Jövő hónapban jelenthetik be az új csapato(ka)t
https://formula.hu/parc-ferme/36223
Az elmúlt fél év egyik legfontosabb témája a királykategóriában a mezőny 2025/26-tól esedékes potenciális bővítése, amelynek kapcsán erős nézetkülönbség alakult ki az FIA, az F1, illetve a csapatok között. Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali tegnap arról beszélt, hogy már közel a döntés: „Az FIA a lehetőségeik adta keretek között, megkezdte a folyamatot, a végső következtetéseikre várunk. De ahogy ebben a folyamatban mindig, most is együtt fogunk megállapodásra jutni, mivel a csapatok és az egész üzlet értéke jelenleg nagyon erős. A döntés pedig nagyon-nagyon hamar, azt mondanám, hogy szeptember hónap során megérkezik.”
Ahogy arról többször beszámoltunk, a pályázati folyamat egyik favoritja, az Andretti eközben gőzerővel készól a bemutatkozásra, s az is valószínűsíthető, hogy a tavaly a licenszpontrendszeren fennakadó Colton Hertát próbálnák meg az egyik autóba ültetni. Ezt látszik megerősíteni Michael Andretti azon nyilatkozata, amiben versenyzőjét, valamint az IndyCart jelenleg uraló Alex Palout méltatta:
„Semmi kétségem azt illetően, hogy készen állnak az F1-re, mindketten roppant tehetségesek, azonnal beültetném őket egy F1-es autóba, mert garantáltan megállnák a helyüket. Lando Norris egyszer Colton csapattársa volt, és azonos szinten teljesítettek. Ha megnézzük, Lando most mit csinál az F1-ben, akkor tudjuk, hogy Colton is mit érhetne el” – nyilatkozta az amerikai csapatvezető.
25 év börtönre ítélték a Mercedes F1-es csapatának korábbi szponzorát
https://formula.hu/parc-ferme/37675
Még 2021-ben jelentette be a Mercedes F1-es csapata, hogy szponzori megállapodást kötött a kriptopiacon komoly tényezőnek számító FTX nevű céggel, és a kontraktus több évre szólt a felek között. Azonban alig 14 hónappal később, a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj előtt már azt közölte az istálló, hogy felbontották az egyezséget, miután az FTX ellen csődeljárás indult, és Sam Bankman-Fried vezérigazgató lemondott. A Mercedes F1-es csapatán kívül olyan sportolók és sportegyesületek voltak a cég partnerei között, mint az NFL-sztár Tom Brady, vagy a Golden State Warriors és a Miami Heat NBA-csapata.
A céggel kapcsolatban aztán pénzmosás gyanújával indult eljárás, és tavaly ősszel el is ítélték a vezérigazgatót, és az egykor 32 milliárd dollárra értékelt vállalkozás ügyét úgy emlegették, mint az utóbbi évek legnagyobb pénzügyi csalását. Abban az időszakban több ügyfelet, köztük a Mercedest is beidézték azzal, hogy segített a pénzmosásban, tekintve a megkötött szerződést-
Bankman-Fried ellen aztán az utóbbi napokban született meg a végleges ítélet, előállították egy manhattani bíróságon, 25 éves szabadságvesztésre ítélték, emellett pedig 11 milliárd dollár büntetést kell megfizetnie.
WEC: Három héttel a szezonnyitó után, utólag zárták ki a Cadillacet
https://formula.hu/parc-ferme/37674
Az ötödik helyet szerezte meg a Cadillac #2-es autója Earl Bamber, Alex Lynn és Sebastien Bourdais vezetésével a katari 1812 kilométeres versenyen, a WEC szezonnyitóján, még március első hétvégéjén. A verseny után elvégzett vizsgálatok során viszont az derült ki, hogy az autó karosszériájának bizonyos elemi nem egyeznek meg a homologizált verzióval.
Az ezt követő vizsgálat során meghallgatták a Cadillacet is, a csapat pedig azzal védekezett, hogy a karosszériát gyártó Dallara hibázott, utóbbi cég pedig elismerte, hogy két elemet is a végső minőségellenőrzés nélkül küldött el a Cadillacnek, így lehetett minimális eltérés.
A stewardok elfogadták a magyarázatot, de úgy határoztak, hogy ettől még a szabálysértés megvalósult, így három héttel a verseny után kihirdették: kizárják a futam végeredményéből a #2-es autót. Az ötödik helyet így a #7-es Toyota kapja meg, és az utólagos döntés értelmében az első WEC-pontjait ünnepelheti a BMW is, ugyanis a tizedik helyre így a németek #20-as autója léphet előre.
A sorozat egyébként még egy ponton támadja a Cadillacet: bevezetett egy új szabályt, amelynek értelmében minden gyártónak kötelező lesz két autót indítania a sorozatban 2025-től, és ez a nagyobb istállók közül csak a Cadillacet érinti.
Távozott a Red Bulltól Max Verstappen főszerelője
https://formula.hu/parc-ferme/37673
Távozik a Red Bull F1-es csapatától Lee Stevenson, aki 18 évet töltött el az istállónál, és az utóbbi időszakban Max Verstappen főszerelőjeként dolgozott.
Stevenson fontos szereplője volt a csapatnak, 2020-ban nagy szerepet vállalt például abban, hogy Verstappen dobogóra állhasson azon a Magyar Nagydíjon, amelynek a felvezető körén hibázott és összetörte az autóját.
A szakember tegnap, március 28-án, csütörtökön dolgozott utoljára Milton Keynesben, amely után Instagram-posztban búcsúzott – állítólag egy másik csapathoz igazol a paddockban.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Vettel gondol néha az F1-es visszatérésre
https://formula.hu/parc-ferme/37672
A potenciális F1-es visszatérésről kérdezték Sebastian Vettelt a hétközi WEC-tesztje után – és a négyszeres világbajnok nem zárkózott el teljesen ettől.
„Az ember nyilván gondol rá, flörtöl a gondolattal, de néha az van, hogy az egyik gyerekem mondja, hogy ’apa, ne csináld, mert akkor sokat leszel távol’. Nagyon élveztem az utóbbi másfél évet, a gyerekeimmel töltött időt, remélhetőleg ők is” – mondta mosolyogva Vettel.
„Talán a hangulat megint változni fog, de a dolgok jelenleg még nagyon jól haladnak. Ráadásul 24 futam van az F1-es versenynaptárban, és ezen felül is tudom az én időmből, hogy hogyan szeretném végezni a munkámat, ha úgy döntök, hogy csinálom” – tette hozzá.
Arra a kérdésre pedig, hogy a felszabaduló Mercedes-ülésről beszélt-e Toto Wolff-fal, így válaszolt:
„Beszéltünk telefonon, nyilván beszéltünk arról, hogy sok minden történik a Mercedesnél, de nem konkrétan arról, hogy beülhetnék az autóba.”
Alonso–Sainz párost jósol az Aston Martinnál Eddie Jordan
https://formula.hu/parc-ferme/37671
A Red Bull az elsődleges desztináció, de ha nem Milton Keynes-be, akkor Silverstone-ba, az Aston Martinhoz megy a Ferrarit szezon végén elhagyó Carlos Sainz – erre számít az egykori csapatfőnök, Eddie Jordan. A zöldek és Sainz felállásával a Formula.hu is számol, de mi Alonso utódjaként képzeljük el a háromszoros nagydíjgyőztest, Jordan viszont spanyol szupercsapatot vizionál.
„Jelen pillanatban azt mondanám, ha a Red Bull elveszít egy Maxot vagy lecserél egy Perezt, akkor Carlos lesz az egyik kulcsjelölt. De ne lepődjünk meg azon, ha egy teljesen spanyol Aston Martin-felállást látunk jövőre. Jegyezzétek meg, kitől hallottátok először” – mondta a Formula For Success adásában Jordan.
„Hiszek abban, hogy ha nincs helye a Red Bullnál, akkor Fernandóhoz csatlakozik az Aston Martinnál. Ezt hiszem, nincs kézzelfogható bizonyítékom, de ez a megérzésem. Sokszor más a megérzésem, mint más embereké, de időnként beválik. Néha pedig totálisan tévedek” – vázolta fel a 2025-ös pilótapiac lehetséges forgatókönyvét Jordan.
„Hülye, aki alábecsüli Carlost” – Norris
https://formula.hu/parc-ferme/37670
A volt csapattárs, Lando Norris emelt szót egykori mclarenes kollégája, Carlos Sainz mellett: a spanyol az egyetlen, aki a Red Bullon kívül nagydíjat nyert 2023 kezdete óta, Ausztráliában a hétvégén már a második alkalommal, szerződése azonban nincs a következő szezonra, pedig kvalitásai a brit szerint nyilvánvalóak.
„Hülye, aki alábecsüli őt. Tudjuk már, hogy mire képes, milyen szintű erőfeszítést tesz bele, milyen a hozzáállása és az elszántsága, hogy ő legyen a legjobb. Pont ezt bizonyította vasárnap és az elmúlt hetekben is” – idézi az Autosport Norrist. „Biztos vagyok benne, hogy sok versenyző nem próbálkozott volna ennyire keményen, nem tettek volna ilyen erőfeszítéseket, hogy felépüljenek. Aki tudja, hogy mire képes, sosem becsülné alá Carlost.”
Sainznak jól esik Norris elismerése, vele ellentétben azonban nem gondolja, hogy alulértékelik őt: „Kedves szavak, de egyetértek velük. Ha valaki nem lát annyira bele ebbe a sportba, és alá akar becsülni, akkor megbékélek vele, az igazat megvallva nem törődöm vele. Azokkal törődöm, akik ismerik a sportot, látták az adataim, hogy hogyan dolgozok, milyen a sebességem. És azt nem érzem, hogy ők alábecsülnének” – reagált a spanyol.
Fotó: DPPI
„Alonso egy igazi seggfej, ahogy Russell is”
https://formula.hu/parc-ferme/37669
George Russell melbourne-i balesetéről, még pontosabban Fernando Alonso ezt megelőző manőveréről az F1 számos szereplője megszólalt az elmúlt napokban. Így tett a sikereit elsősorban nem a királykategóriában, hanem az endurance-versenyzésben elérő Giedo van der Garde is, aki visszavonulása óta már csakk médiaszemélyiségként tűnik fel a közvetítésekben. És nem fél markáns véleményt megfogalmazni, ahogy azt ezúttal podcastjében tette:
„Értem én, de most túl messzire ment” – mondta Alonso manőveréről. „Ez egy piszkos trükk volt Alonso részéről. Láthatjuk, mennyivel lassabban érte el a kanyart, mint korábban. Egyenesben fékezni, az igazán nincs rendben! Nagyon tisztelem Alonsót, de egy igazi seggfej. Ahogy Russell is, csak kicsit kevésbé…”
Az expilóta a Mercedes gyengélkedéséről is véleményt formált, ami kurrens téma most Hollandiában, hiszen a csillagosok vezetője, Toto Wolff egyre határozottabban hangot ad annak a szándékának, hogy leszerződtesse Max Verstappent. Van der Garde osztja sokak aggályát ezt illetően: „Tavaly nem tűnt ennyire rossznak. Legalább kiegyensúlyozottak voltak, mindig pontot szereztek. Idén viszont egyszerűen rossz a helyzet, valaminek el kell kezdődnie csapaton belül.”
A meglehetősen tragikusan megélt 2022-es szezon kezdetén három futam után 65, tavaly pedig 56 pontja volt a Mercedesnek – idén viszont mindössze 26 egységnél járnak…
Megátkozta Russellt a brit kommentátor?
https://formula.hu/parc-ferme/37668
Zseniális poszt jelent meg a közösségi médiában: George Russell melbourne-i kiesése után rengetegen azonnal észrevették, hogy Sainz minden F1-es győzelmekor balesetet szenved a brit, 2022-ben Silverstone-ban az első, 2023-ban Szingapúrban, valamint a hétvégén pedig az utolsó körben. Azonban egy X-felhasználó egy ennél is különösebb egybeesésre figyelt fel…
Mind a tavalyi szingapúri, mind az idei ausztráliai baleset abban a másodpercben történt, amikor David Croft kommentátor kimondta azt a mondatot, hogy “You can hear the cheers of the crowd”, „Hallhatják a tömeg ünneplését”. Az már csak hab a tortán, hogy mind a két futamot a Japán Nagydíj követte…
A poszt végigsöpört a közösségi felületen, Croft kollégája, az egykori F1-es Karun Chandhok is megosztotta, s annyit tett hozzá: „A mi Croftynk egy nagyhatalmú ember.”
George Russell tends to crash whenever Crofty says “You can hear the cheers of the crowd” pic.twitter.com/G5GwAtXX4U
— Mahir (@ScrewderiaF1) March 26, 2024
Legendás gyártó tűnik fel a Formula–E-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37667
Vagy legalábbis a neve… Az 1958 és 2012 között aktív, számos szériában komoly sikereket elérő Lolát tavalyelőtt vásárolta meg Till Bechtolsheimer azzal a szándékkal, hogy ismét feltűnjön a pályákon a változó sikerekkel többek között az F1-ben, az F2-ben, a CART-ban és a Champ Carban, valamint a sportautózásban is megforduló gyártó neve.
Bechtolsheimer most bejelentést tett: a Lola a Formula–E-t veszi célba, méghozzá nem is akárkivel, hiszen a brit cég technikai partnere a Yamaha lesz. A hangvillások természetesen elsősorban a kétkerekű versenyzés világából ismertek, de az autósport sem áll tőlük teljesen távol, hiszen az 1990-es években az F1-ben szerepeltek – igaz, mérsékelt sikerekkel.
Azt egyelőre nem jelentették be, hogy kiknek az oldalán érkezik meg a Lola–Yamaha a szériába, de legnagyobb valószínűség szerint az ABT partnereként, akik már korábban bejelentették, hogy a szezon végén véget ér együttműködésük a Mahindrával.
Marko szerint Vowles jól döntött
https://formula.hu/parc-ferme/37665
Alexander Albon az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén összetörte versenyautóját, ami olyan károkat szenvedett, hogy tartalék karosszéria híján a csapat nem tudta rendbe hozni a sérült FW46-ot. James Vowles, a Williams csapatfőnökének döntése alapján Albon a hétvége hátrelévő részében megkapta Logan Sargeant autóját, így az amerikai versenyző kihagyni kényszerült az Ausztrál Nagydíjat.
Vowles döntéséről számos vélemény formálódott a paddockon belül, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban Vowleshoz hasonlóan cselekedett volna.
„A mezőny hátsó felében lévő öt csapatnak elképesztően nehéz feladat a pontszerzés, emiatt pedig teljesen megértem a Williams döntését” – mondta Helmut Marko.
„Csapaton belül Albon sokkal erősebb versenyző, egy világbajnoki pont pedig akár 10 millió dollárt is érhet. Innen nézve a dolgokat, teljesen logikus döntés született” – tette hozzá az osztrák szakember.
Sajtó: A MotoGP-t is felvásárolja az F1-et tulajdonló Liberty Media
https://formula.hu/parc-ferme/37666
Hosszú ideje szólnak találgatások arról, hogy a MotoGP – és egyébként a Superbike-világbajnokság – kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sportsot eladnák, most pedig a Financial Times arról számolt be, hogy megköttetett az egyezség a Formula-1-et is 2016-ban felvásárló Liberty Mediával, amely nagyjából 4 milliárd eurós összegért venné birtokba a szériát. Állítólag a véglegesítés alatt álló megállapodásról már az évadnyitó Katari GP előtt megtették volna a bejelentést, ám az Európai Bizottság versenypiacot szabályozó szervének esetleges beavatkozása miatt egyelőre jegelték mindezt – így viszont az Amerikai Nagydíj előtt kerülhet sor a hivatalos megerősítésre. Érdemes megjegyezni, hogy korábban a CVC Capital Partners elmondhatta magáról, hogy az F1 és a MotoGP is a birtokában van, de 2006-ban az európai trösztellenes hatóságok miatt utóbbit el kellett adniuk.
Ekkor vált egyébként részvényessé a jelenleg 40 százalékot birtokló Bridgepoint, rajtuk kívül 38 százalékkal rendelkezik a kanadai nyugdíjalap (CPPIB) – mindkét cég egy luxemburgi vállalat, a Global Racing LX2 köré épül –, míg a maradék 22 százalékon a Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta és menedzserek egy szűk csoportja között oszlik meg. A Dorna eladása az elmúlt hónapokban vált prioritássá, és bár végig a Liberty tűnt befutónak, a Motorsport cikke szerint a Qatar Sports Investments, a katari szuverén vagyonalap és a többek között a UFC jogait birtokló média- és szórakoztatóipari konszern, a TKO is mozgolódott. A Liberty célja, hogy a MotoGP-vel is megismételje azt a népszerűségi és gazdasági robbanást, amelyet az F1-gyel elért az utóbbi években.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szafari Rali a WRC-ben, Tokió ePrix a Formula-E-ben – a hétvége menetrendje
https://formula.hu/parc-ferme/37663
Bár F1-es futamot nem rendeznek, így sem maradunk teljesen autósport nélkül a húsvéti hosszúhétvégén. A WRC mezőnye ugyanis Kenyában versenyez a Szafari Ralin, a Formula-E Tokióba látogat, a NASCAR pedig a Richmond Racewayen teszi tiszteletét a következő napokban. Mutatjuk a hétvége programját a közvetítésekkel együtt – figyelem: vasárnap hajnalban órát állítunk (2-ről 3-ra tekerjük előre az órákat), így a vasárnapi és hétfői program már a nyári időszámítás szerint értendő!
Csütörtök (március 28.) | ||
12:05 | WRC, 1. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
Péntek (március 29.) | ||
06:15 | WRC, 2-4. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
08:25-09:15 | Formula-E, 1. szabadedzés | |
11:48 | WRC, 5-7. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
Szombat (március 30.) | ||
23:55-00:45 | Formula-E, 2. szabadedzés | |
02:20-03:45 | Formula-E, Időmérő | (eurosport.hu online, előfizetés után élő) |
06:01 | WRC, 8-10. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
07:00 | Formula-E, Futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
12:34 | WRC, 11-13. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
18:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Vasárnap (március 31.) | ||
06:02 | WRC, 14-16. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
10:20 | WRC, 17-18. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
13:15 | WRC, Power Stage | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
Hétfő (április 1.) | ||
01:00 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
Ki hibázott Bagnaia és Marquez ütközésénél?
https://formula.hu/parc-ferme/37664
A hétvégi Portugál GP egyik legemlékezetesebb momentuma – Jorge Martin vb-vezetést érő győzelme, Maverick Vinales utolsó körös váltóhibás esése és Pedro Acosta szárnyalása és dobogója mellett – Marc Marquez és Francesco Bagnaia ütközése volt. Az incidens három körrel a vége előtt történt, amikor Marquez előzni próbálta a címvédőt, aki viszont egyből aláfordulva visszatámadott, aminek összeérés és kettős bukás lett a vége. A Felügyelői Panel versenybalesetnek minősítette a történteket, s ebben a két motoros is egyetértett, abban viszont már kevésbé, hogy ki okozta az egész balesetet.
Az ügyben megszólalt a Ducati Corse általános igazgatója, Gigi Dall’Igna is: „Nagyon sajnálatos volt Pecco és Marc incidense. Ez mindkettejüket megfosztotta az esélytől, hogy fontos pontokat szerezzenek a bajnokságban egy igen komplex futamon, amelyen nem tudtak harcba szállni a győzelemért. Őszintén szólva, bármilyen további megjegyzés fölösleges lenne” – fogalmazott diplomatikusan a Ducati-főnök. Az incidensről az első két nagydíj és az elmúlt hetek főbb MotoGP-s történéseivel együtt a Formula Motocast adásában is beszéltünk – a vonatkozó részt 10:23-tól hallgathatjátok:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ocon úgy érzi, pontszerzési esélytől fosztotta meg egy beszoruló sisakfólia
https://formula.hu/parc-ferme/37662
Borzalmasan kezdte a 2024-es F1-es idényt az Alpine, amely hátraesett a sereghajtók közé, az Ausztrál Nagydíjon viszont Esteban Ocon az addigi legbiztatóbb produkciójukat nyújtotta azzal, hogy bejutott a Q2-be és a 15. helyre kvalifikálta magát. A futamon is csatában volt a mezőny második felének többi csapatával, ám nem sokkal az első kerékcseréje után, a 16. körben a csapat ismét a bokszba hívta, mivel túlmelegedési gondokkal küzdöttek, miután egy letépett sisakrostély-fólia beszorult a fékcsatornájába. Ezután Ocon végül csupán 16. helyen futott be, három hellyel csapattársa, Pierre Gasly mögött, pedig a francia szerint jóval több is kisülhetett volna a melbourne-i futamból:
„A sisakfóliás eset előtt Kevinnel és Alexszel csatáztam, és Nico előtt haladtam. Úgyhogy úton voltunk egy potenciális pontszerzés felé, valahol a 9. és 11. hely között, szerintem ott végeztünk volna vasárnap. Sajnos sosem tudjuk meg, mi lett volna az eredmény, de érdekes verseny volt. Elégedett vagyok a fejlődésünkkel és a tempónkkal, tartottuk a lépést a srácokkal” – mondta el Ocon, akit a MotorsportWeek.com portál idéz. A versenyzőnek egyébként már az első körben „incidense” volt egy plexifóliával, amely a tükrére ragadt, de persze a későbbi eset volt a súlyosabb: „Az autó egész hátulja leégett volna, ha nem állunk ki. Ez volt a legbiztonságosabb, amit tehetünk. Lehet, hogy kiestünk volna, ha továbbmegyünk. Aztán pedig a rádióm is meghibásodott a 30. kör környékén” – tette hozzá.
Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj rendszerét
https://formula.hu/parc-ferme/37661
Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj kapcsolattartó email-címét. A csalók a feltört email-címről olyan levelet küldtek a rajongóknak, amelyben egy másik oldalt ajánlottak, ahol egy 50 eurós ajándékkupont ajánlottak.
Aki rákattintott a linkre, attól érzékeny információkat, többek között banki adatokat kértek.
Az F1-es pálya illetékesei pár óra elteltével tudtak erre reagálni, és emailben értesítették a szurkolókat, hogy ne kattintsanak a korábbi levélben szereplő linkre, mert az egy adathalász kísérlet volt.
forrás: Bleeping Computer
Verstappen lemaradt Hamilton rekordjáról
https://formula.hu/parc-ferme/37659
Ritkán fordult elő az elmúlt években, hogy egy futamot követően ne számoltunk volna be arról, hogy épp milyen rekordot döntött meg Max Verstappen az adott versenyhétvége során, ám melbourne-i kiesésével egy rekordról ezúttal lecsúszott a holland versenyző.
Verstappen zsinórban 43 futamon ért célba pontszerző helyen az Ausztrál Nagydíjat megelőzően, Lewis Hamilton viszont 2018 Silverstone és 2020 Szahír között 48 alkalommal zárt pontszerzőként.
Verstappen azonban nem panaszkodhat, a két kiesése között szerzett 35 futamgyőzelmet, 39 alkalommal dobogón végzett, szerzett 989 pontot, 15-ször pedig leggyorsabb kört autózott. A 43 verseny során szerzett még két világbajnoki címet, átlagosan 23 pontot zsebelt be versenyenként, az átlagos helyezése pedig 1,6 volt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Újabb F1-es szerepet kapott Günther Steiner
https://formula.hu/parc-ferme/37660
A kommentátori szerepkör után ezúttal a májusi Miami Nagydíj nagykövetének kérték fel a Haastól 2023 végén távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, Günther Steinert. A szakember úgy fogalmazott, hogy ez a futam az egyik kedvence az egész naptárban, és azon fog dolgozni, hogy tovább növekedhessen a sportág népszerűsége az Egyesült Államokban és Miamiban.
A felkérésben minden bizonnyal komoly szerepet játszik, hogy Steiner hatalmas népszerűségnek örvend a Drive to Survive Netflix-sorozat miatt, különösen Amerikában.
Új F1-es bázist hoz létre Nagy-Britanniában a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/37658
2026-ban hivatalosan is visszatér az F1-be a Honda, amely az Aston Martinnal lép szövetségre azok után, hogy 2021 végén hivatalosan kiszállt a sportágból a Red Bull mellől, de a valóságban ugyanúgy a japánok felügyelik még az energiaitalosok motorprogramját.
A Honda bejelentése szerint Silverstone-hoz közel hoznak létre egy brit központot az F1-es részlegüknek, ezzel is erősítve az Aston Martinnal való minél szorosabb és gördülékenyebb együttműködésüket. Mint írták, a HRC UK létrehozásával egy időben, most tavasszal elkezdik toborozni az embereket is ebbe a központba.
Ricciardo többet kap Tsunodától eddig, mint tavaly De Vries
https://formula.hu/parc-ferme/37657
A Racingnews365.com szedte össze, hogy Yuki Tsunodához képest milyen hátrányban van eddig idén Daniel Ricciardo: a rutinos ausztrál Bahreinben másfél, Dzsiddában bő négy és fél, Melbourne-ben pedig több mint hét tizedmásodpercet kapott a japántól az időmérőn. Az átlagos lemaradása 0,446 ezredmásodperc.
Tavaly a szezon közben kihajított, újonc Nyck de Vries az első három időmérőn átlagosan 0,421 ezredmásodperccel volt lassabb Tsunodánál, és nála fordított volt a trend, az első kvalifikáción kapott bő hét tizedet, majd közelíteni tudott.
Ugyan Ricciardo előnye lehetne a versenytempó, de egyelőre háromból háromszor kikapott ott is Tsunodától, csak Bahreinben a csapat megkérdőjelezhető utasítása miatt a japán előtt ért végül célba.
A pletykák szerint Ricciardónak két futama van arra, hogy jelentősen összeszedje magát, különben érkezik a helyére Liam Lawson, az ausztrál pályafutása pedig véget ér – ezúttal végleg.
Wolff szerint Hamilton egyelőre nem foglalkozik a Ferrarival
https://formula.hu/parc-ferme/37656
Lehangoló idénykezdetet produkál egyelőre a Mercedes az F1-ben: az eddig látottak alapján nagyjából a negyedik erőt képviselik a McLaren és az Aston Martin környékén. Lewis Hamilton pedig még csapattársától, George Russelltől is elmaradt eddig a nagydíjakon, nem véletlenül titulálta karrierje legrosszabb szezonkezdetének az ideit az Ausztrál Nagydíj után. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont állítja: a pilóták jól kezelik a helyzetet, és szerinte Hamilton sem foglalkozik azzal, hogy jövő évi csapata, a Ferrari eközben egyértelműen a Red Bull fő üldözője és Melbourne-ben ráadásul kettős győzelmet is arattak.
„Úgy gondolom, a versenyzők szuperek ebben a felállásban, hiszen Lewis olyan jó, amennyire csak lehet. Nyilvánvalóan olyan helyzetben van, hogy egyfelől rendkívül frusztráló azt látni, hogy nekünk nem jön össze. Másfelől viszont ha áttekintünk a kerítés fölött, elég jó dolgok történnek a túloldalon. De ma nem ez az fő prioritás számára” – jelentette ki Wolff, majd hozzátette: „George pedig egyszerűen egy harcos, beleássa magát, és tudja, hogy ez a helye. Szóval ezt nekünk kell megoldanunk.”