NASCAR: Martin Truex Jr. számára szerencsenap lett a hétfő
https://formula.hu/parc-ferme/36095
Úgy látszik, ha idén hétfőre kell eltolni egy futamot az időjárás viszontagságai miatt, az a 19-es autó pilótájának jelent mázlit. A NASCAR Cup Series 2017-es bajnoka ugyanis idén már megnyert egy olyan versenyt, amelyet egy nappal elhalasztottak az esőzések miatt. Legutóbb Doverben, most pedig a New Hampshire Motor Speedwayen látta meg elsőként a kockás zászlót. A rutinos versenyző egyébként a kvalifikáción sem ment rosszul, ahogyan a csapattársa, Christopher Bell sem, így a Joe Gibbs Racing két autója bérelte ki az első sort vasárnapra, ám ekkor az időjárás közbeszólt. A futamot néhány órával a kezdés előtt elhalasztották, végül magyar idő szerint hétfőn 18 órára tették a kezdést.
A verseny végig száraz körülmények között zajlott és főként Truex Jr. dominanciájáról szólt, mivel az első két szakaszt is vezető pozcióban zárta, majd a futamot úgy nyerte meg, hogy a 301 körből 254-et az élen töltött. Ennek tükrében kissé talán meglepetés, hogy mindössze 0.396 másodperces előnnyel ért célba a második helyezett Joey Logano előtt, ebben azonban a Team Penske pilótájának kiváló tempója mellett vastagon benne voltak a sárga zászlós szakaszok, amelyekből jutott néhány erre a fordulóra is. Aric Almirola például egy rosszul rögzített kerék miatt került a falba, de ugyanígy járt egy fékhibából fakadóan Noah Gragson is, míg az élről rajtoló Bell saját hibából csapta oda autóját. Truex Jr. és Logano mögött végül Kyle Larson zárt a harmadik helyen, aki a 15. helyről kapaszkodott fel idáig, de büszke lehet magára a 13. pozícióból induló Kevin Harvick is, akit a negyedikként intettek le, a legjobb ötöt pedig Brad Keselowski zárta.
A folytatás a Pocono Racewayen következik július 23-án.
MiniDrivers: Alonso álmai
https://formula.hu/parc-ferme/32714
Megérkezett a MiniDrivers összefoglalója a Kanadai Nagydíjról. Ezúttal sem érdemes kihagyni a humoros videót.
Így pontoztuk a pilóták montreali produkcióját
https://formula.hu/parc-ferme/32712
Ahogy mindig, a Kanadai Nagydíjat követően is 1 és 10 közötti skálán értékeltük a mezőny tagjainak teljesítményét, mely skálán az 5,5 az átlag, az 1 a minősíthetetlen produkció, míg 10-est csak a tökéletes (vagy ahhoz rendkívüli közeli) teljesítmény érdemel ki. 01:17:09-től meghallgathatod, milyen pontokat osztottunk a montreali hétvégére!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Beállította leghosszabb nyeretlenségi sorozatát Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/32710
A Mercedes idei küszködésének köszönhetően egyelőre győzelem nélkül áll Lewis Hamilton 2022-ben, ha pedig azt nézzük, hogy legutóbb a tavalyi Szaúd-Arábiai Nagydíjon intették le elsőként, akkor immár tíz futam óta nem pezsgőzhetett a dobogó tetején. Márpedig ennél hosszabb szériája sosem volt az F1-ben a britnek – tíz győzelem nélküli versenyig viszont már háromszor is eljutott. Egyfelől a 2009-es szezon első fele maradt elsőség nélkül a szintén egy komoly szabályváltozás után pocsékul sikerült McLarennel, másfelől az első mercedeses győzelme (2013 Hungaroring) előtt és után produkált ugyanilyen sorozatot a hétszeres világbajnok. Ha a jövő hétvégén esedékes hazai nagydíját sem nyeri meg, azzal pedig saját negatív rekordot állít fel Hamilton.
fotó: DPPI
Szokatlan bejelentés a McLarennél: A versenyző megvan, a szériája nincs
https://formula.hu/parc-ferme/32715
Eldőlt, hogy Felix Rosenqvist, az Arrow McLaren SP IndyCar-pilótája marad a wokingi gárda kötelékében, miután több évre szóló szerződést kötött – ugyanakkor jövőjében még mindig maradt egy nagy kérdőjel. A McLaren bejelentése ugyanis így fogalmaz: „Kellő időben meg fogjuk erősíteni, hogy Felix az Arrow McLaren SP-nél vagy Formula-E-csapatunknál fog versenyezni.”
A Ganassi színeiben korábban IndyCar-futamot nyerő Rosenqvist a McLarennél sosem végzett negyedik helyezésnél előrébb, de 2022-ben kezd formába lendülni: az év elején Texasban pole-pozícióból indult, az elmúlt négy versenyből pedig háromszor az első hat közt végzett. A McLaren versenyrészlegét bővítve a 2022/23-as szezonban beszáll a Formula-E-be, a Nissan hajtásláncpartnereként, így ebbe a sorozatba is keres két versenyzőt, az elektromos bajnokságban rutinos pilótákból azonban kevés van a piacon.
„Tekintve, hogy a csapat a Formula-E irányába bővül a következő szezonban, plusz lehetőségeim nyílnak az USA-ban és Európában egyaránt. Várom, hogy abba a pozícióba kerüljek, amelyben megerősíthetem terveim a következő hetekben” – kommentálta a furcsa bejelentést a svéd, aki a The Race szaklap szerint inkább az IndyCarban maradna.
Tsunoda elődei: akik a bokszkijáratnál törték össze az autót
https://formula.hu/parc-ferme/32711
Yuki Tsunoda kanadai hibája kapcsán készített egy top tízes válogatást az F1 azokból a jelenetekből, amelyeknél egy pilóta a bokszkijáraton törte össze autóját. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
A Brit Nagydíjtól megváltozik az F1-es hétvégék formátuma
https://formula.hu/parc-ferme/32713
Az idei szezontól már pénteken tartották a hétvégét felvezető sajtótájékoztatókat a Formula-1-ben, de ez az újítás sem a versenyzők, sem az újságírók tetszését nem nyerte el. Erre reagál most a széria azzal, hogy a RacingNews365.com forrásai szerint Silverstone-tól ismét csütörtökön tartják a sajtónapot, nem lesznek rövidebbek a hétvégék - a tervek szerint mindig 23 órával az első szabadedzés kezdete előtt kell letudni a sajtókötelezettségeket.
Ez egyelőre nem hivatalos, a Motorsport Világtanács jóváhagyása szükséges hozzá, de a hírek szerint ez nem lesz akadály.
fotó: dppi
A Nissan látja el erőforrással a McLarent a Formula-E-ben
https://formula.hu/parc-ferme/32709
A McLaren már korábban bejelentette, hogy a következő szezonban csatlakozik a Formula-E mezőnyéhez, méghozzá úgy, hogy átveszi a gyári szinten távozó Mercedes alakulatát (amely egyébként jelenleg is vezeti az összetettet). Most pedig arra is fény derült, milyen hajtásláncot fog használni a portfólióját az elektromos világbajnoksággal bővítő wokingi istálló: a csütörtöki bejelentés értelmében a McLaren többéves megállapodást kötött a Nissannal az erőforrásokról. A Nissan így a saját gyári csapata mellett egy másik gárdát is ellát majd hajtásláncokkal a jövőre induló Gen3-as érában. Arról egyelőre továbbra sincs bejelentés, hogy kik lesznek a McLaren versenyzői a Formula-E-ben.
Tsunoda hibája, Leclerc bevetődései – a legjobb montreali onboardok
https://formula.hu/parc-ferme/32708
A Kanadai Nagydíj hétvégéjéről készült fedélzeti kamerás válogatásban feltűnik még George Russell és Sergio Perez időmérős bakija, valamint Kevin Magnussen, Lance Stroll, Pierre Gasly és Alexander Albon közötti négyes jelenet is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Marko: Visszafelé sült el a Mercedes szándéka
https://formula.hu/parc-ferme/32707
A szezon eleje óta a Mercedes a pattogástól leginkább sújtott csapatok közé tartozik, így nem véletlen, hogy az ő versenyzőik érveltek a leghangosabban a változtatás szükségessége mellett. Az FIA aztán az Azerbajdzsáni és a Kanadai Nagydíjak között lépett és új technikai direktívát adott ki, ám az nem feltétlenül a Mercedes szája íze szerint alakult, hiszen a delfinezéstől szenvedő istállókat kötelezi majd arra, hogy emeljék meg az autóik hasmagasságát a pilóták egészségére is káros jelenség megszüntetése érdekében. Amikor felvették Helmut Markónak, a Red Bull F1-es tanácsadójának, hogy visszaüthetett-e a rivális alakulatra a szándékuk, így felelt a szakember a Motorsport.com hasábjain: „Pontosan. A németben ezt úgy mondják, hogy ’ez a lövés visszafelé sült el’.”
Marko ugyanakkor azt is elmondta, hogy nem tartja jó iránynak az FIA beavatkozását – bár hozzátette, hogy számos részlet még nem ismert, azt a csapatok és az illetékesek e heti találkozóján konkretizálhatják: „Teljesen egyetértek Maxszal, nem korrekt egy ilyen változtatás a szezon közben. Nem határozhatja meg az FIA a beállításainkat. A hasmagasság módosítás beállítás-változtatást jelent, ezt pedig nem teheti meg az FIA. A következő szempontom pedig az, hogy mindez azért van, mert egy csapatnak problémái vannak. Annak a csapatnak magának kellene megoldania a gondjait, és nem hatással lenni a többiekre.”
fotó: DPPI
Miért és hogyan nyúlt bele az FIA a pattogásproblémába?
https://formula.hu/parc-ferme/32705
Az elmúlt hétvégén egy technikai direktíva borzolta fel leginkább az érintettek kedélyeit, mely a pattogás megszüntetésével igyekszik megóvni a versenyzők testi épségét. A háttérről Mészáros Sándor beszélt a Formula Podcast legújabb adásában 16:59-től.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Megérkezett a Ferrari animációs összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/32706
Igazán mókás, és látványos animációs videókat készített a Ferrari eddig idén Race Beats néven, melyben az előző futam lényeges eseményeit foglalják össze, főképp a saját versenyzőikkel a főszerepben. Ez most sem történt másképp, nemrégiben pedig a Kanadában történteket mutatták be.
Summing up our #CanadianGP #essereFerrari #Carlos55 #Charles16 pic.twitter.com/FIgailvvrf
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 21, 2022
Piastri, Gasly, Ricciardo – a legfrissebb átigazolási pletykák
https://formula.hu/parc-ferme/32704
A paddockban ezúttal is számos izgalmas pletykát lehetett hallani a mezőny különböző jelenlegi és leendő tagjairól, Mészáros Sándor pedig természetesen ezúttal is megoszt velünk mindent, amit megtudott a nagydíjhétvége során! Hallgasd meg a legújabb futamértékelő adásunkban 01:02:11-től!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Mindent megnyertek a Mercedes juniorpilótái hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/32703
A tarolás iskolapéldáját mutatta be a csillagos márka két védence hétvégén. Paul Aron a Formula Regional Alpine két futamát nyerte meg a pole-pozícióból Zandvoortban. Nem sokkal messzebb, Spa-Francorchamps-ban Andrea Kimi Antonelli ment nagyot, az olasz Formula-4 mind a három hétvégi versenyén első helyezést szerzett, kétszer az első rajtkockából.
Érdekes, hogy a söprés ellenére mindkét versenyző második saját bajnokságában. Az észt Aron 36 ponttal marad le a Ferrari kötelékébe tartozó Dino Beganovictól, míg az olasz Antonelli 3 pontra közelítette meg az éllovas Rafael Camarát.
What a weekend for our Junior drivers
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 22, 2022
It was a clean sweep of poles and victories for Kimi in Italian F4 at Spa and @PaulAron16 in @FRegionalAlpine at Zandvoort pic.twitter.com/RxkWkKCN3Z
F2-es csapatát sokkolta Vips rasszista megnyilvánulása
https://formula.hu/parc-ferme/32702
Nagy botrányba keveredett az észt Formula-2-es versenyző, Jüri Vips, amely ígéretes karrierjét is derékba törheti. Egy streamelt játék közben csúszott ki a száján az n-betűs szónak nevezett sértő kifejezés. A Vips pályafutását egyengető Red Bull juniorprogram azonnal lépett, és felfüggesztették a versenyzőt. Az energiaitalosok után az észt csapata, a Hitech – velük versenyez az F2-ben – is reagált: bár egyelőre retorzióról nem esett szó, elítélték a versenyzőt.
„Sokkolt és megdöbbenéssel töltött el, mikor erről az esetről hallottam. A Jüri által tett kijelentések sértők és abszolút nem tükrözik a Hitech befogadó értékeit. Akárcsak mindenki más, én is nemrég szereztem tudomást erről, a videóról és a Red Bull felfüggesztéséről. Vizsgálatra fog sor kerülni” – tudta meg a Formula.hu a csapat tulajdonosától, Oliver Oakestól.
Jelentős szponzor érkezett a McLarenhez
https://formula.hu/parc-ferme/32701
Egy amerikai multinacionális vállalat, és befektetési bank, a Goldman Sachs többéves szponzori megállapodást kötött kedden a McLaren istállójával. A bejelentés szerint egy többéves partneri kapcsolatról van szó, mely során a bank támogatja a versenycsapatot fenntarthatósági céljainak elérésében, az anyagiakról viszont egyelőre nem esett szó. „Nagyon örülünk, hogy a Goldman Sachs által egy olyan globális intézménnyel dolgozhatunk együtt, amely osztja a McLaren Racing saját értékeit a fenntarthatóság fontosságának felismerésében” – idézte a közlemény a wokingiak vezérigazgatójának, Zak Brownnak a szavait. A hírek szerint a megállapodás idén kezdődik, és a Goldman Sachs logója már Brit Nagydíjon megjelenik a versenyautókon.
We are pleased to announce @GoldmanSachs as an Official Partner of the McLaren Formula 1 Team.
— McLaren (@McLarenF1) June 21, 2022
The multi-year partnership includes a commitment to accelerate progress towards the team’s net zero goals.
Lewis Hamilton nem véletlenül szereti annyira Montrealt
https://formula.hu/parc-ferme/32700
2007-ben Kanadában szerezte meg pályafutása első futamgyőzelmét a hétszeres világbajnok, aki az elmúlt hétvégén is nagyszerű teljesítményt nyújtott, és hosszabb idő után ismét dobogóra állhatott. A brit versenyző általában jól szerepel ezen a helyszínen, háromszor ugyan kiesett, viszont hét alkalommal győzni tudott, és további két évben (2013 és 2022) pedig a harmadik helyen ért célba. A Mercedes ennek örömére nemrégiben posztolt egy képet, melyen az első, és az eddigi utolsó dobogós szereplése látható.
All grown up. 15 years since his first @F1 win, Lewis back on the #CanadianGP podium. pic.twitter.com/7PtW3xV9xE
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 21, 2022
Valtteri Bottas jelentős időt töltött a szimulátorban
https://formula.hu/parc-ferme/32699
A kanadai, és az osztrák pályák láthatók azokon a fotókon, melyeket Valtteri Bottas töltött fel a minap Twitter oldalára, valamint Instagram-sztorijába. A poszthoz csak annyit írt, hogy „9-től 5-ig”, hiszen az első kép még 9:49-kor készült, míg a második 17:52-kor a fotókon látható időpontok tanulsága szerint, és mindkettőn az látható, ahogyan az Alfa Romeo szimulátorában dolgozik.
9 to 5 @alfaromeoorlen pic.twitter.com/AAqmTdi22Q
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) June 21, 2022
Hamarosan érkezik Jimmie Johnson életrajzi albuma
https://formula.hu/parc-ferme/32695
Egy vizuális biográfia készült Jimmie Johnson eddig pályafutásáról. A NASCAR Cup Series hétszeres bajnoka tavaly váltott át a stock car gépekről az együléses autókra, azóta pedig az IndyCarban tapossa a gázt. A legendás pilóta életéről egy igazán tartalmas fotóalbum jelenik meg idén szeptemberben, mely a One More Lap: Jimmie Johnson and the #48, vagyis a Még egy kör: Jimmie Johnson és a 48-as címet kapta. Az alkotás 272 oldalasra sikerült, és 175 fotó lesz megtalálható benne, köztük olyanok, melyek korábban nem kerültek nyilvánosságra.
Exciting news! Chani and I have been working on this project for a long time now. It's something that's been close to my heart, and I am proud to finally share it with all of you. Preorders for "One More Lap" are available now. pic.twitter.com/FQlGaoj4tQ
— Jimmie Johnson (@JimmieJohnson) June 14, 2022
Kiss Norbi és Nagy Norbi közös faültetési akcióban vett részt
https://formula.hu/parc-ferme/32698
"Tegnap egy faültetési akcióban vettünk részt Kiss Norbival, a Kápolnai macskaàrvaháznál. További Heves megyei zenészekkel, közéleti szereplőkkel tettük mindezt, köszönöm a lehetőséget, ezek mindig jó dolgok!" - posztolta közösségi oldalán Nagy Norbert autóversenyző.
A Mercedes nagyon büszke a Kanadában szerzett trófeára
https://formula.hu/parc-ferme/32694
Az elmúlt évek dominanciájához képest jelentősen visszaesett az idei esztendőben a Mercedes, mely rengeteget küzdött eddig a delfinezés jelenségével. Ennek köszönhetően minden egyes apró sikert megbecsülnek, így például a legutóbbi dobogójukat Kanadában, amit Lewis Hamilton szerzett meg az előző versenyhétvégén. A csapat közelről lefényképezte a Montrealban begyűjtött trófeát, ezt pedig nemrégiben közösségi oldalain is megosztották a szurkolókkal az alábbi megjegyzés társaságában: „Nézzétek, mi jön haza velünk” – állt a posztban.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon