DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

Vettel vezetésével emlékeztek Sennáékra az F1-esek Imolában

Idén van a 30. évfordulója az 1994-es tragikus imolai hétvégének, amely során előbb Roland Ratzenberger, majd Ayrton Senna is életét vesztette egy halálos balesetben. A Formula-1-es mezőny a hétvégén versenyez az Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén, a visszavonult négyszeres világbajnok Sebastian Vettel pedig csütörtökre egy különleges megemlékezést szervezett a pilóták részvételével. A versenyzők #ForeverSenna feliratú pólóban futottak – vagy épp kerékpároztak – végig az imolai aszfaltcsíkon, de közben megálltak a Tamburello-kanyarban is, ahol a Senna tiszteletére emelt szobornál tisztelegtek a brazil legenda és Ratzenberger emléke előtt.

f1-senna-vettel-imola-1

f1-senna-vettel-imola-3

f1-senna-vettel-imola-4

Fotók: F1, DPPI

Az egyetlen tulajdonság, ami idegesíti Norrisban a főnökét

Lando Norris a Formula-1-ben eltöltött négy szezonja alatt a McLaren alapemberévé vált – és ez még akkor is, ha 2021-ben történetesen nem ő, hanem az azt a futamot leszámítva szinte végig szenvedő Daniel Ricciardo révén nyertek kilenc év után újra nagydíjat. Nem véletlen, hogy a wokingiak hosszú távon számolnának a brittel – de azért van egy apró rossz szokása a pilótának, ami néha kiakasztja Zak Brownt:

„Hogy mi frusztrál engem Lando kapcsán? Hogy többször is elkésett már öt percekkel” – fogalmazott a McLaren elnök-vezérigazgatója a GQ hasábjain. „Ha valahonnan 8 órakor kell távoznunk, akkor abból 8 óra 7 perc lehet. A nagyszerű benne, hogy rendkívül őszinte – és egyértelműen fejlődött!”

Brown persze ezt a félig vicces megjegyzést leszámítva nagyon is elégedett Norrisszal és azzal, ahogy a csapat részévé vált: „Úgy érzem, a legjobbat hozzuk ki belőle. Beszédesebbé vált és elkötelezett. Képes ellazulni, mint egy családban” – mondta a McLaren-vezér, hozzátéve, hogy bár humoros figuraként ismerjük a fiatal pilótát, nagyon is komolyan veszi a dolgokat.

f1-norris-brown-mclaren

fotó: DPPI

„Életben tartani az F1-es álmot” – marad a Williams kötelékében a W Series bajnoka

Úgy tűnik, az F1-es csapatok akadémiáival kapcsolatos bejelentések napja a szerdai: a Red Bull-lal és a Ferrarival kapcsolatos fejlemények mellett ugyanis a Williams pedig azt tette közzé, hogy idén is marad a kötelékeikben Jamie Chadwick, aki főként szimulátoros munkával segíti majd az alakulatot, emellett a saját fejlődésére is nagy hangsúlyt fektetnek. A W Series háromszoros – és ezzel egyedüli – bajnoka 2023-ban az IndyCar utánpótlás-sorozatában, az Indy NXT-ben fog rajthoz állni az Andretti Autosport színeiben, de a hölgyversenyző továbbra sem tett le arról, hogy egyszer a Formula-1-be jusson – és ehhez fontos számára a williamses kapocs:

„Lenyűgöző, hogy folytathatom a kapcsolatomat a Williams Racinggel: 2019 óta támogatnak. Rendkívül fontos számomra, hogy lehetőségem van elmerülni a csapatban és életben tartani a Formula-1-es álmot. Várom, hogy mit érhetünk el közösen” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Chadwick.

f1-chadwick-williams

Leclerc öccse és a többiek: újra lesz Ferrari-nevelt az F2-ben

Ismertette a Ferrari, hogy mely versenyzők alkotják a versenyzői akadémiáját 2023-ban. Összesen nyolc pilóta szerepel a névsorban, köztük két újonnan kiválasztott, a finn Tuukka Taponen és a brazil Aurelia Nobels, akik egyaránt Formula-4-es szinten fogják képviselni a maranallóiakat. Viszont egy év kihagyás után újra lesz érdekeltsége a Scuderiának a Formula-1 közvetlen előszobájának számító F2-ben is, hiszen Arthur Leclerc, aki Charles öccse, valamint Oliver Bearman is felléphet az F3-ból: előbbi a DAMS, utóbbi a Prema színeiben fog debütálni.

A Formula-3-ban Dino Beganovic szállíthatja a Ferrarinak az eredményeket – ő volt érintett a hétvégi érdekes dubaji befutóban is –, míg a Formula Regional európai sorozatában Rafael Camara és Maya Weug (utóbbi első női versenyzőként került korábban az akadémiára), F4-es szinten pedig a korábban említett két újonc mellett James Wharton fogja képviselni a vörösök neveldéjét.

ferrari-akademia-2023

A stadionba költözik a Miami Nagydíj paddockja, de a problémás sikán marad

Két jelentős változás történik az F1-es versenypályán Miamiban a nagydíj második kiadása előtt. Az egyik a paddockot érinti, melyet 2022-ben a bokszutcaépület és a Hard Rock Stadium közti szűk sávba szorítottak be. Idén május 5-7-én a Miami Dolhpins arénája nem csupán háttérként fog szolgálni, az aréna belsejében építik fel a paddockot a csapatok mobil vendéglátóegységeivel – erről látványos fotót is mutattak. Ezen túlmenően új Paddock Club épül, a garázssor feletti ideiglenes épület helyére állandó létesítmény kerül.

A szervezők változtattak a pályán is, bár nem úgy, ahogyan azt többen várták: a hírek, hogy a sokat kritizált 14-15-ös sikánt átépítik, tévesnek bizonyultak. Helyette újraaszfaltozzák a teljes nyomvonalat: a felületet a versenyzők irányából számos kritika érte, nedves aszfalthoz hasonlították az ideális íven kívüli részek tapadását. A vezetőség a promóter Tom Garfinkellel úgy döntött, a vonalvezetéshez nem nyúlnak, az újraaszfaltozás önmagában elősegíti az izgalmasabb futamot – tavaly mindössze 45 előzést számoltak, ami jócskán elmaradt az átlagtól.

A sikán változatlan nyomvonalát Garfinkel azzal indokolta, hogy megoszlottak a vélemények róla: bár többen kritizálták, más versenyzők elégedettek voltak vele. Az FIA-val és F1-gyel egyeztetve ezért végül az a döntés született, hogy egyelőre nem módosítják.

Visszalép az IndyCar bajnoka a daytonai 24 órástól, mert kórházban van a felesége

Január utolsó hétvégéjén rendezik a daytonai 24 órás versenyt, melyen az eredeti tervek szerint részt vett volna a kétszeres IndyCar-bajnok, egyben jelenlegi címvédő Will Power is. Most azonban bejelentette a pilóta, hogy felesége rossz egészségügyi állapota miatt visszalép a versenytől. Elizabeth már több mint egy hete kórházban van, két napot is intenzív osztályon töltött, miután megműtötték a hátát. "Balszerencsés az időzítés, de mivel Liz most nehéz időkön megy keresztül, így mellette van a helyem. A csapatvezető teljes mértékben megértette, hogy Liz mellett a helyem." Nemrégen egyébként maga Power is megsérült, miután eltörte a bordáját gokartozás közben.

Mikor legutóbb ilyen történt, a Ferrari mindent vitt!

A minap hivatalossá vált, hogy a kieső Kínai Nagydíj sem nem tér vissza, sem másik helyszínnel nem pótolják, így az eredetileg tervezett 24 helyszín helyett csak 23 állomása lesz a 2023-as szezonnak. Ez azt jelenti, hogy - a nyári szüneteket leszámítva - ez 2007 óta a leghosszabb űrt hagyja a naptárban a 2007-es évet követően. Akkor is a harmadik és a negyedik verseny között (Bahrein és Spanyolország) volt négyhetes kihagyás, most pedig Ausztrália és Baku között ugyanennyit kell majd türelemmel lennünk. Na és mi történt 2007-ben? A Ferrari tarolt, ugyanis a konstruktőri vb-címet és Kimi Raikkönen révén az egyéni bajnokságot is megnyerték!

F2: Két teljes csapat a Red Bull junioroké

A mai reggelen a Carlin és a Hitech is bejelentette felállását a Formula-2 2023-as szezonjára. Előbbi gárdát idén Emerson Fittipaldi unokája, Enzo Fittipaldi és a Formula-3 tavalyi ezüstérmese, Zane Maloney erősíti majd. Mindkettejüket az előző év végén igazolta le akadémiájába a Red Bull, mely utoljára 2021-ben tudott saját pilótát protezsálni a királykategóriába Yuki Tsunoda személyében. A japán szintén a Carlinnál versenyzett mielőtt felkerült az F1-be, azonban szerepelt a csapatnál korábban Lando Norris is, akire sokan a száguldó cirkusz alappilléreként tekintenek a jövőre nézve.

A Hitechnél Isack Hadjar és Jak Crawford várhatja izgalommal az idénykezdetet. Mindkét pilóta sikeres szezont követően, idén kerül fel a Formula-2-be. Tavaly a záró fordulóig mindketten harcban voltak az F3-as bajnoki címért, azonban Hadjar végül a negyedik, Crawford pedig a hetedik pozícióban végzett a tabellán. A Hitech soraiból az elmúlt évek során Nikita Mazepin tudott a Formula-1-be fellépni, aki visszatérését tervezi a királykategóriába.

Kié a valaha volt legértékesebb F1-es szerződés?

A napokban felröppent a hír, miszerint Lewis Hamilton kétéves szerződéshosszabbítást írhat alá a Mercedesszel, ahol évi 70 millió eurós alapfizetést kap majd a munkájáért cserébe, ami azt jelenti, hogy egy 140 milliós üzletet készülnek nyélbe ütni a felek. Ezzel a legnagyobb összértékű szerződések listáján épp csak felférne a dobogóra a hétszeres világbajnok, persze éves viszonylatban óriási összeget tehetne zsebre. Az eddigi legtöbb pénzről szóló F1-es kontraktus ugyanis Max Verstappen nevéhez fűződik, aki évi 55 millió dollár körüli összeget tehet zsebre, s miután 2028 végéig kötelezte el magát az energiaitalosok mellett, 275 millió dollárról állapodtak meg a felek. A lista második helyén kissé meglepő módon egy 2007-es kontraktus áll: Kimi Raikkönen kétéves szerződést írt alá a Ferrarival, ez idő alatt pedig 153 milliót tett zsebre. Hamilton pedig, ahogyan már említettük, felugrik a dobogóra új szerződésével, amely csak az alapfizetést tartalmazza, így könnyen lehet, hogy Raikkönent is megelőzi, amennyiben részletesebb összegek is napvilágot látnak.

Mi a közös pont Magnussen és Hülkenberg karrierjében?

A Haas csapatának két 2023-as versenyzője ugyanazon a pályán szerezte meg élete első - és mindeddig egyetlen - pole-pozíccióját. Nico Hülkenberg 2010-ben, Kevin Magnussen pedig 2022-ben szerezte meg az első rajtkockát Interlagosban, erről emlékezett meg a csapat a Facebookon.

 

Valtteri Bottas számára véget ért a téli vakáció

A finn versenyző az elmúlt bő másfél hónapot párja, Tiffany Cromwell hazájában, Ausztráliában töltötte, ahonnan rendszeresen posztolt kerékpározásairól, lenyűgöző tájakról vagy épp furcsa új hajviseletéről. Pár napja azonban közzétett egy fotót – sörrel és sültkrumplival –, amelynek leírásában kiemelte, másnap munka következik. A vidám napok véget értek, kedden egy rövid galériában mutatta be, hogy már az Alfa Romeo hinwili gyárában van, ahol megbeszéléseken vett részt és a szimulátorba is beült.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Az IndyCar topcsapatához szerződött Takuma Sato, de csak részmunkaidőre

A hatszoros futamgyőztes Takuma Sato a Ganassi istálló negyedik autóját vezeti 2023-ban, de kizárólag az öt oválversenyen – jelentették be kedden. A #11-es rajtszámú autó az, mellyel a szezon többségében a Formula-2-ből érkező Marcus Armstrong fog versenyezni.

A korábbi hírek alapján arra számítani lehetett, hogy Sato felhagy a teljes szezonban való szerepléssel, azonban az meglepő, hogy csapatot vált: eddigi istállója, a Dale Coyne Racing kommunikációja alapján olyan opciójuk volt a japánnal, melyet ők érvényesíthettek.

Az viszont kétségtelen, hogy Sato jól járt a váltással, nem véletlenül nevezte a Motorsport.com-nak frissen adott interjúban többször „hihetetlen lehetőségnek” a szerződést. Sato arról is beszélt, a célja a győzelem a Ganassival. Erre jó esélye nyílik, hiszen 2010 óta tartó IndyCar-pályafutása többségét kisebb istállóknál töltötte, először indul igazi topistállóval, amely gyakorlatilag minden versenyen győzelemre esélyes: a szaksajtóban már most arról beszélnek, hogy jó kilátásai vannak harmadik Indy 500-elsőségére.

„Kiállt a csont a kezemből” – durvább volt Frijns kéztörése, mint elsőre gondoltuk

Mint arról mi is írtunk, sérüléssel végződött Robin Frijns számára a Formula-E mexikóvárosi szezonnyitója: az ABT pilótája az első körben ütközött neki Norman Nato autójának, a kormány pedig úgy megrántotta a kezét, hogy eltört a csuklója. Legalábbis azt hittük, hogy „csak” ennyivel megúszta a holland, ám azóta kiderült, hogy több csontja is eltört a kezében:

„Nemcsak a csuklómat törtem el, hanem négy további csontot is a kezemben. Tényleg halálosan fájt. Szerencsére már kiengedtek az intenzív osztályról, fájdalomcsillapítókon élek, de a fájdalom így sem múlt el. Nagyon szenvedek. Kiállt a csont a kezemből, úgyhogy nem volt mókás. Egyértelműen ez karrierem legrosszabb sérülése – és remélhetőleg ezzel vége is” – nyilatkozta a De Telegraafnak Frijns, aki a közösségi oldalán is megosztott egy bejegyzést, amelyben arról írt, hogy öt órán át tartott a műtétje, de most már elkezdheti a rehabilitációt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Robin Frijns (@robinfrijns1) által megosztott bejegyzés

Évi 70 millió euróért hosszabbíthat Hamilton a Mercedesszel?

Minden jel arra utal, hogy nem az a kérdés, hogy Lewis Hamilton a 2023 végén lejáró szerződése után is marad-e a Formula-1-ben, hanem hogy hány évre ír alá a Mercedesszel és mikor jelentik be mindezt. Toto Wolff csapatfőnök nemrég arról beszélt, hogy csak találniuk kell egy megfelelő alkalmat arra, hogy leüljenek, és várhatóan néhány órán belül meg fognak egyezni.

A Sportune lap arról írt, hogy a megállapodás már meg is született, amely ráadásul komoly fizetésemelést is tartalmaz a brit számára. Állítólag évi 70 millió eurós szerződésről lehet szó, amely jelentős növekedés a mostani 45 millió euróhoz képest – igaz, ezúttal a vb-címért járó 25 millió eurós bónuszt elvileg nem tartalmazná a kontraktus, azaz kvázi ugyanott tartana, mint eddig az alapjuttatásával és a bónusszal együttvéve. A Mercedes állítólag kétéves hosszabbítást kínált Hamiltonnak, a fizetése jelentős részét – konkrétan a 90 százalékát – pedig a Mercedesben tulajdonrésszel is bíró, Jim Ratcliffe által birtokolt Ineos állná. A hétszeres világbajnok pilóta egyébként állítólag tízéves nagyköveti szerződést is szeretne kötni a Mercedesszel, amiért a pletykák szerint évi 25 milliót kérne.

f1-hamilton-mercedes-2022

fotó: DPPI

Két csigolyája is eltört Sainznak a Dakaron

Amennyire jól indult az első szakaszon aratott győzelmével a 2023-as Dakar Rali Carlos Sainz számára, annyira borzalmasan folytatódott: már a harmadik napon nagy hátrányba került műszaki problémák miatt, majd még az első héten elszenvedte első komolyabb balesetét, ráadásul a szünnap előtti etapon sebességtúllépésért az első helyét is elvették. A kilencedik szakasz elején aztán egy újabb nagy balesetet könyvelhetett el a 60 éves versenyző, amikor felborult az Audijával. Sainz mellkasi fájdalmak miatt már úton volt a kórházba, amikor meggondolta magát és visszafordulásra kérte a mentőhelikopter vezetőjét – igaz, végül mégis fel kellett adnia végleg a versenyt.

Mint most kiderült, a Ferrari F1-es pilótájának legendás apja nem is úszta meg sérülés nélkül az utóbbi incidenst: a Twitteren közzétett posztjában arról írt, hogy két felső csigolyája is eltört. „Üdv mindenkinek! A Dakar Raliról Madridba tartó utamon a szokásosnál tovább tartottak a hátfájdalmaim az idei versenyen elszenvedett baleset következtében. Orvosi tanácsra további vizsgálatoknak vetettem alá magam, hogy felmérjük a sérülés mértékét. Sajnos az eredmények nem szolgáltak jó hírekkel, ugyanis eltörtem a T5-ös és T6-os csigolyáimat. A jó hír, hogy mindkét csigolya stabil. és a mai naptól a prioritás számomra, hogy a lehető leghamarabb felépüljek. Köszönet az utóbbi napokban kapott szeretetért és támogatásért, jelentkezem majd a fejleményekkel” – írta idősebb Sainz.

dakar-sainz-2023-crash-audi

Győzelemmel indította a 2023-as szezont Raikkönen ralis unokaöccse

Bár még csak 17 éves, már többéves rutinnal rendelkezik hazája ralibajnokságában Justus Raikkönen, aki tavaly ráadásul a WRC-be is belekóstolt a Finn Ralin. Nem véletlen a névegyezés, a fiatal pilóta ugyanis a 2007-es F1-es világbajnok Kimi Raikkönen unokaöccse. A 2023-as idénye pedig nem is indulhatott volna jobban, ugyanis győzni tudott az SM3-as kategóriában a hétvégi Lappföld Ralin (ahol a korábbi F1-es Heikki Kovalainen balesetet szenvedett, aki egyébként az ifjú Raikkönen csapattársa). Justus Raikkönen és navigátora, Mikael Korhonen ráadásul még csak a harmadik versenyét teljesítette a Peugeot 208 Rally4-es autóval.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

JustusRäikkönen (@justus.raikkonen) által megosztott bejegyzés

VIdeó: Vettel és Alonso legemlékezetesebb csatái

A két többszörös világbajnok jó pár alkalommal csörtézett egymással, ebből készített válogatást az F1. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_33

Három Williams-akadémista is lesz az F3-ban

A Williams pártfogoltja, Ollie Gray, aki 2022-ben második helyen végzett a brit Formula-4-es bajnokságban, a 2023-as szezont már a Formula-3-ban teljesíti. A fiatal versenyző a Carlin csapattal szerepel, amelyet már ismer tavalyról. Vele együtt három Williams-akadémista is lesz a harmadosztályban: az újonc évében többször megvillanó Zak O’Sullivan a Carlinról a Premára vált, az akadémiába frissen bekerült Franco Colapinto pedig a MP Motorsporttal tölti másodévét.

A bejelentés azt tükrözi, hogy a Williams-akadémia presztízse nőni kezd, a fiatal versenyzők számára jó alternatíva a Red Bull, Ferrari vagy más csapatok programjaival szemben. A Logan Sargeantról szóló hosszabb elemzésünkben ezzel is foglalkoztunk: a Williams-akadémista előléptetéséből az akadémia is profitálhat, amelynek soraiból az amerikai kikerült.

„Nem ugyanolyan, mint egy motorhiba?” – Grosjean megvédte a Virtuális Le Mans-t

Kisebb botrány kerekedett a hétvégi Virtuális Le Mans-i 24 órás körül, miután az akkor éppen álló Max Verstappennél szétkapcsolt a szerver, így a Team Redline #1-es egysége kiesett a versenyből. A kétszeres F1-es világbajnok kétszer is komoly kirohanást intézett a szervezők és a körülmények miatt, többek között viccnek, bohócműsornak és szégyennek nevezve a történteket. Volt azonban, aki megvédte a szimulátoros esemény szervezőit: a saját csapatával is rajthoz álló Romain Grosjean.

„És mi van akkor, ha motorhibád vagy valamilyen műszaki problémád van a való életben? Az nem ugyanaz?” – tette fel a kérdést Twitteren egy másik posztra reagálva. Gyorsan választ is kapott az endurance szakágban szereplő Brad Philpottól: „Ha a saját számítógéped romlik el, az hasonlítható egy motorhibához. De ha a szerver kapcsol szét, az inkább olyan, mintha a versenyirányítás egy random kikapcsoló gombot építene be minden autóba, amely véletlenszerűen lép működésbe.”

Grosjean ugyanakkor egy másik tweetben másképp látta a helyzetet – amiben persze szerepet játszhatott, hogy a GTE-kategóriában az ő alakulata nyert: „Vége a Virtuális Le Mans-nak, és remekül szórakoztam. A szimulátorversenyzés rendkívül kiélezett, és nagyszerű látni a világ legnagyobb versenyét a szimulátoros világban. Igen, néhány apróságon javítani kell, de nem ugyanez a helyzet bárhol máshol?”

Kedden indítja a Yamaha a MotoGP-s bemutatók sorát – mutatjuk az időpontokat

Bár a szezonkezdetig még több mint két hónap hátravan, már január 17-én, kedden felébred téli álmából a MotoGP, ugyanis kezdetét veszi a csapat- és motorbemutatók sora. Elsőként a Yamaha gyári alakulata – amely idén már a hangvillások egyetlen istálló lesz – rántja le a leplet az M1-esről és annak festéséről. A 2021-es világbajnok Fabio Quartararo és csapattársa, az egy évvel korábban vb-ezüstig jutó, de azóta inkább csak küszködő Franco Morbidelli Indonéziában, Jakartában leplezi le a 2023-as dizájnt egy eseményen, amelyre magyar idő szerint hajnali 4 órakor kerül sor – IDE vagy a képre élőben is lehet majd nézni a bemutatót.

motogp-yamaha-bemutato

A Yamaha után ducatis csapatok fognak sorjázni, de lesznek istállók, amelyek csak az első sepangi tesztet követően tartják meg a maguk bemutatóját. Íme, az eddig ismert dátumok – az LCR Honda és a VR46 Ducati egyelőre nem árult el időpontot:

Január 17.: Monster Yamaha

Január 21.: Gresini Ducati

Január 23.: Ducati Lenovo Team

Január 25.: Pramac Ducati

Január 26.: KTM Factory Racing

Február 25.: Repsol Honda

Március 4.: Tech3 Gas Gas

Március 10.: Aprilia Racing

Március 16.: RNF Aprilia

LCR Honda, VR46 Ducati: ???

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Újra Oroszországon kívül versenyezhet Mazepin – a cél az F1-es visszatérés

Nyikita Mazepin 2021-ben debütált a Formula-1-ben, s 2022-ben is a Haas pilótája lett volna, ha nem tör ki az ukrán-orosz háború, amely miatt Günther Steinerék a szponzorral, az apja által tulajdonolt Uralkalival együtt kirakták a szűrét. Az orosz versenyző azóta tavaly nyáron a Selyemút Ralin állt rajthoz és nyert is a géposztályában, ám elmondása szerint továbbra is az F1-be szeretne visszatérni – ehhez pedig idén is tenne egy lépést, bár a terveit nem konkretizálta:

„Azt az élvezet miatt csináltam, és szerencsére ez győzelmet eredményezett” – mondta az orosz Tassnak Mazepin a Selyemút Raliról. „De nem látom magam profi raliversenyzőként. A Selyemút Rali egy nagyszerű verseny, de egy nem raliversenyzőnek a felkészüléshez minden mást félre kell tennie. Jövőre egy új kategóriában fogok versenyezni a hazámon kívül, de egyelőre nincs aláírva semmi, úgyhogy nem árulhatok el semmit. Természetesen megvan a szándék, hogy folytassam az autósportot. A célom, hogy visszatérjek a Formula-1-be, úgyhogy ebbe az irányba fogok dolgozni.”

f1-mazepin-haas-2022-teszt

fotó: DPPI