetőség is legyen-e ezen a részen. Idén viszont már lesz, ez pedig azt jelenti, hogy egymást követő két DRS-zóna majd, hiszen a 13-as és 14-es kanyarok közötti részen is nyitható az állítható hátsó szárny – a két szakasznak viszont közös lesz az érzékelési pontja a 13-as kanyar előtt, mint ahogy az látható is a pályarajzon: