DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök

„Reménykedjünk, de nem ez a prioritás” – Acosta a vb-esélyről

Valósággal berobbant a szezon első három nagydíján a MotoGP 2024-es újonca, Pedro Acosta aki már karrierje második királykategóriás futamán dobogóra állhatott, ezt pedig múlt vasárnap még egy helyezéssel megfejelte, amikor második lett az Amerikai Nagydíjon. A Gas Gas Tech3 19 éves spanyolja így jelenleg az összetett tabellán is a negyedik helyet foglalja el, 26 pontra a vb-éllovas Jorge Martintól, de csak ötre a második Enea Bastianinitől, így látva Acosta fejlődési ütemét, egyesek már a világbajnoki címre is esélyesnek tartják. A fiatal motoros azonban igyekezett hűteni a kedélyeket:

„Kezdjünk el a következő, jerezi fordulón gondolkodni, ne pedig a bajnokságon. Csak nyomást jelent, amiről az emberek beszélnek. Jó időszakot élünk meg a motorral, a csapattal, a Pierer Mobility csoporttal. Élvezzük ki ezt a pillanatot, és persze nyilván reménykedjünk abban, hogy harcolni tudunk a bajnokságért. Hosszú szezon vár ránk, de most nem ez a prioritás” – idézi a Motorsport.com Acostát. Aki az austini futam kapcsán hozzátette: a COTA-n képtelenség volt tartani a lépést a hétvégén a pole-t, a sprintet és a nagydíjat is behúzó Maverick Vinalesszel, egy másik ligát képviselt az apriliás spanyol.

motogp-acosta-cota

Új stratégiát követ az F1 a pályákkal való megállapodás terén

Kedden jelentették be, hogy 2026-tól egy új madridi pályára költözik a Formula-1-es Spanyol Nagydíj, ráadásul a szerződés értelmében egészen 2035-ig ez a helyszín ad majd otthont a futamnak. A hír kapcsán összeszedtük, hogy melyik pályának meddig érvényes a jelenlegi kontraktusa az F1-gyel, és feltűnő, hogy az esetek többségében a közelmúltban már hosszú távra írtak alá a promóterek a sportággal – ez alól kivétel például Spa, amely csak néhány évre hosszabbított nemrég. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója Madridban nem tagadta, hogy a hosszabb szerződések a céljaik között szerepelnek:

„Nagyon örülök annak, hogy 2035-ig szól a szerződés, ez elég hosszú idő. Ez a célunk az F1-nél, legyen szó akár új, akár már ismert promóterekről. Ez lehetővé teszi minden érintett számára a tervezést és a befektetést a jövőre nézve, hiszen ez egy garancia a promóternek, a partnereinknek, a csapatainknak és a sportunknak egyaránt. Így mindenki hosszú távon előreláthat. Korábban a szerződéshosszabbítások kettő, három, maximum öt évre szóltak. Most az összes új megállapodásunk abba az irányba halad, hogy nagyon hosszúak legyenek. Ha pedig rövidek, annak megvan az oka” – tette hozzá Domenicali, utalva vélhetően arra, hogy néhány ikonikus pálya kapcsán, mint az említett Spa vagy épp Monza egy ideje már fejlesztéseket várnak az F1 vezetőségében.

f1-domenicali

Perez tudja, hogy nem fejlődött szezon közben

Kevés versenyző jövőjéről esett annyi szó az elmúlt fél évben, mint a 2023-as F1-es szezont remekül kezdő, ám utána karrierje legmélyebb hullámvölgyébe zuhanó Sergio Perezéről. A mexikói versenyző tudja, hogy ha meg akarja tartani az ülését, ahhoz többet kell letennie az asztalra, s a francia Auto Hebdónak nyilatkozva azt is elmondta, hogyan képzeli el ezt:

perez-suzuka

„Szeretnék egyfajta rendszerességet elérni, hogy fel tudjam építeni a lendületet. Azt hiszem, a fejlődés hiányzott, hiszen nagyon erősen, Max szintjén kezdtük az évet, de nem tudtunk előrelépni, sőt néha még vissza is léptünk. Szóval azt hiszem, az lesz a fő prioritásom, hogy képes legyek fejlődni a szezon során, bárhonnan is induljak. Fontos, hogy hétvégéről hétvégére tovább fejlődjünk és javuljunk” – mondta a Red Bull versenyzője, aki úgy érzi, profitálni tudott a nehézségekből:

„A problémáknak köszönhetően jobban megértettem, hogy mit csinálok a beállításokkal, hogyan állítom be az autót, milyen irányba kell mennem, amikor problémáim vannak. Szóval ez olyasvalami, ami mindenképpen erősebbé tesz minket” – mondta Perez maga is elismerve, hogy volt „néhány rossz versenye”.

A Red Bull lehetséges felállásáról a Formula Podcast legutóbbi, a pilótapiacot kitárgyaló adásában is beszélgettünk:

Szigorítanak a tavalyi Ausztrál Nagydíjon történtek miatt

Az Ausztrál Nagydíj szervezői bejelentették, hogy az idei verseny leintését nem lesz pályabejárás a szurkolók számára. Ez a lépés válaszreakció a tavalyi futam végére, amikor egy csapat néző idő előtt bejutott a pályára, s eljutottak Nico Hülkenberg autójához, melyen ekkor még pirosan villogott az áramütés veszélyére figyelmeztető lámpa – többek között ez is veszélyt jelentett a behatolók számára.

mercedes-melbourne

Az FIA vizsgálatot indított a nemzetközi sportszabályzat megsértése miatt, az Ausztrál Nagydíj promótere pedig meg is tette a szükséges lépést. Rövid közleményükben leszögezték, hogy idén nem lesz lehetőség a leintést követően belépni az aszfaltcsíkra.

„Az Australian Grand Prix Corporation azt a tájékoztatást adja, hogy tekintettel a 2023-as verseny befejezésekor történt, a pályára való korai behatolással kapcsolatos, folyamatban lévő FIA-vizsgálatra, a 2024-es F1-es Rolex Ausztrál Nagydíj után a szurkolók nem léphetnek be a pályára. A jövőbeni versenyek befejezésekor a szurkolók pályára való bejutásával kapcsolatos döntéseket egy későbbi időpontban hozzák meg.”

melbourne_2

Madrid: Az új F1-es pálya vonalvezetése (videó)

A Williams e-sport csapata osztotta meg az alábbi videót, melyben az Assetto Corsa segítségével elmehetünk egy virtuális körre a 2026-tól érkező új madridi versenypályán. Persze még nem minden részlet tisztázott az aszfaltcsíkkal kapcsolatban, de a közzétett tervek és az utcaképek segítségével mégis sikerült egy olyan pályát készíteni, melyből kaphatunk egy alapvető képet az F1 legújabb utcai pályájáról

Videó: Idén először pályán egy F1-es autó – egy AlphaTauri!

Bár a hivatalos bahreini előszezoni tesztre még szűk egy hónapot várnunk kell, ahogy a csapatoktól megszokott bejárató körözésekre is az új autókkal, a napokban mégis felbőgött egy Formula-1-es versenygép egy pályán. Az immár Visa Cash App RB névre hallgató istálló ugyanis keddtől csütörtökig háromnapos privát tesztet teljesít a központjuktól nem messze lévő imolai pályán – számolt be róla a Motorsport olasz kiadása. Ráadásul először tesztelhet egy istálló az aktuális technikai szabályzat szerint épített autóval: mivel a szabályok előírják, hogy legfeljebb kétéves gépet lehet használni a privát tesztek során, most már előkerülhetett a 2022-es AT03-as – egyúttal így ez lesz az egyik utolsó alkalom, amikor egy AlphaTaurit és annak színeit láthatjuk körözni.

A lap tudósítása szerint kedden Yuki Tsunoda kezdte meg a munkát, és szerda délután adta át a volánt Daniel Ricciardónak – igaz, a minap a fagypont alatti hőmérsékletek miatt csak a tervezettnél később tudta megkezdeni a körözést a japán. És mivel 2024-et írunk, természetesen elkerülhetetlen volt, hogy videó is kiszivárogjon a privát gyakorlásról:

Suzuka kiszorítása helyett két japán F1-es futamot célozna meg Osaka

Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy felröppent, hogy Osaka is bejelentkezne egy Formula-1-es nagydíj rendezéséért. Bár a projekt még abszolút a kezdeti fázisában van, a harmadik legnépesebb japán város turisztikai bizottságának elnöke, Hiroshi Mizohata a Motorsport.com portálnak megerősítette, hogy zajlanak a háttérben az előkészületek – és azt is elmondta, miért vonzza őket az F1:

„Az F1 tökéletes katalizátora lenne annak, hogy Osaka nemzetközi turistaközponttá váljon. Hogy ezt elérje Osaka, fontos, hogy tehetős embereket vonzzon Európából, Amerikából és Ausztráliából. Azt is hisszük, hogy az F1 fellendítheti a luxusszállodás vonzását és az éjszakai gazdaságot. Ellátogattam a Szingapúri Nagydíjra, és teljesen más fogadott, mint amilyen kép élt bennem az F1-ről: élő események zajlottak, a közeli hotelekben pedig luxusmárkák tartottak üzleti megbeszéléseket.”

7-suzuka-3

Mizohata azt nem tudta megmondani, hány éven belül lehet reális a projekt megvalósulása, de hosszú távú tervekről beszélt. Egyelőre még az is vizsgálat tárgyát képezi, hogy pontosan milyen pályát építenének: egy utcait a városban – ahogy az egyre inkább trend az F1-ben, látva a minapi madridi bejelentést is –, egy hagyományos épített pályát annak közelében vagy esetleg a kettőnek a keverékét a 2025-ös Osaka Expóra létrehozott Yumeshima szigeten. Mindenesetre azt leszögezte Mizohata, hogy nem áll szándékukban kitúrni a csupán 2024 végéig szerződéssel rendelkező ikonikus japán pályát, Suzukát az F1-es naptárból: „Szeretném az egymás mellett létezést és a kölcsönös boldogulást megcélozni Suzukával. Úgy vélem, nagyszerű lenne két futamot rendezni Japánban, amely egy autóipari nagyhatalom.”

A témáról a Pitwall című műsorunk hétfői adásában is beszéltünk, a vonatkozó rész 35:27-től kezdődik:

Kiderült, mikor érkezik a Drive to Survive hatodik évada

Immár a hatodik évad fog megjelenni a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatából, a Drive to Survive-ból (magyarul: Hajsza a győzelemért). A sorozat óriási sikernek örvend és nem kis részben okozója az F1 egyre növekvő népszerűségének is – annak ellenére, hogy a rajongók irányából gyakran éri jogos kritika az alkotást a valóság esetenkénti eltorzítása miatt.

A széria rendre egy-egy idény történéseit mutatja be: az első évad a 2018-as szezonnal indult, a mostani értelemszerűen a 2023-as történésekre fog fókuszálni. A Netflix jóvoltából pedig végre kiderült a premierdátum is: a teljes évad február 23-án, pénteken fog megjelenni a streamingplatformon – azaz szokás szerint egy héttel a szezonnyitó versenyhétvégét megelőzően, éppen a bahreini előszezoni F1-es teszt utolsó napján. Több információ egyelőre nem látott napvilágot a hatodik évadról, de várhatóan ez is tíz epizódból fog majd állni.

f1-drive-to-survive

Második könyvén dolgozik Günther Steiner

Óriási siker lett a Haas immár csak volt csapatvezetőjének, Günther Steinernek az első könyve, amely a Surviving to Drive címet viseli, rímelve az őt népszerűvé tevő Netflix-sorozat címére, s amely elsősorban az istálló 2022-es idényének kulisszái mögé vezet be. Steiner a Motorsport.com szakoldalnak elárulta, hogy már dolgoznak a szellemírójával (aki ténylegesen felel a szövegírásért), James Hogg-gal: „Jelenleg is dolgozunk a második könyvön. Ezt már korábban elterveztük. Most nyilván változhat kicsit a történet!” – tette hozzá a Haastól való távozására utalva.

Steinert cáfolta azt a feltételezést, hogy a könyvírás túl sok idejét kötötte volna le és ezáltal elterelte volna a figyelmét a csapat irányításáról: „Szerintem az emberek túlértékelik, mekkora figyelemelterelést jelent ez. Valójában ugyanis nem annyira vonja el a figyelmet a napi munkáról. Természetesen a versenyhétvégéken többet kell dolgozni. De nincs például 20 szponzori eseményem hétvégenként, legfeljebb három. Nem annyira zavaró mindeközben egy könyv írása. Nyilván a szellemíró megcsinálja neked. Most ugyan több időm van, de így is heti maximum két félórás etapot tartunk: egyet kedden, egyet pénteken. Én ennyit csinálok, a többi részéért ő felel. Beszélek vele, de nem egész napokat.”

f1-steiner-haas

Már csak egyetlen F1-es csapat adós az autóbemutatója időpontjával

Miközben az egykori AlphaTauri bejelentette, hogy a 2024-es szezontól hivatalosan a Visa Cash App RB nevet fogja viselni, a közleményükből az is kiderült, hogy február 8-án, Las Vegasban kerül sor a csapat- és autóbemutatójukra. Ezzel a tíz alakulatból már csak a Haas nem tette közzé, hogy mikor hull le a lepel az idei konstrukciójáról – igaz, azt már Ayao Komatsutól megtudhattuk, hogy február 11-én teljesíti az első bejárató tesztjét Silverstone-ban. A McLaren pedig ugyan már múlt héten festést villantott (lásd a lenti fotót), a tényleges MCL38-ast csak a Mercedeshez hasonlóan február 14-én csodálhatjuk majd meg.

Az eddig ismert bemutató-időpontok:

Február 5.: Stake F1 Team, Williams

Február 7.: Alpine

Február 8.: Visa Cash App RB

Február 12.: Aston Martin

Február 13.: Ferrari

Február 14.: Mercedes, McLaren

Február 15.: Red Bull

???: Haas (február 11-én tartanak shakedownt)

2-mclaren-3

Verstappen „Schumacher és Senna ötvözete” lenne?

Az F1-ben számos dolgot megélő, s számos kitűnő versenyzővel együtt dolgozó legendás csapatfőnök, Eddie Jordan az F1 Insidernek nyilatkozva a sportág két talán legnagyobb legendájához hasonlította Verstappent – egyúttal egy kissé talán meglepő nevet is szóba hozva: „Michael Schumacherrel kapcsolatban már az első teszten egyértelmű volt, hogy ő lesz Ayrton Senna kihívója.”

michael-schumacher

„Rögtön olyan gyors volt, hogy azt hittük, elromlott a stopperóra. Együtt dolgozhattam Heinz-Harald Frentzennel is, akiről még mindig azt gondolom, hogy a valaha volt legalulértékeltebb F1-es pilóta. Egy született tehetség volt. De Max Verstappen szerintem Senna és Schumacher ötvözete” – mondta a jelenleg a médiában tevékenykedő ír veterán, aki azt is megnevezte, szerinte kik lehetnek képesek megrángatni a holland bajuszát:

„Csak egyetlen kihívót látok jelenleg, és ez Charles Leclerc. A Ferrarinak olyan szintű autót kell építenie, mint a Red Bull, máskülönben nem sok izgalmat látok a jövőre nézve. Ha egy topcsapatot kellene építenem, és Max nem lenne elérhető, csak egyetlen páros lenne, aki elkaphatná őt: Leclerc az oldalán Lando Norrisszal” – mondta Jordan, aki szerint a mezőny két veteránja már nem alkalmas a jelenlegi uralkodó legyőzésére: „Bár mindketten megérdemelték a bajnoki címeket, nem hiszem, hogy Hamilton és Alonso még képes lenne lépést tartani Verstappennel.”

eddiejordan

Elfeledett nevek: A pénteki F1-es pilóták

Nem kevesebb mint 46 olyan versenyző van a sportág történetében, aki részt vehetett legalább egy szabadedzésen, de ennél több szerepet nem kapott – a legtöbb, összesen 19 szabadedzésen a svéd Björn Wirdheim szerepelt azon versenyzők közül, akiknek sosem adatott meg, hogy akár csak egy időmérő edzésen részt vegyenek.

susie-wolff-williams

Az elmúlt három évtizedben Susie Wolff volt az egyetlen nő, aki nagydíjhétvégén szerepelt – igaz, csak szabadedzésen

Az alábbiakban az elmúlt tíz év azon versenyzőit gyűjtöttük egy listába, akik részt vettek F1-es szabadedzésen, de soha nem jutottak el a rajtrácsig – mivel 2022-től a csapatok kötelesek legalább két versenyhétvégén fiatalokat beültetni az FP1-re, a lista szereplőinek közel fele az elmúlt két évből került ki.

A 2022-es változtatás előtt:

Robin Frijns (2014, Caterham)
Daniel Juncadella (2014, Force India)
Adderly Fong (2014, Sauber)
Susie Wolff (2014–15, Williams)
Fabio Leimer (2015, Marussia)
Raffaele Marciello (2015, Sauber)
Alfonso Celis Jr. (2016–17, Force India)
Jordan King (2016, Manor)
Sean Gelael (2017–18, Toro Rosso)
Artyom Markelov (2018, Renault)
Naoki Yamamoto (2019, Toro Rosso)
Callum Ilott (2020, Haas; 2021, Alfa Romeo)
Roy Nissany (2020–21, Williams)

A 2022-es változtatás után:

Theo Pourchaire (2022–23, Alfa Romeo)
Jack Doohan (2022–23, Alpine)
Felipe Drugovich (2022–23, Aston Martin)
Robert Svarcman (2022–23, Ferrari)
Alex Palou (2022, McLaren)
Pato O’Ward (2022–23, McLaren)
Jüri Vips (2022, Red Bull)
Isack Hadjar (2023, AlphaTauri és Red Bull)
Oliver Bearman (2023, Haas)
Frederik Vesti (2023, Mercedes)
Jake Dennis (2023, Red Bull)
Zak O’Sullivan (2023, Williams)

vesti-1

Frederik Vesti a Mercedes volánja mögött

Búcsúzik az AlphaTauritól az AlphaTauri

A cím nem elírás: a végleges nevét még mindig be nem jelentő Red Bull-istálló jobbhíján jelenleg is Scuderia AlphaTauriként fut a közösségi médiában, így aztán ezen a néven tették közzé az alábbi videót, melyben elbúcsúznak a csapatnak négy éven át nevet adó AlphaTauritól, a Red Bull-család ruhamárkájától.

Bár a múlt héten több jel is arra mutatott, hogy a Visa Cashapp F1 Team lehet az ideiglenes nevezési listán Scuderia AlphaTauri RB-ként (a konstruktőr neve egyszerűen RB) szereplő csapatnak, a bejelentés továbbra is várat magára. A csapat névügyeiről Pitwall című magazinműsorunkban is beszélgettünk:

Nem látott esélyt az F1-re, ezért bontott szerződést a McLarennel az IndyCar-bajnok

Az elmúlt két szezont egyaránt meghatározta az Alex Palou körüli kavarás az IndyCarban. 2022-ben előbb a Ganassi, majd a McLaren is bejelentette pilótájaként: a spanyol át akart igazolni utóbbiakhoz, ám a Ganassi perelte, s így végül 2023-ra is maradt náluk – miközben a wokingiaktól tesztelési lehetőséget és egy F1-es szabadedzésen való részvételt is kapott. Miután aztán tavaly ritkán látható fölénnyel zsebelte be a Chip Ganassi színeiben a második bajnoki címét az IndyCarban, Palou mégis felbontotta a mclarenes szerződését, amely értelmében 2024-ben már náluk versenyzett volna – igaz, emiatt pedig ők perlik a fiatal pilótát.

Amikor a hétvégi Daytonai 24 órást megelőző sajtótájékoztatón arról kérdezték az ott is a Ganassit képviselő Palout, hogy miért táncolt vissza a McLaren-megállapodásból, az F1-es lehetőség hiányát hozta magyarázatként: „Semmilyen jel nem volt arra, hogy bármilyen lehetőség megnyílna előttem az F1-ben. Túl idős vagyok ahhoz, hogy várjak, hátha valaki megsérül és akkor esélyt kaphatok. Pato még várhat arra, hogy valaki megsérüljön” – utalt a hozzá hasonlóan az IndyCarban szereplő, de eközben a McLaren hivatalos F1-es tartalékosaként is tevékenykedő Pato O’Wardra a RacingNews365.com által idézett spanyol, aki szerint a balhék hatására még szorosabbá és jobbá vált a viszonya a Ganassival:

„Úgy gondolom, ez a dráma még közelebb hozott minket egymáshoz. Hogy miért? Nem tudom. Most teljesen normális a kapcsolatunk. Amikor szakítasz egyszer a barátnőddel, akkor is még jobban lesztek együtt, mert megértetik egymást és a korábbi problémákat, és így hirtelen jobb lesz a kapcsolatotok.”

f1-palou-mclaren_1

fotó: DPPI

Videó: Madrid jön az F1-be, de mi lesz Barcelonával?

Rövid videóban összegezzük a helyzetet:

Domenicali megerősítette: nem kizárt, hogy Barcelona is marad az F1-es naptárban

Kedd délelőtt jelentette be a Formula-1, hogy 2026-tól 2035-ig egy új madridi pályán rendezik majd a Spanyol Nagydíjat. Ennek kapcsán utánajártunk mi is, hogy mindez mit jelenthet a futamnak jelenleg otthont adó Circuit de Barcelona-Catalunya versenypálya számára – az információinkról itt írtunk bővebben. Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali pedig a Formula-1 hivatalos honlapjának nyilatkozva erősítette meg, hogy nem kizárt, hogy a 2026-ig érvényes szerződéssel rendelkező katalán pálya is marad a naptárban:

„Elkerülve a kétségeket, itt szeretném tisztázni, hogy a tény, hogy Madridba látogatunk, nem zárja ki azt, hogy a jövőben is maradjunk Barcelonában. Zajlanak egyeztetések arról, hogy lássuk, meg tudjuk-e hosszabbítani az együttműködésünket a jövőre nézve Barcelonával, akikkel nagyon jó kapcsolatot ápolunk.”

Domenicali az interjúban beszélt arról is, hogy míg néhány éve még nem volt a figyelmük fókuszában a spanyol piac, mára ez megváltozott. A madridi futam pedig megmutatja, hogy milyen egészséges állapotban van jelenleg az F1 Európában (is): miközben az a nézet terjed, hogy az öreg kontinensen nem készek befektetni a sportba, a spanyol főváros projektje bizonyítja, hogy nem ez a helyzet.

f1-barcelona-start

Helyi lakosok tiltanák be a versenyzést a Laguna Seca-i pályán

A Laguna Seca-i az egyik nemzetközileg is legismertebb versenypálya az Egyesült Államokban: hosszú ideje versenyez rajta többek között az IndyCar, korábban a MotoGP futamainak is otthont adott, a Dugóhúzó pedig szintén a világ egyik legismertebb kanyarjának számít. Helyi lakosok egy csoportja, a Highway 68 névre hallgató tömörülés azonban pert indított Laguna Seca ellen, mivel állításuk szerint az utóbbi néhány évben megnövekedett a pálya versenyeken és pályanapokon való kihasználtsága, s ezzel fokozódott a környezetszennyezés, a zajterhelés és a forgalmi torlódások.

A csoport szerint a földterületen, amelyre a létesítményt felhúzták, nem is engedélyezték az autók vezetését vagy versenyzést velük – jóllehet, azt elismerik, hogy 1985 óta „jogilag nem megfelelő felhasználásként” engedélyezik az ilyen típusú használatot, de a probléma forrása az, hogy a Highway 68 szerint 2021 után megnőtt a pályaaktivitások száma és sűrűsége.

indycar-laguna-seca

Norris hét számjegyű szerződést kötött egy youtuberrel

Lando Norris alapította a Quadrant nevű márkát, amely egyesíti a McLaren pilótájának szenvedélyét a versenyzés és a videojátékok iránt. A weblapon különböző gamer felszereléseket és ruhákat lehet vásárolni, de természetesen a YouTube-on is jelen van a cég, most pedig egy komoly nevet is szerzett a még mindig első futamgyőzelmére váró brit. Eddig Aarava volt az egyik húzónév a partnerei közt, most pedig - a hírek szerint - hétszámjegyű összegben egyezett meg Will Lenney-vel, vagy ismertebb nevén WillNE-vel, akinek videói a különböző közösségi felületeken már a milliárdos megtekintésen is túl vannak.

"Fantasztikus dolog egy ilyen nagyszerű bejelentéssel rárúgni az ajtót 2024-re. A Quadrant évről évre egyre erősebbé váli, ez pedig ismét egy olyan mérföldkő a cég életében, ami nagy esélyt kínál arra, hogy megfeleljünk a hatalmas elvárásainknak" - mondta Lando Norris.

Verstappen majdnem megbukott a forgalmi vizsgán

Max Verstappen már 16 évesen Formula-1-es autót tesztelhetett, majd 17 évesen már F1-es ülése volt a Toro Rosso csapatánál, akikkel 2015-ben debütált első versenyén. A holland pilóta ekkor azonban még nem rendelkezett közúti jogosítvánnyal, hiszen még nem töltötte be a tizennyolcat, így csak jónéhány F1-es versennyel a háta mögött mehetett el a forgalmi vizsgára, ahol - mint azt a The Timesnak elmesélte - elég kellemetlen pillanatokat élt át.

"Előbb a vizsgáztató azt kérte, hogy forduljak jobbra, de én balra kanyarodtam, aminek nyilvánvalóan nem örült, aztán nem adtam meg az elsőbbséget a gyalogosoknak sem az átkelőhelyen. Egyáltalán nem volt boldog, de vitatkoztam vele egy keveset, hogy még messze voltak a zebrától, minek kellett volna megállnom? Végül azért - némi szerencsével - átmentem. Elég kínos lett volna, ha nem sikerül, de igazán kedves volt a vizsgáztató."


Fotó: Red Bull Content Pool

Hamarosan nyit az F1 gokartpályája a Tottenham stadionjában

Tavaly év elején jött a bejelentés, hogy egy igazán grandiózus projekt részeként gokartpályát építenek a Tottenham Hotspur futballcsapatának stadionjában, Londonban. A világon ez lesz az első stadionon belül található elektromos gokartpálya, ami mellett több családi programnak is helyet adó szórakozási lehetőség is adott lesz az oda látogatók számára.

Az F1 által támogatott pályán Lewis Hamilton, Max Verstappen és a Sky kommentátora, David Croft hangja is visszaköszön majd, három pályavariáció közül választhatnak a gokartozni vágyók és a leginkább versenyszellemű látogatók egy klasszikus F1-hétvégének megfelelő programban is részt vehetnek, ahol előbb egy szabadedzésen, majd egy időmérőn, végül pedig egy versenyen mérhetik össze tudásukat.

A gokartokon egy DRS elnevezésű boost gomb is található lesz, emellett pedig a versenyzők a gokartok kormányára szerelt LED kijelzőn keresztül informálódhatnak minden fontos információról, így a helyezésükről, a köridejükről és többek között arról is, hogy mennyi boostjuk van még. Január 25-én kezdődik a jegyértékesítés, a nagyközönség előtt pedig február 6-án nyitja meg kapuit az F1 gokartpályája, ahol nem titkoltan a jövő tehetségeit is keresik majd.

 

Nasszer Al-Attiyah toyotás videót posztolt

Az idei Dakar egyik legnagyobb története az volt, hogy az utóbbi két évben nyerni tudó Nasszer Al-Attiyah átigazolt a Toyotától a Prodrive-hoz, ahol aztán szinte egy tiszta szakasza sem volt a folyamatos technikai hibák miatt, majd végül kijelentette, hogy nem akar többször beleülni az autóba, és a kiesése után még a futam közben hazament.

A katari klasszisnak pár hét múlva Abu Dhabiban mégis vissza kellene ülnie a Prodrive Hunterbe, hogy rajthoz álljon a világbajnokság következő futamán, de további kételyeket ébreszt az, hogy a pilóta egy toyotás posztot tett ki a közösségi oldalára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nasser S Al Attiyah (@nasser_dakar) által megosztott bejegyzés

A Dakarról és Al-Attiyah dolgairól részletesen értekeztünk a Formula Podcast legutóbbi adásában, amely meghallgatható a YouTube-csatornánkon: