Szauna a pilótafülkében: Az egyik lamborghinist jéggel kellett lehűteni, a másik feladta
https://formula.hu/parc-ferme/36323
Kánikulában mindenhol jobb lenni, mint egy Lamborghini Huracan Evo GT3-ban – ezt domborította ki a DTM lausitzringi hétvégéje. A Motorsport.com számolt be arról, milyen gyötrelmeket kellett kiállnia a modellel versenyző pilótáknak a vasárnapi 30 Celsius-fokban.
A Lamborghiniben nincs klíma, ellentétben a legtöbb GT3-as modellel. Ez még nem a fő probléma, hiszen a legtöbben spórolnak a hűtéssel a minimálisan kedvezőbb motorteljesítmény miatt. A Huracánban azonban a hagyományos levegőkeringetés sem működik hatékonyan. Ennek eredményeként a belső hőmérséklet elérte a 70 Celsius-fokot – ez már egy hagyományos szauna alsó hőfoka.
Mirko Bortolotti megnyerte a második futamot – a szezon első duplázója lett és a tabella élére ugrott –, de a levezető körön nem ünnepelt, helyette a csapatot sürgette, hogy hozzanak neki valamilyen hideg italt. Az olaszt az SSR Performance csapattagjai hideg vízzel és jégkockákkal öntötték le, hogy hűsítsék. (Az összefoglalóban 2:24-nél.)
A márkatárs, a Nürburgringen nyertes Maximilian Paul rosszabbul jár, ő nem bírta a pokoli forróságot, és mindkét versenyt feladta – a rádióban jelezte, teljesen kimerült, nem bírja tovább. Az első futamon eltömődött a Lamborghini apró hűtőnyílása, ezért vált tarthatatlanná a helyzet, a másodikat két körrel a befutó előtt adta fel.
Fotó: DTM
Magabiztosan várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/38270
Az idei sikeres fejlesztések miatt optimistán várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes – erről számolt be Andrew Shovlin, az alakulat vezető pályamérnöke.
„Azt nézve, hogy az utóbbi fejlesztéseink jól sikerültek és annyi teljesítményt hoztak, amennyit reméltünk tőlük, és azt is nézve, hogy a következő évi autó a mostani közeli unokatestvére lesz, most magabiztosabbak vagyunk afelől, hogy az idei lendületünket át tudjuk menteni jövőre is. Magabiztosabbak vagyunk, mint az előző években” – idézi Shovlin szavait a Racingnews365.com.
„Az idei autó alapja nem volt igazán jó, de aztán jó munkát végeztünk, és megértettük a gondokat, majd meg is oldottuk őket. Egyértelműen megvan a világos út ahhoz, hogy hogyan nyerjünk teljesítményt. Sokat tanultunk” – tette hozzá a szakember.
fotó: Mercedes
Sajtó: Eldőlhetett, melyik F1-es csapatnál folytatja Newey
https://formula.hu/parc-ferme/38269
Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében elhagyja a Red Bullt, folyamatos téma az, hogy vajon melyik másik csapathoz igazol az egyelőre saját bevallása szerint pihenni vágyó szakember. Eleinte a Ferrari tűnt befutónak, ám sajtóhírek szerint a tervezőzseni bizonyos feltételei nem tetszettek a Scuderiának, így egy ideje már az Aston Martint tartják a legvalószínűbb célállomásnak.
Ez utóbbit erősíti most az olasz Autosprint értesülése is: a lap keddi számában kvázi tényként ír arról, hogy Newey megállapodott az Aston Martinnal, miután meggyőzőnek találta Lawrence Stroll vízióját a létesítmények terén folyamatosan fejlődő, 2026-tól a Honda gyári partnerévé váló projektről. Az Autosprint szerint a bejelentésre szeptember elejéig várnunk kell a Red Bull-lal kötött szerződések miatt. A lap megerősíti azt a korábbi híresztelést is, miszerint négyéves időtartamra 100 millió eurós fizetést ajánlottak a szakembernek, aki júniusban egy titkos látogatást is megejtett az Aston gyárában.
Albon: Ha egy évre szól a szerződésed az F1-ben, önzőbb leszel
https://formula.hu/parc-ferme/38268
Harmadik szezonját tölti a Williamsnél Alexander Albon, aki elárulta, hogy más a felfogása, mióta hosszabb távra szóló szerződést írt alá – nagyobb a biztonságérzete, és kicsit másképp versenyez, mint korábban, amikor csak egy esztendőre szólt a kontraktusa.
„Amint megtudtam, hogy hosszabb távú szerződést írok alá, és a Williamsszel kötöm össze a jövőmet, az azonnali teljesítés érzése elillant, mert úgy voltam vele, hogy ebben a projektben vagyok, van időm. Amikor rövid távra szól a szerződésed, hajlamos vagy magadért hajtani, természetes módon önzőbb leszel. Olyankor inkább magadról szól a dolog, arról, hogy te teljesíts, hogy rád figyeljenek a többiek, és így harcolj. Amint hosszabb távra írsz alá, a figyelmed már a csapat projektjére összpontosul” – magyarázta a Racingnews365.comnak Albon.
fotó: Williams
Sainz: Két kiló itt, három ott, és már túlsúlyosak is az F1-es autók...
https://formula.hu/parc-ferme/38267
Továbbra is problémásnak érzi az F1-es autók súlyát Carlos Sainz. A Ferraritól jövőre a Williamshez igazoló spanyol pilóta szerint ugyan csak két kilogrammot híznak az autók 2025-re, de úgy érzi, hogy az évek óta tartó tendenciába illik bele ez is – és ezzel nagyon rossz irányba megy a sportág.
„Nyilván két kilogramm nem túl nagy változás, de a probléma akkor kezdődik, amikor ezt a két kilót másik és másik, és megint másik két kilóhoz adjuk hozzá. Szerintem az F1-ben ez a trend az utóbbi tíz évben, hogy mindig hozzáteszünk csak két kilót itt, hármat ott, ötöt amott, és az autók már 800 kilogrammot nyomnak” – idézi Sainz szavait a Racingnews365.com.
„Régebben 600 kilósak voltak, és úgy gondolom, hogy dolgoznak a súlyon a 2026-os szabályváltoztatásokra. Ugyanakkor azt is gondolom, hogy a többletsúly biztonságosabbá is tette az autókat, mert sok ütközéselnyelő szerkezetet építettek be, ezt pedig sosem fogom tagadni, hogy a lehető legmagasabb szintű biztonságot akarok” – magyarázta.
„De bármit, amit megtehetünk a súlycsökkentés érdekében, azt szerintem minden pilóta értékelne és elfogadna. Reméljük, hogy az FIA és a csapatok számolnak ezzel, amikor a jövő szabályairól döntenek, és itt nemcsak a 2026-osról beszélek” – tette hozzá.
fotó: Ferrari
Norris vezeti a 2024-es Idegeskedő Világbajnokságot!
https://formula.hu/parc-ferme/38266
A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.
Idén Lando Norris vezeti a bajnokságot, aki nyár elejéig még futamgyőzelemmel sem rendelkezett, azóta viszont háromszor is behúzta a hétvége legidegesebb emberének járó díjat – érdekes módon éppen azokon a hétvégéken, melyeket a Mercedes nyert meg.
Hogy a Belga Nagydíjon miért Norrist választottuk a hétvége legidegesebb emberének, kiderül a Formula Podcast futamértékelő adásából:
Erotikus tartalmakat terjesztő oldal lehet az Alpine szponzora
https://formula.hu/parc-ferme/38265
Bár egyéb területeken dolgozó előadók is szép számban megtalálhatóak rajta, az OnlyFans mindenekelőtt az erotikus tartalmakról vált ismertté az elmúlt években. A cég egy ideje már jelen van a motorsportban többek között a MotoGP-szereplésre is kandidáló Moto2-es American Racing Team névadó szponzoraként.
És most úgy tűnik, hogy a Formula–1-ben is megjelenhet a cég, sajtóértesülések szerint ugyanis 2025-ben az Alpine egyik szponzora lehet az OnlyFans, sőt egy brit újságíró egyenesen azt adta hírül, hogy a jelenlegi fő- és névadó szponzor, a BWT helyét foglalhatják el.
„Fernando is faster than you” – Ez volt Massa egyik legszomorúbb napja
https://formula.hu/parc-ferme/38264
A 2009-ben Magyarországon rendkívül súlyos sérüléseket szenvedő Felipe Massa az elmúlt másfél évben a 2008-as világbajnoki cím visszamenőleges megszerzéséért vívott reménytelen küzdelmével került a reflektorfénybe. A Motorsport brazil kiadása azonban most kivételesen nem erről, hanem a 2009-es balesetről és annak utóhatásairól kérdezte. „Soha senki nem mondta nekem, hogy nem vagyok ugyanaz, mint előtte” – kezdte a brazil.
„Természetesen sokat kritizáltak a sajtóban, mert a balesetem után nem nyertem több versenyt az F1-ben, pedig többször is közel jártam hozzá! Sajnos nem sikerült győznöm Németországban, azon a versenyen, melyet pontosan egy évvel a balesetem után, 2010. július 25-én rendeztek” – utalt vissza az akkoriban nagy vihart kavart csapatutasításra („Fernando is faster than you”), mely elvette tőle a győzelem lehetőségét.
„Ez volt életem egyik legszomorúbb napja. Utána egy más időszakot éltem, mert már nem volt versenyképes autóm, amivel a győzelmekért küzdhettem volna, ahogy korábban” – folytatta Massa. „De nem érzem, hogy bármi is változott volna abban az értelemben, hogy milyen voltam korábban és milyen vagyok ma. Azt elmondhatom, hogy ma már sokkal jobban tisztelem az életet, a sajátomat és másokét is. Mert sosem gondolod, hogy bármi is történhet, de amikor mégis megtörténik, utána sokkal jobban megbecsülöd az életet. Én száz százalékig értékelem az enyémet, és minden nap hálás vagyok érte.”
Így állnak a büntetőpontok az F1 nyári szünetében
https://formula.hu/parc-ferme/38263
A nyári szünet előtti időszakban nagyon „jól viselkedtek” a versenyzők, hiszen az elmúlt hat versenyhétvégén csak egyszer, Ausztriában osztottak ki büntetőpontokat, néhány pedig le is járt, így senki nem került érdemben közelebb az az eltiltáshoz, leszámítva Fernando Alonsót, aki a Zhouval történt spielbergi ütközése miatt immár nyolc egységnél jár…
Az alábbi táblázatban az olvasható össze, hogy az egyes versenyzőknek hány büntetőpontja van, és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól – ha rövid időn belül „veszítenek el” több pontot, akkor azokat együtt tüntetjük fel:
Kevin Magnussen |
10 |
2025. március 9. (3) |
Fernando Alonso |
8 |
2025. március 24. (3) |
Sergio Perez |
8 |
szeptember 17. (1) és 24. (4) |
Logan Sargeant |
8 |
szeptember 3. (2) és 24. (2) |
Lance Stroll |
5 |
november 17. (2) |
Max Verstappen |
4 |
november 19. (2) |
Esteban Ocon |
3 |
2025. május 4. (1) |
Valtteri Bottas |
2 |
október 29. (2) |
Lewis Hamilton |
2 |
szeptember 3. (2) |
Daniel Ricciardo |
2 |
2025. április 21. (2) |
George Russell |
2 |
november 19. (2) |
Yuki Tsunoda |
2 |
augusztus 27. (2) |
Carlos Sainz |
1 |
2025. május 5. (1) |
Alexander Albon, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Charles Leclerc, Lando Norris, Oscar Piastri és Guanyu Zhou nem rendelkezik büntetőponttal.
„Ha nyerünk, Hamilton nehezebben távozott volna”
https://formula.hu/parc-ferme/38262
A Mercedes kissé váratlan formajavulásának köszönhetően elszaporodtak a kérdések, melyek azt firtatják, hogy vajon Lewis Hamilton megbánta-e, hogy átigazolt a Ferrarihoz, illetve hogy most is meghozná-e ezt a döntést. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökguruja szerint a hétszeres világbajnok klasszis távozása elsősorban nem a teljesítményen múlott, de egyúttal azt is elismerte, hogy ha az elmúlt években is a 2020-ig tartó domináns produkciót hozták volna, talán nehezebben hozta volna meg ezt a döntést.
„Azt hiszem, ha bajnokságokat nyertünk volna, Lewisnak nehéz lett volna nemet mondania a számunkra” – nyilatkozta Shovlin a minap. „Azonban úgy gondolom, hogy a legfőbb okai nem feltétlenül az autó teljesítményével kapcsolatosak. Egyértelmű, hogy szeretne egy újabb fejezetet nyitni a karrierjében a Mercedesnél töltött, nagyon sikeres időszak után. Abban a korban van, hogy ha ezt meg akarja tenni, akkor inkább előbb kell, mint utóbb.”
Shovlin hozzátette: „Szerintem ez nagyrészt arról szólt, hogy Lewis egy másik csapatra és egy újabb kihívásra vágyik. Azt hiszem, ha valaki eldöntötte, hogy ezt akarja tenni, akkor elég nehéz lehet meggyőzni az ellenkezőjéről.”
„Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim” – Brown odaszúrt a Red Bullnak
https://formula.hu/parc-ferme/38261
Sergio Perez pocsék formája és szerény ponttermése révén a Red Bull előnye 42 pontra olvadt a konstruktőri világbajnoki tabellán a McLarennel szemben. Ennek ellenére az energiaitalosok úgy döntöttek, hogy a nyári szünet után is marad a mexikói Max Verstappen csapattársa. Amikor a Sky Sports F1 erről kérdezte a rivális McLaren elnök-vezérigazgatóját, Zak Brownt, az ellenfél méltatása mellett azért természetesen oda is szúrt nekik:
„Trükkös. Olyan helyzetben találták magukat, ahol az egyik versenyzőjük vezeti a világbajnokságot, míg a másik csak hetedik. Nagyszerű pilótáról van pedig szó, hiszen nyert futamokat. Mind tudjuk, hogy bármikor képes győzelemre. Úgy fest, jelenleg problémája van. Nem tudok mindent, ami ott zajlik. Ezt nekik kell megoldaniuk. Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim…” – fogalmazott Brown, aki hozzátette: nagyszerűnek tartja, hogy mindkét pilótájuk, akik ráadásul egész F1-es karrierjükben a McLarennél versenyeztek, nyert már idén futamot, és azt szeretné, ha a vb-tabellán is mindketten az első háromba kerülnének.
„Először működnek a fejlesztések a Haas F1-es történetében” – Magnussen
https://formula.hu/parc-ferme/38260
Sokan vélhetően arra számítottak a Haas tavalyi sereghajtó pozíciója után, hogy azt a formát fogják folytatni a 2024-es Formula-1-es szezonban is. Ehhez képest az amerikai istálló a nyári szünetig összesen 27 pontot gyűjtött, és az alsóházba sorolt csapatok közül csak a Visa Cash App RB előzi őket, magyarán a konstruktőri hetedik pozíciót foglalják el. A Haastól az idény végén biztosan távozó Kevin Magnussen is pozitívan értékelte az eddigieket:
„Azt hiszem, az év elején azt gondoltuk, hogy az utolsók leszünk, de nem így történt, szóval már az pozitív meglepetés volt. Visszanézve persze mindig lehet mondani, hogy bizonyos dolgokat jobban csinálhattunk volna, de ez mindenkire igaz, szóval szerintem jól sikerült a szezonunk első fele. A második felében pedig az a néhány fejlesztés, amink volt eddig idén, működtek. És ez az első alkalom a Haas történetében, hogy a hozott fejlesztéseink gyorsabbá tették az autót. Úgyhogy ez már egy nagy előrelépés, és remélhetőleg tudjuk ezt folytatni, mert jó a tendencia” – idézi a dánt a MotorsportWeek.com portál.
A pilóta hozzátette: a Haas most már sokkal stabilabb csapat, mint volt néhány évvel ezelőtt a koronavírus-járvány által is sújtott időszakban, amikor a megfogalmazása szerint emiatt őt és Romain Grosjeant is ki kellett rakniuk és két újoncra cserélniük.
„Legyünk őszinték: Seb Max mellett a Red Bullban?” – Marko Vettelről
https://formula.hu/parc-ferme/38259
Sebastian Vettel 2022 végén vonult vissza a Formula-1-től, azóta pedig csupán egy tesztet teljesített a Porsche WEC-alakulatával. Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azonban korábban elhintette, hogy a német többször is megkereste őket – a csapatot, amellyel mind a négy vb-címet nyerte az F1-ben. Markóék azonban nem tartják reálisnak, hogy Vettel Max Verstappen csapattársa legyen – az F1-Insidernek nyilatkozva azt is elmondta, miért:
„Sebastian már most két évet kihagyott. Igen, Hülkenberg még tovább távol volt, de ő nem egy négyszeres világbajnok, ő még éhesebb. És legyünk őszinték: Sebastian Max mellett a Red Bullban? Nem akartam ezt megtenni vele” – fogalmazott Marko, aki arra a kérdésre, hogy ezek szerint Verstappen jobb-e, mint Vettel, félig kitérő választ adott:
„Nem kellene összehasonlítgatni. De Maxnak olyan tekintélyt parancsoló a teljesítménye, ahogy átlátja a dolgokat és ahogy képes a határokat feszegetni, hogy az egyedülálló. Még sosem tapasztaltam ilyet. Még csak 26 éves, de már most ott van minden idők legjobbjai között.”
Van esélye Schumachernek az F1-es ülésre?
https://formula.hu/parc-ferme/38257
Miután a Williams bejelentette Carlos Sainzot, Jack Doohan Alpine-szerződésének bejelentése pedig sajtóértesülések szerint már a küszöbön áll, Mick Schumachernek reálisan már csak az Audinál lehet esélye arra, hogy 2025-ben visszatérjen az F1-be. A német versenyző nemrég úgy nyilatkozott, hogy szerinte jelenleg még minden nyitott a pilótapiacon, hiszen még mindig több csapatnál vannak helyek, s mint hozzátette: a szabad üléssel rendelkező csapatokon nincs időnyomás, azaz még bízhat abban, hogy számára kedvezően alakulnak a dolgok.
„Sok csapaton nincs olyan nyomás, hogy most azonnal kelljen dönteni, ami miatt persze én is egy kicsit a levegőben lógok” – mondta, majd hozzátette. „Az F1 természetesen mindig elsőbbséget élvez mindenben, amit csinálok, szóval amíg ez a lehetőség be nem zárul teljesen számomra, addig kivárok és erre koncentrálok.”
Az egykori F1-es pilóta, a több mint tíz éven át a Sky közvetítéseiben dolgozó Johnny Herbert szerint viszont Schumachernek gyakorlatilag nincs esélye a visszatérésre: „Káros egy versenyző karrierjére nézve, ha nem tudja legyőzni a csapattársát, ő pedig ezt nem tudta megtenni. Mick senki bevásárlólistáján nem szerepel.”
Büszkeség: Kollégánkat méltatja az egyik legfontosabb F1-es lap!
https://formula.hu/parc-ferme/38258
Az F1 üzleti és politikai oldalával foglalkozó BusinessF1 című tekintélyes magazin augusztusi száma dupla oldalas beszámolót közöl arról a munkáról, amelyet a formálódóban lévő Toyota-Haas együttműködés felderítésével kapcsolatban végzett az Autósport és Formula Magazin, valamint a Formula.hu munkatársa, Mészáros Sándor kollégánk.
A brit lap a sportág egyik top újságírójának titulálja a Formula Podcastben is hétről-hétre feltűnő Sanyi barátunkat, aki – idézzük – „a Toyota-Haas történet után a jövőben még nagyobb erőt képvisel majd.”
Lecsapna a McLaren juniorjára az Audi?
https://formula.hu/parc-ferme/38256
Nem sok ülés maradt kiadó a 2025-ös Formula-1-es rajtrácson, de a fennmaradó helyek közül az egyik legérdekesebb kérdés, hogy ki lesz a 2026-tól már az Audi gyári csapatává váló Sauber/Stake második pilótája a már szerződtetett Nico Hülkenberg mellett. Az első számú jelöltjük, Carlos Sainz a Williams mellett tette le végül a voksát, míg a korábban szintén hírbe hozott Esteban Ocon a Haashoz fog igazolni, így fogynak az Audi/Sauber lehetőségei.
Mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor beszámolt néhány hete, Liam Lawson is a radarjukon lehet abban az esetben, ha az új-zélandi nem jut lehetőséghez a Red Bull kötelékein belül. Az olasz Formu1a.uno portál viszont most egy másik újonc kapcsán értesült arról, hogy érdeklődhet iránta az Audi és a nemrég az F1-es projekt élére kinevezett Mattia Binotto. Konkrétan Gabriel Bortoletóról van szó, aki tavaly a Formula-3 bajnoka lett, idén pedig debütáló idényében pillanatnyilag a második helyen áll a Formula-2-es tabellán egy győzelemmel és négy dobogóval. A fiatal brazilt a McLaren szerződtette a juniorprogramjába a tavalyi F3-as diadala után, a wokingiak F1-es alakulatánál azonban egy ideig aligha jut üléshez, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri is hosszú távú szerződéssel rendelkezik, így a Sauber/Audi jó lehetőség lehet Bortoleto számára is az F1-es bemutatkozásra.
Bortoleto mellett egyébként a RacingNews365.com információi szerint a jelenlegi Stake-pilóták egyike, Valtteri Bottas is esélyes még az ülése megtartására, míg Guanyu Zhou maradása gyakorlatilag kizárható.
Fotó: Invicta Racing
Robbanás történt a nürburgringi paddockban, többen kórházba kerültek
https://formula.hu/parc-ferme/38255
A Nürburgring közösségi oldalain megjelent rövid közlemény szerint péntek este valamivel 18 óra után robbanás történt a paddockterületen a helyi endurance-széria, az NLS teszt- és beállítási futásai során. Mint írják, az elsődleges vizsgálatok alapján a robbanást egy nyomóhenger okozhatta.
Az incidensben többen megsérültek, akiket előbb a pálya orvosi központjában láttak el, majd mentőhelikopterekkel a közeli kórházakba szállítottak. A közlemény szerint a rendőrség is vizsgálja a helyszínt.
Montoya egy verseny erejéig visszatér a NASCAR-ba
https://formula.hu/parc-ferme/38254
Ismerős név fog feltűnni a NASCAR Cup Series szeptemberi, Watkins Glen-i futamán, rajthoz áll ugyanis az eseményen Juan Pablo Montoya. A 48 éves pilóta a 23XI Racing #50-es rajtszámú fekete-arany Toyotájának volánjánál fog feltűnni, amelyet alkalmanként indít a csapat különböző versenyzőkkel (velük szerepelt korábban Kamui Kobayashi is).
Montoya 2007 és 2013 között a mezőny állandó tagja volt a NASCAR-ban, két győzelmet is aratott ezen időszak alatt – az egyiket épp Watkins Glenben –, összetettben pedig a legjobb helyezése a nyolcadik pozíció volt. A legendás kolumbiai versenyző emellett kétszer nyert Indy 500-at, és megfordult persze az F1-ben is, ahol hét győzelemig és 2003-ban világbajnoki bronzéremig jutott.
Martin-vezetéssel tért vissza a nyári szünetről a MotoGP
https://formula.hu/parc-ferme/38253
Véget ért a nyári szünet a MotoGP-seknek, a Brit Nagydíj pénteki edzéseivel megkezdődött a „második félidő”. Délelőtt Jorge Martin volt a leggyorsabb Silverstone-ban az Apriliák előtt, de a hangsúly persze a délutáni egyórás tréningen volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros kvalifikálja magát automatikusan az időmérő második szakaszába.
A legjobb időt – 1:57,911-et – ismételten Martin motorozta, a vb-tabellán második spanyol így mindkét edzésen behúzta az elsőséget. A tavalyi brit győztes Aleix Espargaro 45 ezreddel maradt el tőle, míg az összetett éllovasa, Francesco Bagnaia 74 ezredes hátránnyal harmadik lett. Bejutott még a top 10-be és ezzel a Q2-be Enea Bastianini, a két gyári KTM-es, a két VR46-os, valamint Maverick Vinales és Marc Marquez.
A pénteki nap hírei közé tartozik egyébként, hogy a Ducati bejelentette, hogy a Pramac Yamahára váltása után a VR46 lesz a gyári támogatott szatellit csapatuk. Sőt, Davide Tardozzi a Canal+-nak azt is elárulta – a VR46-főnök Uccio Salucci nem túl nagy örömére –, hogy a GP25-ös Desmosedicin Fabio di Giannantonio, a GP24-esen pedig Franco Morbidelli fog ülni az istállónál.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'57.911 | |
2. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'57.956 | 0.045 |
3. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'58.030 | 0.119 |
4. | Enea Bastianini | Ducati | 1'58.190 | 0.279 |
5. | Jack Miller | KTM | 1'58.260 | 0.349 |
6. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'58.318 | 0.407 |
7. | Brad Binder | KTM | 1'58.386 | 0.475 |
8. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'58.389 | 0.478 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'58.506 | 0.595 |
10. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'58.585 | 0.674 |
11. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'58.642 | 0.731 |
12. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'58.776 | 0.865 |
13. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'58.833 | 0.922 |
14. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'58.954 | 1.043 |
15. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'59.160 | 1.249 |
16. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'59.273 | 1.362 |
17. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'59.409 | 1.498 |
18. | Alex Rins | Yamaha | 1'59.455 | 1.544 |
19. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'59.644 | 1.733 |
20. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'59.835 | 1.924 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 2'00.277 | 2.366 |
22. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 2'00.575 | 2.664 |
23. | Remy Gardner | Yamaha | 2'01.312 | 3.401 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
DTM-mérnököt nyűgözött le Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/38252
Mugellóban tesztelt egy DTM-Ferrarit Max Verstappen még korábban, de most beszélt az eseményről az autóval egyébként versenyző Thierry Vermeulen, valamint versenymérnöke, Graziano Michelacci – főleg utóbbit nyűgözte le teljesen az F1-es világbajnok.
„Én általában tudom, hogy mit várjak bizonyos pilótáktól, de ez tényleg váratlan volt. Olyan szinten javította a köridejeit, hogy az nem is létezik. Még ha valami hasonlót is vársz Verstappentől, de akkor is meglepődsz” – mondta Michelacci a Viaplaynek.
Vermeulen rámutatott arra, hogy mi volt igazán lenyűgöző:
„Mindenki képes gyors kört futni egy bizonyos ponton, de ő nagyon hamar képes rá. Még akkor is, ha új autóba ül, képes megoldani a problémákat, és a tehetsége, tapasztalata miatt azonnal gyors tud lenni.”
Ez Verstappen azon erénye, ami az F1-ben is érvényesül – Christian Horner és a Red Bull szokta mondani, hogy a holland már az első szabadedzés első körétől gyors, míg ez más pilótáknál kevésbé jelentkezik.
fotó: Red Bull Content Pool
Albon alig várja a Williams idei „első igazi fejlesztését”
https://formula.hu/parc-ferme/38251
A tavalyi remek konstruktőri hetedik hely után 2024-ben nagyot esett vissza a Williams: a nyári szünetre fordulva csupán négy pontot szerezve a kilencedik pozíciót foglalják el a csapatértékelésben. Az istálló vezérpilótája, Alexander Albon nem is értékelte pozitívan az eddigieket:
„Csalódáskeltő. Úgy vélem, az elejétől kezdve hátrányban voltunk. Későn készültünk el az autónkkal, és eddig ennek fizetjük meg az árát a szezonban. De mélyre ásunk, és szerintem érkezik néhány jó dolog a jövőben. Ezzel egyidejűleg van néhány terület, amin dolgoznunk kell” – fogalmazott az F1i által idézett Albon, aki hozzátette: eddig a késésből is adódóan gyakorlatilag nem volt érdemi fejlesztésük.
„Nem volt sok fejlesztésünk idén, ha volt egyáltalán eddig, úgyhogy hátrányban voltunk. Mindenki keményen dolgozik a gyárban… Most persze leállás jön, de ha fel tudjuk tenni az autóra az első igazi fejlesztést, amikor visszatérünk, akkor szerintem kicsit rendszeresebben harcolhatunk a pontokért.”