„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
De rég láttuk már Alonsót és Hamiltont csatázni!
https://formula.hu/parc-ferme/16424
A régi időket idézte Fernando Alonso és Lewis Hamilton hosszú párharca a Mexikói Nagydíj utolsó köreiben. Szépséghibája, hogy a 9. hely megszerzéséért folyt, és még azt se lehet rámondani, hogy a bajnoki cím lett volna a tét, a brit ugyanis ez az előzés nélkül is bezsebelte volna negyedik titulusát már ezen a hétvégén. De talán éppen a tétnélküliség miatt voltak mindketten ilyen rámenősek.
Ez a nagy szó: Perez és Ocon külön-külön is jobbak, mint a mezőny hat csapata
https://formula.hu/parc-ferme/16421
Az általában sűrű középmezőnyben ritkán lehet olyannal felvágni, mint amire most a Force India rámutatott. Sergio Perez 92 ponttal, Esteban Ocon pedig 83-mal áll jelenleg a tabellán, ami azt jelenti, hogy a két pilótának egyenként is több pontja van, mint a csapatot követő hat istálló bármelyikének a konstruktőri bajnokságban.
A Force India két futammal a szezon vége előtt matematikailag is bebiztosította a bajnoki negyedik helyet, megismételve a tavalyi eredményüket, most viszont még annál is dominánsabb stílusban. A silverstone-iak már nem is nevezhetők a középmezőny tagjainak, valahol az élen álló három csapat és az üldözőboly közötti üres térben tanyáznak egész szezonban.
92 points for @SChecoPerez, 83 for @OconEsteban - either of them would be 4th in the Constructors' Championship on their own! #MexicoGP pic.twitter.com/VUMJvVzLrt
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) October 29, 2017
Hamilton négyes alakút ugrott a fotó kedvéért
https://formula.hu/parc-ferme/16420
A Mercedes idén is elkészítette posztereit a bajnoki címek apropóján - főszerepben Hamilton és a 4-es szám, emiatt pedig még egy McLarent is lerajzoltak!



Az előző világbajnok videóban üzent az újnak
https://formula.hu/parc-ferme/16419
Nico Rosberg lényegesen higgadtabb lehetett az idei bajnoki döntő alatt, mint a tavalyi idején, elvégre 2016-ban saját esélyei lógtak cérnaszálon a feszült szezonzárón. Most a saját fotelje kényelméből nézhette Lewis Hamilton negyedik címszerzését, amit követően nem is habozott üzenni egykori csapatának és csapattársának. A német azt is elárulta, Abu Dhabiban ismét ellátogat majd a paddockban.
Verstappen: Gondoltam levágom a pályát, hátha büntetést kapok és izgalmasabb lesz!
https://formula.hu/parc-ferme/16418
A fenti élcelődés is elhangzott Max Verstappentől a csapatrádióban, miután fölényesen megnyerte a Mexikói Nagydíjat, ezzel célozva a múlt hétvégén Austinban őt igencsak felbosszantó ítéletre. A verseny során mérnöke többször is igyekezett a biztonság kedvéért lassításra kérni a hollandot, aki már kényelmes előnnyel rendelkezett Valtteri Bottasszal szemben.
"Sajnálom, így is csak kocsikáztam. De gondoltam rá, hogy átvágom a pályát, hogy kapjak egy öt másodperces büntetést és kicsit érdekesebbé tegyem!" - hallgatható vissza az F1 hivatalos Twitter-csatornája által közzétett videóban.
That winning moment for @Max33Verstappen and @redbullracing #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/Gs0eNEsVN3
— Formula 1 (@F1) October 29, 2017
Verstappen vs Vettel vs Hamilton - videókon az őrült rajt
https://formula.hu/parc-ferme/16417
A három csapat három gigásza öldöklő csatát vívott egymással a rajt után a célegyenesben és az azt követő kanyarkombinációban. Vettel összeért Verstappennel és Hamiltonnal is, a három autóból pedig végül csak a Red Bull vészelte ezt át épen, a Ferrari első szárnya és a Mercedes jobb hátsó gumija azonban sérült és bokszkiállást igényelt.
#MexicanGP olay start Vettel Ve Hamilton Startta temas yaşadı ve pite girdi Vet 18. Ham 20. Sırada yarışa döndü Verstp Lider pic.twitter.com/cXa4Y2YJEC
— korhan Önder (@korhanonder) October 29, 2017
Aquí está el incidente entre Vettel y Hamilton en la salida. #MexicoGP (Vía @g3of1) pic.twitter.com/ObowwkghqK
— Sp_ | Fórmula 1 (@Formula1Sp_) October 29, 2017
Ég és föld - Mexikóban egészen más hangulatú az F1-es felvezetés, mint az USA-ban volt
https://formula.hu/parc-ferme/16416
Múlt héten Austinban az egyenkénti felkonferáláson, a showműsoron volt a hangsúly, 1500 kilométerrel délebbre pedig népünnepély, fesztiválhangulat fogadja az F1-et. Nektek melyik tetszik jobban?
What a pre-race show! Love it @mexicogp! #MexicoGP #RACEday pic.twitter.com/tzdjbZMPbS
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) October 29, 2017
Well this is pretty cool pic.twitter.com/tTAfl6mLLl
— Will Buxton (@thebuxtonblog) October 29, 2017


Ez történik, amikor Verstappen felül egy helyi buszjáratra Mexikóvárosban
https://formula.hu/parc-ferme/16415
"Érdekes busz" - hangzott a holland első benyomása, amikor felszállt a meglehetősen kis belterű járműre. Pedig ekkor még nem is kínálták kajával, nem szálltak fel az álarcosok, nem telepedett be mellé a zenekar és nem került elől a sombrero sem!
ICYMI: Max's Mexican commute! #MexicoGP #GivesYouWings pic.twitter.com/GPtG0YNEZT
— Red Bull Racing (@redbullracing) October 29, 2017
Azt hittük, hogy Katalóniában most a politika körül van a legnagyobb zűrzavar, de aztán megnéztük ezt a rajtot
https://formula.hu/parc-ferme/16413
A Formula Renault 2.0 szezonzáró hétvégéjét rendezik a barcelonai pályán, a második verseny rajtját viszont csak az első kanyar teljesítéséig lehetett tisztának nevezni...
Meanwhile in Barcelona #thatwillbuffout pic.twitter.com/Vhv6mGAjkK
— Mattzel89 (@Mattzel89) October 29, 2017
Újabb blama: Három órával a start előtt az ég világon senki nem tudja, hogyan fog kinézni a rajtrács
https://formula.hu/parc-ferme/16414
Az időmérő után még egyszerűnek tűnt, elvégre "csak" a motorcserés büntetést kapó két McLarent, meg Pierre Gaslyt kellett a mezőny végére tolni valamilyen sorrendben. Vasárnap délelőtt azonban előbb Brendon Hartley-nál, majd Daniel Ricciardónál is motorcseréket jelentett be a Toro Rosso és a Red Bull. Közép-európai idő szerint 20 órakor startol a futam, de az FIA még mindig nem adta ki, hogy miképpen is fest a verseny rajtsorrendje. Nem tudják se a csapatok, se a pilóták, se senki. A világ tévéstábjainak is újra kell majd rendezniük a grafikáikat az utolsó pillanatban, és mi is nagyon szívesen megosztanánk már, csakhogy egyelőre még nincs mit!
Szerencsére legalább az élmezőny tiszta, viszont Ricciardótól kezdve, vagyis a hetedik helytől lefelé beköszöntött a káosz. Idén már nem először.

Percek alatt lenyűgözte a hölgyet a világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/16412
A Red Bull invitálta meg Queen B-t, a népszerű youtube-vloggert, hogy üljön be egy körre a WRC világbajnoka, Sebastien Ogier mellé. A francia pilóta egy kör alatt lenyűgözte a hölgyet...
Már ilyen videó is van: Max Verstappen összes kanyarlevágása
https://formula.hu/parc-ferme/16410
A 2017-es USA Nagydíjig bezárólag:
Így nyert Michelisz és Chilton Japánban
https://formula.hu/parc-ferme/16411
Szakadó esőben rendezték ma reggel a WTCC két japán versenyét - Michelisz Norbert a fő futamot nyerte meg az élről indulva és végig vezetve, igaz, a verseny nagy részét a biztonsági autó mögött töltötte a mezőny. Íme egy rövid összefoglaló:
Visszahívták a rali szakág vezetőjét
https://formula.hu/parc-ferme/16409
"Az MNASZ Elnöksége az Alapszabály 42/A.§ (7) bekezdése alapján Berényi Ákos urat Rallye Szakági Bizottság vezetői tisztségéből visszahívja" - található az MNASZ frissen kiadott elnökségi határozatai között. A szövetség azt is hozzátette, hogy a szakágvezetői tisztségre írásos jelölést vár az erre jogosult tagoktól, a kinevezésig pedig a Rally Szakági Bizottság vezetői feladatok és hatáskörök ellátásával megbízza Rádli József urat.
Az összes határozat itt tekinthető meg!

Nem idén van először kamera a versenyzői értekezleteken. 1990-ben is volt, rögzítette is Senna balhéját!
https://formula.hu/parc-ferme/16407
A bajnoki címről döntő Japán Nagydíj reggelén gyűltek össze a pilóták egy utolsó megbeszélésre, ahol Nelson Piquet felvetette a sikánlevágás sarkalatos kérdését. 1989-ben Suzukában Sennát azért zárták ki a versenyről, mert elvétette a sikánt, és az FIA azt várta volna el tőle, hogy visszakormányozva megpróbálja szabályosan bevenni azt. Piquet rámutatott, hogy ilyet elvárni a pilótáktól veszélyes egy futam során a potenciálisan érkező forgalom miatt. Mindenki egyetértett vele. Ez viszont felbosszantotta Sennát, aki egy évvel korábban ugyanezzel érvelt, akkor viszont senki sem adott neki igazat, ami végül a bajnoki címébe kerülhetett.
Ezzel a remek körrel szerezte meg a pole-t Vettel Mexikóban - benne egy apró hibával
https://formula.hu/parc-ferme/16406
A videó a "Megtekintés YouTube-on" opcióra kattintva érhető el.
Ha valaki lemaradt az időmérőről: a lényeg öt percben
https://formula.hu/parc-ferme/16408
Így zajlott a Mexikói Nagydíj időmérő edzése:
Így lehet ma négyszeres világbajnok Lewis Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/16405
A brit pilóta nagyon közel van ahhoz, hogy Mexikóban elhódítsa pályafutása negyedik vb-titulusát - íme az eshetőségek győzelmére:
Lewis Hamilton világbajnok lesz, ha...
...Sebastian Vettel megnyeri a versenyt, ő pedig legalább ötödik helyen végez.
...Sebastian Vettel második lesz, ő pedig legalább a kilencedik helyen végez.
...Sebastian Vettel nem zár az első két hely valamelyikén.

Ez az ítélet: Verstappen akadályozhatta Bottast, de nem tartotta fel
https://formula.hu/parc-ferme/16404
Gyorsan, másfél órával az időmérő leintése után megszületett az ítélet Max Verstappen (33-as autó) és Valtteri Bottas (77) ügyében, miután a holland gyanúba keveredett a finn feltartása miatt a Q3-ban. A versenybírók indoklásának igencsak érdekes a szövegezése, ám végeredményben Verstappent nem találták vétkesnek, így megtarthatja második rajthelyét Sebastian Vettel és Lewis Hamilton között.
"A 33-as autó vezetője a csapatrádió és a visszapillantói révén tisztában volt azzal, hogy a 77-es autó gyorskörön közeledik felé. A 12-es kanyar kijáratánál letért az ideális ívről, hogy ezzel elkerülje a 77-es autó feltartását. A 33-as autó lassan mozdult le az ívről, ami befolyásolhatta a 77-es autót, de a versenybírók ezt nem tekintik feltartásnak" - áll a hivatalos közleményben.

Ekkora a kapkodás a WTCC paddockjában, amikor tájfun miatt késve jön meg a szállítmány
https://formula.hu/parc-ferme/16402
Time-lapse videóban pedig még kapkodósabbnak tűnik az egész. Ne feledjétek, pár óra múlva már 2. edzés. És időmérő. És első verseny. És második verseny.
Már ha addig nem érkezik meg az újabb tájfun.