DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek

Norris: Mindkét vb-cím elérhető

Lando Norris kimondta, hogy mindkét világbajnoki cím elérhető, ennek érdekében dolgoznak a szezon hátralévő részében, és ennek szellemében készülnek a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjra is.

„Jó volt úgy lezárni az európai szezont, hogy sorozatban tizenkettedszer állhattunk dobogóra. A mérnökeimmel átnéztük a monzai teljesítményünket, és találtunk pontokat, ahol fejlődhetünk – én és a csapat is” – mondta a pilóta a hétvége felvezetéseként.

„A célunk világos, maximálisan hiszek a csapat munkájában és fejlődésében. Most mindkét bajnokság ott van az asztalon, így most még elszántabbak vagyunk, mint bármikor. Büszke vagyok a csapatra, és alig várom, hogy lássam, mire leszünk képesek ezen a hétvégén” – fogalmazott Norris.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj programja ezen a linken található!

f1-norris-mclaren

fotó: McLaren

Stella: Felesleges volt Verstappen manővere

A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat a McLaren számára a tervezettnél izgalmasabbá tette az a tény, hogy Oscar Piastri a mezőny végére esett vissza a rajtot követően, miután Verstappen megforgatta, majd az ausztrál a maga dolgát is megnehezítette egy balesetokozással, s végül a pontszerzésért is vért kellett izzadnia. A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szerint Verstappen megmozdulása felesleges volt:

„Az első gondolatom az első kanyar után az volt, hogy feleslegesnek érzem ezt. Amikor csapatok a bajnoki címért küzdenek... Ilyenkor ez a csúcs, ilyenkor lehet learatni a szezon erőfeszítéseit, és ez kissé feleslegesnek tűnt. De néha a viszontagságok lehetőséget adnak arra, hogy megmutasd az erősségeidet, és azt hiszem, ma pontosan ez történt” – mondta az olasz szakember.

Verstappent is természetesen többen többféle szempontból kérdezték meg az esetről, s valaki azt is nekiszegezte, hogy vajon az ütközés után azt szerette volna-e, hogy a McLaren legyen a bajnok, ám ő abszurdnak érezte a felvetést. „Nem, nem csinálok ilyesmit szándékosan. Úgy értem, ez is a versenyzés része, nem igaz? Nem csak arról szól, ami itt történik, hanem az egész szezonról. Aztán meg lehet hibáztatni a dolgokat. Így nyerhetsz meg vagy veszíthetsz el egy bajnokságot.”

l-piamax-2_1

Utoljára hangzott el a hammertime

Az Abu Dhabi Nagydíjon utoljára hangzott el az elmúlt évtized egyik ikonikus rádióüzenete, amikor Peter Bonnington a balszerencsés időmérőt követően előretörő Lewis Hamilton fülére mondta a hammertime utasítást. De pontosan honnan is ered ez a kifejezés? A hétszeres világbajnok erről is beszélt a szezonzáró után:

„Amikor kimondta, feltűnt, hogy: nem is emlékszem, mikor mondta nekem utoljára, hogy hammertime. Emlékszem, az első közös évünkben arra kértem Bonót, hogy használja ezt a kifejezést, valami olyasmit mondtam, hogy ne azt mondd, hogy menjek gyorsabban, hanem azt, hogy itt a hammertime” – idézte fel a Ferrarihoz távozó klasszis, majd kitért Bonóval való különleges kapcsolatára:

„Micsoda hullámvasút volt ez Bonóval! Hosszú évek óta az egyik legközelebbi barátom, olyasmi van köztünk, amire nem is számítottam, hiszem már együtt dolgozott Michael Schumacherrel és más nagyszerű versenyzőkkel is. De ő mellém állt, és tekintve, hogy egy mérnöknek akkor is ki kell tartania valaki mellett, ha az néha frusztráló és fájdalmas… Ő minden egyes nap hiba nélkül állt mellettem.”

hamilton-bono

Alonso csak azért sem lesz a morcos fickó!

Fernando Alonso a szezonzáró előtt ismét kritikával illette a nemzetközi adás rendezőit – immár nem először –, amiért olyan rádióüzeneteket vágtak be tőle, melyek eltorzítják a róla kialakult képet. A spanyol az időmérőn morgott kicsit a forgalom miatt, de szerinte ez koránt sem volt olyan súlyú, mint az adásból tűnhetett:

„Rossz volt a forgalom, frusztrált lettem, de mint mindig, most is néhány megjegyzésem jó volt, néhány pedig rossz. Csakhogy a FOM-nak megvan ez a rögeszméje velem és a rossz megjegyzéseimmel. De ez az ő dolguk, én boldog vagyok” – mondta a spanyol, majd így folytatta:

„A FOM-nak el kell adnia, hogy én vagyok a mogorva srác. Sok éven át próbálkoztak, és nem fognak sikerrel járni” – hangsúlyozta Alonso, majd hozzátette: „A mérnökeiddel folytatott beszélgetések nagyon privát dolgok. Néha kipróbálsz valamit, beszélsz a kivezető körös előkészítésről, vagy arról hogy esetleg nem értek egyet azzal, amit a mérnökök ki akarnak próbálni. De amikor a rádióüzenetet leadják, nincs mögöttee ez az egész kontextus. Ez egyszerűen rossz, de ők így csinálják.”

alonso-grumpy

Formula1.5 – Alonso lett a másodosztály legjobbja

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

A szezon utolsó szakaszának legjobbja egyértelműen Pierre Gasly volt, aki az utolsó két versenyen a legjobbnak bizonyult, Brazíliában második lett, míg az utolsó két sprinten egy első és egy második helyet szerzett, amivel egészen a harmadik helyig tört előre a pocsék kezdés után, de ez természetesen nem volt elég a gyengébb periódusok ellenére is az egész szezonban a mezőny előtt járó Fernando Alonso, illetve a kezdetben a második helyért vívó riválisait, Tsunodát és Stroltt végül simán lerázó Nico Hülkenberg levadászásához.

pf-bliga-vege

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Letett-e Verstappen megszerzéséről a Russell-vita miatt Wolff?

A Formula-1-es idényzáró Abu Dhabi Nagydíj első napjainak fő beszédtémáját a Max Verstappen és George Russell kirobbant verbális vita szolgáltatta: a még Katarra visszavezethető konfliktus során a holland arról beszélt, hogy „minden tiszteletét elveszítette” a szerinte kétszínűen viselkedő brit iránt, míg mercedeses ellenfele azzal vádolta, hogy szándékos ütközéssel fenyegette meg előző héten, és nehezen viseli a megpróbáltatásokat.

Amikor Russell minderről nyíltan beszélt a csütörtöki sajtóbeszélgetésén, szokatlan módon jelen volt mellette Toto Wolff is, aki elsősorban Christian Horner reakcióját nehezményezte. Mindenesetre Wolff bevonódása érdekes volt annak fényében, hogy a szezon korábbi részében, amikor a Horner körüli botrány kapcsán terjengtek olyan pletykák, hogy Verstappen a szerződése ellenére elhagyhatja a Red Bullt, többször is nyíltan „udvarolt” az immár négyszeres F1-es világbajnoknak, akiről többször is elmondta, hogy szívesen leigazolná.

Amikor Abu Dhabiban a Crash.net portál arról kérdezte, hogy a Russell-lel való csörte és a viselkedése miatt letett-e Verstappen átcsábításáról, a Mercedes-vezér gyakorlatilag kitért az egyenes válasz elől: „George húzta meg a határvonalat. A két versenyző kapcsolatának közöttük is kell maradnia, nekik kell ezt kezelniük. Csapatfőnökként nem hiszem, hogy ebbe nekem bele kell vonódnom.”

f1-verstappen-russell

„Megtettünk mindent, amit lehetett” – Vasseur

Annak ellenére, hogy a Ferrari pilótái dupla dobogót szereztek Abu Dhabiban, ez sem volt elég a konstruktőri sikerhez, hiszen a futamot Lando Norris nyerte meg a McLarennel. A maranellőiak így 14 ponttal lecsúsztak a csapatvilágbajnoki sikerről. Ennek köszönhetően az olasz gárda csapatfőnökében, Fred Vasseurben is kavaragtok az érzelmek a versenyt követően:

„Vegyes érzéseim vannak” – kezdte értékelését Vasseur. „Összességében jó szezont zártunk, sokkal jobbat, mint tavaly vagy azelőtt. Büszke vagyok arra a munkára, amit idén végeztünk. Szintén nagyon elégedett vagyok azzal, amit ma csináltunk. Megtettünk mindent, amit lehetett, de természetesen frusztráló, hogy 14 ponttal végeztünk a McLaren mögött.”

„Hibáztam, azzal kellett volna kezdenem, hogy gratulálok a McLarennek” – zárta mosolyogva rövid összegzését a francia. „Őszintén azt gondolom, hogy nagyon jó munkát végeztek. Jó kapcsolatunk van, nagyon örülök miattuk.”


Négy büntetőpontra került az eltiltástól Verstappen

Ütközéssel indult Max Verstappen számára az évadzáró Formula-1-es Abu Dhabi Nagydíj: a holland az 1-es kanyarban belülről támadta Oscar Piastrit, a két autó azonban összeért és mindketten kiforogtak. A felügyelők úgy ítélték meg, hogy mivel „nem ért eléggé mellé” a McLarennek a Red Bull, „teljes mértékben” a regnáló F1-es világbajnok tehető felelőssé az ütközésért, amiért 10 másodperces időbüntetéssel sújtották – igaz, ennek ellenére is bejött a hatodik helyen a 27 éves pilóta.

Ami viszont érdekes, hogy a manőverért két büntetőpontot is kiosztottak Verstappennek. Márpedig ezzel már nyolcnál jár a négyszeres vb-győztes: a szabályok értelmében amennyiben valaki 12 hónap leforgása alatt összegyűjt 12-t, automatikusan egy futamra eltiltják – ahogy azt idén az F1 történetében először Kevin Magnussen esetében láthattuk is. Verstappennek ráadásul sokáig kell majd óvatosnak lennie a 2025-ös évad során, hiszen az első büntetőpontjai (szám szerint) majd csak június 30-án évülnek el, azaz az első három és fél hónapot legfeljebb három büntetőponttal kell majd lehoznia.

f1-verstappen-1

2/2: Másodszor is győztek Válint Bencéék Sepangban, az ALMS LMP3-as kategóriájában

Ahogy arról tegnap már beszámoltunk, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli második helyezettje, és egyben a Ferrari világdöntőjének győztese, Válint Bence az év végén belekóstol a prototípus-versenyzésbe: ezen a hétvégén az Ázsiai Le Mans Széria sepangi fordulójában áll rajthoz egy LMP3-as autóval, méghozzá az Ultimate csapatával.

A #35-ös egység megszerezte a pole-pozíciót, majd szoros küzdelemben megnyerte az első futamot szombaton, amelyben Válint Bence nagy szerepet vállalt: a magyar pilóta futotta az egész mezőny legjobb köridejét és a legjobb átlagtempóját is.

Vasárnap pedig jött a duplázás: a csapat domináns teljesítményt nyújtott, és a második versenyt is megnyerte, így két pole-lal és két futamgyőzelemmel zárta a hétvégét. Válint pedig megint kulcsszereplő volt ebben: a magyar pilóta a maga etapjában a húsz másodperc körüli előnyt egy kör feletti (!) előnnyé növelte, ez volt a döntő ütés a verseny során, amit egyébként a leszakadó eső miatt piros zászlóval megszakítottak.

Válint így szinte tökéletes teljesítménnyel és eredménysorral debütált az LMP3-as kategóriában, reméljük, hogy legalább ilyen jól alakul majd a folytatás.

válint-alms

Hamilton nem szomorú, ha már így alakult, megpróbál pontot szerezni

Lewis Hamilton a mezőny hátsó fertályából kezdheti meg mercedeses karrierjének utolsó versenyét, miután utolsó Q1-es gyorskörét tönkretette a Kevin Magnussen által autója alá pöckölt bója. A sajtó képviselői számára a hétszeres világbajnok úgy nyilatkozott, hogy nem zaklatta fel az eset, egyszerűen balszerencséje volt – pedig szerinte akár a dobogóért is harcban lehettek volna.

„Az autó általában véve nagyon jól viselkedett. Az FP3-ban harmadik voltam, és így őszintén azt hittem, hogy a dobogóért fogunk harcolni, és a versenytempóm a második leggyorsabb volt, de valamiért nem így kellett alakulnia” – mondta Hamilton, aki hangsúlyozta, hogy sokkal jobban élvezi a vezetést, mint az előző hétvégéken:

„Minden pillanatot élveztem. Az autó nagyon jó lett az elvégzett változtatásokat követően, teljesen más volt, mint az elmúlt öt versenyen, és nagyon jól éreztem magam benne. És ezért nagyon nagy kár… Holnap nem lesz könnyű előzni, de most a stratégián fogok dolgozni, és ha már a dobogóért nem is harcolhatok, ha a top 10-be tudnék kerülni, az csodálatos lenne.”

hamilton-abudhabi-3

Bearman igazságtalannak tartja, hogy nem mehet az újoncteszten

Jövő kedden rendezik a fiatal versenyzők tesztjét Abu Dhabiban, ahol az már biztos, hogy nem fog autóba ülni a jövőre a Haasnál szereplő Oliver Bearman, mivel a szabályok értelmében azzal, hogy kettőnél több futamot teljesített (szám szerint hármat), már nem számít „fiatal versenyzőnek”, avagy az egyszerűség kedvéért mondjuk úgy, hogy újoncnak. A Pirelli gumitesztjén a Haas új igazolása, Esteban Ocon ismerkedik majd a csapattal.

Bearman azonban nem tartja ezt igazságosnak annak fényében, hogy 2020-ban Fernando Alonso külön engedéllyel részt vehetett ezen a teszten két év kihagyás után: „Ha visszamegyünk néhány évet, Alonso két világbajnoki cím után teljesíthette az újonctesztet. Én csak három futamon vettem részt, kétszer szereztem pontot, neki pedig két világbajnoki címe van, ő mégis ott lehetett az újoncteszten.”

Bearmannek így is lesz elfoglaltsága a jövő héten: a Super Formulában fog tesztelni annak érdekében, hogy a Japán Nagydíjra készülve minél jobban megismerje a suzukai pályát – az utolsó napon egyébként Andrea Kimi Antonelli is csatlakozik hozzá Japánban.

bearman-haas

Gyorshír: Megbüntették Hülkenberget, bukta a 4. rajthelyet

Három rajthellyel hátrébb sorolták a rajtrácson Nico Hülkenberget, aki a 4. helyett a 7. pozícióból kezdheti meg a szezonzáró futamot. A német versenyző még a Q1-ben előzött meg két autót a bokszkijáraton – egészen pontosan az alagúti szakaszban –, amit a versenyigazgató által kiadott útmutató megtiltott. Hülkenberg nem tagadta a történteket, de mint elmondta, nem volt választása az autók feltorlódása miatt, hiszen egyébként nem tudott volna kört futni.

A sportfelügyelők elismerték, hogy a csapat garázsának sorvégi pozíciója miatt nehéz helyzetben vannak a Haas-pilóták, de ez nem jelent mentséget arra, ha a versenyzők megszegik az előírásokat. Mint írják: „Az előzési tilalmat bizonyos területeken, mint például a bokszutcában vagy ebben az esetben a bokszkijáraton, a potenciálisan veszélyes helyzetek megelőzése érdekében vezették be, ezért a stewardok úgy döntöttek, hogy ebben az esetben a rajtbüntetés kiszabása indokolt.”

A 4. hellyel Hülkenberg a karrierjét újraélesztő Haas történetének legjobb rajthelyét állította volna be. Tavaly is hasonlóan járt Kanadában, akkor a második helyről indulhatott volna, mielőtt megbüntették, az lett volna a Haas eddigi egyetlen elsősoros indulása. Ezzel Verstappen feljött a 4. helyre, Gasly indulhat az 5. helyről, míg a 6. rajtkockába George Russell állhat fel.

hulk-abudhabi-3

„Most már talán bánja a Ducati, hogy nem engem választottak” – Martin

Még a tavasz végén, a nyár elején döntött úgy a Ducati nagy fordulatokat követően, hogy 2025-re Marc Marquezt igazolják Francesco Bagnaia mellé a gyári csapatba a MotoGP-ben – azok után, hogy napokkal előtte a hírek szerint gyakorlatilag megállapodtak Jorge Martinnal. Utóbbi akkor is vezette a vb-tabellát, később pedig meg is nyerte a világbajnokságot, jövőre viszont már az Apriliánál fog versenyezni. Martin szerint most már talán bánják Bolognában a döntésüket:

„Amikor mindezt eldöntötték, még nem voltam bajnok. Nehéz ezeket megjósolni, de világos, hogy most már talán bánják. De ezt tőlük kell megkérdezni” – idézi a MotoGP friss világbajnokát a Motorsport. „Végső soron én magamra figyelek, az élet pedig olyan helyekre sodorhat, amikre nem számítasz.”

Martin elismeréssel adózott a Ducatinak, hogy nem gáncsolták el az esélyeit arra, hogy ne a gyári csapat motorosa, hanem a szatellit Pramac Racing versenyzője legyen a világbajnok: „Az eszközeim ugyanazok voltak, mint Peccónak, ezt nem tagadhatom” – fogalmazott. „De a gyári csapatban teljesen más a bánásmód. Ott mindenki érted és a győzelmedért dolgozik. Úgy éreztem, mi 12-en a csapatomban két-háromszáz ember ellen harcoltunk. Ez nehézzé tette, de köszönöm a Ducatinak, hogy nem tettek semmit ellenünk. Mindenki azt várta, valami furcsa fog történni az utolsó versenyeken, de igazán nemesek voltak ilyen téren, és ez csodálatra méltó.”

motogp-martin-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Magyar siker: Válint Bencéék megnyerték az ALMS első LMP3-as futamát Sepangban

A Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli második helyezettje, és egyben a Ferrari világdöntőjének győztese, Válint Bence az év végén belekóstol a prototípus-versenyzésbe: ezen a hétvégén az Ázsiai Le Mans Széria sepangi fordulójában áll rajthoz egy LMP3-as autóval, méghozzá az Ultimate csapatával. Az újonc magyar pilóta pedig eddig remekel: a #35-ös Ligier megszerezte a pole-pozíciót a kategóriában, majd szombaton alig 2,5 másodperces előnnyel meg is nyerte az első négyórás versenyt az LMP3-asok között.

Válint pedig ehhez tevékenyen hozzá is tett: övé lett csapata leghosszabb, 33 körös etapja, és övé lett nemcsak a csapat, de az egész LMP3-as mezőny (!) leggyorsabb körideje is ezen a futamon. Ennél jobb debütálást nehéz lett volna összehozni, vasárnap 7:00-kor pedig jön a hétvége második versenye, amit szintén a pole-ból kezdhet meg az egység. 

válint

fotó: Válint Bence Facebook

Visszatért a Liberty Mediához az F1 korábbi vezérigazgatója

Miután a Liberty Media felvásárolta a Formula-1 kereskedelmi jogait, Chase Carey töltötte be az elnök-vezérigazgatói posztot, ahonnan a 2021-es szezon előtt távozott, átadva a stafétát a jelenlegi első embernek, Stefano Domenicalinak. A Liberty azonban szombaton bejelentette, hogy Carey visszatér a kötelékeikbe: az Abu Dhabi Nagydíj paddockjában is feltűnő 71 éves szakember az igazgatótanács végrehajtó bizottságában fog dolgozni.

Az Autosport úgy tudja, Carey nem fog részt venni az F1 napi ügyeiben, azért továbbra is Domenicali felel majd, ugyanakkor az igazgatótanácsi posztjából adódóan támogathatja az utódját, ahol arra esetleg szüksége van. A visszatérésre néhány héttel azt követően kerül sor, hogy a Liberty bejelentette, hogy Greg Maffei elnök-vezérigazgató távozik a vállalat éléről.

f1-carey

Hülkenberg a top 3-ban pénteken: „Sokan nem voltak a szokásos helyükön”

A második szabadedzés meglepetését Nico Hülkenberg szolgáltatta, aki lágy gumin teljesített gyorskörével a McLarenek mögött, a harmadik helyen végzett. Az Abu Dhabiban Haasnál utolsó nagydíját teljesítő német nem értékeli túl a kiugró eredményt – a Q3-ba kerülés is kihívás lesz.

„Nagyon erős péntek volt, már az első edzéstől fogva úgy éreztem, az autó boldog, az ideális tartományban van, ez pedig egy jó alap” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Hülkenberg. „De szerintem a második edzésen sokan nem voltak a szokásos helyükön valamilyen okból kifolyólag, talán ahhoz van köze, hogy sok nagy versenyző nem vezetett délelőtt. Szerintem így is kihívás lesz a top 10-be és Q3-ba kerülni, de lehetségesnek tartom, ha jó munkát végzünk.”

A Haas számára milliókban lesz mérhető, ha összejön egy bravúr: a csapat, amely az F1-től is búcsúzó Kevin Magnussennel szintén jól ment a második edzésen – a dán nyolcadikként végzett –, hatodik lehet a konstruktőri összetettben, ehhez azonban hat pontot le kell dolgozniuk a pozíciót elfoglaló Alpine-on.

Elmaradt a szürreális fordulat: újra bebiztosította címét az F1 Academy bajnoka

Bizarr fejlemények történtek a héten az Formula-1 égisze alatt futó női sorozatnál, az F1 Academynél, ugyanis a második katari verseny törlése miatt egy harmadik futamot is beiktatnak a hétvégén Abu Dhabiban. Csakhogy ezzel akaratlanul is újranyitották a bajnoki címért folyó harcot az illetékesek: Abby Pulling már múlt szombaton bebiztosította az év végi elsőségét, meg is ünnepelte azt, ám az idényzáró harmadik versenyével mégsem volt még matematikailag eldöntött a kérdés. A kihívó Doriane Pin ugyanis megtarthatta a törölt futam pole-jáért kapott két pontot, s így a 83 egységnyi előny már nem volt elegendő, hiszen 84 maradt elérhető Abu Dhabiban (minden versenyen 25 jár a győzelemért, 2 a pole-ért és 1 a leggyorsabb körért).

Pin persze így is csak a csodában reménykedhetett, hiszen neki tarolásra, Pullingnak pedig elképesztő pechre és nullázásra lett volna szüksége a fordulathoz – ami eleve valószínűtlennek tűnt, de ha hozzávesszük, hogy az Alpine kötelékeibe tartozó Pulling idén minden futamon dobogóra állt, pláne kivitelezhetetlennek látszott. Pulling aztán az első adandó alkalommal, a pénteki időmérőn lezárta (újra) a kérdést, hiszen mindhárom versenyre megszerezte a pole-t Abu Dhabiban – ezzel néhány napon belül másodszor is bebiztosította az F1 Academy 2024-es bajnoki címét! A női széria amúgy egyáltalán nem kommunikált arról, hogy valójában „visszavonták” Pulling év végi elsőségét a plusz verseny beiktatásával.

pulling-alpine-f1academy-1_1

F2: Egy hajszállal maradtak le a pole-ról a bajnokesélyesek

Csupán fél pont az előnye az összetettben Gabriel Bortoletónak a Formula-2 2024-es idényének szezonzárója előtt Isack Hadjarral szemben, így Abu Dhabiban dől el, ki nyeri idén a legrangosabb juniorkategóriát. A pénteki időmérőn mérettettek meg a hétvégén először a riválisok, akiken kívül még a tabella harmadik helyén álló Paul Aronnak is van matematikai esélye elhódítani a végső diadalért járó trófeát.

A kvalifikáció első felének gyorskörei után Bortoleto tűnt a leggyorsabbnak a főszereplők közül, a brazil állt az élre Victor Martins-nel a nyomában. Hadjar és Aron az ötödik-hatodik helyről figyelték a jövőre az F1-ben debütáló pilótát. Rajtuk kívül Bortoleto invictás csapattársa, Kush Maini és a premás Andrea Kimi Antonelli volt még ott az élmezőnyben. Hadjar egy magabiztos csapatrádiózással vágott neki az időmérő mindent eldöntő, második felének: „Pepe, meglesz a pole, biztos vagyok benne” – mondta versenymérnökének.

Az utolsó percekben szinte folyamatosan jöttek a javítások: Martins állt az élre, Bortoletót és Hadjart a második-harmadik helyen kevesebb mint egy tizedmásodperc választotta el egymástól. Négy perccel a vége előtt egy piros zászló szakította meg a pilóták ritmusát, de még mindenkinek volt ideje egy utolsó gyorskörre. Végül komoly javításokat nem láthattunk a végén, így Martins-é lett a pole-pozícióért járó két extra pont, Bortoleto és Aron is Hadjar előtt végeztek, aki a negyedik lett. A három összetettbeli esélyes egymás közvetlen közeléből rajtolhatnak majd a hétvége futamain, amelyek közül az elsőt, a szombati sprintfutamot holnap 13:15-től tartják.

Megerősítve: dupla büntetést kap Abu Dhabiban a Williams

A Williams F1-es csapata dupla büntetést kap az Abu Dhabi Nagydíjon. Az alakulat megerősítette, hogy Alex Albon és Franco Colapinto autójában is kicserélték a sebességváltókat.

A grove-i bázisú alakulat nehéz időszakon van túl az utóbbi időben, és számos balesetet szenvedett az elmúlt néhány versenyen.

„Alex és Franco az Abu Dhabi Nagydíjon egy-egy 5 rajthelyes rajtbüntetést kap az RNC váltó kiegészítő alkatrészeinek használata miatt” - közölte a csapat. 

„Ez sajnálatos következménye a múlt heti nagydíjon történt incidenseknek, amelyek Alex és Franco befolyásán kívül estek, de mindent megteszünk azért, hogy a szezont jó eredménnyel fejezzük be.”

f1-williams-colapinto

Hivatalos: Bortoleto és Hülkenberg vezetheti az F1-es Saubert kedden

A Kick Sauber F1 Team bejelentette, hogy a keddi, szezon utáni F1-es teszten már a csapat két új pilótája, Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto vezeti majd az autókat.

Kiemelték, hogy fontos, hogy a lehető leghamarabb elkezdhessék a közös munkát a teljesen új pilótapárossal – Bortoleto addig még szeretné megnyerni az F2-es bajnoki címet, Hülkenberg pedig a Haasnál vezet még ezen a hétvégén.

A német helyett egyébként kedden már az Alpine-tól érkező Esteban Ocon ülhet a Haasban, ezt már korábban bejelentették.

Bortoleto a fiatalok tesztjén, Hülkenberg pedig a Pirelli gumitesztjén vehet részt hivatalosan, és így fogalmazott Mattia Binotto, a csapat első embere:

„Ez egy fontos első lépés mind Nico, mind Gabriel számára, ahogyan beilleszkednek a csapatba. Nico számára ez egy lehetőség arra, hogy megismerje az autót, és megkezdje a szoros együttműködést a mérnökeinkkel a 2025-ös szezon előtt, amely nagyon sűrűnek ígérkezik. Gabriel számára ez egy fantasztikus lehetőség, hogy tapasztalatot szerezzen, megismerkedjen a Formula–1-es gépekkel és azok összetett működésével, és megtegye az első lépéseket a fejlődésében a motorsport legmagasabb szintjén. Alig várjuk, hogy mindkettőjüket láthassuk akcióban, és megkezdhessük közös utunkat”.” 

f1-hülkenberg

Bejelentés: Max Verstappen apa lesz

Max Verstappen és Kelly Piquet az Instagramon jelentette be péntek reggel, hogy közös gyermekük lesz: ahogy Verstappen fogalmazott, a Mini Verstappen-Piquet érkezik!

A holland pilóta és párja utóbbi Danyiil Kvjattól született gyermekét neveli, neki lesz majd féltestvére a pár közös gyermeke.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés