Szauna a pilótafülkében: Az egyik lamborghinist jéggel kellett lehűteni, a másik feladta
https://formula.hu/parc-ferme/36323
Kánikulában mindenhol jobb lenni, mint egy Lamborghini Huracan Evo GT3-ban – ezt domborította ki a DTM lausitzringi hétvégéje. A Motorsport.com számolt be arról, milyen gyötrelmeket kellett kiállnia a modellel versenyző pilótáknak a vasárnapi 30 Celsius-fokban.
A Lamborghiniben nincs klíma, ellentétben a legtöbb GT3-as modellel. Ez még nem a fő probléma, hiszen a legtöbben spórolnak a hűtéssel a minimálisan kedvezőbb motorteljesítmény miatt. A Huracánban azonban a hagyományos levegőkeringetés sem működik hatékonyan. Ennek eredményeként a belső hőmérséklet elérte a 70 Celsius-fokot – ez már egy hagyományos szauna alsó hőfoka.
Mirko Bortolotti megnyerte a második futamot – a szezon első duplázója lett és a tabella élére ugrott –, de a levezető körön nem ünnepelt, helyette a csapatot sürgette, hogy hozzanak neki valamilyen hideg italt. Az olaszt az SSR Performance csapattagjai hideg vízzel és jégkockákkal öntötték le, hogy hűsítsék. (Az összefoglalóban 2:24-nél.)
A márkatárs, a Nürburgringen nyertes Maximilian Paul rosszabbul jár, ő nem bírta a pokoli forróságot, és mindkét versenyt feladta – a rádióban jelezte, teljesen kimerült, nem bírja tovább. Az első futamon eltömődött a Lamborghini apró hűtőnyílása, ezért vált tarthatatlanná a helyzet, a másodikat két körrel a befutó előtt adta fel.
Fotó: DTM
Ez jelentheti Mick Schumacher F1-es karrierjének végét
https://formula.hu/parc-ferme/38503
Helmut Marko, a Red Bull F1-es alakulatának tanácsadója szerint abban az esetben, ha a Sauber Valtteri Bottas szerződésének meghosszabbítása mellett dönt 2025-re, az Mick Schumacher F1-es pályafutásának a végét eredményezheti. Marko szerint tehát a Sauber lehet Mick utolsó esélye – jelen állás szerint azonban vajmi kevés esély van arra, hogy a Mattia Binottóék a 25 éves németet válasszák...
„A Sauber jövőre biztosan nem lesz győztes autó. Ez azt is jelenti, hogy nem lesz nyomás a két versenyzőn – ha nem teljesítenek elég jól, 2026-ra még lehet változtatni.”
„Ha Schumacher nem kapja meg ezt az ülést, akkor véleményem szerint az F1-es történet véget ér számára. Ha ez így alakul, akkor az endurance versenyzésre kellene koncentrálnia, hiszen ott nagyon sikeres tudott lenni” – tette hozzá Marko.
KTM-vezetéssel indult a japán MotoGP-hétvége
https://formula.hu/parc-ferme/38504
Néhány nappal az Indonéz Nagydíj után már Japánban versenyez a hétvégén a MotoGP mezőnye, amelynek első pénteki edzését némi eső is megzavarta Motegiben. Ezen a gyakorláson Francesco Bagnaia zárt az élen Jorge Martin előtt, de persze a lényeg a helyi idő szerint délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan a kvalifikáció második fázisába.
Ezen az edzésen Brad Binder bizonyult a leggyorsabbnak, a KTM ráadásul rajta kívül is erősnek tűnt, hiszen Pedro Acosta pedig negyedik helyet szerzett. Kettejük közé Marc Marquez és a vb-éllovas Martin fért be, míg mögöttük a nagyot bukó Enea Bastianini következett. Maverick Vinales zárt hatodikként, megelőzve a címvédő Bagnaiát, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Alex Marquez és a két VR46-os jutott még be – épp csak kiszorítva ezzel onnan a végén eleső Jack Millert, illetve a remeklő hazai hőst, Takaaki Nakagamit az LCR Hondán.
A Honda kapcsán amúgy fontos fejlemény, hogy megszerezték az Apriliától Romano Albesianót technikai igazgatónak, míg a noalei gyártónál Fabio Sterlacchini veszi át ezt a posztot – erről bővebben a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban írtunk.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Brad Binder | KTM | 1'43.436 | |
2. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'43.469 | 0.033 |
3. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'43.568 | 0.132 |
4. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'43.583 | 0.147 |
5. | Enea Bastianini | Ducati | 1'43.605 | 0.169 |
6. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'43.720 | 0.284 |
7. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'43.754 | 0.318 |
8. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'44.033 | 0.597 |
9. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'44.082 | 0.646 |
10. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'44.209 | 0.773 |
11. | Jack Miller | KTM | 1'44.239 | 0.803 |
12. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'44.258 | 0.822 |
13. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'44.326 | 0.890 |
14. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'44.401 | 0.965 |
15. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'44.470 | 1.034 |
16. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'44.670 | 1.234 |
17. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'44.685 | 1.249 |
18. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'44.694 | 1.258 |
19. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'44.869 | 1.433 |
20. | Alex Rins | Yamaha | 1'44.950 | 1.514 |
21. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'45.118 | 1.682 |
22. | Lorenzo Savadori | Trackhouse Aprilia | 1'45.863 | 2.427 |
23. | Remy Gardner | Yamaha | 1'46.716 | 3.280 |
A McLaren csak örül annak, ha az F1-es riválisok a hátsó szárnyukon rugóznak
https://formula.hu/parc-ferme/38502
A Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj után került technikai szempontból középpontba a McLaren trükkös hátsó szárnya, amely a „mini-DRS” elnevezést kapta. A riválisok panaszára reagálva az FIA ugyan jelezte, hogy a megoldás szabályos volt és minden terheléses teszten átment, mégis módosítást kértek a wokingiaktól – igaz, a csapat állítja: maguktól változtatnak a szárnyon, amely konfigurációt egyébként talán már nem is fogjuk látni idén.
Mindenesetre Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatfőnöke csak örül annak, hogy az ellenfelek az ő szárnyukkal vannak elfoglalva – már csak azért is, mert szerinte nem abban rejlik a konstruktőri vb-éllovas gárda titka:
„Úgy vélem, csak jó hír, ha ekkora figyelem irányul a hátsó szárnyunkra, mert ez azt jelenti, hogy az ellenfelek nem magukra figyelnek. A Formula-1-ben annyira apróságokon múlnak a dolgok, annyira összetett. Mindig mondom a csapatnak, hogy csak magunkra figyeljünk. Szóval amikor azt látom, hogy ekkora figyelem irányul ránk a többi csapat részéről, az azt jelenti, hogy ezzel dolgoznak, ezt elemzik, erről beszélnek az FIA-val. Időt és energiát pazarolnak arra, hogy olyasmit kergessenek, ami szerintem szimpla figyelemelterelés. Szóval számunkra a McLarennél ez csak jó hír.”
„Félelmetes volt elmondani a főnökömnek” – Hamilton a ferraris átigazolásról
https://formula.hu/parc-ferme/38501
Február 1-jén vált hivatalossá, hogy Lewis Hamilton a szezon végén 12 év után elhagyja a Mercedest, jövőre pedig már a Ferrarinál fog versenyezni az F1-ben. Mindezt a Mercedes-főnök Toto Wolff-fal egy reggeli keretében közölte – most a The Times hasábjain arról beszélt a pilóta, hogy milyen érzések voltak benne ekkor és azóta:
„Hullámvasútszerűek voltak az érzelmek attól a pillanattól kezdve, hogy aláírtam a szerződést. A főnökömnek elmondani például félelmetes volt. De nagyon izgalmas ez, mert emlékszem, ahogy gyerekként Michaelt [Schumachert] néztem. Minden pilóta nézte azt az autót, és azon gondolkodik, hogy milyen lenne beülni abba a vörös pilótaülésbe.”
Hamilton megjegyezte: a búcsú érzése az egész szezonon átível nála, hiszen minden egyes nagydíjhétvégén utoljára van a csapatával az adott helyszínen, és minden futammal egyre közeledik a pillanat, amikor elválnak az útjaik.
Horner állítja: több mint 200 embert szerződtettek a Mercedestől
https://formula.hu/parc-ferme/38500
A Red Bull az utóbbi időben leginkább azzal került be a hírekbe, hogy folyamatosan veszíti el a szakembereit. Az elmúlt hónapokban bejelentették Adrian Newey tervezőzseni, Jonathan Wheatley sportigazgató és legutóbb Will Courtenay stratégiai vezető távozását. Jos Verstappen vezetésével sokan a világbajnok F1-es istálló szétesését vizionálják, az emiatt okolt és támadott Christian Horner csapatfőnök azonban a Channel 4-nek arról beszélt, hogy eközben komoly toborzás is zajlik:
„Azt hiszem, közel 250 embert vettünk fel az elmúlt 12 hónapban a teljes projekten és főleg a vadonatúj motorrészlegre, amelyet építünk. Nem beszélünk arról a több mint 200 emberről, akit a Mercedestől hoztunk el. Komoly fókusz helyeződik arra a két emberre, akik távoznak, mivel kicsit ismertebb az arcuk a nyilvánosságban” – fogalmazott Horner. A Red Bull-vezér persze elismeri, hogy joggal került Newey és Wheatley búcsúja is a rivaldafénybe, hiszen számos sikert értek el közösen, de a csapatfőnök állítja: felkészültek erre a helyzetre. „Ők két nagyobb formátumú név. A valóság viszont az, hogy ők csak két ember abból a kétezerből, akik a csoportunkon belül dolgoznak” – tette hozzá Horner.
Más rajtszámmal fog versenyezni Lawson az F1-ben, mint tavaly
https://formula.hu/parc-ferme/38499
Múlt héten vált hivatalossá, hogy a 2024-es Formula-1-es szezon hátralévő hat nagydíján Daniel Ricciardo helyett Liam Lawsont láthatjuk a Visa Cash App RB egyik autójában. Tavaly már öt futamot teljesített az új-zélandi az F1-ben, amikor szintén Ricciardót helyettesítette az ausztrál zandvoorti csuklótörése után. Akkor a #40-es számot láthattuk az AlphaTauriján, most viszont a #30-as lesz Lawson rajtszáma – írja a Speedcafé szakoldal.
Ennek oka pedig az, hogy tavaly csupán beugró, helyettesítő pilóta volt Lawson, és ilyen esetekben a csapatok számára automatikusan osztanak ki rajtszámokat. Most viszont ténylegesen is átveszi Ricciardo helyét a fiatal új-zélandi, aki így már a saját maga által választott állandó rajtszámmal fog indulni. Ez pedig a #30-as lesz, amely nagyjából végigkísérte Lawson karrierjét: először még a Formula First bajnokságban használta azt, legutóbb pedig a 2021-es DTM-idénye során láthattuk az autóján.
Alonso: Egy F1-es pilótának megfelelően kell viselkednie
https://formula.hu/parc-ferme/38498
Az Aston Martin szponzora, a Cognizant által nemrég tartott eseményen a spanyolnak azt a kérdést tették fel, hogy az F1 globális rajongótáborának mérete nyomást gyakorol-e a versenyzőkre.
„Nincs nyomás” – válaszolta a 43 éves versenyző. „Szerintem a nyomás a csapatoktól, a szponzoroktól és attól van meg, hogy vasárnap eredményt hozzunk. Amit a rajongók a versenyzőkre gyakorolnak, az szerintem az óriási felelősség, mert sok ember számára példakép vagy, így megfelelően kell viselkedned, és készen kell állnod arra, hogy példakép legyél, amikor akarod, és amikor nem akarod, akkor is meg kell tenned.”
„Amikor olyasmit akarsz mondani, ami nem helyes, akkor vissza kell tartanod magad, és politikailag korrektnek kell lenned... amikor pilótaként szerepelsz, vagy a nyilvánosság reflektorfényében vagy, akkor megfelelően kell viselkedned.”
Steiner is véleményt formált az F1 „káromkodásügyében”
https://formula.hu/parc-ferme/38497
A Formula-1-es Szingapúri Nagydíj óta az egyik legfőbb beszédtémát a káromkodásügy jelenti a száguldó cirkuszban és az autósportban azok után, hogy Max Verstappen közmunkára ítélték, amiért egy sajtótájékoztatón az „el volt b*szódva” kifejezést használta – amire reagálva a regnáló világbajnok aztán az időmérő utáni eseményen tüntetőleg csak egy-két szavas válaszokat adott. Most megszólalt a kérdésben az F1 talán legismertebb káromkodója, a Netflix Drive to Survive sorozata révén többek között a trágárkodásaival hihetetlen népszerűségre szert tevő Günther Steiner:
„Sosem hallhattatok káromkodni egy sajtótájékoztatón vagy bármi hasonlón” – szögezte le a Haas volt csapatfőnöke a Red Flag podcast adásában. „Nem hiszem, hogy túlzó, ami történt. Max az autójával kapcsolatban magyarázott, nem egy emberről. Választhatott volna más szavakat? Igen. Egy sokat használt kifejezést használt, igen. Talán nem volt helyes. De ez baj? Talán nem. Eléggé a határt képviselem ebben a kérdésben. A verseny közben a rádióban teljes mértékben meg tudom érteni, hiszen magas az adrenalinszint. Amit ott mondasz, azt nem gondolod komolyan. Az F1 nagyon jól teszi, ha kisípolja azt a két szót. Nem hiszem, hogy szükséges volt ebből ekkora ügyet csinálni…”
Steiner az FIA egy másik korábbi ügyével állította párhuzamba a mostani esetet: „Számomra ez nagyon hasonlít az ékszerügyhöz. 2024-ben vagyunk. Valaki fülbevalót visel? Elmondhatatlanul nem érdekel!”
Verstappent nem aggasztja a versenymérnöke előléptetése
https://formula.hu/parc-ferme/38496
Nemrég jelentette be a Red Bull, hogy – Jonathan Wheatley sportigazgató Audihoz való távozására reagálva – némileg átszabják a versenycsapat struktúráját. Ennek egyik nagy nyertese pedig Gianpiero Lambiase, aki mostantól a teljes versenyrészleg vezetője lesz – azon túl, hogy továbbra is megmarad Max Verstappen versenymérnökének, amely pozíciót a holland 2016-os megérkezése óta betölt.
Amikor Verstappent arról kérdezték, hogy aggasztja-e, hogy a ’GP’ becenévre hallgató mérnöke más feladatot is vállal a csapatnál, a regnáló F1-es világbajnok rámutatott: Lambiase a versenymérnökök vezetőjeként már eddig is nagyobb szerepkörrel rendelkezett. „Nem, nem aggaszt. Mármint úgy értem, amúgy is már több feladatot látott el, nem csak az én versenymérnököm volt. Úgyhogy ezt szerintem jól átgondolták, és ezzel némileg szétosztják a terhelést. Szóval részemről ez rendben van” – fogalmazott a 27 éves pilóta.
Argentína újra bejelentkezhet az F1-es nagydíjrendezésért
https://formula.hu/parc-ferme/38494
Franco Colapinto williamses szezonközi debütálása révén bő két évtized után ismét van Formula-1-es versenyzőjük az argentinoknak, s a hírek szerint ennek köszönhetően hirtelen nagyon megugrott a száguldó cirkusz népszerűsége a dél-amerikai országban – olyannyira, hogy még az is felmerült, hogy újra vendégül lássák a sportot! A legutóbbi Argentin Nagydíjat 1998-ban rendezték az F1-ben a Buenos Aires-i Autódromo Oscar y Juan Gálvez versenypályán. Bár a 2010-es évek elején felmerült, hogy az ország újra bekerülne az F1-es naptárba, szerződéskötésig nem jutottak Bernie Ecclestone-bal.
Most azonban Daniel Scioli, Argentína turisztikai, környezetvédelmi és sportminisztere a La Agencia de Viajes ügynökségnek nyilatkozva arról beszélt, hogy egyeztetett Javier Milei elnökkel és Karina Milei elnökségi főtitkárral, hogy mindent megtegyenek azért, hogy visszavigyék a dél-amerikai államba az F1-et. Scioli a hírek szerint ellátogat majd november elején a szomszédos Brazíliában sorra kerülő Sao Pauló-i Nagydíjra, hogy ott kezdjék meg minderről a tárgyalásokat.
A RacingNews365.com megjegyzi: az említett Buenos Aires-i pálya eléggé leromlott állapotban van, és ahhoz is nagyságrendileg 20 millió dolláros beruházás kellene, hogy az FIA Grade 2-es besorolást adjon neki – miközben az F1-es futamrendezéshez Grade 1-es szint kell. Argentína másik pályája, a MotoGP-ből ismert Termas de Rio Hondo ugyancsak Grade 2-es besorolású jelenleg. S ha már szóba került a MotoGP: érdekesség, hogy épp a Milei-kormány megszorításai miatt fújták le az idei argentin viadalt (amely azonban a jövő évi naptárba újra bekerült).
Az ügy kapcsán egyébként utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is jelezte a Formula Podcast szingapúri futamértékelő adásában (amelyet lentebb lehet meghallgatni), hogy a versenyen találkozott az Argentin Nagydíj korábbi promóterével, aki nem csinált titkot abból, hogy valóban szeretnék feltámasztani a futamot Colapinto szereplése kapcsán:
„Ha Whiting lett volna Masi helyén, Lewis nyolcszoros világbajnok lenne” – Steiner
https://formula.hu/parc-ferme/38493
Nemrég készült el Günther Steiner második könyve, amely az Unfiltered (szabad fordításban: „Szűrő nélkül”) címet viseli. A Haas volt F1-es csapatvezetője ebben többek között az FIA-val kapcsolatban is megfogalmaz kritikát: mint írja, Charlie Whiting versenyigazgató 2019 eleji halála után a Nemzetközi Automobil Szövetség már nem hibáztatható a melléfogásaikért és elvesztette az alázatosságát.
Steiner konkrétan felemlegeti a botrányos végjátékot hozó 2021-es Abu Dhabi Nagydíjat is, ahol Whiting utóda, Michael Masi nem a szabálykönyvben előírtaknak megfelelően indította újra a futamot az utolsó körre, így a frissebb lágy gumikon lévő Max Verstappen megelőzte Lewis Hamiltont, és ezzel megnyerte a világbajnokságot.
„Bárhova is húz ebben az ügyben a szívünk – és igen, egyetértek, fantasztikus szórakozás volt –, szabályozási szempontból biblikus méretű szarság volt az egész, és függetlenül attól, milyen döntést hozott volna Charlie Whiting Michael Masi helyében, sokkal kevésbé lett volna vitatott és kínos” – írja Steiner, majd hozzáteszi: „Ó, b*ssza meg, hát mind tudjuk, mit csinált volna Charlie. Ha ő lett volna a kormánynál, Lewis nyolcszoros világbajnok lenne.”
Perez reagált a visszavonulásáról szóló pletykákra
https://formula.hu/parc-ferme/38492
Egyes sajtóértesülések szerint Sergio Perez a Mexikóvárosi Nagydíjon a visszavonulását jelentheti be, nemrég dr. Helmut Markónak is felvetették mindezt, aki úgy reagált rá, hogy érdekes, de most hallja ezt először. Hasonló pletykákat már tavaly is hallhattunk a mexikói pocsék produkciója kapcsán, de akkor nem történt meg, és a Red Bull pilótája most is cáfolta a híresztelést: közösségi oldalán egy jelenetet posztolt, ami a Wall Street farkasa című filmből származik, és amelyben Leonardo di Caprio azt jelenti ki, hogy nem távozik,
Sorrypic.twitter.com/rPIHpYDVGH
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) September 29, 2024
„Nem hiszem, hogy az FIA jó munkát végez”
https://formula.hu/parc-ferme/38491
Központi téma jelenleg a világ autósportjában az FIA káromkodásokat visszaszorító, és főleg az ezt büntető hozzáállása – az F1-ben Max Verstappent ítélték közösségi munkára egy olyanért, ami még csak nem is káromkodás, míg a WRC-ben Sebastien Ogier kritikájára reagált úgy a felügyelő testület még az Akropolisz Ralin, hogy pénzbüntetéssel sújtotta.
Ogier a hétvégi Chile Ralin aztán hasonlóan reagált erre, mint ahogy Verstappen Szingapúrban, jelezte, hogy az FIA miatt nem hajlandó részletes nyilatkozatokat adni, legalábbis a közvetítésben – és nyilvánvalóvá tette, hogy az FIA vezetése adta a tudtára, hogy fogja be a száját. Több WRC-pilóta is tett utalást erre a viselkedésre, Ott Tanak, Adrien Fourmaux, vagy éppen Yohan Rossel is, de az F1-ben sem múlik ez a téma: most éppen Jos Verstappent kérdezte erről az Autosport, aki így válaszolt:
„Szerintem ez a legnevetségesebb dolog, de az F1 mellett már a raliban is ezt látjuk. Nem hiszem, hogy az FIA jó munkát végez, de nem fogok erről sokat mondani!” – fogalmazott Max Verstappen édesapja a hétvégi belgiumi raliversenyen, ahol rajthoz állt.
fotó: Red Bull Content Pool
Bemutatózás közben gyulladt ki Tsunoda alatt a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/38490
Kellemetlen incidens szakította meg a Red Bull Tajvanon, Tajcsungban tartott bemutatóját: Yuki Tsunoda éppen gumit füstölt, amikor a 2012-es RB8 megállt alatta, az autó hátuljából pedig lángok törtek elő. A Red Bull bemutatócsapatának szerelői gyorsan kapcsoltak és pillanatok alatt poroltókkal jelentek meg az autónál.
Megnyerte első gokartos bajnoki címét Robin Raikkönen
https://formula.hu/parc-ferme/38489
Bár a 2007-es világbajnok Kimi Raikkönen Monzában tett látogatásakor azt mondta, a legfontosabb, hogy fia jól érezze magát a gokartversenyeken, Robin Raikkönen nem hazudtolta meg a családi tradíciót, és elkezdte a trófeákat is halmozni. Kilencévesen megszerezte első bajnoki címét négy keréken: a svájci Rotax Max Challenge bajnokságot nyerte meg a Micro Max kategóriában, miután a wohleni pályán az esőben győzelmet aratott a 7-10 éves korosztályban.
Robin a nagyoktól ellesett módszerrel ünnepelt, egy üveg gyerekpezsgőt locsolt szét a csapattagok között – erről édesanya, Minttu posztolt videót. A svájci bajnoki címmel Robin Raikkönen meghívót kap a Rotax Világdöntőre is, amelyet idén október 19-26-án Olaszországban, Sarnóban rendeznek.
RMZ Switzerland Champion: Robin Ace Räikkönen
— Kimi Räikkönen (@FansOfKR) September 28, 2024
mintturaikkonen | Instagram pic.twitter.com/k2eoVj2i5o
Russell helyett a Red Bull-juniorokra koncentrálna Marko doktor
https://formula.hu/parc-ferme/38485
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, talán egyfajta bosszúként azért, hogy Toto Wolff lassan egy éve udvarol Max Verstappennek, a csapat lehetséges célpontjai között említette a minap a Mercedes versenyzőjét, George Russellt. A csapat tanácsadója, Helmut Marko a héten a Motorsport-Totalnak adott interjújában reagált Horner nyilatkozatára, s kiemelte, milyen jól teljesít a brit hétszeres világbajnok csapattársához képest:
„George Russell az időmérőkön ugyanolyan gyors, ha nem gyorsabb, mint Hamilton. Csakhogy ő a Mercedeshez tartozik” – mondta a veterán szakember, aki leszögezte, hogy a Red Bull saját növendékei közül szeretné megtalálni következő versenyzőjét. De a Williams várakozáson felül teljesítő újonca mellett azért nem ment el szó nélkül: „Azt hiszem, egyelőre a saját juniorjainkra fogunk koncentrálni.”
„Nézzük csak meg Colapintót. Egy viszonylag tapasztalatlan srác, aki nem volt túl sikeres a juniorszériákban, de azt is meg kell mondanom, hogy sosem voltak a legjobb csapatai. Hihetetlen munkát végzett. Most meglátjuk, mire képesek a mi juniorjaink!”
Marko: Verstappen nem blöfföl a visszavonulással
https://formula.hu/parc-ferme/38488
A világbajnoki címvédő Max Verstappen korábban már többször kilátásba helyezte, hogy nem marad túl sokáig az F1-ben, mivel nem kedvére való, amilyen irányba alakul a sportág. Eddig ez elsősorban a versenyek száma és a sprintek elszaporodása kapcsán jött szóba, most viszont a hétvégi „káromkodásügy” kapcsán is elhangzott, hogy a szituáció elveszi Verstappen kedvét a folytatástól.
A Red Bull motorsport-tanácsadója és Verstappen közeli bizalmasa, Helmut Marko szerint ezt a fenyegetést komolyan kell venni: „Max sok mindent elért, de fontos, hogy jól érezze magát és élvezze az egész sportot” – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak. „Ha egyre inkább tönkreteszik számára ezt az egészet, akkor elmúlik a szerelem, és amikor erről beszél, akkor tényleg komolyan gondolja. De remélem, hogy a jelenlegi helyzet miatt nem fog egyhamar visszavonulni.”
Marko magára az esetre is kitért, melyet követően Verstappent egynapi közhasznú munkára ítélték: „Ez kettős mérce. Ráadásul nem is egy személyre utalt, hanem az autóra, egy tárgyra, méghozzá komolytalanul. Oké, ez egy délutáni sajtótájékoztatón történt, de akkor is egyértelmű túlzás. Nagyon alaposan elolvastam az ítéletet, és egy kicsit elmosolyodtam az indoklás azon részén, mely szerint Max a meghallgatáson azzal érvelt, hogy ez egyszerűen az a nyelvhasználat, amit megtanult.”
Rosberg szerint kár lett volna idő előtt háttérbe szorítani Piastrit
https://formula.hu/parc-ferme/38486
A 2016-os világbajnok Nico Rosberg a Sky mikrofonja előtt a McLaren felemelkedéséről és jelenlegi helyzetéről beszélve varázslatosnak nevezte, ahogy egy bő év alatt sereghajtóból etalonná váltak az F1-ben: „Ez egy pozitív spirál, hiszen az, hogy mindenki boldog, még jobban motivál mindenkit, hogy még keményebben és jobban dolgozzanak, szóval szerintem a McLaren egyre erősebb és erősebb lesz. Elképesztő felfelé ívelő pályán vannak, mindenkinél gyorsabbak, és ezt igazán varázslatos nézni.”
„Csodálatos, de az egész csapatutasítás ügy, és a pilóták egymás közötti menedzselése nem valami szép, és nem is lehet valami szórakoztató a számukra sem, mert az egész az érzelmekről szól, és remélem, hogy felül tudnak kerekedni ezen” – mondta Rosberg, aki egyetért azzal, hogy Magyarországon és Olaszországban nem részesítették előnyben Norrist Piastrival szemben:
„Túl korai lett volna ennyire hátrányos helyzetbe hozni Oscart. Láttuk, hogy megérdemli, hogy futamokat nyerhessen, mert fantasztikus munkát végez, és még mindig esélye van a bajnoki címre. Matematikailag még ez is benne van a pakliban, ha a dolgok igazán az ő szája íze szerint alakulnak” – mondta, de azt is aláhúzta, hogy nincs kétsége afelől, hogy Piastri be fog állni Norris mögé, ha erre kérik, hiszen korábban már jelezte, hogy meg fogja tenni.
Hamilton alkoholmentes tequilája is feltűnhet a Ferrarin
https://formula.hu/parc-ferme/38484
Az természetesen várható volt, hogy a szezon végén a Ferrarihoz szerződő Lewis Hamilton szponzorokat is hoz magával a maranellóiakhoz, az viszont nem feltétlenül volt benne a pakliban, hogy maga Lewis Hamilton is feltűnik a szponzorok között – legalábbis áttételesen. A világ egyik vezető italforgalmazója, a Pernod Ricard ugyanis augusztusban kisebbségi tulajdonrészt szerzett a hétszeres világbajnok Almave nevű alkoholmentes tequilamárkájában.
Az üzlet célja az volt, hogy a Pernod Ricard kezelje a márka globális terjesztését, és sajtóértesülések szerint ez ahhoz vezethet, hogy az Almave jövőre feltűnik szponzorként a Ferrarin, a francia cég ugyanis tárgyalásokat folytat az olasz istállóval.
Meglepő váltás: Már nem Andretti áll az Andretti élén
https://formula.hu/parc-ferme/38482
Vezetőváltás történt az FIA által az F1-es szereplésre kiválasztott, de rajtengedélyt egyelőre nem kapó Andretti Global élén: Daniel Towriss, a cég egyik legfontosabb befektetője vette át a csapat vezetését azonnali hatállyal, sőt Michael Andretti tulajdonrészétől is megvált. A döntés pontos okát nem közölték, egyelőre csak találgatások vannak ezzel kapcsolatban. Idézzük az Andretti közleményét:
„Michael célja az volt, hogy stratégiai szerepre váltson az Andretti Globalnál, és kevesebbet foglalkozzon a versenycsapat operatív részével. Michael és Dan Towriss szorosan együttműködtek ennek az új struktúrának a kialakításán, és Michael izgatottan várta, hogy ez formát öltsön Dan irányítása alatt. Michael továbbra is részt vesz a csapat életében, stratégiai tanácsadóként és kiemelt nagykövetként fog tevékenykedni. Az elkövetkező hetekben többet tudunk majd megosztani, miután Michaelnek és Dannek lehetősége adódott beszélni a csapattagokkal.”