DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Hatalmas tömegbaleset, piros zászló és két év után Herta-győzelem az IndyCarban

A szezon egyetlen Egyesült Államokon kívüli és idei utolsó utcai versenyére került sor a hétvégén az IndyCarban, amelynek mezőnye Torontóba látogatott. A vasárnapi futam több incidenst is hozott, közülük a legkomolyabb a 73. körben történt, amikor Pato O’Ward megpördült, autóját pedig Marcus Ericsson, Pietro Fittipaldi, Santino Ferrucci és Nolan Siegel is eltalálta – Ferrucci autója a levegőbe is repült és a tetején landolt, így jött a piros zászlós megszakítás.

Aki nem hibázott egész hétvégén és a versenyen sem, az Colton Herta volt, aki a pole-ból indulva szinte végig vezetett, és ezzel bő két idény után ünnepelt újra győzelmet az IndyCarban. Az Andretti Kyle Kirkwood révén kettős diadalnak örülhetett, míg a dobogót Scott Dixon tette teljessé, megelőzve a bajnoki címvédő és éllovas Alex Palout.

A Penske triójának pocsékul sikerült a versenye: Will Power a hajrában küldte a falba egy kemény előzési kísérlettel Scott McLaughlint, amiért büntetést kapott, míg Josef Newgarden a bokszban is időt veszített, defektet is kapott, így a top 10-ből is kiszorult. Mindössze 15 autó ért amúgy célba, közülük a 14. helyen az a Theo Pourchaire, akit a néhány héttel korábbi váratlan kirúgása után hívott vissza az Arrow McLaren az edzésen kézsérülést szenvedő Alexander Rossi helyére. Íme, a futam videós összefoglalója:

 

A futam végeredménye:

1. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian Honda  
2. Kyle Kirkwood Andretti Honda 0.3469
3. Scott Dixon Ganassi Honda 0.9680
4. Alex Palou Ganassi Honda 1.6911
5. Marcus Armstrong Ganassi Honda 2.7719
6. David Malukas Meyer Shank Honda 3.0853
7. Christian Lundgaard RLL Honda 3.8925
8. Rinus VeeKay Carpenter Chevrolet 4.6346
9. Romain Grosjean Juncos Hollinger Chevrolet 5.6537
10. Graham Rahal RLL Honda 6.1456
11. Josef Newgarden Penske Chevrolet 10.4924
12. Will Power Penske Chevrolet 11.5555
13. Linus Lundqvist Ganassi Honda 1 kör / 6.7013
14. Theo Pourchaire McLaren Chevrolet 1 kör /7.1210
15. Toby Sowery Coyne/WR Honda 1 kör /7.4747
16. Scott McLaughlin Penske Chevrolet  
17. Pietro Fittipaldi RLL Honda  
18. Nolan Siegel McLaren Chevrolet  
19. Pato O’Ward McLaren Chevrolet  
20. Santino Ferrucci Foyt Chevrolet  
21. Marcus Ericsson Andretti Honda  
22. Kyffin Simpson Ganassi Honda  
23. Felix Rosenqvist Meyer Shank Honda  
24. Hunter McElrea Coyne Honda  
25. Sting Ray Robb Foyt Chevrolet  
26. Agustin Canapino Juncos Hollinger Chevrolet  
27. Christian Rasmussen Carpenter Chevrolet  

Marko szerint Vowles jól döntött

Alexander Albon az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén összetörte versenyautóját, ami olyan károkat szenvedett, hogy tartalék karosszéria híján a csapat nem tudta rendbe hozni a sérült FW46-ot. James Vowles, a Williams csapatfőnökének döntése alapján Albon a hétvége hátrelévő részében megkapta Logan Sargeant autóját, így az amerikai versenyző kihagyni kényszerült az Ausztrál Nagydíjat.

Vowles döntéséről számos vélemény formálódott a paddockon belül, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban Vowleshoz hasonlóan cselekedett volna.

„A mezőny hátsó felében lévő öt csapatnak elképesztően nehéz feladat a pontszerzés, emiatt pedig teljesen megértem a Williams döntését” – mondta Helmut Marko.

„Csapaton belül Albon sokkal erősebb versenyző, egy világbajnoki pont pedig akár 10 millió dollárt is érhet. Innen nézve a dolgokat, teljesen logikus döntés született” – tette hozzá az osztrák szakember.

Sajtó: A MotoGP-t is felvásárolja az F1-et tulajdonló Liberty Media

Hosszú ideje szólnak találgatások arról, hogy a MotoGP – és egyébként a Superbike-világbajnokság – kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sportsot eladnák, most pedig a Financial Times arról számolt be, hogy megköttetett az egyezség a Formula-1-et is 2016-ban felvásárló Liberty Mediával, amely nagyjából 4 milliárd eurós összegért venné birtokba a szériát. Állítólag a véglegesítés alatt álló megállapodásról már az évadnyitó Katari GP előtt megtették volna a bejelentést, ám az Európai Bizottság versenypiacot szabályozó szervének esetleges beavatkozása miatt egyelőre jegelték mindezt – így viszont az Amerikai Nagydíj előtt kerülhet sor a hivatalos megerősítésre. Érdemes megjegyezni, hogy korábban a CVC Capital Partners elmondhatta magáról, hogy az F1 és a MotoGP is a birtokában van, de 2006-ban az európai trösztellenes hatóságok miatt utóbbit el kellett adniuk.

motogp-start

Ekkor vált egyébként részvényessé a jelenleg 40 százalékot birtokló Bridgepoint, rajtuk kívül 38 százalékkal rendelkezik a kanadai nyugdíjalap (CPPIB) – mindkét cég egy luxemburgi vállalat, a Global Racing LX2 köré épül –, míg a maradék 22 százalékon a Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta és menedzserek egy szűk csoportja között oszlik meg. A Dorna eladása az elmúlt hónapokban vált prioritássá, és bár végig a Liberty tűnt befutónak, a Motorsport cikke szerint a Qatar Sports Investments, a katari szuverén vagyonalap és a többek között a UFC jogait birtokló média- és szórakoztatóipari konszern, a TKO is mozgolódott. A Liberty célja, hogy a MotoGP-vel is megismételje azt a népszerűségi és gazdasági robbanást, amelyet az F1-gyel elért az utóbbi években.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szafari Rali a WRC-ben, Tokió ePrix a Formula-E-ben – a hétvége menetrendje

Bár F1-es futamot nem rendeznek, így sem maradunk teljesen autósport nélkül a húsvéti hosszúhétvégén. A WRC mezőnye ugyanis Kenyában versenyez a Szafari Ralin, a Formula-E Tokióba látogat, a NASCAR pedig a Richmond Racewayen teszi tiszteletét a következő napokban. Mutatjuk a hétvége programját a közvetítésekkel együtt – figyelem: vasárnap hajnalban órát állítunk (2-ről 3-ra tekerjük előre az órákat), így a vasárnapi és hétfői program már a nyári időszámítás szerint értendő!

Csütörtök (március 28.)  
12:05 WRC, 1. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
     
Péntek (március 29.)  
06:15 WRC, 2-4. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
08:25-09:15 Formula-E, 1. szabadedzés  
11:48 WRC, 5-7. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
     
Szombat (március 30.)  
23:55-00:45 Formula-E, 2. szabadedzés  
02:20-03:45 Formula-E, Időmérő (eurosport.hu online, előfizetés után élő)
06:01 WRC, 8-10. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
07:00 Formula-E, Futam (tv: Eurosport 1, élő)
12:34 WRC, 11-13. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
18:30 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Match4, élő)
     
Vasárnap (március 31.)  
06:02 WRC, 14-16. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
10:20 WRC, 17-18. szakasz (Rally.tv online, előfizetés után élő)
13:15 WRC, Power Stage (Rally.tv online, előfizetés után élő)
     
Hétfő (április 1.)    
01:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

wrc-neuville-szafari-rali

Ki hibázott Bagnaia és Marquez ütközésénél?

A hétvégi Portugál GP egyik legemlékezetesebb momentuma – Jorge Martin vb-vezetést érő győzelme, Maverick Vinales utolsó körös váltóhibás esése és Pedro Acosta szárnyalása és dobogója mellett – Marc Marquez és Francesco Bagnaia ütközése volt. Az incidens három körrel a vége előtt történt, amikor Marquez előzni próbálta a címvédőt, aki viszont egyből aláfordulva visszatámadott, aminek összeérés és kettős bukás lett a vége. A Felügyelői Panel versenybalesetnek minősítette a történteket, s ebben a két motoros is egyetértett, abban viszont már kevésbé, hogy ki okozta az egész balesetet.

Az ügyben megszólalt a Ducati Corse általános igazgatója, Gigi Dall’Igna is: „Nagyon sajnálatos volt Pecco és Marc incidense. Ez mindkettejüket megfosztotta az esélytől, hogy fontos pontokat szerezzenek a bajnokságban egy igen komplex futamon, amelyen nem tudtak harcba szállni a győzelemért. Őszintén szólva, bármilyen további megjegyzés fölösleges lenne” – fogalmazott diplomatikusan a Ducati-főnök. Az incidensről az első két nagydíj és az elmúlt hetek főbb MotoGP-s történéseivel együtt a Formula Motocast adásában is beszéltünk – a vonatkozó részt 10:23-tól hallgathatjátok:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ocon úgy érzi, pontszerzési esélytől fosztotta meg egy beszoruló sisakfólia

Borzalmasan kezdte a 2024-es F1-es idényt az Alpine, amely hátraesett a sereghajtók közé, az Ausztrál Nagydíjon viszont Esteban Ocon az addigi legbiztatóbb produkciójukat nyújtotta azzal, hogy bejutott a Q2-be és a 15. helyre kvalifikálta magát. A futamon is csatában volt a mezőny második felének többi csapatával, ám nem sokkal az első kerékcseréje után, a 16. körben a csapat ismét a bokszba hívta, mivel túlmelegedési gondokkal küzdöttek, miután egy letépett sisakrostély-fólia beszorult a fékcsatornájába. Ezután Ocon végül csupán 16. helyen futott be, három hellyel csapattársa, Pierre Gasly mögött, pedig a francia szerint jóval több is kisülhetett volna a melbourne-i futamból:

„A sisakfóliás eset előtt Kevinnel és Alexszel csatáztam, és Nico előtt haladtam. Úgyhogy úton voltunk egy potenciális pontszerzés felé, valahol a 9. és 11. hely között, szerintem ott végeztünk volna vasárnap. Sajnos sosem tudjuk meg, mi lett volna az eredmény, de érdekes verseny volt. Elégedett vagyok a fejlődésünkkel és a tempónkkal, tartottuk a lépést a srácokkal” – mondta el Ocon, akit a MotorsportWeek.com portál idéz. A versenyzőnek egyébként már az első körben „incidense” volt egy plexifóliával, amely a tükrére ragadt, de persze a későbbi eset volt a súlyosabb: „Az autó egész hátulja leégett volna, ha nem állunk ki. Ez volt a legbiztonságosabb, amit tehetünk. Lehet, hogy kiestünk volna, ha továbbmegyünk. Aztán pedig a rádióm is meghibásodott a 30. kör környékén” – tette hozzá.

f1-ocon-alpine-melbourne-1

Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj rendszerét

Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj kapcsolattartó email-címét. A csalók a feltört email-címről olyan levelet küldtek a rajongóknak, amelyben egy másik oldalt ajánlottak, ahol egy 50 eurós ajándékkupont ajánlottak.

Aki rákattintott a linkre, attól érzékeny információkat, többek között banki adatokat kértek.

Az F1-es pálya illetékesei pár óra elteltével tudtak erre reagálni, és emailben értesítették a szurkolókat, hogy ne kattintsanak a korábbi levélben szereplő linkre, mert az egy adathalász kísérlet volt.

ATP_F1_0202_20230730_BELGIUM_Barni_resize

forrás: Bleeping Computer

Verstappen lemaradt Hamilton rekordjáról

Ritkán fordult elő az elmúlt években, hogy egy futamot követően ne számoltunk volna be arról, hogy épp milyen rekordot döntött meg Max Verstappen az adott versenyhétvége során, ám melbourne-i kiesésével egy rekordról ezúttal lecsúszott a holland versenyző.

Verstappen zsinórban 43 futamon ért célba pontszerző helyen az Ausztrál Nagydíjat megelőzően, Lewis Hamilton viszont 2018 Silverstone és 2020 Szahír között 48 alkalommal zárt pontszerzőként.

Verstappen azonban nem panaszkodhat, a két kiesése között szerzett 35 futamgyőzelmet, 39 alkalommal dobogón végzett, szerzett 989 pontot, 15-ször pedig leggyorsabb kört autózott. A 43 verseny során szerzett még két világbajnoki címet, átlagosan 23 pontot zsebelt be versenyenként, az átlagos helyezése pedig 1,6 volt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Újabb F1-es szerepet kapott Günther Steiner

A kommentátori szerepkör után ezúttal a májusi Miami Nagydíj nagykövetének kérték fel a Haastól 2023 végén távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, Günther Steinert. A szakember úgy fogalmazott, hogy ez a futam az egyik kedvence az egész naptárban, és azon fog dolgozni, hogy tovább növekedhessen a sportág népszerűsége az Egyesült Államokban és Miamiban.

A felkérésben minden bizonnyal komoly szerepet játszik, hogy Steiner hatalmas népszerűségnek örvend a Drive to Survive Netflix-sorozat miatt, különösen Amerikában.

1019612898-LAT-20230505-GP2305_21062620230505_GOOD5824-691_resize

Új F1-es bázist hoz létre Nagy-Britanniában a Honda

2026-ban hivatalosan is visszatér az F1-be a Honda, amely az Aston Martinnal lép szövetségre azok után, hogy 2021 végén hivatalosan kiszállt a sportágból a Red Bull mellől, de a valóságban ugyanúgy a japánok felügyelik még az energiaitalosok motorprogramját.

A Honda bejelentése szerint Silverstone-hoz közel hoznak létre egy brit központot az F1-es részlegüknek, ezzel is erősítve az Aston Martinnal való minél szorosabb és gördülékenyebb együttműködésüket. Mint írták, a HRC UK létrehozásával egy időben, most tavasszal elkezdik toborozni az embereket is ebbe a központba.

web-aston-honda_1

Ricciardo többet kap Tsunodától eddig, mint tavaly De Vries

A Racingnews365.com szedte össze, hogy Yuki Tsunodához képest milyen hátrányban van eddig idén Daniel Ricciardo: a rutinos ausztrál Bahreinben másfél, Dzsiddában bő négy és fél, Melbourne-ben pedig több mint hét tizedmásodpercet kapott a japántól az időmérőn. Az átlagos lemaradása 0,446 ezredmásodperc.

Tavaly a szezon közben kihajított, újonc Nyck de Vries az első három időmérőn átlagosan 0,421 ezredmásodperccel volt lassabb Tsunodánál, és nála fordított volt a trend, az első kvalifikáción kapott bő hét tizedet, majd közelíteni tudott.

Ugyan Ricciardo előnye lehetne a versenytempó, de egyelőre háromból háromszor kikapott ott is Tsunodától, csak Bahreinben a csapat megkérdőjelezhető utasítása miatt a japán előtt ért végül célba.

A pletykák szerint Ricciardónak két futama van arra, hogy jelentősen összeszedje magát, különben érkezik a helyére Liam Lawson, az ausztrál pályafutása pedig véget ér – ezúttal végleg.

f1-ricciardo

Wolff szerint Hamilton egyelőre nem foglalkozik a Ferrarival

Lehangoló idénykezdetet produkál egyelőre a Mercedes az F1-ben: az eddig látottak alapján nagyjából a negyedik erőt képviselik a McLaren és az Aston Martin környékén. Lewis Hamilton pedig még csapattársától, George Russelltől is elmaradt eddig a nagydíjakon, nem véletlenül titulálta karrierje legrosszabb szezonkezdetének az ideit az Ausztrál Nagydíj után. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont állítja: a pilóták jól kezelik a helyzetet, és szerinte Hamilton sem foglalkozik azzal, hogy jövő évi csapata, a Ferrari eközben egyértelműen a Red Bull fő üldözője és Melbourne-ben ráadásul kettős győzelmet is arattak.

„Úgy gondolom, a versenyzők szuperek ebben a felállásban, hiszen Lewis olyan jó, amennyire csak lehet. Nyilvánvalóan olyan helyzetben van, hogy egyfelől rendkívül frusztráló azt látni, hogy nekünk nem jön össze. Másfelől viszont ha áttekintünk a kerítés fölött, elég jó dolgok történnek a túloldalon. De ma nem ez az fő prioritás számára” – jelentette ki Wolff, majd hozzátette: „George pedig egyszerűen egy harcos, beleássa magát, és tudja, hogy ez a helye. Szóval ezt nekünk kell megoldanunk.”

f1-hamilton-ferrari-2024

A korábbi versenyző szerint Alonso a Red Bullhoz igazolhat

A Red Bull háza táján uralkodó bizonytalanságok miatt pilótakérdés is felmerült a bikások kapcsán, egyes híresztelések szerint ugyanis nem elképzelhetetlen Max Verstappen távozása a csapattól. Amennyiben Verstappen a Mercedes mellett dönt, Ralf Schumacher, korábbi F1-es versenyző szerint Fernando Alonso megfelelő választás lehet az osztrákok számára.

„Úgy tűnik, a háttérben komoly szándék van arra, hogy Alonso jövőre Red Bullt vezesse, ami azt jelentené, hogy Verstappen esetleges távozását követően is lenne egy erős versenyzőjük. Ezek egyelőre pletykák, de a híreszteléseknek komoly alapja van” – mondta Ralf Schumacher a német Sky-nak.

„Amennyiben a Red Bull ezt követően is győztes autót tud építeni, természetesen Alonso a váltás mellett lesz. Láthattuk, hogy ezen a hétvégén is mennyire gyors volt, illetve miként akadályozta meg George Russell előzési kísérleteit.”

„Tudja mit akar, illene a Red Bull közegébe” – tette hozzá Ralf.

„Alonso tudta, mit csinál”

A Formula-1-es Ausztrál Nagydíj egyik legmegosztóbb momentuma a verseny legvégén történt, amikor a Fernando Alonsót üldöző George Russell balesetet szenvedett és összetörte a Mercedesét. A felügyelők utólag arra jutottak, hogy Alonso a szokottnál jóval korábban fékezett és szokatlanul, kiszámíthatatlanul vezetett – többször is le-, illetve felváltott még a kanyar előtt –, amiért a spanyolt 20 másodperces időbüntetéssel sújtották. Ezzel az Aston Martin versenyzője nem értett egyet, szerinte a „versenyzés művészetébe” nyúltak bele ezzel a felügyelők, és úgy véli, a kanyarbejárati tempó feláldozása a kigyorsítás oltárán mindig is bevett taktika volt a csaták során.

A Sky Deutschland szakértőjeként tevékenykedő korábbi F1-es pilóta, Timo Glock elmagyarázta, hogy szerinte mi járt Alonso fejében: „Alonso nagyon korán fékez, és ezzel lehetővé teszi, hogy Russell felzárkózzon rá. Alonso ötlete az volt, hogy ez felkészületlenül érje Russellt, lelassítsa, majd hamar kigyorsítson, hogy ezzel különbséget alakítson ki. Olyan extrém volt ez, hogy Russell egyáltalán nem számított rá. Túl közel került hozzá, és ezzel leszorítóerőt veszített. Alonso kiteszi a könyökét és kihasználja a szürke zónákat, hogy előnyhöz jusson. Már tudja, mit csinál a tapasztalatának köszönhetően.”

GP2403_035019_U1A5361_resize

Toto Wolff kihagyja az F1-es Japán Nagydíjat

A PA hírügynökség beszámolója szerint nem lesz jelen a jövő hétvégi suzukai forduló során a Mercedes Formula-1-es csapatvezetője, Toto Wolff. Ugyanakkor a hiányzásának nincs köze az istálló kettős kieséssel záruló ausztrál hétvégéjéhez és ahhoz sem, hogy Wolff a futam után úgy fogalmazott, hogy „jogos” megkérdőjelezni a vezető posztját a kudarcok után. A PA értesülései szerint az F1-es Japán Nagydíj kihagyásáról szóló döntést már a szezonrajt előtt meghozta a Mercedes főnöke.

Érdekesség, hogy Wolff tavaly sem utazott el Japánba: akkor egy térdműtétből épült fel éppen az 52 éves csapatfőnök. Akkor Jerome d’Ambrosio látta el a csapatvezetői teendőket a pályán – most nagy kérdés, hogy ismét így lesz-e, hiszen a hírek szerint rá lecsapott a Ferrari.

f1-wolff-melbourne

Hazai pilótát ültetnek Ricciardo helyére az F1-es Japán Nagydíj első edzésén

A Formula-1 szabályai előírják, hogy minden csapatnak legalább két alkalommal egy újonc pilótát kell az egyik autójába ültetnie a versenyhétvégék első pénteki szabadedzésén a szezon során. A Visa Cash App RB már viszonylag hamar, a soron következő Japán Nagydíjon él a lehetőséggel, ugyanis Daniel Ricciardo helyére Ayumu Iwasa ülhet majd a suzukai első gyakorláson – árulta el Helmut Marko a SpeedWeek lapban vezetett rovatában. A helyszínválasztás nem véletlen, hiszen így Iwasa hazai közönség előtt ejtheti meg F1-es nagydíjhétvégés debütálását – az ifjú japán „csak” a szezon végi Abu Dhabi-teszten szerepelt a faenzai csapattal –, ráadásul ezzel Yuki Tsunodával két japán alkotja majd az első egyórás tréningen a Visa RB párosát.

Iwasa jelenleg a Super Formulában szerepel, miután két idényt lehúzott a Formula-2-ben, ahol öt futamgyőzelemig jutott. Érdekesség, hogy a mostani hír azok után érkezett, hogy sajtóértesülések szerint Ricciardo kétversenyes ultimátumot adott a Red Bull vezetőségétől – márpedig mínusz egy szabadedzéssel még nehezebb dolga lesz az ausztrálnak, ha javítani akar a teljesítményén.

f1-ricciardo-visarb-melbourne

Fotó, videó: bemutatta új WEC-hypercarját a Peugeot

A 9x8 újítása az, hogy hátsó szárny van rajta: eldobták az eddig használt extrém koncepciót és egy hagyományosabb megoldást választottak. Mit szóltok hozzá?

„Ha van jobb ötlet arra, hogy ki segíthetne, örömmel meghallgatom” – Wolff

A melbourne-i dupla kiesés után már több kérdés is felmerült Toto Wolff felelősségével kapcsolatban: a Mercedes sorozatban harmadik szezonjában teljesít gyengén, nem találja meg a kiutat, ugyanazokkal a problémákkal küzd több autóverzió esetén is, elvesztette Lewis Hamiltont, és nagyon nem jó irányba halad az istálló.

Erre tett rá a mostani nullázás, amelyben Hamilton motorhibájának is szerepe volt, így a csapatot egyharmad részben birtokló, egyben azt vezető Wolff is kapott kérdést a saját felelősségével kapcsolatban:

„Résztulajdonosként biztosnak kell lennem abban, hogy pozitív és kreatív dolgot tudok hozzátenni, szóval én lennék az első, aki azt mondja, hogy ha valakinek van jobb ötlete, akkor szóljon, mert az a érdekem, hogy a lehető leghamarabb forduljanak jóra a csapat dolgai” – idézi Wolff szavait az Autosport.

f1-bahrain-thursday-341

„De fizikai problémánk van, nem filozófiai, vagy szervezeti, mert nem vettünk be dilibogyót 2021 óta. Csak nem értjük az autónk működését, míg a múltban mindig értettük” – tette hozzá.

Wolff azt is elmondta, hogy nem érzi úgy, hogy vezetőváltáson kellene gondolkodnia, ami pedig az ő szerepét illeti, az nem olyan egyszerű a résztulajdonosi mivolta miatt: mint mondta, nem mondhatja azt, hogy oké ennyi volt, mert továbbra is érdekelt az üzletben, nem ugorhat ki belőle, jelenleg nincs választása.

„De ha van ötlet arra, hogy ki tudná jobbra fordítani a dolgokat, azt örömmel meghallgatom” – mondta. 

fotó: Ollé Iván

Fotó: alakul a Hungaroring!

Épül az új, szebb és tágasabb paddock a Hungaroringen, amely természetesen még közel sincs kész, de a munka folyamatosan zajlik az elmúlt hónapok során Íme egy friss légifelvétel a helyszínről:

Horner utalást tett arra, hogy érdekli őket Sainz

Hosszú ideje a pilótapiac egyik legérdekesebb kérdése, hogy lecseréli-e a Red Bull Sergio Perezt, és ha igen, akkor ki ülhet a mexikói versenyző helyére. Bár Daniel Ricciardo visszahozását követően ő tűnhetett az első számú esélyesnek, a rutinos ausztrál versenyző teljesítménye legalábbis megkérdőjelezi azt, hogy tényleg ő kaphat-e lehetőséget az energiaitalosok „nagyobbik” csapatánál Max Verstappen mellett.

horner-melbourne

Amikor erről kérdezték, Christian Horner csapatfőnök kitérő választ adott: „Még nagyon korai szakasza ez az évnek ahhoz, hogy egyáltalán gondolkodjunk rajta” – mondta Horner, míg annak kapcsán, hogy szüksége lehet-e segítségre Ricciardónak, így felelt: „Ő már nagyfiú, össze fogja szedni magát. De néha F1-es versenyzőként kicsit magányos tudsz lenni, szóval egy kis bátorítás sosem árthat.”

Ricciardo csapattársa, Yuki Tsunoda szombati remeklése után úgy nyilatkozott, hogy bízik benne, hogy a Red Bullnál számolnak vele 2025-re, s bár Horner nem zárta ki a fiatal japánt a jelöltek közül, egyértelmű utalást tett arra, hogy Carlos Sainz is érdekelheti őket: „Yuki egy nagyon gyors versenyző, ezt tudjuk. De úgy gondolom, hogy a Red Bull Racing színeiben a lehető legjobb párost akarjuk indítani, így néha a saját embereinken túlra is kell tekinteni. Ma egy nagyon gyors, munkanélküli versenyző nyert, s a piac meglehetősen képlékeny.”

sainz-melbourne-1

IndyCar: Palou nyerte a félmillió dolláros futamot

Bajnokságon kívüli pénzdíjas futamot rendezett az IndyCar, méghozzá új helyszínen, a kaliforniai Thermal Club versenypályáján. A rendhagyó lebonyolítású verseny döntőjére a csoportbontásban rendezett időmérők és előfutamok után összesen 12 versenyző kvalifikált, s közülük talán nem is annyira meglepő módon a kétszeres bajnok spanyol Alex Palou bizonyult a legjobbnak.

palou-thermal

A győzelem a kiírás értelmében Palounak, valamint a neki az exkluzív Thermal Club tagjai közül kisorsolt alkalmi „partnernek” fél-félmillió dollárt hozott a konyhára, míg a spanyol mögött a kiemelt pénzdíjjal járó 2-5. helyeken McLaughlin, Rosenqvist, Herta és Armstrong végeztek.

Az első előfutamon egy rajtbaleset borzolta a kedélyeket, s az ebbe vétlen résztvevőként belekeveredő Romain Grosjean – aki egy sportbíróval is összetűzésbe keveredett, miközben a bokszba sétált vissza – ezt követően meglehetősen indulatosan azt a kérdést tette fel, hogy „ki fogja megfizetni a károkat?”