Nagyapját gyászolja Carlos Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/36070
Gyászol a Sainz család: szerdán, 97 évesen elhunyt a spanyol motorsportos dinasztia pátriárkája, Antonio Sainz Rebollo. Annak ellenére, hogy fia kétszeres ralivilágbajnokká, unokája pedig Formula-1-es futamgyőztessé vált, az utódok nem nagyapjuktól örökölték az autósport szeretetét: Antonio Sainz üzletember és Bolívia tiszteletbeli konzulja volt, a versenyzés iránti különösebb érdeklődés nélkül.
Mégis ő indította el az idősebb Carlos versenyzői pályafutását – akaratlanul. Fiának egyetemi évei alatt vásárolt egy Renault 5-öst, azt az autót, amellyel a későbbi világbajnok először indult raliversenyen.
Antonio Sainzot más versenyzők szüleivel és nagyszüleivel ellentétben kevésbé ismerte a Formula-1-es közösség, de azért ő is feltűnt nyilvánosan: 2020-ban az ifjabb Carlos YouTube-csatornáján örökítette meg, hogy a karantén után útja hónapok óta nem látott nagyapjához vezetett.

Piastrit nem büntették, csak a McLarent
https://formula.hu/parc-ferme/39699
A Holland Nagydíj második szabadedzésén történt bokszutcai incidens miatt a McLaren 5000 eurós pénzbírságot kapott az FIA sportfelügyelőitől. Az eset Oscar Piastri és George Russell között történt a piros zászlós periódus alatt.
A jegyzőkönyv szerint Piastri a gyors sávból próbált befordulni a csapat bokszába, azonban az útját a McLaren személyzete blokkolta, akik éppen egy hátsó emelőt toltak. Egy másik csapattag jelzett az ausztrál versenyzőnek, hogy kerülje ki az akadályt és hajtson tovább a következő állásig. Piastri így egy pillanatra visszatért a gyors sávba, majd onnan fordult be újra a bokszba.
Thank you Oscar Piastri for doing onto Russell what we all wish we could pic.twitter.com/DuDM373G12
— (@meepstri) August 29, 2025
Csakhogy a manőver következtében a mögötte érkező George Russell erősen fékezésre és kitérő manőverre kényszerült. Bár komolyabb baj nem történt, a sportfelügyelők szerint a szituáció komoly kockázatot jelentett, és akár személyi sérülést is okozhatott volna a bokszutcában dolgozó személyzetnek.
A McLaren elismerte, hogy Piastrit nem figyelmeztették időben, és a csapat hibázott. A felügyelők szerint a csapatnak körültekintőbben kellett volna irányítania a pilótát, ezért végül a Sportszabályzat 12.2.1.h cikkelye alapján 5000 eurós bírságot szabtak ki az istállóra.
Mindössze három csapat érkezett fejlesztéssel az F1-es Holland Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/39698
Nem túl hosszú az FIA felé lejelentett újítások listája a hétvégi Formula-1-es Holland Nagydíjra: az összegző dokumentum szerint mindössze a Red Bull, az Alpine és a Sauber érkezett egy-egy aprósággal Zandvoortba, a többi csapat autóira hivatalosan nem kerül fel semmilyen újdonság.
Az említett trió esetében sincs szó nagy dolgokról. A Red Bullnál az első szárnyak elemeinek húrhosszúságát növelték meg, alkalmazkodva a zandvoorti pályán tapasztalható terhelésekhez. Az Alpine és a Stake pedig egyaránt a hátsó fékcsatorna körüli elemekhez nyúlt hozzá, hogy javítsák az ottani légáramlást.

„Lewis hihetetlen versenyző, nem kell bizonyítania semmit” – Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/39697
Volt csapattársa, George Russell mellett egykori nagy riválisa, Fernando Alonso is védelmébe vette Lewis Hamiltont azok után, hogy a brit a nyári szünet előtt érezhetően mélypontra került a Ferrarinál nyújtott teljesítménye miatt, amit jól jeleztek az olyan megszólalásai, mint amikor haszontalannak nevezte magát. Russell szerint badarságokat beszélt önkritikája során Hamilton, de Alonso szerint is előbb-utóbb magára fog találni a hétszeres világbajnok:
„Úgy gondolom, kívülállóként sosem tudhatod biztosra, mi zajlik, de Lewisnak nem kell bizonyítania semmit” – nyilatkozta Alonso a Holland Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Formula.hu jelenlétében. „Ő egy hihetetlen versenyző, és előbb vagy utóbb ki fogja találni, hogyan lelje meg a legerősebb tempót. Ő és a Ferrari mindig egy olyan kombináció lesznek, akiket nagyon tisztelni kell.”

fotó: DPPI
Év végéig még számít Bottas munkájára a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/39696
Csak az év végén köszönnek el a Cadillac által szerződtetett Valtteri Bottastól, addig folytatják a közös munkát – derült ki Toto Wolff Mercedes-főnök szavaiból. A jövőre tizenegyedik csapatként érkező Cadillac kedden jelentette be, hogy Sergio Perez mellett Bottas lesz 2026-ban a versenyzőjük. A két pilóta viszont már idén szerepet kaphat az egyik rivális – minden bizonnyal a Ferrari – korábbi autóival teljesítendő TCP-teszteken is.
Perez esetében ebből semmi probléma nincs, elvégre nem foglalkoztatja senki a mexikóit 2025-ben, Bottas viszont jelenleg a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője – és ezt a szerepkörét meg is tartja az esztendő végéig, legalábbis ez derül ki abból, ahogy Wolff nyilatkozott a finn bejelentése kapcsán, ami persze még nem zárja ki azt, hogy egy megállapodás után a Cadillacnél is vezessen:
„Nagyszerű látni, hogy Valtteri visszaszerezte a helyét az F1-es rajtrácson a következő évre” – fogalmazott Wolff a Mercedes honlapján közzétett nyilatkozatában. „Még sokat tud nyújtani versenyzőként, és megérdemli, hogy felsorakozhasson Melbourne-ben a 2026-os szezonra. Természetesen szomorúak vagyunk, hogy távozik. Fontos szerepet játszott a csapatunkban, és kivételes volt az, amivel harmadik versenyzőként hozzájárult a munkánkhoz. Egyelőre folytatni fogjuk ezt a munkát az év végéig, mielőtt a legjobbakat kívánjuk neki a jövő és azt követő évekre.”

„Nem hagyok ki semmit, ha nem megyek az F1-be” – Palou is cáfolja a Red Bull-pletykát
https://formula.hu/parc-ferme/39695
Nagy figyelmet generáló sajtóhír látott napvilágot az Egyesült Államokban: az IndyCar elmúlt éveit domináló négyszeres bajnokot, Alex Palout összekapcsolták a Red Bull második ülésével, Max Verstappen csapattársaként Yuki Tsunoda helyén. A spanyol sztár főnöke, Chip Ganassi hamar cáfolta és kattintásvadászatnak nevezte a spekulációt, majd így tett maga az érintett versenyző is.
„Ebben semmi, tényleg semmi nincsen, senki sem keresett meg minket. Annyit hallottam, hogy egy IndyCar-versenyző menedzsere akart beindítani valamit, mert az illető az ülésemre pályázik” – mondta az Associated Pressnek Palou.
A spanyol versenyzőt – korábbi nyilatkozatainak megfelelően – nem hozza lázba a Formula-1: úgy gondolja, 29 évesen már késő lenne váltania.
„Nem mehetsz az F1-be 29 éves újoncként és kérhetsz két évet, hogy megtanuld a pályákat és megtanuld az autót, ők pedig várják meg, amíg jönnek az eredmények. Ha odamész, azonnal kell teljesíteni. Nem gondolom, hogy bármit kihagyok, ha nem megyek az F1-be.”

Helyszíni: Dugóba került és lekéste médiamegjelenését Carlos Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/39694
Elkezdődött a Holland Nagydíj hétvégéje, ahol már a csütörtöki médianapon meggyűlt a baja a pályára jutással egy versenyzőnek: Carlos Sainz beragadt a forgalomba, ezért lekéste saját sajtósessionjét.
A Formula.hu helyszínen levő tudósítója, Mészáros Sándor megörökítette, ahogy Sainz végül befutott a paddockba a szemerkélő esőben.
További helyszíni bejelentkezésekre és érdekességekre számíthattok a megszokott módon a teljes hétvége folyamán a Formula.hu különböző felületein.


Immár minden F1-es csapat rendelkezik névadó szponzorral
https://formula.hu/parc-ferme/39693
A McLaren szerda este jelentette be, hogy a velük eddig is együttműködő Mastercard névadó szponzorrá lép elő 2026-tól, így a következő idénytől McLaren Mastercard Formula 1 Team lesz a hivatalos nevük. A wokingiak hosszú ideje nem rendelkeztek névadó támogatóval – legutóbb még a Vodafone töltötte be ezt a szerepkört náluk –, a mostani bejelentéssel viszont immár minden istállónak van vagy lesz névadója (a jövőre csatlakozó Cadillac a kivétel, ők még nem jelentettek be ilyesmit). Mutatjuk a listát:
McLaren: Mastercard (2026-tól)
Ferrari: HP
Mercedes: Petronas
Red Bull: Oracle
Williams: Atlassian
Aston Martin: Aramco
Sauber: Stake, Kick (jövőre a Revolut lesz az Audi névadója)
Racing Bulls: Visa, Cash App
Haas: MoneyGram
Alpine: BWT
(Cadillac: ???)

Nem a Cadillac kérésére változott meg Bottas hajstílusa
https://formula.hu/parc-ferme/39692
Azt nem tudjuk, hogy új munkaadója jó szemmel nézi-e majd Valtteri Bottas gyakori meztelenkedését, az mindenesetre beszédesnek tűnt, hogy a Cadillac-bejelentést követő online sajtótájékoztatón a tőle mostanában megszokott úgynevezett mullet hajstílus nélkül, jóval visszafogottabb frizurával jelent meg, de egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy szó sincs arról, hogy valamiféle vállalati döntés miatt végleg megvált volna a mostanra már szinte a védjegyévé vált hajkoronától.
„A mullet most is megvan, csak történt egy kis baleset” – kezdte válaszát Bottas. „Négy hete elmentem egy fodrászhoz Monacóban, és kiderült, hogy Monacóban nem értenek ehhez a hajformához. Szóval túl rövidre vágták, de a stílus megmaradt, és visszanő, szóval ne aggódjatok! A mullet nem megy sehova, semmiféle döntés nem született erről.”

Több újabb pilótabejelentés várható a Cadillactől
https://formula.hu/parc-ferme/39691
A Cadillac F1-es csapata ma mutatta be első két állandó versenyzőjét, Valtteri Bottast és Sergio Perezt, ám a felállás ezzel még nem teljes, hiszen mint Graeme Lowdon csapatfőnök a bemutatót követő sajtótájékoztatón (melyen a Formula.hu is részt vett) elárulta: a tartalék-, teszt- és szimulátoros versenyző személyéről egyelőre nem született döntés.
„Még nem született döntés a tartalékversenyzőkről, egyelőre arra koncentráltunk, hogy meglegyen a két állandó pilótánk, és nagyon örülök, hogy eljutottunk arra a pontra, hogy bejelenthessük Checót és Valtterit. Viszont nem választottuk ki a tartalékversenyzőnket, ahogy tesztpilótát és szimulátorversenyzőt sem neveztünk meg” – mondta Lowdon, hangsúlyozva, hogy egynél több pilóta leigazolására is lehet számítani:
„Mivel nagyon kiterjedt szimulátoros programunk van, összességében sok betöltésre váró szerep van még a színfalak mögött, szóval egy ponton újabb versenyzők bejelentésére számíthatnak a Cadillac F1-es csapatától. Jelenleg viszont még nem döntöttünk.”
Mindez azt is jelenti, hogy a Cadillacnél hamarosan újabb pilóták nevei kerülhetnek nyilvánosságra, akár amerikai versenyzők is, akik tartalék- vagy tesztpilótaként kapcsolódhatnak a gárdához. Lowdon a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a csapat hosszabb távon akár amerikai pilótáknak is lehetőséget adhat, így nem kizárt, hogy a rajongók már a közeljövőben megláthatják az első lépéseket ezen az úton.

Keanu Reeves a Cadillac, „egy ország üvöltésének” visszatérése Perez bejelentős videójában
https://formula.hu/parc-ferme/39690
Kedden hivatalossá vált, hogy Valtteri Bottasszal és Sergio Perezzel érkezik meg 2026-ban a Cadillac a Formula-1-be. A leendő tizenegyedik istálló igazi amerikai stílust tette meg a bejelentést – a hivatalos sajtóközleményen kívül –, hiszen a kiposztolt rövid videót, amelyben leleplezték két pilótájukat, nem más narrálta, mint az alakulatról majd dokumentumfilm-sorozatot is készítő Keanu Reeves. „Keveseket hívnak, még kevesebbeket választanak ki” – indul a videó, amelyet mutatunk is:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Perez eközben maga is megosztott egy érzelmes videót, amelyet elsősorban arra helyezett ki, hogy vele együtt a szurkolói, mindenekelőtt a mexikói rajongók is visszatérnek az F1-be: „Emlékeztek, amikor azt mondtam, még találkozunk?” – fogalmaz a pilóta a közösségi oldalán megosztott videóban. „Ez nem csak rólam szól. A családommal, a barátaimmal együtt versenyeztem, a szurkolásotokkal minden egyes kanyarban, milliók reményével, akik osztoztak az álmomban. Mindig hálás leszek a támogatásotokért, ezért mondom ma azt: nem egyedül térek vissza. Egy ország üvöltése, egy kontinens ereje, szívek milliói térnek vissza. Ez a következő fejezet.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bottas is hozta a tőle megszokott stílust: ő egy fotót osztott meg magáról, amelyen szinte minden amerikai jellegzetességet felvonultatott a szörftől a zászlón át a sörig:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Lawson: Ez a kulcs a középmezőnyben
https://formula.hu/parc-ferme/39689
Liam Lawson szerint a Racing Bulls jelenlegi legnagyobb gyengesége az, hogy nem tudnak következetesen magas szinten teljesíteni az időmérőkön.
Az új-zélandi versenyző remek formában zárta a nyári szünet előtti szakaszt, az utolsó hét futamból négyszer szerzett pontot, és két egységnyire csökkentette hátrányát csapattársával, Isack Hadjarral szemben. A hétvégi Holland Nagydíj különösen emlékezetes lehet számára, hiszen két éve itt debütált a Formula–1-ben.
„Az F1 most hihetetlenül szoros, a csapatok között nagyon kis különbségek vannak, ezért még fontosabb, hogy az időmérőn mindent kihozzunk az autóból és saját magunkból. Az autónk tempója rendben van, de eddig nem mindig sikerült mindent összeraknunk – ezen folyamatosan dolgozunk” – fogalmazott Lawson, aki szerint a Q3-ba való állandó bejutás kulcskérdés a további előrelépéshez.

53 évesen nyert újoncként bajnokságot Rubens Barrichello
https://formula.hu/parc-ferme/39688
Bajnoki címet ünnepelhetett a hétvégén Rubens Barrichello: a korábban csaknem két évtizeden át a Formula-1-ben szereplő pilóta a NASCAR Brasil Seriesben ért fel a csúcsra. Tette mindezt 53 évesen, ráadásul úgy, hogy ez volt az első szezonja a sorozatban, azaz újoncnak számított. Barrichello az Autodromo Velo Citta versenypályán aratott győzelmével biztosította be az elsőségét: összesen egyébként öt diadalt jegyzett a veterán brazil, az elsőket épp az F1-ből is ismert Interlagosban.

Hamilton: Tovább kell mennünk akkor is, amikor nehéz!
https://formula.hu/parc-ferme/39687
Sokatmondó bejegyzéssel jelentkezett közösségi oldalán Lewis Hamilton. A Ferrarinál egyelőre jobbára csak küszködő, a leállást megelőző utolsó futamon, az F1-es Magyar Nagydíjon újabb mélypontra jutó brit a nyári szünetéről tett közzé pár fotót, amely mellé egy üzenetet is mellékelt az Instagramon, amelybe nem nehéz belelátni a saját Formula-1-es nehézségeivel kapcsolatos gondolatokat is:
„Mindig nagyon hálás vagyok ezért az időért, valamint a lehetőségért a pihenésre és a feltöltődésre. Sok mindenen elgondolkodtam. Mindannyian rengeteg dologgal küzdünk, mind egyénileg, mind globálisan. Rendkívül fontos, hogy befogadjuk az igazság és a szeretet fényét, és figyeljünk magunkra, hogy még jobban gondoskodhassunk másokról. Nem fordulhatunk el. Tovább kell mennünk akkor is, amikor nehéz.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
IndyCar: Új győztes csavarta ki Palou kezéből az újabb elsőséget
https://formula.hu/parc-ferme/39686
Christian Rasmussen karrierjének első győzelmét hozta az IndyCar idei utolsó előtti futama Milwaukee-ban. Pedig sokáig úgy tűnt, hogy a negyedik bajnoki címét már két hete bebiztosító Alex Palou fog diadalmaskodni, a spanyol ugyanis a pole-ból indulva uralta a versenyt. Ám amikor a szemerkélő eső miatt sárga zászlós szakasz következett, ő a pályán maradt, míg Rasmussen több társához hasonlóan friss gumikra váltott.

Amelyeken aztán az újraindítást követően remek tempót diktált, megelőzte az előtte haladókat, a hajrához közeledve pedig Palout is maga mögé utasította egy külső íves előzéssel. Kettejük mellé Scott McLaughlin állhatott még fel a dobogóra, megelőzve Alexander Rossit és Pato O’Wardot – utóbbi ezzel egyébként immár bebiztosította összetettbeli második helyét a néhány nap múlva esedékes nashville-i évadzáró előtt. Íme, a verseny videós összefoglalója:
A futam végeredménye:
| 1. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | |
| 2. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 1.9463 |
| 3. | Scott McLaughlin | Team Penske | 10.6611 |
| 4. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 11.4582 |
| 5. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 12.0829 |
| 6. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 12.8287 |
| 7. | Josef Newgarden | Team Penske | 14.4043 |
| 8. | David Malukas | A.J. Foyt Enterprises | 15.0925 |
| 9. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 15.6486 |
| 10. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 16.4456 |
| 11. | Colton Herta | Andretti Global | 16.8168 |
| 12. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | 17.8815 |
| 13. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 19.0209 |
| 14. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | 19.8603 |
| 15. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 20.2184 |
| 16. | Devlin Defrancesco | Rahal Letterman Lanigan Racing | 22.9954 |
| 17. | Louis Foster | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1 kör /0.6682 |
| 18. | Robert Shwartzman | Prema Racing | 1 kör /9.5887 |
| 19. | Marcus Ericsson | Andretti Global | 1 kör /10.9202 |
| 20. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi Racing | 1 kör /22.8723 |
| 21. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | 2 kör /1.4458 |
| 22. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 2 kör /3.0690 |
| 23. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 2 kör /26.3463 |
| 24. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 3 kör /6.5056 |
| 25. | Callum Ilott | Prema Racing | Kiesett |
| 26. | Will Power | Team Penske | Kiesett |
| 27. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | Kiesett |
Herta az F2 és az IndyCar között – mikor lehet valós esélye az amerikainak?
https://formula.hu/parc-ferme/39685
Jelenleg a 2025-ös IndyCar bajnokság hatodik helyén áll, így matematikai eséllyel sem rendelkezik Colton Herta ahhoz, hogy a 2026-ban érkező Cadillac pilótája legyen az F1-ben. Bár az amerikai tehetség neve számtalanszor párhuzamba került egy esetleges csúcskategóriás debütálással, az FIA szuperlicenszéhez nincs elegendő pontja – ehhez kellett volna az idei legalább negyedik összetettbeli helyezés. Így a 25 éves amerikainak egy esélye maradt az engedély megszerzéséhez: egy F2-es debütálás. Bár ezzel könnyebben megszerezhetné a szükséges egységeket, Herta szerint ezek is csak pletykák: még nem kell gondolkoznia egy F2-es szezon teljesítésén.
„Én is hallottam pletykákat. Addig rendben van, amíg pletykák is maradnak. Lassan fél évtizede felmerül a nevem ehhez hasonló beszélgetésekben – sok ideig húzták is a mézes madzagot előttem, amibe belefáradtam. Jelenleg szeretnék az IndyCar szezonomra koncentrálni, és ha abból alakulna valami, azt is át kellene gondolnom. Az egész családom és a barátaim is itt, az Egyesült Államokban él: ahova költöznék, senkit sem ismernék. Nagy döntés lenne ezt meghozni, már ha meg kell valaha hoznom.”

Beszállhat a WRC-be a Renault/Dacia?
https://formula.hu/parc-ferme/39684
Reményre okot adó pletyka terjed ralis berkekben: bizonyos értesülések szerint a Prodrive ott ül a jelenlegi három gyártó mellett annál az asztalnál, amelynél a WRC 2027-ben kezdődő új érájáról egyeztetnek. Az új szabályok lényege a sokkal olcsóbb és egyszerűbb csúcskategória lesz, és az az opció, hogy meghatározott feltételek mellett privát cégek is építhetnek ilyen autót, nem feltétlenül kell hozzá egy nagy gyártó.
A Prodrive annak idején a Subaru WRC-programját valósította meg, az utóbbi években pedig előbb saját csapattal, majd idéntől (illetve a tavalyi év végétől) a Dacia gyári alakulatával harcol a tereprali-világbajnokságban, méghozzá Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb vezetésével.
A hírek szerint a Prodrive élénken érdeklődik a potenciális WRC-s beszállás iránt és győzködi a vezérigazgató-váltáson áteső Renault-t, hogy támogassa ezt a törekvést a tereprali mellett. A pletykák szerint itt is a Dacia név kerülhet előtérbe.

Utolsó körös győzelmekkel duplázott Talmácsi volt csapata a Balaton Park Circuiten
https://formula.hu/parc-ferme/39683
A MotoGP délután 14 órakor rajtoló futama előtt rendezték a két betétkategória viadalát a MotoGP Magyar Nagydíjának versenynapján. A Moto3-ban a Marquez testvérek által menedzselt Maximo Quiles egy elképesztő befutó után nyert. Az Aspar motorosa a pole-ból indulva sokáig vezetett, aztán egy hiba miatt visszacsúszott a negyedik helyre, ahonnan a hajrára visszazárkózott a második pozícióba.
An absolute grandstand finish with Quiles winning by 0.018s #HungarianGP pic.twitter.com/SSW92PWBdR
— MotoGP (@MotoGP) August 24, 2025
Az utolsó körben aztán az 5-ösben Valentin Perronét is megelőzte, aki azonban az utolsó kanyarban visszaszúrt – de Quiles kigyorsítása jobban sikerült, és végül egy összeérés után (az argentin a könyökét is kirakta...) 18 ezredes előnnyel őt intette le elsőként a kockás zászló, ezzel második győzelmét aratta! A dobogót David Munoz tette teljessé, megelőzve Angel Piquerast és a vb-éllovas Jose Antonio Ruedát.

A Moto2-ben pedig ugyancsak Talmácsi Gábor volt csapata, az Aspar Team győzött, méghozzá a Moto3 tavalyi világbajnoka, David Alonso révén, aki elképesztő felzárkózást produkált a verseny második felében: a hatodik helyről kezdte meg az előretörést a kolumbiai, aki szintén az utolsó körben kapta el az addig vezető Manuel Gonzalezt, és ezzel karrierje első sikerét aratta a középső géposztályban! Gonzalezt ráadásul Diogo Moreaira is megelőzte a fináléban, a brazil így némileg csökkentette a hátrányát a tabellán az éllovas spanyollal szemben.

(Fotók: Nyolczas Csaba)
A MotoE számára pedig már szombaton megrendezték mindkét futamot, amelyek közül az elsőt épp Varga Tibor balesete miatt kellett félbeszakítani: a magyar motorost, akit az esése után még Mattia Casadei is eltalált, kórházba kellett szállítani, a pillanatnyi eszméletvesztése miatt pedig nem engedték indulni a második versenyen. Casadei amúgy mindkét versenyen győzött, s ezzel a vb-tabellán is az élre állt.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Különleges vendége volt az Apriliának a MotoGP Magyar Nagydíján
https://formula.hu/parc-ferme/39682
MotoGP-lázban ég Magyarország, ugyanis ezen a hétvégén rendezik a motoros csúcskategória Magyar Nagydíját Balatonfőkajár mellett. A versenyhétvégének otthont adó Balaton Park Circuitre ellátogatott hazánk máig egyetlen Formula-1-es pilótája, Baumgartner Zsolt is, akit az Aprilia istálló látott vendégül garázsában. Erről a volt versenyző számolt be Instagram-oldalán.
„Az Aprilia meghívásának eleget téve lehetek ott a MotoGP Balaton Park Circuiten zajló versenyén. Nagy élmény látni a csak a Forma-1-hez hasonlítható profizmust a garázsokban. Köszönöm a lehetőséget korábbi Minardi F1-es kollégámnak, a csapatfőnök Massimo Rivolának. Holnap találkozunk a Nagydíjon is!” – írta Baumgartner posztjában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Természetesen a Formula.hu is képviselteti magát a paddockban, többek között a regnáló világbajnok Jorge Martinnal és Kis Tiborral is beszélgettünk a helyszínen.
Ijesztő baleset: kis híján a kamerást is eltalálta a bukó Acosta motorja – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/39681
A MotoE-ben szereplő Varga Tibor esése mellett Pedro Acosta produkálta a nap talán legijesztőbb pillanatát a MotoGP Magyar Nagydíjának szombatján a Balaton Park Circuiten. Mint a lenti videón látható, az időmérőn eleső KTM-es motorja a sóderágyon átpattogva, majd a légfalon és a kerítésen felpattanva kis híján a kamerást – akinek a MotoGP posztja alapján Joao a neve – is fenyegette. Szerencsére a kamerás jól van a bejegyzés szerint.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Varga Tibor balesetet szenvedett, kórházba kell szállítani
https://formula.hu/parc-ferme/39680
A biztató edzésforma után gyorsan borzalmasra fordult Varga Tibor számára az első MotoE-futam a Balaton Park Circuiten, ugyanis már az első körben balesetet szenvedett. Pedig a 18 éves motoros remekül rajtolt a negyedik helyről, az első kanyarba még elsőként fordult, de szélesre sodródott, így veszített két pozíciót. Az 5-ös kanyarnál viszont előzött, így feljött a második helyre – ebből a pozícióból bukott a 14-es kanyarban, és balszerencséjére a mögötte érkező Mattia Casadei eltalálta őt.
Vargát hosszú percekig a sóderágyban ápolták, miközben a versenyt természetesen piros zászlóval félbeszakították. A versenyirányítás közlése szerint a balesetben érintett „minden versenyző eszméleténél van”, a Snipers csapatánál induló magyar versenyzőt azonban kórházba kellett szállítani.
„A versenyző a balesetet követően nem kért fájdalomcsillapítót, azonban a könyökét fájlalja. Jelenleg kórházi vizsgálaton van, amelynek eredményei után derül ki, hogy rajthoz tud-e állni a mai második futamon” – olvasható a szervezők tájékoztatása a MotoGP of Hungary hivatalos Facebook-oldalon.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!