Ilyen lesz a kísérleti időmérő az F1-es Magyar Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36097
Eredetileg Imolában debütált volna a gumik szempontjából egy csavarral megspékelt kísérleti kvalifikáció, ám az áradások miatt törölték az Emilia-romagnai Nagydíjat, így pedig végül a Hungaroringen láthatjuk először az újítást. Mint azt a Pirelli közleményében Mario Isola motorsportfőnök is elmondta, ennek lényege, hogy a Q1-ben kötelezően a kemény, a Q2-ben a közepes, a Q3-ban pedig a lágy keverékű abroncsokat kell használniuk a pilótáknak. A show megfűszerezése mellett ennek takarékossági okai is vannak, hiszen így a szokásos 13 helyett csak 11 szett gumit visz a Magyar Nagydíjra a Pirelli. A kísérleti időmérő tehát nálunk debütál és Monzában is láthatjuk majd, az itteni tapasztalatok alapján dönt majd arról az F1, hogy 2024-ben sűrűbben alkalmazzák-e a rendszert.
Más téren is újít viszont a Pirelli a Magyar Nagydíjra, ugyanis a 2022-es versenyhez képest lágyabb gumikiosztást választott: konkrétan a három legpuhább, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös opciót szállítja a Hungaroringre. Pedig Isola is kiemelte, hogy a rendszerint magas hőmérséklet és a sok kanyar megterheli az abroncsokat, hiszen a lassú tempó miatt Monacóhoz hasonló leszorítóerő-mennyiségű beállításokat választanak a csapatok. „A sok lassú kanyar révén az egyik kulcstényező a jó teljesítményhez a kigyorsítási tapadás, a legnagyobb kockázata pedig a gumik túlmelegítésének van. Általában ez a verseny a stratégiáról és a gumikopásról szól” – fogalmazott Isola. A közlemény szerint a legtöbbször a kétkiállásos taktika a preferált a Hungaroringen, bár tavaly a többség három kiállást teljesített a VSC- és a biztonsági autós fázis révén, s az összes keveréket használták is.
fotó: DPPI
Mentális edző segíti Perezt, mert a nyomás miatt már otthon sem tudott boldog lenni
https://formula.hu/parc-ferme/36589
Mentális edzőt fogadott maga mellé a nyári szünetben Sergio Perez: a Red Bull F1-es pilótája elárulta, hogy akkora nyomás helyeződött rá az idei szezon első részében, annyi negatívummal kellett megküzdenie Max Verstappen mellett, hogy az ráment az egészségére, de legalábbis a magánéletére.
„Amikor ennyire nehéz időszakot élsz meg a munkádban, akkor nehéz boldog, vidám embernek lenni otthon a feleségeddel és a gyerekekkel” – mondta Perez a De Limburgernek.
„Szóval felbéreltem egy mentális trénert, mert a családom egy boldog, kiegyensúlyozott családapát érdemel otthon. Az edzőmmel együtt azon dolgoztunk, hogy otthon a legjobb önmagam lehessek, de közben versenyző maradjak. Ennek köszönhetően újra megtaláltam a pozitívumokat. 33 éves vagyok, de még mindig tanulok valamit minden nap.”
Miért kellett Ricciardo és Tsunoda, miért nem kell Lawson?
https://formula.hu/parc-ferme/36588
Erről is beszélgettünk Pitwall című hírösszefoglaló műsorunk legutóbbi adásában. Hallgassátok meg a vonatkozó részt 17:37-től:
Verstappen egymaga több pontot szerzett eddig idén, mint az Aston és a McLaren négy pilótája összesen
https://formula.hu/parc-ferme/36587
Csak egy apró érdekességre hívnánk fel a figyelmet: nem elég, hogy Max Verstappen egyedül is konstruktőri világbajnok lenne idén Sergio Perez pontjai nélkül, de jelenleg ott tartunk, hogy ha a negyedik-ötödik helyezett csapatok pontjait összeadjuk, még az sem éri el a holland által begyűjtött pontmennyiséget.
1. Verstappen 400 pont
2. Mercedes 305 pont
3. Ferrari 285 pont
4. Aston Martin pont
5. McLaren pont
Úgynevezett dominancia.
Megerősítette a Jota Porsche: tárgyalnak Vettellel a WEC-szereplésről
https://formula.hu/parc-ferme/36586
Mi is írtunk róla, hogy felröppent pletykaként, hogy az F1-ből tavaly év végén visszavonult Sebastian Vettelt konkrét ajánlattal kereshette meg a Porsche Endurance-világbajnokságon szereplő ügyfélcsapata, a Jota, hogy 2024-ben csatlakozzon hozzájuk a kétautóssá bővülő Hypercar-programjukban. Vettel maga nem igazán cáfolta mindezt Suzukában, a Jota csapatfőnöke, Sam Hignett viszont egyenesen megerősítette, hogy felvették a kapcsolatot a négyszeres világbajnokkal:
„Beszélünk Sebbel, vannak egyeztetések, de semmi sincs még lezárva. Semmilyen szerződést nem írtunk alá, és egyértelműen nem tesztelte egyik autónkat sem” – nyilatkozta a Motorsport.com szaklapnak. A Jota-vezér hozzátette: a csapatuk számára legalább annyira fontos a fenntarthatóság, mint Vettelnek, ezért is napenergiával működtetik például a Le Mans-i hospitalityjüket, s ez is csábító lehet a német versenyző számára.
Hignett azt is elárulta, hogy egyébként több nagy név is van a listájukon, közülük megerősítette, hogy Robert Kubicával is egyeztetnek. Sajtóhírek szerint Jenson Button is a listán szerepelhet a Jotánál.
fotó: DPPI
„Tökéletes pozícióban voltam, hogy leutánozzam Sennát” – Piastri
https://formula.hu/parc-ferme/36585
Oscar Piastri karrierje során először indulhatott az első sorból vasárnapi F1-es nagydíjon Suzukában. A csapattárs Lando Norris már a szombati időmérő után viccelődött azzal, hogy az ausztrál eljátszhatná a pole-pozíciós Max Verstappennel azt, ahogy 1990-ben Ayrton Senna emlékezetes módon és szándékosan megtorpedózta Alain Prostot, a futam után pedig a startot egyébként jól elkapó, de Verstappent megelőzni nem tudó mclarenes is elismerte, hogy nagyon hasonló helyzet alakulhatott volna ki:
„Most visszanézve, tökéletes pozícióban voltam ahhoz, hogy leutánozzam Sennát és Prostot, szó szerint tökéletes pozícióban. Ez tény” – viccelődött Piastri arra a kérdésre, hogy csinálhatott-e volna bármit másképp a rajtnál. „De nem… láttam, hogy jól indultam el, kicsit izgatott lettem a gázpedállal a rajt második fázisában, és azon a ponton tudtam, hogy nem vagyok eléggé Max mellett. Láttam, hogy Lando is érkezik a külső íven. Szóval egyértelműen a harmadik helyre való besorolás volt a legbiztonságosabb opció akkor.”
fotó: DPPI
Duplázott a Ferrari a bokszban az F1-es Japán Nagydíjon – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36584
Bár ezúttal a dobogóra sem fért fel az egy héttel korábban győzni tudó Ferrari, egy valamiben Suzukában is az etalonnak bizonyultak: a kerékcserék gyorsaságában. Ráadásul ezúttal kettős sikert aratott a Scuderia, hiszen Charles Leclerc egyik szervizelésével 2,23 másodperc, Carlos Sainzéval pedig 2,30 szekundum alatt végeztek, ezzel elhozták a lista első két helyét. Jól mutatja, mennyit lépett előre a korábbi években gyenge pontjának számító területen a maranellói alakulat 2023-ra, hogy idén már ötödször bizonyultak a leggyorsabbnak a bokszutcában, ezzel csak a Red Bull előzi őket (nyolc elsőség). Videón a Leclerc-féle kerékcsere:
Itt az IndyCar 2024-es naptára, egy pénzdíjas versennyel és egy oválcserével
https://formula.hu/parc-ferme/36583
Közzétette jövő évi menetrendjét az IndyCar. A hivatalos szezon ismét 17 futamból áll majd, ám extraként bekerült egy kuriózum is: két héttel az évadnyitó után ugyanis a The Thermal Club egy egymillió dolláros pénzdíjas, de bajnoki pontokkal nem járó bemutatóversenynek fog otthont adni.
Az évad egyébként szokás szerint St. Petersburgben startol március elején, a finálé azonban helyszínt vált, ugyanis Laguna Seca helyett Nashville utcáin rendezik majd az utolsó futamot. Kikerült a naptárból – állítólag megfelelő időpont híján –a Texas Motor Speedway, amely 1997 képezte állandó részét a kalendáriumnak, viszont így sem csökken az oválversenyek száma, ugyanis 2015 után visszatér a Milwaukee Mile. A legendás Indianapolisi 500 mérföldes 108. kiírására május 26-án kerül sor (az épített pályán pedig ezúttal csak egy versenyt rendeznek majd, két héttel az Indy 500 előtt). A naptár összeállításakor tekintettel voltak a jövő évi párizsi nyári olimpiára is, ennek köszönhető július-augusztus fordulóján a többhetes szünet.
Március 10. | St. Petersburg |
Március 24. | The Thermal Club (pénzdíjas, bajnokságon kívüli) |
Április 21. | Long Beach |
Április 28. | Barber Motorsports Park |
Május 11. | Indianapolis |
Május 26. | Indy 500 |
Június 2. | Detroit |
Június 9. | Road America |
Június 23. | Laguna Seca |
Július 7. | Mid-Ohio |
Július 13-14. | Iowa (dupla forduló) |
Július 21. | Toronto |
Augusztus 17. | Gateway |
Augusztus 25. | Portland |
Aug. 31-szept 1. | Milwaukee (dupla forduló) |
Szeptember 15. | Nashville |
Sargeantet meglepte Bottas manővere a suzukai ütközésüknél
https://formula.hu/parc-ferme/36582
Logan Sargeant és Valtteri Bottas a Formula-1-es Japán Nagydíj elején, a korai biztonsági autós fázist követő újraindításnál akadt össze a 11-es kanyarnál. A Williams pilótája a belső íven haladva elfékezte magát, és nekicsúszott a finn autójának. Az Alfa Romeo a kavicságyba került, de folytatni tudta – igaz, csak néhány körig, utána feladta a versenyt. Sargeantet eközben öt másodperces büntetéssel sújtották az incidensért, de később ő is kiállt a futamból.
Az újonc amerikai, akinek igencsak inog az ülése 2024-re, elismerte, hogy az ő hibája volt az elfékezés, de így is meglepte az, ahogy Bottas reagált, szerinte akár a finn is elkerülhette volna a kontaktot: „Hektikus első néhány kör volt, az biztos. Abban a pillanatban blokkoltam, amint hozzáértem a fékhez. Nem tudom, talán nem látta, de egy pillanatra sem tűnt úgy, hogy be fogom tudni venni a kanyart. Meglepett, hogy nem vágott egyszerűen alám, mindenesetre abban a pillanatban blokkoltam, amint a fékre léptem” – idézi Sargeant szavait az F1i.com portál.
Magnussen is Perezt kritizálja: „Elkeseredett megmozdulás volt”
https://formula.hu/parc-ferme/36581
Négy büntetőpontot is magával visz rövid, de egészen kaotikus Japán Nagydíjáról Sergio Perez, melyek közül kettőt a Kevin Magnussennel 12. körben történt ütközésért kapott.
„Egyszerűen eltalálta a hátsó gumimat. Elég elkeseredett megmozdulás volt, de ez történt. Megforogtam, aztán ki kellett állnunk” – mondta az esetről Magnussen, akinek tervezett kétkiállásos stratégiája is meghiúsult az ütközés miatt. „Túl korán volt még a két kiálláshoz az autónk gumikopása miatt. Sokkal rosszabb helyzetbe kerültem, mert már azon a ponton ki kellett állnom. Gyakorlatilag itt véget ért a versenyem, és természetesen az övé is.”
Perez, aki az ütközés következtében állt ki, elismerte felelősségét a balesetért. „Sokat küszködtem az elsők megfékezésével, megpróbáltam bevetődni, de nem tudtam időben megállni. Az én hibám volt” – mondta a balesetről a mexikói, akivel szemben nem csupán Magnussen volt kritikus: Lando Norris is majdnem összeütközött a Red Bull-lal a VSC-fázis végén, ráadásul fel is tartotta őt Perez.
Már szerdán megjósolta Verstappen, mekkora különbséggel fog nyerni Japánban
https://formula.hu/parc-ferme/36580
A szingapúri vereség és néhány kisebb különbségű győzelem után Max Verstappen újra dominánsan győzött a Japán Nagydíjon, 19,3 másodperc különbség választotta el a célban a második Lando Norristól. A holland szinte pontosan megjósolta ezt a differenciát, ráadásul nem is az uralt időmérő vagy szabadedzések alapján, hanem már a nagydíjhétvége előtt – árulta el Christian Horner csapatfőnök.
„Padel teniszt játszottam Maxszal szerdán, teljesen fel volt tüzelve, és azt mondta, 20 másodperccel akar nyerni. Hogy pontos legyek, hét tizedmásodpercen múlt, hogy épp ennyi legyen a különbség” – mondta suzukai sajtótájékoztatóján a Red Bull vezetője.
„De már az első szabadedzés legelső körétől, amit kemény gumin tett meg és 1,8 másodperccel gyorsabb volt mindenki másnál, akik közepest vagy lágyat használtak, látszott, hogy teljesen erre a versenyre összpontosít. Kiemelkedő teljesítmény volt, utolsó időmérős körének helye van minden idők legjobb kvalifikációs körei közt. Ebből nem a legjobb rajtot hozta ki, de utána végig tartotta a vezetést és impozáns előnyt alakított ki, kontrollálta a versenyt” – összegezte a domináns Japán Nagydíjat Horner.
Fotó: Red Bull Content Pool
Lawson: F1-es ülést akarok, nem vagyok elégedett...
https://formula.hu/parc-ferme/36579
Csapattársa, Yuki Tsunoda előtt ért célba a Japán Nagydíjon, ezzel ismét bizonyította képességeit az átmeneti beugróként versenyző F1-es újonc, Liam Lawson.
Az új-zélandi pilóta nem kapott állandó ülést 2024-re, miután a Red Bull Tsunodát, és a Lawson által helyettesített Daniel Ricciardót jelentette be a következő szezonra a B csapat versenyzőiként, míg Max Verstappen csapattársa jelen állás szerint továbbra is Sergio Perez marad.
Lawsont Suzukában megkérdezték arról, hogy mennyire elégedett azzal, hogy a 11. helyen, Tsunodát megelőzve ért be azok után, hogy nem kapott szerződést – a válasza elég világosra sikerült:
„F1-es versenyülést akarok, és most nincs ilyenem 2024-re, úgyhogy nem vagyok elégedett. Most annyit tudok tenni, hogy amikor lehetőségem van autóba ülni, akkor a lehető legjobb munkát végezzem. Ezt fogom tenni egészen addig, ameddig vezethetek” – mondta az új-zélandi.
Lawson eredeti megbízatása egyébként Suzukáig tartott, de a friss hírek szerint még Katarban is kaphat lehetőséget, mivel Ricciardo visszatérését nem sürgeti a Red Bull.
NASCAR: Byron nyerte az őrült hajrát, csapata pedig történelmet írt
https://formula.hu/parc-ferme/36578
40 fokos, pokoli hőségben indult el Cup Series rájátszásának második köre a Texas Motor Speedwayen. Itt már csak 12 versenyző reménykedhet abban, hogy a szezon végén megkaparinthatja a bajnoki trófeát, közülük pedig egyvalaki, magyar idő szerint már hétfő hajnalban biztosította be helyét a legjobb 8 között. Erre sokáig úgy tűnt, hogy a pole-pozícióból induló Bubba Wallace rendelkezik majd a legjobb eséllyel, aki az időmérőn is parádésan ment, a futamon pedig a legvégéig harcban volt a győzelemért.
A 23XI Racing versenyzője 111 körön át vezette a 267 körös viadalt, ám ennek ellenére még szakaszt sem tudott nyerni, a végén pedig a futamgyőzelemről is lemaradt. Szintén kiváló sansszal rendelkezett a sikerre Ross Chastain, illetőleg Kyle Larson, aki a második szakaszt már megnyerte, az elsőt viszont még Tyler Reddick húzta be, de utóbbi etap leintésekor volt némi kavarodás a sárga zászlók és a kiállások miatt.
Az utolsó körökre azonban már Larson és Wallace elképesztő csatáját láthatta a közönség, de az 5-ös autó hirtelen túlkormányzott lett, így végül a 2021-es bajnok a falban kötött ki. Bár az ezt követő újraindítás során többen is belekeveredtek egy balesetbe, így újabb sárgára volt szükség, Wallace még úgy sem nyugodhatott meg, hogy a következő zöld zászlónál már csak hat kör maradt hátra. Ekkor tört előre látványos módon William Byron, aki mindössze a 18. helyről indulhatott, ám a futam során fokozatosan jött felfelé, a végjátékban pedig már abszolút esélyesnek számított. Ahogy elengedték a mezőnyt a 24-es autó pilótája szinte rögtön megszerezte a vezetést, amit a leintésig már nem is engedett ki a kezéből. Byron így idei hatodik sikerét aratta, amivel egyrészt kvalifikálta magát a következő körbe, másrészt a Hendrick Motorsports történelmének 300. győzelmét érte el ezzel.
A második pozíciót Chastain kaparintotta meg, Wallace a harmadikat, mögöttük pedig Christopher Bell és Denny Hamlin zártak még a legjobb ötben. A folytatás Október 1-én következik a Talladega Superspeedwayen.
Formula1.5 – Alig maradt Alonso előnyéből
https://formula.hu/parc-ferme/36576
Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?
Miután Fernando Alonso az elmúlt három versenyen mindössze tizenkét pontot szerzett, aminél a mögötte álló tíz versenyző közül csak Stroll (0) és Ocon (4) szerzett kevesebbet, a nyári szünet óta csak egyszer dobogóra álló, de minden futamon az első négy között záró Lewis Hamilton öt egységre megközelítette őt – pedig a július eleji Osztrák Nagydíj után még majdnem két győzelemnyi, 47 pontnyi előnye volt az azóta csak egyszer, Zandvoortban előtte végző spanyolnak.
A futamgyőztes Lando Norris feljött az ötödik helyre George Russell elé, csapattársa, Oscar Piastri pedig első pole-ja és dobogója után két legyet ütött egy csapásra Strollt és Gaslyt is megelőzve.
A Formula1.5 bajnokság állása:
Videó: belső felvételen Michelisz Norbert ralitesztje
https://formula.hu/parc-ferme/36577
A bakonyai pályán tesztelt oda-vissza csütörtökön Michelisz Norbert, aki az októberi Rally Hungaryre, a magyarországi Európa-bajnoki ralifutamra készült. A túraautós erről a tesztről tett most közzé egy belső felvételt:
„Kijelöltétek a mércét”: A Red Bull előtt tisztelegnek a riválisok
https://formula.hu/parc-ferme/36575
A Red Bull történetének hatodik konstruktőri bajnoki címét természetesen a riválisok sem hagyták szó nélkül – az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy köszöntötték az immár X névre hallgató néhai Twitteren a világbajnok alakulatot:
Mercedes: Gratulálunk a Red Bullnak a konstruktőri bajnoki címhez. Idénre mindenkinek ti jelöltétek ki a mércét. Mindent beleadunk, hogy 2024-ben megküzdjünk veletek.
Ferrari: Gratulálunk a Red Bullnak a nagyon erős szezonhoz és az újabb konstruktőri bajnoksághoz. Várjuk a jövő évi küzdelmet!
McLaren: Gratulálunk a hatodik konstruktőri címetekhez, Red Bull Racing! Teljesen megérdemeltétek, és átírtátok a történelemkönyveket. Várjuk a következő csatát a pályán.
AlphaTauri: Gratulálunk a nagyon megérdemelt hatodik konstruktőri címhez, Red Bull Racing!
Így dicséri és védi pilótáit Helmut Marko
https://formula.hu/parc-ferme/36574
A katasztrofális futamot teljesítő Sergio Perezzel szemben a rendszerint igen szigorú Helmut Marko ezúttal kimondottan megértőnek bizonyult – persze ebben is volt egy kis odaszúrás, ahogy azt megszokhattuk az osztrák F1-veterántól: „Szerencsétlen napja volt. Minden a szabadedzésen kezdődött, ahol nem tudott megbirkózni Max sebességével, a versenyen pedig minden rosszul alakult. De bízom benne, hogy a következő futamon erőre kap majd.”
E szavakban kétségkívül volt némi pozitív felhang, s mint arra a Daniel Ricciardót helyettesítő Liam Lawson is rámutatott, Marko esetében már ezt is értékelni kell. Amikor arról kérdezték az új-zélandit, mit mondott neki a Red Bull tanácsadója az AlphaTauri idei legjobb eredményéről, melyet Szingapúrban ért el, Lawson így felelt:
„Szép munka. Ennyit. De szerintem ha bármi pozitívumot kapsz Helmut Markótól, az már jó, úgyhogy beértem ennyivel.”
Leclerc-t átverte Perez: azt hitte, hogy harmadik lett!
https://formula.hu/parc-ferme/36573
A Japán Nagydíj hajrájában a Red Bull visszaküldte a pályára a réges-rég a bokszban veszteglő Sergio Perezt, hogy le tudja tölteni a büntetését, melyet a Kevin Magnussennel történt ütközésért kapott, s nehogy továbbvigye azt a következő hétvégére. Azt nem tudni, hogy így történt volna-e, ha nem tér vissza a versenybe a mexikói, az viszont biztos, hogy egy dolgot elértek: sikerült alaposan összezavarni Charles Leclerc-t.
A monacói versenyző ugyanis amikor elhaladt Perez mellett, azt hitte, hogy Verstappen lassult le valamiért, hiszen úgy tudta, hogy Perez már kiesett: „Azt hittem, hogy már nincs versenyben! Szóval úgy gondoltam, hogy dobogós leszek, de amikor az utolsó körben ránéztem a bokszfalról lógó táblára, azt láttam rajta, hogy P4!” – mondta Leclerc, aki így ismét kénytelen volt beérni a negyedik pozícióval, méghozzá sorozatban harmadszor.
Négy büntetőpontot kapott a tragikus futamot teljesítő Perez
https://formula.hu/parc-ferme/36572
Nulla bajnoki és négy büntetőponttal „gazdagodott” Sergio Perez a Japán Nagydíjon, miután két incidensben is vétkesnek találták. Előbb Fernando Alonsót előzte meg a safety car hatálya alatt, amiért öt másodperces időbüntetést kapott, s ezt le is töltötte, a Kevin Magnussennel történt ütközéséért kapott büntetést viszont csak egy hosszú szerelési periódust követően tudta leróni.
„Szörnyű rajtom volt, az egyes kanyarba menet csak utas voltam. Sainz a jobb oldalammon volt, Lewis a balomon, és elvitték az egész szárnyvéglapot. Nehéz megítélni, mindenesetre a 2-es kanyarba menet elment az autó eleje. Lecseréltük a szárnyat, de így sem javult a helyzet, szóval szerintem más sérülésünk is volt” – mondta a csalódott Perez, aki már hét büntetőpontnál jár.
Így lehet világbajnok Verstappen Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/36571
Suzukában nem volt matematikai esélye bebiztosítani a 2023-as F1-es világbajnoki címet, Katarban viszont megkoronázhatják Max Verstappent – méghozzá nem kizárt, hogy ez már a sprinten bekövetkezik. Mivel 177 pont a holland előnye Sergio Perez előtt, s idén összesen 180 egységet lehet még szerezni, gyakorlatilag három pontot kell gyűjtenie a következő hat hétvégén ahhoz, hogy abban a valószínűtlen esetben is megnyerje a címet, ha Perez mind a hat futamot megnyeri a leggyorsabb kör begyűjtésével, és mindhárom sprintet az élen zárja.
De hogy következhet be a koronázás Katarban? A sprinten már eldől a vb-cím, ha Perez nem szerez legalább hat ponttal többet Verstappennél, azaz egyszerűbben mondva: ha a holland az első hat között végez, vagy ha Perez nem zárja az első három között a sprintet, akkor az F1 történetében először a sprinten dől el a bajnoki cím.
Más megközelítésben: Verstappen világbajnok lesz Katarban Perez eredményétől függetlenül, ha a sprintet az első hat vagy a futamot az első nyolc között zárja (esetleg a kilencedik helyen a leggyorsabb kör megszerzésével), és Perez elbukja a címet Verstappen eredményétől függetlenül, ha nem végez az első három között a sprinten vagy nem nyeri meg a Katari Nagydíjat.
Furcsa büntetést kapott a rajt előtt a Williams, Sargeant csak a bokszutcából indulhat 10 másodperc lemaradással
https://formula.hu/parc-ferme/36570
Még el sem kezdődött az F1-es Japán Nagydíj, Logan Sargeant máris szinte lehetetlen hátrányba került: egyrészt a bokszutcából kell rajtolnia, másrészt azonnal kapott egy tízmásodperces büntetést a felügyelőktől.
Az indoklás szerint Sargeant szombati balesete után ki kellett cserélni az autó vázát, ami ugyan megengedett, de a szabály szerint csak a túlélőcellából hozhat másikat a csapat, minden mást köré kell felépíteni. A Williams viszont egy túlságosan összeszerelt állapotban lévő vázzal érkezett, ami nem felelt meg a szabályoknak, ugyanis ebben az értelmezésben harmadik autónak számít. Ezért kapott még plusz tíz másodperc büntetést is.
fotó: dppi