„Megtanítom Maxnak, hogy értékelje a Herendit” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/36157
Az F1-es Magyar Nagydíj után a legnagyobb visszhangot az váltotta ki, hogy Lando Norris szerencsétlen pezsgőbontós mozdulatával leverte és összetörte Max Verstappen győztes herendi trófeáját. A fél évig készült és 40 ezer euró értékű porcelánt pótolni fogja a cég, így a holland néhány héten belül kezébe veheti az ép trófeát. Maguk az érintett versenyzők viccelődve, lazán fogták fel a történteket, a Red Bullnál azonban volt valaki, aki nagyon is tisztában volt a trófea és a herendi porcelán értékével: Helmut Marko.
„A magyarok híresek az értékes porcelán iránti szeretetükről” – nyilatkozta a tanácsadó. „Már az én időmben is gyönyörű tálakat és vázákat adtak át. A trófea másolata a gyárunkba fog érkezni, és meg fogom tanítani Maxnak, hogy értékelje az eredetit, amit most pótolnak. Ez magyar hagyomány, a fiataloknak meg kell ezt érteniük.”
A jelek szerint immár Christian Horner is tisztában van az értékekkel, a Red Bull F1-es csapatvezetője ugyanis az F1 Nation podcast adásában jegyezte meg tréfálkodva, hogy a Herendinek számlát kellene küldenie a trófeatörő Norrisnak: „Nemrég hallottam, hogy 40 ezer eurós a kár és hat hónap munkájáról van szó, úgyhogy nyilván mondtam, hogy küldjék neki a számlát. Ez így fair, ő lökte le.”
Herbert megköszönte a felügyelői lehetőségeket az FIA-nak
https://formula.hu/parc-ferme/38958
Mint arról szerdán beszámoltunk, többé már nem láthatjuk F1-es stewardként a korábbi versenyző Johnny Herbertet, miután közös megegyezéssel úgy döntöttek az FIA-val, hogy a riporteri munkáival mindez nem összeegyeztethető. Emlékezhetünk rá, hogy Max Verstappen tavalyi mexikóvárosi büntetése után a négyszeres világbajnok apja, Jos Verstappen ki is fakadt a fiát a sajtóban kritizáló felügyelőre, szintén az összeférhetetlenségre célozva.
Herbert néhány órával a bejelentés után az Instagram-oldalán reflektált a hírre: „Rendkívül hálás vagyok a lehetőségért, hogy az FIA versenyzői stewardja lehetettem, és nagyon élveztem azt a szerepet, amelyben az évek során részt vettem. Ez egy nehéz munka, és vannak nehéz döntések, amelyeket meg kell hozni. Felügyelőkként mindig és a továbbiakban is a legnagyobb tisztelettel kezeljük a versenyzőket és a csapatok személyzetét egyaránt, és végig pártatlanok maradunk az F1-es nagydíjhétvégék során. Végül nagyon hálás vagyok az elnöknek és mindenkinek az FIA-nál a lehetőségekért, amelyeket kaptam” – írta a háromszoros futamgyőztes ex-F1-es.
fotó: DPPI
Madrid polgármestere visszautasítja az F1-es pályát érő támadásokat
https://formula.hu/parc-ferme/38955
Madrid polgármestere, José Luis Martínez-Almeida visszautasította azokat a kritikákat, amelyek a Spanyol Nagydíjat a terv szerint 2026-tól megrendező, az IFEMA szórakoztató központ körül kialakítandó utcai pályát érték. Martínez-Almeida politikai ellenfelei azt állítják, hogy közpénzt használnak fel a Formula–1-gyel 10 éves szerződést kötő verseny finanszírozására, amire válaszul a városvezető így nyilatkozott az Europa Sportsnak:
„A baloldalt nem zavarja, hogy a spanyol kormány 70 millió eurót fektetett a Barcelonában rendezett Amerika Kupába, vagy hogy a katalán kormány 50 millió eurót fordított a barcelonai Formula–1-es futamra” – mondta Martínez-Almeida, aki azt is határozottan kijelentette, hogy a versenyt közpénz felhasználása nélkül rendezik meg magánbefektetők és támogatók finanszírozásával.
Az előkészületekkel kapcsolatban a polgármester pozitív híreket osztott meg a sajtóval: „A pályát és az összes infrastruktúrát elő kell készítenünk, nagyon keményen dolgozunk azon, hogy ez valósággá váljon, és a tervek szerint haladunk.”
„Egy kib*szott idióta” – alaposan kiakadt Verstappenre a Williams szimulátorosa
https://formula.hu/parc-ferme/38954
Alaposan kiakadt Max Verstappenre egy szimulátoros versenyző, miután összeütköztek egymással egy iRacing-versenyen. Jaden Munoz a Williams iRacing Academy tagja, és egy közös versenyen az első helyért csatázott a szimulátorokkal köztudottan nagy barátságban lévő Verstappennel, de már az első kanyar előtt összeakadtak egymással.
Verstappen visszaesett, de Munoz nem hagyta szó nélkül a balesetet:
„Nézd meg, milyen buta” – mondta Munoz. „Nem változik, soha. Annyira buta.”
Verstappen megvárta, hogy Munoz körbeérjen, és amikor előbbi megpróbálta megkerülni a Red Bull pilótáját, a páros ismét összeütközött.
„Tudtam. Ezért kaptál mindent ajándékba az életedben, Max” – kommentálta Munoz.
„Egy elkényeztetett kölyök vagy. Apád nélkül semmi sem lennél, semmi sem lennél. Egy senki lennél. Egy kib*szott idióta.”
Összeférhetetlenség miatt kilép az FIA F1-es stewardjai közül Johnny Herbert
https://formula.hu/parc-ferme/38953
Hivatalos közleményben tudatta az FIA, hogy Johnny Herbert, a korábbi F1-es pilóta 2025-ben már nem lehet a szövetség stewardja, mert a médiatevékenységével ez összeférhetetlen.
Mint ismert, herbertnek Max Verstappennel is volt egy-két csörtéje a 2024-es szezonban, amelyek után többen is megkérdőjelezték, hogy FIA-stewardként, vagy médiaszemélyiségként formált véleményt.
„Sajnálattal jelentjük be a mai napon, hogy Johnny Herbert a továbbiakban nem tölti be az F1-es versenyzői steward pozícióját az FIA-nál. Johnnyt széles körben tisztelik, és felbecsülhetetlen tapasztalattal és szakértelemmel látta el a feladatát. A megbeszélések után azonban kölcsönösen megegyeztek abban, hogy az FIA stewardjaként és a médiaszakértőként végzett feladatai összeegyeztethetetlenek. Köszönjük neki a szolgálatát, és sok sikert kívánunk neki a jövőbeni munkájához.”
fotó: DPPI
Fontos vizsgán ment át Antonelli
https://formula.hu/parc-ferme/38952
A 2025-ös F1-es szezon még el sem kezdődött, a kategóriában első teljes idényére készülő Andrea Kimi Antonelli viszont már most fontos sikert aratott: megszerezte ugyanis közúti jogosítványát. Az örömhírről Instagram-oldalán számolt be a 18 éves pilóta, aki Lewis Hamilton utódjaként a Mercedes csapatában vág majd neki az előttünk álló szezonnak a száguldó cirkuszban.
Antonelli egyébként az FIA különleges engedélyével már 18. születésnapja, illetve a közúti jogosítvány megszerzése előtt megkapta az F1-es szerepléshez szükséges szuperlicenszet. A minimum életkort megszabó szabályt azután vezette be a Formula-1, hogy Max Verstappen mindössze 17 évesen debütált a csúcskategóriában 2015-ben.
„2025 legnagyobb csalódása az Aston Martin lesz” – Villeneuve
https://formula.hu/parc-ferme/38951
A 2023-as év sikereit követően az Aston Martin a tavalyi szezonban messze alulmúlta az elvárásokat, a Formula.hu szerkesztőségi rangsorában is dobogós helyre került az év F1-es csalódása kategóriában. A markáns véleményéről ismert 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve már most arra számít, hasonló leszereplés várható 2025-ben, hiába a sok nagy igazolás, akik személye, különösen Adrian Newey-é, fokozza az elvárásokat.
„Azt mondanám, az Aston Martin lesz 2025 legnagyobb csalódása, nem azért, mert rossz munkát fognak végezni, hanem azért, mert azt várják tőlük, hogy Adrian Newey-val a soraikban elkezdenek győzni” – mondta az Action Networknek Villeneuve.
„De nem volt még ideje, hogy hatása legyen a csapatra. A külső szemlélők és rajongók várakozásai tévesnek bizonyulnak majd, ez pedig csalódást kelt, nem a rossz eredmények miatt, hanem mert nem ilyen eredményeket akarnak és remélnek a csapattól Newey-val megerősödve. Ahhoz viszont idő kell” – figyelmeztetett arra, hogy Newey-nak sok ráhatása nem lesz a 2025-ös autóra: márciusig gyakorlatilag semmilyen nem lesz, hiszen csak akkor állhat munkába Red Bull feltételei értelmében.
Haas-féle előrelépést remél a Saubertől Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/38950
Nico Hülkenberg bízik benne, hogy rövid időn belül fejlődést érhet el a Sauber a Formula-1-ben. A német pilóta a Haastól érkezik meg a tavaly egyértelműen sereghajtó alakulathoz, amely 2026-tól viszont már az Audi gyári csapata lesz majd. A rutinos versenyzőt viszont épp előző istállójának példája tölti el optimizmussal, hiszen a Haas a 2023-as utolsó hely után ugrott előre a középmezőny elejébe 2024-ben. Hülkenberg reméli, hogy hasonlóra a Stake/Sauber is képes lehet idén:
„A Haas példája mutatja, hogy rövid időtávon belül is lehetséges. És abban is hiszek, hogy a Sauber már megtette az első lépést a helyes irányba a Las Vegas-i fejlesztésével” – magyarázta Hülkenberg az Auto Motor und Sport lapnak nyilatkozva. „Az nagy korrigálás volt. És az utolsó három futamon határozottan versenyképesebb volt az autó, és közelebb kerültek a mezőny többi részéhez. Ez volt az én benyomásom is a szezon utáni teszten. Az alapok nem annyira rosszak. Természetesen még sok részletet kell kidolgozni és sok mindent kell optimalizálni. De az irány világos.”
Tsunoda érett pilótaként vezetné a Racing Bullst
https://formula.hu/parc-ferme/38949
Miután a Red Bull inkább a legutóbbi csapattársának, Liam Lawsonnak szavazott bizalmat, Yuki Tsunoda továbbra is a Racing Bulls istállónál szerepel majd, ahol Isack Hadjar lesz az új partnere. A japán versenyző a RacingNews365-nek arról beszélt, hogy milyen tapasztalatokat szerzett eddigi F1-es évei során, és ezek hogyan segíthetik őt az idei szezonban: „Egyértelműen abban, hogy miként kezelem a különböző helyzeteket, a rádiókommunikációban és a visszajelzésekben, különösen a technikai visszacsatolás terén” – felelte arra a kérdésre, hogy milyen téren tudott fejlődni.
A japán hozzátette, hogy egyre inkább vezető pilótaként tekint magára, aki nemcsak a fejlesztési irányvonalak meghatározásában vállal szerepet, hanem a csapat gondolkodására is hatással van. „Mindezek, valamint a pályán mutatott viselkedésem nagy hatással lesznek az eredményeinkre” – mondta Tsunoda, aki úgy véli, tavaly több dologban is fejlődött, és bár a hőn áhított Red Bull-ülést nem sikerült megszereznie, készen áll arra, hogy a faenzai csapat vezérpilótája legyen:
„Elégedett vagyok az eddig elvégzett munkámmal, és ez plusz önbizalmat ad minden versenyhétvégére, hogy a csapat jól teljesítsen. De nem mondom, hogy ez a teljesítőképességem maximuma, és tudom, hogy versenyről versenyre sokat fejlődhetek, hiszen még mindig tanulok. Ezzel a hozzáállással és mentalitással folytatom idén is, amit csinálok” – zárta szavait a csapatnál ötödik évét kezdő pilóta.
„Nincs olyan, hogy minden idők legjobbja”
https://formula.hu/parc-ferme/38948
Jacques Villeneuve szerint már csak a különböző korszakok eltérő körülményei miatt sem lehet kijelenteni egy adott versenyzőről, hogy ő minden idők legjobbja, ahogy statisztikai alapon se lehet a kérdést megválaszolni. Az 1997-es világbajnok az Action Networknek kifejtette, hogy felesleges úgyszólván a „GOAT-vitába” belemenni:
„Soha nincs olyan, hogy minden idők legjobbja. Túl sokat fejlődtek az autók, az egész túlságosan is különböző. Ha veszünk egy olyan valakit, mint Jackie Stewart, ő azért lenyűgöző, mert három bajnoki címet nyert abban az időben, amikor évente két-három vagy akár öt versenyző halt meg vagy sérült meg súlyosan, és olyan autókkal, amelyek a versenyek felénél lerobbantak. Mégis sikerült sokszor nyernie. Ugyanez a helyet Fittipaldival és így tovább.”
„Bizonyos értelemben három bajnoki cím akkoriban lenyűgözőbb lehet, mint most öt vagy hat” – mondta Villeneuve, majd kitért a statisztikák felborulására is, aminek köszönhetően nehéz számszakilag összevetni az egyes korszakokat: „Ha manapság kiváló autóval rendelkezel, akkor 15 helyett akár 24 futamot is nyerhetsz, mert annyival több verseny van a naptárban. Szóval a számok is torzulnak, ahogy a pontszámok is, hiszen egy győzelem 25 pontot ér, ami régebben 8, majd 9, majd 10 volt. Nem lehet összehasonlítani az egyes korszakokat.”
Képek forrása: Red Bull Content Pool, dppi
Újabb képeket osztott meg a Ferrari Hamiltonról és Leclerc-ről
https://formula.hu/parc-ferme/38947
A Ferrari 2025-ös párosa, Lewis Hamilton és Charles Leclerc overálban pózol az alábbi stúdióképeken:
Ralf Schumachert az apja szakácsnak akarta küldeni
https://formula.hu/parc-ferme/38946
Az F1-es karrierje során hat futamgyőzelemig és világbajnoki negyedik helyekig jutó Ralf Schumacher mindenekelőtt Michael Schumacher öccseként került be a köztudatba, s bár kétségtelen, hogy e rokoni kapcsolat megnyithatott előtte pár ajtót, épp annyira meg is nehezítette a dolgát, hogy versenyzői karrierjét példátlanul sikeres bátyja árnyékában töltötte.
A Jordan, a Williams és a Toyota egykori versenyzője többek között erről beszélt a Timesnak adott interjújában, melyben többek között úgy fogalmazott, hogy bármit is csinált, az sosem lehetett elég jó a bátyjához képest, s azt is hozzátette, hogy a családja sem igazán hitt abban, hogy ő is eljuthat a királykategóriáig: „Ők nem igazán foglalkoznak a motorsporttal, az apám nem is különösebben szereti, inkább a horgászatot részesíti előnyben.”
„Még akkor is, amikor Michael sikeres lett, azt mondogatta nekem, hogy kérlek, csinálj valami mást inkább. Azt akarta, hogy szakács legyek, keressek valamilyen rendes munkát, mert a versenyzésből nem lehet megélni. Aztán amikor Michael az F1-be került, akkor is azt mondta, hogy ne, ne felejtsd el, ő nagyon szerencsés volt, és csodálatos, hogy egy fiam bekerült, de kettő már nem fog, szóval inkább csinálj valami mást” – mesélte az F1-ben 27 dobogót szerző versenyző.
„Ha valaki megérdemelne egy F1-es ülést, az Drugovich” – Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/38945
Liam Lawson úgy véli, hogy Felipe Drugovich mindenképpen megérdemelne egy ülést a Formula-1-ben. Az ifjú brazil néhány éve domináns teljesítménnyel nyert bajnoki címet a Formula-2-ben, az Aston Martin pedig le is szerződtette, ám azóta is csak teszt- és tartalékpilótai szerepkörben számítanak. Pedig az idén immár a Red Bullnál szereplő Lawson szerint Drugovichnak helye lenne az F1-es rajtrácson – minderről a Pitstop podcast adásában beszélt:
„Ha valaki megérdemelne most rögtön egy ülést, az Drugovich. Csak beült és… Abu Dhabiban a szabadedzésen gyorsabb volt 2023-ban, mint Stroll. Második leggyorsabb volt az FP1-en, aztán idén gyorsabb volt Fernandónál. Nem tudom, mik voltak pontosan a futástervek, talán volt más tényező is, de azt hiszem, gyorsabb volt Fernandónál idén az első edzésen. Megérdemel egy ülést.”
Lawson ugyanakkor arra is rámutatott, hogy az F2-es szereplés nem feltétlenül jó fokmérő: „A probléma az, hogy szinte csak lottóhúzás, amikor bekerülsz. Annyira változik, hogy egyik évben jó az egyik csapat, aztán a következő évben már nem. Az autó, a gumi és minden ugyanaz, valahogy mégis lassabbak a következő évben. Drugovich az MP-vel egy olyan autóval dominált abban az évben, amelynek nem kellett volna futamgyőztes autónak lennie. De letarolta” – mutatott rá az új-zélandi, aki arra a kérdésre, hogy a most 24 éves Drugovichnak lehet-e még esélye és ideje bekerülni az F1-be, így felelt: „Igen, egyértelműen.”
Hadjar: Az egyetlen célom, hogy Tsunodát legyőzzem
https://formula.hu/parc-ferme/38944
A Racing Bulls újonca rögtön gyorsabb lenne tapasztaltabb csapattársánál – a 20 éves francia versenyző egyértelműsítette 2025-ös célját.
„Tudom, hogy nincs túl sok F1-es tapasztalatom, a rajtrácson pedig mindenki magas szintet képvisel. Ismerem magam, tudom, hogy rögtön le akarom győzni Tsunodát, amikor autóba ülök” – mondta Hadjar.
„Ez különösképpen fontos ebben a kategóriában, ahol nem egyformák az autók. Ez az egyetlen valós, konkrét célom.”
Napra pontosan 18 éve Hamilton McLarent tesztelt és tört rommá
https://formula.hu/parc-ferme/38943
2007. január 25-én, alig két hónappal a következő F1-es szezon kezdete előtt Lewis Hamilton a wokingi székhelyű csapat számára a valenciai Circuit Ricardo Tormo pályán tesztelt, spanyol kollégáival, a kétszeres F1-es világbajnok címvédő Fernando Alonsóval és Pedro de la Rosa tartalékpilótával együtt.
Az akkor 22 éves Hamilton az F1-ben való debütálására készült, és egy kezén meg tudta számolni az F1-es autóban töltött napokat.
A valenciai privát teszt során, amelyről nem maradt fenn felvétel, Hamilton közel 300 km/h-s sebességnél elvesztette az uralmát a McLaren MP4-22-es felett, megpördült, és háttal becsapódott a kavicságyba, majd a gumifalba. Szerencsére nem sérült meg.
„Sajnos ebben a sportban előfordulnak ilyen dolgok. Teljesen jól vagyok, és végig eszméletemnél voltam” – mondta akkor a brit pilóta.
Az autója azonban nem úszta meg sértetlenül. A McLaren kénytelen volt egyetlen autóval folytatni a tesztet – ezt pedig a következő teszt kezdetéig sem sikerült megoldania.
fotó: dppi
Verstappen menedzser lenne, miután befejezi versenyzői karrierjét
https://formula.hu/parc-ferme/38942
A világbajnoki címvédő Max Verstappen nemrégiben arról beszélt egy podcastben, hogy mindig örömmel támogat szimulátorban tehetséges fiatalokat, valamint a versenyzői karrierjét követően arra készül, hogy valamilyen menedzsmenttel kapcsolatos pozíciót tölt majd be az autósport világában.
„Segíteni akarok fiatal tehetségeknek abban, hogy a való életben is profi autóversenyzővé váljanak. Ez egy olyan dolog, ami már egészen régóta foglalkoztat engem” – mondta Verstappen.
„Mindig azt mondtam, hogy ha nem lennék autóversenyző, akkor is a versenyzés világában mozognék, és valamilyen menedzsment pozíciót töltenék be. Valószínűleg el fog jönni az a pont, amikor egy ilyen munkakörben dolgozom majd” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.
Jövő héten újra autóba ül Hamilton, Leclerc-rel együtt fog tesztelni
https://formula.hu/parc-ferme/38941
A Ferrari megerősítette a RacingNews365-nek, hogy mikor ülhet autóba második tesztjén Lewis Hamilton a Ferrarinál.
A brit pilóta csapattársával, Charles Leclerc-rel együtt január 28-30. között a Spanyol Nagydíj jelenlegi helyszínén, a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán fog tesztelni az olasz csapatnál.
A jövő héten keddtől csütörtökig tartó teszt zárt kapuk mögött zajlik majd.
Videó: Így tesztelt Imolában a Racing Bulls és a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/38940
Lewis Hamiltonon és a Ferrarin kívül is kezd ébredezni téli álmából az F1, hiszen a héten nemcsak Fioranóban gurultak pályára korábbi Formula-1-es autók, hanem egy másik olasz helyszínen, Imolában is. Mint arról beszámoltunk, a Racing Bulls és a Sauber is a májusi Emilia-romagnai Nagydíjnak otthont adó pályán tesztelt korábbi versenygépeikkel: előbbi istálló keddtől csütörtökig, míg utóbbi szerdán csatlakozott.
A körülmények nem mindig voltak ideálisak, de azért gyűjtötték a kilométereket a pilóták: a Stake-nél ez különösen Gabriel Bortoleto számára volt fontos, míg Nico Hülkenberg jórészt csak próbarajtokat csinált az olasz Motorsport.com beszámolója szerint, miközben a Racing Bullsnál Yuki Tsunoda és Isack Hadjar mellett még Ayumu Iwasa is autóba ülhetett. A tesztről készültek rajongói felvételek a pálya mellől, ebből mutatunk most egy rövid összeállítást:
Magnussenék BMW-je indul a pole-ból a daytonai 24 óráson
https://formula.hu/parc-ferme/38939
A hétvégén rendezik az amerikai sportautós széria, az IMSA ikonikus szezonnyitóját, a daytonai 24 órás versenyt, csütörtökön pedig már meg is rendezték a kvalifikációt. A csúcskategóriában, az LMDh-ban a #24-es BMW zsebelte be a rajtelsőséget Dries Vanthoort 1:33,895-ös köre révén: ebben az egységben szerepel az F1-ből az előző évad végén távozott Kevin Magnussen is Philipp Eng és Raffaele Marciello mellett. A második helyen a Meyer Shank Racing #93-as Acurája, a harmadikon a #7-es Porsche végzett (utóbbiban is ül egy ex-F1-es Felipe Nasr révén, míg előbbiben a háromszoros IndyCar-bajnok Alex Palou a legismertebb név). A változatos márkafelhozatalt a negyedik pozíciót megkaparintó #31-es Action Racing Cadillac folytatja – azaz négy különböző gyártó autói foglalták el az első négy rajthelyet.
A többi géposztályt illetően az LMP2-ben a #22-es United Autosports volt a leggyorsabb az időmérőn, a GTD Próban kettős Ford-siker született, míg a GTD-ben a Wrights Motorsports #120-as autó végzett elsőként. A teljes rajtrács ide kattintva található. A daytonai 24 órás magyar idő szerint szombat este 19:35-kor startol, s az IMSA honlapján élőben lehet majd nézni. Arról, hogy mely korábbi F1-es pilóták indulnak az idei viadalon, itt írtunk bővebben.
Mazepin bokszol, motorozik, és állítja: ő lehet a következő orosz F1-es
https://formula.hu/parc-ferme/38936
A Haastól egy szezon után távozó Nyikita Mazepin rendszeresen hangoztatja, hogy visszatér még az Formula–1-be, jóllehet nemrég úgy nyilatkozott egy orosz lapnak, hogy azt még nem tudja, hogy pontosan milyen szerepben. Abban viszont nem kételkedik, hogy ha a következő években lehetőség adódik egy orosz pilóta számára az F1-ben, akkor ő az első számú jelölt erre a szerepre: „Most 25 éves vagyok. Azt hiszem, ha a következő hét évben megjelenik egy orosz a Formula–1-ben, az én leszek” – mondta Mazepin a Forbes Russiának.
„Ugyanis ha valaki felhív, és azt mondja, hogy négy hónapon belül a volán mögé kell ülnöm, nem lesz gond velem ,és legalább 32 éves koromig biztosan tökéletes formában leszek. Jelenleg felkészültebb vagyok, mint amikor debütáltam az F1-ben. És a releváns tapasztalatom hiánya ezekben az autókban nagyon gyorsan orvosolható. Úgyhogy úgy gondolom, hogy ha a közeljövőben egy oroszt látnak az F1-ben, akkor az lesz a vezeték- és keresztneve, mint az enyém.”
Egy orosz hírügynökségnek nyilatkozva Mazepin azt is elárulta, hogy idén a ringben is kipróbálja magát: „Idén öt sportágban tervezem megméretni magam. A legizgalmasabb talán a boksz lesz ősszel, remélem, hogy minden rendben fog menni. Indulok majd Superbike-ban, az orosz tereprali-bajnokságban, indulok majd triatlonokon és remélhetőleg pályaversenyzésben is.”
Fotó: Nyikita Mazepin, Instagram
Forrong az F1-es pilóták chatcsoportja az új szabályok miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38938
A holland De Telegraaf beszámolója szerint, amit azóta több F1-es lap átvett, forrong az F1-es pilóták zárt chatcsoportja azt követően, hogy nyilvánosságra hozták új szankciólistát, melynek értelmében eltiltással és pontlevonással is sújtható, aki ismétlődően úgy és/vagy olyan témában szólal meg, ami káros lehet a szövetségre, illetve a sportág vezetésére. Azt egyelőre nem tudni, hogy a felháborodott versenyzők készülnek-e közös állásfoglalásra.
Egy F2-es pilóta, az idei szezonban a Rodin színeiben induló Christian Mansell viszont már megszólalt a témában. A fiatal ausztrál, aki csak névrokona az 1992-es világbajnoknak, rendszeresen kiáll az LMBTQ+ közösség mellett, s mint posztjában leszögezte, ezen a jövőben sem fog változtatni: „Soha nem hagyom abba a harcot azért, amiben hiszek. Ez csak megnehezíti, de egy pillanatra se gondolják, hogy meghátrálok” – írta az X-en.
Mansell ezt azért hangsúlyozta, mert a szabályozás nem csupán a tavaly sok vitát generáló csúnya beszédet érinti, hanem a „politikai, vallási és személyes megnyilvánulásokat” is. A Red Bull szintén reagált a hírre egy szűkszavú, de mégis beszédes posztban: Ha megszólalunk… – írták egy „csend” jelentésű emoji kíséretében.
A BBC egy forrása szerint a büntetési tételeket tartalmazó függeléket „egy gyors online szavazáson” fogadták el ahelyett, hogy a Motorsport Világtanács következő ülésén tárgyalták volna meg.