Hosszabb DRS-zónát jelölt ki az FIA Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/38410
Tavaly rövidítette, most megnyújtotta a bakui pálya rendkívül hosszú célegyenesében lévő DRS-zónát az FIA: idén száz méterrel előbb nyithatják a hátsó szárnyat azok, akik támadásba lendülnek, A másik, a kettes kanyart követő DRS-zóna alig változott, összesen két méterrel lett rövidebb 2024-re.
A pálya több pontján i súj egyébként az aszfalt, a kettes-hármas, a hetes-nyolcas és a tizenkettes-tizenhármas kanyaroknál is megújult a borítás erre a hétvégére.
A száz méterrel hosszabb DRS-zóna a tervek szerint jelentősen megkönnyít iaz előzést a célegyenes végén, ahol egyébként is sok kikerülést láttunk már, de tavaly nem jött be a rövidebb zóna, úgyhogy most visszatértek a korábbiakhoz.
fotó: ATP
Norris előnyben lehet a bajnoki hajrában, állítja Herbert
https://formula.hu/parc-ferme/39856
Lando Norris előnyösebb helyzetben lehet csapattársához, Oscar Piastrihoz képest az F1-es világbajnoki címért vívott küzdelemben – állítja a korábbi pilóta, Johnny Herbert. Bár Piastri 22 ponttal vezet, Norris az utóbbi három futamon rendre előrébb végzett, és fokozatosan csökkentette a hátrányát. „Ő az üldöző, és üldözőként mindig könnyebb, mint amikor valaki csak próbálja megtartani az előnyét” – mondta Herbert a BettingLounge-nak.
A McLaren már megnyerte a konstruktőri bajnokságot, de a hátralévő hat versenyen a hangsúly a két versenyző közti csatára kerülhet. A csapat vezetése korábban hangsúlyozta a papaja szabályok betartását, azaz a tiszta küzdelem fontosságát. Herbert szerint azonban ideje szabad kezet adni a pilótáknak: „A verseny elkezdődött a bajnoki címért, és hagyni kell, hogy megmutassák, ki érdemli meg igazán a világbajnoki címet.”

Schumacher rekordját adta át a múltnak Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/39855
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk napjainkban, hogy az interneten minden létező információt fellelhetünk – a legérdektelenebbektől a legérdekfeszítőbbekig. Lewis Hamilton most következő rekorddöntése talán valahol ezen skála közepén helyezkedik el, a brit ugyanis felülmúlta szintén hétszeres világbajnok társa, Michael Schumacher eddigi rekordját. Hamilton ugyanis azáltal, hogy a Ferrarival Szingapúrban megfutotta a verseny leggyorsabb körét, immáron 16 egymást követő szezonban tudta megfutni valamelyik verseny leggyorsabb körét.
Érdekesség, hogy a Ferrari brit pilótája Kínában is megtette már ugyanezt idén, ám akkor kizárták őt utólag, így a leggyorsabb körétől is megfosztották. Most azonban már senki sem állt az útjában, és egyedüliként áll a vonatkozó ranglista élén, amely egyébként pályafutása 68. leggyorsabb köre volt – ebben az összevetésben azonban továbbra is Schumacher ül a trónon 77 versenyben futott leggyorsabb körrel, a képzeletbeli dobogó harmadik foka pedig Kimi Raikkönené, aki 46-szor volt képes erre a bravúrra.

Fotó: Ferrari
LEGO-portréval emlékeztek Roscoe-ra
https://formula.hu/parc-ferme/39854
Lewis Hamilton különleges ajándékot kapott két rajongójától, Karentől és Ilonától: egy részletesen kidolgozott LEGO-portrét szeretett kutyájáról, Roscoe-ról. A hétszeres világbajnok a közösségi médiában osztotta meg az alkotást, és köszönetet mondott az ajándékért: „Ez a LEGO-portré Roscoe-ról nagyon megérintett. Elképesztő, mennyi részlet van benne, és el sem tudom képzelni, mennyi időbe telhetett elkészíteni.”
Hamilton egyúttal megköszönte a rajongóktól érkező támogatást is Roscoe közelmúltbeli halála után: „Még mindig nagyon fáj, és valószínűleg mindig is fog, de az a rengeteg szeretet, amit tőletek kaptam, óriási segítség.” Hozzátette, biztos benne, hogy Roscoe most is jó helyen van, sok más házi kedvenc társaságában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Verstappen: Mekies túlságosan is szerény ember
https://formula.hu/parc-ferme/39853
Max Verstappen szerint új csapatfőnöke, Laurent Mekies túlságosan szerény, amikor tagadja, hogy szerepe lenne a Red Bull közelmúltbeli formajavulásában. A csapat az elmúlt hetekben visszanyerte korábbi formáját: Verstappen győzött Monzában és Bakuban, második lett Zandvoortban és a legutóbbi Szingapúri Nagydíjon is.
Mekies ugyanakkor rendre hangsúlyozza, hogy a csapat teljesítményének fordulatában neki „nulla” szerepe van, mondván, az autó fejlesztésében a korábbi vezetés munkája tükröződik. Verstappen ezzel szemben úgy érzi, a francia szakember túl szerény. „Azt hiszem, Laurent valószínűleg túl kedves” – mondta a négyszeres világbajnok.

Verstappen kiemelte, hogy a Red Bull újdonsült formája igazi csapatmunka eredménye. „Ami igazán jó, hogy mindent valódi csapatmunkaként közelítünk meg. Mindig próbáljuk megérteni a részleteket, a gyengeségeinket. Az utóbbi néhány versenyen ez sokat javult” – magyarázta.
A holland pilóta szerint Mekies is kulcsszerepet játszik abban, hogy a Red Bull képes volt megérteni és orvosolni a korábbi problémákat. „Néha egy verseny után kicsit elveszettnek érzed magad, nem érted, miért nem működött valami. Mostanra viszont tudjuk, mit kell jobban csinálni. És ebben Laurent is benne van, jó kérdéseket tesz fel, részt vesz a folyamatban, és ez működik.”
Button szerint a félelem bénítja meg a Ferrarit
https://formula.hu/parc-ferme/39852
A Ferrari helyzete egyre feszültebb, miközben a csapat próbálja megtalálni a kiutat a gyenge teljesítményből. Bár Frederic Vasseur nyáron meghosszabbította szerződését, az istállón belül nő a nyomás, mivel sem Charles Leclerc, sem Lewis Hamilton, sem a mérnökök nem értik, hogyan hozhatnák ki a maximumot az autóból.
A 2009-es világbajnok, Jenson Button szerint a legnagyobb gond nem is feltétlenül a technikai oldalon keresendő, hanem a csapat légkörében. „Nem szabad félni a hibázástól, és jelenleg ez a legnagyobb baj a Ferrarinál” – mondta a Sky Sports F1 szakértője. „Úgy tűnik, mindenki attól tart, hogy könnyen kikerülhet a csapatból, és ez nagyon rossz érzés. Szükség van a stabilitásra, mert ez ad önbizalmat mindenkinek, a dolgozóknak és a versenyzőknek is.”
Button szerint a Ferrari jövője azon múlik, hogy képesek lesznek-e megtartani az egységet a következő szezonban, amikor az új szabályok miatt hatalmas változások várnak a mezőnyre: „Remélem, jövőre nem ez lesz a helyzet, és együtt marad a csapat egész évben, mert az első és a huszonnegyedik verseny között is rengeteg minden fog változni. Nagyon jó csapatról van szó, kiváló vezetéssel és fantasztikus pilótapárossal, ennél jobbat nem is kívánhatnának.”

Válasz Sainznak: Az F1 szerint nincs gond a futamok közvetítésével
https://formula.hu/parc-ferme/39851
Carlos Sainz a Szingapúri Nagydíj után élesen bírálta az F1 televíziós közvetítéseit, amiért szerinte a nézők rengeteg izgalmas pillanatról lemaradnak. A Williams pilótája többek között arra panaszkodott, hogy a közvetítésből kimaradtak az ő előzései és Fernando Alonso hajrábeli csatája Lewis Hamiltonnal, miközben a rendezés inkább hírességekre és pilóták barátnőire fókuszált. Alonso is csatlakozott a kritikához, ironikusan megjegyezve: ideje lenne a pályán történő eseményekre koncentrálni.
A sportág azonban nem ért egyet a bírálattal. A Formula–1 közleményben reagált Sainz szavaira, és hangsúlyozta, hogy elégedettek a FOM (Formula One Management) produkciós csapatának munkájával. „Mindig arra törekszünk, hogy a rajongóknak a lehető legjobb felvételeket mutassuk a versenyből, és soha nem áldozzuk fel a legfontosabb célt, a pályán zajló küzdelmet” – áll a RaceFans által közzétett közleményben.

Az F1 szóvivője hozzátette, hogy a versenyek közvetítése rendkívül összetett feladat, hiszen több tucat autót, helyzetet és reakciót kell egyszerre követni: „A csapatunk nagyszerű munkát végez egy nagyon komplex környezetben, és emellett igyekszik kontextust is adni a futamoknak, a lelátói pillanatokkal, a magas rangú vendégekkel és a helyszínek bemutatásával.”
A közlemény zárásaként kiemelték, hogy folyamatosan dolgoznak a közvetítések fejlesztésén: „Mindig a kiválóságra és a fejlődésre törekszünk abban, amit a rajongóinknak nyújtunk.”
Jos Verstappen: Navigátornak még Max mellé sem ülnék be
https://formula.hu/parc-ferme/39850
Jos Verstappen, a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappen édesapja, aki idén megnyerte a Belga Ralibajnokságot, úgy fogalmazott, hogy a navigátoroké a sportág legnehezebb feladata. A korábbi F1-es pilóta a Formula 1 Magazine-nak adott interjúban elárulta, hogy bár a raliban komoly sikereket ért el, a navigátor szerepét semmiképp sem vállalná.
„Minden nap, amikor felkelek, elmondok egy Üdvözlégyet” – mondta nevetve Verstappen. „Versenyzőként tudod, milyen kockázatokkal jár a sport, de őszintén, navigátornak lenni még több bátorságot igényel. Én soha nem ülnék be senki mellé, még Max mellé sem.”
A bajnoki címet Verstappen Renaud Jamoul társaságában szerezte meg, akit nagy elismeréssel illetett. Jamoul szerint a navigátor feladata nemcsak a jegyzetek olvasása, hanem a tempó és a ritmus irányítása is. „Nem ülök be bárki mellé, de Josszal nincs gond, teljesen megbízunk egymásban. A navigátor is irányít valamennyire, én mondom meg, mit tegyen Jos” – fogalmazott Jamoul.

Formula1.5 – Alonso harmadszor nyert, Bearman kettőt előzött
https://formula.hu/parc-ferme/39846
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
A technikai nehézségekkel bajlódó Isack Hadjar nem tudta idei ötödik pole-jából a negyediket is győzelemre váltani, de így is sikerült valamennyit faragni az Alex Albonnal szembeni lemaradásán. Mögé a tabella harmadik helyére az a Fernando Alonso zárkózott fel, aki immár harmadszor nyert idén, így csapnivaló szezonkezdése ellenére is megérkezett a legjobbak közé, miközben csapattársa a mostani erős szereplésének köszönhetően tudott kicsit elszakadni a 10. helyét fenyegető Bortoletótól.

A középmezőny nagy nyertese Oliver Bearman volt a hétvégén, aki másodikként ért célba, de ezzel az egyaránt betliző Ocont és Hülkenberget is átugrotta annak ellenére, hogy az első kilencesből nem csupán az egyetlen, aki nem nyert eddig futamot, de Szingapúr előtt még az első kettőben sem zárt.
A konstruktőri versenyben a Williams magabiztosan áll az élen, hiszen 443 ponttal vezetik a bajnokságot a 391 pontos Racing Bulls előtt. A Haasnak 325, az Aston Martinnak 310, a Saubernek 256, míg az Alpine-nak 188 pontja van.

Vasseur odaszúrt a McLarennek: „Gazdagok problémája”
https://formula.hu/parc-ferme/39849
Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke pikírten reagált, amikor a McLaren legutóbbi belső konfliktusáról, az F1-es Szingapúri Nagydíj első körében történt ütközésről kérdezték. Oscar Piastri és Lando Norris a verseny elején összeért, ezzel újraélesztve a csapaton belüli „papaja-szabályokról” szóló vitát – vagyis arról, miként kezelje a McLaren a saját pilótái közti csatákat.
Vasseur ironikusan reagált az esetre, amikor a sajtó arról kérdezte, ő hogyan kezelné a helyzetet. „Igen, igen, vannak ezek a problémák és a szabályok vagy micsodák…” – mondta, majd kifejtette, hogy a McLaren gondjai inkább irigylésre méltóak, mintsem komoly válságtünetek.
„Mindannyian küzdünk a saját gondjainkkal, de szerintem inkább a gazdag emberek problémája, amikor 1–2-ben állsz a bajnokságban” – fogalmazott. „Ez nem dráma. Mit is várhattok? Ők ketten vezetik a pontversenyt, teszik a dolgukat, és nem kell, hogy a csapat minden hétvégén beleszóljon mindenbe.”

Wolff: Hiányzik az F1-ből a „gonosz”
https://formula.hu/parc-ferme/39848
Christian Horner idén nyáron, a Brit Nagydíj után vesztette el csapatfőnöki pozícióját a Red Bullnál. Bár az 51 éves szakember a múlt hónapban megállapodott a csapattal a végkielégítéséről, nem zárja ki, hogy hamarosan visszatérjen a Formula–1-be – többek között az Aston Martinnal és a Haasszal is kapcsolatba lépett. Régi nagy riválisa, Toto Wolff a Sport Bild kérdésére elárulta, hogy Horner nélkül más lett a paddock hangulata:
„Túlzás lenne azt mondani, hogy személyesen hiányzik, de kétségtelen, hogy nélküle más. Összességében hiányzik. Szükség van személyiségekre ebben a sportban. Kell, hogy legyen egy gonosz. Christian ebben mindig jó volt, mert kényelmesen érezte magát ebben a szerepben” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, majd hozzátette: „Jól értett a kamerához, és tudta, hogyan fordítsa előnyére. Ez most egy kicsit hiányzik, mert jelenleg nincs igazi súrlódás.”
Horner visszatérését illetően Wolff nem kívánt találgatásokba bocsátkozni: „Ezt neki kell eldöntenie. Nem tudom, érzi-e még, hogy van mit bizonyítania. Mindenesetre megmutatta már, hogyan kell futamokat és bajnoki címeket nyerni. Ezt senki sem veheti el tőle.”

Sainz: Egy körön nem Verstappen a leggyorsabb
https://formula.hu/parc-ferme/39847
Carlos Sainz szerint nem Max Verstappen a leggyorsabb pilóta a Formula–1 mezőnyében, ha egyetlen körről van szó. A spanyol versenyző úgy látja, Charles Leclerc és Lando Norris egykörös tempóban kissé előrébb járnak, de versenyen továbbra is a négyszeres világbajnok holland számít etalonnak. Sainz az El Partidazo de COPE című spanyol műsorban beszélt arról, kit tart a leggyorsabbnak:
„A versenyen vagy egy körön? Egy körön Charles. Talán Charles és Lando között dőlne el. De a versenyen Max” – mondta Sainz, aki különleges helyzetből ítélkezik, hiszen pályafutása során mindhárom versenyző mellett szerepelt csapattársként – Verstappen mellett a Toro Rossónál, Norris mellett a McLarennél, Leclerc mellett pedig a Ferrarinál.
Amikor arról kérdezték, ki lenne a legjobb, ha mindannyian ugyanabban az autóban ülnének, Sainz diplomatikusan válaszolt: „Ez attól függ, milyen autóban ülnénk. Ha egy Red Bullról beszélünk, egyértelműen Max. Ha Mercedesről, Russell vezeti azt nagyszerűen, nehéz lenne megverni. Ha Williamsről, akkor Albon és én lennénk a legjobbak. Minden az autón múllik.”

Bocsánatot kért a Petronas vezérigazgatója a szingapúri pezsgőzése miatt
https://formula.hu/parc-ferme/39845
Tengku Muhammad Taufik, a Mercedes főszponzorának, a malajziai Petronasnak az elnök-vezérigazgatója bocsánatot kért, amiért részt vett a dobogós pezsgős ünneplésben a Szingapúri Nagydíjon. Taufikot a Mercedes kérte fel, hogy George Russell győzelme után csatlakozzon a dobogón a konstruktőri trófea átvételére, ám az ünneplés hevében ő is bekapcsolódott a pezsgőspriccelésbe. „Be kell látnom, hogy a győzelem pillanatában tanúsított túláradó örömöm nem volt helyénvaló” – fogalmazott később a The Straits Timesnak adott közleményében.
A muszlim vallású vezető hangsúlyozta, hogy nem fogyasztott alkoholt, ugyanakkor elismerte, hogy már az ünneplésben való részvétel is érzékenyen érintheti a hívő közösségeket: „Muszlimként jobban tudatában kellett volna lennem annak, milyen érzékeny kérdés ez. Őszintén bocsánatot kérek mindenkitől, akit megbántottam, és teljes felelősséget vállalok a történtekért.” Bár a Közel-Kelet több futamán rózsavízzel helyettesítik az alkoholt, Szingapúrban továbbra is pezsgővel ünnepelnek – noha az ország muszlim lakossága jelentős, mintegy 15,6%-ot tesz ki.

Fotó: Mercedes
Coulthard: A McLarennek óvatosnak kell lennie az utasításokkal
https://formula.hu/parc-ferme/39844
David Coulthard, korábbi Formula–1-es pilóta szerint teljesen érthető, hogy Oscar Piastri nem fogadta jó szívvel, amikor a saját csapattársa nekikoccant, és így előzte meg őt a Szingapúri Nagydíj rajtjánál. A skót szakkommentátor a hétvégi eset kapcsán emlékeztetett: „Jól látszik, hogy Oscar csak annyit mondott magában, hogy ‘várjunk csak, most tényleg kilökött a csapattársam?’ – és igaza is van. A jelenet önmagáért beszél.”
Coulthard arra is felhívta a figyelmet, hogy a csapatoknak óvatosan kell bánniuk a belső utasításokkal és a beavatkozásokkal, mert ha az egyik pilóta mindig rosszabbul jár, az előbb-utóbb feszültséget szül. Saját példáját is felhozta: a McLarennél Mika Häkkinennel töltött évei alatt többször is el kellett engednie a finn csapattársat az első helyen haladva, de fordított helyzetben sosem kapta vissza ezt a gesztust. „Egyszer negyedikként haladtam, Mika harmadik volt – akkor mozdult félre. Így lettem én is harmadik. De győzelmet soha nem kaptam vissza. A versenyzők érzékenyek, és ami nem tűnik fairnek, azt sosem felejtik el.”

A Jaguarhoz igazolt a Formula-E 2020-as bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/39843
Hivatalossá vált, amit hónapok óta suttogtak a Formula-E paddockjában: Antonio Felix da Costa a Jaguar TCS Racingnél folytatja pályafutását, ahol a rutinos Mitch Evans csapattársa lesz. A portugál pilóta Nick Cassidy helyét veszi át, aki a Citroën új alakulatához igazolt. Da Costa három idény után távozott a Porschétől – bár lehetősége lett volna maradni, a gyártó szabad kezet adott neki a váltáshoz. A Jaguar komoly változásokon ment keresztül a holtszezonban, de Evans és da Costa személyében ütőképes párost állított össze.
Da Costa gyári pilótaként nemcsak a Gen3 éra záróévére, hanem a 2026-tól induló Gen4 fejlesztésére is koncentrál majd. A Jaguar célja egyértelmű: visszavágni a csalódást keltő szezonkezdés után, és újra a bajnoki címért harcolni. Az új csapatfőnök, Ian James irányítása alatt, valamint az utolsó hat futamból ötöt megnyerő zárás után, a brit alakulat lendületben van. Da Costa motiváltan nyilatkozott a váltásról, kiemelve a csapat innováció iránti elkötelezettségét és a Mitch Evansszel való szoros kapcsolatát – minden adott tehát ahhoz, hogy a Jaguar újra az élre törjön.

„Élete legrosszabb startja” után is bizakodó Tsunoda
https://formula.hu/parc-ferme/39842
Hiába inog az ülése 2026-ra, pont nélkül távozott az F1-es Szingapúri Nagydíjról is Yuki Tsunoda, akinek a futamát az tette tönkre, hogy hiába rakta fel a rajthoz a lágy gumikat, a 13. helyről startolva négy pozíciót bukott az első körben. „Határozottam életem legrosszabb rajta vagy első köre volt, még mindig nem hiszem el, mi történt” – ismerte el a Red Bull pilótája. „Minden kanyarban, bárhova mentem, szó szerint blokkolt valaki, egyszerűen nem volt helyem, ahova mehettem volna, rengeteg pozíciót buktam az első körben. Egyértelműen a legrosszabb startom valaha. Nem tudom, mit tehettem volna, de biztosan csinálhattam volna jobban valamit. Ez nyilván nagyon megnehezítette a dolgomat utána.”
Tsunoda végül a 12. helyen futott be a versenyen, de a nulla pont ellenére is lát biztató jeleket a japán a tempója kapcsán: „Hogy őszinte legyek, ez volt eddig az egyik legjobb tempó a Red Bull-os karrierem során. Két versennyel ezelőtt majdnem reménytelen helyzetben voltam: bármit csináltam, tempóból 18-19. voltam. De most igazán jó a tempóm, versenyképes a mezőny elejével. Most már csak ki kell használnom egy körön a tapadást: valamiért egyszerűen nem éreztem ezt. Úgy vélem, a kulcs az, hogy mindent összerakjam egy körön és hosszú etapon. Ha képes leszek erre, szerintem össze fog jönni, ez a fő célom.”

MotoGP: Így pontoztuk a versenyzők indonéziai teljesítményét
https://formula.hu/parc-ferme/39841
Bár a Formula Motocast ezúttal nem jelentkezik futamértékelő adással, a következő műsor a tervek szerint majd csak az Ausztrál és Malajziai GP-k után érkezik, az idén bevezetett versenyzői pontozás így sem maradhat el. A műsor két állandó stábtagja, Balogh Tamás és Papdi Tamás ezúttal is 1-től 10-ig terjedő skálán értékelte a motorosok teljesítményét, a két pont átlagából pedig kijött a végső pontérték.
A legnagyobb, konkrétan maximális pontszámot a friss futamgyőztes Fermin Aldeguer kapta tőlünk, akinek produkciójába legfeljebb a sprint utolsó körében elbukott elsőség okán lehet belekötni. Esélyes lehetett volna a 10-esre Marco Bezzecchi is, ám a két pocsék rajt és főleg az első körös Marc Marquez-incidens alaposan lehúzza a pontértékét.
Az ütközésben megsérülő Marquez maga amúgy a teljes Ducati-armadával együtt eléggé halovány volt, a sprinten is hibázott – igaz, a mélypontot Francesco Bagnaia szállította azzal, hogy egy héttel a japán diadala után totál utolsó volt, még Somkiat Chantrától is elmaradva, amikor bukott. Pozitív példaként említeni kell a dobogós Pedro Acostát, a sprintdobogós Raul Fernandezt és a pódiumért harcoló Luca Marinit, akiket egyaránt 8-assal jutalmaztunk, de Alex Rins is messze idei legjobb produkcióját nyújtotta.
| Ducati Team | Aprilia Racing | ||
| Marc Marquez | 6 | Marco Bezzecchi | 6,5 |
| Francesco Bagnaia | 1,5 | ||
| Trackhouse Aprilia | |||
| Gresini Ducati | Raul Fernandez | 8 | |
| Alex Marquez | 7,5 | ||
| Fermin Aldeguer | 10 | KTM Factory | |
| Pedro Acosta | 8 | ||
| VR46 Ducati | Brad Binder | 6,5 | |
| Fabio di Giannantonio | 5 | ||
| Franco Morbidelli | 5,5 | Tech3 KTM | |
| Enea Bastianini | 4 | ||
| Honda HRC | |||
| Joan Mir | 6 | Monster Yamaha | |
| Luca Marini | 8 | Fabio Quartararo | 6,5 |
| Alex Rins | 7 | ||
| LCR Honda | |||
| Johann Zarco | 2,5 | Pramac Yamaha | |
| Somkiat Chantra | 2 | Jack Miller | 4,5 |
| Miguel Oliveira | 5 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kiszáll a szezon végén a WEC-ből a Porsche
https://formula.hu/parc-ferme/39840
Egy ideje már terjengett erről pletyka, most azonban a Porsche hivatalosan is megerősítette, hogy az idei szezon végén távozik az Endurance-világbajnokság csúcsát jelentő Hypercar kategóriából. A német márka közleménye egy „átfogó átszervezés” részeként említi a lépést: a The Race információi szerint a gyártót sújtó anyagi nehézségek állhatnak a háttérben. A Porsche így ezentúl két gyári programra, a Formula-E-re és az IMSA-ra koncentrál – utóbbiban, az észak-amerikai sportautós bajnokságban ugyanazzal az LMDh-géppel versenyeznek, mint eddig a WEC-ben –, emellett az ügyfélprogram továbbra is fontos pillérét képezi majd a márkának.
A Porsche kiszállása nagy csapás a WEC-nek és az FIA-nak, hiszen bár egy márka már tavaly távozott a Lamborghini képében, és az Endurance-vb így sem fog rosszul állni gyártók terén, hiszen a megmaradó hét márka (Toyota, Ferrari, Cadillac, Peugeot, Alpine, BMW, Aston Martin) mellé jövőre érkezik a Genesis, 2027-ben pedig a Ford és a McLaren, de a németek a sportautózás egyik legikonikusabb márkájának számítanak. Tavaly a versenyzők világbajnokságát a #6-os egységük nyerte, és idén is maradt még esélyük a címvédésre, nem mellesleg a Le Mans-i 24 óráson is ők tartják a rekordot 19 győzelemmel. Ráadásul ezzel jelen állás szerint a Penske-nek – amely a Porsche gyári programjáért felelt a WEC-ben – is le kell tennie a legendás egynapos megnyeréséről. Igaz, arról egyelőre nem szól a fáma, hogy esetleg a privát Proton Competition továbbra is indít-e majd Porsche 963-as(oka)t jövőre (idén egy autóval vannak jelen), ami nem teljesen kizárt, hiszen mint a gyártó jelezte: az ügyfélversenyzés továbbra is a palettájuk része marad.

MotoGP: Itt a pontos diagnózis Marquez sérüléséről, kihagyja a következő két futamot
https://formula.hu/parc-ferme/39839
Az orvosok javaslatára Marc Marquez nem áll rajthoz a következő hetekben esedékes Ausztrál és Malajziai Nagydíjakon – jelentette be a Ducati hétfő este. A friss kilencszeres világbajnok a vasárnapi Indonéz GP első körében bukott nagyot, miután Marco Bezzecchi nekiütközött. Az első vizsgálatok is a jobb karja és válla sérüléséről szóltak, hétfőn pedig Madridban alaposabban is szemügyre vették Marquezt, akinél egy kisebb csonttörést diagnosztizáltak a lapocka hollócsőrnyúlványánál, emellett a vállában is megsérültek az ínszalagok. Ami jó hír, hogy a vizsgálatok kizártak mindenféle kapcsolatot a spanyol korábbi sérüléseivel.
Viszont a doktorok konzervatív kezelési tervet választottak, amelynek fontos része a pihenés, ezért Marquezt biztosan nem láthatjuk Phillip Islandet és Sepangban – viszont a portimaói és valenciai fordulókra akár még visszatérhet, ennek eldöntése a későbbi vizsgálatok és a gyógyulás üteme alapján dől el.
„Szerencsére a sérülés nem súlyos, de fontos betartani a felépülési időtervet. A célom, hogy visszatérjek a szezon vége előtt, de anélkül, hogy az orvosok ajánlásán túl siettetném a dolgokat. Mind a saját, mind a csapat céljait elértük már, szóval most a prioritás a megfelelő felépülésé és a százszázalékos állapot visszanyeréséé” – fogalmazott Marquez.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hadjar: Ha Alonso ezt nem élvezte, akkor elég zsémbes
https://formula.hu/parc-ferme/39838
Fernando Alonsónak előbb a harmadik körben kellett elmenni Hadjar mellett a hajtűkanyarban a nyolcadik helyért, majd a 37. körben ismét meg kellett előznie őt, miután időt vesztett a kiállásnál, a Racing Bulls autójában viszont motorprobléma merült fel. Alonso bosszús volt, mert a fiatal francia mögé ragadt két körön át, s ezzel mintegy öt másodpercet veszített. Nem toltam le őt a pályáról, minden tiszta volt” – reagált Hadjar a kritikákra a leintés után. „Ha neki ez a csata nem tetszett, akkor tényleg elég zsémbes, és ezzel nem tudok mit kezdeni.”
Alonso később már higgadtabban nyilatkozott, de továbbra is fenntartotta, hogy Hadjar túl nagy kockázatot vállalt: „Úgy hallottam, volt némi motorproblémája, a hosszú egyenesekben lassú volt. Néha tudni kell, mikor érdemes harcolni és mikor nem, mert a végeredményt ez is befolyásolhatja, különösen az ő szempontjából.”
A kétszeres világbajnok szerint a fiatal riválisa feleslegesen kemény volt: „Szerintem néhány kockázat felesleges volt, de megértem, ez Szingapúr, itt mindenki keményen küzd. Ő is megtette, amit tudott, de biztosan veszítettünk vele időt.” Amikor Hadjar „zsémbes” megjegyzését felvetették neki, Alonso igyekezett lezárni a történetet.

Veszélyben Lewis Hamilton hetedik helye!
https://formula.hu/parc-ferme/39837
Az F1-es Szingapúri Nagydíj hajrájában Lewis Hamilton frissebb lágy gumikon támadta az ötödik helyért Kimi Antonellit, ám fékhiba miatt fel kellett hagynia az üldözéssel, csapattársa visszaelőzte, és végül néhány tizeddel Alonso előtt ért be, akit nem sokkal korábban még mintegy 50 másodperccel tudhatott maga mögött.
Azonban a brit még nem lehet biztos abban, hogy megtarthatja hetedik helyét, ugyanis a sportfelügyelők beidézték, miután többször is elhagyta a pályát, minden bizonnyal a fékek meghibásodásával összefüggően. A meghallgatásra magyar idő szerint 16:30-kor kerül sor, az eredményről beszámolunk.
