DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

NASCAR: Byron nyerte az őrült hajrát, csapata pedig történelmet írt

40 fokos, pokoli hőségben indult el Cup Series rájátszásának második köre a Texas Motor Speedwayen. Itt már csak 12 versenyző reménykedhet abban, hogy a szezon végén megkaparinthatja a bajnoki trófeát, közülük pedig egyvalaki, magyar idő szerint már hétfő hajnalban biztosította be helyét a legjobb 8 között. Erre sokáig úgy tűnt, hogy a pole-pozícióból induló Bubba Wallace rendelkezik majd a legjobb eséllyel, aki az időmérőn is parádésan ment, a futamon pedig a legvégéig harcban volt a győzelemért.

A 23XI Racing versenyzője 111 körön át vezette a 267 körös viadalt, ám ennek ellenére még szakaszt sem tudott nyerni, a végén pedig a futamgyőzelemről is lemaradt. Szintén kiváló sansszal rendelkezett a sikerre Ross Chastain, illetőleg Kyle Larson, aki a második szakaszt már megnyerte, az elsőt viszont még Tyler Reddick húzta be, de utóbbi etap leintésekor volt némi kavarodás a sárga zászlók és a kiállások miatt.

Az utolsó körökre azonban már Larson és Wallace elképesztő csatáját láthatta a közönség, de az 5-ös autó hirtelen túlkormányzott lett, így végül a 2021-es bajnok a falban kötött ki. Bár az ezt követő újraindítás során többen is belekeveredtek egy balesetbe, így újabb sárgára volt szükség, Wallace még úgy sem nyugodhatott meg, hogy a következő zöld zászlónál már csak hat kör maradt hátra. Ekkor tört előre látványos módon William Byron, aki mindössze a 18. helyről indulhatott, ám a futam során fokozatosan jött felfelé, a végjátékban pedig már abszolút esélyesnek számított. Ahogy elengedték a mezőnyt a 24-es autó pilótája szinte rögtön megszerezte a vezetést, amit a leintésig már nem is engedett ki a kezéből. Byron így idei hatodik sikerét aratta, amivel egyrészt kvalifikálta magát a következő körbe, másrészt a Hendrick Motorsports történelmének 300. győzelmét érte el ezzel.

A második pozíciót Chastain kaparintotta meg, Wallace a harmadikat, mögöttük pedig Christopher Bell és Denny Hamlin zártak még a legjobb ötben. A folytatás Október 1-én következik a Talladega Superspeedwayen.

Reagált az F1-es pletykákra az IndyCar-bajnok

Mint arról mi is írtunk nemrég, felröppentek olyan értesülések, miszerint a Formula-1 irányába kacsingathat Alex Palou. A spanyol versenyző 2021-ben bajnok lett az IndyCarban, s az utóbbi futamokon nyújtott teljesítménye – az elmúlt négy versenyből hármon győzött – alapján jó esélye van idén behúznia a második címét. A Chip Ganassit erősítő, jövőre már az Arrow McLarennel szerződéssel rendelkező pilóta menedzsmentje az IndyStar szerint a Spanyol Nagydíj hétvégéjén „gyakorlatilag az összes” F1-es csapattal felvette a kapcsolatot – kérdés persze, hogy van-e olyan alakulat, amely nyitott lenne Palou alkalmazására.

Mindenesetre most magát a 26 éves pilótát is megkérdezték arról, hogy szerinte az idei produkciója növeli-e az F1-es váltás esélyeit: „Nem igazán gondolom. Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy azzal, hogy több futamot nyerünk, megkapnánk ezt vagy azt az ülést az F1-ben” – idézi szavait a PlanetF1.com portál. „Nem gondolom, hogy az eredmények változtatnak a következő évünkön. Úgy vélem, már az óriási eredmény volt, amit 2021-ben elértünk, amire roppant büszke vagyok, hiszen a második évemben megszereztem az első bajnoki címemet az IndyCarban. Nem hiszem, hogy amit idén csinálunk… az nagyon más, mint amit 2021-ben. Úgyhogy igen, nem igazán változtat a dolgokon.”

Palou F1-es esélyeiről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:

Tesztnek használja a spielbergi F1-es sprinthétvégét a Haas

Nemrég mi is hosszasan elemeztük, mi lehet az oka annak, hogy a Haas rendszeresen pocsékul szerepel a vasárnapi futamokon az olykor villantásokat is hozó szombati időmérők után. Legutóbb Kanadában például Nico Hülkenberg szerepelt remekül szombaton, a pontszerzésre azonban végül esélye sem volt a VF-23-as borzalmas gumikezelése miatt. Günther Steiner csapatvezető is elismerte, hogy a legfontosabb a versenytempót érinti gondjaik megoldása – ennek érdekében pedig félig be is fogják áldozni a hétvégi F1-es Osztrák Nagydíjat, ahol a sprintfutam extra lehetőséget kínál a Haasnak az ilyen irányú kísérletezésre:

„Részben kicsit tesztként is közelítjük meg ezt a hétvégét” – idézi Steinert a MotorsportWeek.com. „Rengeteg dolgot kell kipróbálnunk, hogy orvosoljuk a problémáinkat a versenytempó tekintetében, úgyhogy van néhány ötletünk. Mivel két versenyünk lesz ezen a hétvégén, duplaannyi időnk van, hogy kipróbáljunk különböző dolgokat. Természetesen mindig igyekszünk a legjobb eredményt elérni, ugyanakkor ezt most némileg kompromittálhatjuk annak érdekében, hogy megértsük, mi történik az autónkkal a futamokon.”

f1-haas-kanada

Mindhárom napra esőt jósolnak az F1-es Osztrák Nagydíjon

Az előrejelzések alapján ismét olyan hétvége várhat a Formula-1-es mezőnyre, amelyet jelentősen befolyásol a csapadék. Már a pénteki szabadedzés során is megérkezhetnek a záporok a Red Bull Ringre, a késő délutáni időmérőre pedig még nagyobb eséllyel jósolnak esőt, amely déltől egészen estig bármikor lecsaphat a spielbergi pályára. Szombaton is a várakozások szerint 20 fok alatt marad a hőmérséklet, a sprintszétlövést pedig újfent esőben rendezhetik, s bár a délután előrehaladtával a Nap is előbújhat, bőven van esély arra is, hogy magát a sprintet is vizes pályán rendezzék.

Úgy fest aztán, hogy Kanadához hasonlóan ismét a vasárnap lehet a legjobb időjárás: némileg melegebb, 23 fokos hőmérséklet várható, ugyanakkor az eső visszatérése sem kizárható, bár valószínűleg jóval kisebb mennyiségű csapadék hullhat, mint az előző két nap során – ez viszont akár a legkiszámíthatatlanabb és legvegyesebb körülményeket is eredményezheti a vasárnapi Osztrák Nagydíjra.

A hétvége teljes menetrendje itt érhető el.

f1-eso-redbull

Meggyilkolták Jimmie Johnson feleségének szüleit és unokaöccsét

Borzalmas tragédia rázta meg Jimmie Johnson családját: a hétszeres NASCAR Cup Series-bajnok feleségének, Chandrának a szüleit és mindössze 11 éves unokaöccsét gyilkolták meg. A rendőrség gyanúja szerint lövöldözés történt, az elkövető pedig Chandra anyja, Terry Janway lehetett, aki előbb a férjével és az unokájukkal, majd magával is végezhetett.

A történtek után Jimmie Johnson visszalépett a hétvégi chicagói utcai NASCAR-futamtól. A pilóta idén eddig három versenyen állt rajthoz, valamint tagja volt a Le Mans-i 24 óráson szereplő átalakított NASCAR-géppel induló egységnek is.

jimmie-johnson

„Lovaggá kellene ütniük azért, amit csináltam” – Lawrence Stroll

Az idei F1-es idény kellemes meglepetése az Aston Martin: a tavaly még hetedikként végző istálló sorra szállítja a dobogós helyezéseket Fernando Alonsóval, s a konstruktőrök között is a harmadik helyet foglalja el. A spanyol pilóta többször is kiemelte, hogy mindez nem kis részben a tulajdonos Lawrence Stroll nagyratörő víziójának köszönhető. Az idősebb Stroll által vezetett konzorcium még 2018-ban vásárolta fel a Force Indiát, megmentve ezzel a csődtől: előbb Racing Pointtá neveztek át, majd amikor az Aston Martin Lagonda tulajdonosa lett és az autógyártót is növekedő pályára állította, 2021-től az F1-es alakulat felvette a legendás brit márka nevét. A kanadai milliárdos nem is próbálta kisebbíteni az érdemeit:

„Lovaggá kellene ütniük azért, amit csináltam. Munkahelyek ezreit mentettem meg, és felépítettem egy új Formula-1-es gyárat több százmilliós befektetéssel” – utalt az eddigi invesztációira az F1i.com által idézett Stroll. „Elképesztő a befektetés. És ez komoly bizonyítéka a vállalatba vetett hitemnek. Senki nem fektet pénzt olyan üzletbe, amelynek nem bízik a jövőjében” – fogalmazott az üzletember. Amikor arról kérdezték, hogy hisz-e abban, hogy győzhet az F1-ben, nemes egyszerűséggel úgy válaszolt: „A többi bizniszem esetében nyertem.”

f1-lawrence-stroll-aston-2023

fotó: DPPI

SuperMax vs. Yukinator: gigantikus „Mega Truckokkal” csapott össze Verstappen és Tsunoda

Hazai nagydíja előtt ismét bizonyította a Red Bull, hogy világbajnoki sikerek ide vagy oda, még mindig élen járnak a komolytalan versenyek és videók terén (is) az F1-ben. Folytatva a Miamiban látott minimotorcsónakos szériát, ezúttal Max Verstappen és Yuki Tsunoda óriási „Mega Truckok” volánja mögé pattant be az Osztrák Nagydíj előtt, a Red Bull Ringtől nem messze fekvő vasbánya területén. A gépek mérete tényleg döbbenetes volt, főleg Tsunodához képest, akinél konkrétan a kerék is nagyobbnak tűnt… Ennek ellenére az AlphaTauri japánja nem vallott szégyent, sőt – mutatjuk videón az őrült összecsapást:

Bioüzemanyaggal és széllel működő erőművet visz az Osztrák Nagydíjra a zöld F1

A Formula-1 a 2022-es spielbergi versenyen becslései szerint 200 tonna szén-dioxid bocsátott ki: ezt akarja a sorozat egészen 10 tonnáig lecsökkenteni. Ehhez pedig egy saját erőművet használnak, amelyet a hétvégi Osztrák Nagydíjon próbálnak ki.

 Az utolsó kanyar belső oldalánál elhelyezett erőművet hidrokezelt növényi olaj és 600 négyzetméternyi napelemtelep működteti, és ez az erőmű látja el energiával a teljes paddockot, garázssort és bokszutcát, beleértve a tévéközvetítés vezérlőjét is. Az erőművel a csapatok saját aggregátorait váltják ki. Ausztria egyszeri próbaüzem lesz, de a jövőben bevezethetik a rendszert – tekintve, hogy a széria 2030-ig karbonsemlegességet akar elérni.

Azért eszünkbe jut, hogy csak az idei szezon versenyein láttunk már áramkimaradást (Monacóban) és problémát a biztonsági kamerákkal (a Kanadában), ezért reméljük, az új rendszer nem fog meghibásodni Ausztriában, ahol ráadásul a sprintformátum miatt már pénteken időmérőt tartanak.

Fotó: Red Bull Content Pool

Duplán ünnepli a Brit és Magyar Nagydíjakon a 800. F1-es futamát a Williams

Komoly mérföldkőhöz érkezik a Formula-1 harmadik legrégebbi istállója, a Williams, hiszen éppen nálunk, a Magyar Nagydíjon fogja teljesíteni a 800. nagydíját a száguldó cirkuszban. Ám az imolai forduló törlése nélkül ez a jubileum éppen a hazai versenyükre esett volna, a grove-i alakulat úgy döntött, duplán fogja megünnepelni a kerek számot. A csapat közleménye szerint Silverstone-ban egyedi festést kap az idei versenygép, amellyel a csapat brit gyökereinek és az alapítójának, Sir Frank Williamsnek állítanak emléket, míg a Hungaroringen egy egyedi logó kerül majd fel Alexander Albon és Logan Sargeant autójára.

Ha pedig mindez nem lenne elég, az egyik leglegendásabb F1-es Williamst is pályára viszik majd a Brit Nagydíj: Nigel Mansell vb-címet nyerő 1992-es FW14B-jének volánja mögé pattan majd be az istállónál nagyköveti szerepet betöltő Jenson Button és tesz még több bemutatókört is majd a hétvége során.

f1-williams

Stormzy klipjében bukkan fel Hamilton és egy rakás F1-es Mercedes

Ismerős arcot szúrhatunk ki a rapper Stormzy tegnap kiadott videójában. A Longevity Flow klipjének egy rövid jelenetében (0:59 másodpercnél) Lewis Hamiltont látjuk a főszereplő társaságában, ahogy a Mercedes egyik korábbi F1-es modelljét mutatja a rappernek. A háttérben – a Kensington Palace udvarában – számos másik Mercedes parkol a 44-es rajtszámmal.

Stormzy nagy F1-es rajongó hírében áll, több versenyen is felbukkant már, 2019-ben ő intette le a Brit Nagydíjat, amelyet Hamilton nyert meg. A videóban, melyet az első 16 órában közel 300 ezren láttak, egyébként egy másik világsztár is szerepel rövid időre, Tom Cruise.

Kis utánajárás után kiderül, a londoni kastélynál tavaly nyáron állították ki a Mercedes 2014 és 2021 közötti F1-es modelljeit, ekkor készülhetett a felvétel, amelyet a mostani kliphez használtak fel.

Sainz az F1-es, Pier Guidi a Le Mans-győztes Ferrarival körözött

Filmforgatási napot tartott a Ferrari a házi tesztpályáján, Fioranóban. Ilyenkor erős megkötések között száz kilométert lehet megtenni az autóval, ami ezen a pályán 33 körnek felel meg, az F1-es SF-23-as volánjánál pedig Carlos Sainz ült: ezzel hangolt a hétvégi Osztrák Nagydíjra, melynek menetrendje itt található.

A filmforgatás azonban nemcsak az F1-es csapatról szólt: Alessandro Pier Guidi csatlakozott Sainzhoz a márka nemrég Le Mans-i 24 órást nyerő WEC-gépével, a 499P Hypercarral. Az #50-es egység számára ez a monzai hatórás megmérettetés előtti bemelegítés szerepkörét is betöltötte.

 

Sétálj a Hungaroringen Mészáros Sándorral, a Formula.hu szakírójával!

Közeledik a Magyar Nagydíj, a Hungaroring pedig egy olyan „vendég-idegenvezetőt” hívtott a következő sétához, aki igazán sok érdekes és izgalmas kulisszatitkot tud mesélni az F1 világából. Ha kíváncsi vagy az egyetlen állandó akkreditációval rendelkező magyar újságíró, a Formula.hu-t a világ szinte minden F1-es paddockjában képviselő Mészáros Sándor sztorijaira, és szívesen sétálnál szakértői kísérettel a Hungaroringen, tarts velünk július 4-én!

A sétajegyeket szerdán 12 órától lehet megvásárolni a Hungaroringshopon!

sanyi_2

Ryan Reynolds csak a kirakatember – Jordan szerint valami nem stimmel az Alpine-befektetők körül

A hétfői nap nagy híreként befektetőcsoport vásárolt 24 százalékos részesedést az Alpine csapatában, melynek tagja három hollywoodi színész, Ryan Reynolds, Rob McElhenney és Michael B. Jordan is. Az első kettő számára nem ismeretlen terep a sport: a Wrexham futballcsapatnál tulajdonosok. Eddie Jordan szerint azonban valami nem stimmel a bombahír körül.

„Ezt nem hiszem el. Először is, nem nevezném fake newsnak, de a pénzügyi modell nem áll össze, ez az első dolog. Nagyon szépek és szexik ezek a számok, de még jóvá kell hagyni őket. Feltűnt, hogy az Alpine vagy a Renault, ami jelentős részvényes, még nem reagált. Azt pedig furcsának tartom, hogy valami ilyen szintű dolgot bruttó 700 millió font értékűnek tartsanak. Ez ostobaság, nevetséges”” – fejtegette a GB Newsnak Jordan. A 200 millió eurónak saccolt, 24 százalékos részesedést érő befektetés értéke kapcsán is kételkedik.

„Ez a két szóban forgó személy óriási sztárnak számít, óriási dolog különösen az amerikai piac számára, és talán erre számít a Renault is. Valószínűleg nem a saját pénzüket teszik bele. Szerintem a mögötte álló valódi személyek az Államokból való befektetők, és ezt a két sztárt használják fel” – tette hozzá Jordan.

403 előzés volt a Formula-E lassúsági versenyén

Mi is beszámoltunk róla, mennyire mozgalmas volt az elektromos széria hétvégi futama Portlandben – a Formula-E pedig egy hivatalos számadatot is közzétett róla: eszerint 403 előzés történt a versenyen. Ez átlagosan 12,6 előzési manővert jelent minden körben (a futam 32 körös volt), ami feltehetően rekord az autósport mindenféle válfaját tekintve.

A rengeteg előzésért maga a pálya a felelős: Portlandben az IndyCarból ismert állandó pályán, nem egy utcai helyszínen versenyzett a Formula-E. A sodró, gyorsabb kanyarokból összeálló vonalvezetésből fakadóan kevesebb volt a lehetőség a „lift and coast” spórolásra, valamint az újratöltésre, azonban annál könnyebb volt előzni egy szűk városi pályához képest. Az energiaspórolásra az adott lehetőséget, ha valaki szélárnyékban haladt, így senki sem akart vezetni, csak a legvégén – így az egyenesben néha öten haladtak egymás mellett, Sam Bird pedig egy ponton három kör alatt nyert 17 helyet.

A Formula-E rekordot állíthatott fel előzéseivel, más kérdés azonban, mennyire kell örülni ennek a csúcsnak. A szaksajtóban kritikus vélemények jelentek meg arról, hogy az összkép inkább egy kerékpárfutamra emlékeztetett, nem autóversenyre, az előzéseknek nem volt értéke és a rengeteg akció mesterségesnek tűnt, ami rossz fényt vet a sorozatra.

Marquez beajánlotta magát a KTM-nél?

Saját bevallása szerint is karrierje (egyik) mélypontját éli meg jelenleg Marc Marquez: másfél hete a Sachsenringen ötször bukott, az ott elszenvedett ujj- és bordasérülései miatt pedig a Német GP és végül a Holland TT vasárnapi versenyét is ki kellett hagynia. A Hondával való küszködés kapcsán hosszú ideje találgatnak arról, hogy a spanyol elhagyhatja az aranyszárnyasokat, sőt akár hamarabb is felbonthatja a 2024 végéig szóló szerződését. Maga Alberto Puig, a Repsol csapatmenedzsere is elismerte vasárnap, hogy a Honda nem fogja magához láncolni Marquezt, ha a 30 éves versenyző nem boldog náluk.

Az asseni hétvégén az is felröppent a spanyol DANZ riportere, Richard Jove értesülései alapján, hogy Marquez konkrétan beajánlotta magát a KTM-nél, amelyet sokan a legvalószínűbb célállomásnak tartanak számára a közös szponzor, a Red Bull okán. A riporter szerint viszont az osztrák gyártó elutasította a spanyolt a márka „stratégiájára” hivatkozva. Amikor azonban erről kérdezték, Marquez az egész történetet tagadta: „Ez egy hazugság. Hallottam a pletykát, mert az egyik szerelőm viccelődött vele, de teljes mértékben hazugság” – nyilatkozta a DAZN-nak. „Igen, az igaz, hogy ha a gyártók látják, hogy egy motorosnak nehézségei vannak, akkor érdeklődnek, de ebben az esetben még mindig elkötelezett vagyok a Honda iránt, érvényes szerződésem van, szóval nincs szó semmiről. Tovább dolgozunk, hogy javítsunk a projekten a jövőre nézve.”

motogp-marquez-honda-assen

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tsunoda is csatlakozik Vettelékhez a Red Bull nürburgringi bemutatóján

Az AlphaTauri bejelentette, hogy Yuki Tsunoda is részt vesz szeptember 9-én a Red Bull bemutatóján a Nordschleifén, amelyről korábban azt már tudni lehetett, hogy Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is jelen lesz. Ám míg a négyszeres világbajnok német és a többszörös futamgyőztes ausztrál egy-egy korábbi F1-es Red Bullt vezet majd a legendás 25 kilométeres aszfaltcsíkon, addig Tsunoda egy HONDA NSX GT3 Evo volánja mögé fog beülni. A közlemény szerint egyébként a 23 éves japán lesz a legfiatalabb, aki valaha vezetett a Nürburgringen. Maga a pilóta egyébként elmondta, hogy nemrég próbálta ki a Nordschleifét egy videojátékban, s már ott elnyerte a tetszését.

Érdekesség, hogy Max Verstappen is szeretett volna F1-es versenygépet vezetni a német pályán, ám azt a Red Bull nem engedte neki – úgy fest, Tsunodának viszont engedélyezték egy GT3-as Hondával ugyanezt.

tsunoda-redbull-nordschleife

NASCAR: Chastain újra eldobott egy dinnyét, Blaney ijesztő balesetet szenvedett

Egyetlen hétnyi pihenőt követően a Nashville Superspeedwayen folytatódott a NASCAR Cup Series alapszakasza, a szünetet pedig úgy tűnik, Ross Chastain használta ki a legjobban. Az 1-es autó pilótája az elmúlt hónapokban hatalmas hullámvölgybe került, mivel mostani sikere előtt utoljára tavaly áprilisban tudott futamot nyerni, ráadásul idén már volt egy komoly balhéja is, amiért a saját csapata, a Chevrolet, de néhányan még a riválisok közül is elmarasztalták. A dinnyés ember viszont most egyértelműen visszatért, mivel szombaton első pole-pozícióját is behúzta, a vasárnapi futam során pedig végig az élmezőnyben autózott.

Az első szakaszban Chastain mellett William Byron és Tyler Reddick tűntek a legesélyesebbnek a bónuszpontokra, amit végül utóbbi vitt el, de ennél több nem jutott a 45-ös autó versenyzőjének, mivel a második szakasz elején rosszul rögzítették a jobb hátsó kerekét, a nagy balesetet azonban sikerült elkerülnie. Nem volt viszont ilyen szerencsés Ryan Blaney, aki a 147. körben egy újraindítás során akadt össze Kyle Busch autójával, majd ezt követően frontálisan a belső betonfalnak ütközött. Az eset után csak segítséggel tudott kiszállni, de a legfrissebb jelentések szerint a pilóta nem szenvedett súlyos sérüléseket. A dologban az volt a legijesztőbb, hogy pont egy olyan résznek csapódott neki, ahol nem volt kiépítve az ütközések erejét jelentősen elnyelő SAFER-fal, ám a NASCAR pár órával később közleményben ígérte meg, hogy kivizsgálják az esetet a további fejlesztések érdekében.

Az ominózus etap folytatása végül Denny Hamlin sikerét hozta, akit szorosan követett Martin Truex Jr. és Chastin, a harmadik szakasz pedig szinte teljesen erről a trióról szólt. Chastain 71 körrel a leintés előtt vette át a vezetést, majd Hamlint a csapattársa, Truex Jr. is átlépte, aki folyamatosan közeledett az élen állóra, ám megelőzni már nem tudta. Sikere különösen édes lehetett Chastain számára, hiszen csapata hazai pályáján tudott győzedelmeskedni, amit szokásosan ismét egy dinnye eldobásával ünnepelt meg, elvégre egy nyolcadik generációs dinnyetermelőről van szó, amit továbbra is büszkén hirdet magáról.

Ezt célozza F1-es fejlesztéseivel az Aston Martin

Az Aston Martin volt eddig idén a második-harmadik erő a Formula-1-ben, ám ezt a pozíciójukat a maximális fordulatszámon pörgő fejlesztési versenyben is meg kellene tartaniuk a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Ennek érdekében legutóbb Kanadában a „zöldek” is komoly újításokat vetettek be, Tom McCullough, a csapat teljesítményért felelős igazgatója pedig elárulta, hogy az egyik fő terület, amin javítani szeretnének, a DRS-hatékonyság – amely épp a domináns Red Bull egyik fő erőssége 2023-ban, s amely viszont az Astonnak talán az egyik gyengesége:

„Ez az egyik terület, amelyre fókuszáltunk. Dolgozunk rajta, minden egyes fejlesztéssel, amit hozunk az autóhoz, azt célozzuk, hogy javítsuk a DRS-hatékonyságot. Úgyhogy folyamatosan további lépéseket teszünk előre ezen a téren” – magyarázta a RaceFans.net portál idézett szakember.

f1-alonso-aston-kanada-drs

Horner és Newey: Nem égben köttetett frigy

A Red Bull 100. győzelmét követően Adrian Newey, aki szinte a kezdetektől a csapattal van, és oroszlánrészt vállalt abban, hogy az F1 történetének legeredményesebb istállói közé emelkedjenek az energiaitalosok, utalást tett közelgő visszavonulására. A sztártervező és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kapcsolatáról Eddie Jordan egykori csapatfőnök, a sportág egyik nagy megmondóembere osztott meg érdekes adalékot:

„Szerintem még ha kívülről kissé zavarosnak is tűnik, Adrian Newey otthonra lelt. Nem szükségszerűen égben köttetett házasság ez, de ez néha még segít is! Adrian nagyon tüzes fickó tud lenni, Christian pedig éppúgy, de mégis működik.”

horner-newey-marko

Az Aston Martin Leclerc-re cserélné Alonsót?

Az Express Sportnak nyilatkozva az 1996-os világbajnok Damon Hill arról beszélt, hogy ha Charles Leclerc rövidtávon el akarja hagyni a Ferrarit, nincs sok lehetősége – egyetlen opcióként egy az idei szezont tekintve határozottan meglepő felvetéssel állt elő: „Milyen lehetőségei vannak? Tulajdonképpen nincs! Esetleg az Aston Martinnál nézelődhetne, de Fernandónak kétéves szerződése van velük. Azt hiszem, talán félreállna, ha eleget fizetnek neki, de nem hiszem, hogy fel akarna adni egy ennyire versenyképes autót.”

Nos. Ezt mi sem hisszük.

leclerc-baku-3

Szombaton rendezhetik az év első két futamát?

Izgalmas pletyka merült fel a 2024-es versenynaptárral kapcsolatban, melynek első szakaszának tervezését igencsak megnehezíti, hogy a Ramadán március 10-én vasárnap kezdődik, s egészen április 8-ig tart – márpedig ebben az időszakban az év eleji bahreini és szaúdi futamokat nem lehet megrendezni. Erre jelenthetne megoldást, ha a Szaúd-arábiai Nagydíjat március 9-én szombaton rendeznék meg, hiszen így mindkét versenyt le lehetne futni még a Ramadán időszaka előtt – s logisztikai okokból ezzel együtt a Bahreini Nagydíjat is a szokottnál egy nappal előbb, szombaton rendeznék.

Az F1 történetében egyáltalán nem rendkívüli, hogy egy versenyt ne vasárnap rendezzenek, a Brit Nagydíjat például nem kevesebb mint 30 alkalommal futották szombaton. Egyébként az idei naptárban is szerepel szombati futam: a Las Vegas-i villanyfényes versenyt helyi idő szerint szombat este futják annak érdekében, hogy Európában vasárnap és ne hétfő hajnalra essen a nagydíj.

dzsidda-2022