DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 11. péntek

Fotók: ezzel a gyönyörű festéssel támad Le Mans-ban a Peugeot

Speciális fényezést kap a Peugeot 9x8 hypercar a Le Mans-i 24 órás versenyre: erről mutatott fotókat a csapat.

peugeot1

peugeot2

peugeot3

Videó: Így vezette Brad Pitt az F1-es McLarent a COTA-n

Mint arról mi is írtunk, azok után, hogy eljátszotta a mozikban két hete debütált és azóta komoly kasszasikert elkönyvelő F1-film főszerepét, és eközben egy átalakított Formula-2-es versenygépet is vezetett Sonny Hayesként, Brad Pitt pár hete egy valódi Formula-1-es autóba is beülhetett. A McLaren adott lehetőséget a hollywoodi sztárnak, hogy kipróbálja a 2023-as masinát, az MCL60-ast Lando Norris társaságában az USA Nagydíjnak otthont adó Circuit of the Americas versenypályán.

Az F1 pedig most egy hosszabb videót is közzétett az eseményről, amelyen nemcsak onboard felvételt láthatunk a rádiózás kíséretében Brad Pitt néhány köréről, hanem azt is, hogyan készítették fel a színészt a bevetésre a McLarennél. A videó IDE vagy a fotóra kattintva tekinthető meg:

bradpitt-mclaren-video

Magyar dömping az Eb-n: 11 hazai induló lesz Nyirádon

A korábbi évekhez hasonlóan elárasztják a magyar vendégindulók a Ralikrossz Világ- és Európa-bajnokság 2025-ös szezonjának harmadik, Nyirádon tartott fordulóját július 19-20-án.

Mindkét Eb-kategóriában hemzsegni fognak a magyarok, különösen az Euro RX1-ben: a 13 indulóból hét magyar lesz, az első két fordulót teljesítő Kiss László mellé csatlakozik a korábbi évekkel ellentétben idén már nem fix résztvevő Kárai Tamás, Koncseg Zoltán és Mózer Attila, valamint Mózer Márk és két debütáló, Andor Trepák és Horváth Ottó – néhány magyar névvel meggyűlt a bajuk a listát összeíróknak, de ez végső soron érthető.

Az Euro RX3-ban Körmöczi Balázs és Kovács Sámuel fix résztvevő, Kacor Levente Svédországban csatlakozott hozzájuk, Végh Tamás pedig tavaly indult már Nyirádon – ebben a kategóriában a 12 résztvevő harmadát alkotják ők.

A világbajnokság mezőnyében nyolc résztvevőt látunk majd, a KMS harmadik elektromos autója Nyirádon nem szerepel.

 

Fotó: Red Bull Content Pool

Öt futam pont nélkül: Tsunoda mélyrepülésben

Yuki Tsunoda beállította a Red Bull egyik legrégebbi csapatrekordját: Mark Webber és 2007 óta ő az első, aki öt egymást követő versenyen nem tudott pontot szerezni az osztrák csapat színeiben. A japán versenyző az idei Japán Nagydíj előtt váltotta Liam Lawsont, és azóta tíz nagydíjon állt rajthoz a Red Bullnál, de mindössze hét pontot gyűjtött. Legutóbb Imolában végzett pontszerző helyen – ott is csak a tizedik lett. Azóta viszont mélyrepülés következett, Silverstone-ban például csak a 15. helyen ért célba.

marko-tsunoda-2025

Tsunoda teljesítménye az időmérőkön sem javul: az elmúlt hat futamon háromszor is már a Q1-ben búcsúzott. A problémát tovább súlyosbítja, hogy a Red Bull második versenyzőjének teljesítménye továbbra sem közelíti meg Max Verstappenét. Míg a holland négyszeres világbajnok Silverstone-ban újabb bravúros pole-t szerzett, Tsunoda még a Q3-ba sem jutott be. Ráadásul az utóbbi négy versenyhétvégén a Stake F1 több pontot szerzett, mint a Red Bull – ami jól jelzi, mennyire súlyos a második versenyző körüli helyzet.

Az alábbiakban összegezzük, mely Red Bull-versenyzőknek voltak a leghosszabb pont nélküli sorozatai – mint látható, a Tsunodáénál hosszabb szériák a csapat történetének első éveiből származnak.

Christian Klien

2006

10 futam

David Coulthard

2006–2007

8 futam

Mark Webber

2007

6 futam

Yuki Tsunoda

2025

5 futam

Senki más nem nullázott zsinórban háromnál többször a Red Bull színeiben.

A japán átlagos célba érési mutatójánál rosszabbat csak a két futamot teljesítő Lawson és a 2006-ban három versenyt futó Doornbos tud felmutatni a Red Bull-lal.

 

Megszületett James Vowles második gyermeke

A Williams F1-es csapatfőnöke, James Vowles bejelentette, hogy megszületett második közös gyermeke feleségével, Rachellel.

Már a Brit Nagydíj alatt is készenlétben volt Vowles, hiszen az előzetes várakozások szerint a versenyhétvége során várták az újszülöttet, de végül csak a nagydíj után jött a világra.

A párnak van már egy közös lánya, aki 2023-ban született, és Vowles akkor kihagyta a Mexikóvárosi Nagydíjat azért, hogy jelen lehessen.

f1-vowles-williams

fotó: Williams Racing

Elhunyt Christian Horner első felesége

A Daily Mail szerint Christian Horner első felesége, Beverley Allen mindössze 58 évesen elhunyt a szemrákkal folytatott hosszú küzdelem után. Halála állítólag mindössze tíz nappal az elbocsátása előtt következett be.

Mielőtt feleségül vette a híres Spice Girls énekesnőt, Geri Halliwellt, Horner 14 évig élt kapcsolatban Allennel, aki jelentős szerepet játszott abban, hogy a 2000-es évek közepén F1-es csapatfőnökként felemelkedett.

2013 októberében közös gyermekük született, majd pár hónappal később szakítottak, és Horner alig egy évvel később eljegyezte Halliwellt.

f1-redbull-horner

 

A kanadai lecke nyomot hagyott a McLarenben

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke óva intette alakulatát attól, hogy megismétlődjön az F1-es Kanadai Nagydíjhoz hasonló fiaskó. A montreali versenyen Lando Norris és Oscar Piastri a hajrában ütköztek, miközben a negyedik helyért harcoltak, ezzel pedig a szezon eddigi leggyengébb hétvégéjét zárták a wokingiak – már csak azért is, mert addig sem teljesítettek olyan magas szinten, mint az összes többi eddigi hétvégén.

„A Kanadai Nagydíj világosan megmutatta, ha hibázunk, már nem nyerünk. A győzelem nem garantált, azt ki kell érdemelni” – fogalmazott Stella a McLaren Racing Live eseményen, hangsúlyozva, hogy a sikeres második félévhez nemcsak az eredményeket kell ismételni, hanem ugyanazt az elkötelezettséget is fenn kell tartani.

A McLaren idén kilenc győzelmet aratott az első tizenkét futamon, és jelenleg kiemelkedő formában van, Stella azonban hangsúlyozta, hogy nem szabad lebecsülni az ellenfeleket. „A küldetésünk a szezon második felére, hogy minden versenyen a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból, és továbbra is érzelmeket adjunk a szurkolóinknak.”

stella-saudi

Csaknem három hónap után újra MotoGP-motoron Martin – Brnóban vissza is térhet

Közel három hónappal a Katari Nagydíjon elszenvedett balesete után szerdán újra MotoGP-motorra ülhetett Jorge Martin. A regnáló világbajnok a lusaili bukása során számos bordatörést szenvedett és légmell is kialakult nála, így a hazatérése is hetekbe került. Az utóbbi időben azonban jól haladt a rehabilitációja, a múlt héten már motorra is pattant, szerdán pedig Misanóban egy privát teszten – amelyre épp a csapata által kezdeményezett és kiharcolt új szabály ad lehetőséget a sérülésből visszatérő versenyzők számára – vezethette az Aprilia RS-GP-t is, amelynek nyergében a beszámolók szerint 64 kört teljesített.

martin-1

„Remekül éreztem magam. Nagyszerű munkát végeztünk az elejétől, egyre többet a nap folyamán. Szóval rendkívül örülök és készen állok arra, ami jön. A terv az, hogy Brnóban visszatérek. Remélem, minden jól megy a héten, megfelelő körülmények között edzhetek, és bízom benne, hogy találkozunk Brnóban” – fogalmazott a tesztnap végén Martin, aki tehát a jövő hétvégi Cseh Nagydíjon (amely a nyári szünet előtti utolsó forduló lesz) térhet vissza, amennyiben megfelel az orvosi vizsgálatokon. Az persze kérdés, hogy milyen hangulatban zajlik majd ez a visszatérés annak fényében, ami a spanyol címvédő és az Aprilia között az előbbi által szándékolt szerződésbontás kapcsán történik –erről részletesen beszéltünk a Formula Motocast múlt heti adásában, amely a fotó alatti videóban hallgatható meg:

martin-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen is elköszönt Hornertől

Röviden köszönt el Christian Hornertől a Red Bull négyszeres világbajnok címvédő pilótája, Max Verstappen:

„Az első futamgyőzelmemtől kezdve a négy világbajnoki címig hihetetlen sikereket értünk el együtt. Emlékezetes versenyeket nyertünk és számtalan rekordot döntöttünk meg. Köszönök mindent, Christian!” – írta közösségi oldalán Verstappen.

f1-verstappen-horner-redbull

„Akkor voltak a legrosszabbak a látási viszonyok” – Hadjar meglepődött az újraindításon

Isack Hadjart meglepte, hogy a versenyirányítás újraindította az F1-es Brit Nagydíj futamát a 17. körben, miközben szakadt az eső és borzalmasak voltak a látási viszonyok. A Racing Bulls franciája ennek esett áldozatául, hátulról ugyanis nekiment Andrea Kimi Antonellinek, és kiesett. Az ütközésért épp a körülmények miatt nem meszeltek el senkit a felügyelők.

„Az újraindításnál voltak a legrosszabbak a látási viszonyok. Szerintem nem volt értelme olyan körülmények között versenyezni, mert már a safety car mögött megtett körök során sem láttunk sokat” – magyarázta Hadjar, akit a RacingNews365.com idéz. „A gumihőmérsékletek is visszaestek. Minden trükkössé vált. Igazából meg is lepődtem, hogy nem vártunk a körülmények javulására, de végső soron eléggé megjósolható volt a baleset.”

f1-hadjar-racingbulls-brit

Az FIA-elnök és Verstappen kapcsolata „olyan jó, mint bármelyik kapcsolat”

Nem túl fényes a hangulat a jelenlegi FIA-elnök Mohammed Ben Sulayem körül. Nemrég Tim Mayer, az elnökválasztáson induló kihívója fogalmazott úgy, hogy a jelenlegi elnök rettegésben tart mindenkit az FIA-n belül. Ben Sulayem ezen vádakra ironikus és vicces megjegyzésekkel reagált.

Max Verstappen június végén nyilatkozott úgy, hogy nem meri kifejteni a véleményét bizonyos dolgokkal kapcsolatban a sajtótájékoztatókon, mivel tart az FIA büntetésétől. Ben Sulayem elnököt arról kérdezték Silverstone-ban, hogy milyen a kapcsolata a holland világbajnokkal – az elnök kissé elkalandozott a tárgytól válaszában.

„Olyan jó, mint bármelyik kapcsolat” – idézi a RacingNews365 az elnököt. „Ő egy bajnok, egy fiatal bajnok. Éhes, okos és nagyon nyerni akar. A McLaren versenyzőivel, Landóval és Oscarral ugyanez a helyzet, és ott van Leclerc is. Mindannyian remek pilóták.”

„Annyira érettek. Látni az arcukon, mennyit fejlődtek. Ha visszamennénk 10-15 évet, nem látnánk az életkorukat. Nézzétek meg Kimit. Amikor aláírtam a szuperlicenszét, megnéztem az életkorát. Egyszerűen hihetetlen” – mondta. 

Amikor Wolff megütötte Raikkönent Russell miatt

Érdekes történetről számolt be nemrégiben Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. A csapatvezető 2018-ban részt vett az FIA díjátadó gáláján, amelyen George Russell, az akkori F2-es bajnok, és a Ferrarival az F1-es tabella harmadik helyén végző Kimi Raikkönen is jelen voltak. 

Russell már akkor a Mercedes, így Wolff támogatását élvezte, az osztrák vezető pedig nem nézte jó szemmel, hogy a ceremónián részegen megjelenő finn pilóta sértegette a fiatal brit tehetséget.

Mielőtt Wolff elmondta volna az ORF-nek a történetet, Russell beleegyezését kérte, aki csak így reagált: „Rád bízom, engem úgysem érint.”

Ezután Wolff belekezdett a mesélésbe: „Egy kissé kellemetlen történet, de ez történt. Én egy olyan környezetben nőttem fel, ahol néha meg kellett védened magad. Szentpéterváron voltunk a díjátadó ceremónián, és egy Formula-1-es pilóta sértegette George-ot annak ellenére, hogy megnyerte az F2-t” – idézi a RacingNews365. 

„Aztán meg kellett ütnöm, és ennyi volt. Bármit megtennék a családomért vagy a csapatomért. Bármikor átkarolom őket, ha meg kell védenem őket. Ugyanígy nekem is szükségem van a csapatom támogatására.”

Szívesen látna kínai 12. csapatot az F1-ben az FIA elnöke

Noha még a Cadillac sem mutatkozott be élesben a Formula-1-ben tizenegyedik istállóként, Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke máris ismét a tizenkettedik istálló lehetőségéről beszélt. A Cadillac formációja csak hosszas folyamat végén kapta meg a zöld lámpát az F1 kereskedelmi jogtulajdonosától, a FOM-tól, Ben Sulayem azonban biztos benne, hogy egy kínai alakulatra rábólintanának:

„Továbbra is úgy érzem, hogy inkább több csapatra van szükségünk, mint több versenyre” – idézi Ben Sulayemet a RacingNews365.com. „Amikor megnyitottuk az eljárást, mi alapján született meg az eredmény? Megnéztük a kompetenciát vizsgáló keretrendszert anélkül, hogy figyeltük volna, melyik cégről van szó, csak azt, hogy megfelelt-e az FIA követelményeinknek. Lesz egy 11. csapatunk.”

„Szerintem meg kell majd vizsgálnunk a 11. csapat teljesítményét, és ha lesz esetleg egy kínai érdeklődő, és most a FOM nevében is beszélek, mert egyet fognak ezzel érteni, mivel az érdekük az üzlet fenntartása… szóval ha lenne egy csapat Kínából, száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a FOM elfogadná, hiszen nem lenne több bevétel Kína bevonásával? Úgy hiszem, lenne.”

„De fel kell-e töltenünk a rajtrácsot egy 12. csapattal csak azért, hogy legyen 12. csapat? Nem” – húzta alá az FIA vezére. „Egy megfelelő csapatnak kell jönnie. Eljön majd az idő, amikor megfelelőnek érezzük az újabb érdeklődési eljárás megnyitását. Nem azért vagyunk itt, hogy felbosszantsuk a többi csapatot, nem fogjuk csak egy új istálló kedvéért csinálnia, hanem meg kell érnie a dolognak. Szerintük hozzáadott értékkel kell bírnia a Formula-1 üzletéhez, és ez nemcsak a bevételről szól, hanem a bajnokság hosszú távú fennmaradásáról is.”

f1-start-2025

„Ekkora darab sz*rt még életemben nem vezettem!” – Stroll a hetedik hely után

Hiába ért el erős eredményt Lance Stroll az F1-es Brit Nagydíjon, a leintést követően komoly kritikát fogalmazott meg az Aston Martin autójával kapcsolatban a rádión. Stroll és csapata remek taktikai döntésekkel jól lavíroztak az esős silverstone-i futam változó körülményei között – ő volt az egyetlen, aki az elején lágy gumit rakott fel slick abroncsként pár körig, mielőtt visszatért a csapadék –, és egy ideig dobogós helyen is haladt a kanadai.

Végül Nico Hülkenberg és még néhányan megelőzték, így hetedik lett, de mérnöke, Gary Gannon így is dicsérte a pilótát: „Őrült autó, lenyűgöző helyezés” – üzente rádión, majd erre jött Stroll válasza: „Igen, az ’őrült’ enyhe kifejezés… mármint ez a legnagyobb darab szar, amit életemben valaha vezettem, hogy őszinte legyek. De rendben van, hetedik hely.”

Később Stroll így értékelte a sajtónak a versenyét: „Nagyon vegyes hétvégénk volt: jó tempót mutattunk a pénteki edzésen, amire sajnos nem tudtunk építeni az időmérőn, így hátulról rajtoltunk. A csapat hozott néhány remek stratégiai döntést a futam során, és összességében jó eredményt értünk el. Nagyon küszködtem a gumikopással, és sajnos nem voltunk olyan helyzetben, hogy többért harcoljunk: Hülkenbergnek sokkal több tapadása volt az utolsó etapban, és ezzel a kopással a lehető legjobb eredményt értük el ma.”

Érdekesség, hogy az Astonnál Fernando Alonso is megfogalmazott egy panaszt a rádión: a kilencedikként befutó spanyolnál kevésbé működtek a taktikai lépések, mint Strollnál, ezt tette szóvá a kétszeres F1-es világbajnok. „Őrületes, hogy velem sosem csináljátok jól” – üzente Alonso.

gyoztes-vesztes-7-stroll

Piastri-büntetés: Stella megvédte a stewardokat

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke kiállt a sportfelügyelők mellett az F1-es Brit Nagydíjat követően, noha elismerte, hogy Oscar Piastri büntetését csapata szigorúnak érezte. Az ausztrál pilóta tíz másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott, miután a biztonsági autós fázis végén túl hirtelen fékezett.

Stella elárulta, hogy a futam után azért késett közel húsz percet a sajtóbeszélgetésről, mert alaposan utánajárt az eset körülményeinek, s bár nem ért egyet az ítélettel, határozottan megvédte az FIA és a sportfelügyelők munkáját: „Egy olyan helyzettel állunk szemben, amit kemény ítéletnek tartunk az egyik versenyzőnkkel szemben. De ez nem változtat azon a véleményünkön, hogy az FIA és a sportfelügyelők nehéz munkát végeznek, és mindannyian a legjobb tudásuk szerint járnak el” – nyilatkozta.

stella-silverstone

A McLaren-vezér hangsúlyozta, hogy a sportfelügyelői munka bonyolultságát gyakran alulértékelik: „Rengeteg különféle helyzet létezik, és ezek mind csak apró részletekben térnek el. Nem könnyű mindig a legjobb döntést hozni, ez a csapatokra ugyanúgy igaz, mint az FIA-ra”

Stella ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a hasonló eseteket utólag is meg lehessen vitatni: „Tovább kell folytatni a párbeszédet, és megfelelően értelmezni, mi történt. Beszélni fogunk az FIA-val és a stewardokkal, hogy megértsük, hogyan lehetett volna ezt a helyzetet másként is értelmezni.” A csapat szerint különösen indokolt lett volna megvizsgálni, miért csak későn hívták be a biztonsági autót, és meghallgatni az érintett pilóták véleményét is.

Formula1.5 – Hülkenberg a harmadik helyen!

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Továbbra is Alexander Albon vezeti a „másodosztály” küzdelmeit, miután hiába esett ki zsinórban háromszor silverstone-i negyedik helye előtt, a legközelebbi üldöző, Isack Hadjar nem tudott érdemben közeledni rá a Brit Nagydíjon történt kiesése előtt sem, akik pedig igazán sok pontot szereztek az előző hétvégéken, azok meglehetősen mélyről törtek előre.

hulkenberg-trophy

Az egyikük az a Nico Hülkenberg, aki Silverstone-ban második idei győzelmét is megszerezte, és már Hadjart fenyegeti a tabella második helyén, a másik pedig Fernando Alonso, aki a német mellett egyedüliként tudott ötven pont fölé menni ezen a négy hétvégén. Ki kell emelni a szezont késve kezdő Liam Lawsont, aki ausztriai győzelmével átmenetileg Lance Stroltt is megelőzte – ám a kanadai visszavágott –, valamint Bibi Bortoletót, akinek spielbergi harmadik helye azt jelentette, hogy már csak az Alpine második számú autója áll dobogó nélkül a szezonban.

pf-bliga-12

Ecclestone: Vasseur maradjon, Montezomolo jöjjön vissza!

Bernie Ecclestone, a Formula–1 egykori mindenható ura újra véleményt mondott a Ferrari helyzetéről – és nem kímélte a maranellói felsővezetést. A 94 éves brit az utóbbi időszakban felerősödött pletykákra reagált, amelyek szerint Fred Vasseur a menesztés szélére került: „Remélem, hogy Fred el tudja végezni a munkáját, mert nem helyes, hogy állandóan lecserélnek valakit.”

„Aki jön, sosem elégedett az elődjével, és mindent meg akar változtatni. Ez a gond, amikor folyamatosan cserélgetik a vezetőket” – mondta Ecclestone a Sky F1-nek a Scuderiáról, mely az elmúlt tíz évben már ötödik csapatfőnökét fogyasztja. Vasseur 2023 elején érkezett Mattia Binotto helyére. Bár a Kanadai Nagydíj előtt tagadta az olasz sajtóban megjelent pletykákat, miszerint távozna, Ecclestone szerint a probléma gyökere mélyebbre nyúlik.

„Az a gond, hogy amikor mindenkit lecseréltek, hirtelen maradt volt igazi vezető. Mindenki irányít, de közben senki sem” – fogalmazott az egykori F1-főnök, aki szerint Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke – aki most a McLaren egyik igazgatója – lehetne az, aki újra rendet tenne a csapat élén: „Kellene egy ember, aki kimondja a dolgokról, hogyan lesznek. Egy ilyen vezetőre van szükségük, vissza kellene hozniuk Lucát!”

ecclestone

Fotó: Red Bull Content Pool

IndyCar: Palou a hajrában hibázott, Dixon nyert

Sokáig úgy tűnt, újabb győzelmet ad hozzá idei eredménysorához Alex Palou, hiszen a pole-ból indulva uralta az IndyCar versenyét Mid-Ohióban. A spanyol azonban hat körrel a vége előtt hibázott, minimálisan lesodródott – ahogy tette azt egyszer már a futam korábbi részében is –, ez pedig lehetővé tette ganassis csapattársa, a remek taktikával felzárkózó Scott Dixon számára az előzést. Dixont pedig utána hiába érte utol újra Palou, támadni már nem tudott, így a hatszoros bajnok veterán új-zélandi megszerezte idei első, karrierje 59. győzelmét – és továbbra is elmondhatja magáról, hogy 2005 óta (!) minden szezonban diadalmaskodott legalább egyszer.

A Chip Ganassi párosa mellé az Arrow McLarent erősítő Christian Lundgaard állhatott még fel, megelőzve Colton Hertát és Pato O’Wardot, míg a legközelebbi üldözőnek számító Kyle Kirkwood nyolcadik lett, így Palou előnye 113 pontra hízott az amerikaival szemben. A Team Penske-nek eközben ismét katasztrofális napja volt, hiszen Josef Newgarden már rögtön a start után kiforgott, eltalálta Graham Rahalt, a kavarodásban pedig Will Power is koccant, így ő is kiesett. A verseny hosszabb videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Scott Dixon Chip Ganassi Racing  
2. Alex Palou Chip Ganassi Racing 0.4201
3. Christian Lundgaard Arrow McLaren 2.1222
4. Colton Herta Andretti 7.2620
5. Patricio O'Ward Arrow McLaren 10.3286
6. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 27.6686
7. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 28.8640
8. Kyle Kirkwood Andretti 31.8748
9. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 33.9777
10. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 34.9879
11. Nolan Siegel Arrow McLaren 35.3276
12. Marcus Ericsson Andretti 38.3348
13. Callum Ilott Prema Racing 39.8048
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 40.2151
15. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 43.7343
16. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 45.8651
17. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 47.9888
18. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 48.7960
19. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 57.3140
20. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing 57.6819
21. Robert Shwartzman Prema Racing 58.8091
22. Jacob Abel Dale Coyne Racing 59.3303
23. Scott McLaughlin Team Penske 1 kör /21.7231
24. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 1 kör /42.0489
25. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Kiesett
26. Will Power Team Penske Kiesett
27. Josef Newgarden Team Penske Kiesett

Michelisz: 5. hely és műszaki hiba Vila Realban

Nehéz hétvégén van túl a címvédő Michelisz Norbert a TCR World Tour portugáliai állomásán. A Hyundai tempója végig elmaradt a Lynk & Cóktól Vila Real utcáin – ami annak fényében nem váratlan, hogy Michelisz autója kapta ezúttal a maximális 40 kg-os kompenzációs súlyt –, de a magyar versenyző így is hozott egy hatodik helyet az időmérőn. Ezt az első vasárnapi futamon egy ötödik helyre váltotta, miután márkatársa, Mikel Azcona defekt miatt kihullott előle. A második versenyen aztán ugyancsak az ötödik hely felé haladt a meglehetősen eseménytelen viadalon, amikor a hajrában probléma adódott a kardántengellyel, így le kellett lassítania és csupán 13. lett.

A Lynk & Co eközben mindkét portugál futamon kettős győzelmet aratott: előbb Yann Ehrlacher győzött Santiago Urrutia előtt, majd – helycserét követően – Thed Björk Ma Qing Hua előtt. Ezzel a négy pilóta ott van az összetett első öt helyezettje között: csak a hondás és Vila Realban is dobogóra álló Esteban Guerrieri tud beférkőzni közéjük. Michelisz jelentős, 102 pontos hátránnyal a hatodik, ráadásul több riválisa is ott lohol a sarkában. A szezon szeptember közepén folytatódik Ausztráliában.

A bajnokság állása négy forduló után:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 250
2. Esteban Guerrieri Honda 223
3. Santiago Urrutia Lynk & Co 215
4. Thed Björk Lynk & Co 207
5. Ma Qing Hua Lynk & Co 149
6. Michelisz Norbert Hyundai 148
7. Aurélien Comte Cupra 147
8. Nestor Girolami Hyundai 145
9. Ignacio Montenegro Honda 144
10. Mikel Azcona Hyundai 92

tcr-michelisz-vilareal

Verstappen Hülkenbergről: Fantasztikus, de nem egy dobogótól leszel hirtelen sokkal jobb

Kevesen lehetnek a Formula-1-es paddockban, akik nem örülnek Nico Hülkenberg karrierje első dobogójának – még az a Max Verstappen is a németet ünneplők között van, aki minden bizonnyal a Sauber-versenyző helyett állt volna a dobogóra, ha nem forog meg a biztonsági autós újraindításkor. Vasárnapi értékelése mellett Verstappen hosszasan beszélt arról, örül Hülkenbergnek, és vajon mit jelenthet számára az első dobogó:

„Fantasztikus, nagyon örülök neki, jó látni ezt, mert feltételezem, ha ilyen rég az F1-ben vagy és nem álltál még dobogón, de párszor már közel kerültél hozzá, akkor különleges pillanat” – fejtegette Verstappen. A négyszeres világbajnok nem gondolja, hogy Hülkenberg önbizalmán változtatna ez az eredmény.

„Szerintem Nico eleve elég higgadt típus, tudja, mire képes, amit megmutatott már a múltban, a Formula-1 előtt és Formula-1-ben is. Valamiért eddig nem működött. Biztos, hogy nagyon boldog lesz, de úgy gondolom, azt már eddig is tudta, mennyire jó. Nem egy dobogótól leszel hirtelen sokkal jobb, de örömteli, hogy végre dobogóra állt” – beszélt arról, hogy Hülkenberg ugyanaz a versenyző marad az F1-es debütálása után 15 évvel megszerzett első dobogó ellenére is.

Fotó: Stake F1 Team Sauber

Megszületett az ítélet a Hadjar–Antonelli és a Bearman–Ocon ütközések ügyében

Az Andrea Kimi Antonellit hátulról eltaláló Isack Hadjart, valamint az egymással koccanó két Haas-pilótát is felmentették a felügyelők az F1-es Brit Nagydíjat követően. Előbbi incidensnél Hadjar az ütközés miatt a falban is kötött ki. A stewardok meghallgatták a Racing Bulls és a Mercedes újoncát is, akik egyetértettek abban, hogy a szakadó esőben alig lehetett látni, Antonelli pedig hamarabb fékezett a megszokottnál, ami váratlanul érte francia ellenfelét. A két versenyző szerint a körülmények miatt egyikük sem volt hibáztatható a balesetért, s ebben a felügyelők is egyetértettek velük.

Oliver Bearman és Esteban Ocon esetében is hasonló volt az indoklás a szankció elmaradásáért. Az FIA honlapján közzétett dokumentum szerint a két Haas-versenyző rámutatott, hogy a körülmények „jelentős szerepet” játszottak az ütközésükben, mivel slick gumikon haladtak a még az ideális íven kívül nedves pályán. A felügyelők szerint ugyan Bearmannek a versenyzési irányelvek alapján joga volt a kanyarhoz, de a körülményeket figyelembe véve arra jutottak, hogy az ütközés a két pilóta mozgása egybeesésének volt betudható, nem pedig egyikük hibájának – ezért itt sem látták indokoltnak a büntetést.

Bearman amúgy a futamon Yuki Tsunodával is ütközött, amiért a japánt már a verseny közben megszórták 10 másodperces időbüntetéssel: a leintés után az is kiderült, hogy a Red Bull-os egy büntetőpontot is kapott a történtek miatt.