DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

A második legdrábban elárverezett F1-es autó lett Hamilton hungaroringi győztes első Mercedese

A Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj során került kalapács alá egy aukción Lewis Hamilton 2013-as Mercedese. A később hét vb-címig jutó brit abban a szezonban szerződött az Ezüst Nyilakhoz a McLarentől, s a W04-essel szerezte első győzelmét is a csapattal, méghozzá épp a Magyar Nagydíjon. Most ezt a versenygépet árverezték el: az előzetes becslések 15 millió dolláros árat jósoltak, de végül 18 815 000 dollárért talált új gazdára az autó.

Ezzel pedig Hamilton tíz évvel ezelőtti Mercedese minden idők második legdrágábban elárverezett F1-es autója lett: a csúcsot érdekes módon egy másik Mercedes, Juan Manuel Fangio 1954-es W196R-je tartja 29,6 millió dollárral még 2013-ból. Viszont a most értékesített autó ezzel többek között felülmúlta Michael Schumacher F2003-as Ferrariját, amelyet tavaly 10,7 millió fontért árvereztek el.

De ha már Schumacher: egy 2003-as ferraris versenyoverallja is kalapács alá került a hétvégén, és 102 ezer dollárért talált gazdára, míg egy Lando Norris-féle promóciós bukósisak 10 800 dollárért.

f1-hamilton-mercedes-2013

fotó: DPPI

Új kiemelt szponzort jelentett be a Ferrari

A Ferrari bejelentette, hogy együttműködésre lép az IBM-mel, ami a közlemény szerint az olasz F1-es alakulat „prémium partnere” lett.

A többéves partnerség 2025 januárjától lép életbe, és célja „a digitális átalakulás újradefiniálása a szurkolói élményhez és a rajongói elkötelezettséghez kapcsolódóan a versenypályán és azon kívül is”.

Az IBM a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata, amely azért döntött úgy, hogy a Ferrari partnere lesz, hogy a szurkolói élményt fokozza a pálya szélén.

A cég F1-be való beszállása a csapat számára is kiemelkedő időpontban történik, hiszen Lewis Hamilton az IBM-mel egy időben érkezik a maranellói csapathoz.

f1-ferrari

Hamilton döntése miatt maradhatott le Leclerc-ről vagy Norrisról a Mercedes

Február legelején dőlt el, hogy Lewis Hamilton 2025-ben már nem a Mercedes, hanem a Ferrari versenyzője lesz az F1-ben. A brit 12 szezon és elképesztő sikerek után távozik az Ezüst Nyilaktól, a helyére pedig az újonc Andrea Kimi Antonelli érkezik. Toto Wolff csapatfőnök azonban egy új, Mercedesről szóló könyvben (Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane) bevallotta, hogy ha hamarabb értesül Hamilton döntéséről, akár Charles Leclerc-t vagy Lando Norrist is megpróbálhatta volna megszerezni, akik épp előtte hosszabbítottak a Ferrarival, illetve a McLarennel:

„Abszolút tisztában voltam bele, hogy Lewis távozhat. Csak azt nem értettem, miért menne át másik csapathoz azelőtt, hogy kiderülne, versenyképesek vagyunk-e. Ráadásul nem maradt időm reagálni. Vészhelyzeti jellegű fel kellett hívnom a partnereinket, és valószínűleg lemaradtam arról, hogy tárgyaljak olyan versenyzőkkel, akik alig néhány héttel korábban írtak alá, mint Charles Leclerc és Lando Norris.”

Wolff ugyanakkor állítja, hogy nincs benne tüske Hamilton távozása miatt: „Hátányosan érintett minket, és kereskedelmi hatása is volt. De személyesnek veszem-e ezt? Ez egy üzleti döntés volt. Rendkívül sikeres utat tettünk meg együtt, és most megvannak a saját céljaink. Ez meg sem rázott, eléggé vastag a bőröm. Volt néhány elég nehéz pillanat az életemben, de ez nem hasonlítható hozzájuk.”

f1-wolff-hamilton-mercedes_1

Fotók: Így áll jelenleg a Hungaroring felújítása

Gyakorlatilag alig néhány nappal az idei Formula-1-es Magyar Nagydíj leintése után megkezdődött a Hungaroring felújításának újabb szakasza, amelynek keretében többek között a régi főépületet is elbontották. A mogyoródi F1-es pálya a közösségi oldalakon most megosztott néhány friss képet arról, hogyan is állnak jelenleg a munkálatok (az Instagram-bejegyzés lapozható!):

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

A Williams-csapatfőnök pályafutásának legbrutálisabb hétvégéje volt a Sao Pauló-i

Anyagilag, logisztikailag és morálisan is megviselte a Williamst a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéje, különösen a vasárnap: az elhalasztott időmérőn Alex Albon és Franco Colapinto is összetörte FW46-osát. Csak az argentinét tudták megjavítani, de a futamon újabb komoly balesetet rongálta meg.

„A brazil hétvége valószínűleg a legbrutálisabb volt, amelyre egész pályafutásomból emlékszem” – summázta a Williams oldalán James Vowles, akinek szavait már korábban idéztünk arról, milyen nehéz helyzetbe került alkatrészügyileg a Williams a három nagy balesetet követően.

A három baleset ráadásul öt, ha beleszámoljuk Albon két mexikóvárosi ütközését is. Egy ilyen negatív szériát a mezőny bármelyik istállója megérezne, a topcsapatok is, nemhogy az egyik legkisebb formáció.

„Alig több mint hét nap alatt öt jelentős balesetünk volt, csak Brazíliában három. Ezt a mennyiséget a rajtrácson senki nem tudná elviselni. Az eredménye fáj” – mondta Vowles. Elmondta, nincs elegendő tartalékalkatrészük, ezért most megvizsgálják, mi menthető a balesetekben érintett alkatrészekből, a gyárban pedig igyekeznek gyorsan pótelemeket gyártani, hogy Las Vegasban összetoldozzanak két lehető legjobb specifikációjú autót, és baj esetén is tudjanak mihez nyúlni.

Kitette a 2019-es spái tragédia túlélőjét csapata a Ferrari-akadémista miatt

Versenyzőt vált a Formula-2-es szezon utolsó két, katari és Abu Dhabi fordulójára a DAMS csapata. Juan Manuel Correa távozik: az ecuadori-amerikai versenyző a 2019-es, Spában történt, Anthoine Hubert életét követelő F2-es baleset súlyos sérültje volt. Miután lábának amputációját ellenezte, az autósportot követő közönség reménykedve figyelte felépülésének fázisait, majd egyéves rehabilitációt követően visszatérését az autósportba.

2021-ben versenyzett újra Formula-3-as szereplőként, majd 2022 utolsó versenyétől Formula-2-esként – utóbbi szinten idén Barcelonában szerezte meg első dobogóját a tragikus 2019-es év óta, de a 2024-es szezont már nem fogja kitölteni. Jó eséllyel a népszerű versenyző formulaautós pályafutása is lezárul ezzel a cserével az F1 alatti szinteken.

A helyére a svéd-bosnyák Dino Beganovic ül, a Ferrari akadémiájának tagja: a már lezárult Formula-3-as szezont hatodikként fejezte két győzelemmel. Lassan tradíció a korábban befejeződő F3-as bajnokság élversenyzőit az utolsó F2-es futamokra beültetni: Gabriele Mini, Luke Browning, Christian Mansell és Oliver Goethe – második, harmadik, ötödik és hetedik helyezettek – már bemutatkoztak a magasabb szériában.

Tsunoda vezethette volna az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjat, ha nincs piros zászló

Yuki Tsunoda a bravúros harmadik helyre kvalifikálta magát az esőben múlt vasárnap Interlagosban, és a verseny első etapjában sokáig őrizte is ezt a pozíciót. Egy ponton Esteban Ocon megelőzte, de nem sokkal később ráerősített az eső, aminek hatására a japán úgy határozott, kiáll a bokszba extrém esős gumikért. A tempója jobbnak is bizonyult a friss intermediate abroncsokra váltó George Russellnél és Lando Norrisnál, közelített rájuk, de az eső miatt végül előbb a biztonsági autót küldték be, majd pedig Franco Colapinto balesete miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt. Ami kibabrált Tsunodával, hiszen az előtte állók – köztük az említett két briten kívül a kerékcsere nélkül álló Ocon, Max Verstappen, Pierre Gasly trió, akik végül a dobogón is végeztek – a Norris által kritizált szabályok értelmében szabadon kereket cserélhettek az újraindítás előtt.

Pedig a Visa Cash App RB versenyzője úgy érezte, ha nincs a piros, a vezetést is átvehette volna az F1-es Sao Paoló-i Nagydíjon: „Szerintem jól tettük, hogy az extrém esős gumikra váltottunk. Csak amikor jött a biztonsági autó, majd a piros zászló, az volt az a pont, amikor félrement a dolog. Ha nem lengették volna a piros zászlót, valószínűleg egy ponton sok autót megelőztem volna, és talán még az élre is álltam volna, de ez nem alakult jól számunkra.”

Tsunoda végül a hetedik helyet kaparintotta meg, az utolsó etapban jót „csatázott” Oscar Piastrival, akihez képest 10 másodpercen belül kellett maradnia, hogy előnyt kovácsoljon a mclarenes büntetéséből, amit meg is tett a japán. Csapattársa, Liam Lawson ugyancsak pontokat szerzett – igaz, a Visa RB-t így is átugrotta a konstruktőri vb-tabellán a dupla dobogót begyűjtő Alpine.

f1-tsunoda-visarb-brazil

Furcsa rádióüzenet miatt indultak találgatások Hamiltonról – reagált a Mercedes

Szörnyű hétvégét teljesített a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon Lewis Hamilton, aki a 10. helyen végzett az esős vasárnapi versenyen, amely után többek között arról beszélt, hogy már alig várja a szezon végét. A kockás zászló belengetése utáni rádióüzenete viszont gyanút ébresztett annak kapcsán, hogy a jövőre már a Ferrarit erősítő pilóta talán ki sem tölti az idényt a Mercedesnél:

„Ez egy borzalmas hétvége volt, srácok. Most volt a legrosszabb az autó. Köszönöm, hogy továbbra is próbálkoztok remek munkát végezni, illetve a bokszkiállásnál dolgozó srácoknak is. Ha ez az utolsó alkalom, hogy teljesíthetek, akkor sajnálatos, hogy nem volt nagyszerű, de így is hálás vagyok” – fogalmazott a csapatrádióban Hamilton.

Az „utolsó alkalom” kapcsán persze beindultak a találgatások, hogy Hamilton akár ki is hagyhatja az utolsó három futamot. A Sky Sports F1-nek azonban a Mercedes megerősítette, hogy szó sincs erről, a hétszeres világbajnok természetesen rajthoz áll Las Vegasban, Katarban és Abu Dhabiban is. A híresztelések szerint a 39 éves brit versenyző üzenete azoknak a szerelőknek szólt, akik a brazil hétvége után már nem lesznek jelen a csapattal a helyszínen a hátralévő futamokon.

f1-hamilton

50 ezer euróval segíti Valenciát a Formula-E

50 ezer eurót adományoz a Formula-E versenysorozat a valenciai áradás érintettjeinek megsegítéséért dolgozó szervezeteknek. Az elektromos széria előszezoni tesztjét a spanyolországi város mellett található Ricardo Tormo versenypályán tartották volna november negyedikével kezdődően, viszont a heves esőzések és az ezáltal kialakult áradások miatt a pálya környéke is megrongálódott, így az FE tesztjét a madridi Jarama pályára tették át.

„Az eredeti 50.000 eurós segítség mellett egy GoFundMe oldalt is létrehoztunk a Formula-E szurkolóinak, partnereinek, csapatainak és dolgozóinak, hogy közösen hozzájárulhassunk ahhoz, hogy Valencia minél hamarabb talpra állhasson és még erősebben térhessen vissza” – áll a széria közleményében.

Egy deszka a Mercedes Hamilton szerint

Szenvedős hétvégén van túl Lewis Hamilton: a Sao Pauló-i Nagydíj végén csupán a tizedik helyen intette le a kockás zászló, miután végig feltűnően nem találta a ritmust a Mercedes volánja mögött. A futam után a Sky Sports F1-nek rendkívül kritikusan nyilatkozott a hétszeres világbajnok a W15-ösről.

„Olyan, mint egy deszka. Nincs felfüggesztés. Mindenfelé pattog a gumikon és sehol sem léphetsz rá a gázra. Ez volt a legrosszabb vezetői élményem, amit valaha tapasztaltam, különösen a kanyarokban.”

„Remélhetőleg nem lesz több döcögős pálya – azt hiszem, az utolsó három nem túl döcögős –, de örömmel kivennék egy kis szabadságot” – nyilatkozta a brit.

Ocon: Esőben jobbak vagyunk, száraz pályán rosszabbak már nem is lehetnénk

Az Alpine-tól szezon végén távozó Esteban Ocon a Sao Pauló-i Nagydíjon szerzett parádés második helye után természetesen nagyon boldog volt a dobogós helyezése miatt, ám a dicséretek mellett nem volt rest odaszúrni egyet jelenlegi csapatának – mondván, hogy normál, száraz körülmények között még van hova fejlődniük.

„Esőben jobbak vagyunk, száraz pályán rosszabbak már nem is lehetnénk, különösen annál, amit az utóbbi időben csináltunk” – mondta Ocon.

„Határozottan jó érzés egy ilyen versenyt teljesíteni, a csapat nagyon jó stratégiát dolgozott ki, mindig jó gumikat választottunk. Ilyenkor kiegyenlítődnek az erőviszonyok, tudunk mókázni, aminek itt az eredménye” – tette hozzá a 28 éves francia.

Teljes a Prema 2025-ös IndyCar-felállása

A Ferrari F1-es csapatának tesztpilótáját, Robert Svarcmant igazolta le a juniorkategóriákból ismert név, a Prema az olasz istálló újonnan alakuló IndyCar csapatába, amellyel jövőre indulnak először a tengerentúlon. Az orosz származású, jelenleg izraeli színekben versenyző pilóta korábban már többször is vezetett a Prema kötelékében: 2019-ben F3-as bajnoki címet nyert velük, 2021-ben pedig második lett a Formula-2-es bajnokságban. A 2024-es szezonban a WEC-ben vezetett az AF Corse volánja mögött.

„Két fő ok miatt választottam az IndyCart” – idézi a Racer Svarcmant. „Az egyik a csapat, amivel már nyertem korábban, ismerem őket és bízok bennük. A másik a széria, ahol jelenleg a legjobb versenyzés folyik. Szeretem a rendes versenyzést, és élvezni akarom. Egyértelműen az oválpályák lesznek a legnagyobb kihívások.”

Svarcman csapattársának kiléte már korábban hivatalossá vált: a korábbi Ferrari-akadémista, a 2020-as F2-es bajnokság második helyezettje, Callum Ilott fogja vezetni a másik Premát jövőre a szériában. Svarcmanhoz hasonlóan a brit pilóta is a WEC-ben indult idén, ő a Hertz Team Jota csapatával.

Korábban olyan hírek is felröppentek, hogy az F1-ből nemrégiben távozó Logan Sargeant ülhet be a Prema egyik autójába jövőre az IndyCarban, Svarcman bejelentésével viszont így teljesen elúszott az amerikai ezen lehetősége.

 

„Nagyon elégedettek voltak magukkal a marsallok!” – Hülkenberg a kizárásról

Olyan történt a Sao Pauló-i Nagydíjon Nico Hülkenberggel, amire több mint 17 éve nem volt példa a Formula-1-ben: verseny közben zárták ki fekete zászlóval. Történt ugyanis, hogy az esőben kicsúszott a német, majd a sportbírók tolták vissza őt a pályára – amit viszont a szabályzat szigorúan tilt, „külső segítség igénybevételével” nem lehet folytatni a futamot, így diszkvalifikálták a Haas pilótáját.

Hülkenberg emiatt némileg élesen fogalmazott a marsallokról: „Rendben haladt a versenyünk, nem volt borzalmas, de csodálatos sem, de aztán a bokszkiállás után elég gyorsan véget ért a futamunk. A marsallok jöttek, visszatoltak, és meglehetősen elégedettek voltak magukkal, ott buliztak, ahogy visszatoltak és mondták, hogy ’gyerünk, menj, még nincs vége a versenynek!’. Abban a pillanatban nem igazán gondolkodsz, nem érdekelnek a dolgok, csak folytatod, és később számolsz a következményekkel” – fogalmazott a rutinos pilóta, aki persze a marsallok közbeavatkozása nélkül meg kiesett volna a versenyből.

Hülkenberg hozzátette: az egyik legnehezebb körülmények között rendezett futam volt az interlagosi, nehéz volt nem elkövetni hibákat. A Haas számára pedig fekete hétvége volt a brazil, hiszen „sok hibás döntést” hoztak, pontot sem szereztek, a dupla dobogót ünneplő Alpine pedig átlépte őket a konstruktőri világbajnoki értékelésben a hatodik helyért.

f1-hulkenberg-haas-brazil

Így áll a Formula Podcast F1-es erősorrendje Interlagos után

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Sao Pauló-i Nagydíjon néhány kiemelkedő és néhány gyengébb teljesítményt is láthattunk, ezek után pedig Verstappen továbbra is őrzi nálunk is az első helyét Norris és Leclerc előtt az eddig teljesített 21 nagydíjhétvége pontátlaga alapján.

Így áll a legalább négy futamot teljesítő versenyző erősorrendje az interlagosi F1-es hétvégét követően:

podcast-rankings_20

Az alábbiakban meghallgatható a Formula Podcast interlagosi futamértékelője, benne a versenyzők hétvégi teljesítményére adott pontszámokkal, valamint számos egyéb helyszíni érdekességgel és információval:

Hivatalos: Barcelonában rendezik a MotoGP szezonzáróját

Eredetileg hagyományosan a Valenciai Nagydíjjal zárult volna idén is a MotoGP idénye, ám a múlt heti, több száz halálos áldozatot követelő tragikus áradások után lefújták a versenyt. Azt azonban semmiképp sem akarta a Dorna és a FIM, hogy a szezon ennyire kései szakaszában derüljön ki, hogy eggyel kevesebb futamon dől el a világbajnoki cím a királykategóriában Jorge Martin és Francesco Bagnaia között, így már a sepangi hétvége során közölték: másik helyszínen ugyan, de sor kerül a fináléra.

Kedden délben aztán hivatalossá vált, amit Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója már a Malajziai GP-n elhintett: végül Barcelona ad otthont az évad utolsó állomásának. A hírek szerint a többi spanyol helyszínt, illetve Portimaót és Katart vették még számításba, ám a katalán pályát találták a legjobb opciónak. A versenyre – amely a valenciai helyzet iránt érzett szolidaritás jegyében hivatalosan az igencsak rendhagyó Együttérzés Barcelonai Nagydíja nevet fogja viselni – az eredeti időpontban, azaz jövő hétvégén, november 15-17-én kerül majd sor. A május végén egy fordulót már rendező Barcelonában dől el tehát a vb-cím sorsa Martin és Bagnaia között másfél hét múlva – legalábbis remélhetőleg, ugyanis a minap a katalán térségre is vörös riasztást adtak ki az esőzések és az árvizek miatt…

motogp-barcelona-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Mindenki láthatta, ki az igazi bajnok” – Marko szerint eldőlt a vb-cím sorsa

Max Verstappen 62 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben Lando Norrisszal szemben, miután a 17. helyről indulva nyerte meg a Sao Pauló-i Nagydíjat. Dr. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója szerint a brazíliai futam megmutatta, ki az igazi bajnok a két rivális csatájában.

„Az a sok badarság, amit terjesztettek, most meg ez… Max egyszerűen szárnyalt! Hibátlanul versenyzett, és Lando Norrisról ezt nem mondhatjuk el. Hogy ez nagy lépés-e a világbajnoki cím felé? Nem, ez szerintem maga a világbajnoki cím! Itt mindenki láthatta, ki a valódi bajnok” – mondta a szakember a De Telegraafnak.

Marko azt is elárulta, hogy a futamot megelőzően fogadott Verstappen eredményére a holland versenymérnökével, Gianpiero Lambiaséval.

„Fogadtam Max versenymérnökével, hogy Max a dobogón fog végezni. Lambiase nem hitt benne. 100 dollárt tettünk rá, de én csak egy dobogót tippeltem, nem egy győzelmet. Max mindig sokkal jobban akar teljesíteni.”

Így állnak a büntetőpontok a szezonhajrá előtt

Jelenleg két világbajnok áll a büntetőpontok listájának élén, igaz Verstappen esetében a jelenlegi hétből kettő el is tűnik, mire a mezőny újra találkozik egymással – Alonso viszont csak a következő idény második futama után szabadulhat meg háromtól, azaz a következő öt versenyen még óvakodnia kell, nehogy Kevin Magnussen sorsára jusson.

Az alábbi táblázatban az olvasható, hogy az egyes versenyzők hány büntetőponttal kezdik meg a Las Vegas-i hétvégét (az eddig hátralévő időben többeknek lejárnak pontjai), és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól – ha rövid időn belül „veszítenek el” több pontot, akkor azokat együtt tüntetjük fel:

Fernando Alonso 8 2025. március 24. (3)
Max Verstappen 5 2025. június 30. (2)
Nico Hülkenberg 4 2025. június 30. (2)
Sergio Perez 3 november 26. (2)
Esteban Ocon 3 2025. május 4. (1)
Lance Stroll 2 2025. április 21. (2)
Franco Colapinto 2 2025. október 27. (2)
Oscar Piastri 2 2025. november 2. (2)
Oliver Bearman 2 2025. november 2. (2)
Carlos Sainz 1 2025. május 5. (1)


A többiek nem rendelkeznek büntetőponttal – a mezőnyből már kikerülő versenyzők közül Daniel Ricciardo három, Logan Sargeant pedig két ponttal áll.

verstappen-alonso

Verstappen után Leclerc a legjobb a sprinteken

Ha összesítjük az idei négy sprinten szerzett pontokat, azt láthatjuk, hogy Max Verstappen kiemelkedik a mezőnyből, míg mögötte nem a McLaren valamelyik versenyzője következik, hanem Charles Leclerc, és Sainz is ugyanannyi egységet gyűjtött, mint Lando Norris. Persze ehhez Norris miami kiesése is nagyban hozzájárul, míg Perez a szezon eleji jó formájának köszönheti a hatodik helyét – a fennmaradó hármon ugyanis Hülkenberg és Gasly is annyit szerzett, mint ő.

    Kína Miami Ausztria USA Sao Paulo  
1. Verstappen 8 8 8 8 5 37
2. Leclerc 5 7 2 5 6 25
3. Norris 3   6 6 8 23
4. Sainz 4 4 4 7 4 23
5. Piastri 2 3 7   7 19
6. Perez 6 6 1   1 14
7. Hamilton 7   3 3   13
8. Russell 1   5 4 3 13
9. Ricciardo   5       5
10. Hülkenberg   2   1   3
11. Magnussen       2   2
12. Gasly         2 2
13. Tsunoda   1       1

Gasly interlagosi remeklése után immár hét csapat szerzett pontot idén sprinten, de az Aston Martin továbbra sincs köztük, miközben a Haas három, a VCARB pedig két pontszerzésnek örvendhetett:

    Kína Miami Ausztria USA Sao Paulo  
1. Red Bull 14 14 9 8 6 51
2. Ferrari 9 11 6 12 10 48
3. McLaren 5 3 13 6 15 42
4. Mercedes 8   8 7 3 26
5. VCARB   6       6
6. Haas   2   3   5
7. Alpine         2 2

Formula1.5 – Előretört az Alpine

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Óriási a kavarodás az F1-es másodosztályban, amit jól mutat az is, hogy a triple header alatt szerzett pontok listáján a Brazíliában a sprinten a legjobbnak bizonyuló, a nagydíjon pedig csak csapattársától kikapó Pierre Gasly mögött a Haas két versenyzője következik, pedig Magnussen Interlagosban ott se volt, de Hülkenberg is nullázott. Rajtuk kívül a visszatérő Lawson tudott még 40 fölé kerülni, Alonso pedig hiába botladozott a tengerentúlon, Hülkenberg nullázásával így is a bajnoki cím küszöbén áll.

pf-bliga21

Szavazz: Igazságos az „ingyen” kerékcsere?

A piros zászlós megszakítások alatt a versenyzők szabadon lecserélhetik abroncsaikat, illetve egyéb módosításokat is végezhetnek az autókon, amiből az elmúlt években számos vita támadt: Max Verstappen szurkolói például a 2021-es Brit Nagydíjon még nehezményezhették, hogy Lewis Hamilton autóján a megszakítás alatt javításokat végezhettek, most viszont a holland kezére játszott a megszakítás, hiszen ennek köszönhetően tudta több riválisát átugrani.

redflag_1

Kíváncsiak vagyunk a véleményetekre, szerintetek igazságos a jelenlegi rendszer?

Videó: Így ragadt a felvezető körön történt kicsúszása után a sóderágyba Stroll

Már a start előtt kaotikusan alakult a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj vasárnap, hiszen a felvezető körön a 4-es kanyar előtt Lance Stroll kicsúszott a vizes pályán. A hivatalos közvetítésből az azonban nem derült ki, hogy ezután hogyan ragadt a sóderágyba az Aston Martin, ami miatt a rajtprocedúrát is félbe kellett szakítani: az alábbi nézői videón látszik, hogy a kanadai abba az irányba fordítja az autóját, hogy csak a sóderágyon keresztül tudna visszamenni a pályára, ám az esőben beragadt az AMR24-es…