DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 10. csütörtök

A 100 éves Piastri, Schumacher csapattársa

Szenzációs videó jelent meg Oscar Piastriról, aki az F1 hivatalos csatornáján Wrong Answers Only, azaz „Csak rossz válaszok” játékot játszott. Nem kellett csalódnunk benne!

Hogy hívnak? A nevem Lando Norris.
Melyik csapatnál vezetsz? Mercedes.
Hogy kell betűzni a McLarent? X, Y, Z.
Ki a csapattársad? Michael Schumacher
Milyen hangja van egy F1-es autónak? Ruff!
Hány éves vagy? 100.
Ronaldo és Messi melyik sportot űzi? Tollaslabda.
Ki a Harry Potter főszereplője? Frodó.
Ki a McLaren csapatfőnöke? Mark Webber.
Hány pont jár a 3. helyért? Nem elég.

Csaknem három hónap után újra MotoGP-motoron Martin – Brnóban vissza is térhet

Közel három hónappal a Katari Nagydíjon elszenvedett balesete után szerdán újra MotoGP-motorra ülhetett Jorge Martin. A regnáló világbajnok a lusaili bukása során számos bordatörést szenvedett és légmell is kialakult nála, így a hazatérése is hetekbe került. Az utóbbi időben azonban jól haladt a rehabilitációja, a múlt héten már motorra is pattant, szerdán pedig Misanóban egy privát teszten – amelyre épp a csapata által kezdeményezett és kiharcolt új szabály ad lehetőséget a sérülésből visszatérő versenyzők számára – vezethette az Aprilia RS-GP-t is, amelynek nyergében a beszámolók szerint 64 kört teljesített.

martin-1

„Remekül éreztem magam. Nagyszerű munkát végeztünk az elejétől, egyre többet a nap folyamán. Szóval rendkívül örülök és készen állok arra, ami jön. A terv az, hogy Brnóban visszatérek. Remélem, minden jól megy a héten, megfelelő körülmények között edzhetek, és bízom benne, hogy találkozunk Brnóban” – fogalmazott a tesztnap végén Martin, aki tehát a jövő hétvégi Cseh Nagydíjon (amely a nyári szünet előtti utolsó forduló lesz) térhet vissza, amennyiben megfelel az orvosi vizsgálatokon. Az persze kérdés, hogy milyen hangulatban zajlik majd ez a visszatérés annak fényében, ami a spanyol címvédő és az Aprilia között az előbbi által szándékolt szerződésbontás kapcsán történik –erről részletesen beszéltünk a Formula Motocast múlt heti adásában, amely a fotó alatti videóban hallgatható meg:

martin-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen is elköszönt Hornertől

Röviden köszönt el Christian Hornertől a Red Bull négyszeres világbajnok címvédő pilótája, Max Verstappen:

„Az első futamgyőzelmemtől kezdve a négy világbajnoki címig hihetetlen sikereket értünk el együtt. Emlékezetes versenyeket nyertünk és számtalan rekordot döntöttünk meg. Köszönök mindent, Christian!” – írta közösségi oldalán Verstappen.

f1-verstappen-horner-redbull

„Akkor voltak a legrosszabbak a látási viszonyok” – Hadjar meglepődött az újraindításon

Isack Hadjart meglepte, hogy a versenyirányítás újraindította az F1-es Brit Nagydíj futamát a 17. körben, miközben szakadt az eső és borzalmasak voltak a látási viszonyok. A Racing Bulls franciája ennek esett áldozatául, hátulról ugyanis nekiment Andrea Kimi Antonellinek, és kiesett. Az ütközésért épp a körülmények miatt nem meszeltek el senkit a felügyelők.

„Az újraindításnál voltak a legrosszabbak a látási viszonyok. Szerintem nem volt értelme olyan körülmények között versenyezni, mert már a safety car mögött megtett körök során sem láttunk sokat” – magyarázta Hadjar, akit a RacingNews365.com idéz. „A gumihőmérsékletek is visszaestek. Minden trükkössé vált. Igazából meg is lepődtem, hogy nem vártunk a körülmények javulására, de végső soron eléggé megjósolható volt a baleset.”

f1-hadjar-racingbulls-brit

Az FIA-elnök és Verstappen kapcsolata „olyan jó, mint bármelyik kapcsolat”

Nem túl fényes a hangulat a jelenlegi FIA-elnök Mohammed Ben Sulayem körül. Nemrég Tim Mayer, az elnökválasztáson induló kihívója fogalmazott úgy, hogy a jelenlegi elnök rettegésben tart mindenkit az FIA-n belül. Ben Sulayem ezen vádakra ironikus és vicces megjegyzésekkel reagált.

Max Verstappen június végén nyilatkozott úgy, hogy nem meri kifejteni a véleményét bizonyos dolgokkal kapcsolatban a sajtótájékoztatókon, mivel tart az FIA büntetésétől. Ben Sulayem elnököt arról kérdezték Silverstone-ban, hogy milyen a kapcsolata a holland világbajnokkal – az elnök kissé elkalandozott a tárgytól válaszában.

„Olyan jó, mint bármelyik kapcsolat” – idézi a RacingNews365 az elnököt. „Ő egy bajnok, egy fiatal bajnok. Éhes, okos és nagyon nyerni akar. A McLaren versenyzőivel, Landóval és Oscarral ugyanez a helyzet, és ott van Leclerc is. Mindannyian remek pilóták.”

„Annyira érettek. Látni az arcukon, mennyit fejlődtek. Ha visszamennénk 10-15 évet, nem látnánk az életkorukat. Nézzétek meg Kimit. Amikor aláírtam a szuperlicenszét, megnéztem az életkorát. Egyszerűen hihetetlen” – mondta. 

Amikor Wolff megütötte Raikkönent Russell miatt

Érdekes történetről számolt be nemrégiben Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. A csapatvezető 2018-ban részt vett az FIA díjátadó gáláján, amelyen George Russell, az akkori F2-es bajnok, és a Ferrarival az F1-es tabella harmadik helyén végző Kimi Raikkönen is jelen voltak. 

Russell már akkor a Mercedes, így Wolff támogatását élvezte, az osztrák vezető pedig nem nézte jó szemmel, hogy a ceremónián részegen megjelenő finn pilóta sértegette a fiatal brit tehetséget.

Mielőtt Wolff elmondta volna az ORF-nek a történetet, Russell beleegyezését kérte, aki csak így reagált: „Rád bízom, engem úgysem érint.”

Ezután Wolff belekezdett a mesélésbe: „Egy kissé kellemetlen történet, de ez történt. Én egy olyan környezetben nőttem fel, ahol néha meg kellett védened magad. Szentpéterváron voltunk a díjátadó ceremónián, és egy Formula-1-es pilóta sértegette George-ot annak ellenére, hogy megnyerte az F2-t” – idézi a RacingNews365. 

„Aztán meg kellett ütnöm, és ennyi volt. Bármit megtennék a családomért vagy a csapatomért. Bármikor átkarolom őket, ha meg kell védenem őket. Ugyanígy nekem is szükségem van a csapatom támogatására.”

Szívesen látna kínai 12. csapatot az F1-ben az FIA elnöke

Noha még a Cadillac sem mutatkozott be élesben a Formula-1-ben tizenegyedik istállóként, Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke máris ismét a tizenkettedik istálló lehetőségéről beszélt. A Cadillac formációja csak hosszas folyamat végén kapta meg a zöld lámpát az F1 kereskedelmi jogtulajdonosától, a FOM-tól, Ben Sulayem azonban biztos benne, hogy egy kínai alakulatra rábólintanának:

„Továbbra is úgy érzem, hogy inkább több csapatra van szükségünk, mint több versenyre” – idézi Ben Sulayemet a RacingNews365.com. „Amikor megnyitottuk az eljárást, mi alapján született meg az eredmény? Megnéztük a kompetenciát vizsgáló keretrendszert anélkül, hogy figyeltük volna, melyik cégről van szó, csak azt, hogy megfelelt-e az FIA követelményeinknek. Lesz egy 11. csapatunk.”

„Szerintem meg kell majd vizsgálnunk a 11. csapat teljesítményét, és ha lesz esetleg egy kínai érdeklődő, és most a FOM nevében is beszélek, mert egyet fognak ezzel érteni, mivel az érdekük az üzlet fenntartása… szóval ha lenne egy csapat Kínából, száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a FOM elfogadná, hiszen nem lenne több bevétel Kína bevonásával? Úgy hiszem, lenne.”

„De fel kell-e töltenünk a rajtrácsot egy 12. csapattal csak azért, hogy legyen 12. csapat? Nem” – húzta alá az FIA vezére. „Egy megfelelő csapatnak kell jönnie. Eljön majd az idő, amikor megfelelőnek érezzük az újabb érdeklődési eljárás megnyitását. Nem azért vagyunk itt, hogy felbosszantsuk a többi csapatot, nem fogjuk csak egy új istálló kedvéért csinálnia, hanem meg kell érnie a dolognak. Szerintük hozzáadott értékkel kell bírnia a Formula-1 üzletéhez, és ez nemcsak a bevételről szól, hanem a bajnokság hosszú távú fennmaradásáról is.”

f1-start-2025

„Ekkora darab sz*rt még életemben nem vezettem!” – Stroll a hetedik hely után

Hiába ért el erős eredményt Lance Stroll az F1-es Brit Nagydíjon, a leintést követően komoly kritikát fogalmazott meg az Aston Martin autójával kapcsolatban a rádión. Stroll és csapata remek taktikai döntésekkel jól lavíroztak az esős silverstone-i futam változó körülményei között – ő volt az egyetlen, aki az elején lágy gumit rakott fel slick abroncsként pár körig, mielőtt visszatért a csapadék –, és egy ideig dobogós helyen is haladt a kanadai.

Végül Nico Hülkenberg és még néhányan megelőzték, így hetedik lett, de mérnöke, Gary Gannon így is dicsérte a pilótát: „Őrült autó, lenyűgöző helyezés” – üzente rádión, majd erre jött Stroll válasza: „Igen, az ’őrült’ enyhe kifejezés… mármint ez a legnagyobb darab szar, amit életemben valaha vezettem, hogy őszinte legyek. De rendben van, hetedik hely.”

Később Stroll így értékelte a sajtónak a versenyét: „Nagyon vegyes hétvégénk volt: jó tempót mutattunk a pénteki edzésen, amire sajnos nem tudtunk építeni az időmérőn, így hátulról rajtoltunk. A csapat hozott néhány remek stratégiai döntést a futam során, és összességében jó eredményt értünk el. Nagyon küszködtem a gumikopással, és sajnos nem voltunk olyan helyzetben, hogy többért harcoljunk: Hülkenbergnek sokkal több tapadása volt az utolsó etapban, és ezzel a kopással a lehető legjobb eredményt értük el ma.”

Érdekesség, hogy az Astonnál Fernando Alonso is megfogalmazott egy panaszt a rádión: a kilencedikként befutó spanyolnál kevésbé működtek a taktikai lépések, mint Strollnál, ezt tette szóvá a kétszeres F1-es világbajnok. „Őrületes, hogy velem sosem csináljátok jól” – üzente Alonso.

gyoztes-vesztes-7-stroll

Piastri-büntetés: Stella megvédte a stewardokat

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke kiállt a sportfelügyelők mellett az F1-es Brit Nagydíjat követően, noha elismerte, hogy Oscar Piastri büntetését csapata szigorúnak érezte. Az ausztrál pilóta tíz másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott, miután a biztonsági autós fázis végén túl hirtelen fékezett.

Stella elárulta, hogy a futam után azért késett közel húsz percet a sajtóbeszélgetésről, mert alaposan utánajárt az eset körülményeinek, s bár nem ért egyet az ítélettel, határozottan megvédte az FIA és a sportfelügyelők munkáját: „Egy olyan helyzettel állunk szemben, amit kemény ítéletnek tartunk az egyik versenyzőnkkel szemben. De ez nem változtat azon a véleményünkön, hogy az FIA és a sportfelügyelők nehéz munkát végeznek, és mindannyian a legjobb tudásuk szerint járnak el” – nyilatkozta.

stella-silverstone

A McLaren-vezér hangsúlyozta, hogy a sportfelügyelői munka bonyolultságát gyakran alulértékelik: „Rengeteg különféle helyzet létezik, és ezek mind csak apró részletekben térnek el. Nem könnyű mindig a legjobb döntést hozni, ez a csapatokra ugyanúgy igaz, mint az FIA-ra”

Stella ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a hasonló eseteket utólag is meg lehessen vitatni: „Tovább kell folytatni a párbeszédet, és megfelelően értelmezni, mi történt. Beszélni fogunk az FIA-val és a stewardokkal, hogy megértsük, hogyan lehetett volna ezt a helyzetet másként is értelmezni.” A csapat szerint különösen indokolt lett volna megvizsgálni, miért csak későn hívták be a biztonsági autót, és meghallgatni az érintett pilóták véleményét is.

Formula1.5 – Hülkenberg a harmadik helyen!

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Továbbra is Alexander Albon vezeti a „másodosztály” küzdelmeit, miután hiába esett ki zsinórban háromszor silverstone-i negyedik helye előtt, a legközelebbi üldöző, Isack Hadjar nem tudott érdemben közeledni rá a Brit Nagydíjon történt kiesése előtt sem, akik pedig igazán sok pontot szereztek az előző hétvégéken, azok meglehetősen mélyről törtek előre.

hulkenberg-trophy

Az egyikük az a Nico Hülkenberg, aki Silverstone-ban második idei győzelmét is megszerezte, és már Hadjart fenyegeti a tabella második helyén, a másik pedig Fernando Alonso, aki a német mellett egyedüliként tudott ötven pont fölé menni ezen a négy hétvégén. Ki kell emelni a szezont késve kezdő Liam Lawsont, aki ausztriai győzelmével átmenetileg Lance Stroltt is megelőzte – ám a kanadai visszavágott –, valamint Bibi Bortoletót, akinek spielbergi harmadik helye azt jelentette, hogy már csak az Alpine második számú autója áll dobogó nélkül a szezonban.

pf-bliga-12

Ecclestone: Vasseur maradjon, Montezomolo jöjjön vissza!

Bernie Ecclestone, a Formula–1 egykori mindenható ura újra véleményt mondott a Ferrari helyzetéről – és nem kímélte a maranellói felsővezetést. A 94 éves brit az utóbbi időszakban felerősödött pletykákra reagált, amelyek szerint Fred Vasseur a menesztés szélére került: „Remélem, hogy Fred el tudja végezni a munkáját, mert nem helyes, hogy állandóan lecserélnek valakit.”

„Aki jön, sosem elégedett az elődjével, és mindent meg akar változtatni. Ez a gond, amikor folyamatosan cserélgetik a vezetőket” – mondta Ecclestone a Sky F1-nek a Scuderiáról, mely az elmúlt tíz évben már ötödik csapatfőnökét fogyasztja. Vasseur 2023 elején érkezett Mattia Binotto helyére. Bár a Kanadai Nagydíj előtt tagadta az olasz sajtóban megjelent pletykákat, miszerint távozna, Ecclestone szerint a probléma gyökere mélyebbre nyúlik.

„Az a gond, hogy amikor mindenkit lecseréltek, hirtelen maradt volt igazi vezető. Mindenki irányít, de közben senki sem” – fogalmazott az egykori F1-főnök, aki szerint Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke – aki most a McLaren egyik igazgatója – lehetne az, aki újra rendet tenne a csapat élén: „Kellene egy ember, aki kimondja a dolgokról, hogyan lesznek. Egy ilyen vezetőre van szükségük, vissza kellene hozniuk Lucát!”

ecclestone

Fotó: Red Bull Content Pool

IndyCar: Palou a hajrában hibázott, Dixon nyert

Sokáig úgy tűnt, újabb győzelmet ad hozzá idei eredménysorához Alex Palou, hiszen a pole-ból indulva uralta az IndyCar versenyét Mid-Ohióban. A spanyol azonban hat körrel a vége előtt hibázott, minimálisan lesodródott – ahogy tette azt egyszer már a futam korábbi részében is –, ez pedig lehetővé tette ganassis csapattársa, a remek taktikával felzárkózó Scott Dixon számára az előzést. Dixont pedig utána hiába érte utol újra Palou, támadni már nem tudott, így a hatszoros bajnok veterán új-zélandi megszerezte idei első, karrierje 59. győzelmét – és továbbra is elmondhatja magáról, hogy 2005 óta (!) minden szezonban diadalmaskodott legalább egyszer.

A Chip Ganassi párosa mellé az Arrow McLarent erősítő Christian Lundgaard állhatott még fel, megelőzve Colton Hertát és Pato O’Wardot, míg a legközelebbi üldözőnek számító Kyle Kirkwood nyolcadik lett, így Palou előnye 113 pontra hízott az amerikaival szemben. A Team Penske-nek eközben ismét katasztrofális napja volt, hiszen Josef Newgarden már rögtön a start után kiforgott, eltalálta Graham Rahalt, a kavarodásban pedig Will Power is koccant, így ő is kiesett. A verseny hosszabb videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Scott Dixon Chip Ganassi Racing  
2. Alex Palou Chip Ganassi Racing 0.4201
3. Christian Lundgaard Arrow McLaren 2.1222
4. Colton Herta Andretti 7.2620
5. Patricio O'Ward Arrow McLaren 10.3286
6. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 27.6686
7. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 28.8640
8. Kyle Kirkwood Andretti 31.8748
9. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 33.9777
10. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 34.9879
11. Nolan Siegel Arrow McLaren 35.3276
12. Marcus Ericsson Andretti 38.3348
13. Callum Ilott Prema Racing 39.8048
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 40.2151
15. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 43.7343
16. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 45.8651
17. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 47.9888
18. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 48.7960
19. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 57.3140
20. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing 57.6819
21. Robert Shwartzman Prema Racing 58.8091
22. Jacob Abel Dale Coyne Racing 59.3303
23. Scott McLaughlin Team Penske 1 kör /21.7231
24. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 1 kör /42.0489
25. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Kiesett
26. Will Power Team Penske Kiesett
27. Josef Newgarden Team Penske Kiesett

Michelisz: 5. hely és műszaki hiba Vila Realban

Nehéz hétvégén van túl a címvédő Michelisz Norbert a TCR World Tour portugáliai állomásán. A Hyundai tempója végig elmaradt a Lynk & Cóktól Vila Real utcáin – ami annak fényében nem váratlan, hogy Michelisz autója kapta ezúttal a maximális 40 kg-os kompenzációs súlyt –, de a magyar versenyző így is hozott egy hatodik helyet az időmérőn. Ezt az első vasárnapi futamon egy ötödik helyre váltotta, miután márkatársa, Mikel Azcona defekt miatt kihullott előle. A második versenyen aztán ugyancsak az ötödik hely felé haladt a meglehetősen eseménytelen viadalon, amikor a hajrában probléma adódott a kardántengellyel, így le kellett lassítania és csupán 13. lett.

A Lynk & Co eközben mindkét portugál futamon kettős győzelmet aratott: előbb Yann Ehrlacher győzött Santiago Urrutia előtt, majd – helycserét követően – Thed Björk Ma Qing Hua előtt. Ezzel a négy pilóta ott van az összetett első öt helyezettje között: csak a hondás és Vila Realban is dobogóra álló Esteban Guerrieri tud beférkőzni közéjük. Michelisz jelentős, 102 pontos hátránnyal a hatodik, ráadásul több riválisa is ott lohol a sarkában. A szezon szeptember közepén folytatódik Ausztráliában.

A bajnokság állása négy forduló után:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 250
2. Esteban Guerrieri Honda 223
3. Santiago Urrutia Lynk & Co 215
4. Thed Björk Lynk & Co 207
5. Ma Qing Hua Lynk & Co 149
6. Michelisz Norbert Hyundai 148
7. Aurélien Comte Cupra 147
8. Nestor Girolami Hyundai 145
9. Ignacio Montenegro Honda 144
10. Mikel Azcona Hyundai 92

tcr-michelisz-vilareal

Verstappen Hülkenbergről: Fantasztikus, de nem egy dobogótól leszel hirtelen sokkal jobb

Kevesen lehetnek a Formula-1-es paddockban, akik nem örülnek Nico Hülkenberg karrierje első dobogójának – még az a Max Verstappen is a németet ünneplők között van, aki minden bizonnyal a Sauber-versenyző helyett állt volna a dobogóra, ha nem forog meg a biztonsági autós újraindításkor. Vasárnapi értékelése mellett Verstappen hosszasan beszélt arról, örül Hülkenbergnek, és vajon mit jelenthet számára az első dobogó:

„Fantasztikus, nagyon örülök neki, jó látni ezt, mert feltételezem, ha ilyen rég az F1-ben vagy és nem álltál még dobogón, de párszor már közel kerültél hozzá, akkor különleges pillanat” – fejtegette Verstappen. A négyszeres világbajnok nem gondolja, hogy Hülkenberg önbizalmán változtatna ez az eredmény.

„Szerintem Nico eleve elég higgadt típus, tudja, mire képes, amit megmutatott már a múltban, a Formula-1 előtt és Formula-1-ben is. Valamiért eddig nem működött. Biztos, hogy nagyon boldog lesz, de úgy gondolom, azt már eddig is tudta, mennyire jó. Nem egy dobogótól leszel hirtelen sokkal jobb, de örömteli, hogy végre dobogóra állt” – beszélt arról, hogy Hülkenberg ugyanaz a versenyző marad az F1-es debütálása után 15 évvel megszerzett első dobogó ellenére is.

Fotó: Stake F1 Team Sauber

Megszületett az ítélet a Hadjar–Antonelli és a Bearman–Ocon ütközések ügyében

Az Andrea Kimi Antonellit hátulról eltaláló Isack Hadjart, valamint az egymással koccanó két Haas-pilótát is felmentették a felügyelők az F1-es Brit Nagydíjat követően. Előbbi incidensnél Hadjar az ütközés miatt a falban is kötött ki. A stewardok meghallgatták a Racing Bulls és a Mercedes újoncát is, akik egyetértettek abban, hogy a szakadó esőben alig lehetett látni, Antonelli pedig hamarabb fékezett a megszokottnál, ami váratlanul érte francia ellenfelét. A két versenyző szerint a körülmények miatt egyikük sem volt hibáztatható a balesetért, s ebben a felügyelők is egyetértettek velük.

Oliver Bearman és Esteban Ocon esetében is hasonló volt az indoklás a szankció elmaradásáért. Az FIA honlapján közzétett dokumentum szerint a két Haas-versenyző rámutatott, hogy a körülmények „jelentős szerepet” játszottak az ütközésükben, mivel slick gumikon haladtak a még az ideális íven kívül nedves pályán. A felügyelők szerint ugyan Bearmannek a versenyzési irányelvek alapján joga volt a kanyarhoz, de a körülményeket figyelembe véve arra jutottak, hogy az ütközés a két pilóta mozgása egybeesésének volt betudható, nem pedig egyikük hibájának – ezért itt sem látták indokoltnak a büntetést.

Bearman amúgy a futamon Yuki Tsunodával is ütközött, amiért a japánt már a verseny közben megszórták 10 másodperces időbüntetéssel: a leintés után az is kiderült, hogy a Red Bull-os egy büntetőpontot is kapott a történtek miatt.

Szakadó eső miatt félbeszakították az F3-as főfutamot Silverstone-ban

Nagyjából a versenytáv kétharmadánál piros zászlóval félbe kellett szakítani az egyre hevesebbé váló esőzés miatt a Formula-3-asok silverstone-i főversenyét. Már eleve vizes aszfalton startolt el a vasárnapi futam, de így is csak a mezőny egy része szavazott esőgumikra, néhányan a slicken maradtak – többek között a bajnokságban élen álló Rafael Camara, valamint két üldözője, Tim Tramnitz és Nicola Tsolov is. Hamar kiderült azonban, hogy az esőgumi a jó választás, a slickesek rettenetesen hátraestek a mezőnyben, a vezetést pedig már az 1-es kanyarban Mari Boya ragadta magához. Az eső intenzívebbé válásával és a végül újraindítást nem hozó megszakítással a Campos pilótája be is húzta a győzelmet Theophile Nael és Noel Leon előtt.

f3-brit-eso

A bajnokság éllovasai egyaránt pont nélkül maradtak, így az összetett pontversenyt csak a pénteki időmérő és a szombati sprintfutam eredménye befolyásolta a brit hétvégén. A pole-ért Tsolov kapott két egységet, a sprinten viszont csak Camara végzett pontszerző, egész pontosan a nyolcadik helyen, így a brazil Ferrari-junior 27 ponttal vezet Tramnitz és 29-cel Tsolov előtt. A szombati viadalt egyébként a thai és szintén camposos Tasanapol Inthraphuvasak nyerte Martinius Stenshorne és Boya előtt.

A szombati sprintfutam végeredménye:

1. T.Inthraphuvasak Campos Racing  
2. M.K.Stenshorne Hitech TGR 1.748
3. Mari Boya Campos Racing 6.466
4. L.Van Hoepen ART Grand Prix 8.856
5. Ugo Ugochukwu Prema Racing 9.365
6. Christian Ho DAMS Lucas Oil 11.291
7. Noel León Prema Racing 12.083
8. Rafael Câmara Trident 12.757
9. Charlie Wurz Trident 15.354
10. Roman Bilinski Rodin Motorsport 16.767
11. Tim Tramnitz MP Motorsport 17.369
12. A.Giusti MP Motorsport 19.012
13. Noah Strømsted Trident 20.458
14. Brad Benavides AIX Racing 21.090
15. Santiago Ramos Van Amersfoort Racing 21.449
16. James Wharton ART Grand Prix 22.072
17. Ivan Domingues Van Amersfoort Racing 22.443
18. Tuukka Taponen ART Grand Prix 22.785
19. Théophile Naël Van Amersfoort Racing 23.108
20. B.del Pino MP Motorsport 26.438
21. Louis Sharp Rodin Motorsport 28.237
22. Callum Voisin Rodin Motorsport 29.486
23. Nicola Lacorte DAMS Lucas Oil 30.069
24. Gerrard Xie Hitech TGR 30.735
25. Matías Zagazeta DAMS Lucas Oil 31.715
26. James Hedley AIX Racing 32.180
27. Nikita Johnson Hitech TGR 32.703
28. N.Marinangeli AIX Racing 35.137
29. Nikola Tsolov Campos Racing 37.697
  Brando Badoer Prema Racing Kiesett

A vasárnapi főfutam végeredménye:

f3-fofutam-brit

Csak a bokszutcából rajtol Colapinto az F1-es Brit Nagydíjon

Több motorkomponenst is kicserélt Franco Colapinto autójában az Alpine, így az argentin csak a bokszutcából vághat majd neki a vasárnapi F1-es Brit Nagydíjnak – közölte a csapat. Colapinto eleve az utolsó helyre kvalifikált, miután a szombati időmérőn már a Q1-ben hibázott és lekoccolta a falat, így kiesett. A rajtrácson így végül 19 autó fog állni, de azok sorrendje nem változik, hiszen az argentin – aki a folyamatos pletykák ellenére „nem aggódik túlságosan” a jövője miatt – a 20. rajtkocka helyett startol majd a bokszutcából. A teljes silverstone-i rajtrács ide kattintva böngészhető.

f1-colapinto-crash-2

fotó: DPPI

„Jó irány, kis előrelépés” – Alonso az Aston F1-es fejlesztéseiről

Pozitívan értékelte az Aston Martin Silverstone-ba vitt fejlesztéseit és saját időmérőjét Fernando Alonso az F1-es Brit Nagydíjon. A Haas mellett az Aston érkezett a legjelentősebb új csomaggal a hétvégére: szinte teljesen átszabták az AMR25-ös padlólemezét, emellett a motorborításon is módosítottak. Az újítás pedig azt eredményezte, hogy Alonso bejutott a Q3-ba, ahol ugyan kilencedik lett, de Kimi Antonelli és Oliver Bearman rajtbüntetései miatt a hetedik pozícióból startolhat a futamon.

„Teszteltük pénteken a fejlesztéseket, és kis előnyt láthattunk az új csomagnál. Időbe telt kielemezni az adatokat és látni a különbségeket, de ez egy kis lépés a helyes irányba” – idézi a spanyolt a Motorsport.com „Nem voltunk benne biztosak, de azt gondoltuk, hogy a mindenki által hozott fejlesztések kiegyenlítették egymást. Nem tudsz nagyot lépni előre.”

„És ezt láthattuk az időmérőn is: egy Haas a Q3-ban, még egy Alpine is. Szóval továbbra is keményen kell dolgoznunk minden hétvégén, de elégedett vagyok a mai nappal. Nem volt annyira egyértelmű a Q3-ba jutás, főleg úgy, hogy a harmadik edzés végén kihagytuk a lágy gumis próbát a piros zászló miatt, úgyhogy némileg ugrás volt az ismeretlenbe beállítás terén. Úgyhogy összességében jól hajtottuk végre az időmérőt, aztán meglátjuk, mire leszünk képesek a futamon” – fogalmazott Alonso, hozzátéve: komoly veszélyként tekint a gyors Williamsekre, valamint a 11. helyről startoló Yuki Tsunodára is vasárnap.

f1-alonso-aston-silverstone-1

Brown szerint „kicsit ijesztő” lenne a Verstappen–Mercedes házasság

Az elmúlt bő egy hét fő slágertémája az F1-ben Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. Az ezzel kapcsolatos kérdést pedig a konstruktőri vb-éllovas McLaren vezérigazgatója, Zak Brown sem kerülhette ki: „Ez egy kicsit ijesztő. Úgy gondolom, a Mercedes egyértelműen felfelé ívelő pályán halad, míg a Red Bull határozottan nem, Max pedig egy hihetetlen tehetség. Szóval Max a Mercedesben… elég komoly versenytárs lenne” – fogalmazott az ESPN kamerái előtt.

Brown azt is leszögezte, hogy ők nem akarják meg elcsábítani Verstappent a Red Bulltól, mivel szerinte Oscar Piastri és Lando Norris párosa a jelenlegi legjobb az F1-ben: „Nem is lehetnék boldogabb a versenyzői felállásunkkal. Az első naptól kezdve mondom, hogy szerintem a miénk a legjobb pilótapáros a Formula-1-ben: azt hiszem, jelenleg nehéz lenne az ellen érvelni, hogy ez tényszerűen és statisztikailag igaz. És a pályán és azon kívül mutatott személyiségük és a tehetségük miatt egyetlen másik versenyzőre sem cserélném le őket a mezőnyből.”

f1-verstappen-redbull-1_1

Pártatlanságot és semlegességet vár embereitől az FIA az elnökválasztási folyamat során

Rövid közleményt adott ki szombat délelőtt az elnökválasztási procedúra kapcsán a Nemzetközi Automobil Szövetség. Tették mindezt azok után, hogy pénteken hivatalosan is eldőlt, hogy lesz kihívója Mohammed ben Sulayem regnáló elnöknek, miután a korábbi versenyfelügyelő Tim Mayer bejelentette az indulását – ráadásul egyúttal egyből igen komoly kritikát fogalmazott meg a jelenlegi vezetés felé, többek között úgy fogalmazva, hogy „elég a terrorból az FIA-nál”. Az FIA a mostani kommünikében a választási folyamat részletei mellett a munkatársak semlegességét hangsúlyozta:

„Az FIA elnökválasztása egy strukturált és demokratikus folyamat, amely minden szakaszban biztosítja a tisztességességet, az átláthatóságot és a feddhetetlenséget. A választás az FIA alapszabálya alapján zajlik. Az FIA elnöki listáját, amelyen az FIA elnöke is szerepel, az FIA tagklubjai választják meg teljes szavazati joggal, képviselve egyaránt a szervezet sport és mobilitási pilléreit.” 

„Az FIA pártatlanság iránti elkötelezettségével és a jelöltek egyenlő bánásmódjának megőrzésével összhangban az FIA munkatársai a folyamat során szigorú semlegességet kötelesek tanúsítani. A szövetség továbbra is a megszokott módon fog működni, teljesítve kötelezettségeit a tagok felé, valamint a motorsport és a mobilitás minden területén” – olvasható a közleményben, amely azzal zárul, hogy az elnökválasztásra a december 12-i közgyűlésen kerül majd sor.

fia-logo-dppi-1

fotó: DPPI

Horner: Tsunoda még bizonyíthat – a szezon végén döntünk

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megerősítette: egyelőre nincs végleges döntés arról, ki vezeti majd a csapat második számú autóját 2026-ban, és noha elsődlegesen a saját juniorprogramjuk versenyzőivel számolnak, nem kizárt, hogy külsős jelölteket is fontolóra vesznek.

„Yukinak a szezon végéig van ideje bizonyítani, hogy ő az a srác, aki maradhat az autóban” – fogalmazott Horner a Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján.

„Jelenleg házon belül bőven akad tehetség, hiszen Isack Hadjar is jó munkát végez, Liam Lawson pedig kezd visszatalálni a formájához – így mindketten esélyesek lehetnek a Red Bull ülésére.”

„Az elsődleges feladatunk az, hogy megnézzük, mi történik a saját tehetségprogramunkban. Természetesen mindig nyitottak vagyunk arra is, hogy mi van ezen kívül. Az elmúlt években többször is kiléptünk a keretből, és ha szükségét érezzük, most sem félnénk újra megtenni” – utalt Horner korábbi példákra, mint például Sergio Pérez leszerződtetésére.