Bagnaia fél tizeddel az elcsúszó Martin előtt, a Yamahák a top 10-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38623
A második távol-keleti tripla forduló utolsó állomásaként Malajziában versenyez a hétvégén a MotoGP, amely számára két edzés volt a pénteki menü. A délelőtti gyakorláson Francesco Bagnaia nagy fölénnyel végzett az élen, a lényeg azonban a délutáni egyórás tréning volt, amelynek végén eldőlt, hogy melyik tíz motoros jut be automatikusan a szombati időmérő második szakaszába.
Itt pedig már sokkal szorosabb volt a két vb-esélyes csatája: Bagnaia 1:57,679-es körével fél tizeddel előzte csupán az éllovas Jorge Martint – aki az utolsó percekben egy elcsúszást is bemutatott. Enea Bastianini végzett a harmadik helyen, mögötte Maverick Vinales törte meg a Ducatik uralmát az Apriliával. A két Marquez és Morbidelli jutott még be a bolognaiak versenyzői közül a Q2-be, de ennél nagyobb szenzációt keltett, hogy a két Yamaha is így tett: Fabio Quartararo a hatodik, Alex Rins a nyolcadik lett. A top 10-be még Jack Miller fért be, kiszorult viszont onnan például Pedro Acosta. A Fabio di Giannantonio helyetteseként a MotoGP-be öt év után visszatérő Andrea Iannone 21. lett.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'57.679 | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'57.729 | 0.050 |
3. | Enea Bastianini | Ducati | 1'57.877 | 0.198 |
4. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'58.141 | 0.462 |
5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'58.296 | 0.617 |
6. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'58.303 | 0.624 |
7. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'58.310 | 0.631 |
8. | Alex Rins | Yamaha | 1'58.336 | 0.657 |
9. | Jack Miller | KTM | 1'58.360 | 0.681 |
10. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'58.362 | 0.683 |
11. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'58.438 | 0.759 |
12. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'58.460 | 0.781 |
13. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'58.625 | 0.946 |
14. | Brad Binder | KTM | 1'58.649 | 0.970 |
15. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'59.000 | 1.321 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'59.107 | 1.428 |
17. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'59.188 | 1.509 |
18. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'59.375 | 1.696 |
19. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'59.402 | 1.723 |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'59.535 | 1.856 |
21. | Andrea Iannone | VR46 Ducati | 1'59.618 | 1.939 |
22. | Lorenzo Savadori | Trackhouse Aprilia | 2'00.108 | 2.429 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Új amerikai F1-es projekten dolgozik Szafnauer
https://formula.hu/parc-ferme/38246
Otmar Szafnauer hosszú éveken át irányította a Force India csapatát a Formula-1-ben, majd rövid ideig az Alpine csapatfőnöke is volt, ahonnan majdnem pontosan egy évvel ezelőtt rakták ki. Ám mint azt a szakember a James Allen on F1 podcast adásában elárulta: érdeklődik a visszatérés iránt – amely viszont nem biztos, hogy egy már létező istállóval fog megtörténni! Szafnauer ugyanis hangsúlyozta, hogy olyan szerepkörre vágyik, ahol építkezhet egy csapattal, és azt is elhintette, hogy egy új amerikai alakulat indításán dolgozhat a háttérben:
„Csak tíz csapat van. Sokaknál megvannak az emberek ezekben a szerepekben. Szóval nem tudom, mennyi lehetőség van, de ott van a 11. és 12. csapat lehetősége is. Úgyhogy talán az is érdekes lehet számomra. Együtt dolgozom néhány szervezettel Észak-Amerikából, amelyek rendelkeznek egy 11. csapat indításához szükséges anyagi forrásokkal. Nem az Andrettiről van szó. Most még csak a helyükre teszünk néhány építőelemet, hogy biztosítsuk, hogy minden adott ahhoz, hogy sikeresek legyünk nemcsak egy csapat indításában, de abban is, hogy megkapjuk a nevezést. Úgyhogy ez is érdekes.”
Az új csapatok szereplése másfél éve beszédtéma az F1-ben: az FIA tavalyi pályázatán csak a General Motorshoz tartozó Cadillackel összefogó Andretti kapott zöld jelzést, a FOM azonban mégsem engedi be őket a mezőnybe, legalábbis egyelőre – emiatt pedig kérdéses, hogy a Szafnauer által belebegtetett, még csak készülőben lévő projekt mekkora esélyekkel indulhatna.
Az F1 történetének második legfiatalabb csapatfőnöke lesz az új Alpine-vezér
https://formula.hu/parc-ferme/38245
Szerda késő délelőtt hivatalosan is bejelentették, amiről utazó tudósítónk, Mészáros Sándor már néhány napja beszámolt: az eddig a Hitech juniorcsapatait – a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is érdekelt az alakulat – irányító Oliver Oakes lesz az Alpine új csapatvezetője a Formula-1-ben a nyári szünetet követően, váltva az alig egy évig regnáló Bruno Famint.
Oakes mindössze 36 éves, ezzel pedig az F1 teljes történetének második legfiatalabb csapatfőnöke lesz. A rekordot Christian Horner tartja, aki csupán 31 éves volt, amikor 2005-ben a Red Bull Racing élére kinevezték – nem véletlen, hogy az energiaitalosokat azóta is irányító csapatvezetőhöz hasonlítottuk Oakest is az őt bemutató korábbi cikkünkben.
Ocon más F1-es csapatokkal is tárgyalt, de elégedett
https://formula.hu/parc-ferme/38243
Esteban Ocon 2025-től a Haas versenyzőjeként folytatja F1-es pályafutását, a francia versenyző pedig úgy nyilatkozott, hogy rendkívül elégedett és boldog a döntésével, azt viszont nem árulta el, hogy mely csapatokkal állt még tárgyalásban a jövő évet illetően.
„Nagyon elégedett vagyok a döntésemmel – nevekről és más csapatokról viszont nem fogok beszélni” – mondta Ocon.
„Számos megbeszélést tartottunk különböző csapatokkal 2023 óta. Mostanra azonban hivatalossá vált, hogy hol folytatom a pályafutásom, így csak erről fogok nyilatkozni.”
Ocont a Haas 2024-es teljesítményéről is kérdezték: „Ez megerősíti azt a munkát, amit Ayao végez. Amikor mondasz valamit, és viszontlátod a tényeket a pályán, az nagyon egyértelmű irányt mutat. Számomra ez egy nagyon könnyű döntés volt. Nagyon boldog vagyok, és várom már, hogy miként megyünk előre.”
F1-es erősorrend: Perez már Sargeant mögött
https://formula.hu/parc-ferme/38244
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
A Belga Nagydíj után továbbra is Max Verstappen vezeti ezt a rangsort, mögötte Lando Norris és Oscar Piastri révén a két McLaren-pilóta következik, de George Russell javított és már ott van a top négyben, míg a két Ferrari-versenyző rontott a számain. Zölddel láthatóak azok, akik javítottak, arra viszont felhíavnánk a figyelmet, hogy Sergio Perez immár Logan Sargeant mögé csúszott, és Guanyu Zhouval holtversenyben az utolsó helyen található.
Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 14 nagydíj, vagyis a nyári szünet előtti időszak átlaga alapján:
A Formula Podcast Belga Nagydíjat értékelő adását itt tudjátok meghallgatni:
Lágy szeptember: íme, a Pirelli gumikiosztása a következő F1-es futamokra
https://formula.hu/parc-ferme/38242
Újabb három verseny gumikínálatát ismertette a Pirelli. Azt már korábban közölték, hogy a nyári szünetet követő első futamra, a Holland Nagydíjra a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as opciót viszi el a gumigyártó Zandvoortba. Most arra derült fény, hogy az Olasz, az Azerbajdzsáni és a Szingapúri Nagydíjak felhozatala azonos lesz: mindhárom futamon a három leglágyabb, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös keverék lesz használatban.
Mint azt a Pirelli közleménye is kiemeli, Baku és Szingapúr esetén utcai helyszínekről van szó, így ott természetes a legpuhább abroncsok használata, Monza azonban annak ellenére is okozhat kihívást és meglepetéseket, hogy tavaly is a C3-C4-C5 kombinációt vitték oda, ugyanis a legendás olasz pályát teljes egészében újraaszfaltozták, és csak néhány hete végeztek a munkálatokkal.
„Egy nagyon erős ajánlás” – Marko Verstappen szimulátoros „eltiltásáról”
https://formula.hu/parc-ferme/38241
Az F1-es Magyar Nagydíjon elért ötödik helye és rádiós kirohanásai után komoly témává vált, hogy Max Verstappen a versenyt megelőző éjszaka hajnali 3-ig szimulátorversenyzett. Nem ez volt persze a első alkalom, Imolában is hasonlóan cselekedett, csak akkor megnyerte másnap a futamot. Bár a Red Bull eleinte megvédte a címvédőt, később Helmut Marko elárulta, hogy megállapodtak abban, hogy többször nem fog előfordulni hasonló – igaz, maga Verstappen Spában tagadta, hogy tiltást kapott volna, elvégre ő sem szól bele abba, mások mit csinálnak a szabadidejükben.
A Belga Nagydíj után Marko a Sky Germanynek tisztázta a helyzetet: „Megegyeztünk abban, hogy a jövőben nem fog jócskán éjfél után vezetni, még ha egyébként teljesen más ritmusban is éli az életét. De akkor is el kell kerülni az ilyesmiket, amelyeket érthető módon támadnak a nyilvánosságban” – fogalmazott a Red Bull F1-es tanácsadója, aki azért megjegyezte, hogy nem szigorú tiltásról van szó: „Ez egy nagyon erős ajánlás.”
„Carlos otthon fogja magát érezni a Williamsnél” – Vasseur
https://formula.hu/parc-ferme/38240
Hétfő délután végre eldőlt, hogy a Ferraritól Lewis Hamilton érkezése miatt a szezon végén távozni kényszerülő Carlos Sainz a Williams versenyzője lesz az F1-ben 2025-től. A hírre jelenlegi munkaadója, a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur is reagált egy rövid közlemény formájában:
„Örülök, hogy Carlos a Williamshez csatlakozik a következő szezontól. Egy nagyszerű történelemmel és örökséggel rendelkező csapatról van szó, amelyet egy tisztán látó és ambiciózus vízióval rendelkező ember alapított, úgyhogy tudom, hogy Carlos otthon fogja magát ott érezni. Nagyon tisztelem Jamest, és biztos vagyok benne, hogy Carlos rengeteg fog hozzáadni a csapathoz” – fogalmazott Vasseur.
„Egyelőre viszont Carlos még mindig nagyon is a Ferrari versenyzője, a hátralévő tíz futamon mind keményen fogunk dolgozni, fókuszálni a céljainkra és együtt harcolni minden egyes pontért az idei bajnokság legutolsó köréig.”
Hamilton: Ez évek óta nem volt meg...
https://formula.hu/parc-ferme/38239
Elégedett a Mercedes F1-es autójával Lewis Hamilton: a három versenyhétvége alatt két győzelmet jegyző, az európai szezon során a harmadik legtöbb pontot szerző, és a tabellán rohamosan zárkózó hétszeres világbajnok a siker mellett annak örül leginkább, hogy az autó is kezd olyanná válni, amilyennek ő szeretné.
„Pénteken szörnyű volt az autó, nagyon szenvedtünk az egyensúlyával, aztán vasárnap életre kelt, amin nagyon meglepődtem: először átvettem a vezetést, aztán elhúztam a többiektől” – mondta Hamilton még az FIA sajtótájékoztatóján.
„Teljes mértékben úgy érződött, hogy kontroll alatt van minden, és ez az érzés évek óta nem volt meg. Éppen ezért volt furcsa érzés így befutni” – utalt arra, hogy végül ennek ellenére is második lett George Russell mögött, akit utólag kizártak a túl könnyű autója miatt.
Formula1.5 – Belehúzott az Aston Martin!
https://formula.hu/parc-ferme/38238
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?
Fiktív másodosztályú bajnokságunkban Nico Hülkenberg az egymás után szerzett két győzelemmel egészen megközelítette Fernando Alonsót Silverstone után, ám az Aston Martin visszavágott, így nem csupán a spanyol előnye hízott meg ismételten, hanem Lance Stroll is vissza tudta venni a második helyet a némettől. Ők ketten, valamint Yuki Tsunoda alkotják az üldözőbolyt, míg mögéjük Daniel Ricciardo zárkózott fel az 5. helyre.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Utoljára Schumachert zárták ki az élről technikai okok miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38237
Nagyon régen, kereken 30 éve fordult elő utoljára, hogy technikai szabálysértés miatt kizártak egy futamgyőztest az F1-ben – ráadásul szintén Spában történt az eset, az érintett pedig az első világbajnoki címe felé tartó Michael Schumacher volt, akinek Benettonján túl vékony volt a fa padlólemez, s így közvetlen bajnoki riválisa, Damon Hill örökölte meg a győzelmet.
Egyébként azóta is előfordult egyszer, hogy utólag változott a Belga Nagydíj győztesének kiléte, Lewis Hamiltont 2008-ban egy pályaelhagyáshoz kapcsolódó jogosulatlan előnyszerzés miatt sújtották időbüntetéssel.
Wolff: Talán az egy kiállás miatt nem volt meg a minimumsúly?
https://formula.hu/parc-ferme/38236
Miközben az F1 világa a stewardok vizsgálatára vár abban az ügyben, miszerint George Russell autója megsértette a minimumsúllyal kapcsolatos előírásokat, Toto Wolff a Skynak nyilatkozott, s elmondta, szerinte miből fakadhatott a probléma: „Jelentették a stewardoknak, hogy gond volt a súllyal, meglátjuk, hogyan döntenek. Nem tudom kommentálni a dolgot, mert a stewardok még nem mondták ki az ítéletüket, de gyanítom, hogy azért történhetett, mert ilyen hosszan használtunk egy szett versenygumit.”
„Az embernek el kell fogadnia az ilyesmit, ha a stewardok ellenünk döntenek, akkor valami hiba történt. Egy kettős győzelem nagyszerű eredmény lett volna a nyári szünetre, ennél jobb nem is lehetne. A pozitívum ebből a versenyből az lehet, hogy két olyan autónk volt, amely két különböző stratégiával etalont jelentett. Ki mondta volna meg ezt néhány hónappal ezelőtt?”
GYORSHÍR: Kizárhatják George Russellt a Belga Nagydjíról!
https://formula.hu/parc-ferme/38235
FRISSÍTVE: A stewardok 18:10-re rendelték be az illetékeseket meghallgatásra.
Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer által jegyzett dokumentum értelmében a futamgyőztes George Russell autója másfél kilogrammal könnyebbnek találtatott a 798 kilogrammos súlyhatárnál. Az eset a stewardok elé került, az ilyen kihágások következménye rendszerint a kizárás. Amint lesz friss információnk, jelentkezünk.
A képen a Mercedes garázsában uralkodó tanácstalanságot örökítette meg helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor:
Szavazz: Ki nyeri a Belga Nagydíjat!
https://formula.hu/parc-ferme/38234
Kíváncsiak vagyunk a véleményetekre! Szerintetek ki nyeri a nyári szünet előtti utolsó futamot, a Belga Nagydíjat?
Hol és mikor nézheted a Belga Nagydíjat?
https://formula.hu/parc-ferme/38233
Érkezik a Formula-1-es Belga Nagydíj, valamint a Formula-3 és a Formula-2 mezőnye is pályára gurul Spában – íme a vasárnapi menetrend az autósport világából. Fontos, hogy a párizsi olimpia miatt az F1 futamát ma a Duna TV-n követhetitek figyelemmel.
Vasárnap
7:50- ERC, második teljes versenynap (RallyTV, előfizetés után online)
8:30 Formula-3, főfutam
10:00 Formula-2, főfutam
11:00 WRX, előfutamok (RallyTV, előfizetés után online)
15:00 WRX, elődöntők és döntő (RallyTV, előfizetés után online)
15:00 Formula-1, futam (Duna TV)
Ricciardo megérti Verstappen csapatrádiós kirohanásait
https://formula.hu/parc-ferme/38232
A múlt hétvégi Magyar Nagydíj több kiemelt témájának egyike Max Verstappen csapatrádiós kiborulása volt, melyről az azóta eltelt napokban több versenyző is véleményt formált. Köztük volt a holland egykori csapattársa, Daniel Ricciardo is, akit Spában kérdeztek meg az esetről: „Hallottam a csapatrádiós dolgokat, a kis párbeszédeket közte és GP között” – utalt Ricciardo Verstappen versenymérnökének közkedvelt becenevére.
„Nézd, nehéz megmagyarázni, hogy néha miért vagyunk ilyenek… Egyes versenyeken nagyon nyugodt vagyok, máskor viszont ideges, minden bosszant és dühít. Szóval néha a tetteink és az érzéseink nem kiszámíthatóak…” – folytatta az ausztrál, aki szerint Verstappen nem tudta visszafogni a verseny során felgyülemlett frusztrációt. „Ez megtörténik, az ide-oda üzengetés a verseny alatt, valószínűleg nem ideális. De azt hiszem, mindannyian voltunk már így időnként.”
Ricciardo példaként saját, szintén igen frusztráló magyar versenyét hozta fel, illetve azt, hogy ő hogy kezelte a helyzetet: „Valamiért a csendet választottam, hogy ez beszéljen helyettem. Minden beszédet egy kicsit reménytelennek vagy tehetetlennek éreztem, így kezeltem a frusztrációmat azon a versenyen. Azt hiszem, ez versenyről versenyre változik.”
Csak néhány körön át tartott az F2 sprintversenye
https://formula.hu/parc-ferme/38231
A délutánról elhalasztott F2-es sprintet a tervezett 18:15-ös kezdési időpontban sem tudták elrajtoltatni, s végül magyar idő szerint fél hétkor engedték el a mezőnyt. A pole-ból induló Zak O’Sullivan meg tudta őrizni a vezetést, mögötte Dennis Hauger és Richard Verschoor haladt az esős pályán.
A mezőny óvatosan vezetett, a negyedik helyen álló Zane Maloney próbálkozott egy előzéssel, amely sikertelennek bizonyult, újabb lehetősége pedig nem volt már, ugyanis Pepe Marti autójának megállása miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Aztán a hetedik körben piros zászlóval megszakították a versenyt az eső miatt, így O’Sullivan idei második győzelmét aratta Hauger és Verschoor előtt.
Nem tudták megtartani az F2-es sprintfutamot az eső miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38230
Már az F1-esek harmadik szabadedzését is gyakorlatilag elmosta az eső, a Formula–2-esek sprintversenyét pedig el is kellett halasztani. Az eredeti tervek szerint 14:15-kor rajtolt volna a verseny, de hamar világossá vált, hogy nem lehet elengedni a mezőnyt negyed háromkor. A körülmények nem javultak, így többszöri halasztás után 14:55-kor végül úgy döntöttek, hogy nem tartják meg a versenyt – mivel az F1-es időmérő a tervek szerint 16 órakor kezdődik, tovább már nem lehetett várni. A pótlásról még nem született döntés.
Spában valószínűleg a szokottnál is óvatosabbak az esőt illetően, hiszen élénken élhet emlékeinben Dilano van 't Hoff tavalyi tragédiája, mely szintén nagyon rossz időjárási körülmények között történt az Eau Rouge–Raidillon utáni szakaszon.
FRISSÍTVE: Az elmaradt futamot 18:15-kor próbálják meg pótolni!
FRISSÍTVE (18:15): Nem rajtolt el a verseny a tervezett időben, újabb halasztás történt, 18:30-kor adnak újabb tájékoztatást a helyzetről.
Éjszakába nyúlóan dolgozott a Red Bull péntek este
https://formula.hu/parc-ferme/38229
Nem dolgozhatnak éjszakába nyúlóan az F1-es csapatok a paddockban, a szerelők és mérnökök kímélése érdekében hozta meg ezt a szabályt az FIA, amely jól meghatározta azt, hogy mely időpontokban tilos ott lenni a pályán a személyzetnek.
Ez alól egy évben kétszer tehetnek kivételt a csapatok, és az FIA közleménye szerint a Red Bull Spában péntek este élt az egyik ilyennel: a szövetség megerősítette, hogy este tíz órakor még a pályán dolgozott a világbajnok istálló – viszont a két felhasználható kivétel egyikét lőtte el erre, így nem kap érte szankciót.
A Red Bull nem volt túl gyors pénteken a második szabadedzésen, amikor Max Verstappen egy körön és versenytempóban is a harmadik helyre volt elég a két McLaren mögött, és a holland bevallása szerint az első gyakorlás után rossz irányba indultak el a beállításokkal.
fotó: Red Bull Content Pool
A Haas figyelembe vette Ocon balesetét a szerződtetés előtt
https://formula.hu/parc-ferme/38228
Az Alpine-tól távozó Esteban Ocon hírhedten kemény tud lenni a csapattársaival szemben, amit legutóbb Pierre Gasly tapasztalt meg, amikor Monacóban gyakorlatilag oldalba kapta őt honfitársa. Az őt a következő évekre leigazoló Haas első embere, Ayao Komatsu Spában elárulta, hogy a monacói incidens idején már zajlottak köztük a tárgyalások, így természetesen mérlegre tették Ocon e „sajátosságát” a döntéshozatalkor: „Természetesen számításba kellett vennünk. Elég komoly incidens volt, szóval elbeszélgettem vele, és végül ennek ellenére ezt a döntést hoztam meg.”
Komatsu biztos benne, hogy amíg világos irányelvek vannak lefektetve a csapaton belüli viszonyokat illetően, addig nem lesz probléma az Ocon–Bearman kettőssel: „Sok múlik az átláthatóságon, a bizalmon, valamint azon, hogy egyértelműek legyenek a szabályok. A probléma akkor jelentkezik, ha megtörik a bizalom a csapat és a versenyző között. Én mindig átláthatósággal közelítem a versenyzőkhöz, személyes motivációk nélkül, a célok és a játékszabályok tekintetében egyértelmű programmal” – mondta, majd hozzátette:
„Amíg ezt előre tisztázzuk, amíg a kommunikáció teljesen átlátható, addig megvan a bizalom, és amikor megvolt a bizalom, sosem találkoztam olyan problémával, ami kicsúszott volna a kezemből. Szóval én személy szerint nem aggódom. Ha aggódnék, nem választottam volna ezt a kombinációt, mert az én felelősségem, hogy két olyan versenyzőnk legyen, aki a csapatért és a csapat érdekében dolgozik. Nincs kétségem afelől, hogy Esteban és Ollie is így fog tenni.”
Tsunoda csak a rajtrács végéről indulhat a Belga Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38227
A VCARB sportigazgatója, Alan Permane árulta el a Racingnews365.comnak, hogy Yuki Tsunoda plusz motorelemeket kap erre a hétvégére, és a rajtrács végérül indulhat csak a Belga Nagydíjon.
A japán pilóta a legtöbb elemével már kimerítette a teljes szezonra vonatkozó lehetőségeit, és bár Permane azt nem árulta el, hogy pontosan mit cserélnek ki, de mivel nem tízhelyes büntetésről (mint Max Verstappen esetében), hanem teljes hátrasorolásról beszélt, így biztos, hogy jó pár alkatrészből újat kap.
Emiatt a szombati időmérő eléggé értelmét veszíti majd Tsunoda számára.