DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 8. hétfő

„Hamilton nem illik a Ferrari filozófiájába”

Az elmúlt hetek egyik legérdekesebb pletykája volt, miszerint a Ferrari-elnök John Elkann 40 milliós ajánlattal csábítaná át magukhoz Lewis Hamiltont. Ezt aztán előbb Frederic Vasseur, a vörösök csapatvezetője, majd maga a hétszeres F1-es világbajnok is cáfolta, aki hozzátette, hogy közel járnak a megállapodáshoz a Mercedesszel a szerződéshosszabbítás kapcsán.

Most megszólalt a kérdésben a korábbi F1-es pilóta, a sokáig a Ferrari tesztpilótájaként, jelenleg pedig a nagyköveteként tevékenykedő Marc Gené is, aki szerint Hamilton nemes egyszerűséggel nem passzol a maranellóiakhoz: „Nem én döntök a versenyzőkről, de ismerve a mostani Scuderiát, nem passzolva a filozófiájukba, ezért úgy látom, a Mercedesnél fogja befejezni a pályafutását” – nyilatkozta Gené a sport.es lapnak.

f1-hamilton-ferrari

fotó: DPPI

Lawson: Megkönnyebbülés látni Tsunoda szenvedését

Liam Lawson elismerte, hogy valamelyest enyhítette a saját csalódását, amikor látta, hogy Yuki Tsunoda is nehézségekkel küzd a Red Bullnál.

A 2025-re előléptetett új-zélandi versenyző mindössze csak két hétvégén versenyezhetett a Red Bullnál Max Verstappen csapattársaként, mielőtt visszakerült a Racing Bullhoz – és ezalatt nem volt lehetősége igazán megbarátkozni az autóval.

„Valószínűleg igen” – felelte Lawson arra a kérdésre, hogy Tsunoda szenvedése csökkenti-e benne a saját elbocsátása miatti feszültséget.

„Két futamot kaptam, és őszintén szólva ennyi idő alatt egyáltalán nem tudtam megbarátkozni az autóval. Ez olyasmi, amit már nem fogok megtudni. Nagyon kemény hétvégék voltak, és egész pályafutásomban azért dolgoztam, hogy a Red Bull Racinghez kerüljek. Nehéz volt a szezonkezdet.”

„Max a legteljesebb versenyző, aki valaha az F1-ben szerepelt” – Button

Jenson Button jelenleg Max Verstappent tartja a valaha volt legteljesebb Formula-1-es pilótának, bár nem hiszi, hogy bárki is megdönti majd Lewis Hamilton rekordjait. A 2009-es világbajnok az idei vb-címért harcoló McLaren-párosról, Oscar Piastriról és Lando Norrisról is értekezett a The Chris Moyles Show adásában:

„Szerintem Lando és Oscar is ott van a legjobbak között. Nagyon eltérő a személyiségük: szerintem Landónak saját maga tud a legnagyobb ellensége lenni. Hihetetlenül gyors, de ha elkövet egy apró hibát… szerintem túl sokat gondolkodik rajta. Oscar nagyon higgadt: csak versenyezni akar, gyorsan vezetni, és nagyon jól is csinálja ezt.”

„Ami pedig azt a megjegyzésemet illeti, hogy Max a leggyorsabb: igen, úgy érzem, ő a legteljesebb versenyző, aki valaha szerepelt az F1-ben. És tudom, hogy nem nyert annyi bajnokságot, mint Lewis, és nyilván Lewist is rendkívül jónak tartom és a világ egyik legjobbjának. De van valami Maxban, hogy valami olyasmire képes az autóval, amire szerintem senki más nem.”

„Három évig voltam Lewis csapattársa, és hihetetlen a tehetsége és a természetes képességei. Lehet, hogy szenvedett az edzéseken, és azt gondoltam, hogy most elkapom, aztán jött az időmérő, és bamm, összerakta a kört a semmiből, nem tudom, honnan. Szóval extrém tehetséges, és nyilván olyan karrierje van, nem gondolom, hogy bárki valaha megdönti a rekordjait. De ha a jelenlegi időszakra gondolunk, úgy érzem, Max többet tud csinálni egy autóval, mint bárki más.”

f1-verstappen-redbull-3

Fotó: Eső rongálta meg a zandvoorti pályát

Extrém esőzés okozott kárt Zandvoortban: Hollandia nagyobb részét áztatta el az égi áldás hétfőn, és egy közösségi médiában látható fotó szerint a zandvoorti pálya is károkat szenvedett.

Az NH News beszámolója szerint hétfőn egy egyetemi projektet próbáltak volna ki a pályán, hidrogénnel hajtott autókat próbáltak volna ki rajta, de ezt a tesztet törölni kellett a problémák miatt.

Több mint három éve nem látott húzás keverheti meg a kártyákat az F1-es Belga Nagydíjon

Nem elég, hogy sprinthétvége jön Spa-Francorchamps-ban, a Pirelli is igyekszik megfűszerezni a szezon második felének első fordulóját. Ugyanis a szokásoktól eltérően lesz egy „átugrott lépcső” a gumikínálatukban: a C1-es lesz a kemény keverék, viszont mellé a C3-ast viszik közepesként és a C4-est lágy opcióként – márpedig ilyenre a jelenlegi szabályrendszer legelső versenye, a 2022-es F1-es Ausztrál Nagydíj óta nem volt példa.

A Pirelli ezzel a húzással egyértelműen a stratégiát akarja változatosabbá tenni: a szimulációik szerint a két kiállás így még vonzóbb alternatíva lehet az egy kerékcserés változattal szemben – amellyel tavaly George Russell amúgy nyert, mielőtt utólag kizárták volna a túl könnyű autó miatt.

Tovább keverheti a paklit, hogy a sprintlebonyolítás miatt egyrészt egyetlen egyórás szabadedzés áll majd a rendelkezésre, hogy a csapatok felmérjék a gumikezelési kérdéseket, másrészt pedig a szokottnál eggyel kevesebb szettből gazdálkodhatnak majd: hat lágy, négy közepes és két kemény garnitúrából kell megoldaniuk a teljes hétvégét.

f1-spa-pit

Mayer: Nem lehet rossz gyerekekként kezelni az F1 szereplőit!

Az FIA elnöki tisztségéért induló Tim Mayer ismér súlyos vádakat fogalmazott meg a jelenlegi vezetéssel szemben. A Parc Fermé című podcastben elmondta: szerinte a szövetségben drámai mértékben romlottak az irányítási normák, és a hatalomkoncentráció soha nem látott szintet ért el.

„Véleményem szerint nem a teljesítményre helyeződött a hangsúly, hanem a hatalom megszilárdítására, méghozzá példátlan módon. Az FIA alapszabályait újra és újra módosították, apránként, de egyértelmű irányban: ma már nem beszélhetünk demokráciáról, holott ez volt az (elnök) kampányának alapja” – fogalmazott Mayer.

Kiemelte, hogy a választott képviselők ma már nem kommunikálhatnak érdemben azokkal, akiket képviselniük kellene, így a szervezetben megszűnt a valódi érdekképviselet. Az elnök kapcsolatát a versenyzőkkel, a csapatokkal és a promóterekkel is helytelennek tartja: „Nem lehet úgy kezelni azokat az embereket, akik az életüket fektették ebbe a sportba, mintha rosszalkodó gyerekek lennének.”

Mayer szerint az FIA-nak változásra van szüksége, ezért döntött úgy, hogy jelölteti magát az elnöki posztra.

bensulayem-verstappen-2025

IndyCar: O’Ward nyert, Palou tízen kívül Torontóban (videó)

Pato O’Ward idei második győzelmét hozta az IndyCar-szezon egyetlen Egyesült Államokon kívüli versenye Torontóban: az Arrow McLaren mexikói pilótája remek taktikával – az elején hamar megszabadult a gyorsan kopó lágy gumiktól – és számára jókor érkező sárga zászlóval nyerte a vasárnapi futamot. Mögötte az egyaránt kétkiállásos stratégián lévő Rinus VeeKay és Kyffin Simpson futott be, utóbbi ezzel első dobogóját jegyezte a szériában. A pole-pozíciós Colton Herta negyedikként ért célba.

A bajnokságot uraló Alex Palou számára ezúttal nem jött ki a lépés, nem működött az alternatív stratégia, amely révén hosszabban kellett mennie a lágy abroncsokon, így a Ganassi spanyolja csupán 12. lett – igaz, egy híján így is százpontos még az előnye O’Ward előtt. A futam amúgy több incidenst is hozott: rögtön az első köröknél Scott McLaughlin autóján rögzítették rosszul az egyik kereket, később Christian Rasmussen és Will Power ütközött, aztán Alexander Rossi is pórul járt, Jacob Abel Josef Newgarden autójának tetején landolt, az utolsó körökben pedig Nolan Siegel és Felix Rosenqvist ütközött. A verseny videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Patricio O'Ward Arrow McLaren  
2. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 0.4843
3. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 1.5343
4. Colton Herta Andretti Global 2.1607
5. Marcus Ericsson Andretti Global 3.7515
6. Kyle Kirkwood Andretti Global 4.9472
7. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 5.5657
8. Callum Ilott Prema Racing 6.5438
9. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 7.6451
10. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 8.6954
11. Will Power Team Penske 14.0964
12. Alex Palou Chip Ganassi Racing 14.9701
13. Christian Lundgaard Arrow McLaren 17.3640
14. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 43.9148
15. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 45.4310
16. Robert Shwartzman Prema Racing 46.0249
17. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /1.1946
18. Nolan Siegel Arrow McLaren  
19. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing  
20. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing  
21. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing  
22. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing  
23. Jacob Abel Dale Coyne Racing  
24. Josef Newgarden Team Penske  
25. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing  
26. Scott McLaughlin Team Penske  

ic-1

Brown: Továbbra is szabad a verseny

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója világossá tette, hogy a csapat bízik a versenyzőiben, és továbbra is engedélyezik számukra a szabad versenyzést, amíg betartják a vezetőség által megszabott határokat. 

„Ugyanazok a szabályok. Keményen versenyezhetnek egymással, tisztán versenyezhetnek egymással, és minél több pontot kell szerezniük a csapat számára. Aztán rajtuk múlik, hogy milyen sorrendben érnek célba.”

Brown arról is beszélt, hogy a szezon második felére még néhány kisebb fejlesztés érkezik az autóra, de a fókusz egyre inkább 2026-ra irányul.

„Már nagyjából mindenki végzett a 2025-ös autójának fejlesztésével. Csupán apróságok vannak, amiket kifejlesztettünk, de még nem gyártottunk le vagy nem tettünk fel az autóra. Tulajdonképpen 2026-ra koncentrálunk.”

Schumacher: Továbbra is zajlanak a Cadillac-tárgyalások

Mick Schumacher elárulta, hogy továbbra is kapcsolatban van a Cadillac F1-es vezetésével, és nem tette le az F1-es visszatérésről.

A német versenyző a Motorsport.com brazil kiadásának nyilatkozva elmondta: nagy megtiszteltetés számára, hogy szóba került az F1-ben jövőre debütáló alakulatnál, és eddig kiváló a kommunikáció a csapattal.

„Igen, természetesen folynak a tárgyalások” – mondta Mick Schumacher. 

"A kommunikáció eddig nagyon pozitív volt, és máris számos remek embert igazoltak a csapathoz. Megtiszteltetés, hogy részese lehetek ennek, és tárgyalhatok velük.”

Bekezdtek a magyarok: Trepák Andor előfutamot nyert, Körmöczi Balázs második helyen Nyirádon

Kezdetét vette a ralikrossz-világbajnokság és Európa-bajnokság harmadik fordulója Nyirádon két előfutammal. A nyolcfősre zsugorodó vb-mezőnyben a höljesi nyertes Johan Kristoffersson indított két elsőséggel, a hétszeres világbajnok csapattársa, Ole Christian Veiby, valamint a vb-éllovas Niclas Grönholm előtt vezeti a köztes eredménylistát.

Az összesen 11 magyar résztvevővel felálló Eb-kategóriák közül váratlan, de annál örömtelibb eredmény született az Euro RX1-ben: a kontinensszinten most debütáló Trepák Andor megnyerte a hétvége első előfutamát, a másodikat pedig második helyen zárta Damien Litwinowicz mögött, így a lengyellel azonos pontszámmal a köztes eredménylista élén áll! (Habár a rangsor Litwinowiczot sorolja az első helyre.)

Ráadásul a harmadik helyen is magyar versenyző áll Kárai Tamás személyében, az ötödik pedig Koncseg Zoltán. A balesetbe keveredett Eb-éllovas Jurij Belevszkij csak mögötte következik, hatodikként a 13 fős mezőnyben.

Az Euro RX3-an Körmöczi Balázs gondoskodik a magyar remeklésről, két második hellyel az összesítésben is második Joao Ribeiro mögött, Kovács Sámuel a hatodik helyen áll. A hétvége javarésze vasárnap következik, még két előfutammal, elődöntőkkel és döntőkkel.

„Generációja legjobbja” – Alonso véleménye Bortoletóról

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso és az újonc Gabriel Bortoleto közötti kapcsolat jól ismert, hiszen a 20 éves brazil a spanyol nevével fémjelzett A14 menedzsmentcéggel dolgozik együtt. Mikor Alonso véleményét kérdezték pártfogoltjáról, egyenesen generációja legjobbjának nevezte az F3 és F2 bajnokát.

„Nagyon jó, de nem vagyok meglepve. Már tavaly Abu Dhabiban azt gondoltam, ő a generációja legjobbja. A Formula-3-at újoncként nyerte meg, a Formula-2-t újoncként nyerte meg. Nem tesztelt régebbi autókkal, nem csináltak neki TPC-programot, semmit, és a Formula-1-be érkezve mégis hihetetlen munkát végzett” – érvelt Bortoleto mellett a RaceFans.net által idézett Alonso.

„Másoknak talán jobb csomagok állnak rendelkezésükre és talán hamarabb sikeresek is lesznek nála, de végső soron, hosszú távon mindig ő lesz ennek a generációnak a legjobbja. Ennek bizonyítéka az volt, amikor az autók a kisebb kategóriákban azonosak voltak.”

Alonso szerint még a Sauber felemelkedésében is szerepe van Bortoletónak, nem csupán Hülkenbergnek: „Ez a csapat küszködött tavaly, most viszont neki és Nicónak sikerült új motivációt hozniuk, és most már a csapat is fejlődik. Eddig hihetetlen munkát végez… de még mindig le van maradva tőlem…”

Fotó: DPPI

„Ki*** győzelem” – ennyit mondott az Észt Rali éllovasa, és jött a büntetés az FIA-tól

Oliver Solberg élete versenyét teljesíti az Észt Ralin: a Toyota jóvoltából három év után először Rali1-es autóba ülő norvég az eddigi 12-ből hat gyorsaságit megnyert és a második szakasz óta vezet, előnye 22 másodpercre növekedett. Ez is közrejátszott abban, hogy pénteken a verseny élőben közvetített médiaeseményén kicsúszott a száján a „ki*** győzelem” kifejezés.

A megjegyzést a stewardok megrovással és 2000 eurós felfüggesztett pénzbírsággal büntették – enyhítő körülményként figyelembe véve, hogy Solberg először vétett a káromkodást szabályozó előírás ellen, az angol nem anyanyelve, valamint nem volt sértő szándék a kifejezésben. Ugyanakkor a versenyző vesztét az okozta, hogy a kifejezés „kontrollált zónában” hangzott el: szakasz vége interjún még beleférne egy ilyen kifejezés a magasabb adrenalinszint miatt, de egy médiaeseményen már nem.

„A stewardok elismerik, hogy a kérdéses szó közhasználatúvá vált és gyakran érzelem kifejezésére használják, különösen a fiatalabb generáció, ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy az FIA elkötelezett marad aziránt, hogy biztosítsa, a helytelen nyelvet nem használják kontrollált zónákban, mint sajtótájékoztatók, interjúk és rajtceremónia” – áll a stewardok indoklásában.

Solberg megrovása és felfüggesztett pénzbírsága az első büntetés helytelen nyelvezet miatt azóta, hogy Adrien Fourmaux 10 ezer eurós bírságot (és még 20 ezret felfüggesztve) kapott, amiért ugyanezt a nem tolerált szót használta, akkor egy szakasz végi interjúban – ennek hatására fogtak össze a WRC versenyzői. Solberg büntetése már egy jóval megengedőbb fellépést tükröz az FIA részéről.

Stella egyeztetne az FIA-val a szólásszabadságról

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szerint ideje lenne újragondolni az F1-es versenyzők szabad véleménynyilvánításának korlátait, miután Oscar Piastri a Brit Nagydíj után látványosan visszafogottan nyilatkozott a verseny során kapott 10 másodperces büntetéséről. „Ha bármit mondok, kitiltanak az egész szezonra” – mondta az ausztrál, majd később hozzátette: „Nem akarok sokat mondani, mert csak bajba keverem magam.”

Stella az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva egyetértett ausztrál versenyzője óvatosságával: „Egy ilyen forró helyzetben mindig azt javasoljuk a versenyzőinknek, hogy előbb nézzék vissza a felvételeket, és csak aztán kommentáljanak.” Ugyanakkor szerinte a sportágnak biztosítania kellene, hogy a pilóták bátran kifejezhessék véleményüket:

„Ha már nem lehet őszintén nyilatkozni, mert az ember attól tart, hogy bajba kerül, az már egy másik dolog. Ezt újra kell gondolnunk, és ezt közösen tesszük majd az FIA-val” – mondta, majd hozzátette, hogy nem konfliktuskeresésről van szó: „Nem vitát akarunk kezdeni, és ebben nincs érdekellentét sem. A cél közös, mi pedig mindig együttműködő állásponton vagyunk az FIA és a felügyelők irányába.”

stella-miami

MotoGP: Marquez kezdett a legjobban az esős Brnóban, Bagnaia a Q1-ben

Öt év után tért vissza a MotoGP mezőnye a közkedvelt Brnóba, az időjárás azonban nem volt kegyes a motorosokhoz a Cseh Nagydíj nyitó napján. Délelőtt vizes-száradó aszfalt fogadta a szereplőket, a hajrában a slick gumikon pedig Marc Marquez bizonyult a leggyorsabbnak.

Délután viszont ismét szakadt az eső, ami miatt húsz percet késett is az edzés kezdése – igaz, a végére ismét sütni kezdett a nap, de ezúttal nem kerültek elő a szárazpályás abroncsok. Marquezt azonban ilyen körülmények között sem tudták legyőzni, a vb-éllovas zárt az első helyen, nagyságrendileg fél másodpercet kiosztva az LCR Hondán második Johann Zarcónak és a Yamahával harmadik Fabio Quartararónak.

Őket az Apriliák követték Marco Bezzecchivel és a három hónap után így egy ötödik hellyel visszatérő Jorge Martinnal, majd jött Jack Miller és Joan Mir. Marquez üldözői közül az öccse, Alex bukott is a hajrában, de így is kilencedik lett, és ezzel bejutott a Q2-be – két KTM-es, Enea Bastianini és Pedro Acosta fogta közre –, ami viszont Francesco Bagnaiának nem jött össze, hiszen csupán 13. lett.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marc Márquez Ducati 2'03.935  
2. Johann Zarco LCR Honda 2'04.404 0.469
3. Fabio Quartararo Yamaha 2'04.465 0.530
4. Marco Bezzecchi Aprilia 2'04.492 0.557
5. Jorge Martín Aprilia 2'04.656 0.721
6. Jack Miller Pramac Yamaha 2'04.716 0.781
7. Joan Mir Honda 2'04.811 0.876
8. Enea Bastianini Tech3 KTM 2'04.878 0.943
9. Álex Márquez Gresini Ducati 2'04.993 1.058
10. Pedro Acosta KTM 2'05.218 1.283
11. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 2'05.257 1.322
12. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 2'05.305 1.370
13. Francesco Bagnaia Ducati 2'05.440 1.505
14. Alex Rins Yamaha 2'05.473 1.538
15. Brad Binder KTM 2'05.500 1.565
16. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 2'05.627 1.692
17. Pol Espargaró Tech3 KTM 2'05.752 1.817
18. Augusto Fernández Yamaha 2'05.799 1.864
19. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 2'05.837 1.902
20. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 2'06.308 2.373
21. Takaaki Nakagami LCR Honda 2'06.482 2.547
22. Luca Marini Honda 2'06.805 2.870

motogp-marquez-brno-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Newey átmegy egy másik irodába, ha szóba kerül a 2025-ös F1-es autó

Fernando Alonso árult el részleteket annak kapcsán, mennyire a 2026-os szabályváltozásokra és az új autóra koncentrál az Aston Martinnál Adrian Newey. Minden idők legsikeresebb F1-es tervezője március elején állt munkába új alakulatánál, és az első pillanattól fogva a jövő évi módosítások szerint tervezendő versenygépnek szenteli elsősorban az idejét. Newey saját megfogalmazása szerint csak „ebéd közbeni beszélgetések” során kerül nála szóba a 2025-ös autó, amelyen egy teljesen másik mérnöki csapat is dolgozik, most pedig Alonso árulta el azt, hogy a szakember konkrétan kimegy a megbeszélésekről, ha az aktuális autó gondjaira terelődik a téma:

„Dolgozik, bevonódik a munkába. Rendkívül motivált. De igaz, hogy úgy tűnik, hogy az idei autó nem érdekli annyira” – fogalmazott a kétszeres F1-es világbajnok spanyol pilóta a DAZN kamerái előtt. „Minden alkalommal, amikor kérdezünk valamit az idei szezonról vagy arról, hogyan javítsunk valamin, feláll és átmegy egy másik irodába. Szóval már most 2026-os üzemmódba kapcsolt…”

f1-newey-alonso-aston

Mennyire járt közel Sainz a Mercedes-szerződéshez?

Egyeztetett ugyan Toto Wolff-fal tavaly, de Carlos Sainz nem hiszi, hogy igazán valós esélye lett volna, hogy a Mercedeshez szerződjön a 2025-ös F1-es idényre. A többszörös futamgyőztes azok után maradt ülés nélkül, hogy a Ferrari leigazolta Lewis Hamiltont. A spanyol hónapokig húzta a döntést, a végül választott Williams mellett az Alpine-t és a 2026-tól Audivá váló Saubert tartották az értesülések a fő opciójának.

De felmerülhetett az is, hogy Sainz épp Hamilton helyére menjen a Mercedeshez – ez a téma került elő a High Performance Podcast adásában is, ahol arról kérdezték a pilótát, mennyire járt közel ahhoz, hogy velük kössön szerződést: „Nem igazán. Sokat beszéltünk Totóval és mindenki mással is akkoriban, és határozottan az egyik opció voltam, akit számításba vett. De hogy mennyire jártam közel? Erről Totót kell megkérdezni. De úgy gondolom, nagyon elégedett Kimi Antonellivel.”

f1-sainz-1

Stella: A Ferrari fejlesztései érdekessé tehetik a szezon hajráját

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szerint a Ferrari legutóbbi technikai előrelépése új dinamikát vihet a 2025-ös F1-es szezon második felébe. A maranellóiak az Osztrák Nagydíjon jelentős padlólemez- és diffúzorfejlesztést vetettek be, Silverstone-ban pedig a McLaren legközelebbi kihívójaként tűntek fel.

„Azt kell mondanom, hogy a Ferrari által minden egyes edzésen elért köridőket nézve ők tűntek a legerősebb csapatnak. A különbségek nagyon kicsik, még a szél enyhe változása is befolyásolt egy tizedet itt vagy ott. Még ha a Q2-t nézzük, akkor is elég meggyőzően voltak első és második helyen, szóval úgy tűnik, hogy az Ausztriába vitt fejlesztések nagyon jól működtek.”

Bár a McLaren jelenleg kényelmes helyzetben van, ami a konstruktőri tabellát illeti, Stella szerint a Ferrari új fejlesztési iránya komoly tényező lehet a szezon második felében, ráadásul Charles Leclerc is jelentős előrelépést vár a hamarosan bevetendő, továbbfejlesztett hátsó felfüggesztéstől.

Antonellit kölcsön kellene adni, ha érkezik Verstappen?

Günther Steiner, a Haas F1-es csapatának korábbi főnöke úgy véli, hogy ha a Mercedes valóban meg tudja szerezni Max Verstappent, akkor is hiba lenne emiatt George Russellt félreállítani – tehát hasonlóan vélekedik erről, mint Jenson Button. A Red Flags podcastban Steiner arról beszélt, hogy Russell Hamilton távozása óta vezéregyéniséggé vált a csapatnál, míg Andrea Kimi Antonelli még nem áll készen egy világbajnoki esélyes autóra.

„Hogyan lehetne betenni Maxot, kivenni George-ot, Kimit pedig ott hagyni, ha a Mercedes világbajnokságot akar nyerni?” – tette fel a kérdést Steiner, aki szerinte Antonelli eddigi szereplése nem igazolja az azonnali előléptetést: „Volt egy jó versenye Kanadában. A többi? Hány jó futama volt? Nem sok. És kivenn George-ot, aki ha tetszik, ha nem, jó munkát végez…”

russell-verstappen-canada-1

Steiner nem kérdőjelezi meg Antonelli tehetségét, de úgy gondolja, tapasztalatra van szüksége. „Ő jó versenyző, de tapasztalatot kell szereznie. Olyan korban van, amikor még fejlődnie kell, és ha egy győzelemre esélyes autóba ültetik, de nem nyer, az rosszul hat a fejlődésére.”

Ezért aztán javaslata egyértelmű: „Szerintem Kimit kell kivenniük, hogy Maxot betegyék. Megérteném, ha egy ponton azt mondanék, hogy Kimi, csináljunk egy évet az Alpine-nál vagy a Williamsnél, bárhol, és építsük fel ezt az egészet!”

wolff-antonelli

Zak Brown: Hagyjuk, hogy eldöntsék, ki lesz a bajnok

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója a Goodwood Festival of Speed vendégeként egy interjúban hangsúlyozta, hogy a csapat szabad kezet ad Oscar Piastrinak és Lando Norrisnak a világbajnoki címért folytatott küzdelemben. Mivel a páros között mindössze nyolc pont a különbség, miközben Max Verstappen jelentős hátrányban van, egyre valószínűbb, hogy a 2025-ös szezon a McLaren belharcáról szól majd.

„Hagyjuk őket versenyezni. Rajtuk múlik, ki nyeri meg a világbajnokságot” – mondta Brown, majd gyorsan hozzátette: „Remélem, hogy egyikük lesz az. Még egy kicsit növelnünk kell az előnyünket, mielőtt igazán nyugodtak lehetnénk, bár ebben a sportban sosem lehet teljesen kényelmesen hátradőlni. Engedjük őket versenyezni. Ausztria jó példa volt arra, milyen keményen, de tisztán tudnak egymás ellen küzdeni.”

Tény és való, hogy kemény volt a spielbergi csata, bár akkor sem jártak messze attól a mclarenesek, hogy Kanadához hasonlóan ismét ütközzenek a McLarenek, de efölött Brown nagyvonalúan átsiklott. Az amerikai nyilatkozatában külön kiemelte Andrea Stella csapatfőnököt is, aki szerinte kulcsszerepet játszott ebben a sikerszériában: „Nélküle nem tartanánk itt. Hihetetlen vezető, tudja, hogyan hozza ki a legtöbbet a csapatból. Támogat, visszajelzést ad, és ösztönöz. Andrea kulcsfontosságú tényező volt a sikerünkben.”

piastri-norris-silvestone-1

3 millió dolláros jachtot vett George Russell

Három millió dollárt érő jachtot vásárolt George Russell. A Mercedesszel ugyan elhúzódnak a tárgyalások a brit pilóta szerződéshosszabbításával kapcsolatban, de ez nem akadályozta meg abban, hogy jelentős beruházással megszerezte a Pershing 6x névre hallgató luxusjachtot, amivel több F1-es pilótához csatlakozott a „klubban.”

A két MAN V12-es, 1550 lóerős motorral hajtott luxusjacht 48 csomós sebességre képes. A felső fedélzetén egy hatalmas nyugágy és egy nagyméretű fedélzet található, amely tökéletes a napozásra a versenyek között.

Russell szerint ez remek lehetőséget ad a futamok közötti kikapcsolódásra.

Max Verstappen és Lewis Hamilton jachtjai egyébként több, mint 12 millió dollárt érnek, de többek között Fernando Alonso és Charles Leclerc is rendelkezik ilyen vagyontárggyal.

f1-russell-jacht

„Perez megérdemel egy újabb esélyt az F1-ben” – Mansell

Nigel Mansell szerint Sergio Perez ideális választás lehet az F1-ben jövőre debütáló Cadillac számára – az 1992-es világbajnok úgy véli, a mexikói pilóta tapasztalata aranyat érhet egy teljesen új istállónak, amely komoly tanulási folyamat előtt áll.

„Checo Perez megérdemelne még egy lehetőséget. Az utolsó előtti évében kiválóan vezetett, és hatalmas segítséget nyújtott Maxnak a címvédéshez” – mondta Mansell, hozzátéve: szerinte az amerikai csapatnak inkább rutinos pilótákra van szüksége, mintsem egy hazai sztárra.

Mansell hangsúlyozta: egy új F1-es istállónak olyan versenyző kell, aki nemcsak gyors, de pontos technikai visszajelzésekkel is segíti a fejlesztéseket, különben az egész projekt könnyen zátonyra futhat.

„Remélhetőleg vannak ott okos emberek, akik jól megtervezik a stratégiájukat. Az első évben szükségük lesz néhány tapasztalt versenyzőre, akik visszajelzést adnak nekik, hogy tudják, mire van szükségük ahhoz, hogy a lehető legversenyképesebbek legyenek.”