DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat

„Az út túloldalára nem mennék át egy F1-es verseny miatt” – sarkos vélemény az IndyCar-legendától

A négyszeres Indy 500-győztes, jelenleg IndyCar-csapattulajdonos A.J. Foyt fogalmazta meg véleményét nem épp finomkodva arról, tartania kell-e az amerikai szériának a Formula-1 térnyerésétől.

„Nem gondolom. Én az út túloldalára nem mennék át egy F1-es verseny miatt. Előre tudni, ki fogja megnyerni. Ez nem versenyzés” – mondta az Autoweeknek a 88 éves Foyt.

A fő sikereit 60-as és 70-es években elérő, de Indianapolisban 1958-tól egészen 1993-ig szereplő texasi állítja, még Formula-1-es versenyző is lehetett volna a Ferrarinál – de nem fogadta el a felkérést:

„Jó néhány éve a Ferrari tett ajánlatot, de amikor azt mondták, második számú versenyző lennék, habár futamot nyerhettem volna, úgy döntöttem, maradok a sprint és midget autóknál. Ha én megnyerhetek egy versenyt, akkor azt meg is nyerem, nem fogok a csapat másik autója mögött maradni. Nem hiszek az ilyen versenyzésben” – mondta jellemző szókimondó stílusában A.J. Foyt.

Fotó: A.J. Foyt Racing

Vettel vezetésével emlékeztek Sennáékra az F1-esek Imolában

Idén van a 30. évfordulója az 1994-es tragikus imolai hétvégének, amely során előbb Roland Ratzenberger, majd Ayrton Senna is életét vesztette egy halálos balesetben. A Formula-1-es mezőny a hétvégén versenyez az Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén, a visszavonult négyszeres világbajnok Sebastian Vettel pedig csütörtökre egy különleges megemlékezést szervezett a pilóták részvételével. A versenyzők #ForeverSenna feliratú pólóban futottak – vagy épp kerékpároztak – végig az imolai aszfaltcsíkon, de közben megálltak a Tamburello-kanyarban is, ahol a Senna tiszteletére emelt szobornál tisztelegtek a brazil legenda és Ratzenberger emléke előtt.

f1-senna-vettel-imola-1

f1-senna-vettel-imola-3

f1-senna-vettel-imola-4

Fotók: F1, DPPI

„Nem haladunk túl gyorsan” – Sainz a jövőjéről

Amióta kiderült, hogy Lewis Hamilton átigazolása miatt a szezon végén távoznia kell a Ferraritól, az F1-es pilótapiac egyik legfontosabb kérdése, hogy vajon hol folytathatja karrierjét Carlos Sainz. A még továbbra is nyitva álló opciók közül a két legtöbbet emlegetett a Mercedes, valamint a 2026-tól az Audi gyári projektjévé váló Sauber, amely jelezte is, hogy szívesen megszerezné a spanyolt a már szerződtetett Nico Hülkenberg mellé.

Sainz azonban a hétvégi Emilia-romagnai Nagydíj csütörtöki sajtónapján nem tudott fejleményekkel szolgálni a jövőjét illetően: „Ne aggódjatok: amint lesznek híreim, tudni fogtok róla!” – válaszolta az erre irányuló kérdésre az FIA versenyzői sajtótájékoztatóján. Amikor ezután rákérdeztek, hogy még sokat kell-e várni arra, hogy eldőljön a sorsa, így felelt a pilóta: „Úgy gondolom, igen. Nem haladunk túl gyorsan.”

f1-sainz-ferrari-day0-imola

Mikor kezdődik az F1-es futam Imolában?

Az idény első európai F1-es hétvégéjére készül a száguldó cirkusz mezőnye, hiszen az Emilia-romagnai Nagydíjjal folytatódik a szezon. Hogy a következő időszakban hogyan alakul a versenynaptár, azt ebben a cikkünkben szedtük össze!

Ami pedig a most hétvégét illeti: nem lesz sem sprint, sem más trükk a lebonyolításban, így a futamot majd magyar idő szerint vasárnap 15:00-tól nézhetjük meg.

A hétvége teljes programja ezen a linken megtekinthető!

6-friday-monza-2023_resize_1

F1-es hétvége közben áll rajthoz egy online versenyen is Verstappen?

Az Emilia-romagnai Nagydíjjal egy hétvégén rendezik a virtuális nürburgringi 24 órás versenyt is, amelyen a Team Redline-nal szintén rajthoz kellene állnia Max Verstappennek. A hírek szerint a holland megpróbálja valahogy beszorítani a hétvégi F1-es tevékenységei közé ezt az eseményt is, ami meglehetősen szokatlan, de az F1-es bajnok a virtuális versenyzést is nagyon komolyan veszi, és szinte minden komolyabb online eseményen részt vesz. Hogy hogyan oldja meg, azt egyelőre nem tudni, de egy online stream során Verstappen azt mondta, hogy versenyezni fog a virtuális 24 óráson.

SI202403060302_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Bearman ülhet a Haasba, Magnussen kiüli az első F1-es edzést Imolában

Újra F1-es autóba ülhet Oliver Bearman: az előttünk álló imolai hétvégén az első szabadedzésen térhet vissza a pályára a Dzsiddában a Ferrarival debütáló 18 esztendős fiatal. A brit pilóta ezúttal a Haasnál kap lehetőséget: a pénteki első 60 perces gyakorlás során Kevin Magnussen autóját foglalhatja el.

Az már korábban eldőlt, hogy az F1-re készülő Bearman idén hatszor is F1-es autót vezethet az első szabadedzések során, ennek lesz az első állomása az Emilia-romagnai Nagydíj.

Bearman tavaly kétszer kapott lehetőséget ilyenre az ősz során, és a pletykák szerint 2025-re jó eséllyel már a Haas egyik "teljes állású" versenyzője lesz, ő válthatja a Stake-hez/Audihoz igazoló Nico Hülkenberget.

A Haasnál egyébként Magnussen sorsa a levegőben lóg, az értesülések szerint vele nem hosszabbít majd a csapat következő szezonra.

f1-ferrari-bearman

Eső zavarhatja meg az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjat

A legfrissebb időjárás-előrejelzés szerint benne van a pakliban, hogy esővel tarkított futam vár az F1-es mezőnyre Imolában.

Imola egy év kihagyást követően tér vissza az F1-es körforgásba 2024-ben, miután a tavalyi versenyhétvégét az Emilia-Romagna tartományt sújtó heves esőzések miatti áradás okán törölni kellett.

A jelenlegi időjárás-előrejelzés alapján a versenyhétvége pénteki és szombati napján 25 Celsius-fokos hőmérséklet és száraz idő várható, vasárnap, a futam napján viszont záporok zavarhatják meg a versenyzést.

Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj teljes menetrendje ide kattintva érhető el.

Videó: Senna első F1-es autójába ült Gasly

Harminc évvel a tragikus imolai verseny után Ayrton Sennára emlékezik a Formula-1 a hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon: a tisztelgésből kiveszi a részét Pierre Gasly is. Ízelítőt már láttunk abból, hogy a francia pilóta sárga replikasisakban a Toleman TG183-ba – Ayrton Senna első, 1984-es Formula-1-es versenygépébe – ült, az Alpine most tette közzé a silverstone-i körökről készült videót.

„Nem is emlékszem, volt-e valaha részem ilyen hihetetlen élményben. Senna legelső F1-es autójának vezetése minden elképzelésem túlszárnyalta” – mondta Gasly. „Annyira érzelemdús volt. Korábban sosem ültem nálam öregebb versenyautóban, hihetetlen volt, mennyire tiszta a vezetés: csupán három pedál és egy egyszerű kormány, nem úgy, mint a modern F1-es autóban, amihez hozzá vagyok szokva. Egy életben egyszer adódik ilyen alkalom, sosem fogom elfelejteni.”

A kapcsolódási pontot, miért épp a Tolemant vezette Gasly, az Alpine eredettörténetében kell keresni: tulajdonosváltás után ebből a csapatból jött létre a Benetton és később a gyári Renault, azaz a jelenlegi enstone-i formáció jogelődje.

Még a 2025-ös F1-es mezőny fele kérdőjeles – íme, az eddig bejelentett pilóták

Alexander Albon több évre hosszabbított a Williamsszel, így a grove-i alakulatnál is eldőlt az egyik jövő évi ülés sorsa. Ezzel már kilenc pilóta helye biztos a 2025-ös Formula-1-es rajtrácson – plusz a különleges helyzetben lévő Lance Strollé, akinek bejelentés híján is garantáltnak vehetjük a helyét az Aston Martinnál, hiszen apja a tulajdonos –, viszont egyelőre csak Ferrarinál és a McLarennél teljes a felállás, miközben az Alpine-nál, a Visa RB-nél és a Haasnál még egyik versenyzőt sem fedték fel.

Alább mutatjuk az eddig hivatalosan is megerősített versenyzői felállásokat, ide kattintva pedig néhány héttel ezelőtti összefoglalónkat olvashatjátok az összes pilótapiaci pletykával csapatonkénti bontásban.

Red Bull: Max Verstappen, ???

Mercedes: George Russell, ???

Ferrari: Charles Leclerc, Lewis Hamilton

McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri

Aston Martin: Fernando Alonso, (Lance Stroll)

Alpine: ???, ???

Williams: Alexander Albon, ???

Visa RB: ???, ???

Stake: Nico Hülkenberg, ???

Haas: ???, ???

f1-mezony-2024

Martin, Marquez vagy Bastianini – kit választ a Ducati 2025-re?

Rendkívül nehéz döntést kell meghoznia a következő hetekben a Ducatinak annak kapcsán, hogy ki legyen Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári alakulatnál. Kimondva három jelölt van versenyben az ülésért: az azt jelenleg birtokló Enea Bastianini, a világbajnokságot öt forduló után vezető Jorge Martin, valamint a Gresininél egyre jobb formába lendülő Marc Marquez. Pusztán a trió formája alapján is rendkívül fejvakarós lenne a választás, de számos más tényező is bonyolítja a bolognaiak a döntést – erről is részletesen beszéltünk a Formula Motocast friss adásának első felében:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Könnyebb halót akar az FIA az új autókra

Először a RaceFans számolt be róla, hogy az FIA várja a beszállítók jelentkezését egy új, a jelenleginél valamivel könnyebb halo (avagy glória) kialakítására a 2026-ban érkező új generációs autókra, melyek súlyát a jelenlegi szabályokban meghatározott 798 kilogrammos minimum alá kívánják csökkenteni. A jelenleg használt halo 7 kilogrammot nyom, ezt legföljebb egy kilogrammal szeretnék csökkenteni, a kiírás szerint ugyanis legalább 6 kilogramm tömegű halóról szól.

Természetesen ez nem mehet a biztonság rovására, az új eszközt ugyanis 125 kilonewton erőhatással fogják tesztelni. Kikötötték továbbá azt is, hogy a halónak továbbra is titániumötvözetből kell készülnie, a kisebb kategóriákban feltűnő acél megoldás az F1 követelményeinek nem felel meg.

halo

Imola: Kavicságy az aszfalt helyén

Az imolai versenypálya már eddig is az igazi „old school” helyszínek közé tartozott: kevés a hibázási lehetőség, közel vannak a korlátok, s ha valaki ront, könnyen eláshatja magát valamelyik kavicságyban. A 2024-es nagydíjat megelőzően három újabb, a régi idők F1-es pályáit idéző módosítás történt, a sokak által kárhoztatott aszfaltozott bukóterek ismét visszább szorulnak a kavicságyakkal szemben.

imola-piratella

A 9-es számú balos, a Piratella kijáratáról eltűnt az aszfaltozott rész, a kerékvetőkön túl immár egyből következik a kavicságy, megakadályozandó a kijárat kiszélesítését. Innen egy gyors balos törés után érkezik a mezőny az Acque Minerali kombinációba, melynek külső ívén a 11-es és a 13-as kanyat között eddig meglehetősen nagy aszfaltozott bukótér állt a versenyzők rendelkezésére, ennek mérete jelentősen lecsökkent.

A harmadik módosítást a pálya egyetlen valódi sikánját, a néhány éve Fausto Gresiniről elnevezett Variante Altát érinti, melynek a kijáratán szintén kavicságy bünteti azokat, akik kiszélesítik a kanyart. A változások jól megfigyelhetően az alábbi, közösségi oldalakon terjedő montázson:

x-imola-kavicsagyak

Távozással fenyeget a Formula-E kétszeres bajnoka, ha maradnak a „mezőnyversenyek”

Az utóbbi időben egyre többször láthatunk olyan típusú futamokat a Formula-E-ben, ahol a versenyek legvégéig szinte teljesen egyben marad a mezőny. A pilóták ugyanis extrém módon spórolnak az energiával, így előfordulnak olyan jelenetek, hogy három-négy autó érkezik meg spórolósan egy féktávra, egy negyedik-ötödik társuk pedig könnyedén megelőzi mindannyiukat. Ez a fajta versenyzés pedig amellett, hogy látványra nyilván izgalmas, rengeteg ütközést is hoz, és bár eleinte egyedinek számított az elektromos széria tavalyi szezonjában, mostanában egyre több pilóta fejezte ki nemtetszését ezzel kapcsolatban. A Berlin ePrix-n, ahol szintén mindkét futam hasonló őrületet hozott, a sorozat kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne vázolta a problémát és annak okát:

fe-berlin-1

„Változtatniuk kell az aerodinamikai csomagon, olyan az autó, mint egy ejtőernyő, túlságosan nagy a légellenállása. És ha kisebb a légellenállása a mögötted haladónak, akkor nagyobb tempóval fognak megérkezni, így több energiát tudnak visszanyerni. Szóval kisebb légellenállású autókra van szükségünk, különben ilyen marad a versenyzés” – idézi a DS Penske franciáját a RacingNews365.com. „Tudják ezt, de láttam a Gen3 Evót, és pontosan ugyanekkora leszorítóerővel rendelkezik, vagyis nem változtat semmin. Szóval tényleg megoldást kell találniuk, mert nem tudom, kibírok-e még két évet ilyen versenyzéssel. Nem élvezetes, senkinek sem tetszik, ráadásul veszélyes is: rengeteg a kéztörés.”

A korábban az F1-et is megjárt, a Formula-E-ben annak tíz évvel ezelőtti indulása óta jelenlévő Vergne pedig egyértelművé tette, hogy ha nem változik a futamok jellege, többen is hátat fordíthatnak a világbajnokságnak: „Megtörténhet, megtörténhet. A jó hír, hogy jön a Gen4-es autó, de ha az is ugyanilyen lesz, én abbahagyom, ez biztos” – jelentette ki Vergne. A jelenségről a Pitwall hétfői adásában is beszélgettünk:

Marad-e Albon a Williamsnél? „Öhm… egyelőre nem kommentálom”

Alexander Albon hivatalosan 2024 végéig rendelkezik szerződéssel a Williamsnél, bár amikor a szezon előtt az ő neve is bekerült a kalapba Lewis Hamilton potenciális mercedeses utódjaként a tavalyi teljesítménye alapján, akkor James Vowles csapatvezető elhintette, hogy valójában 2025-re is magukhoz kötötték már a pilótát. Maga a brit-thai versenyző azonban rendre óvatosabban nyilatkozik ennek kapcsán, és ezúttal is kitérő választ adott, amikor arról kérdezték, hogy garantálni tudja-e, hogy jövőre is a Williamsnél fog versenyezni:

„Öhm… egyelőre nem kommentálom ezt. Továbbra is erre koncentrálok” – idézi Albont a MotorsportWeek.com portál. „Minden korán és nagyon gyorsan mozgásba lendült, nyilván bizonyos tekintetben Nico meghúzta a ravaszt a Sauberrel, és biztos vagyok benne, hogy rövidesen jön a második bejelentés. Mindenkinek, beleértve magamat is, azon van a fókusz, hogy hova megyek, nem is a következő évre, hanem az azt követőre. Ez a következő néhány hét lesz, amikor a teljes mezőny döntéseit véglegesíteni fogják” – fogalmazott a pilóta, hozzátéve, hogy új tapasztalat számára, hogy ilyen korán a jövőjéről van szó, korábban nem volt hasonlóban része a pályafutása során.

f1-albon-williams-miami

„Waterloo lett volna, ha Checo kiüti Maxot” – Marko

Kis híján katasztrófába torkollott az első kanyarban a Red Bull számára az egy héttel ezelőtti Formula-1-es Miami Nagydíj, Sergio Perez ugyanis a belső íven elfékezte magát és blokkoló kerekeivel kis híján beleszaladt az élen elforduló csapattársába, Max Verstappenbe. A mexikói arról beszélt, hogy rosszul mérte fel, hogy nem lesz tapadás a belső íven – annak ellenére, hogy előtte nap a sprinten Lewis Hamilton is hasonlóan járt –, az energiaitalosok F1-es tanácsadója, Helmut Marko pedig arra utalt egy történelmi párhuzammal, hogy komoly következményei lehettek volna, ha Perez eltrafálja a címvédőt:

„Amikor Perez majdnem balesetet okozott az első kanyarban a rajt után, azt gondoltam magamban: ’Az Isten szerelmére!’. 2023 Mexikóra emlékeztetett, ahol Checo szintén hasonló manővert mutatott be az első kanyarban. Hála Istennek, ez jól alakult, mert Waterloo lett volna, ha kiüti Maxot” – utalt Napóleón híres vereségére Marko. „Az, hogy Leclerc nem rajtolt jól, vezetett ahhoz, hogy Checo ezt csinálta.”

A start utáni manőverét leszámítva ugyanakkor Marko megdicsérte Perez legutóbbi teljesítményét, különösen azt, hogy az első etapban a kerékcseréjéig maga mögött tartotta a későbbi győztes mclarenes Lando Norrist: „Összességében Checo jó versenyt futott, a hátránya elviselhető volt. Emellett szerencsés is volt Sainz büntetésével, így előrelépett a negyedik helyre, ahonnan indult. Lenyűgöző volt, ahogy Norrist maga mögött tartotta egy sokkal gyorsabb autóban.”

f1-perez-miami-redbull

Adrian Newey is rajthoz állt a monacói Historic GP-n

A hétvégi monacói Historic GP-n, melyen többek között Ayrton Senna hat versenygépét is megcsodálhatta a nagyérdemű, Adrian Newey is részt vett a D kategóriájú, azaz az 1966 és 1972 közötti autók versenyében, ahol végül a negyedik helyet szerezte meg. És a jó eredmény nem véletlen, ahogy abba a Formula for Success podcast házigazdája, Eddie Jordan beavatta a hallgatóságot:

„Biztos vagyok benne, hogy meg fog ölni, amiért ezt elmondtam. Kölcsönkérte egy szimulátort, hogy a monacói pályán tud versenyezni az autójával otthon, hogy így biztosítsa, hogy tökéletes legyen, hiszen itt itt természetesen nem tud tesztelni. Ebből is látszik, mennyire komolyan veszi a dolgot. Szóval ha bárki azt hinné, hogy az emberek felkészületlenül jönnek ide... Hölgyeim és uraim, itt van Adrian Newey! Pontosan kidolgozza, hogy mi fog történni az autón, a pályán, mielőtt ideérkezik.”

Az alábbi videón akció közben is megcsodálhatjuk Newey Lotusát:

Régi autók, egyedi sisak: Most minden Sennáról szól

A Miami Nagydíj hétvégéjén is megemlékeztek a 30 évvel ezelőtt elhunyt brazil legendáról, Ayrton Sennáról, azonban ahogy arra számítani lehetett, a tragédia helyszínén rendezett imolai hétvégén még erősebb lesz a háromszoros világbajnok jelenléte. A nagydíjakon megszokott, hogy különböző, igazi kincsnek számító régiségek száguldanak körbe a versenypályákon, de a versenyzői parádé után ezúttal egy külön programot szentelnek Senna egykori versenyautóinak, melyek egyikét Sebastian Vettel fogja vezetni.

Hasonló attrakciót láthattunk a hétvégi monacói Historic GP-n, melyen a brazil klasszis összesen hat egykori versenygépét csodálhatta meg a közönség mozgás közben – Gabriel Bortoleto Senna egyik gokartját, Cristina Gutierrez Formula Fordját, Eddie Irvine F3-as autóját, Stefan Johansson Tolemanjét, Thierry Boutsen 1985-ös Lotusát, Bruno Senna pedig 1990-es McLarenjét vezette.

A Tolemanbe egyébként nemrég az a Pierre Gasly is beülhetett, aki Imolában egy Sennára emlékező sisakfestéssel köröz majd, melyről lentebb látható egy kép. A tervek szerint természetesen nemcsak a brazil legendáról, hanem az egy nappal korábban életét vesztő Roland Ratzenbergerről is megemlékeznek majd az Emilia-romagnai Nagydíjon.

gasly-senna-helmet

Newey és az Aston Martin? Mike Krack kitérő választ adott!

Nem erősítette meg, de nem is cáfolta határozottan azokat az értesüléseket az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack, melyek értelmében istállója versenybe szállt a Red Bulltól távozó sztártervező, Adrian Newey kegyeiért. Korábban, még Newey távozásának bejelentése előtt a luxemburgi szakember tömören elhessegette az erről szóló pletykákat, most viszont, amikor ismét nekiszegezték ezt a kérdést, körmönfont választ adott:

„Amikor egy ilyen valaki elhagy egy csapatot, az mindig felfordulást okoz. Szerintem az elmúlt két hétben másról sem beszéltünk a sajtóban, ami jó, mert a Formula–1-ről beszélünk. De már hetekkel ezelőtt válaszoltam. Szerintem senki nem vette elég komolyan, pedig egyértelmű válasz volt. Nagyon elégedettek vagyunk a technikai stábunkkal és velük folytatjuk. Már korábban is mondtam, hogy többször is megválaszoltam ezt a kérdést” – mondta Krack ahelyett, hogy egyszerű „nem”-mel zárta volna rövidre a kérdést. Már ha ezt szerette volna tenni…

krack

A Ferrari ebben már utolérte a Red Bullt

Április végén érkezett a hivatalos bejelentés: névadó szponzori megállapodást kötött egymással a HP és a Ferrari. A Hewlett-Packard (HP) amerikai technológiai vállalat a Racingnews365 információi szerint évi mintegy 100 millió dollárt utal a Ferrari a számlájára, valamint különféle informatikai eszközökkel (köztük 3D nyomtatóval) is ellátja az olaszokat.

Nos, a 100 millió dolláros összeg megegyezik azzal, amivel az Oracle támogatja a Red Bull istállót, így a Ferrari a legnagyobb szponzorációs megállapodások aktuális listáján beérte az energiaitalos istállót.

Sorrend Szponzor Csapat USD/év
1. Oracle Red Bull Racing 100 millió
2. HP Ferrari 100 millió
3. Aramco Aston Martin 75 millió
4. Petronas Mercedes 70 millió
5. Stake Stake F1 Team 50 millió


 

Brown: A versenyző és az autó is kell a sikerhez

A McLaren vezérigazgatója, az ebben a minőségében második F1-es nagydíjgyőzelmét ünneplő Zak Brown a Beyond the Grid podcastben arról az örök kérdésről beszélt, hogy a versenyző vagy az autó a fontosabb a sikerekhez. A válasz persze aligha meglepő: „Nem hiszem, hogy sztárpilóta nélkül nyerhetsz, szóval mindkettőre szükséged van. Az emberek folyton azt kérdezik tőlem, hogy az autó vagy a versenyző számít? A válasz: mindkettő.”

brown-mclaren

Éppen ezért Brown szerint nem egyedül Verstappen tudna bajnok lenni az RB20-assal, de szó sincs arról, hogy mindenki győzne az energiaitalosok autójával: „Szerintem hat-hét olyan versenyző van a rajtrácson, aki világbajnok lenne a Red Bull-lal. Bármennyire is nagyszerű Max, és ő a valaha volt egyik legjobb, nem hiszem, hogy Max a Red Bullon kívül más autóval megnyerné a világbajnokságot ebben a pillanatban.”

„Sergio Perez egy kiváló pilóta, aki megmutatta, hogy időnként képes versenyezni Maxszel, de nézzük meg a különbséget. Szerintem mindkettőre szükség van, mert ahogy az F1-es mezőny egyre jobban összezárul, Max még mindig rendkívül jól teljesít. Nézzétek meg, mi történik a 2-5. helyen. Az egyik nap még másodikak vagyunk, másnap már ötödikek. Minden folyamatosan mozog. Az autók olyan közel vannak egymáshoz, hogy ott már a versenyző jelenti a különbséget.”

verstappen-szaud-pole-2

A Mercedes-junior rámutatott a Formula–E értékére

Egy ideig Frederik Vesti tűnt a Mercedes elsőszámú F1-es reménységének, ám a szabadedzéseken is szereplő dán versenyzőt Andrea Kimi Antonelli átugrotta a sorban, s ebben a pillanatban nagyon nehéz lenne elképzelni, hogy F1-es pilóta legyen még belőle. Vesti a RacingNews365-nek nyilatkozva leszögezte, hogy továbbra is az F1 a végső célja, de van még egy nagy álma, mégpedig hogy világbajnok legyen.

vesti-2024

És a világbajnoki címet nem csak a Formula–1-ben lehet megszerezni… „Még mindig a Formula–1 a fő célom, de a Formula–E lehetőséget kínál arra, hogy ha nem az F1-ben vagy, akkor is harcolj a világbajnoki címért” – emelte ki az elektromos sorozat talán legnagyobb értékét, a világbajnoki rangot.

„Ez az oka annak, hogy a Formula–E-ben olyan sok nagyszerű egykori F1-es pilóta van, a világ legjobb versenyzői közül többen az FE-ben versenyeznek, mert ez egy világbajnokság, és esélyt kapsz arra, hogy megküzdj a címért, még akkor is, ha nem vagy az F1-ben. Számomra ez teszi érdekessé. Az a célom, hogy világbajnok legyek az F1-ben, de ha bármilyen okból kifolyólag nem érem el az F1-et, akkor is világbajnok akarok lenni, és a Formula–E ezt a lehetőséget kínálja.”

vesti-1