DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Verstappen megúszta két megrovással

Három ügyben is vizsgálták Max Verstappent a szingapúri időmérőt követően: a Mercedesek bokszutcai feltartásáért a Q1-ben, Logan Sargeant feltartásáért szintén a Q1-ben, valamint Yuki Tsunoda feltartásáért a Q2-ben. Előbbiért egy megrovást kapott, mivel nem szerzett előnyt azzal, hogy 14 másodpercet várt a bokszkijáratban, de ez hátrányosan érinthette volna a mögötte haladókat.

verstappen-singapore-3

Tsunoda akadályozásáért az eset súlyosságát az idei szezon számos más hasonló incidensével összehasonlítva végül szintén egy megrovás kiosztását találták megfelelőnek, enyhítő körülményként figyelembe véve, hogy későn ugyan, de lehúzódott az AlphaTauri útjából, valamint hogy a csapat későn jelezte, hogy érkezik a japán versenyző. Verstappennek eddig nem volt megrovása, ha valaki ötöt összegyűjt, akkor egy tízhelyes rajtbüntetés sújtja.

Sargeant feltartásában viszont nem találták vétkesnek, ugyanis Verstappen elmondása szerint egy kitérő manőverrel veszélyhelyzetet teremtett volna, s az ifjú amerikai sem hibáztatta Verstappent a történtekért. Sargeantot egyébként szintén vizsgálták Stroll feltartásáért, s ő is megúszta egy megrovással, mivel csapata egyáltalán nem figyelmeztette, hogy érkezik az Aston Martin. A Red Bull és a Williams egyaránt 5000 euró pénzbírságot kapott az esetekért.

sargeant-singapore

Hihetetlen: A Las Vegas-i paddockban még házasodni is lehet!

Las Vegas nem csupán a szerencsejátékok, hanem a házasságkötések fellegvára is, hiszen a meglehetősen egyszerű szabályozás miatt az Egyesült Államokban tartott esküvők több mint öt százaléka a kaszinóvárosnak otthont adó Clark megyében történik. Nem meglepő, hogy a minden idők legnagyobb show-jára készülő F1 is meglovagolja ezt a sztorit: a sportág története során először a paddockban is házasságot lehet kötni. Kíváncsian várjuk, hányan élnek majd a lehetőséggel…

Liberty Media: Elnézést kérünk a helyiektől, de 1,7 milliárdot hozunk

Nem túl boldogok a helyiek Las Vegasban a hétvégi F1-es futam miatt, a korlátozások és a hónapok óta zajló munka miatt is felszólaltak már, nehezebb mozogni a városban, bonyolultabbá vált az élet, a helyenként akár dollármilliókba is kerülő jegyek pedig szintén nem erősítik azt az érzést, hogy erre akkora szükség van a városban.

Erről beszélt most Greg Maffei, a Formula–1-et tulajdonló Liberty Media vezérigazgatója:

„Szeretnék elnézést kérni minden helyitől Las Vegasban, és nagyra értékeljük a türelmüket és hogy tolerálnak minket” – mondta Maffei a Fox5-nek.

„1,7 milliárd dollárnyi bevételt hozunk a térségnek, szóval nemcsak azok járnak jól, akik láthatják a futamot. Reméljük, hogy ez egy szép gazdasági előny Las Vegas számára és azt is reméljük, hogy ez a legnehezebb év a rengeteg építkezéssel és tervezéssel, amelyek nélkül a következő évek már könnyebbek lesznek.”

Maffei azt is hozzátette, hogy nem az F1 milyen drágák a jegyek, a környezet költségei miatt emelkedtek ennyire magasra ezek az összegek, ők nem tehetnek semmiről – és hangsúlyozta, hogy szerinte még Vegas számára is igazán nagyszabású lesz ez az esemény, amely szerdától vasárnapig tart különböző programokkal.

Red Bull: Checo ne is nézze Max adatait

Azt tanácsolja Sergio Pereznek Christian Horner, hogy egyáltalán ne is foglalkozzon Max Verstappennel, akkor találhat vissza a korábbi jobb formájához. A Red Bull csapatfőnöke úgy látja, hogy a háromszoros világbajnok mindenki előtt jár jelenleg, ezért nem érdemes hozzá hasonlítgatnia magát Pereznek (sem).

„Ha megnézzük Max adatait, akkor elég megnézni Japánt: a legelső kör, amit megtesz, két másodperccel gyorsabb, mint bárki másé a mezőnyben. Nézzük az adatokat és azon gondolkodunk, hogy ezt mégis hogyan csinálta? Hogyan csinálta? És nagyon gyakran megtörténik” – idézi Horner szavait a Racingnews365.com.

„Checo gondja az, hogy megpróbálja Maxhoz hasonlítani magát, pedig el kellene felejtenie Maxot. Csak magára kell koncentrálnia, meg sem szabad néznie Max adatait. Csak az a lényeg, hogy a legjobb önmaga legyen, és ahogy azt korábban láthattuk már, ez néha éppen elég jó.”

SI202311020891_resize

Melyik volt az F1 történetének leghidegebb futama?

Az új pálya mellett várhatóan az alacsony hőmérsékletek jelentik majd a fő kihívást a Formula-1-es mezőny számára a hétvégén debütáló Las Vegas-i Nagydíjon. Olyannyira a várható hűvös dominálja az ezzel kapcsolatos megszólalásokat, hogy még Ross Brawn is elismerte, hogy nem számoltak az éjszakai hideggel. Az előrejelzések szerint akár egy számjegyű Celsius-fokokat is láthatunk majd az F1-es események alatt, amelyek helyi idő szerint este és éjszaka kerülnek sorra: az időmérő például éjfélkor, a futam este 10-kor startol (ez itthon másnap reggeli időpontokat jelent).

Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az F1 történetének leghidegebb versenye a statisztikák szerint az 1978-as Kanadai Nagydíj volt: az akkor szezonzáró montreali futamot októberben rendezték, méghozzá 5 fok körüli hőmérsékletben. A dobogósokra dzsekit is kellett adnia, annyira komoly volt a zimankó – nem csoda, hogy Kanada azóta is rendre nyár eleji dátummal szerepel a naptárban, és annak potenciális átalakítása kapcsán is mindig az időjárást nevezik meg a monteali forduló áthelyezésének fő korlátjaként. 2020-ban egyébként a koronavírus-járványos beugró helyszíneken, a Nürburgringen és Isztambulban is 10 fok körüli értékeket jegyeztek (előbbit október, utóbbit november közepén rendezték).

f1-1978-kanada

„Egyszerre idegtépő és izgalmas” – így várja a Red Bull a saját F1-es motorját

Új kihívás vár a Red Bullra a 2026-tól induló új motorszabályok korszakában, hiszen immár az energiaitalosok a nemrég létrehozott motorrészlegük, a Red Bull Powertrains révén teljesen saját erőforrással fognak rajthoz állni az F1-ben, a Ford partnerségében (a mostani hajtásláncuk a Honda motorját vitte tovább, és a japánok jelenleg is technikai partnerként segítik őket). Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már most, bő két évvel az új éra kezdete előtt izgatott emiatt:

„Jelenleg nem akarjuk, hogy ez az idény véget érjen” – idézi Hornert a Motorsport.com. „De 2026 új fejezetet jelent számunkra, amikor átvesszük az irányítást az egyetlen jelenlegi változónk fölött. Nem hiszem, hogy az emberek értik a 2026-ra vállalt kihívásunk mértékét. De a csapat pontosan úgy áll ehhez, mint a karosszériához. Két évünk van még, ami sok időnek tűnhet, de igazából 100 hetünk van most csupán addig, amíg kigurulunk a bokszutcába egy Red Bull által tervezett és gyártott motorral az autónk hátuljában. Úgyhogy ez egyszerre idegtépő és izgalmas. De jó úton haladunk. Nagyszerű embereket vontunk be, remek a kultúránk. Várjuk és én magam is nagyon várom.”

f1-horner-redbull

Hárman egy ponton belül – így fordulnak Micheliszék a TCR makaói fináléjára

Ennél szorosabb aligha lehetne az állás a TCR Világsorozat összetettet tabellájának élén, hiszen egyetlen ponton belül található a három bajnokaspiráns. A pontversenyt egálban vezeti a Lynk & Co színeiben szereplő kétszeres WTCR-bajnok, Yann Ehrlacher és a 2012-es világbajnok, jelenleg a Comtoyou Audinál versenyző Rob Huff: kettejük között a több győzelem (három a kettő ellenében) rangsorol a francia javára. A BRC Hyundai magyarja, a 2019-es világkupagyőztes Michelisz Norbert egyetlen ponttal követi őket a harmadik helyen, azaz közülük bárki révbe érhet a jövő hétvégi, kétfutamos makaói szezonzárón. Mivel ott 75 pont lesz begyűjthető, Michelisz csapattársa, Mikel Azcona már matematikailag sem lehet bajnok – sőt, inkább a negyedik helyért harcolhat majd Nestor Girolami, Frederik Vervisch és Thed Björk ellen.

A TCR World Tour állása a makaói szezonzáró előtt:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 384
2. Rob Huff Audi 384
3. Michelisz Norbert Hyundai 383
4. Mikel Azcona Hyundai 301
5. Nestor Girolami Honda 299
6. Frederik Vervisch Audi 295
7. Thed Björk Lynk & Co 288
8. Santiago Urrutia Lynk & Co 248
9. Ma Qing Hua Lynk & Co 231
10. Will Brown Audi 95

tcr-michelisz-bathurst

Prost F1-es McLarenjét hajtotta meg Norris – videó

A hétvégén a Velocity Invitational fesztivál keretein belül pattant be Lando Norris az 1984-es McLaren MP4/2-es volánja mögé a Sonoma Racewayen. Az autó annak idején Niki Laudával vb-címet szerzett az F1-ben, fél ponttal megelőzve a csapattárs Alain Prostot. Íme, videó Norris körözéséről:

Rossi féltestvére lehet a befutó Marquez helyére a Repsol Hondánál?

Újabb csavar az egyetlen szabad 2024-es MotoGP-s ülés ügyében: a The Race, a Sky Italia és egyéb megbízható sajtóorgánumok egybehangzó értesülései szerint Luca Marini válhatott az elsődleges jelöltté Marc Marquez megüresedő motorjára. A VR46 Ducatival 2024-re is szerződéssel rendelkező olasz nevét először még a hét elején dobták be a kalapba, ám úgy tűnt eleinte, hogy maga Marini cáfolja ezeket az értesüléseket, bár magát a Honda érdeklődését elismerte. Úgy fest azonban, hogy fordult a kocka, a lapok ugyanis most arról írnak, hogy a Malajziai GP szombatján történt egyeztetést követően Valentino Rossi féltestvére közel áll a megállapodás aláírásához, hogy 2024-ben a Repsol színeit öltse magára.

Marini pénteken elmondta, hogy motiválná egy gyári ülés, de csak akkor, ha „megfelelő a projekt”. Rövid távon aligha lenne jó döntés az olasz részéről a váltás, hiszen a MotoGP-t jelenleg uraló Ducatiról ülne át a legnehezebben vezethető és tempóban is halovány Hondára. A HRC szempontjából viszont sokat jelenthet a jó műszaki meglátásairól is híres Marini szerződtetése. Mint arra a The Race rámutat, a fiatal versenyző VR46-os kötődése azt is jelenti, hogy számára akkor is lenne B opció 2025-re, ha vele is csak évig számol a japán márka – amelyet a pletykák szerint Maverick Vinales, Johann Zarco, Miguel Oliveira és Pol Espargaro is főleg azért utasított vissza, mert csak 2024-re garantálták volna a helyüket a Repsolnál. Maga Marquez egyébként elmondta, ő is úgy tudja, hogy Marini lehet az utódja, akivel a Rossi-féle rivalizálás és feszültség ellenére is jó a kapcsolata.

Már annak kapcsán is vannak pletykák, ki vehetné át Marini helyét a VR46 Ducatinál: az a Fermin Aldeguer, akit néhány napja még a Repsol-üléssel hoztak szóba, s akinek az igazolását Alberto Puig gyorsan cáfolta. Aldeguer az első nem olasz motoros lehetne Rossi csapatában. A mai Moto2-es futamot megnyerő spanyol esetleges „meglepetést” ígért a jövő hétvégi Katari Nagydíjra, ami szintén árulkodó. Aldeguer ülését pedig az így pórul járó és a MotoGP-ből is kiszoruló Fabio di Giannantonio foglalhatná el a Speed Upnál a középső vb-kategóriában.

motogp-marini-vr46

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A pálya nyomvonalától függ, hogy jó-e az F1-es sprint?

Számos kritika éri a Formula-1-es sprinteket annak kapcsán, hogy nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket – sőt, egyesek szerint egy az egyben törölni kellene a formátumot: ezt a tábort erősíti Max Verstappen is. Felmerült az elmúlt hetekben több ötlet is arra, hogyan forgatnák fel vagy fűszereznék meg 2024-ben a sprinteket, kezdve a különálló sprintbajnokságtól a pénzdíjakon és a fordított rajtrácson át egészen a hétvégi időrend átvariálásáig. Mindenesetre a gumigyártó, a Pirelli vezető mérnöke, Simone Berra szerint elsődlegesen a megfelelő pályákat kellene kiválasztani a sprintekhez:

„Nem hiszem, hogy bármin változtatnunk kellene a sprint távját illetően. Inkább azt kellene megfelelően eldönteni, hol segíthet a pálya nyomvonala. Voltak jó sprintversenyeink. A pálya vonalvezetése roppant fontos, ki kell választanunk a megfelelő helyszíneket, hogy látványosság legyen. Hozhatunk döntéseket, hogy megpróbáljuk még látványosabbá tenni a sprinteket. Katarban például komoly volt a gumikopás, és ez befolyásolta a keverékválasztást” – tette hozzá a szakember. Berra azt is megjegyezte: nehéz a tökéletes középvonalat megtalálni, mivel túlzott gumikopás esetén a pilóták csak abroncsot menedzselnének a sprinten, ha viszont kicsi a kopás mértéke, nincs eltérés a keverékek és igazából a tempók között sem.

f1-sprint-start-brazil

Lengyel F4-es bajnokkal bővült a Red Bull juniorcsapata

A 17 éves Kacper Sztuka csatlakozott az F1-es pilótaneveldéhez. 2023 harmadik szezonja volt Formula-4-es szinten, amely meghozta az áttörést az olasz sorozatban. Kétarcú évad volt: Sztuka megnyerte a szezon első futamát Imolában, ezt követően azonban 12 futam telt el a következő győzelemig – ezzel kezdődően viszont az szezon utolsó kilenc menetéből nyolcszor az US Racing pilótája győzött.

A nagy fordítással behúzta az olasz F4 bajnoki címét is, a McLaren-védenc, Ugo Ugochukwu, valamint a Red Bull programba már tavaly beválasztott Arvid Lindblad előtt. Az első ötöt kiegészítő James Wharton és Tuukka Taponen is akadémisták, ők a Ferrarinál – ez az ötös szerezte egy híján a szezon összes győzelmét.

A Moto2-ben is világbajnok lett a KTM 19 éves sztártehetsége

Pedro Acosta 2021-ben valósággal berobbant a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyébe, amikor újoncként egyből a második versenyét megnyerte a Moto3-ban, majd további győzelmekkel a vb-címet is rögtön behúzta 17 évesen. Tavaly fellépett a Moto2-be, ahol a tanulóév után idén már abszolút favoritnak számított, a hétvégi Malajziai GP-re pedig úgy érkezett meg, hogy komoly esélye volt, hogy már két fordulóval a vége előtt bebiztosítsa újabb titulusát.

Ezt pedig meg is tette: a Repsol Honda ülésével is szóba hozott Fermin Aldeguer nyert Sepangban, Acosta viszont simán második lett, így pedig a versenyen bajba is kerülő – Ai Ogurával és Aron Canettel keveredett kontaktba – Tony Arbolinónak már nem maradt esélye ellene matematikailag sem. Acosta így 19 évesen már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát, 2024-ben pedig immár a MotoGP-ben húzza majd a gázt: a KTM tehetsége a Gas Gas Tech3 alakulatánál debütál korábbi kollégája, Augusto Fernandez oldalán.

moto2-acosta

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ralf Schumacher: Hülkenberg rájött, hogy a Haas egy zsákutca

Egyetlen német versenyző maradt a Formula-1-ben, az állandó mezőnybe idén visszatért Nico Hülkenberg. A pilóta 2024-ben még biztosan a Haas tagja marad, de egyes pletykák kapcsolatba hozzák az érkező Audival – honfitársa, Ralf Schumacher szerint a német hálából még marad, hiszen a Haasnak köszönhetően szerepelhetett újra a Formula-1-ben, de közben belátta, az amerikai csapatnál nem fog egyről a kettőre lépni.

„Úgy néz ki, a Haas fejlesztése nem működik, hihetetlenül nagy a gumifogyasztás. A Haas adta meg Hülkenbergnek az esélyt, hogy visszatérjen a Formula-1-be, ezért korrekt, hogy a csapatnál maradt” – írta a német Sky oldalán vezetett rovatában Schumacher. „De rájött arra is, hogy a Haas zsákutcában van, minden téren. Valószínűleg már nem elég felkészült, hogy versenyképes legyen a jelenlegi Formula-1-ben.”

„Ez szomorú Hülkenberg szempontjából. A nyilatkozatai és az arckifejezése mindent elmondanak. Megértem őt, mert nem áll már rendelkezésére végtelen idő. 200 nagydíjat teljesített már, de még nem állt dobogóra. Egyértelmű, hogy kezd türelmetlenné válni” – folytatta Schumacher, aki szerint a Haas számára az eladás és a fiókcsapattá válás lenne a jövőkép.

Fotó: DPPI

Fenntartható F1: Egyharmadára csökkentette széndioxid-kibocsátását a Mercedes

Az istálló fenntarthatósági törekvése jegyében az európai nagydíjakon HVO100 üzemanyagot (azaz 100 %-ban hidrogénezett növényi olajat tartalmazó üzemanyagot) tankolt dízel helyett kamionjai és a pályán levő generátorok egy részébe – egészen pontosan 460 ezer kilométerből 386 ezret tettek meg a szállítójárművek HVO100-hajtással, a generátorok üzemanyagának pedig 35 %-a volt fenntartható.

A Mercedes ezzel 339 tonna széndioxidot spórolt meg, és az eredeti célkitűzést is túlszárnyalta: 60 % helyett 67 % károsanyagot takarított meg a 2023-as szezon európai részét tekintve.

A Mercedes 2024-ben 100 %-osan HVO100-at akar használni kamionjaiban, emellett tovább fokozná a bioüzemanyag használatát a generátorokban. A végcél a Formula-1 küldetésével összhangban 2030-ig elérni a nettó zéró kibocsátást.

Gasly azóta sem beszélt Markóval az elküldéséről

Az év eleje óta az Alpine-t erősítő Pierre Gasly karrierjében az egyetlen törést az jelentette, amikor 2019-ben az akkor még Toro Rosso névre hallgató faenzai csapattól felkerült a Red Bullhoz, de mindössze fél év után lefokozták, és Alex Albont ültették a helyére. Amikor a Beyond the Grid podcastben arról kérdezte Tom Clarkson, azóta beszéltek-e a történtekről Helmut Markóval, a francia versenyző így felelt:

gasly-spa

„Nem, de remélem, egyszer lesz rá lehetőségem. Legmélyen belül tudom, hogy okos emberek. Megvan a saját véleményük bizonyos dolgokról, mások viszont teljesen egyértelműek voltak” – mondta, majd így folytatta. „Nem igazán volt igazságos, de ez van. Megtanultam, hogy a sport nem mindig igazságos. Amikor elhagytam az AlphaTaurit lezártam ezt a fejezetet és egy teljesen újat nyitottam az Alpine-nel.”

„A korábbi tapasztalataimmal elértem egy olyan szintű tapasztalatot, tudást és beállítottságot, aminek köszönhetően jobb lehetek, mint korábban” – tette hozzá az egyszeres futamgyőztes.

gasly-redbull-2019

Verstappen a virtuális Vegasban „többször ment a falnak, mint egyenesen”

Max Verstappen, aki a soron következő első Las Vegas-i Nagydíjról úgy nyilatkozott, hogy szerinte csak a show kedvéért rendeznek versenyt ezen a helyszínen, elárulta, hogy a legújabb hivatalos F1-es videojátékban kipróbálta ugyan a pályát, de bőven van még mit tanulnia róla: „Van még dolgom a szimulátorban” – kezdte a holland.

verstappen-sad

„Hogy őszinte legyek, még nem is ismerem a pályát. Amikor utoljára kipróbáltam az F1-es játékban, szerintem többször mentem a falnak, mint amennyit egyenesen. Szóval reméljük, nem így lesz, amikor elkezdek élesben vezetni ott!”

„Nagyon más lesz, hiszen éjszaka alacsony lesz a hőmérséklet” – folytatta a világbajnok arra utalva, amire Ross Brawn is megtette nemrég. „Utcai pálya, amin nincs tapasztalatunk, nem ismerjük a tapadást, minden teljesen új. Szóval talán lesz néhány meglepetés.”

verstappen-laugh

„Inkább a show miatt megyünk Vegasba, nem a versenyzésért” – Verstappen

A jövő hétvégén debütál a Formula-1 új versenye és helyszíne, a Las Vegas-i Nagydíj, amelyet a sportág a szezon fénypontjának szán. Ám ahogy azt Max Verstappentől többek között a sprintformátum kapcsán megszokhattuk, nem nagyon izgatja magát semmi olyanért, ami a nyers versenyzésen kívül van – márpedig szerinte a Vegas-i futam nem arról fog szólni:

„Először is, szerintem inkább a show miatt megyünk oda, nem magáért a versenyzésért, ha megnézzük a nyomvonalat. De engem ez nem igazán érdekel. Inkább csak odamegyek, elvégzem a dolgom, aztán távozom” – fogalmazott a háromszoros F1-es világbajnok, majd amikor felvetették neki, hogy a Monacói Nagydíj is hasonló körítést szokott kapni, hozzátette: „De Monaco a történelemről is szól és magáról a helyről… Mindenki el akar jutni egyszer Monacóba. Nem lehet ezt összehasonlítani.”

Közben a Las Vegas-i pálya már készen áll az F1-es mezőny fogadására, a bokszépület legalábbis elkészült:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 Las Vegas (@f1lasvegas) által megosztott bejegyzés

Egészen 2030-ig két F1-es futamot rendezhetnek Olaszországban?

Amióta a koronavírus-járvány által sújtott 2020-as idényben beugrott Imola, a korábban 1980-tól 2006-ig a naptárban szereplő helyszín a Formula-1-es versenynaptár állandó eleme lett. Ám mind Imolának, mind az Olasz Nagydíjnak otthont adó Monzának rövidesen, egész pontosan 2025 végén lejár a szerződése az F1-gyel. Angelos Sticchi Damiani, az olasz motorsportszövetség vezetője azonban most arról beszélt a Gazzetta dello Sport hasábjain, hogy ugyan kontraktust még nem írtak alá, de gyakorlatilag megállapodtak, hogy mind az Olasz, mind az Emilia-romagnai Nagydíj helyszíne, azaz Monza és Imola is a kalendáriumban marad egészen 2030-ig:

„Már van megállapodásunk, már csak a részleteken múlik. A megállapodás mindkét olaszországi nagydíjról szól, Monzáról és Imoláról egyaránt, hogy mindkét helyszínen további öt évig versenyeznének. Őrületes eredmény lenne az országunknak, ha 2030-ig két nagydíjat rendezhetnénk évente. Szeretnénk aláírni egy előszerződést 2024 vége előtt. Imola kapcsán tisztább a helyzetet, hiszen modernizáljuk a paddockot, beleértve a garázsok tetejét és az új paddockstruktúrát. Monza más történet, mert a pálya egy parkban helyezkedik el, így plusz szabályok vonatkoznak a változtatásokra, egyeztetni kell róluk Monza, Milánó és Lombardia régió önkormányzatával.”

f1-monza

„Súlyos és sürgős a helyzet” – egyre-másra utasítják vissza a motorosok a Hondát

Kezd egyre kínosabbá válni a Repsol Honda számára, hogy még mindig nem találták meg a 2024-ben már a Gresini Ducatinál szereplő Marc Marquez utódját. Arról már írtunk, hogy az elmúlt hetekben felmerült többek között Johann Zarco, Miguel Oliveira és Maverick Vinales neve is, ám jórészt amiatt, mert a HRC egyéves szerződést kínált, ezek egyikéből sem lett semmi. A minap még épp a Gresinitől távozni kényszerülő Fabio di Giannantonio és a Moto2-ben vitézkedő Fermin Aldeguer tűnt a két fő jelöltnek, utóbbi kapcsán azonban Alberto Puig, a Repsol csapatmenedzsere határozott cáfolatot adott: „Nem tudom, honnan jött ez a pletyka, de 100 százalékig fals. Tegnap megkérdeztem Aldeguer menedzserét, hogy honnan származik a híresztelés, és nem tudta, mit mondjon” – nyilatkozta a DAZN kamerái előtt.

Puig viszont bedobott egy új nevét: „valós lehetőségként” említette Pol Espargaro érkezését. Pontosabban visszatérését, hiszen a spanyol 2021-ben és 2022-ben a Repsolnál versenyzett, kevés sikerrel és jórészt inkább küszködve. Espargarónak nincs ülése 2024-re, hiszen a KTM őt állította félre a Moto2-ből felhozott Pedro Acosta kedvéért az érvényes szerződése ellenére is. Viszont a versenyző gyorsan lehűtötte a kedélyeket a Malajziai GP péntekjén: „Nagyon köszönöm a Hondának, elhagyni egy helyet és mégis visszahívni oda, ez azt jelenti, hogy nem lehetett annyira rossz a munkám. A kapcsolatunk mindig is jó volt, még ha az eredmények nem is. Nagyon örülök ennek, sokat jelent számomra, de a jövőm mást tartogat. Jövőre kitöltöm a szerződésemet, utána szabad leszek, s ha valami adódik nyilván megbeszéljük a KTM-mel, de jelenleg elégedett vagyok azzal, ahol vagyok” – idézi a The Race Espargarót, aki így 2024-ben marad az osztrák gyártó tesztpilótája, néhány szabadkártyás beugrással.

Nem ő egyébként az egyetlen, aki kikosarazta állítólag a Hondát: a napokban Luca Mariniről is felröppentek pletykák, hogy megkereste őt a Honda, s ezt maga az olasz is megerősítette. A versenyző elmondta: vonzó számára a gyári csapat lehetősége, de csak akkor, ha „megfelelő a lehetőség”, és jelenleg jól érzi magát a VR46 Ducatinál. Így hát úgy fest, a Repsol Hondának továbbra is Di Giannantonio lehet a fő opciója, elvégre az olasz a többiekkel ellentétben szemlátomást szívesen felülne az RC213V-re. Puig mindenesetre nem kertelt: „Nagyon súlyos a helyzet. Még nem jutottunk döntésre, de sürgős a helyzet, hiszen versenyzőt kell találnunk a valenciai tesztig” – utalt a két és fél hét múlva esedékes, évadzáró utáni tesztre.

motogp-pol-espargaro-honda

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen már konstruktőrként is világbajnok lenne

További stratégiai érdekességre bukkantunk az interlagosi hétvégét követően: a Sao Pauló-i Nagydíjon elért újabb sikerével a holland pilóta olyan ponthalmazra tett szert, hogy az istállók tabelláján második helyen álló Mercedes versenyzői már nem tudnak együttesen összeszedni annyi egységet, hogy utolérjék őt a hátralevő két futamon. A német gárda eddig 382 pontott gyűjtött, míg Max Verstappen már 524-nél jár. A különbség így 142 pontra duzzadt, viszont Las Vegasban és Abu Dhabiban csupán 88 pontot tudna maximum szerezni a Mercedes brit duója. Azaz Verstappen már egymaga is bebiztosította volna a konstruktőri vb-diadalt.

A hatalmas dominancia ellenére nem szokatlan dologgal állunk szemben: az elmúlt 20 évben 4 alkalommal is történt hasonló. Legerősebb éveikben Lewis Hamilton (2020), Sebastian Vettel (2013) és Michael Schumacher (2004) is képes volt hasonló teljesítményre, a negyedik példát pedig Kimi Raikkonen szolgáltatja világbajnoki évéből (2007). Igaz ugyan, hogy utóbbi esetben a McLaren-Mercedes nemcsak a finn pilótánál, hanem a teljes Ferrari csapatnál is több pontot szerzett, azonban kizárták őket a konstruktőri bajnokságból, így a Jégember 110 pontjával szemben a BMW Sauber 101 egysége a mérvadó.

MotoGP: Alex Marquez elhappolta a pénteki elsőséget Martin elől

Szokás szerint két tréninggel vette kezdetét a MotoGP Malajziai Nagydíjának hétvégéje pénteken. A délutáni egyórás edzés ment tétre, ott dőlt el, melyik tíz versenyző jut az időmérő második szakaszába. Nem sokon múlt, hogy a legutóbbi Thaiföldi GP-t uraló Jorge Martin Sepangban is a legerősebben kezdjen, de a hajrában Alex Marquez szűk két tizedmásodperccel megelőzte őt. A Gresini versenyzője és a vb-aspiráns pramacos mögött a két gyári KTM következett Jack Miller, Brad Binder sorrendben, majd jött az apriliás Maverick Vinales, a VR46-os Luca Marini és a yamahás Fabio Quartararo.

motogp-alex-marquez-sepang

A vb-tabellát Martin előtt 13 pontos előnnyel vezető Francesco Bagnaia nyolcadik helyen jutott be a Q2-be, az említetteken kívül még Marco Bezzecchi és Johann Zarco kvalifikálta magát oda. Kiszorult viszont a top 10-ből Marc Marquez és a többi hondás is, míg a szabadkártyásként Ducatival induló kétszeres Superbike-világbajnok, Alvaro Bautista a 22. időt motorozta. A legpocsékabb napot egyértelműen Aleix Espargaro zárta, aki összesen négyszer (!) bukott az Apriliával.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-sepang-edzes

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!