DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek

Megtartotta egyik fontos partnerét az F1

Az F1 bejelentette, hogy meghosszabbította együttműködését a német DHL-lel, és továbbra is ez a cég lesz a sportág kiemelt logisztikai partnere. A DHL már több mint húsz éve dolgozik együtt az F1-gyel, és fontos szerepet játszik a sportág 2030-ra kitűzött karbonsemlegességi törekvéseiben is. A szerződéshosszabbítás időtartamát nem jelentették be, csak hogy egy új hosszútávú megállapodást írtak alá egymással.

Domenicali_01_resize_2

Erősorrend: McLaren 2-3, Perez az utolsó háromban

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

Az Osztrák Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Lando Norris viszont ismét közelített kicsit a címvédőre. Mögé pedig felzárkózott Oscar Piastri, köszönhetően annak, hogy a győztes George Russell, valamint Nico Hülkenberg mellett ő kapta a legtöbb pontot Spielbergre, így a McLaren a második és a harmadik helyet foglalta el rangsorunkban, megelőzve a Ferrari párosát. Sergio Perez ellenben az újabb csúfos hétvége után már az abszolút sereghajtók között található.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 11 nagydíj átlaga alapján:

podcast-rankings_11

A Formula Podcast legfrissebb adása, benne az osztrák hétvégére adott pontszámokkal, a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:

Newey elmondta, mikor dönthet az F1-es jövőjéről

Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében távozik a Red Bulltól, folyamatosak a találgatások arról, mely másik Formula-1-es alakulatnál köthet ki. A 65 éves szakembert szóba hozták már a Ferraritól kezdve a Mercedesen át az Aston Martinig szinte mindenkivel: a legutóbbi értesülések arról szóltak, hogy utóbbi istállónál gyárlátogatáson is járt. Newey maga azonban azt hangoztatta eddig, hogy előbb mindenképp kis pihenőre vonul – és ezt most a Sky Sports F1-nek nyilatkozva is elismételte, amikor a jövőjéről kérdezték:

„Nem tudom. Jelenleg még az RB17-esen dolgozom, aztán kiveszek egy kis pihenőidőt. Múlt héten is kivettünk hét napot, az időjárással is szerencsések voltunk, és körbejártuk a déli partot a kutyáinkkal egy régi Aston Martin DB6-ossal, és ez remek móka volt” – fogalmazott a tervezőguru, aki arra a kérdésre, hogy az ősz-tél környékén várható-e, hogy elhatározza magát, így felelt: „Határozottan ez a cél, addigra döntést kell hoznom.”

Newey felesége, Amanda egyébként egy tréfás képes poszttal válaszolt a Sky rövid videójára a Twitteren, amelyben vicces formában szinte minden a férjével szóba hozott istállóra utalást tett, kezdve a Mercedesben résztulajdonos Jim Ratcliffe-re és Newey papajaszínű rövidnadrágjára tett utalással:

Ruházati szponzort válthat a Mercedes: érkezik az Adidas az F1-be?

A RacingNews365.com és a Motorsport.com egyaránt arról számoltak be, hogy értesüléseik szerint küszöbön áll egy nagyszabású megállapodás a Mercedes és az Adidas között, így hosszú évek után hivatalos ruházati partnert válthat a Formula-1-es alakulat. A szaklapok úgy tudják, a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon már mintatermékeket is mutattak a Mercedes csapatán belül. A RacingNews365.com szerint a szponzori együttműködés nagyjából a 30 millió eurós sávban mozoghat.

Ha valóban megköttetik a megállapodás az Adidasszal – amely jelenleg egyébként semmilyen formában nincs jelen az F1-ben –, azzal véget érhet a Puma-korszak a Mercedesnél. Ironikus módon egyébként velük épp az a Bjorn Gulden ütötte nyélbe az együttműködést, aki akkor még a Puma vezére volt, most pedig már a rivális Adidas elnök-vezérigazgatója, és ebben a minőségében beszélt nemrég rendkívül pozitívan a „folyamatosan növekvő” F1-ről. Az kérdés, hogy mi lesz az Ezüst Nyilak másik ruházati partnerével, a Tommy Hilfigerrel: ez az együttműködés nagyrészt Lewis Hamilton személye körül forgott, de az már biztos, hogy a céget nem viszi magával a Ferrarihoz a hétszeres világbajnokhoz.

f1-mercedes-russell-spielberg

Briatore két éven belül F1-es győzelmeket ígér az Alpine-nál

Néhány hete jelentette be az Alpine, hogy Luca de Meo Renault-vezérigazgató tanácsadójaként visszatér a Formula-1-be Flavio Briatore, aki korábban az enstone-i istálló csapatfőnöke is volt, mígnem a Crashgate után távoznia kellett másfél évtizede. Briatore pedig nem vesztegeti az időt, máris nekiállt az alakulat átszervezésének, és azt ígéri, hogy ennek két év múlva már komoly eredményét fogjuk látni:

„2026-ban versenyeket fogok nyerni, ott lesz az Alpine a dobogón. Aztán hogy mennyit szerzünk belőlük, azt nem tudom. Idén rengeteg hátrányunk volt, így az egész csapatot újraformáljuk. Teljes hatalmat kaptam ez ügyben Luca de Meótól. Hozzászoktam ezek használatához, és garantálom, hogy két szezon múlva dobogókról fogunk beszélni” – jelentette ki a Radio Rai adásában Briatore, aki azt sem titkolja, hogy a sajtóhíreknek megfelelően bejelentkeztek Carlos Sainzért:

„Sok az érdeklődő, meglátjuk a következő napokban, bár jelenleg az Alpine-nál nem a versenyző jelenti a különbséget, előbb az autót kell rendbe hoznunk. Hihetetlen, hogy Sainz még mindig szabad, meg akarjuk őt szerezni a csapatba, és megteszünk mindent, amit tudunk.”

Briatorével utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is váltott néhány szót az F1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén, többek között arról, hogy a sikeresség egyik kulcsa lehet, hogy megszabaduljanak a Renault-erőforrástól, amelyet Mercedesre cserélhetnek 2026-tól – kollégánk minderről vasárnapi videós bejelentkezésében beszélt bővebben, amely ide kattintva tekinthető meg.

f1-austria-sunday-34

Fotó: Ollé Iván

Szétlövéssel felérő F1-es tesztet szervez az Alpine Schumacherrel és Doohannel?

Pierre Gasly hosszabbításával az egyik Alpine-ülés már elkelt 2025-re, a távozó Esteban Ocon helye azonban még kiadó. A franciák a sajtóértesülések szerint szeretnék megszerezni Carlos Sainzt, a spanyol azonban még mindig kivár a döntéssel, így az alakulatnak más opciókat is mérlegelnie kell. A listán pedig ott van az Alpine hivatalos teszt- és tartalékversenyzője, a Brit Nagydíj első szabadedzésén is autóba ülő Jack Doohan, valamint a WEC-csapatban szereplő Mick Schumacher is.

Nos, ők ketten a RacingNews365.com információi szerint szerdán egyaránt autóba ülnek a Paul Ricard versenypályán, ahol a 2022-es autót fogják vezetni. Bár az Alpine szerint ez nem egyfajta szétlövés lesz a két fiatal között, alighanem fontos szerepe lehet azért abban, hogy az ausztrál vagy az F1-et már két idényen át megjárt német kerül-e majd feljebb a gárda listáján az üresen álló ülést illetően.

mick-schumacher-alpine

RX: Tizenhét (!) magyar nevezett be a nyirádi vb- és Eb-fordulóra

Hétvégén Svédországban, Höljesben elkezdődik a Ralikrossz-világbajnokság és Európa-bajnokság 2024-es sorozata, a szezon három héttel később pedig Magyarországon, Nyirádon folytatódik: a WRX formájában egy újabb FIA vb-sorozat debütál hazánkban, az RX1 és RX3 Európa-bajnokság pedig harmadszor látogatja meg a Vörös Katlant.

Az esemény közeledtével a két Eb-széria nevezési listáját kiadták, rengeteg magyar résztvevővel: már az egy évvel ezelőtti tíz induló is tekintélyes hazai tábort jelentett, most ennél is számottevően többen, tizenhatan lesznek a hazaiak. Az Euro RX1 idei magyar alapemberei, akikkel már korábban, a törölt francia nyitány nevezési listája kapcsán foglalkoztunk Kárai Tamás, Benyó Máté, Koncseg Zoltán, Mózer Attila és Mózer Márk lesznek. Az ötösfogathoz Kiss László, valamint két Eb-újonc, Antal István és Held Zoltán csatlakoznak.

Az elsőkerekes Euro RX3 nyolcasa még izgalmasabb: Körmöczi Balázs és Kovács Sámuel lesznek az állandók, melléjük még hatan csatlakoznak, mindenekelőtt a kétszeres (2016, 2017) Európa-bajnok, Szabó Krisztián, akit 2021-es vb-szezonja óta nem láttunk nagy nemzetközi versenyeken. A címvédő Volland Racinggel induló Szabó mellett Répási Róbert, Ferjáncz András, Nagy Benjámin, Trepák Andor és Végh Tamás lesz az RX3-ban. A nevezési listák itt érhetők el.

A címben említett tizenhetedik magyar a Ralikrossz-világbajnokságon szerepel: a debütáló WRX nyirádi nevezéseit később teszik közre, az azonban már korábbról ismert, hogy Wieszt Jankó és a Renault Megane RX hazai vendégszereplőként rajthoz áll a versenyen, ahol az idei szabályok közösen engedélyezik az elektromos és benzinmotoros ralikrosszautók szereplését. Potenciális ellenfeleire a höljesi nevezési lista alapján következtethetünk.

Újabb lehetőséget kap az Alpine akadémistája az F1-es Brit Nagydíjon

Az Alpine bejelentette, hogy Jack Doohan ismét autóba ülhet egy szabadedzésen: a hétvégi Formula-1-es Brit Nagydíjon láthatjuk a fiatal ausztrált az első egyórás tréningen. Doohan legutóbb Kanadában kapott lehetőséget (bár az eső miatt alig tudott körözni), akkor annak az Esteban Ocon autójába ülhetett be, akinek a távozását napokkal korábban erősítették meg, valamint még friss volt a monacói ütközés miatti balhé is. Most viszont az ifjú pilóta – akit Carlos Sainz mellett az egyik fő esélyesnek tartanak a 2025-ös ülésre is – a nemrég szerződést hosszabbító Pierre Gasly versenygépét kapja meg az FP1-re.

Ezzel egyébként már három fiatal beugrónál tartunk a silverstone-i első szabadedzést illetően: azt már a szezon eleje tudni lehetett, hogy a Haasnál a hazai nagydíján is lehetőséget kap Oliver Bearman, míg a Williams a minap közölte, hogy az F2-es neveltjük, Franco Colapinto fog vezetni náluk.

a6e506e1db9f01999ade84f53ed9603f-l_resize

„Ha egy csapat türelmetlen, azzal nem tudok mit kezdeni” – Sainz

Továbbra is a 2025-ös F1-es pilótapiac egyik legfontosabb kérdése, hogy hova igazol Carlos Sainz: a sajtóhírek szerint a 2026-ban Audivá vedlő Sauber, a Williams és az Alpine is szívesen látná a spanyolt. Aki azonban egyelőre nem döntött még, ami a pilótakeringőt is befagyasztotta: Valtteri Bottas utalt is rá még a spielbergi sajtónapon, hogy mindenki egyetlen versenyzőre vár. Az Autosport értesülései szerint ráadásul a Williams állítólag nem is akar már tovább várni Sainz válaszára és tárgyalásba kezdtek más jelöltekkel – amikor erről megkérdezték az Osztrák Nagydíjon elért harmadik helye után a Ferrari-pilótát, így reagált a spanyol:

„Amennyire lehet, hogy vannak olyan csapatok, amelyek idegesek vagy próbálnak nyomást gyakorolni rám, most annak van itt az ideje, hogy kiélvezzem ezt a pillanatot, hogy dobogóra állhattam. Őszinte és egyenes leszek a csapatokkal, de annyira fontos ez a döntés számomra is, hogy annyi időt fogok rá szánni, amennyi csak szükséges. És ha van olyan csapat, amely nem tud várni vagy türelmet, azzal nem tudok mit kezdeni. Ez lesz a jövőm, ez az én döntésem, és igyekszem a lehető legőszintébb lenni mindenkivel és megadni magamnak a szükséges időt.”

Sainz és a pilótapiac helyzetéről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:

Fotó: ezzel a speciális festéssel indul a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon a Williams

A brit lobogóval díszített dizájnt készített a silverstone-i hétvégére a Williams F1-es csapata. A festésen mind az 1005 alkalmazott neve megtalálható, és az ünnepi hétvége keretein belül Jenson Button meghajtja a pályán első F1-es autóját, az FW22-est.

unnamed

Formula1.5 – Hülkenberg az Aston Martinok között

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Amikor a szezon elején elkezdtünk azzal játszadozni, hogyan nézne ki az élmezőnyön kívüli csapatok bajnoksága, a Mercedest még a „B-liga” tagjai közé soroltuk, de mivel a csillagosok egyre jobb formát mutatnak, kénytelenek voltunk hatcsapatosra szűkíteni a mezőnyt. Persze mindez nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mindenképpen érdekes megnézni ezt az alternatív tabellát, hogy sokkal jobban mutatja a középmezőny és az alsóház tendenciáit, illetve a versenyzők egymáshoz viszonyított teljesítményét.

pf-bliga11

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Hamilton MotoGP-csapatot vesz magának?

Rendkívül izgalmas pletykáról számolt be a The Race című lap: a MotoGP asseni Holland Nagydíjának hétvégéjén több forrástól is arról értesültek, hogy Lewis Hamilton szeretné megvásárolni a Gresini királykategóriás alakulatát, s a hírek szerint a hétszeres világbajnok belső köreinek egy tagja találkozott is a Nadia Padovani vezette alakulat képviselőivel.

Mint a lap beszámolója hangsúlyozza, a MotoGP feletti irányítást átvevő Liberty Media számára is tökéletes lenne ez a fejlemény, hiszen ezzel egyértelmű kapocs teremtetne a száguldó cirkusz, valamint a kétkerekű versenyzés csúcskategóriája között – erre a „szerepre” pedig talán senki nem alkalmasabb a hatalmas MotoGP-rajongó Hamiltonnál.

A Gresini az Apriliával való szakítás, azaz 2022 óta a jelenleg a MotoGP-t uraló Ducati egyik szatellitcsapataként funkcionál, s idén náluk versenyez a jelenkor legsikeresebb versenyzője, a 2025-re gyári szerződést kapó Marc Marquez. Miután a minap kiderült, hogy a Pramac Yamahára vált a Ducatiról, az olaszoknak két szatellitcsapata marad a Gresini, valamint a Valentino Rossi által alapított VR46 „személyében”.

hamilton-motogp-2019

Így áll(na) az idei F1-es sprintbajnokság

A sprinttel kapcsolatos elégedetlenkedés miatt tavaly felmerült a gondolat, hogy esetleg külön bajnokságban értékeljék a sprintek eredményeit. Bár ezt a megoldást – egyelőre – nem vezették be, nyugodtan eljátszhatunk a gondolattal, hogy állna a 2024-es „sprintszezon” három futam után, avagy féltávnál.

1.

Verstappen

24

 

1.

Red Bull

37

2.

Leclerc

14

 

2.

Ferrari

26

3.

Perez

13

 

3.

McLaren

21

4.

Piastri

12

 

4.

Mercedes

16

5.

Sainz

12

 

5.

RB

6

6.

Hamilton

10

 

6.

Haas

2

7.

Norris

9

 

 

 

 

8.

Russell

6

 

 

 

 

9.

Ricciardo

5

 

 

 

 

10.

Hülkenberg

2

 

 

 

 

11.

Tsunoda

1

 

 

 

 

verstappen-leclerc

Fiatal ül Sargeant autójába – de nem az, akiről szó volt!

Hosszú heteken át az egyik legtöbbet tárgyalt téma volt az F1-ben, hogy Andrea Kimi Antonelli hogyan és mikor veheti át Logan Sargeant helyét a Williamsnél – igaz, ezek a hangok alább hagytak, miután Toto Wolff a korkedvezményes szabály ellenére is egyértelművé tette, hogy nem siettetik a fiatal olasz bemutatkozását.

colapinto-f1-1

Ennek újabb jelét kaphattuk most, a Williams ugyanis bejelentette, hogy a csapat hazai versenyén teljesíti a két alkalom egyikét, amikor kötelező egy fiatalt beültetni az első szabadedzésre, ám Sargeant autóját nem Antonelli, hanem a grove-iak saját növendéke, Franco Colapinto foglalhatja el.

A 21. születésnapját nemrég ünneplő argentin versenyző tavaly év elején került be a Williams akadémiájára, s a tavalyi szezonvégi teszten már vezethette a csapat autóját. Colapinto egy győzelemmel és két dobogóval jelenleg az 5. helyen áll az idei F2-es szezonban.

colapinto-f1-2

Hamilton két és fél tizedet veszített körönként az autója sérülése miatt

Miközben George Russell megnyerte az F1-es Osztrák Nagydíjat Max Verstappen és Lando Norris ütközése után, Lewis Hamilton mindössze a negyedik helyen ért célba a másik Mercedesszel. Maga a hétszeres világbajnok is meglehetősen kritikus volt magával szemben a leintést követően, de mint azt Toto Wolff csapatfőnök elárulta: a W15-ös sérülése is hátráltatta a britet – azon túl, hogy Hamilton még egy büntetést is begyűjtött, amiért áthajtott a fehér vonalon a bokszbejáratnál:

„Ez egy volt a rosszabb napjai közül. Jól rajtolt, aztán meglehetősen kemény volt, hogy egy első kanyaros dologért vissza kellett adnia egy pozíciót. De teljesen világos volt, hogy nem fogunk 10 másodperces büntetést kapni, ha nem tesszük meg. Innentől pedig elindult egy spirál. Nagyon keményen nyomta a bejáraton, látható is, mennyire keményen, így elúszott az autója hátulja, és ezzel persze jött a büntetés. Mindezek tetejébe pedig még a padlólemez is sérült a kerékvetőn való áthajtás miatt, ami valszeg a legtöbbeknek megvolt, de neki nagyon jelentős. Két és fél tized maradt benne azokban a darabokban, amit letört a rázókő” – idézi Wolffot a MotorsportWeek.com portál.

f1-hamilton-mercedes-osztak

Alex Marquez további két évig a Gresini Ducatinál

Újabb hely kelt a MotoGP 2025-ös rajtrácsán: a várakozásoknak megfelelően a Gresini Racing hosszabbított – méghozzá egészen 2026 végéig – Alex Marquezzel. Az ifjabb Marqueznek ugyan futamgyőzelme még nincs a királykategóriában, sprinteket már nyert tavaly, az elmúlt másfél idénye határozottan erősebben alakult, mint a korábbiak. Ezzel ő jelenti majd a stabilitást Gresiniéknél, hiszen bátyja, Marc jövőre már a Ducati gyári csapatát fogja erősíteni.

Az még egyelőre kérdés, hogy ki lehet a csapattársa. Az utóbbi napokban felmerült Jack Miller neve, aki a KTM-től kénytelen távozni, s így két év után kerülne vissza a bolognai gyártó kötelékeibe. Ugyanakkor a Moto2-ben szereplő, de a Ducati által már az idény elején szerződtetett Fermin Aldeguer is befutó lehet, főleg annak fényében, hogy az olaszok másik megmaradó szatellit alakulatánál, a VR46-nál valószínűsíthető Fabio di Giannantonio hosszabbítása és a Pramac Yamahára váltása után akár Franco Morbidelli érkezése is. Azt sem lehet egyelőre tudni, hogy vajon a két istálló közül melyik örökli meg a gyári specifikációjú Desmosediciket, bár a sajtóértesülések szerint erre a VR46-nak van jobb esélye.

motogp-alexmarquez-gresini-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen megkérdezte a Red Bullt, visszahoznák-e a régi pályát

Az F1 mezőnyét 1970 és 1987 között minden évben vendégül látó Österreichringet, mely a kor egyik leggyorsabb pályája volt, az 1990-es években Hermann Tilke tervei alapján jelentősen lerövidítették. A régi nyomvonal nyugati része ma is szabadon áll, így elvi síkon nem lenne akadálya a legendás kanyarok visszaépítésének, de túl nagy realitása nincs ennek a felvetésnek – Max Verstappen azonban ennek ellenére megpróbálta főnökeit meggyőzni erről:

„Azt kértem, hogy próbáljuk meg visszaállítani, amilyen annak idején volt” – mondta Verstappen, aki persze maga is tudja, hogy nem valószínű, hogy ez megvalósulhat: „Egy kicsit gyorsabb első szektor elég király lenne, de nem hiszem, hogy ez jelenleg lehetséges. Viszont láttam néhány nagyon szuper onboardot a régi időkből, persze most is nagyon jó pálya, de szerintem még jobb lenne, ha az első szektorban is csak gyors kanyarok lennének, mert akkor gyakorlatilag csak egyetlen lassú kanyar lenne a pályán.”

Verstappen viszont ennek a vonalvezetésnek is látja az előnyeit, mindenekelőtt a nézők szempontjából: „Azt szeretem a legjobban, hogy a szurkolók valóban sokat láthatnak a pályából, bármelyik lelátón ülnek is. És szerintem ez egészen különleges hangulatot teremt, mert egy kicsit úgy érzed, mintha egy arénában lennél. A versenyzés és a futamnézés szempontjából mindenképpen ez az egyik legjobb pálya a naptárban.”

osterreichring

Norris ezután is Verstappen barátja marad? „Az attól függ…”

A Lando Norris és Max Verstappen közti ütközésről percekkel a leintés után a brit versenyző úgy nyilatkozott a sajtó képviselőinek, hogy kemény, de korrekt csatára számított a hollanddal, ám ezt nem kapta meg tőle, s csalódottságát fejezte ki a történtek miatt. Mivel a két versenyző híresen jó kapcsolatban van egymással, ezért joggal merült fel a kérdés, hogyan érinti kettőjük barátságát az, ami ma történt Ausztriában.

norris-verstappen-imola

Norris úgy érzi, a kapcsolatukat mindenekelőtt az fogja meghatározni, hogy Verstappen hogyan reagál majd a történtekre: „Attól függ, hogy mit mond majd a dologról. Ha azt mondja, hogy nem csinált semmi rosszat, akkor sokkal kevésbé fogom tisztelni, mint eddig. Ha viszont beismeri, hogy egy kicsit hülye volt, hogy ő jött nekem, hogy bizonyos értelemben egy kicsit felelőtlen volt, akkor azzal valamennyire kivívja a tiszteletemet.”

„De így is nehéz lesz lenyelni, hiszen a győzelemért harcoltam” – mondta Norris, majd hozzátette: „A magam részéről próbálok korrekt lenni. Ő viszont egyszerűen nem volt az.”

verstappen-norris-barcelona

Verstappen: Ez a verseny egyébként is sz*r volt

Miután Max Verstappen és Lando Norris összeütközött a spielbergi F1-es futam hajrájában, a brit kiesett, a holland pedig kerékcseréje után az 5. helyre esett vissza. Verstappent 10 másodperces időbüntetéssel sújtották az ütközésért, valamint két büntetőpontot is kiosztottak neki. Ezt persze akkor még nem tudhatta, amikor a fülére mondták az ítéletet – az alábbi párbeszéd hangzott el Verstappen, versenymérnöke és Christian Horner csapatfőnök részvételével:ű

verstappen-austria-pit

Lambiase: Max, csak hogy tudj róla, tíz másodperc büntetést kaptál az ütközésért Landóval, ha esetleg kérdeznének róla.
Verstappen: Persze. Naná, hogyne. Ez röhejes. Mehetett volna balra és jobbra is, mit kellett volna csinálnom?
Horner: Igen, nem volt korrekt veled, Max. Rettenetesen szerencsétlen dolog volt, de megtetted, amit tudtál.
Verstappen: Szerintem a verseny egyébként is szar volt, hogy őszinte legyek. Javulnia kell dolgoknak, de most ez van.

Verstappent egyébként a brit közvetítésekben dolgozó egykori F1-es versenyző, Martin Brundle is kritikával illette, aki az éretlenebb önmagához hasonlította a ma látott formáját: „Max visszatért a fiatal, a régi Maxhoz. Amikor a féktávhoz ér, borotvapengéket rak a könyökére, és úgy teszi ki őket!”

verstappen-stroll-austria

Steiner: A Mercedes biztonságos lépés lenne Verstappen számára

Az osztrák F1-es hétvége felvezetésének egyik legizgalmasabb sztorija Jos Verstappen és Christian Horner csörtéje volt, melyet Helmut Marko egyszerűen az „óvoda” szóval minősített. A hosszú éveken át a Haas csapatfőnökeként dolgozó Günther Steiner, aki maga is megtapasztalta, melyen érzés összetűzésbe kerülni a versenyzője családjával, úgy nyilatkozott a történtekről, hogy szerinte „minden csapatfőnök kerül ilyen helyzetbe időről-időre”. A jelenleg a médiában dolgozó szakember így folytatta:

steiner-2023-2

„Nem tudom, mi zajlik ott, és nem is akarok belefolyni, de szerintem mindkét fél meg akarja oldani a problémákat, hogy aztán arra koncentráljanak, hogy haladjanak tovább előre. Néha ez egyszerűen nem működik, ilyenkor el kell fogadni, hogy nem értünk egyet, és továbblépni. Mindketten okos emberek, néha vannak összetűzések, ez normális dolog” – mondta Steiner, majd arra is kitért, hogy szerinte 2026-ra a Mercedes lenne a legjobb választás Verstappen számára:

„Egészen biztos vagyok benne, hogy Max jövőre a Red Bullnál marad. De hogy utána kinek lesz a legjobb autója, arról fogalmam sincs, senki nem tudhatja. De a Mercedes szerintem egy biztonságos döntés lenne, valami azt súgja, hogy ők és a Ferrari erősek lesznek a motorok terén. De ki tudja, talán valaki meglep majd minket.”

jos-verstappen-austria

Kabaré: Tsunodát sértő káromkodásért vizsgálták, de azért úszta meg pénzbüntetéssel, mert rossz az angolja

„Ezek a srácok kib*ott retardáltak!” – hangzott el Yuki Tsunoda szájából a csapatrádióban az F1-es Osztrák Nagydíj időmérő edzésén.

A Q1 vége felé Guanyu  Zhou előzte meg a VCARB japánját a boxutcában, erre reagált így ingerülten – amit jelentettek az FIA felé, a szövetség pedig sértő megfogalmazás miatt vizsgálatot indított az ügyben arra hivatkozva, hogy megsértette a fogyatékkal élőket.

A meghallgatás során Tsunoda azzal védekezett, hogy nem beszél elég jól angolul, és nem volt tisztában azzal, hogy pontosan mit is jelentenek a szavai, és amikor megtudta, akkor megrémült, elborzadt.

Mivel bűnbánó magatartást tanúsított és nyilvánosan, a közösségi oldalán is elnézést kért a szavaiért, így végül 40 ezer euró pénzbüntetést kapott, amiből 20 ezret felfüggesztettek a szezon végéig.

f1-tsunoda