DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek

A NASCAR megint kiosztott egy elképesztő büntetést

A széria részéről nagyon komolyan veszik a szabályzatban foglaltakat, főleg akkor, ha illegálisan módosítanak az autók egyes elemein valamelyik csapatnál. Idén ebből lassan már tendencia lesz, mivel a Hendrick Motorsports csapatát kétszer is elkapták emiatt, de Kaulig Racing is lebukott egyszer az ellenőrzések során. Ezúttal a Richard Childress Racingnél találtak rendellenességet a NASCAR kutatási és fejlesztési részlegének munkatársai, így az alakulat finoman szólva is jelentős büntetést kapott. Mivel a Cup Seriesben szereplő Austin Dillon autójánál észlelték a szabálytalanságot, így a 3-as számú versenygéphez tartozó crew chiefet eltiltották kettő versenyre, továbbá elvettek tőlük 60 pontot a tabellán, de még a bónuszként begyűjthető playoff-pontokból is levontak ötöt. Ha minden nem lenne elég, a pénzbüntetés sem maradt el, összesen 75 000 dollárt kell befizetniük majd a NASCAR felé. A Richard Childress Racing egyébként jelezte, hogy élni szeretnének afellebbezés jogával, így a sztori nem mondható lezártnak.

Négy nap alatt öt autó – még csak most jön az F1-es bemutatók java!

Tízből öt csapat tartotta meg eddig a csapat-, autó- és/vagy festésbemutatóját: múlt pénteken a Haas nyitotta a sort, majd következett a Williams, a Stake, az Alpine és végül a Visa Cash App RB. Ez az öt istálló végzett tavaly a konstruktőri vb-tabella „alsóházában”, azaz gyakorlatilag a mezőny első fele következik majd a következő napokban. Méghozzá igen sűrű lesz a menetrend a héten: hétfőn érkezik az Aston Martin, kedden a Ferrari, szerdán a Mercedes és a McLarent – utóbbi dizájnt ugyan már villantott hetekkel ezelőtt, de a tényleges autót még nem –, a sort pedig a világbajnok Red Bull zárja. Mutatjuk mindezt táblázatos formában is, kiegészítve a pontos időpontokkal, ahol azt már ismerni lehet:

Aston Martin: február 12., hétfő 9:00

Ferrari: február 13., kedd 12:00

Mercedes: február 14., szerda 11:15

McLaren: február 14., szerda

Red Bull: február 15., csütörtök

Videó: Először pályán egy 2024-es F1-es autó!

Bár a bahreini előszezoni tesztre még várnunk kell másfél hetet, eljött a nagy pillanat: az egyik Formula-1-es csapat pályára vitte az új versenygépét. Az első fecske pedig nem más, mint a Stake F1 Team, amely Barcelonában gurult ki a C44-essel. A szabályok értelmében ugyanis a csapatok összesen 400 kilométert teljesíthetnek – két napra bontva – az aktuális évi autójukkal filmforgatási célzattal, s az istállók nagy része az egyik napot rendszerint már a téli teszt előtt elhasználja egyfajta bejáratásként.

A Stake is így tett most, amely egy rövid videót is közzétett arról, ahogy a 2024-es versenygép elsuhan a katalán pálya célegyenesében:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Stake F1 Team (@stakef1team) által megosztott bejegyzés

„A bukott törésteszt is csak az ambíciónkat mutatja” – Alpine

Alaposan átdolgozta F1-es autóját a 2024-es szezonra az Alpine: saját bevallásuk szerint amit csak lehetett, kicseréltek az elődhöz képest. Néhány hete fel is röppent a hír, miszerint az A524-es nem ment át az egyik törésteszten, amelyen minden versenygépnek meg kell felelnie az FIA biztonsági előírásai miatt, s amelyet azóta teljesített is az alakulat. Ezt az immár állandó csapatvezetőnek tekinthető Bruno Famin gyakorlatilag megerősítette az Alpine e heti bemutatóján, de hangsúlyozta, hogy ez is csak a franciák elszántságát bizonyítja:

„Néhány tesztet újra kellett csinálnunk, néhány homologizációs tesztet. De szerintem ez része a megszokott folyamatnak. Ha minden teszten elsőre átmész, az azt jelenti, hogy nem voltál elég ambiciózus. Úgyhogy meglátjuk, mi lesz a végeredmény, de az egyáltalán nem kritikát érdemlő, hogy néhány tesztet újra kellett csinálnunk” – idézi Famint a Motorsport.com lap.

f1-alpine-kek_1

Több fehér és sárga: miről árulkodhat a Ferrari új F1-es versenyzői overallja?

Néhány napot még várnunk kell arra, hogy megláthassuk az SF-24-es kódnevet kapó 2024-es Formula-1-es Ferrarit, hiszen csak február 13-án, kedden tartják a bemutatójukat. A Scuderia azonban a versenyzők overallját már leleplezte, amelyben a továbbra is domináns vörös alapszín mellett az eddiginél nagyobb szerepet kapott a sárga és a fehér, utóbbi különösen a pilóták hátán. A színösszetétel így a Ferrari tavaly Le Mans-t nyerő Hypercarjának dizájnjára hajaz – vajon Charles Leclerc és Carlos Sainz idei versenygépe is emlékeztetni fog a 499P festésére?

Nyolc órán át tarthatott a találkozó, hetekig elhúzódhat a Horner-ügy

Hétfőn robbantotta a bombát a holland De Telegraaf, amikor beszámolt róla, hogy a Red Bull belső vizsgálatot indított az F1-es csapat főnöke, Christian Horner ellen. A vádak szerint Horner „nem megfelelően viselkedett”, a sajtóhírek szerint pedig egy női alkalmazott fogalmazta meg mindezt. A Red Bull anyavállalata külső szakértő segítségével folytatja le a vizsgálatot, pénteken pedig sor került a felek találkozójára is Londonban.

Bár hivatalos információk erről nem láttak napvilágot – a Red Bull jelezte is, hogy nem kíván kommunikálni, amíg le nem zárul a folyamat –, de sajtóbeszámolók szerint elég hosszan tartott a megbeszélés: a Sky Sports F1 szerint több mint nyolc órán át egyeztettek a felek, Horner pedig továbbra is tagadja a vádakat. A Sky arról is tudósított, hogy bár korábban úgy hírlett, az energiaitalosok szeretnék még a jövő csütörtökön esedékes F1-es autóbemutatójukig lezárni az ügyet, hogy az ne vessen árnyékot az eseményre, könnyen elképzelhető, hogy ennél tovább fog elhúzódni a történet. „Amennyire hallottam, ez nem F1-es ütemterv szerint fog zajlani, hanem egy megfelelő időrend szerint, hogy tiszta és fair megoldás szülessen a felek számára” – jelentette a Sky riportere, Craig Slater, aki hozzátette: lehet, hogy még a bahreini előszezoni tesztig sem születik majd ítélet az ügyben, ami persze kellemetlen kérdések özönével járhat majd a csapat számára.

f1-horner-redbull-3

Batman lesz az F1-es Ausztrál Nagydíj egyik sztárja

Idén is az Albert Park Circuit 9-es kanyarja mellett, a golfpályán kap helyet az Ausztrál Nagydíj családi zónája, ahol egy különleges főszereplő, Batman várja majd a kicsiket és a kicsit nagyobbakat. Az újragondolt family zone elnevezése a nagydíj szervezői és a Warner Bros. Discovery együttműködésének köszönhetően Pit Stop Park Powered by DC Super Heroes lesz.

batman

A program középpontjában a köpenyes igazságosztó, Batman fog állni, aki 85 évvel ezelőtt, a Detective Comics 27. füzetében jelent meg először, s ezt a jubileumot ünnepli a WB ezen a különleges módon. Számos más attrakció, többek között egy mászófal, egy óriáscsúszda és egy akadálypálya mellett az 1966-os Batmobil replikáját is megtekinthetik az érdeklődők.

batmobile

Wolff: Hat héttel korábban több lehetőségünk lett volna

A német Motorsport-Totalnak nyilatkozva a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kifejtette, hogy mindkét félnek érdekében állt a Lewis Hamilton 1+1 évre szerződésében szereplő kilépési pont, mellyel a hétszeres világbajnok élt, amikor úgy döntött, hogy 2025-től a Ferrari színeiben folytatja páratlanul sikeres karrierjét.

wolff-not-happy

„Tudtuk, miért csináljuk így. Ez arról szólt, hogy nyitva hagyjunk lehetőségeket az ő számára, de a magunk számára is” – mondta Wolff, akinek szavaiból kimondatlanul is érződik, hogy Hamilton nehéz helyzetbe hozta őket: „Jó pár versenyző elérhető lett volna 2024 végén, s közülük néhányan az elmúlt hetekben írtak alá. És ők is szóba jöhettek volna nálunk. Hat héttel korábban még sokkal több lehetőségünk lett volna, de ez van” – utalt Wolff a nem sokkal korábban hosszabbító Norrisra és Leclerc-re.

„A pilótapiac érdekes, nekünk pedig a jövőre kell gondolnunk” – folytatta Wolff. „Ki illik a legjobban George mellé? Mi lenne a legjobb páros a számunkra? Jó néhány versenyző szóba jöhet, mi pedig ráfordítjuk a kellő időt a döntésre.”

wolff-vegas

Magnussen szereti Steinert, de örül Komatsunak

A Haas történetének 166 nagydíjából 123-at a csapattal töltő, s az istálló számára egyedüliként rajtelsőséget és leggyorsabb kört szerző Kevin Magnussen az idei autó, a VF-24-es virtuális leleplezése után egy szűk héttel a névadó szponzor, a MoneyGram által szervezett londoni eseményen nyilatkozott a távozó csapatfőnökről, Günther Steinerről, valamint utódjáról, Ayao Komatsuról.

magnussen-baku

A dán versenyző elmondta, hogy bár kiváló a kapcsolata Steinerrel, véleménye szerint eljött a változás ideje: „Szeretem Günthert, nagyszerű kapcsolatom volt vele a Haasnál töltött idő alatt, de az is izgalmas, hogy változást látok. Valódi változást. Szerintem nagyszerű, hogy Ayao nem kerülgeti a forró kását, például azt illetően sem, hogy a fejlődési pályánk egy teljesen szezonon keresztül egyszerűen nem volt jó. Egyértelmű, hogy nagyon izgalmas időszak ez a Haasnál.”

Magnussen csapattársa, Nico Hülkenberg egészen máshol, az X-en nyilatkozott meg azzal kapcsolatban, hogy valóban érvényes szerződése van-e 2025-re a csapattal – úgy tűnik, valaki túl komolyan vett egy viccet

Többéves szerződést kötött egy energiaital a Ferrarival

Valószínűleg sokan számítottak arra, hogy Lewis Hamilton szerződtetése újult erővel fogja vonzani a szponzorokat a Ferrarihoz, s ezek első jelei már meg is mutatkoznak: miután 2023-ban egy jóval kisebb megállapodás keretében a három amerikai versenyen partneri kapcsolatra léptek a Celsius energiaitallal, mostantól a teljes szezonban a csapat támogatója lesz a PepsiCo érdekeltségébe tartozó, mintegy 12,5 milliárd dollár értékű Celsius Holdings legfontosabb terméke – méghozzá egy többéves szerződéssel.

A Celsius logók az autókon és a versenyzők overálján is megjelenik már az idei szezonban. A tavaly szerződtetett, korábban az AC Milannál is dolgozó versenysportbevételekért felelős igazgató, Lorenzo Giorgetti így értékelte az együttműködés bejelentését:

„Nagy örömünkre szolgál, hogy miután tavaly csatlakoztak hozzánk, most kibővítjük együttműködésünket a Celsiusszal, amely a Scuderia Ferrari globális partnere lesz a 2024-es szezonban és azon túl. A Celsius nélkülözhetetlen energiával látja el versenyzőinket és csapattagjainkat, hogy a 24 nagydíjból álló intenzív szezon során a legjobb teljesítményt nyújthassák.”

celsius

Schumacher úgy érzi, készen áll a Mercedes ülésére

Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolásának bejelentése új reménnyel kecsegtet Mick Schumacher rajongói számára, hiszen az Alpine WEC programjában való részvétele mellett a csillagosok tartalékosi szerepét is betöltő ifjú német sokak szerint szóba jöhet a hétszeres világbajnok lehetséges utódai között.

mick-mercedes_2

Így gondolja többek között nagybátyja, Ralf is, aki arról beszélt, hogy csak pozitív dolgokat hallott unokaöccséről, most pedig maga Mick is megengedett magának egy nyilatkozatot, melyben hangsúlyozta, hogy készen áll: „Persze ez egy olyan pozíció, amely nagyon nagy nyomással jár, de úgy érzem, hogy készen állok.”

„De ez nem az én döntésem. Mindenesetre ez most egy lehetőség a számomra, csak épp még nem tudom, hogy mekkora” – mondta az RTL-nek a német versenyző, aki azt is elárulta, hogy őt magát is sokkolta Hamilton lépése.

mick-mercedes_1

Porschével kóstol bele a pályaversenyzésbe a kétszeres WRC-világbajnok

Kalle Rovanpera az elmúlt két szezon ralivilágbajnoka a WRC-ben, idén azonban csupán „részmunkaidősként” áll rajthoz a vb-n: az első versenye a jövő heti Svéd Rali lesz, a többi programja pedig nem ismert egyelőre a Toyota versenyzőjének.

Az viszont most kiderült, hogy láthatjuk más sorozatban is őt, Rovanpera ugyanis rajthoz fog állni a Porsche Carrera Cup Benelux bizonyos állomásain. A 23 éves pilóta már korábban jelezte, hogy más szakágakat is kipróbálna a ralizás mellett, a Porsche-szériában egy 911 GT3 Cupot fog vezetni a Red Ant Racing színeiben, a tervek szerint a versenynaptárban szereplő hat fordulóból négyszer. „Nagyon izgatott vagyok, hogy belevághatok ebbe az új kihívásba a pályaversenyzés terén” – mondta el Rovanpera.

rovanpera

Így született meg a Visa Cash App RB név

Amióta bejelentették, hogy az egykori AlphaTauri 2024-ben két névadó szponzorral együtt a Visa Cash App RB Formula 1 Team nevet fogja felvenni hivatalosan, kritikákat áradata zúdult a faenzai istállóra. Sok rajongó szerint túl hosszú a megnevezés, nem könnyű rövid formában használni, ráadásul az alakulat azt sem tisztázta pontosan, hogy az RB az anyavállalat Red Bullra vagy a hivatalos cégnévként a nevezési listán szereplő Racing Bullsra utal. Peter Bayer, a csapat vezérigazgatója a Las Vegas-i bemutatón magyarázta el, hogyan is született meg a vitatott csapatnév és identitás:

„A Visa szponzorációért felelős vezetője, Andrea [Fairchild] azt mondta egy interjúban, hogy kissé túl hosszú a név, de a valóság az, amit tavaly a kezdetektől fogva mondtunk, hogy közelebb fogunk kerülni a Red Bull családhoz” – idézi szavait a RacingNews365.com portál. „Vissza akartuk hozni a bikát és az RB-t, és a Red Bull családon belül ott van a Flying Bulls (Repülő Bikák), ami egy repülőgép-gyűjtemény, amellyel Mateschitz úr rendelkezett. Aztán valaki a vállalatnál mondta, hogy ’miért nem hívjuk ezeket a srácokat Racing Bullsnak (Versenyző Bikák)?’, így lenne egy identitásuk, amelyre alapozhatnak, ha változik a szponzor.”

„Mindent meg kellett változtatnunk: a csapatnevet, a vállalat minden egyes részét, beleértve az adóhatóságot is, úgyhogy ez komoly munka volt. Jól illeszkedik ez a családba, és az RB valójában a Red Bullt jelenti, aztán pedig kellemes probléma volt, hogy mind a Visa, amely a világ egyik legnagyobb márkája, mind a Cash App, amely az egyik leglátványosabb márka a pénzügyi világban, különösen az USA-ban, egyaránt partnerségre akart lépni velünk. Úgy voltunk vele, oké, legyen Visa Cash App RB Formula 1 Team, és nem hallom sokaktól azt sem, hogy Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team vagy Moneygram Haas Formula 1 Team, úgyhogy csak reálistának kellett lennünk és a tartalomra koncentrálunk – és ez egy igen szép és gyors autó lett.”

SI202402080604

„Valaki túl komolyan vett egy viccet” – Hülkenberg cáfolja a 2025-ös Haas-szerződést

Mint a mezőny jelentős részének, Nico Hülkenbergnek is az idei szezon végén jár le a jelenlegi megállapodása csapatával, a Haasszal. Csütörtökön azonban felröppent, hogy a német valójában már hosszabbított is az amerikai istállóval: a Sports Illustrated F1-es szakírója, Alex Harrington ugyanis arról posztolt Twitteren, hogy a Tottenham stadionjában létesített F1-es gokartpálya átadóján a kérdésére Hülkenberg megerősítette, hogy 2025-ig szóló meghosszabbított szerződése van a Haasszal.

Azonban mint kiderült, a pilóta a választ nem gondolta komolyan: „Ne higgyetek el mindent. Valaki kissé túl komolyan vett egy viccet” – posztolta az újságíró azóta törölt bejegyzésére adott válaszul, egy kacsintós szmájli kíséretében. Később maga a szakíró is kiírta Twitteren, hogy elnézést kér, az ő hibája volt a félreértés, nem észlelte, hogy Hülkenberg viccnek szánta a válaszát.

f1-hulkenberg-haas

Az autót még nem, az overallt már megmutatta a Visa Cash App RB

Az F1-es rajtrács másik névváltó formációja, a Visa nem tart hagyományos, online közvetített autóleleplezést, hanem lassanként csepegteti az információkat: tegnap már megvillantották a festés néhány részletét, az éjszaka folyamán pedig nyilvánosságra hoztak egy képet Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda overalljáról.

A tűzálló árulkodik arról, milyen dizájnt kaphat maga az autó: a fehér mellett az AlphaTauriénál jóval világosabb színt kapó kék került másodlagosan a kombinációba. Megfigyelhetők a szponzorok és reklámfelületeik arányai is: a Visa és Cash App mellett új érkező a Hugo, amely korábbi hírek alapján akár a csapatnevet is biztosíthatta volna, az Orlen továbbra is fedélzeten marad, de egy szürke RB-logó is kiszúrható, utalva a Racing Bulls identitásra (amely csak fokozza a zavart, hogyan is nevezzük ezt a csapatot idén.)

A csapat – amely konstruktőrként az RB nevet viseli az FIA nevezési listája alapján – várhatóan a reggeli órákban érkezik.

„Ha nem követik a többiek példáját, a Haas nem fogja tudni tartani a lépést” – Steiner

Néhány hete jelentette be a Haas, hogy Günther Steiner távozik az F1-es istálló éléről, és Ayao Komatsu veszi át a helyét. A csapatfőnöki pozíciót az alakulat 2016-os érkezése óta betöltő Steiner többször elmondta már a távozása óta, hogy nem értettek egyet Gene Haas tulajdonossal abban, hogy kellene-e az infrastruktúrába invesztálniuk, miközben egyszerre van bázisuk az Egyesült Királyságban és Olaszországban – most az Auto Motorsportnak ismét arról beszélt az excsapatvezető, hogy enélkül az amerikai gárda küszködésre van ítélve a Formula-1-ben:

„Be akartam fektetni a csapatba, ő nem. Egyszerűen eltérő nézeteink voltak arról, hogyan kellene haladniuk a dolgoknak” – mondta Gene Haasról Steiner. „Ahogy ezt a csapatot felépítettük, ennél többet nem kérhettünk. Ez nem kritika a csapatnak, hanem a realitás. A költségsapka teljesen megváltoztatta a Formula-1-et. Már nem működnek a régi struktúrák. A McLaren, a Williams, az AlphaTauri mind két éve invesztál az infrastruktúrába, így nagyobb költségvetésük lehet a működési részre. Ha nem követed a példát, nem fogod tudni tartani a lépést.”

Steiner elismerte: 2023-ban rossz koncepciót választottak az autó kapcsán, és túl sokáig tartott, mire erre reagálni tudtak. „Ez történik, ha feleannyi embered van, mint a többieknek. De a srácaink nem végeztek rossz munkát” – fogalmazott.

f1-steiner-haas_1

Részleteket már megvillantott festéséből a Visa Cash App RB – fotók

Las Vegasban helyi idő szerint csütörtök este, azaz magyar idő szerint péntek reggel mutatja be 2024-es versenygépét az AlphaTauri helyett immár Visa Cash App RB név alatt futó alakulat. Viszont kedvcsináló gyanánt már néhány részletet közzétették a közösségi oldalaikon: ez alapján a sötétkék domináns szín lesz a festésben, valamint nem meglepő módon a Visa logója is meg fog jelenni rajta a Red Bullé mellett – a lenti videóban pedig azt is ki lehet szúrni a hátsó szárnyon, hogy az Orlen is maradhatott a szponzorok között:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

Verstappen elárulta, milyen lesz a Red Bull új F1-es autója

Javában zajlanak a Formula-1-es autóbemutatók: eddig a Haas, a Williams, a Stake és az Alpine rántotta le a leplet a 2024-es versenygépéről, plusz még korábban a McLaren már prezentálta az idei dizájnját. Ami szembetűnő, hogy egyre nagyobb felületen marad karbonfekete a festés: ez különösen az Alpine-nál volt látványos, amely két verziót is bemutatott a fényezésből, de valójában a kék és a rózsaszín variáció alapszíne is a fekete volt.

A regnáló világbajnok Red Bull eseményére kerül majd sor utoljára, egy hét múlva csütörtökön, Max Verstappen azonban a szimulátoros csapata, a Team Redline minapi streamjében elhintette, hogy az RB20-as színezésénél nem kell meglepetésre számítani: „Pontosan ugyanúgy fog kinézni” – árulta el a címvédő holland, majd amikor egyik csapattársa megjegyezte, hogy az eddig bemutatott autókról nagyrészt hiányzott a festék, Verstappen elismételte: „Én mondom: pontosan ugyanúgy fog festeni.”

f1-verstappen-redbull_1

Mick Schumacher Hamiltonról: „Sokkolt, de azt teszi, amit jónak érez”

A 2024-ben Alpine hypercar-csapatával versenyző, ennek apropóján szerdai közös bemutatón részt vevő német meglátása több szempontból is érdekes a pilótapiac nagy sztorija kapcsán: egyrészt jelenleg a Mercedes tartalékpilótája és a brit csapattársa, ezért az ülés egyik potenciális esélyeseként emlegetik, másrészt pedig ott a családi Ferrari-kapcsolat: Michael Schumacher, a Ferrari legendájának hét világbajnoki címét Hamilton Ferrari-versenyzőként szárnyalhatja túl.

„Ez nyilván mindenkit sokként ért – köztük engem is” – mondta Schumacher a bemutatót követő sajtótájékoztatón. „Másrészről azonban mindenkinek azt kell tennie, amit jónak érez. Hogy mi történik jövőre vagy a következő hetekben, még talány, számomra is. Ezért egyszerűen izgalommal várom, hogy mi lesz, mit tartogat a jövő.”

Közel hétszeresére nőtt Norris követőbázisa

2019-es debütálása óta közel hétszeresére nőtt Lando Norris követőinek száma az Instagramon, mely kiválóan mutatja a fiatal brit versenyző népszerűségének gyors növekedését.

Lando Norris öt évvel ezelőtt debütált az F1-ben, ekkor 1,1 millió követővel rendelkezett, mely az idei évre már 7,3 millióra rúgott. Norris számára az F1-es futamgyőzelem még nem jött össze, a második helyre azonban már hétszer odaért, további hat alkalommal pedig harmadikként zárt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Az új csapat élén tér vissza a MotoGP-be az Alpine-tól távozott szakember

Óriási igazolást jelentett be a MotoGP új csapata, a tavalyi szezon végén kiebrudalt CryptoDATA RNF helyét átvevő Trackhouse Racing: a komoly tapasztalattal bíró Davide Brivio lesz az Aprilia új szatellit partnerének a csapatfőnöke. „Minden nagyon gyorsan történt, Justin [Marks, a Trackhouse tulajdoosa] az előző napokban kért fel arra, hogy segítsem a Trackhouse-t a MotoGP-s kihívásban. Rendkívül izgalmas az új projekt részének lenni az elejétől kezdve” – fogalmazott a frissen kinevezett csapatvezető.

Brivio legutóbb három évig az Alpine F1-es csapatánál és projektjében dolgozott, de az igazán komoly sikereit a kétkerekű motorsportokban és a MotoGP-ben érte el. Előbb a Yamaha csapatmenedzsereként kulcsszerepet vállalt a 2000-es évek közepén Valentino Rossi átcsábításában a Hondától, akivel négy vb-címet is szereztek, majd pedig a 2010-es évek közepén a MotoGP-be visszatérő Suzuki irányítását vállalta el, amely pedig 2020-ban Joan Mir révén jutott vissza a csúcsra. Most a Trackhouse-nál egy harmadik gyártó színeiben kísérelhet meg sikereket elérni (korábban egyébként a Repsol Hondával és a Yamahával is szóba hozták), hiszen az amerikai istálló az Aprilia szatellit csapataként csatlakozik a mezőnyhöz, méghozzá úgy, hogy az RNF-nél szorosabbra igyekszik fűzni a szálakat a noalei márkával: Miguel Oliveira egyből a 2024-es motort kapja tőlük, de Raul Fernandez is válthat rá majd az évad során.

motogp-brivio-trackhouse_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!