DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd

Martin bukással együtt is az élen kezdett Buriramban

A hétvégén a Thaiföldi Nagydíjjal folytatódik a MotoGP októberi távol-keleti triplája, és szokás szerint pénteken a második egyórás edzésnek volt igazán tétje. A leggyorsabbnak – akárcsak a délelőtti FP1-en – Jorge Martin bizonyult 1:29,826-os körrel, mégsem volt tökéletes napja a vb-összetettben 27 pontos hátránnyal második spanyolnak, mivel az utolsó percekben egy bukást is begyűjtött a hátsó hosszú egyenes végén. Martin mögött az edzéseken rendre erős gyári Apriliák következtek Maverick Vinales, Aleix Espargaro sorrendben, majd jött a másik Pramac Ducatin ülő Johann Zarco, megelőzve a VR46 duóját.

motogp-martin-crash-buriram

Francesco Bagnaia ezúttal hetedik lett: a vb-éllovas címvédő két Q1-es szereplés után ezúttal automatikusan bejutott a Q2-be. Ezt az említetteken kívül Fabio Quartararo, Brad Binder és Augusto Fernandez mondhatta még el magáról, míg Marc Marquez épp csak kiszorult a top 10-ből. Neki egyébként volt egy necces pillanata, amikor Martin eltalálta az egyik bokszbejárati jelzőelemet, amitől letört a pramacos első kerekénél lévő szárnyelem, ami vállon ütötte a mögötte haladó repsolost. A mezőny egyébként annyira szoros volt, hogy még a 18. helyezett Alex Marquez hátránya is alig bő fél másodperc volt.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-buriram-day1

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Albon: Ez mutatja, hogy Lewis mekkora

Alexander Albon sem számított Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolására: erről is kérdezték a pilótát a Williams autóbemutatóján, amelyen bevallotta, hogy teljes meglepetésként érték a hírek.

„Micsoda sztori volt! Nem tudom, ti hogy voltatok vele, de én biztos, hogy ezt nem láttam előre. De jó neki, szerintem ezt a változást akarja. Az időzítése nyilván kínos így egy héttel a csapatok bemutatói előtt” – mondta Albon.

„Ez mutatja, hogy Lewis milyen nagy: a Ferrari részvényei úgy kilőttek, ahogy, és a hírek alapvető terjedése is ezt igazolja. Számomra ez egyértelműen egy ’meg kell csípnem magam’ pillanat volt, olyan, hogy ’ez most tényleg így van?’ Mert sok pletykát lehetett hallani a télen, nem tudhattuk, hogy melyiknek van alapja és melyiknek nem, ez a Ferrari-értesülés pedig egyértelműen pletykának tűnt még az elején. Aztán kiderült, hogy komoly.”

f1-hamilton

Reagált a jogi vádakra a Stake F1 Team

Mi is beszámoltunk arról, hogy a svájci hatóságok nyomozást indítottak a Stake F1 Team neve ellen, mivel Svájcban nem lehet szerencsejátékot hirdetni, és bár a Sauber nem hirdet, de a csapat új neve és logója mégis törvényekbe ütközhet.

Az istálló azonban reagált a vádakra: a Racingnews365.com megkeresésére a szóvivő azt válaszolta, hogy nincs semmi probléma.

„Szoros kapcsolatban vagyunk és követjük a szabályokat. Rutinszerű a helyzet, betartjuk a szabályokat, minden úgy van, ahogy lennie. Most ugyanaz a procedúra zajlik, ami tavaly, amikor a Stake csatlakozott hozzánk partnerként. És a helyzetünk nem más, mint a Williamsé, amelynek meg kellett változtatnia a festését bizonyos versenyekre” – mondta. 

f1-stake-2024-1

Két újabb fontos szereplő távozik az FIA-tól

Újabb két fontos FIA-alkalmazott távozik a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, ráadásul mindkettejüknek jelentős szerepe volt az F1-es ügyekben is. Pierre Ketterer és Edward Floydd is részt vett a legutóbbi Concorde-egyeztetésekben, utóbbi vezető jogi tanácsadóként segítette az FIA-t, előbbi pedig hosszú évek óta volt vezető jogász a szervezeten belül, többek között az ő nevéhez fűződik a COVID-szabályok kialakítása is, amelynek köszönhetően létrejöhetett a 2020-as F1-es szezon.

Ketterer a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban vállal új szerepet áprilistól, ezért távozik az FIA kötelékéből közel 14 évnyi munka után, és Floydd is hosszabb időt töltött már a szövetségnél. Ők folytatják azt a sort, amely a távozó vezető FIA-tisztviselőkből áll: Steve Nielsen, Tim Goss, Deborah Mayer és Alessandra Ciliberti is fontos beosztásban volt eddig, ám az utóbbi néhány hónapban a távozás mellett döntött: Goss és Ciliberti egyébként a Visa Cash App RB F1 Teamhez igazolt.

fia-logo_1

Zene a fülnek: Beindította idei F1-es autóját a Ferrari

A Scuderia a közösségi oldalán közölt egy videót az SF-24 életre keltéséről - pontosabban hallhatjuk a motor hangját, miközben vágóképeket nézünk:

Videó: Idén először pályán a MotoGP mezőnye

Kedden megkezdődött a MotoGP első téli tesztje Sepangban, ahol a nyitónapon Jorge Martin bizonyult a leggyorsabbnak Pedro Acosta és Fabio Quartararo előtt. A széria hivatalos honlapja mozgóképes összeállítást is készített az idén először együtt pályára guruló mezőnyről – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

motogp-sepang-video

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Alternatív csapatnevet fog használni egyes F1-es futamokon a Stake

Már amikor bejelentették az év legelején, hogy az előző szezonokban Alfa Romeo névre hallgató tulajdonképpeni Sauber idén a Stake F1 Team név alatt fog versenyezni a Formula-1-ben, akkor tudni lehetett, hogy ezzel bizonyos országokban problémák lesznek, ahol tiltják vagy korlátozzák a fogadóirodákra vonatkozó reklámokat. Mindeközben egy másik szponzor, a streamingplatform Kick pedig a karosszéria nevét adja a hinwili csapatnál – és most a csapatfőnöki teendőket ellátó Alessandro Alunni Bravi is elismerte a hétfői autóbemutató során a Formula.hu jelenlétében, hogy ez kerül majd bele a hivatalos csapatnévbe is egyes nagydíjakon:

„Bizonyos országokban Alfa Romeo F1 Team Stake voltunk, míg másokban Alfa Romeo F1 Team Kick” – mutatott rá arra Alunni Bravi, hogy már tavaly is fennállt ez a kettőség, csak épp az Alfa Romeo jelenléte okán kevésbé volt feltűnő. „Idén is két különböző csapatnevünk lesz attól függően, hogy bizonyos országokban hogyan tudunk megfelelni a helyi törvényeknek. Ahol a Stake tiltott a fogadások reklámozásának korlátozásai miatt, a Kicket fogjuk használni a csapatnévben. A Kick a karosszéria-névadó partnerünk, hiszen azt Kick Saubernek hívjuk. Úgyhogy lesz egy második csapatnevünk, amit rövidesen ismertetni fogunk.”

A csapatvezető hangsúlyozta: az alfás évek után és az Audi 2026-os gyári érkezése előtt fontos volt számukra ennek az új identitásnak a megalkotása – miközben sokakat felháborított, hogy a Sauber kimaradt a hivatalos névből. „A Sauber Csoport 32 éve jelen van a Formula-1-ben, de ez nem azt jelenti, hogy elfelejtenénk, mi is a Sauber” – húzta alá Alunni Bravi. „Erre a két szezonra létre akartuk hozni ezt az új identitást, amely segíthet új közönség elérésében, a rajongóbázis szélesítésében és abban, hogy újként prezentáljuk magunkat.”

f1-stake-kick

Dubajban győzött a Haas korábbi orosz versenyzője

Nikita Mazepin, a Haas korábbi orosz versenyzője eredményes hétvégét tudhat maga mögött, miután Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy oldalán győzelmet szerezett az ázsiai Le Mans-széria dubaji 4 órás versenyén. A versenyt a Dubai Autodrome komplexumban rendezték, mely még 2004-ben épült, és mindössze húsz percnyire fekszik a város központjától.

Az ázsiai Le Mans-széria jövő hétvégén a Yas Marina versenypályán dupla fordulóval folytatódik, mely a 2023/2024-es szezon utolsó helyszíne lesz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Így mondta el testvérének a Ferrari-igazolást Hamilton

Nicolas Hamilton is beszámolt arról, hogy hogyan értesült testvére sokkszerű átigazolásáról – mint ismert, csütörtökön lett hivatalos, hogy Lewis Hamilton az utolsó mercedeses szezonjára készül, és 2025-ben már a Ferrari versenyzője lesz az F1-ben.

„Szóval ha valaki nem tudná, beszédeket tartok, és aznap is egy ilyen csináltam a Coca-Colának. Lewis előző este hívott, de éppen vacsorán voltam, úgyhogy azt mondtam neki, hogy később visszahívtam. Vissza is hívtam, de akkor már nem vette fel a telefont, és azt mondta, hogy már ágyban van” – mondta a saját közösségi oldalán Nicolas Hamilton.

„Aztán megkérdezte, hogy merre járok, mondtam neki, hogy munkába megyek, van egy beszédem, és később visszahívom, amint szabad leszek. De azt mondta, hogy nagyon szeretne beszélni velem, úgyhogy mondtam neki, hogy oké, adjon öt percet. Megkérdezte, hogy hogyan helyen vagyok-e, hogy tudok beszélni, méghozzá úgy, hogy senki ne halljon semmit, amire igennel válaszoltam. Majd bemondta, hogy a Ferrarihoz igazol 2025-re. Úgy voltam vele, hogy ugye csak viccelsz, mert ez őrület…”

f1-hamilton

Két F1-es csapatfőnök is ugyanannak az angol másodosztálybeli focicsapatnak szurkol

Egy meglepő közös pont van Christian Hornerben és a Formula-1 legújabb csapatfőnökében, Ayao Komatsuban. Hornerről eddig is ismert volt, hogy a Championshipben szereplő Coventry City drukkere, mióta az eszét tudja: a Red Bull csapatvezetője a Coventry szomszédságában levő Leamingtonban született. Most a Haast igazgató Komatsuról derült ki, hogy ugyanezt a klubot preferálja időtlen idők óta.

De hogyan lett egy japánból egy kis angol csapat szurkolója, amelyik nemrég egy szezon erejéig csak a negyedosztályban szerepelt, onnan kapaszkodott vissza a másodosztályba?

Ayao Komatsu 18 évesen költözött az Egyesült Királyságba, ahol Coventryben kezdett egyetemre járni, mérnöki tanulmányai mellett pedig rögbizett. 1994 karácsonyán lekéste a Japánba tartó repülőt, bánatában egy pubban iszogatott, ahol beszélgetésbe kezdett egy ír sráccal. A fiú saját rögbiklubját ajánlotta neki: itt kezdett el játszani Komatsu, és azt tapasztalta, mindenki szenvedélyes támogatója a helyi futballcsapatnak. „Így 1995 januárjától fogva a Coventry City szurkolója vagyok” – mondta a CoventryLive-nak adott interjúban.

A csapatfőnök több sztorit is felelevenített, köztük egy tavalyit: „Mexikóban játszottunk egy alkalmi focimeccset, ahol a csapat mezét viseltem. Lefotóztak, és Messi képe mellé tettek, mert az égre néztem, kék-fehér csíkos szerelésben, mint Messi az emlékezetes fotóján. Nem vették észre, hogy Coventry City-mez van rajtam, azt hitték, hogy argentin mez.”

Csapatfőnöki kinevezése után ilyen malőr már nem fordulhat elő.

Hamilton és Vasseur korábban már ünnepeltek együtt bajnoki címet

Fred Vasseur és Lewis Hamilton számára nem lesz újdonság a közös munka, a francia csapatfőnök és a hétszeres világbajnok brit versenyző ugyanis hosszú ideje ismerik egymást, első ízben 2005-ben, az Európai Formula-3-as sorozatban dolgoztak együtt, amikor Hamilton bajnoki címet szerzett Vasseur csapatánál.

Hamilton 2006-ban is maradt Vasseur kezei alatt az ART-nél, a siker pedig ekkor ezúttal sem maradt el, Hamilton a GP2-es bajnokságot is behúzta. Lewis Hamilton ezt követően a McLaren F1-es csapatához szerződött, a többi pedig már történelem.

Vasseur és Hamilton tehát jól ismerik egymást, közös sikerekben is volt már részük – kérdés, hogy a Ferrarinál is képesek lesznek-e hasonlóan eredményes teljesítmény elérésére.
 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Hamilton kevesebbet akar a pályán kívüli dolgokra koncentrálni?

Természetesen a korábbi F1-es pilóta, de mostanra sokkal inkább a közvetítések arcaként ismert Martin Brundle is kifejtette a véleményét Lewis Hamilton szenzációs átigazolásáról – szerinte új kezdetet jelenthet a hétszeres világbajnok számára a Ferrari-szerződés. „Két éven át nem nyert futamot, és látjuk, hogy más változtatásokat is végrehajtott, például visszahozta Marc Hynest, aki régóta a mentora volt. Ő a szeme és füle a paddockban, maga is versenyző volt, és személyében egy igazán megbízható embert tudhat maga körül.”

brundle

„És azt hiszem, Lewis azt mondta, hogy rendben, többé nem fogok annyira a versenyzésen kívüli dolgokra koncentrálni, és egyszerűen vissza akarok térni Lewis Hamiltonhoz, a versenyzőhöz” – mondta Brundle, aki szerint Hamiltonban most is megvan minden, ami a győzelemhez kell. „Szerintem egy csodálatos lehetőség arra, hogy visszajöjjön a motivációja, hogy energiát kapjon karrierje ezen szakaszára.”

„Soha ne írjuk le Lewis Hamiltont” –folytatta. „Tudja, hogyan kell futamokat és bajnokságokat nyerni, és nagyon Schumacher-szerű lenne, ha odamegy, a csapat igazi vezére lesz, hogy több futamot nyerjenek, és bajnokesélyessé váljanak.”

hamilton-abu-1

Miért Mick Schumacher lehet Hamilton utóda?

Lewis Hamilton szenzációs átigazolásának bejelentése után Mick Schumacher rajongói új reményt kaptak arra, hogy kedvencüket ismét az F1-ben láthassák – ráadásul egy nagyon versenyképes csapatban. A Mercedesnél tesztelő és szimulátorozó németről az istálló prominens képviselői részéről számos elismerő szó hangzott el az elmúlt egy évben, így nagybátyja, a többszörös futamgyőztes Ralf Schumacher esélyes lehet a megüresedő helyre.

mick-schumi

„Nem lesz olyan sok jelölt, csak az a kérdés, hogy Toto Wolff mit akar tenni” – mondta Schumacher a Sky mikrofonja előtt. „Ha nem követ el hibákat, George Russell biztosan képes Lewis nyomdokaiba lépni, és vezetni a csapatot. Most az a kérdés, hogy a tapasztalatot választják, vagy új, fiatal embt hoznak? Mick egyértelműen az egyik legjobb opció lenne a fiatalok közül.”

„De persze ott van a piacon egy Carlos Sainz, bár szerintem ő inkább az Audinál köt ki” – folytatta Schumacher, aki szerint unokaöccsével a jövőt építhetné a Mercedes. „Szerintem Mick esélyei jók, és úgy gondolom, hogy megérdemli a lehetőséget. Ő lenne az az ember Russell mellett, akit fel lehet építeni a jövőre nézve. Eléggé biztos vagyok ebben, már csak az van hátra, hogy Toto Wolff is hasonlóan gondolkodjon erről. De eddig csak pozitív dolgokat hallottam tőle Mickről.”

ralf-schumacher

A Professzor nagyra tartja az őszinte Verstappent

A 2023-as F1-es szezonban elképesztő dominanciát mutató Max Verstappen számos, a sportág jelenlegi irányvonalát érintő kérdésben hallatta a hangját, így például a fókusz áttolódásáról a sportszakmáról a show-ra, vagy a sprintversenyekről. A négyszeres világbajnok Alain Prost, akit futamgyőzelmek terén már lehagyott, a bajnoki címeket illetően pedig idén utolérhet a holland, elmondása szerint e kiállását éppúgy nagyra tartja, mint azt, hogy amikor a pályára gördül, semmi nem töri meg a koncentrációját.

prost-2015

„Nagyon kedvelem őt, mert egy kicsit másképp gondolkodik, és máshogy beszél” – idézi a franciát a Motorsport Magazine. „Még Las Vegasban is a versenyzésre és a győzelemre koncentrált. Az emberek kedvelhetik őt vagy sem, de legalább azt el kell ismerniük, hogy nem kötelező mindenkinek mindenhez ugyanúgy hozzáállni.”

„Nagyon jó dolog egy olyan versenyzőt látni, mint ő” – folytatta a Professzor. „Roppantul örültem annak is, amit arról mondott, hogy nem szereti a sprintversenyeket. Legalább kimondja, amit gondol, és nem fél a politikai játszmáktól. Ez tetszik nekem.”

verstappen-face

Grosjean is meglepődött Hamilton Ferrarihoz való igazolásán

Romain Grosjean hivatalos Youtube csatornáján reagált a csütörtök esti hírekre, miszerint Lewis Hamilton a szezon végén távozik a Mercedestől, és 2025-től a Ferrari versenyzője lesz.

Legalább annyira megleptek a hírek, mint bárki mást, nem vártam, hogy Lewis a Ferrarihoz igazol 2025-től. Ne feledjük, hogy hasonló volt a helyzet 2012-ben is, amikor mindenki nagyon meglepődött azon, hogy Hamilton elhagyja a McLarent, és az akkoriban szenvedő Mercedeshez távozik” – mondta Grosjean.

A Ferrari a világ legikonikusabb márkája, Lewis pedig kihívásokra vágyik. A Hamilton-Leclerc páros izgalmas lesz, Lewis nem szokott megilletődni a kihívásoktól, emlékezzünk vissza, hogy az újonc évében rögtön Fernando Alonso volt a csapattársa. Úgy vélem, Leclerc egy nagyon jó mérce lesz számára” – tette hozzá.

Grosjean a Ferraritól távozni kényszerülő Sainz jövőjére is kitért: Nyilvánvaló, hogy idősebbik Carlos Saiznak erős kötődése van az Audihoz, a Carlos Sainz nevet pedig gyakran együtt emlegetjük az Audival, a német márka tehát egy lehetséges állomás lehet Carlos számára.”

Ami a Mercedes megüresedő ülését illeti, Grosjean szerint ott lehet az esélyesek között Andrea Kimi Antonelli, aki a Mercedes utánpótlásprogramjában nevelkedik, ám a francia szerint Antonelli még túl fiatal ahhoz, hogy a Mercedesnél versenyezzen 2025-ben, ezért elképzelhetőnek tart egy olyan forgatókönyvet, hogy 2025-ben Alexander Alboné lehet Hamilton ülése, míg Antonelli a Williamsnél gyűjthet Forma-1-es tapasztalatot.

Versenymérnöke is követheti Hamiltont a Ferrarihoz?

Lewis Hamilton sokkszerű átigazolásával kapcsolatban az is felmerült, hogy esetleg versenymérnöke, Peter Bonnington is követheti a hétszseres világbajnokot a Mercedestől a Ferrarihoz, hiszen vele nagyon szoros munkakapcsolatot ápol évek óta. Toto Wolff mai sajtótájékoztatóján ez a kérdés is elhangzott, a Mercedes vezére pedig nem zárta ki ennek lehetőségét.

„Szerintem ez egy olyan beszélgetés, amit mindenkinek meg kell ejteni a következő hónapokban. És amennyit beszéltem már Bonóval erről… amikor elmondtam neki Lewis döntését, azt válaszolta, hogy ez vajon április 1-je-e. Ezt át fogjuk beszélni a folytatásban” – reagált erre Wolff a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen.

A Hamilton-ügy részleteit a Formula Podcast legutóbbi adásában részleteztük:

Így reagált Hamilton mercedeses távozására Russell

Csütörtökön robbant a bomba, miszerint Lewis Hamilton 2024 végén, tizenkét szezon után elhagyja a Mercedest, s jövőre már a Ferrari pilótája lesz az F1-ben. A hírre másnap, péntek dél körül reagált jelenlegi csapattársa, a mellette 2022 óta versenyző és első közös évükben az összetett pontversenyben őt le is győző George Russell, aki két közös fotó kíséretében azt írta a közösségi oldalán: „Különleges volt melletted versenyezni, Lewis Hamilton. Tegyük emlékezetessé ezt a szezont!”

Negyedmillió eurót és az F1-es bevételei felét perelte ki korábbi hitelezője De Vriesből

Nem elég, hogy Nyck de Vriesnek mindössze tíz nagydíj jutott tavaly a Formula-1-ben, mielőtt a Red Bull kirakta őt az AlphaTauriból a halovány produkciója, most még óriási pénzösszeget is kiperelt belőle egykori támogatója. Történt ugyanis, hogy még 2018-ban Jeroen Schothorst Investrand nevű vége 250 ezer eurós hitellel segítette a hollandot a Formula-2-es Prema-üléshez szükséges anyagi hozzájárulásban. Akkor a felek abban egyeztek meg, hogy amennyiben 2022-ig De Vries aktív F1-es pilóta lesz, a bevételeinek 50 százaléka az Investrandnak járnak, amíg a Formula-1-ben versenyez (arról megállapodtak, hogy a teszt- és tartalékpilótai szerepkör nem számít bele ebbe).

A vita akörül alakult ki, hogy a 2022-es Olasz Nagydíjon történt beugrását hogyan kell tekinteni. Első körben az idén újra a Formula-E-ben és a WEC-ben szereplő pilóta javára ítéltek a perben annak okán, hogy az említett monzai futamon beugróként, tartalékversenyzőként állt rajthoz, nem volt állandó pilótaként szerződtetve – még ha ez aztán később hozzá is járult az AlphaTauri-s üléshez. Most azonban az amszterdami bíróság már kimondta, hogy nagyon is versenyzőként vett részt az Olasz GP-n De Vries, ami még beleesett a fenti megállapodás szerinti idősávba. Emiatt De Vriest most a 250 ezres hitel visszafizetésére kötelezték, valamint az F1-es pilótaként szerzett fizetésének és szponzori bevételeinek felét is ki kell fizetnie az Investrand számára. A cég hangsúlyozta: ők szerettek volna peren kívül megegyezni, de erre a pilóta és ügyvédje nem volt nyitott – de Schothorst hozzátette: így is további sikereket kíván a hollandnak.

f1-devries-alphatauri

Ostoba, sértő, aljas – kiakadtak az IndyCar-pilóták az Andretti F1-es elutasításán

Bár a Hamilton–Ferrari átigazolási ügy gyorsan elnyomta, de a hét másik fő F1-es vonatkozású híre (eddig), hogy szerdán kiderült, hogy a Formula-1 az FIA korábbi zöld jelzése ellenére sem engedi be a mezőnybe az Andretti Cadillac formációt 2025-ben vagy 2026-ban (2028-ra félig nyitva hagyták a kaput). A többpontos érvelésükben olyan okokra hivatkozott a FOM, miszerint az Andretti és a GM sem lenne egyből versenyképes, ezáltal pedig nem jelentenének hozzáadott értéket a sport számára.

Az IndyCarban, ahol az Andretti a legnagyobb sikereit elérte, ez több versenyző felháborodását is kiváltotta: „Az egyike az öt legostobább közleménynek, amit valaha olvastam” – foglalta össze röviden az álláspontját az Andretti korábbi pilótája, Conor Daly, míg Callum Ilott szerint ezzel eldőlt, hogy egyetlen új érdeklődő istállónak sincs esélye: „Ha ők nem kaptak helyet, akkor nem látom, hogyan kaphatna bárki más” – írta.

A legkeményebb hangú posztot Scott McLaughlin tette közzé: „Egy versenysorozat terjeszkedni akar Amerikában, de nem enged be több amerikai csapatot. Ennek aztán van értelme. De rendben van, fogják csak a saját tíz csapatukat. Nálunk 27 autó lesz egy másodpercen belül néhány hét múlva, vasárnap reggelente pedig zéró fogalmunk lesz arról, ki nyeri a versenyt. A legjobbakat kívánom!”

A legrészletesebben talán Oriol Servia, az IndyCar-karrierje során kétszer andrettis színekben induló pilóta fejtette ki a véleményét: „Biztos, hogy összetettebb döntésről van szó, mint amilyennek tűnhet számunkra, ugyanakkor sértőnek és aljasnak találom a felhozott érveket. Az Andretti Global felmutatott költségvetést, elkötelezettséget, egy első osztályú gyártót a GM és a Cadillac révén, egy amerikai központú csapatot, miközben karizmát és autósportos szaktudást gyűjtöttek az évtizedek során. Nehéz az ellen érvelni, hogy Mario és Michael Andretti ne lenne része az alapjának annak, ahol az F1 jelenleg tart. Csapatként szerintem nyertek néhány dolgot, ahol elindultak: az IndyCarban, az IMSA-ban, a Formula-E-ben, az Indy 500-on, az Extreme-E-ben és az Indy Lightsban.”

andretti

„Talán itt az ideje rácsörögnöm Totóra” – Grosjean

A csütörtöki szenzációs bejelentést követően, miszerint Lewis Hamilton a 2024-es évad végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a Ferrari pilótája lesz a Formula-1-ben, az egyik legfontosabb kérdés, hogy vajon ki pótolhatja az Ezüst Nyilaknál a hétszeres világbajnokot. A jelenleg esélyesnek látszó jelölteket ebben a cikkben gyűjtöttük össze, de akadt a névsorban szereplőkön kívül is valaki, aki lecsapta a magas labdát: Romain Grosjean.

„Talán itt az ideje rácsörögnöm Totóra” – írta viccesen a jelenleg az IndyCarban szereplő korábbi F1-es pilóta egy fotó kíséretében, amelyen Mercedes-overallban látható. A kép nem Photoshop, hiszen Grosjean az emlékezetes 2020-as bahreini tüzes balesete után ígéretet kapott Toto Wolfftól, hogy tesztelhet majd egy F1-es Mercedest, hogy ne az incidens legyen az utolsó emléke a száguldó cirkuszban. Az üléspróbára sor is került – ekkor készült a fotó –, maga a teszt azonban különböző okokból még nem valósult meg: a versenyző nemrég félig viccesen megjegyezte, hogy most már direkt is húzza az időt, hogy a jelenlegi szabályrendszer szerint épített versenygépbe ülhessen be.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

Világbajnokkal és a női Dakar-győztessel áll fel a McLaren új párosa

Mindkét versenyzőjét lecserélte a McLaren az Extreme-E-ben: az elektromos szériához 2022-ben csatlakozó McLaren az első két szezonban Tanner Foust és Emma Gilmour párosával versenyzett, őket 2024-ben Mattias Ekström és Cristina Gutierrez váltja.

Mindkét versenyző bizonyított név mind az autósportban, mind a szériában. Mattias Ekström kétszeres DTM-bajnok (2004 és 2006), ralikrossz-világbajnok (2016), az Audi gyári Dakar-versenyzője, aki 2023-ban második lett az Extreme-E-ben két győzelemmel Laia Sanz társaként, annak ellenére, hogy a Sainz XE Teamhez eredetileg helyettesként érkezett az idősebb Carlos Sainz sérülését követően.

Cristina Gutierrezt az idei Dakar Ralival ismerte meg a szélesebb közönség, a Challenger (T3) kategóriát megnyerve ő lett mindössze a második Dakar-győztes nő Jutta Kleinschmidt után, jövőre pedig már a Dacia gyári versenyzője lesz. Személyében az Extreme-E öt eddigi bajnokának egyike érkezik a McLarenhez: 2022-ben Sebastien Loeb párjaként vezette a csúcsra Lewis Hamilton csapatát, az X44-et, amellyel négy győzelmet szállított eddig, kettőt tavaly. A svéd-spanyol párostól egyértelműen az eddigieket felülmúló eredményeket vár a McLaren, amelynek legjobbja két második hely a sorozatban.

Ekström és Gutierrez az Extreme-E utolsó szezonjának vág neki: 2025-ben a kategória megszűnik, a hidrogénhajtású Extreme-H veszi át a helyét. Addig is négy helyszínen, tíz fordulón át versenyeznek az elektromos SUV-k: Dzsiddában (február 17-18.), Európában (július 13-14.), Szardínián (szeptember 14-15., szeptember 21-22.) és az USA-ban Phoenix-ben (november 23-24.)