Verstappennek tetszik, hogy a Red Bull nem volt konzervatív
https://formula.hu/parc-ferme/37491
A tavaly egy kivételével az összes versenyt megnyerő Red Bull a sikerszéria ellenére komoly változtatásokat eszközölt autóján, és az RB20-as több szempontból eltérő koncepció szerint készült, mint elődje. A holland sajtónak nyilatkozva Max Verstappen arról beszélt, hogy a koncepcióváltást illetően maximális a bizodalma csapatát illetően: „Egyszerűen bízom abban, amit a csapattagjaink csinálnak, és ők biztosak abban, hogy ez jobb, mint bármi más, amit a télen kipróbáltak.”
Verstappen azt is kifejtette, hogy az elmúlt években a Red Bull nagyot lépett előre abban a tekintetben, hogy mennyire zökkenőmentes az új fejlesztések bevetése: „Minden, ami télen kerül az autóba, az jól is működik. Természetesen tetszik, hogy a csapat nem volt konzervatív. Szerintem tényleg feszegették a határokat a koncepció megváltoztatását illetően, egyszerűen több fejlesztési lehetőséget láttak ebben az autóban, mint az előzőben.”

Döntött a Pramac Yamaha: Miller marad Razgatlioglu mellett a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39718
Folytatódik a versenyzői bejelentések hete a MotoGP-ben: a Honda és a VR46 után ezúttal a Yamaha és a Pramac Racing közölte, hogy egyéves szerződéshosszabbítást írtak alá Jack Millerrel. Ezzel teljessé vált a hangvillások szatellit gárdájának felállása, hiszen azt már hónapokkal korábban jelezték, hogy leigazolták a Superbike-világbajnokságon harmadik vb-címe felé menetelő Toprak Razgatlioglut. Az viszont kérdés volt, hogy ki lesz a török sztárújonc csapattársa, ugyanis bár Miguel Oliveira rendelkezett eredetileg szerződéssel 2026-ra is, a sérülés által is hátráltatott portugálnál jobb teljesítményt nyújtott Miller (és előbbi kontraktusában állítólag szerepelt egy erre vonatkozó kitétel is).
Végül a Yamaha a Balaton Park Circuiten az egyre több felmerülő név (a Moto2-es Diogo Moreairát és Manuel Gonzalezt is szóba hozták az alakulattal) már meglehetősen türelmetlennek tűnő ausztrál mellett döntött, aki így folytathatja a megkezdett munkát, nem mellesleg a V4-es motorblokk fejlesztésében is részt vehet. A japán gyártó és a Pramac egyúttal megköszönte Oliveirának a munkát: az egyelőre nem világos, hogy a portugál hol folytathatja, de a The Race információi szerint egyfelől az Apriliánál lehet tesztversenyző – bár ezért a lehetőségért nem lelkesedett a Magyar GP-n –, másfelől a Superbike-vb-n lehet akár a Honda, akár a BMW motorosa.

A mostani bejelentéssel amúgy hivatalosan már csak egy hely kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson, de szinte biztos, hogy az LCR Hondánál a Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira fogja váltani Somkiat Chantrát Johann Zarco oldalán.
A MotoGP 2026-os mezőnye jelen állás szerint:
Ducati: Marc Marquez, Francesco Bagnaia
Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer
VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli
Aprilia: Marco Bezzecchi, Jorge Martin
Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura
KTM: Pedro Acosta, Brad Binder
Tech3 KTM: Maverick Vinales, Enea Bastianini
Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins
Pramac Yamaha: Jack Miller, Toprak Razgatlioglu
Honda HRC: Joan Mir, Luca Marini
LCR Honda: Johann Zarco, ??? (Diogo Moreira?)
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sajtó: Veterán mérnök távozhat a Ferraritól
https://formula.hu/parc-ferme/39717
Az olasz Corriere dello Sport értesülései szerint Jock Clear a 2025-ös F1-es szezon végén távozhat a Ferraritól. A jelenleg 61 éves mérnök korábban dolgozott a Benettonnál, a Williamsnél, a Hondánál, majd annak későbbi Brawn- és Mercedes-inkarnációinál: Jacques Villeneuve versenymérnöke volt a kanadai 1997-es vb-címe alkalmával, de később dolgozott Michael Schumacher, Nico Rosberg és Lewis Hamilton mellett is. Maranellóba 2014-ben tette át a székhelyét, ahol többek között vezető teljesítménymérnökként és a Ferrari-akadémia felelőseként tevékenykedett.
A Scuderia egyelőre nem kommentálta a Clearrel kapcsolatos híreszteléseket, és az sem világos, merre vezethet a veterán szakember útja, ha tényleg távozik. Az idézett riport viszont hozzáteszi: ebben az esetben Marc Gené veheti át majd a Ferrari-akadémia vezetését. Gené 36 F1-es nagydíjon indult a Minardival és a Williamsszel, később pedig évekig a Ferrari tesztpilótája volt, jelenleg nagykövetként dolgozik a vörösöknél.

fotó: DPPI
Aron ül Colapinto autójába Monzában pénteken
https://formula.hu/parc-ferme/39716
Paul Aron ülhet be Franco Colapinto helyére az Alpine-nál a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a csapat szerdán.
Az észt pilóta Silverstone-ban és a Hungaroringen a Stake-nél szerepelt már szabadedzésen idén, most viszont az őt egész évre tartalékként foglalkoztató enstone-iaknál vezethet – az időzítés érdekes, hiszen egy ideje már ott lóg a levegőben, hogy vajon Colapinto meddig maradhat még az autóban.

fotó: DPPI
Hogyan került Leclerc kezébe egy telefon Zandvoortban?
https://formula.hu/parc-ferme/39715
Sok kérdés merült fel azzal kapcsolatban, hogy milyen telefon kerülhetett Charles Leclerc kezébe, amikor Kimi Antonelli hibája után kiesett a Holland Nagydíjon – vajon a sajátját hordta magánál, vagy milyen mobil kerülhetett elő?
Ian Parkes, a Racingnews365.com újságírója tette fel a kérdést a Ferrarinak ezzel kapcsolatban, majd leírta a megoldást: azon a bizonyos dombon egy Leclerc által jól ismert fotós dolgozott, akitől a Ferrari pilótája elkérte a telefont egy rövid időre – ahelyett, hogy visszaballagott volna a paddockba.

fotó: F1
„Megalázó volt a McLaren” – Toto Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/39714
A Mercedes csapatvezetője hangzatos mondattal írta le azt, hogy mit gondolt a McLaren zandvoorti fölényéről – főleg arról, amikor a verseny végén a wokingi autók kemény keverékű gumikon körözött, a többiek pedig a lágy abroncsokon sem tudták megközelíteni őket, sőt…
„Amit láttunk a futam végén, a McLareneket a kemény gumikon és mindenki mást a lágyakon… az megalázó mindenki számára. Na, ez lehet a cím!” – tette hozzá az újságíróknak mosolyogva.
„Maga a hétvége kiegyensúlyozott volt Max, a Ferrarik és közöttünk, ezúttal Max volt a leggyorsabb, szóval nem lehetünk elégedettek. Hogyan örülhetnénk egy negyedik helynek?”

fotó: Ollé Iván
„Motivációt ad Hadjar dobogós helyezése” – Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39713
Liam Lawson a Holland Nagydíj után hatalmas eredménynek nevezte a Racing Bulls első F1-es dobogós helyezését, még úgy is, hogy a saját versenye csalódással zárult. A fiatal új-zélandi Carlos Sainzcal ütközött, így csak a 12. helyen ért célba, miközben jó pontszerzési esélyei voltak.
Csapattársa, Isack Hadjar azonban negyedikként haladt a hajrában, majd Lando Norris kiesésével a harmadik helyre lépett, megszerezve a csapat első dobogós helyezését a Racing Bulls név alatt. A csapattól utoljára Pierre Gasly állhatott pódiumon 2021-ben Bakuban, még AlphaTauri-színekben.
„Ez hatalmas eredmény, mindenkit ösztönöz a csapatnál, és ad egy kis motivációt, hogy továbbra is keményen dolgozzunk. A mi oldalunkról ez jól mutatja az autó teljesítményét. Isack nagyszerű munkát végzett, nagyon erős volt mostanában, és jó volt látni, hogy ilyen eredményekre képes” – mondta Lawson.

Sajtó: Mick Schumacher a McLaren WEC-projektjénél köthet ki?
https://formula.hu/parc-ferme/39712
Újabb pletykák röppentek fel Mick Schumacher jövője kapcsán. A jelenleg az Alpine endurance-világbajnoki alakulatát erősítő németet néhány hete szóba hozták a Cadillackel, ahol állítólag kettős szerepkört tölthetett volna be: egyrészt átvehette volna a teljes szezont jövőre már nem futó Jenson Button helyét a WEC-ben, másrészt az új F1-es istálló teszt- és tartalékversenyzője lehetett volna. Mindez ideálisnak tűnhetett Schumacher szempontjából, hiszen egyfelől folytathatta volna sportautós karrierjét, miközben fél lábbal visszatért volna a Formula-1-be, amely továbbra is a fő álma a németnek.
A The Race azonban úgy tudja, hogy a tárgyalások megszakadtak a felek között, Schumacher nem lesz a Cadillacé. Opció lehet ezek után az Alpine-nál maradás is, és állítólag Bruno Famin, az Alpine Motorsport alelnöke meg is tartaná őt, az idézett szaklap szerint azonban ez sem valószínű. Viszont Schumacher képbe kerülhetett a McLarennél: a The Race szerint „pozitív tárgyalások” zajlanak a korábbi F1-es pilóta és a WEC csúcskategóriájába egy fejlesztési év után 2027-ben beszálló márkával. Ez a projekt hasonló vonzerővel bírhat, mint akár a Cadillac, akár az Alpine, hiszen Schumacher folytathatja a sportautós karrierjét, miközben olyan gyártónál szerepel, amely a Formula-1-ben is jelen van (bár ahogy az Alpine-nál, úgy a McLarennél is valószínűtlen, hogy a jövőbeli terveik között szerepel a német).

IndyCar: 17 év után elválnak Power és a Penske útjai
https://formula.hu/parc-ferme/39711
Korábban is pletykáltak róla, a szezonzárót követő kedden pedig a Team Penske hivatalosan is bejelentette, hogy távozik tőlük Will Power. „Hosszas megfontolás után úgy éreztem, a váltás a megfelelő lépés számomra jelenleg” – fogalmazott a csapat közleményében a 44 éves pilóta. Azt egyelőre nem tudni, hol köthet ki a 2026-os szezonra – a The Race szaklap az Andrettit vagy a Rahal Letterman Racinget említi, előbbit abban az esetben, ha Colton Herta tényleg elmegy a Formula-2-be –, az viszont valószínű a híresztelések alapján, hogy az ausztrál helyét David Malukas kapja meg a legendás, az utóbbi két szezonban viszont küszködő és botrányokba keveredő istállónál.
Powert nem véletlenül nevezte Roger Penske a csapata „kiemelkedő” pilótájának, hiszen 2009 óta, azaz 17 idényen át erősítette őket, és karrierje 45 győzelméből – amellyel amúgy az amerikai open-wheel sorozat örökranglistájának negyedik helyén áll – 42-t velük ért el, nem mellesleg 71 pole-t gyűjtött, amellyel pedig abszolút rekordtartó a sorozatban. Power 2014-ben és 2022-ben az IndyCar bajnoki címét is elhódította, 2018-ban pedig megnyerte az Indy 500-at a Penske színeiben. Power egyébként idén is nyert egy futamot, a bajnokságot pedig csapata legjobbjaként a kilencedik helyen zárta.

Ismét lehetőséget kap F1-es edzésen a McLaren Formula-2-es ásza
https://formula.hu/parc-ferme/39710
Újra láthatjuk Formula-1-es szabadedzésen Alexander Dunne-t: az ír versenyző a hétvégi Olasz Nagydíj pénteki nyitó tréningjén ülhet be a McLarenbe. Nem ez lesz az első vendégszereplése Dunne-nak, hiszen Ausztriában már lehetőséget kapott, ott ráadásul az előkelő negyedik helyen zárt az első szabadedzésen, épp csak elmaradva Oscar Piastritól. A McLaren Dunne monzai beültetésével már a felét kipipálhatja a szabályok által előírt négy újoncszerepeltetésnek (azt egyelőre nem közölték, hogy ezúttal kinek a helyét veszi át az FP1-re).
A McLaren kötelékeibe tartozó 19 éves versenyző idén a Formula-2-ben szerepel, s bár a szezon korábbi szakaszában vezette is a bajnokságot, jelenleg visszacsúszott az ötödik pozícióba – igaz, a második helyezetthez képest csupán 13 pont a hátránya, de az éllovas Leonardo Fornaroli előnye is mindössze 30 egység vele szemben, azaz még bőven az esélyesek táborát gyarapítja Dunne.

„A safety car is gyorsabb volt az autómnál!” – szokatlan hiba akadályozta Tsunodát
https://formula.hu/parc-ferme/39709
Bár hosszú idő után újra pontot szerzett kilencedik helye révén az F1-es Holland Nagydíjon Yuki Tsunoda, így sem volt elégedett a versenyével, mivel úgy érezte, a szerencse elpártolt mellőle, és még egy probléma is kínozta: „Nem tudom, mit csinálhatnék ennél jobban, de úgy éreztem, ma mindenem ellenem an. Az első safety car egyáltalán nem segített, ahogy a második sem. Azokkal, akikkel csatáztam, ötödik-hatodik helyeken végeztek. Még az utolsó etapomban is igyekeztem pozíciókat nyerni, de aztán voltak ezek a gondjaim. Még pontot szerezni sem volt könnyű, és általában egy kilencedik hely nem érződik különlegesnek, de szerintem ez önbizalmat adhat a jövőre.”
Ami a Tsunoda által említett gondokat illeti, a japán nem ment bele részletekbe: „Nyilván nem árulhatok el részleteket, de… igen, egy ponton a biztonsági autó is gyorsabb volt az én autómnál” – fogalmazott a versenyző, a Red Bull-főnök Laurent Mekies ugyanakkor már utalást tett a problémákra: „Rossz motorüzemmódban ragadtunk az utolsó kiállás után: gyakorlatilag az utolsó szakaszt egy nagyon-nagyon nem barátságos beállítással vezette végig.”
Mekies magyarázata és Tsunoda csapatrádiózása alapján az történt, hogy az utolsó kerékcseréje során a bokszutcában szokott üzemmódba váltotta az erőforrását a pilóta, ám a szervizelés végeztével nem kapcsolt vissza standard módba, a néhány évvel ezelőtti szabálymódosítás értelmében pedig az időmérő kezdetétől a futam végéig már csak akkor lehet módosítani ezen, ha az illető a bokszban jár, esős a futam, vagy ha leállt a motor. Tsunodának így 15 és 40 százalékos gázpedálállás között nem a szokott módon érkezett a motorerő, ezért is jelentette egyszer azt a rádióban, hogy „nincs motorerő”. Mekies hozzátette: „Alapvetően a bokszutcában állíthatsz motorüzemmódot, ha pedig nem váltasz vissza, akkor a hátralévő időre abban ragadsz. Ez történt most” – magyarázta a csapatvezető.

Bejelentette felállását a VR46 Ducati – már csak két hely kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson
https://formula.hu/parc-ferme/39708
Azok után, hogy a Honda hétfőn dupla hosszabbítást jelentett be, ma a VR46 Racing jött a sorban: a Valentino Rossi által alapított istálló hivatalosan is megerősítette, hogy újabb egy évre aláírtak Franco Morbidellivel. A döntés aligha meglepő, elvégre az olasz volt a VR46-akadémia első növendéke, aki egy Moto2-es vb-címmel a zsebében érkezett meg a királykategóriába, ahol viszont csak az idei szezontól erősítő a neonsárga alakulatot. Mivel Fabio di Giannantonio eddig is rendelkezett szerződéssel 2026-ra, ezzel teljessé vált a VR46 Ducati jövő évi versenyzői felállása.

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy hivatalosan már csak két ülés kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson (a többségnek eleve volt megállapodása a következő idényre), bár a sajtóhírek szerint igazából ezek sem kérdésesek már. Az LCR Hondánál szinte biztosan az idei Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira válthatja az alulteljesítő Somkiat Chantrát, míg a Pramac Yamahánál várhatóan Jack Millert fogják megtartani a Superbike-világbajnoki mezőnyből érkező Toprak Razgatlioglu mellett.
A MotoGP 2026-os mezőnye jelen állás szerint:
Ducati: Marc Marquez, Francesco Bagnaia
Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer
VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli
Aprilia: Marco Bezzecchi, Jorge Martin
Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura
KTM: Pedro Acosta, Brad Binder
Tech3 KTM: Maverick Vinales, Enea Bastianini
Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins
Pramac Yamaha: Toprak Razgatlioglu, ??? (Jack Miller?)
Honda HRC: Joan Mir, Luca Marini
LCR Honda: Johann Zarco, ??? (Diogo Moreaira?)
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Zéró elégedettséggel” tölti el a negyedik hely a „rosszul vezető” Russellt
https://formula.hu/parc-ferme/39707
Hiába maradt le éppen csak a dobogóról az F1-es Holland Nagydíjon, George Russell mégsem örült a negyedik helyének. A Mercedes britjének eseménydús futama volt, amely egy pontján koccant is az őt merész manőverrel előző Charles Leclerc-rel, de az ott begyűjtött autósérülésétől függetlenül is úgy érezte a pilóta, hogy rosszul teljesített vasárnap Zandvoortban:
„Hogy őszinte legyek, zéró elégedettséggel tölt el a negyedik hely ezután a verseny után” – idézi Russelt a Crash.net. „Rosszul rajtoltam és rosszul vezettem. Aztán Charles megelőzött, rossz volt a tempóm, amibe nyilván belejátszott a Charles-lal történt ütközésben szerzett sérülés: amiatt körönként egy másodpercet veszítettem. szóval egyáltalán nem volt jó móka, és roppant szerencsés vagyok, hogy negyedik lettem.”
„Reméled, hogy amikor visszatérsz egy szünetről, kicsit könnyebb lesz, de a Formula-1 sosem ilyen. De sok szempontból nem volt jó futam, és meg kell néznünk, miért volt ez. A tény az, hogy sok csapat között aprók a különbség, és egy olyan pályán, mint ez, ahol nagyon nehéz előzni, a pályapozíció kulcsfontosságú, ahogy az időmérő és a bokszstratégia is. A szerencse… Charles peches volt a biztonsági autó időzítésével, mi pedig minden mással szerencsések.”

Antonelli átment a Ferrarihoz elnézést kérni Leclerc kiütéséért
https://formula.hu/parc-ferme/39706
Frederic Vasseur árulta el, hogy Kimi Antonelli személyesen kért tőle bocsánatot az F1-es Holland Nagydíjon történt balesetért. A fiatal olasz épp a bokszból elé visszatérő Charles Leclerc-t igyekezett megelőzni a döntött 3-as kanyarban az alsó íven, de belecsúszott a monacói Ferrarijába, aki a falnak csapódva kiesett, míg a Mercedes újoncát 10 másodperces büntetéssel sújtották. Vasseur elmondta, hogy Antonelli átment a garázsukba elnézést kérni:
„Igen, odajött és elnézést kért tőlem, mivel Charles nem volt ott. Értékelem ezt. Előfordul az ilyesmi. Nem könnyű előzni Zandvoortban, kockáztatni kell. Kockáztatott, hibázott, aztán bocsánatot kért. Ez a megfelelő reakció. Számomra egy versenybaleset volt” – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.

fotó: DPPI
Marko: Hadjar nem hibáztatja az autót, csak önmagát
https://formula.hu/parc-ferme/39705
Helmut Marko különösen elégedett volt Isack Hadjar hollandiai teljesítményével, aki első dobogós helyezését szerezte a Racing Bulls színeiben. A fiatal francia pilóta a negyedik rajthelyről indulva végül harmadikként ért célba Max Verstappen mögött, és ezzel igazi örömre adott okot a Red Bull számára, hiszen az energiaitalosok két versenyzője állhatott a más ligában játszó McLaren győztese, Oscar Piastri két oldalán.
„Hadjar hiba nélkül vezetett, pedig nagy nyomás nehezedett rá” – nyilatkozta Marko a Sky Deutschlandnak. – „Ilyen fiatalon dobogóra állni nagyon ígéretes. A nehézségeket pedig kivételesen jól kezeli, harmadik szabadedzésen például tönkrement az akkumulátor, a másodikon egy szenzorral volt probléma, de ő mindig pozitívan áll hozzá.”

Marko külön méltatta Hadjar hozzáállását is: „Sosem hibáztatja az autót. Ha történik valami, csak annyit mond, bocsánat, az én hibám volt. Nagyon ambiciózus, őszinte és gyors!”
A négyszeres világbajnok Verstappen Hollandiában szinte tehetetlen volt a McLarenek ellen. A Red Bull tanácsadója szerint a tempókülönbség óriási volt: „Amikor akarták, egy másodpercet vertek ránk körönként. Ez megmutatja, hogy még sok a tennivalónk” – mondta Marko, elismerve azt is, hogy Norris kiesése nélkül Verstappen nem végzett volna a második helyen.
Wolff ismét utalást tett a Mercedes 2026-os párosára
https://formula.hu/parc-ferme/39704
Toto Wolff újabb részleteket osztott meg a Mercedes jövőbeli terveiről, és határozottan utalt arra, hogy a brackley-i istálló a jelenlegi pilótapárossal folytatja a 2026-os szezonban is.
Az elmúlt hónapokban több spekuláció is napvilágot látott arról, hogy az Ezüstnyilak próbálták megszerezni Max Verstappent a Red Bulltól – miután azonban világossá vált, hogy a holland világbajnok 2026-ban is marad a címvédő alakulatnál, a Mercedes figyelme a meglévő felállás stabilizálására összpontosult.
„Ez biztosan meg fog történni” – jelentette ki Wolff a Viaplaynek Zandvoortban, amikor arról kérdezték, hogy a jelenlegi párosukkal folytatják-e 2026-ban is.
„Nincs okunk arra, hogy ne folytassuk ezzel a kettőssel, hiszen jól teljesítenek. George a legtöbb hétvégén többet hoz ki az autóból, mint amire az képes, Kimi esetében pedig csak az önbizalmát kell visszaépítenünk. A sebessége megvan, így minden rendben lesz.”

Ki mikor verte meg a csapattársát utoljára időmérőn?
https://formula.hu/parc-ferme/39703
Fernando Alonso beállította karrierje leghosszabb időmérős sikersorozatát, miután zsinórban 27. alkalommal is megelőzte Lance Strollt – ugyanilyen sok, 27 időmérős győzelme volt sorozatban a 2017-es Japán és a 2021-es Bahreini Nagydíj között nagyobbrészt Stoffel Vandoorne, illetve az utolsó versenyen Esteban Ocon ellenében.

Ennek kapcsán összeszedtük, ki mikor előzte meg utoljára csapattársát időmérőn. Tíz pilóta, név szerint Oscar Piastri, Max Verstappen, Isack Hadjar, George Russell, Charles Lerclerc, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Gabriel Bortoleto, Pierre Gasly és Esteban Ocon esetében a válasz egyszerű: tegnap, a Holland Nagydíj időmérőjén. Na de mi a helyzet a többiekkel?
Lance Stroll után a második leghosszabb sikertelenségi sorozat Yuki Tsunodáé, aki utoljára a szezonnyitón tudott csapattársa fölé kerekedni egy időmérőn – míg a Racing Bulls színeiben Isack Hadjar ellen. Kimi Antonelli eddigi egyetlen időmérős győzelme Miamiból származik, a negyedik leghosszabb vereségsorozat pedig némi meglepetésre az összességében remek szezont futó Nico Hülkenbergé, aki Hollandiában zsinórban ötödször kapott ki Bortoletótól.
Lewis Hamiltonnak a tegnapi volt sorozatban a harmadik csapaton belüli veresége, senki más nincs a felsoroltakon kívül, aki az elmúlt három időmérőn egyszer sem győzte le csapattársát. A csapaton belüli párharcok alakulásáról ide kattintva olvashattok bővebben.
|
Lance Stroll |
2024, Silverstone |
27 |
|
Yuki Tsunoda |
2025, Melbourne |
14 |
|
Kimi Antonelli |
2025, Miami |
9 |
|
Nico Hülkenberg |
2025, Montreal |
5 |
|
Lewis Hamilton |
2025, Silverstone |
3 |
|
Lando Norris |
2025, Spa |
2 |
|
Alexander Albon |
2025, Spa |
2 |
|
Franco Colapinto |
2025, Hungaroring |
1 |
|
Oliver Bearman |
2025, Hungaroring |
1 |
|
Liam Lawson |
2025, Hungaroring |
1 |
Nem büntették meg Verstappent Zandvoortban
https://formula.hu/parc-ferme/39702
A sportfelügyelők nem büntették meg Max Verstappent a Holland Nagydíj időmérőjét követően. A négyszeres világbajnok azért került vizsgálat alá, mert megszegte a maximális köridőre vonatkozó előírást az egyik bevezető körén. Az eset vizsgálatát követően azonban felmentő döntés született.
A sportfelügyelők megállapították, hogy az 1-es rajtszámú Red Bull 3,8 másodperccel túllépte a versenyigazgatói jegyzetekben meghatározott maximális időtartamot a második és első biztonsági autós vonal között. Ez a Q3 végén, a bokszba bevezető kör során történt, miután Verstappen áthaladt a kockás zászlón, és nem lassított le azért, hogy elengedejen el más versenyzőt.
A vizsgálat során a versenyző és a csapat képviselője egyaránt jelen volt, és bemutatták a telemetriai adatokat is. Ezekből kiderült, hogy Verstappen egy sárga zászló miatt volt kénytelen jelentősen lelassítani a kör vége felé – ennek köszönhetően csúszott ki az időkeretből. A sportfelügyelők elfogadták ezt az indoklást, így végül úgy döntöttek, hogy az esetben nem történik további intézkedés.

A Mercedest megbírságolták, Russellt figyelmeztették a bokszbejárati Alonso-esetért
https://formula.hu/parc-ferme/39701
A harmadik szabadedzés után sem maradtak vizsgálat nélkül a felügyelők az F1-es Holland Nagydíjon: George Russellt és Fernando Alonsót idézték be magukhoz az esetért, amely a bokszbejáratnál történt a tréning vége felé. Alonso épp a gyorskörét készült befejezni, amikor utolérte Russellt a célegyenes elején, aki épp széles ívről ráfordulva készült behajtani a bokszutcába. A Mercedes-pilótának az ütközés elkerülése érdekében ki kellett térnie, míg a spanyol, aki belülről akart elmenni a brit mellett, kénytelen volt a bokszba hajtani.
A stewardok arra jutottak, és ezt aztán a Mercedes is megerősítette, hogy Russellnek nem szóltak Alonso érkezéséről, ezzel veszélyes helyzetet teremtve. A zandvoorti felügyelők emiatt 7500 eurós bírságot szabtak ki az alakulatra, viszont magát Russellt is figyelmeztetésben részesítették. Indoklásuk szerint ugyan a döntött utolsó kanyar beláthatatlan, éppen ezért a tükörbe nézés sem sokat enyhített volna a helyzeten, viszont a brit a várható nagy tempókülönbségek miatt jobban jobbra húzódhatott volna a bokszba hajtást jelezve.
Whoa, that was so close!
— Formula 1 (@F1) August 30, 2025
Alonso and Russell almost come together#F1 #DutchGP pic.twitter.com/krqHfE2yn8
„Félig szarkasztikus” elméleti felvetés: Wolff tisztázta a 400 km/h-s megjegyzését
https://formula.hu/parc-ferme/39700
Nagy visszhangot váltott ki Toto Wolff múlt heti nyilatkozata, amelyben azt ecsetelte, hogy maximális energialeadás mellett akár a 400 km/h-s végsebességet is elérhetik majd a 2026-os autók. Rögtön két aggály is felmerült: az egyik a biztonság kérdése, a másik pedig az, hogy tényleg ekkora előnyben lehet-e a motorjával a Mercedes, mivel a rivális gyártók és csapatok pilótái a megszólalásaikkal arra utaltak, hogy az ő szimulációkban nem láttak ilyen értéket.
Wolff aztán a pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón Zandvoortban tisztázta: ő csak elméleti síkon gondolta ezt, nem pedig egy tényleges várható forgatókönyvként. „Jól hangzik, nem? Mindenki lehúzza ezeket a motorokat, ezért ki kellett találnom, van-e valamilyen pozitívum. És van: ha – nyilván félig szarkasztikusan mondva – egyetlen egyenesben adnád le a teljes energiát, akkor ezek az autók elérhetnék a 400 km/h-s sebességet. Nem tudom, valaki megijedt-e ettől, de képesek lennénk rá. Viszont akkor nem sok elektromos energia maradna a pálya többi kanyarjára” – magyarázta Wolff, utalva arra, hogy emiatt nem lenne értelme egyetlen egyenesben ellőni mindent egy adott pályán.

Piastrit nem büntették, csak a McLarent
https://formula.hu/parc-ferme/39699
A Holland Nagydíj második szabadedzésén történt bokszutcai incidens miatt a McLaren 5000 eurós pénzbírságot kapott az FIA sportfelügyelőitől. Az eset Oscar Piastri és George Russell között történt a piros zászlós periódus alatt.
A jegyzőkönyv szerint Piastri a gyors sávból próbált befordulni a csapat bokszába, azonban az útját a McLaren személyzete blokkolta, akik éppen egy hátsó emelőt toltak. Egy másik csapattag jelzett az ausztrál versenyzőnek, hogy kerülje ki az akadályt és hajtson tovább a következő állásig. Piastri így egy pillanatra visszatért a gyors sávba, majd onnan fordult be újra a bokszba.
Thank you Oscar Piastri for doing onto Russell what we all wish we could pic.twitter.com/DuDM373G12
— (@meepstri) August 29, 2025
Csakhogy a manőver következtében a mögötte érkező George Russell erősen fékezésre és kitérő manőverre kényszerült. Bár komolyabb baj nem történt, a sportfelügyelők szerint a szituáció komoly kockázatot jelentett, és akár személyi sérülést is okozhatott volna a bokszutcában dolgozó személyzetnek.
A McLaren elismerte, hogy Piastrit nem figyelmeztették időben, és a csapat hibázott. A felügyelők szerint a csapatnak körültekintőbben kellett volna irányítania a pilótát, ezért végül a Sportszabályzat 12.2.1.h cikkelye alapján 5000 eurós bírságot szabtak ki az istállóra.