DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Már az otthonában is zaklatják a rajongók Leclerc-t

Nyilvánvaló, hogy nem mindig egyszerű a népszerűséggel együttélniük a Formula-1-es versenyzőknek, hiszen lépten-nyomon rajongókba futhatnak akár egy egyszerű bevásárlás során. Charles Leclerc esetén azonban úgy fest, még ezt a határt is átlépték a szurkolók: a Ferrari monacói pilótája arról posztolt Instagram-sztoriban, hogy nemrég kitudódott a lakcíme, s azóta többen is felcsöngettek hozzá, hogy fotót vagy autogramot kérjenek.

„Üdv mindenkinek! Az elmúlt néhány hónapban valahogy nyilvánossá vált a lakcímem, ami ahhoz vezetett, hogy emberek gyülekeztek a házamnál, akik becsöngettek, hogy képeket és autogramokat kérjenek” – írta Leclerc. „Bár mindig örömmel találkozom veletek és tényleg értékelem a támogatásotokat, kérlek, tartsátok tiszteletben a privát szférámat és tartózkodjatok attól, hogy odajöttök a házamhoz. Biztosan mindenkinek meg fogok állni, ha láttok az utcán vagy a pályán, de nem fogok lemenni a ház elé, ha odajöttök. A támogatásotok személyesen és a közösségi médiában is a világot jelenti számomra, de van egy határ, amit nem kellene átlépni. Boldog húsvétot mindenkinek!”

f1-leclerc

Tsunoda csak a bokszból rajtol az F1-es Spanyol Nagydíjon

Az utolsó helyre kvalifikálta magát szombaton Yuki Tsunoda Barcelonában, ezek után pedig nem meglepő, hogy a Red Bull úgy döntött, hozzányúl az autójához. Az FIA közlése szerint másik specifikációjúra cserélték a hátsó szárnyat, emellett a beállításokon is módosítottak – mindez pedig a parc fermé-szabály megszegését jelenti, ami azt jelenti, hogy Tsunoda csak a bokszutcából startolhat az F1-es Spanyol Nagydíjon.

Ezzel egyébként nem egy 20., hanem egy 19. rajthelyet adott fel a Red Bull, hiszen Lance Stroll csuklófájdalmak miatt visszalépett a futamtól – a teljes rajtsorrend ide kattintva található.

f1-tsunoda-redbull_1

Formula-E: Szárazon a DS Penske, esőben Cassidy tarolt Sanghajban

Maximilian Günther és Nick Cassidy győzelmeit hozta a Formula-E sanghaji dupla fordulója a hétvégén. A szombati első futamon még száraz pályán rendezték az F1-ből is ismert pályán (bár nem a teljes nyomvonalat használta az elektromos világbajnokság), Günther vezetésével pedig a DS Penske aratott váratlan kettős diadalt, miután Jean-Eric Vergne a kaotikus utolsó körben kapaszkodott fel a második helyre. A dobogót Taylor Barnard tette teljessé a McLarennel.

Vasárnapra aztán szakadó eső érkezett meg Kínába, a csuromvizes pályán pedig Cassidy előbb a pole-t zsebelte be a piros zászlós időmérőn, majd fölényesen megnyerte a futamot is. Mellé a Porsche gyári duója, Pascal Wehrlein és Antonio Felix da Costa állhatott még fel a pódiumra. A szombati győztes Günther műszaki hiba miatt kiesett, ami pedig a világbajnoki összetettet toronymagasan vezető Oliver Rowlandet illeti: a Nissan pilótája előbb egy ötödik helyet, majd idei második nullázását könyvelhette el, de így is tetemesnek mondható 68 pontos fórral vezet Wehrlein előtt úgy, hogy már csak öt futam van hátra az idényből.

A szombati futam végeredménye:

1. Maximilian Günther DS Penske  
2. Jean-Éric Vergne DS Penske 7.016
3. Taylor Barnard McLaren 7.488
4. Dan Ticktum Cupra Kiro 7.866
5. Oliver Rowland Nissan 8.140
6. Norman Nato Nissan 8.242
7. Sam Bird McLaren 8.458
8. Nyck de Vries Mahindra 8.875
9. Sébastien Buemi Envision 9.369
10. Robin Frijns Envision 9.677
11. Stoffel Vandoorne Maserati 10.972
12. Pascal Wehrlein Porsche 11.326
13. Antonio Felix da Costa Porsche 11.873
14. David Beckmann Cupra Kiro 12.123
15. Nico Mueller Andretti 13.343
16. Jake Hughes Maserati 13.695
17. Jake Dennis Andretti 13.810
18. Lucas di Grassi Lola 16.559
19. Zane Maloney Lola 19.327
20. Mitch Evans Jaguar 43.437
21. Nick Cassidy Jaguar 50.858
  Edoardo Mortara Mahindra Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Nick Cassidy Jaguar  
2. Pascal Wehrlein Porsche 7.126
3. Antonio Felix da Costa Porsche 19.444
4. Jake Hughes Maserati 21.034
5. Jean-Éric Vergne DS Penske 27.705
6. Nico Mueller Andretti 40.675
7. Stoffel Vandoorne Maserati 42.242
8. Robin Frijns Envision 47.642
9. Lucas di Grassi Lola 52.170
10. Taylor Barnard McLaren 52.965
11. Zane Maloney Lola 58.578
12. Nyck de Vries Mahindra 1'00.357
13. Oliver Rowland Nissan 1'01.595
14. Mitch Evans Jaguar 1'03.205
15. Sam Bird McLaren 1'04.363
16. Dan Ticktum Cupra Kiro 1'05.259
17. Jake Dennis Andretti 1'07.093
18. Sébastien Buemi Envision 1'07.892
19. Edoardo Mortara Mahindra 1'09.668
20. David Beckmann Cupra Kiro 1'11.727
21. Norman Nato Nissan 1'12.814
  Maximilian Günther DS Penske Kiesett

fe-gunther-sanghaj

„Yuki nem egy palacsinta” – Verstappen

Miközben Max Verstappen a harmadik helyre kvalifikálta magát az F1-es Spanyol Nagydíjra, a csapattárs Yuki Tsunoda utolsó lett a másik Red Bullban. A japán elismerte, hogy egyszerűen nem érti, miért volt ennyire lassú, úgy érezte, nem hibázott a körén. Tsunodát a Racing Bullsszal Q3-ba jutó Isack Hadjar is megvédte, de Verstappen is kiállt mellette a holland médiának nyilatkozva:

„Nem egy palacsinta, nem igaz?” – kezdte egy elsőre furcsának ható kifejezéssel Verstappen, a holland szlengben viszont szokták ezt a szót használni arra, ha valaki reménytelen vagy teljesen inkompetens. „Amikor a Racing Bullsban szerepelt, mindig jónak tűnt Hadjarral és Lawsonnal összevetve. De ez van.”

„Nyilván hosszú ideje megy már ez. Talán ez egy jel is” – utalt arra a négyszeres F1-es világbajnok, hogy évek óta nehezen boldogulnak a Red Bull-lal a csapattársai. Amikor rákérdeztek, milyen jelre céloz, Verstappen csak ennyit felelt: „Ezt magatok is meg tudjátok válaszolni.”

A holland később hozzátette, hogy összességében egész évben hátrányban vannak eddig a McLarennel szemben, és azt is elmondta, mi a fő gond az RB21-essel, ami Tsunoda életét is megnehezítheti: „Ha nincs elég tapadásod, akkor annyi. Az egyensúly jó volt, de egyszerűen csak nincs elég tapadásunk, szóval nem sok mindent tudtunk tenni.”

f1-tsunoda-verstappen-redbull-barcelona

PSG-lázban égnek a francia F1-esek

A Formula–1 három francia versenyzője a Paris Saint-Germain sikerére számít a ma esti Bajnokok Ligája-döntőn, ahol az ellenfél az olasz Inter lesz. Esteban Ocon, Pierre Gasly és Isack Hadjar bizakodva tekintenek a párizsiak történelmi győzelmére.

„Nézni fogom – nagyon idegörlő lesz. A PSG játszik, szóval ez lehet az első BL-győzelmünk” – mondta Ocon, aki 1–0-s végeredményben bízik.

Pierre Gasly és Isack Hadjar egyaránt 3–2-es párizsi sikert tippeltek. „Biztos voltam benne, hogy megkapom ezt a kérdést. Nagyon izgatott vagyok” – mosolygott Gasly.

Hadjar hozzátette: „Nézni fogom Pierre-rel – még találnunk kell egy helyet.”

A három versenyző reméli, hogy szombat este a PSG végre elhódítja a klub történetének első BL-trófeáját.

Briatore: A versenyzők fizetését is be kellene venni a költségsapkába

Flavio Briatore szerint a Formula–1 költségei az elmúlt években „drámaian megnőttek”, ezért támogatja a költségsapka fenntartását – ám szerinte a versenyzők fizetését is bele kellene számítani a keretbe.

„A költségsapka nagyon jó ötlet volt. Szerintem maradnia kell. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a versenyzők fizetését is bele kellene számítani. Jelenleg ez nincs így, és közben rengeteget költünk.”

„A versenyek ugyanolyanok, a küzdelem ugyanolyan. A legjobb pilóta nyer – ahogy mindig. Ami megváltozott, az a költségek: a kiadások sokkal nagyobbak lettek, miközben a show nem lett jobb. A különbség az, hogy ma sokkal többet fizetünk mindenért.”

Briatore úgy látja, hogy a szabályozás következő logikus lépése a fizetések bevonása lehet, hogy fenntarthatóbbá váljon a sportág gazdasági működése.

Rosberg: A Ferrari a legrosszabb autó itt, szegény Lewis Hamilton

Vezethetetlennek nevezte a hétszeres világbajnok a Ferrarit a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzései során: Hamilton elismerte, a monacói tempót követően sokkal jobb kezdésben bízott Barcelonában. A tévés szakértőként dolgozó 2016-os világbajnok, Nico Rosberg még drasztikusabban fogalmazott: egyenesen a legrosszabb autónak nevezte a Ferrarit a barcelonai edzéseken látott mozgása alapján.

„Jöjjön a legrosszabb autó, ami, ahogy a pályán is mondtam már, a Ferrari. Ó, egek, szegény Lewis Hamilton. Ezzel az autóval nem lehet bírni, a legnagyobb az alulkormányzottsága, és a legnagyobbat tör ki a túlkormányzottság miatt is” – mondta egykori csapattársa kapcsán a Sky Sports adásában értékelő Rosberg a felvételeket elemezve.

„Az ötös kanyarban itt jön Lewis, nagy az alulkormányzottság, aztán jön ez a kormánymozdulat. Jön a hetes kanyar, már a bejáraton is nagyon mozog a hátulja, Lewisnak teljesen nyitnia kell a kormányon újra, hogy ne dobja el. Nagyon sajnálom őt most.”

Hamilton csapattársa, Charles Leclerc három tizeddel gyorsabb köridővel jóval erősebb napot zárt, nyilatkozata bizakodó, valamint Fred Vasseur csapatfőnök is úgy fogalmazott, a brit rádiózása extrém volt pénteken – ezek alapján nem annyira rossz a Ferrari helyzete, mint ahogyan Hamilton és Russell lefestette.

Fotó: Scuderia Ferrari

Még keresi új F1-es csapatfőnökét az Alpine, de Briatore gyors döntést ígér

Néhány héttel ezelőtt jelentette be az Alpine, hogy a tavaly nyáron kinevezett Oliver Oakes lemondott a Formula-1-es csapatfőnöki posztról. Azóta a pozíciót átmenetileg a vezérigazgatói tanácsadó, Flavio Briatore tölti be, aki ebben a minőségében ritka sajtótájékoztatós szereplései egyikén vett részt pénteken a Spanyol Nagydíj helyszínén. Természetesen nem is kerülhette a kérdést, hogy hogyan áll a helyzet az új állandó csapatvezető kinevezésével:

„Keressük” – felelte Briatore. „Egyelőre semmi sem változott. Őszintén sajnálom Ollie-t, mert nagyon jó kapcsolatom volt vele. Jó csapatfőnök volt. Mindenki tudja, hogy személyes okokból távozott és mondott le. Keresünk, nem akarunk hibázni. Kész vagyok időt szánni rá. De abban a pillanatban, hogy eldöntjük, mi legyen az új csapatmenedzser, fogalmazzunk így, el fogjuk mondani nektek.”

Arra a kérdésre, hogy milyen kvalitásokat keres az új csapatfőnökben, előbb a Red Bullt irányító Christian Horner vetette közbe, hogy „olcsó legyen”, majd miután Briatore ezt elhessegette, így felelt: „Keresünk valakit… sok ember, aki el tudja végezni ezt a fajta munkát. De olyasvalakit keresünk, aki jó, aki érti a dolgokat, és aki része akar lenni a csapatnak. Ismerek néhány embert, aki részese akar lenni ennek az új kalandnak az Alpine-nál. Gyorsan fogunk dönteni.”

f1-briatore-barcelona-alpine-1

fotó: DPPI

„Rosszabb az olaszom, mint Flavio angolja” – Horner rövidre zárta a Ferrari-pletykákat

Az elmúlt hetekben német lapok arról cikkeztek, hogy a Ferrari megkörnyékezhette Christian Hornert. John Elkann, a maranellóiak elnöke állítólag kifejezetten jó véleménnyel van a Red Bullt két évtizede irányító F1-es csapatfőnökről, s a pletykák szerint nem egyszer próbálkozott már az átcsábításával. A téma előkerült a Spanyol Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján is, ahol Horner a Crash.net kérdésére válaszolva kategorikusan cáfolta a váltás lehetőségét:

„Nézzétek, mindig hízelgő, ha más csapatokkal hozzák szóba az embert, de 100 százalékig elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Mindig is így volt, és határozottan így lesz hosszú távon is. Rengeteg a spekuláció, mint mindig ebben a bizniszben arról, hogy ide vagy oda mehetnek az emberek. És szerintem a csapatban pontosan tudják, mi a helyzet. Az olaszom rosszabb, mint Flavio angolja, szóval hogy a bánatba működhetne ez?” – tette hozzá humorosan a sajtótájékoztatón az Alpine vezetőjeként szintén részt vevő Briatoréra célozva.

f1-horner-briatore-redbull

Ismerős gumikínálat az F1-es Magyar Nagydíjon, szokatlan húzás Spában

Újabb négy versenyhétvége gumikínálatát jelentette be a Pirelli, így a nyári szünetig ismertté váltak a kiosztások (azt már korábban tudni lehetett, hogy Kanadába a három leglágyabb abroncsot viszik, köztük a nemrég debütált új C6-os opcióval). A kevésbé érdekes választás az Osztrák és a Magyar Nagydíjakat érinti, hiszen mindkét – egyébként karakterében eltérő, de egyaránt nem gumigyilkos nyomvonalú – helyszínre a tavaly is látott C3–C4–C5 triót viszi az abroncsgyártó (amely idén már tehát nem a legpuhább hármas).

Érdekesebb viszont, hogy Silverstone-ra lágyított a Pirelli: idén a C2-es, a C3-as és a C4-es gumik lesznek használatban, amitől azt várja a cég, hogy eltolódhatnak a stratégiák a több kiállás felé. Ami viszont abszolút szokatlannak számít, az a Belga Nagydíj kiosztása, ott ugyanis a tavaly is látott C3-as és C4-es gumik mellett „egy lépcsőt ugorva” a C1-es keverék lesz a legkeményebb opció! Ilyet még nem húzott a Pirelli a jelenlegi szabályrendszerben: az indoklásuk szerint ez is a taktikai változatosságot növelheti, hiszen akik a C1-es abroncsra és az egy kiállásra szavaznak, azoknak kalkulálniuk kell, hogy bár tartósabb a kemény gumi, a teljesítménye jelentősen elmarad a két lágyabb választásétól. Íme, a 2025-ös F1-es szezon eddig ismertetett gumikiosztásai:

gumik

Briatore: A sebesség mit sem ér, ha a falban végzed

Az Alpine F1-es csapatánál Jack Doohan helyére ültetett Franco Colapinto Barcelonában többek között arról beszélt, hogy hálás a mentorálását (persze valószínűleg legalább részben üzleti okból) magára vállaló mentorának, Flavio Briatorének: „Óriási elismerés számomra, hogy Flavio hitt bennem, ahogy egykor Fernandóban is. Ő egy legenda, és mindenki érzi, hogy vissza akarja juttatni a csapatot a csúcsra.”

Briatore azonban egyelőre óvatos a dicséretekkel, mivel szerinte Colapinto egyelőre nem kezeli jól a Formula–1 által jelentett nyomást: „Gyors, de még nem tudja jól kezelni a nyomást. Ha gyors vagy, de a falban végzed, a sebesség mit sem ér” – fogalmazott az olasz, aki a párosáról beszélve kijelentette, hogy ha lehetősége lenne, Max Verstappent szerződtetné, mert „úgy a legegyszerűbb nyerni, ha leszerződteted Verstappent. De erre nincs esély, így abból kell dolgoznunk, amink van.”

Pierre Gasly kapcsán az olasz így nyilatkozott: „Nagyon jó pilóta, de kicsit több fókuszra lenne szüksége. Egy jó autóval képes lehet a legjobbak között lenni. Vagy megvan benned a sebesség, vagy nincs. És Pierre-ben megvan” – mondta Briatore, aki optimistán tekint a jövőbe: „2026-ban futamokat nyerhetünk, 2027-ben pedig a világbajnoki címért fogunk harcolni.  Most minden erőforrásunk a jövő évi autóra koncentrál. Ki kell használnunk az új szabályokat, többé nem lesznek kifogásaink, versenyképesek kell legyünk. Tartozunk ennyivel a Renault-nak, az Alpine-nak és Luca de Meónak.”

colapinto-imola-crash

Bortoleto üzenetét meghamisították – nem akarta Antonellit bántani

Idén már nem először kénytelen egy F1-es versenyző arról beszélni, hogy a csapatrádióban elhangzó üzenetét félreérthetően vágták meg: ezúttal Gabriel Bortoleto került a figyelem középpontjába, miután a monacói futamon elhangzott rádióüzenete alapján úgy tűnhetett, mintha szándékosan a falba akarta volna küldeni Kimi Antonellit.

A monacói első körben Bortoleto és Antonelli összeakadtak, aminek következtében a Sauber pilótája a Portier kijáratánál a gumifalba szaladt, míg Antonelli az esetet megúszva folytatta a versenyt. Az FIA versenybírói végül nem láttak okot büntetésre, a brazil pedig erre reagált – a közösségi médiában terjedő videó szerin a következőt mondta: „Oké, legközelebb a falba teszem.”

bortoleto-barcelona

A spanyol hétvégén Bortoleto tisztázta a helyzetet: „Kiragadnak részeket, megvágják, és nem úgy hangzik a dolog, ahogy valójában történt. A futam után beszéltem Kimivel is, gyerekkorunk óta ismerjük egymást, tiszteljük egymást.”

Elmondása szerint a közösségi médiában elterjedt vágás teljesen félrevezető: „Azt kérdeztem a mérnökömtől, hogy kapott-e büntetést? A válasz az volt, hogy nem, semmi büntetés nem járt érte. Erre azt mondtam, hogy oké, tehát ha én csinálom ugyanezt, és a falba teszem, azért sem járna büntetés? Ebből vágtak egy olyan verziót, mintha bele akarnám vágni a falba. De mi nem azért vagyunk itt, hogy bárkit is bántsunk.”

bortoleto-monaco

Bearman: Átalakítás helyett fogadjuk el, hogy Monaco ilyen

Miközben folyamatosan érkeznek az ötletek az F1-es Monacói Nagydíj átalakítására, Oliver Bearman szerint egyszerűen el kell fogadni, hogy a hercegségben mindig is ilyen futamokra lehet számítani. A legendás helyszínnel kapcsolatban az elmúlt napokban számos radikális javaslat látott napvilágot: szóba került a pálya kibővítése a kikötő felé, Alexander Wurz is bemutatott néhány lehetséges módosítást, Toto Wolff maximum köridőt vezetne be, hogy megakadályozza a szándékos feltartásokat, míg James Vowles ralikrossz-stílusú joker köröket javasolt.

Bearman ezzel szemben sokkal egyszerűbb megközelítést képvisel: „Ha megnézzük a statisztikákat, Monaco sosem volt arról híres, hogy sok előzés történt volna. Ez sosem volt különösebben izgalmas versenypálya” – mondta a fiatal brit, aki szerint a szombat a hétvége igazi fénypontja: „Az embereknek el kell fogadniuk, hogy Monaco izgalma a szombati időmérőn van. Ez mindig is egy unalmas futam lesz ekkora pályán.”

A Haas versenyzője azt is hozzátette, hogy persze a mai autók mérete sem segít a helyzeten: „A kisebb autók jobbak lennének, de ez sem oldana meg mindent, mert 20-30 évvel ezelőtt is hasonló volt a helyzet, kevés előzéssel. De a szórakoztató rész az időmérő Monacóban, és itt még fontosabb jól kvalifikálni, hiszen ezzel elkerülheted, hogy beszorulj egy vonatba.”

bearman-monaco

Barcelonában teszteli az F1-es fűgyulladások elleni megoldását az FIA

Azok után, hogy tavaly a Kínai, idén pedig a Japán Nagydíjak edzésein okozott problémát a pálya széli fű kigyulladása, az FIA úgy döntött, acél kopóblokkokkal igyekszik elejét venni a jelenségnek. A vizsgálatok során a Nemzetközi Automobil Szövetség arra jutott, hogy a tüzeket az F1-es autók alján lévő titán kopólemezekről érkező fehér szikrák okozták, és úgy gondolják, hogy annak anyagának megváltoztatásával orvosolható lenne a probléma, mivel az acél nem ér el olyan magas hőmérsékletet és gyorsabban is hűl.

A Formula-1-es csapatok eleinte nem rajongtak az ötletért, mivel az acél blokk gyorsabban is kopik, mint a titánból készült, ezért elméletben magasabbra kellene állítaniuk az autók hasát, amely teljesítményvesztést jelent – nem beszélve arról, hogy becslések szerint nagyjából 750 grammos súlytöbbletet is jelent az acél kopólemez.

Ennek ellenére az FIA a hétvégi Spanyol Nagydíjon kísérletezni fog a megoldással: a The Race és a RacingNews365.com úgy tudja, minden csapat egyik autóját az acél kopóblokkal szerelik fel a pénteki szabadedzések során, hogy adatot gyűjthessenek. Amennyiben az eredmények pozitívak lesznek, a terv az lehet, hogy az FIA az acél kopóblokkok kötelező használatát írhatja elő olyan helyszíneken, ahol fű övezi a pályát – például a Red Bull Ringen, Silverstone-ban vagy Interlagosban –, míg az aszfaltozott bukótérrel rendelkező vagy éppenséggel utcai pályákon maradnának a titánból készült verziónál.

f1-szikrak

Logó az autón, egyedi overallok: fennállása 70. évfordulóját ünnepli az Alpine

Egyedi dizájnnal készül a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíjra az Alpine, amely a márka fennállásának 70. évfordulóját ünnepli a hétvégén. Ennek apropóján Pierre Gasly és Franco Colapinto különleges fehér alapú versenyzői overallt fog viselni Barcelonában, amelyen megjelenik az A70 logó – ez utóbbi pedig a két versenyautó egyébként nem igazán eltérő fényezésében is feltűnik:

Több mint 30 FIA-tagszövetség állt ki Ben Sulayem mellett

Komoly támogatást kapott a Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi és a decemberi választáson már biztosan újrainduló elnöke, Mohammed ben Sulayem: összesen 36 tagszövetség írta alá azt a levelet, amelyben köszönetet mondtak a szakember „szolgálataiért és jövőképéért”, valamint azért, hogy folyamatosan bátorítja és erősíti őket. A nyílt levélben többek között arról írnak, hogy tisztában vannak vele, milyen katasztrofális pénzügyi helyzetet vett át az FIA-nál Ben Sulayem, és azt is tudják, hogy „négy év nem elegendő idő a reformok megvalósításához”.

A 36 tagszövetség többsége közép- és dél-amerikai automobil szövetségek és vezetőik közül kerül ki, de ott van a listán Fabiana Ecclestone, Bernie Ecclestone feleségének neve is az FIA dél-amerikai sportért felelős alelnökeként. Emellett kiemelendő még Carmelo Sanz de Barros, aki az FIA Szenátus elnöke és a Spanyol Motorsport Szövetség vezetője: ez azért is érdekes részlet, mert ugyan egyelőre hivatalos elleninduló nincs, de a szintén spanyol idősebb Carlos Sainz néhány hete jelezte, hogy fontolgatja, hogy elindul jelöltként a meglehetősen balhés három és fél esztendőt maga mögött tudó Ben Sulayem ellen.

FRISSÍTÉS: Később a közel-keleti és az észak-amerikai régió képviselői is hasonló módon biztosították támogatásukról a regnáló FIA-elnököt.

fia-bensulayem_1

fotó: DPPI

„A legdrágább ételt rendelte!” – Albon a Russell-lel közös vacsoráról

A Racing Bulls mellett a Williams volt a másik csapat, amely a feltartásos taktikához folyamodott a múlt vasárnapi F1-es Monacói Nagydíjon: mindkét pilótával eljátszották, hogy lassították a mezőnyt, míg a csapattárs kiautózta az „ingyen” két kerékcseréhez szükséges előnyt. A stratégia fő kárvallottja a Mercedes volt, George Russell frusztrációja pedig egy ponton odáig fajult, hogy a sikánt szándékosan átvágva került Alexander Albon elé, bevállalva ezzel a büntetést is.

A leintést követően Russell elhintette, hogy este Albonnal kell fizetnie a közösen tervezett vacsorájuknál, s a thai pilóta közösségi médiás posztjából kiderült, hogy ez így is történt. A Williams-pilóta a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Formula.hu jelenlétében árult el néhány részletet a vacsoráról:

„Nagyszerű volt. A legdrágább dolgot rendelte az étlapról. Tényleg azt! Homáros tészta volt az, bár a desszertet meg kihagyta, szóval ez kiegyenlítette a helyzetet. Jó volt, szórakoztató este volt” – mesélte Albon, aki amellett, hogy megjegyezte, hogy a versenyzésről ilyen alkalmakkor nem igazán esik szó a pilóták között, megerősítette, hogy ő fizette az ételt, de ez járt is Russellnek a futam után: „Én fizettem, igen. Nekem is kellett fizetnem. Nyomorúságos egy futam volt, és játszadoztunk vele, szóval legalábbis úgy éreztük, hogy nekünk legalább jutott valami, a többieknek meg kicsit még rosszabb volt.”

albon-russell-vacsora

Sainz: Szívesen láttam volna a fiam Verstappen mellett a Red Bullnál

Carlos Sainz apja szerint érdekes lett volna, ha fia a Red Bullhoz igazol, a Ferrari döntése viszont váratlanul érte őket. Idősebbik Sainz a Kronen Zeitungnak adott interjúban arról beszélt, szívesen látta volna fiát Max Verstappen csapattársaként.

„Szerettem volna őt Max mellett látni a Red Bullban. Biztos vagyok benne, hogy imádta volna ezt a kihívást. Sajnos ez nem történt meg. Megkérdezhetnék erről magát, Carlost is. Lehet, hogy nemet mondana, de szerintem ő is szívesen vezetne a Red Bullnál.”

A Ferrari döntését nem látták előre: „Szomorúak voltunk, elég váratlanul ért minket. De ilyen az élet: néha szerződést kapsz, néha menned kell. Most boldog a Williamsnél, egy olyan csapatnál, amely bízik benne és tiszteli őt.”

A Toyota japánja váltja Ocont a Haasnál az első barcelonai edzésen

A Haas megerősítette, hogy Ryo Hirakawa ül be Esteban Ocon autójába a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzésén.

A Toyota japánja Bahreinben Oliver Bearman helyét vette át egy edzés erejéig, így már másodszor kap lehetőséget idén az Alpine-tól érkező pilóta – aki Suzukában még Jack Doohan autóját vezethette az enstone-iaknál.

Hirakawa a várakozások szerint Mexikóban és Abu Dhabiban is autóba ülhet majd, köszönhetően annak, hogy a Toyota a Haas technikai partnere tavaly óta.

f1-hirakawa-toyota-haas

fotó: Haas

Különleges festéssel készül a Stake Barcelonára

Egyedi festéssel készül a soron következő Spanyol Nagydíjra a Stake csapata – Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto egy „pixel-hatású” autóval hajtanak majd pályára Barcelonában. Az elsőre egy Lego-autóra hasonlító versenygép volánja mögött idei második pontszerzéséért hajt majd az istálló, amely Hülkenberg melbourne-i hetedik helye óta nem tudott egyetlen egységet sem bezsebelni. A legutóbbi, monacói futamon a 14. és a 16. helyen végeztek a pilóták, az újonc Bortoleto pedig úgyis tapasztaltabb kollégája előtt zárt, hogy a futam elején Andrea Kimi Antonelli a falba terelte őt

Íme, a Stake különleges festése:

 

Szavazás: Hogyan javítsanak az F1-es Monacói Nagydíjon?

A kétkiállásos szabály befuccsolása után újfent témává vált, mi legyen az ikonikus Formula-1-es Monacói Nagydíj sorsa. Több megoldási javaslatot is felvetettek versenyzők és szakértők – ki komolyabbat, ki kevésbé komolyat –: George Russell szerint például csak időmérő(ke)t kellene rendezni a hercegség utcáin, míg a GPDA-elnök Alexander Wurz konkrét javaslatot prezentált arra, hogyan lehetne három kanyar átrajzolásával javítani az előzési lehetőségeken.

Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére is: az alábbi modulban az itt-ott felvetődött ötleteket és lehetőségeket gyűjtöttük össze – szavazzatok, szerintetek mi lenne a megoldás: