DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda

Vettel újra F1-es volán mögé ül – a saját kollekciójának autóit vezetheti!

Sebastian Vettel az előző szezon végén intett búcsút a Formula-1-nek, néhány hónap múlva azonban újra F1-es versenyautót fog vezetni: a négyszeres világbajnok ugyanis ott lesz júliusban a Goodwood Sebességfesztiválon. A német 2012-ben már részt vett a legendás eseményen, akkor a vb-t nyerő Red Bull RB7-est hajtotta meg. Most viszont Vettel a saját kollekciójába tartozó ikonikus F1-es autók volánja mögé pattan be: ezek közé tartozik a képen is látható 1992-es Williams FW14B, amellyel Nigel Mansell világbajnokságot nyert, valamint az 1993-as Ayrton Senna-féle McLaren MP4/8.

A csavar a dologban az lesz, hogy ezeket az autókat ezúttal szintetikus üzemanyag fogja hajtani Goodwoodban, Vettel ezzel is hangsúlyozza a természetvédelem iránti elkötelezettségét. „Szenvedélyes versenyző vagyok, és fontos számomra, hogy továbbra is élvezhessük az ikonikus autók vezetését most és a jövőben is, de tegyük mindezt felelősségteljes módon” – fogalmazott a visszavonult F1-es pilóta az Instagram-posztjában, amelyben természetesen hozzátette, hogy már nagyon várja, hogy visszatérhessen Goodwoodba.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sebastian Vettel (@sebastianvettel) által megosztott bejegyzés

„Idén kiderül, hanyatlásnak indultam-e már” – Marquez

Marc Marquez 11 évnyi hondázás után a Gresini Racing 2023-as specifikációjú Ducatiján vág neki a hétvégén Katarban startoló 2024-es MotoGP-szezonnak. Mivel a bolognaiak uralják az elmúlt néhány évben a királykategóriát, a spanyol pedig a mezőny legsikeresebb tagja, sokan máris azt várják, hogy Marquez visszatér a MotoGP trónjára. Maga a nyolcszoros világbajnok ugyanakkor rendre óvatosan fogalmaz, s a katari sajtónapon is elismételte: botorság lenne a győzelmekre gondolnia egyelőre, főleg úgy, hogy szerinte a Ducatin belül is gyorsabb nála pillanatnyilag Francesco Bagnaia, Jorge Martin és Enea Bastainini, akik a GP24-es Desmosedicin ülnek. Ráadásul a saját bevallása szerint magát komfortosan érző, de a dobogós csatákra még nem készen álló 31 éves motoros hozzátette:

„Nem felejthetjük el, hogy minden sportolónak megvan a maga pillanata, majd utána elkezd visszaesni. Ekkor egyre keményebben kell dolgoznia, hogy tartsa a lépést. Érkeznek a fiatalok, mint anno Fabio az első évében, most pedig Pedro, emellett Pecco és Martin elképesztően gyorsak. Úgyhogy tanulnom kell a fiataloktól, hogy a lehető legtovább megpróbáljam fenntartani a szintet” – idézi szavait a Crash.net portál.

Amikor arról kérdezték, hogy nála elérkezhetett-e már az említett hanyatlási pont kezdete, így felelt Marquez: „Idén meglátom. Tavaly küszködtem, de így is a legjobb hondás voltam. Korábban hét év alatt hat bajnokságot nyertem és egy harmadik helyet szereztem. 2020 viszont megváltoztatta az életemet, azóta egy rémálom volt, rendkívül nehéz négy esztendő. Most szeretnék sok kérdést magamnak is megválaszolni. Emiatt időre van szükségem, nem kell ezeket mind az első versenyen megválaszolnom. Lépésről lépésre kell haladnom, mint az előszezonban is. Ha egyik nap 14. leszek, nem kell pánikolni. Egyszerűen csak újra versenyképesnek akarom érezni magam. De ez nem a bajnokság megnyerését jelenti, hanem azt, hogy az első öt-hat helyért harcolhassak. Ezt akarom, de nem egyből az első futamon. Egy házat sem lehet a tetőtől kezdve felépíteni.”

motogp-marquez-teszt

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kezdődik az F1 Academy szezonja, az F1-esek is izgatottan várják

Ezen a hétvégén kezdődik a Formula-1 hölgyversenyzőknek létrehozott sorozatának, az F1 Academynek a második szezonja. Dzsiddában 16 versenyző – köztük a szabadkártyás Reema Juffali, Szaúd-Arábia történetének első női autóversenyzője – gurul majd pályára, az évben pedig még további hat alkalommal kísérik el a lányok a száguldó cirkuszt. A Szaúd-arábiai Nagydíj előtti sajtótájékoztatón több Formula-1-es pilóta is az F1 Academy fontosságáról beszélt.

„Nagyszerű, hogy megadják a lehetőséget ennek a sok nőnek, akik abban reménykednek, hogy a jövőben csatlakozhatnak majd az F1 mezőnyéhez, illetve, hogy van egy platformjuk, ahol megmutathatják, mire képesek” – idézi a Formula-1 hivatalos oldala Charles Leclerc-t.

A résztvevő versenyzők egy részét az F1-es csapatok, míg másokat nagynevű márkák és maga a versenysorozat támogat. A Mercedes festését például a hosszútávú-versenyzés világában elismert Doriane Pin, a Ferrariét a holland Maya Weug, a McLarenét pedig a Fülöp-szigeteki Bianca Bustamante autója viseli majd.

 

 

„A Formula-1-es csapatok támogatása, valamint az, hogy ugyanazon hétvégéken fognak versenyezni, extra figyelmet biztosít nekik. Ez csak a kezdet, sok nagyszerű dolog fog még következni” – tette hozzá George Russell.

Nico Hülkenberg, Lance Stroll és Valtteri Bottas mindhárman elmondták, hogy izgatottan várják a hétvége történéseit és figyelemmel fogják követni a hölgyek futamait. Könnyű dolguk lesz, mivel idén már több mint 160 országban lesz elérhető az F1 Academy élő közvetítése, többek között a széria közösségi média oldalain és az F1TV-n is.

Az első szektor lehet a döntő faktor Dzsiddában

Charles Leclerc úgy fogalmazott a Szaúd-arábiai Nagydíj szerdai sajtótájékoztatóján, hogy Dzsiddában kockáztatni kell egy jó körhöz, és egyetértett vele Guanyu Zhou, a Stake F1-es pilótája is. A kínai viszont hozzátette, hogy a 10-es kanyarban lévő kerékvető még mindig nagyon veszélyes, meg tudja vezetni az autót, és hatalmas baleseteket okozhat – akár olyat, mint amikor 2022-ben Mick Schumacher kettévágta a Haas autóját.

„Kedvelem a pályát, az egyetlen olyan kanyar, amit kevésbé, az a tízes: a kijáraton lévő kerékvető brutális, és elég veszélyes. De összességében jó ez a pálya, nagy a tapadás ezen az aszfalton, és nagyon jó érzés a határon autózni ilyen nagy tempóval. Az első szektorban érezni a különbséget, amikor sikerül jól összerakni és megvan a ritmus. Ott sok a vak kanyar, és ha megvan a kellő önbizalmad, akkor sok időt nyerhetsz ott. Viszont amikor nem vagy elég magabiztos az autóban, akkor az első szektor sok tempós részén szenvedni fogsz…” – mondta  Zhou.

f1-saudi

Sainz beteg, kihagyja a mai napot Szaúd-Arábiában

Nem vesz részt a szerdai médianapon Carlos Sainz: a Ferrari tájékoztatása szerint a Bahreinben dobogóra álló spanyol pilóta nem érzi jól magát, emiatt inkább visszament a hotelbe, és kihagyja a mai eseményeket. 

A csapat hozzátette, hogy Sainz arra koncentrál, hogy a holnaptól kezdődő feladatokat már 100%-os állapotban tudja megoldani, és a pályán ne érződjön rajta ez a probléma.

240006-scuderia-ferrari-bahrain-gp-2024-media-day-gallery_0c54de47-0a03-460e-98e9-67c44e9c8b30_resize

Verstappen apja és menedzsere nem, a Red Bull osztrák felsővezetője viszont ott lesz Dzsiddában

Megérkezett a hétvégi F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínére a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor, aki arról számolt be, hogy bár talán nem lesz annyira puskaporos a hangulat a Red Bullnál, mint egy hete Bahreinben, így is zajlanak majd az események. Nem lesz jelen Dzsiddában Jos Verstappen, de ennek nincs köze a Christian Horner elleni kirohanásához, ugyanis egy raliversenyen indul, de a Formula.hu információi szerint elképzelhető, hogy Max Verstappen menedzsere is kihagyja a szezon második állomását. Ott lesz viszont „az osztrák vonulat képviseletében két ottani erős ember, Oliver Mitzlaff, a Red Bull vállalati projektekért (például a sportokért) felelős vezérigazgatója, valamint Franz Watzlawick, az üdítőitalos üzletág első embere” – írta kollégánk a Facebook-posztjában, amely az alábbiakban olvasható:

Ikonikus veterán F1-es mérnök távozik az Alpine kötelékeiből

Távozik az Alpine-tól Bob Bell, aki tanácsadói szerepkört töltött be a franciáknál az utóbbi években – számolt be róla a Motorsport.com szaklap. Bell a McLarennél mutatkozott be aerodinamikai szakemberként a Formula-1-ben, 1997-től napjainkig pedig három különböző időszakban is az enstone-i csapatnál dolgozott, amely hol Benetton, hol Renault, jelenleg pedig Alpine néven szerepel a száguldó cirkuszban. A szakember technikai igazgatóként tevékenykedett az alakulatnál Fernando Alonso 2005-ös és 2006-os vb-címe idején, míg a 2009-ben kirobbant előző évi Crashgate-et és Flavio Briatore távozását követően rövid ideig a csapatfőnöki posztot is betöltötte a Renault-nál.

Az előző évtized első felében a Mercedesnél és a Marussiánál is megforduló Bell 2016-ban tért vissza Enstone-ba, ahol 2018 óta szerepelt tanácsadóként, s ahogy az több más veterán mérnökként megszokott, az F1-es projekt helyett más területeken próbálta ki magát: az Alpine Labsnál dolgozott, amely a versenyzés során gyűjtött tudás felhasználását vizsgálja más területeken.

Bár Bell távozása a lap szerint nincs kapcsolatban ezzel, de érdemes megemlíteni, hogy a korábbi kulcsfigura azok után hagyja el Enstone-t, hogy néhány napja is két fontos technikai vezető felmondását és ebből kifolyólag a stáb átalakítását erősítette meg a szezont borzalmas formában indító Alpine.

f1-bob-bell-renault

fotó: DPPI

A McLarennél erősebb hétvégét várnak maguktól Dzsiddában

A McLaren hatodik és nyolcadik helyen zárta a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat, ami kétségkívül nagy előrelépés a tavalyi első versenyen való nullázásukhoz képest.

Bahreinben úgy tűnt, hogy a wokingiak a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes mögött jelenleg a negyedik erőt képviselik.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke elmondta, hogy nem Max Verstappen foglalkoztatja őket, sokkal inkább arra koncentrálnak, hogy a Mercedest és a Ferrarit beérjék.

Az olasz csapatfőnök mindezek mellett erősebb teljesítményt vár csapatától a soron következő dzsiddai versenyen: „Meglátjuk, hogy hol leszünk Dzsiddában, ami egy sokkal inkább kedvező pálya lesz a mi autónknak. Ezt követően, a Bahreinben és Dzsiddában nyújtott teljesítményünk alapján komplett elemzést fogunk végezni arról, hogy hol is állunk az erősorrendben.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Kétségbeesett pozitívumkeresés az Alpine-nál

Sokkoló eredménnyel zárult a bahreini szezonnyitó az Alpine számára, hiszen a franciák összességében a mezőny leggyengébb produkcióját nyújtották: miután az időmérőn az utolsó két helyet szerezték meg, a futamon csak két, súlyos technikai problémákkal küzdő autót tudtak megelőzni. Ma pedig már kezdődik is a következő versenyhétvége, így nem volt sok idő a sebek nyalogatására, s a Szaúd-arábiai Nagydíjat megelőzően kiadott sajtóközleményben a csapatfőnök mellett mindkét versenyző igyekezett tompítani a Szahírban történtek okozta sokkhatást.

ocon-2024-bahrein

Esteban Ocon az ilyenkor szokásos szólamok mellett azt emelte ki, hogy bár az utolsó két helyen végeztek az időmérőn, a lemaradása nem volt olyan nagy a többiekhez képest: „A legutóbbi kvalifikáción rendkívül szoros volt, hiszen kevesebb mint másfél tizeddel maradtunk el a Q2-től” – olvashattuk szavait, míg a Bahreinben zsinórban másodszor az utolsó helyre kvalifikáló csapattárs a külső hátráltató tényezőkre mutatott rá: „Volt egy zűrös Q1-em, némi forgalommal a kifelé vezető körben. A versenyen kissé szerencsétlenek voltunk, például egy jó rajt után belekeveredtünk az 1-es kanyar káoszába, valamint a bokszkiállásunk során felmerült egy probléma, ami egy kicsit visszavetett minket.”

A csapat sajtósai minden lehetséges eszközt megragadtak, hogy némi pozitívumot csempésszenek az előzetesbe, így például kiemelték, hogy Ocon azon mindössze hat versenyző egyike, aki már vezette a Szaúd-arábiai Nagydíjat, ahogy azt is, hogy Gasly és Ocon egyaránt pontot szerzett mindhárom dzsiddai futamon, és rajtuk kívül egyedül a Ferrarinak van olyan párosa, akik mindketten elmondhatják ezt magukról. Jegyezzük meg csendben, elég kétségbeejtő a helyzet, ha ez a legfőbb pozitívum, amit ki tudnak emelni…

gasly-2024

„Verstappen, Newey és Marko is távozik”

Az egykori F1-es pilóta, Gerhard Berger, aki annak idején a Red Bull akkor még Toro Rosso névre hallgató kisebbik csapatának résztulajdonosa is volt, illetve köztudottan nagyon közel áll Helmut Markóhoz, az F1-Insider-nek így összegezte, hogy mi vár a Red Bull csapatára a Horner-ügy folyományaként: „Horner marad, Helmut Marko és Adrian Newey távozik, Max pedig a Mercedeshez megy.”

berger

Berger egyébként más téma miatt is a címlapokra került: még 1995-ben a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén lopták el tőle azt a Ferrari F512M sportautót, melyet a tavaly év végén találtak meg az Egyesült Királyságban. Akkori csapattársa, Jean Alesi Ferrariját szintén ellopták azon a hétvégén, ez azóta sem került elő.

Arról az eshetőségről már a Formula Podcast legutóbbi adásában is szót ejtettünk, hogy a Red Bullnál zajló események miatt Max Verstappent elveszítheti a világbajnok alakulat, ahogy az Adrian Newey és Christian Horner közötti feszültségről is hallgattunk korábban – a sztártervezőt újabban a Toyota WEC-projektjével hozták kapcsolatba.

Leclerc elkeseredett harca a fékproblémákkal

A Ferrari mindkét versenyzője fékproblémákkal küzdött az F1-es Bahreini Nagydíjon, s kettőjük közül Leclerc-é bizonyult a komolyabbnak: az első fékek nem kiegyensúlyozottan melegedtek, 100 fokos különbség is volt a kettő között, ami féktávon nagyon rossz hatással volt az autó egyensúlyára. Az alábbiakban néhány rádióüzenet olvasható, melyeket Leclerc a verseny különböző szakaszaiban megfogalmazott a versenymérnöke felé.

5. kör: Nagyon furcsa az egyensúly, erősen túlkormányzott.
12. kör: Valami nagyon furcsa volt ezen a keveréken. Őrült módon blokkoltak az elsők. (Az üzenet közvetlenül az első kerékcsere után hangzott el, amikor még úgy vélték, az abroncsok okozták a problémát.)
17. kör: Srácok, féktávon nagyon jobbra húz. Így nem tudok csatázni, kezd veszélyes lenni.
30. kör: Össze-vissza megy!

leclerc-2024-teszt

31. kör: Még mindig szarnak érződik!
33. kor: A vezetéstechnikát szerintem felejtsük el, kib***ttul húz mindenfelé. Ahányszor a fékre lépek, nem tudom, mit fog csinálni az autó!
45. kör: Nehéz lesz, a fék túlságosan húz. (Russell megtámadásáról)
56. kör: Igen, még mindig szar! (Válaszul arra, hogy a fékek helyzete változatlan)

leclerc-2024-bahrein-3

Életmentő műtétre szorulhat Heikki Kovalainen

A 2008-as Magyar Nagydíj győzteséről, a többek között a McLaren és a Renault csapatánál is versenyző Heikki Kovalainenről aggasztó hírek láttak napvilágot. A most 42 éves finn versenyző a tavalyi WRC-szezonzáró után felfüggesztette versenyzői karrierjét, ugyanis aneurizmát találtak a mellkasában. Ezt Kovalainen maga is megerősítette a finn sajtónak:

kovalainen-2018

„A tavalyi szezon végén úgy döntöttem, hogy alapos orvosi kivizsgáláson veszek részt, és ezt találták. Ez egy örökletes betegség, amivel nem tudok mit kezdeni, mindenesetre jó, hogy felfedezték” – mondta a finn, akit eltiltottak mindenfajta fizikai megterheléstől. Kovalainen azt is elmondta, hogy az aorta annyira kitágult, hogy könnyen lehet, hogy nyitott szívműtétet kell rajta végrehajtani, ami önmagában is veszélyes, s egy rövid időre le is kell állítani a szívet időközben.

A finn versenyző fókuszában nemrég még az állt, hogy megvédje japán ralibajnoki címét, most viszont egy sokkal fontosabb küzdelem vár rá – és bár szeretné még folytatni karrierjét, ez mostantól másodlagos: „Az esélyek az én oldalamon állnak. Ha úgy alakul, hogy a műtét ellenére sem tudom folytatni a versenyzést, akkor legyen így. Az elsődleges célom az, hogy visszatérjek a normális élethez.”

kovalainen-2023

Kovalainen a 2023-as Japán Ralin

Bohózat és súlyvesztés: Holland reakciók a Horner-ügyre

Az F1-ben versenyzőként és csapatfőnökként is megforduló Christijan Albers az elmúlt időben többször is megszólalt nyilvánosan a Red Bull-család különböző tagjaival kapcsolatban: Sergio Perezt például tavalyi mexikói produkciója miatt kritizálta, míg pár hónapja Christian Hornerről úgy nyilatkozott, hogy egyeduralomra tör. Ezek után aligha meglepő, hogy az úgynevezett Horner-ügyben is megfogalmazta véleményét, méghozzá annak a De Telegraafnak a mikrofonja előtt, akik elsőként hozták a világ tudomására a Red Bullnál zajló belső vizsgálatot.

horner-2024-3

„Ez egy elég nehéz történet. Kívülről nézve úgy látom, hogy viszonyuk volt, majd vége lett, ő pedig továbblépett” – utalt Hornerre és a szóban forgó Red Bull-alkalmazottra, majd azt is hozzátette, hogy a sajtó képviselői által megkapott anyagból nehéz pontosan megmondani, mi is történt. Azt illetően viszont jóval kritikusabban szólalt meg, hogy Bahreinben felesége, Geri felvonult Horner oldalán: „Miféle bohózat volt ez?! Mondjuk meg őszintén, akár a PR-os találta ki, akár ő maga, hogy Gerivel sétál végig a paddockon, az abszolút nonszensz. Ez csak egy színjáték volt, én magam soha nem tettem volna ilyet.”

Hollandia más korábbi F1-es pilótái is megszólaltak a témában, és most elsősorban nem a Horner távozását javasló Jos Verstappenre gondolunk. Az autósportos karrierje után a szexuális segédeszközök piacán szerencsét próbáló Robert Doornbos arról beszélt, hogy a konkurens csapatok a Red Bull kizökkentésére fogják használni a kialakult helyzetet, míg Giedo van der Garde így sommázta azt, amit kívülről lát: „Jól látható, hogy hatással van rá a helyzet. Súlyt is veszített, de szerintem egyúttal befolyást is a csapaton belül.”

horner-geri

Dzsiddában debütál az Aston Martin új F1-es biztonsági autója

Közzétette az első fotókat az új Vantage safety carról az Aston Martin, amely az idei Formula-1-es nagydíjak felén fog szolgálatot teljesíteni a másik biztonsági autó, a Mercedes AMG GT Black. Az új Vantage, amelyet először a most hétvégi F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon fognak bevetni, az Aston tájékoztatása szerint négyliteres V8-as ikerturbó erőforrást használ, amely az elődjénél 30 százalékkal erősebb lesz. Íme, a képek:

f1-aston-sc1

f1-aston-sc-2

Az F1-es nagydíj visszatéréséről tárgyalt az FIA és Törökország elnöke

Néhány hete mi is beszámoltunk róla, hogy lejárt az Istanbul Park eddigi tulajdonosának, az Intercitynek a szerződése, s már ki is írtak egy tendert az utód számára, amely 30 évre, nagyjából 110 millió eurós értékben vehetné bérbe a pilóták és szurkolók körében népszerű pályát. Ebben a tenderben feltételül szabták, hogy a győztesnek egy hónapja lesz, hogy bebiztosítsa az isztambuli pálya helyét a 2026-os F1-es kalendáriumban, különben a bérbevételi jogról le is kell mondania a kijelölt tulajdonosnak, s a szerződés 25 százalékának megfelelő pénzügyi bírságot is ki kellene fizetnie.

A friss hírek fényében úgy fest, a másik fél is nyitott arra, hogy a 2005 és 2011 között az F1-es naptár állandó részét képező, s a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as és 2021-es szezonban oda beugró isztambuli helyszín visszatérjen a körforgásba. Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke ugyanis vasárnap megbeszélést tartott a török elnökkel, Erdogannal: mint azt Ben Sulayem elmondta, többek között arról egyeztettek, hogyan térhetne vissza az autósport az országba, s ennek része lenne a Formula-1-es nagydíj felélesztése mellett a WRC-futam visszahozása is (a Rali-vb legutóbb 2020-ban látogatott Törökországba). Ben Sulayem a találkozó után elmondta: az Istanbul Park népszerű a pilóták és a rajongók körében, s a török elnök is látja a gazdasági és kulturális hatását a nemzetközi autósportos szériáknak, így „ha együtt állnak csillagok”, mindkét széria visszatérhet Törökországba.

f1-torok-nagydij-isztambul-start-2021

Mercedes: Frusztráló és csalódást keltő volt a Bahreini Nagydíj

George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen zárta a 2024-es Bahreini Nagydíjat, melynek következményeképp egyáltalán nem repes az örömtől Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke.

„A verseny nyomasztó és rendkívül frusztráló volt számunkra. Már a futam korai szakaszában túlmelegedési problémákkal küzdöttünk, ami a teljes versenyre rányomta a bélyegét. A lehetőségekhez mérten valószínűleg az ötödik és hetedik hely a legjobb, amit elérhettünk” – mondta Andrew Shovlin.

„Csalódást keltő, hogy alulteljesítettünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy mit csinálhattunk volna jobban, valamint az autó beállításaival is foglalkozni kell, mert egyik versenyző sem volt elégedett az autó egyensúlyával a hétvége korábbi szakaszaihoz képest. Egy új autó esetén ezek általános problémák, de várjuk már, hogy Dzsiddában erősebben térjünk vissza” – tette hozzá Shovlin.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Nem ez volt Bottas legrosszabb bokszkiállása

A Stake Kick Sauber csapata valamelyest elégedetten könyvelhette el a bahreini szezonnyitót, hiszen Guanyu Zhou a verseny nagy részében tartotta a tizedik pozíciót, sőt, valós esélye is volt a pontszerzésre, mielőtt az első körben megforgó Lance Stroll visszaküzdötte magát a legjobb tízbe. A garázs másik oldalán viszont már nem alakult ilyen jól a szombat, hiszen Valtteri Bottas egy 52 (!) másodperces kerékcserét követően utolsóelőttiként zárta a szahíri futamot.

A finn igyekezett humorral reagálni az esetre, utalva a 2021-es Monacói Nagydíjra, ahol a Mercedes szerelői nem tudták lecserélni a jobb első gumiját: „Ez volt életem második legrosszabb bokszkiállása! Remélhetőleg nem ugyanolyan típusú a kerékanya" – kezdte Bottas. „Úgy néz ki, hogy a bal első kerékanyával volt gond. Valami beragadt, vagy keresztbe állt, vagy valami ilyesmi. Meg fogjuk vizsgálni, most az a legfontosabb, hogy megértsük, mert ilyennek nem szabad megtörténnie. A szoros középmezőnyben nem igazán lehet 52 másodpercet tölteni egy bokszkiállással."

A korábbi Mercedes-pilóta legrosszabb bokszkiállása ebben a videóban tekinthető meg 0:36-tól.


Szafnauer: A stopper nem hazudik

Az Alpine katasztrofális szezonnyitót teljesített Bahreinben, az időmérő edzésen az utolsó sorba kvalifikálták magukat, majd a versenyen sem sikerült sokkal előrébb végezniük, Esteban Ocon csak a 17., Pierre Gasly pedig a 18. helyen zárt.

Az Alpine korábbi csapatfőnöke, Otmar Szafnauer nem kímélte korábbi csapatát, az 59 éves szakember szerint nem meglepő a franciák gyenge szereplése.

„A stopper nem hazudik, egyáltalán nem tűntek versenyképesnek” – mondta Otmar Szafnauer.

„Érthető azonban a helyzet. Amikor a legmagasabb szinten lévő emberek nem hoznak túlságosan jó döntéseket, kirúgnak embereket, valamint a biztonságérzetet teljesen megölik, annak ez az eredménye.”

„Az F1 nehéz játék – ez teljesen nyilvánvaló. Sok dolgot kell helyesen csinálnod, ha ezek közül néhány rosszul sül el, az visszaüt rád” – tette hozzá Szafnauer.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Tsunoda nem érti a csapatot, de látja a saját felelősségét is

A Bahreini Nagydíj egyik emlékezetes jelenetét Yuki Tsunoda produkálta, aki a leintést követően a levezető körön bevetődött csapattársa mellé, akit a hajrában a VCARB bokszfaláról elengedtettek vele, s a japán versenyző ezt látta a legjobb módnak nemtetszése kifejezésére. Verseny utáni nyilatkozatában Tsunoda már valamelyest higgadtabban értékelte a helyzetet, de így sem érezte korrektnek a csapat eljárását.

l-rb

„A pontzónán kívül voltam, és épp Magnussent előztem volna, a célegyenesben már mellé is értem” – idézte fel a csapatutasítás pillanatát a japán, aki úgy érzi, még meg kell értenie a csapata döntését, ahogy azt is, hogy miért nem cserélték vissza a pozíciót a leintés előtt: „Ő sem előzte meg Magnussent, és ez amolyan szabályszerűség.”

„Elég jól vezettem, pontszerző helyen voltam, de hirtelen hátraestem a kiállásoknál, szóval határozottan fájdalmas verseny volt, de tanulni fogunk belőle” – mondta Tsunoda, aki azért arra is rámutatott, az ő felelőssége hol lehet az elmaradt pontszerzésben: „Azt hiszem, inkább a stratégia volt az oka, mint maguk a kiállások. Valószínűleg többek között azért sem működött a stratégia, és ezen a téren nekem is fejlődnöm kellene, hogy több információt adhatnék a gumik állapotáról, így a csapat pontosabban tudná beállítani a stratégiát.”

tsunoda-bahrein-2024-1

Sainz nem hiszi, hogy a csapat ki akart tolni vele

Carlos Sainz a Bahreini Nagydíj első szakaszában megelőzte csapattársa, Charles Leclerc Ferrariját, csakhogy a monacói nem sokkal később kiállt kerékcserére, és mivel Sainz még a pályán maradt, saját kiállását követően csak a #16-os rajtszámú autó mögé tért vissza. A spanyol aztán újra megelőzte őt a pályán, s előtte is maradt, s a jelenetsor kapcsán egyesekben az is felmerült, hogy a Ferrari szándékosan próbálta „helyzetbe hozni” Leclerc-t.

Az év végén a csapattól távozó Sainz azonban nem hiszi, hogy erről lett volna szó: „Nem hiszem, hogy ez egy szándékos elévágás lett volna” – mondta. „Szerintem Charles-nak valószínűleg egy kicsit hamarabb elfogytak a gumijai, mint nekem, és úgy döntöttek, hogy még három-négy körig kint tartanak. Őszintén szólva, az a három-négy kör nagyon erős volt, azt hiszem sikerült lemennem 37 aljáig, szóval megérte.”

„Szerencsére ez nem károsította a versenyemet, mert viszonylag gyorsan el tudtam menni Charles mellett, és George nyomába eredhettem, akit szintén elég gyorsan megelőztem. Szóval nem hiszem, hogy túl sok időt vesztettem ezzel.”

sainz-2024-bahrein-2

Dupla dráma: A kevés megmentett pontot is elvették az üzemanyagból kifogyó Peugeot-tól

Legjobb WEC-eredményét bukta el a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába visszatérése óta a Peugeot a katari 1812 kilométeres verseny hajrájában. A #93-as számú egység a hátsó szárny nélkül utoljára versenyző 9X8 első dobogója felé tartott a második helyen, mikor két körrel a vége előtt lelassult egy banális probléma miatt: a vártnál többet fogyasztó Hypercar kifogyott az üzemanyagból.

A Porsche ennek köszönhetően a Penske és a Jota három autójával kisajátította a dobogót, Jean-Eric Vergne, Nico Müller és Mikkel Jensen az MGU-K által begyűjtött elektromos energiát felhasználva még becsorgott a célba egy kör hátrányban, abban a reményben, hogy hetedik helyezettként legalább 12 pontot megment. (A nyolc-tíz órás versenyekre vonatkozó pontrendszer másfélszeres szorzót ad a normál pontokhoz képest, a győztesnek 25 helyett 38 egység jár.)

A Peugeot azonban nem tarthatta meg a pontokat, ugyanis az egység két szabályt is megszegett azzal, hogy a leintés után, az elektromos energiából kifogyva megállt az egyenesben. A technikai szabályzat előírja, hogy a futam végén vissza kell térni a bokszutcába, a sportszabályzatban pedig az is benne áll, hogy önerőből meg kell érkezni a parc fermébe. A Peugeot így pont nélkül kezdte a WEC-szezont, miután a versenyt eleinte vezető #94-es autó akkumulátorcsere miatt a top 10-en kívülre került.

Fotó: Peugeot Sport