DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek

Zajlik a Hungaroring főépületének bontása – fotókkal!

A Hungaroring nagyszabású felújításának következő ütemeként megújul a mogyoródi versenypálya főépülete, ám ahhoz, hogy valami új szülessen, valaminek véget kell érnie. A magyar autóversenyzés szentélye által megosztott fotókon látható a főépület megsemmisítése – és egy-két egyéb kép a munkálatokról.

ring-bontas

ring-bontas-2

ring-bontas-3

ring-bontas-4

ring-bontas-5

Csapattársa az agresszív NASCAR-versenyzőkre figyelmezteti Raikkönent

A hétvégén Watkins Glenben fog vendégszerepelni a NASCAR Cup Seriesben Kimi Raikkönen. A 2007-es Formula-1-es világbajnok a visszavonulása óta először fog rajthoz állni futamon, a múlt héten pedig már tesztelte is a versenygépet. Daniel Suarez, aki idén a széria első mexikói győztese lett, s aki Raikkönen egyik csapattársa lesz a Trackhouse Racingnél, úgy gondolja, hogy a finnek meglesz a tempója, ugyanakkor a versenyzési stílushoz, beleértve az F1-nél jóval agresszívebb és kontaktokat is hozó csatákat, alkalmazkodnia kell majd:

„Szerintem gyors lesz” – idézi Suarezt a Motorsport. „A sebessége meglesz, a versenyzés részéhez kell majd egy folyamat, mert nem számít, mennyit gyakorolsz a szimulátorban vagy mennyit tesztelsz, az akkor is a versenyzés. Az más tészta, és nem is ismeri az összes pilótát. Nem tudja, hogyan versenyeznek, mennyire agresszívek, úgyhogy ez a része némi időbe fog telni. Ide lehet hozni a világ legjobb versenyzőjét, ez a része akkor is időbe telik. De ami a sebességet illeti, szerintem rendben lesz. A versenyzés, az újraindítások, a gumik és a fékek óvása, a bokszkiállások… ezek szükségesek a győzelemhez. Ez lesz majd egy folyamat, mivel még sosem csinálta. Néhány napja amúgy gyakorolt például bokszkiállást, és jól teljesített.”

A mexikói versenyző hozzátette: nemcsak ő próbált meg segíteni Raikkönennek, hanem egyúttal ő is tanult egy-két dolgot a korábbi F1-es pilótától.

raikkonen-nascar-trackhouse-insta-1

Verstappen már elkezdte a felkészülést a szezon második felére

A Facebookon osztott meg egy képet Max Verstappen, amint Monacóban fut, ezzel jelezve, hogy egyáltalán nem dől hátra annak ellenére sem, hogy kényelmes előnnyel rendelkezik a szezon hátralévő részére. "Félig túl vagyunk a nyári szüneten, de én már megkezdtem a felkészülést a szezon második felére. Készen fogok állni" - tette hozzá a világbajnoki címvédő.

 

 Kövesd a Formula.hu-t az Instagramon is!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

 

Hamilton: Vendégek vagyunk az állatok otthonában

Továbbra is Afrikában tölti a nyári szünetet Lewis Hamilton, legutóbb Kenyából jelentkezett be, ahol egy állatmenhelyen járt. Mint írta, az itt dolgozók olyan árva állatokat vesznek magukhoz, akik önerőből aligha élnék túl a rá váró megpróbáltatásokat, viszont amint megerősödnek, kiengedik őket a vadonba. 

„Nem az állatok felett állunk, hanem velük vagyunk. Vendégek vagyunk az otthonaikban” – írta a brit F1-es pilóta az alábbi fotókhoz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 

12 év után távozik az Auditól a háromszoros DTM-bajnok

René Rast bejelentette, hogy a 2022-es szezon végén elhagyja az Audit: a Német Túraautó-bajnokság októberi, hockenheimi versenye lesz az utolsó, amelyet a négykarikás márka színeiben teljesít. Rast ezzel egy 12 éves időszakot zár le a pályafutásában, ennyi időt töltött el az Audi kötelékeiben: megfordult velük a Le Mans-i 24 óráson, dobogókig jutott a Formula-E-ben, de a legnagyobb sikereit kétségtelenül a DTM-ben könyvelhette el, ahol 2017-ben, 2019-ben és 2020-ban bajnok lett velük.

A 35 éves pilóta elmondta, hogy nehéz szívvel hozta meg a döntést, hiszen hosszú ideje része az életének az Audi, s a Class One-korszakot tartja az abszolút csúcspontnak (bár a jelenlegi GT3-as autókkal történő versenyzést is a vártnál jobban élvezi a DTM-ben). Viszont elmondása szerint van még néhány cél, amelyet el szeretne érni az autósportban: a hírek szerint Rast a Formula-E-be térhet vissza, méghozzá a McLarennel, amely a világbajnok Mercedes csapatát átvéve csatlakozik az elektromos formulaautós világbajnokság mezőnyéhez.

rast-audi-dtm

Vandoorne elérte, amit korábban csak két F1-es világbajnok

A hétvégén Szöulban a Formula-E világbajnokává avatták Stoffel Vandoorne-t, aki annak ellenére nyerte meg a pontversenyt nem is csekély, 33 pontos előnnyel, hogy szezonja során egyetlen futamgyőzelmet szerzett, a Monaco ePrix megnyerésével. Ezzel csupán harmadik versenyzőként nyert világbajnoki címet együléses sorozatban egyetlen futamgyőzelemmel: a bravúr két F1-es bajnoknak, Mike Hawthornnak és Keke Rosbergnek sikerült a múltban az 1958-as, valamint 1982-es szezonban. Egyben a Formula-E rövid történetében a Mercedes-pilóta állította fel a legkevesebb győzelemmel megszerzett bajnoki cím rekordját.

A statisztika hangzatos, de azért hozzátennénk, hogy kissé mesterkélt, hiszen a Formula-E csupán két éve FIA által elismert világbajnokság, korábban pedig a Formula-1-en kívül nem volt vb-rangú együléses sorozat – azaz a statisztika a Formula-1 összes szezonját és a Formula-E előző két szezonját veszi egy kalap alá.

Damon Hill: George lenyűgöző, Lewis hihetetlen

A nyári szünet apropóján a Formula-1-es mezőny tagjait értékelte az 1996-os világbajnok, Damon Hill. A brit elsősorban négy versenyzőt emelt ki:

„A két pilóta, akitől azt várjuk, hogy a rajtrács elejében legyen, Max és Charles, általában ott is vannak. Carlos egyértelműen hátrébb áll egy picivel, de így is képes teljesíteni abban a Ferrariban. Sergio megint nem a vezér, habár voltak pillanatai. George lenyűgöző és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, de szerintem kicsit még tanulnia kell. Biztos, hogy ezt ő is elismerné. Lewis szintén hihetetlen, amint elindul a verseny, egy másik szintre lép” – sorolta az F1 Nation podcastben Hill a három élcsapat versenyzőit.

A középmezőnyből még három nevet ragadott ki: „Landónak volt pár fantasztikus teljesítménye, és jól szerepelt néhányszor Albon és Guanyu Zhou is. Más versenyzőktől is láttunk reményteli kis megvillanásokat” – mondta Damon Hill.

Fotó: Mercedes

Stefano Domenicali szerint nincs szükség a rendbontókra

Komoly visszhangja lett annak, ahogyan a szurkolók egy csoportja viselkedett az Osztrák Nagydíjon. Mint ismert Ausztriában több balesetet is éljenezve ünnepeltek a rajongók, egyes nézők pedig zaklatásra panaszkodtak. Az F1 természetesen elítélte az esetet, a sportág vezérigazgatója pedig ismételten kijelentette, hogy a versenyhétvégéken nincs helye az ilyen embereknek.

„Erről nincs vita, nincs kompromisszum. Ez egy olyan jó üzenet, amit mindenki felkarolt, és ezt jó volt látni. A sportág szépsége, hogy mi alakíthatjuk, hátul a lelátón is, sok gyerek, sok család, és különböző táborok vannak. Ezt a Formula-1-et szeretnénk látni, nincs hely az idiótáknak a világban. Természetesen, ha valaki rosszul viselkedik, akkor a reakció nagyon erős lesz” – mondta el Domenicali a Sky Sportsnak adott interjúban.

Megvan a 2023-as Ausztrál Nagydíj időpontja

A jövő évi versenynaptárral kapcsolatban még rengeteg a kérdőjel, de egy időpontot már bejelentettek: az Ausztrál Nagydíj szervezői közölték, a Formula-1-es szezon harmadik állomását április első hétvégéjén tartják. A melbourne-i versenyhétvége hagyományosan négynapos, március 30. és április 2. között zajlik, az F1-es autók péntektől lesznek pályán.

Az Ausztrál Nagydíj az F1-es szezon harmadik állomása lesz jövőre: a pálya 2035-ig tartó szerződése értelmében a verseny a naptár első három helyszínének valamelyikeként kap helyet, ebből ötször lesz szezonnyitó, köztük 2024-ben és 2025-ben.

Első alkalommal a Formula-2 és Formula-3 is versenyezni fog az Albert Parkban, és a hagyományoknak megfelelően az ausztrál Supercars széria ugyancsak szerepel Melbourne-ben. Ha egy negyedik betétsorozatnak is marad hely, a Carrera Cup tölti meg a programot a versenyhétvégén.

Fotó: Pirelli

Ezzel a festéssel indul a hétvégén Kimi Raikkönen

A következő futamon, a Watkins Glen International versenypályán debütálhat a NASCAR Cup Seriesben Kimi Raikkönen, akinek sisakfestéséről már korábban lerántották a leplet a tesztek alatt, ezúttal pedig az autóját is megmutatták a rajongóknak. A jégembert a 91-es rajtszámmal kereshetjük majd a mezőnyben, amit a Trackhouse Racing sötétkék színben pompázó versenygépén találhatunk meg. A finn pilóta mellett egy másik korábbi F1-es versenyző, Danyiil Kvyat is jelen lesz, valamint a DTM 2013-as bajnoka Mike Rockenfeller is megméretteti magát.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR on NBC (@nascaronnbc) által megosztott bejegyzés

Lando Norris fotóival ünnepelt a McLaren

Augusztus 15-e a relaxáció világnapja, a minőségi pihenésre pedig manapság egyre fontosabb felhívni a figyelmet, ahogyan azt a McLaren is megtette nemrégiben. A jeles nap alkalmából a wokingiak Twitter-oldalán közzétettek néhány fotót, melyen fiatal pilótájuk, Lando Norris látható lazítás közben. Mivel egy brit csapatról, és egy szintén brit pilótáról van szó, ezért ehhez még érdemes hozzátenni, hogy a dátumra az Egyesült Királyságban lazsáló napként is tekintenek.

Újabb nyom: elindította F1-es projektjének előkészítését a Porsche?

A mai napon, augusztus 15-én a Porsche bejegyeztette a 'F1nally' védjegyet, ami arra utal, hogy a Volkswagen csoport kőkeményen dolgozik azon, hogy 2026-tól valóban megérkezhessen a száguldó cirkuszba. A Formula.hu már korábban is beszámolt arról, hogy a német márka a Porsche és az Audi révén szinte biztosan beszáll, nemrég dokumentum is napvilágot látott a Porsche terveiről, de a hivatalos bejelentés még várat magára, alighanem az új F1-es motorszabályok közléséig.

porsche-vw-logo_1

NASCAR: Kevin Harvick karrierje 60. győzelmét aratta

A Richmond Raceway volt a NASCAR Cup Series következő állomása, ami gyakorlatilag a Toyota hazai pályájának mondható, ám ennek ellenére Kyle Larson és Ross Chastain révén két Chevrolet indulhatott az első sorból, később pedig a Ford autóit használó csapatok tűntek gyorsabbnak helyi idő szerint vasárnap délután. Az első szakaszt Chastain nyerte meg, a másodikat viszont már az a Joey Logano, aki a 222 kört töltött az élen a 400-ból, de a győzelemért így sem tudott harcba szállni. A futam második felében elkezdett lehűlni az aszfalt hőmérséklete, ami nem kedvezett a Penske versenygépének. A győztes végül Kevin Harvick lett, aki ezzel zsinórban második, összességében pedig 60. sikerét érte el a szériában.

A Stewart-Haas Racing versenyzője 55 körrel a vége előtt vette át a vezetést, amit a leintésig már nem engedett ki a kezéből, de így is szoros lett a befutó. Az utolsó körökben Christopher Bell kiváló tempóra volt képes, így a kockás zászló előtt már nagyon közel volt ellenfeléhez, előzésre azonban már nem volt lehetősége. A folytatás a Watking Glen International pályán következik, amit jelentős várakozás övez, hiszen ismét a mezőny tagja lesz az orosz Danyiil Kvyat, valamint bemutatkozhat Kimi Raikkönen, és a DTM 2013-as bajnoka, Mike Rockenfeller is.

Marko: Az angol sajtó sz*rkavarása miatt kellett menesztenünk Vipst

Néhány hónappal ezelőtt kisebb botrány robbant ki Jüri Vips körül, amikor videojátékozás közben rasszista kifejezést használt. Bár a fiatal pilóta a Formula-2-es ülését megtarthatta, a Red Bull, amelynek pilótaneveldéjéhez tartozik, felfüggesztette őt F1-es teszt- és tartalékversenyzőjeként. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója a Motorsport.com által készített interjúban úgy fogalmazott, hogy a brit média hisztije miatt hozták meg ezt a döntést:

„Az angol sajtó olyan sz*rvihart kavart, hogy a Red Bullnak nem maradt más választása, mint meneszteni őt” – fogalmazott Marko. „Személy szerint úgy gondolom, 21 éves és bocsánatot kért. Ami engem az egészben zavar, hogy mindez egy ostoba videojáték közben történt, mert nem volt jobb dolguk délután. Nem értem, hogyan lehet két percnél tovább foglalkozni vele, de hé, ilyen a fiatalság. Nem tudok vele mit kezdeni, Max is szereti a szimulátoros játékokat.”

vips-rb-dppi

MinEDrivers: Így lett világbajnok Vandoorne

Nagyon gyorsan, már hétfőn kora délután debütált a YouTube-on a MiniDrivers csatornájának legfrissebb videója, melyben a Formula-E szezonzáró versenyét nézhetjük meg, némi humorral fűszerezve. Egyben ez volt a Formula-E 100. versenye, valamint az utolsó, melyet a MinEDrivers tolmácsolásában láthattunk, ugyanis a jövőben nem készítik el az elektromos széria tréfás összefoglalóit.

 

Videó: A tíz legjobb rádiózás 2022-ben

A legjobb onboard pillanatok után az F1 összeszedte az eddigi legjobb rádiózásokat is az idei szezonból. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Újabb bajnok vált csapatot a Formula-E-ben

Néhány nappal azt követően, hogy Lucas di Grassi bejelentette, hogy a 2023-as szezonban már a Mahindra versenyzője lesz, most a Formula-E egy másik bajnokáról derült ki, hogy új istálló színeiben vág bele a Gen3-as korszakba. Antonio Felix da Costa ugyanis, aki az elmúlt éveket a DS Techeetah csapatnál töltötte és velük is ért fel a csúcsra a 2019/2020-as idényben, a következő évadban már a Porsche gyári versenyzője lesz. „Ez egy valóra vált álom. Számos alkalommal győzött le engem a Porsche karrierem során, és nem is csak a Formula-1-ben, szóval tudom, hogy mindenük megvan a győzelemhez” – fogalmazott a bejelentés kapcsán a portugál.

Da Costa Pascal Wehrlein mellé érkezik meg a német márkához. André Lotterer helyét veszi át náluk, aki így is marad a Porsche kötelékeiben, hiszen az LMDh-projektben kap szerepet, így újra láthatjuk majd őt Le Mans-ban is például.

da-costa-porsche-fe

Videó: Így nyert Verstappen a 10. helyről indulva

Megérkezett az F1 YouTube-csatornájára az Inside Story legfrissebb része, melyben max Verstappen Hungaroringen aratott győzelmének hátteréről rántják le a leplet. Elképesztő profizmussal kezelte a Red Bull az egész futamot. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Albon ezeket a versenyzőket választaná csapatfőnökként

A Williams pilótáját a német Auto Motor und Sport kérdezte arról, hogy mely versenyzőket alkalmazná, ha saját F1-es csapata lenne. 

„Ha nem kellene figyelembe vennem a fizetéseket, akkor határozottan Maxot választanám” – kezdte a thai versenyző. „Nagyon tehetséges pilóta, és sok mindent hozna magával. Max mellé egy másik fiatalt választanék, a jövőt is szem előtt tartva. A csapat dinamikája miatt Landóra [Norris] szavaznék, mert nagyon jól kijön Maxszal. George [Russell] és Max elég nagy tűzijátékot produkálnának együtt” – nevetett Albon, aki a Red Bullnál töltött időszakáról is beszélt. „Fél szezon után azonnal egy élcsapatba kerültem. Korábban, mint bármely másik versenyző, tesztelés nélkül. Manapság a fiataloknak lehetőségük van lassabban előrelépni. 2019 egy jó szezon volt, de 2020-ban szenvedtem az autóval. A tapasztalat az, ami hiányzott akkor.”

Button nem örülne Spa elvesztésének

A legendás spái aszfaltcsík azok után került veszélybe, hogy 2023-ban debütál a Las Vegas-i GP, valamint várhatóan Katar és Kína is visszatérnek majd a versenynaptárba, miközben Dél-Afrika 1993 után látná ismét vendégül a királykategória mezőnyét. A növekvő érdeklődés miatt egyes helyszínek valószínűleg nem rendezhetnek majd nagydíjat jövőre, az egyik ilyen helyszín pedig Spa. 

Jenson Button szerint az F1 vezetőinek óvatosan kell döntenie a naptár összeállításánál, mert nem versenyezhetnek kizárólag világvárosokban lévő utcai pályákon: „Ha Spa nem lesz ott a naptárban, akkor nagyon mérges leszek. Monaco az bonyolult, mert ott sok minden zajlik a színfalak mögött. Viszont Spa elengedése egyértelműen nem azért történne, mert egy rossz pálya, hanem egyéb okok miatt. Épp ellenkezőleg, a világ egyik legjobb versenypályája, ami nagyszerű versenyzést biztosít, a versenyzők és a csapatok pedig egyenesen imádják” – idézi Buttont a MotorsportWeek.com. 

„Óvatosnak kell lennünk. Tudjuk, hogy a Formula-1 a szórakoztatásról szól, és egy bizonyos televíziós sorozat miatt nagyon népszerűvé vált az Egyesült Államokban, ami nagyszerű a sportnak. Ugyanakkor figyelnünk kell arra, hogy olyan helyszínekre menjünk, amelyek izgalmas versenyt garantálnak. Szeretem a jelenlegi pályák változatosságát, de nem versenyezhetünk kizárólag utcai pályákon az elhelyezkedésük miatt. Azért menjünk egy adott országba, mert egy jó aszfaltcsík fogad ott. Egy jó versenypálya pedig izgalmas futamot produkál, ami segít növelni a szurkolói bázist” – zárta mondandóját a 2009-es bajnok.

„Remélem, nem kerül az F1-be” – Wehrlein kiakadt de Vriesre

A Formula-E 2022-es szezonjának zárófutamát rendezték ma Szöulban, ahol az előző évi bajnok, Nyck de Vries Pascal Wehrleinnel ütközött, véget vetve ezzel mindkettejük versenyének. A Porsche német pilótája a versenyt követően dühösen nyilatkozott De Vries manőveréről: „Az első alkalommal fékezés közben változtatott irányt a 20-as kanyarban, nekem pedig blokkolnom kellett a kerekeimet az ütközés elkerülése miatt, és veszítettem is néhány pozíciót emiatt. Majd egy körrel később egy túlbuzgó akcióba kezdett az 1-es kanyarban, melynek az lett az eredménye, hogy belecsúszott az autómba, tönkretéve ezzel a felfüggesztésemet. Érthetetlen számomra, hogy miért kellett egy ilyen késői fékezéssel tönkretennie a versenyét. Ennek a bajnokságnak nem ez a színvonala…” – idézi Wehrleint a The Race.

A német a balesetet követően indulatosan az alábbi jókívánságot címezte de Vriesnek a rádióban: „Remélem, nem kerül az F1-be, micsoda idióta!” A szabad F1-es ülések száma egyre csökken, a holland pedig elismerte, hogy jórészt nem rajta múlik az F1-es lehetőség, ezért könnyen lehet, hogy a korábban a Manor és a Sauber színeiben 39 F1-es versenyen rajthoz álló Wehrlein kívánsága teljesülni fog.